- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
"pedig azzal csökkenteni lehetne a forgalmat, a dugókat és a parkolási problémákat"
Ez hogy jött ki? Rengeteg saját autó parkol magánterületen, a használó közvetlen közelében. Közösködés esetén ezeknek az embereknek a szállítására szolgáló járművek hol parkolnának és hogyan jutnának el a rendelkezésre állási helyükre?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ezt értem. De, egy közösségi autót nem fogok a garázsomban tárolni, viszont akkor reggel el kell jöjön értem, hogy elvihessen. Írok másik példát. Kéthetente ingázok Németországba a munkahelyemre. Két módon. Kollégákkal, vagy Oszkar -ral (kisbusz). Előbbinél 8 -körül indulunk, mert egy helyre megyünk. Kisbusszal viszont 5-6 között, mert több helyen meg kell állni és azokra a helyekre nekem is el kell mennem, pedig egyáltalán nem célom. Nem mindegy.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Néhány gondolat ehhez.
-Nincs egységes szabvány, az érintett cégek egyénileg fejlesztik a saját rendszereiket. Két, azonos képességű jármű közül a vásárló melyiket veszi meg? Az olcsóbbat. Tehát, a cégeknek spórolniuk kell a fejlesztési és gyártási költségeken.
-Minden rendszer feltörhető, a kérdés csak az, hogy megéri-e.
-Kb. 100 önvezető kamion összehangolásával meg lehetne bénítani Magyarország közúti közlekedését.
Ezekből neked mi jön le? Nekem nem az ideális jövőkép.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ahol nincs zsúfoltság, meg dugó, ott nincs is szükség e probléma kezelésére. De, ha szted ez nem jellemző szitu, akkor miért van az, hogy reggelente a Budapest irányában van torlódás, délután meg kifelé? Szted az lenne a jó, ha négyen ülnének egy autóban és ezáltal negyedannyi autó kéne? De, akkor hogyan és mennyi idő alatt jutna el a jármű az egyik utastól a másikig? Vagy, gyűjtőpontok lennének? Ez a forradalmi újítás most is létezik. Buszmegállónak hívják.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ahhoz nagyon meg kéne drágítaniuk a hagyományos autót. Az önvezetőnek az ára, a használata, a fenntartása is nagyságrendekkel drágább, ráadásul kényesebb is. Arról nem is szólva, hogy ahány szituban praktikusabb, legalább ugyanannyiban hátrányban van a hagyományoshoz képest. Esetleg taxiként tudom reálisan elképzelni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #17 üzenetére
Vajon miért vannak minden nap, ugyanabban az időben a csúcsok? Azért, mert a többségnek mindíg ugyanakkor van szüksége az autóra. Tehát, a közösségi autók is ugyanakkor kell közlekedjenek és a nap nagy részében kihasználatlanok. De, el kell jussanak a külső telephelyekről az első utashoz, majd végig a többihez, aztán ugyanez a kiszállási pontoknál. Aztán elmennek a parkolós telephelyeikre, majd délután ugyanez a műsor visszafelé. Ezt én nem látom praktikusnak. Arról nem is szólva, hogy ha én mondjuk nyolcra megyek melózni, akkor hétkor kell indulnom. Ha a tíz utcával arrébb lakónak is, akkor nem közösségi autó kéne, hanem időgép.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #25 üzenetére
Megosztás:
Már írták korábban az elméletet, de akkor hol parkolnának ezek a járművek? Az oda eljutás, majd onnan visszatérés nem terhelné a közlekedést? Továbbá még egy kérdés, ami az élményautózással kapcsolatos véleményedet is érinti. Miért mondanának le az emberek a kényelmükről, az élvezetükről?Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
De, hogyan jutnak el a távoli parkolóházakba, majd vissza? Az ugyanúgy kihasználatlan út, hiszen üresen megy az autó. Mennyi idő összeszedni, majd lerakni négy embert? Számoljunk 10 perccel emberenként (hiszen oda is kell érni a következő címre, ami nem biztos, hogy pont útba esik)! Feltéve, hogy az utas már készen várja az autót, ami szintén kényelmetlen, hiszen a saját autó akkor indul, amikor akarom. Szóval, 10 perc, az összesen 40, ugyanez délután, az összesen 80 perc plusz idő. A többi komplikációról nem is beszélve (csomagok, egyéni igények, stb). Mint írtam, van benne tapasztalatom, mivel elég sűrűn utazom közösködősben. Kizárt, hogy napi szinten bevállaljam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #06658560 #32 üzenetére
A szokásokat reális alternatívákkal lehet formálni. Ez a csoportos munkába autózgatás semmivel sem jobb, mint a bmv. Nincs benne a változáshoz szükséges plusz.
Én biztos nem gyalogolnék pluszban azért, hogy három idegennel közösködve utazzak egy személyautóban. Nekem nagyon megfelel, hogy itt áll az autó a ház előtt, amivel akkor és oda megyek, ahova és amikor akarok. Sőt! Épp kinéztem egy német kereskedésben egy régi SLK200 -as Mercit. Egy kis, fémtetős kabrióval furikázni nagyobb élmény. Vagy, ott a HD -m. Szóval, felőlem a hajukra kenhetik az önvezető, közösködős hülyeségüket.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Közösségi közlekedéssel sohasem mozoghatsz olyan szabadon, mint saját járművel. Motorozni az Alpokban, vagy a francia riviérán, az igenis óriási feeling. A vezetésnek köszönhetem, hogy többször bejárhattam Londont, Párizst, Barcelonát, Madridot, Corfut, egy hónapot tölthettem Korzikán, stb., stb. Ez a hobbim és kamionsofőrként ebből élek. Elégedjek meg egy kerülettel, vagy egy várossal, amikor autóval, motorral bejárhatok egy egész kontinenst?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Helyesbítenék. A szocializmus felépült. A kommunizmust építettük (építették) nagy erőkkel, de még a politikailag sasszeműek is legfeljebb csak az építési gödröt látták belőle.
A kommunizmusban mindenki egyenlő. Ezzel az a bibi, hogy ahol mindenki egyenlő, ott mindíg akad olyan, aki egy kicsit egyenlőbb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
Ha már önvezetés, gondolatébresztőnek bedobnék egy példát. Ezt a videót egy hasonló topikban linkelte valaki, igazolásul arra, hogy a robot mennyivel jobb, mint a humán sofőr. Kíváncsi lennék arra, hogy ha munkába menet, egy önvezető autóban lennétek utasok, akkor szerintetek mi történne veletek, a robot hogyan oldaná meg ezt a szitut?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #33253120 #58 üzenetére
Remélem, nem rám gondoltál! Engem nem zavar, ha egyeseknek az a fétisük, hogy egy közösségi robotautóban, idegenekkel utazgassanak. Elfogadom én a másságot, csak ne legyen kötelező, mert akkor ki fogunk halni! Engem hagyjanak ki ebből, hagyják meg nekem is a választás lehetőségét!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #33253120 #61 üzenetére
Biztosan ugyanazt a topikot olvastuk? Több témakört felvetettem a témával kapcsolatban, nem csak a közösködést. Az tény, hogy határozott véleményem van róla. Azért, mert a sok álmodozóval ellentétben, több tízezer Km -t utaztam így. Nekem úgy tűnik, hogy ezt általában úgy képzelik el, mint egy Bla-Bla-Car reklámot. Szimpatikus arcok összeülnek, és az utazás idejét azzal töltik, hogy közös érdeklődési körükbe tartozó témákról, vidáman cseverésznek. A valóság viszont nagyon más! Kötözködő félrészegek, ostoba, hisztis picsák, ember, aki azt sem tudja, hogy hova akar eljutni, ölbepisáló kiskutya, stb., stb.
Ennyit a közösködésről. Volt szó arról, hogy az autóiparban az árverseny törvényszerűen a minőség rovására megy. Továbbá, azt is említettem, hogy jó lenne egyes közlekedési szitukat a gép szempontjából is kielemezni. Érdekes eredményre jutnánk. Szvsz. egyáltalán nem csak egy szempontból nézem a témát.
Ha visszaolvasol, akkor azt is észreveheted, hogy a robotautók ellenzői nem beszélnek tilalomfákról. A támogatók viszont gyakran említenek szükséges kényszerintézkedéseket a humán irányítású magánautókat preferálókkal szemben. Miért kellenének kényszerintézkedések? Az ember ösztönösen az általa vélt jobbra vágyik. Érjék el, hogy ezt a technológiát mindenki, számára jobbnak tartsa és akkor nincs szükség semmilyen kényszerre![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
Még titkos backdoor sem kell. Sokkal hétköznapibb eset is igényelhet beavatkozást. Linkeltem azt a rakpartos videót. Ha távirányítással nem avatkoznak közbe, akkor ott rohadsz meg a kocsiban, amíg nem érkezik egy rendőr. Vagyis, kell legyen a rendszerben lehetőség arra, hogy ember, vagy gép távirányítással utasíthassa a robotautót a KRESZ megszegésére. Ez viszont felvet néhány kérdést a biztonsággal kapcsolatban.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Baleset robotautóval is történhet és akkor ugyanúgy forgalmi akadályt képez, mint egy humán sofőrös. Sőt! A sofőr még arrébb vihetné a sérült járművet, de a robot ezt nem teheti meg. Mindegy, te ott ülsz a robotautóban, ami az előtte levő útakadály miatt kénytelen állni. A záróvonal miatt nem fordulhat meg és mivel ott nincs kialakítva hely a biztonságos gyalogosközlekedésre, ezért a kiszállásra sem adhat engedélyt. Úgyhogy, ott dekkol négy ember egy autóban az üres rakparton. Biztos arra gondolnának, hogy milyen tuti dolog a robotautózás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
A közeli offline -nak hogyan adsz utasítást távolról? EZT olvastad már? A különbség pedig az, hogy egy offline autó károsításához fizikailag oda kell menni. Tehát, csak egyesével lehet elvégezni. Abban nincs nagy haszonszerzési lehetöség. Tízezer, vagy százezer autót távolról, egyszerre hazavágni, na az már bíznisz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Német régió? Stuttgart -ban folyamatos légszennyezettségi figyelmeztetés van. A bevezető szakaszon hatalmas feliratokkal javasolják a tömegközlekedés használatát. Több német városból kitiltják a dízeleket. De, azért ők sem százasok. Három kelet-nyugati pályán (A8, A6, A3) egyszerre végeznek nagy átépítést. Ne tudd meg, hogy csúcsidőben mi van ott! Nem véletlenül nevezik stauland -nak. Többezer araszoló jármű nem épp környezetkímélő.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #109 üzenetére
Jogos, nem fogalmaztam pontosan. Ahogy te sem. Ugyanis az Euro besorolási határ nem egyformán vonatkozik minden városra és legfőképpen minden autótípusra. Benzines esetén Euro3 -ig van tervben tiltás. Hatalmas ferdítés, ha azt írod, hogy az Euro besorolási határok mindkét motortípusú autókra egyformán vonatkoznak.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #121 üzenetére
Az Umweltzone besorolás nem egyenlő az Euro besorolással.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #129 üzenetére
Az ember-gép kommunikáció is érdekes csemege lesz. Vajon, hány baleset lesz abból, hogy a robot teljesen más stílusban vezet, mint az ember? Vagy, R=1 szösszenet bepattan és azt mondja:
Mucuska! Vigyé lécci facsinacsit inni!
Aztán meg:
Jajj, én nem ide gondoltam!
Androidos automatizálós topikokban rendszeres duma az "én úgy gondoltam". Az kevés barátom, mert a gép nem gondolatolvasó. Pontos utasításokat kell adnod, méghozzá a gép számára értelmezhetően. Az Android Auto alkalmazás azért nem érhető el a hazai Playen, mert nem tudja értelmezni a Magyar nyelvű utasításokat.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz tomcat78 #132 üzenetére
2030-ban automatikus munkaközvetitõ elött vár három ember, behívják az elsõt. A jelentkezõket egy modern gép várja, s kérdezi ki.-Neve?-Kiss Béla.-Iszik Õn?-hááát, néha egy-két pohárral.-Dohányzik?-Hááát, néha egy-egy szálat.-Köszönjük, viszont látásra.Bemegy a következõ.-Neve?-Nagy József.-Iszik Ön?-Háát, néha egy-két poháral.-Köszönjük, viszont látásra.Bemegy az utolsó jelentkezõ.-Neve?-Lákátus Guszti.-Viszont látásra...
-Há vigyééé ki a tángóra, tésó!
-Viszont látásra!Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ezért írtam korábban, hogy hasznos lenne különböző közlekedési helyzeteket a robot szempontjából kielemezni. Ha vezetés közben adódik egy-egy érdekes szitu, akkor el szoktam játszani a gondolattal, hogy egy robot vajon hogyan oldaná meg.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Hieronymus #143 üzenetére
Csináltattál már ilyen plakettet? Én már igen. Régebbi dízelre. Símán zöldet kapott. Az új rendelkezésen viszont elhasalna. Ha megnézed az általad linkelt cikkben, akkor láthatod, hogy nem csak a színe, de még a formája is más, mint az Umweltzone -os matricáé. Idézet a linkelt cikkből:
"Möglich ist jedoch auch, dass Städte darüber hinaus auch Fahrverbote aussprechen, die sich z. B. auf bestimmte EURO-Klassen von Dieselfahrzeugen beziehen.
Die von verschiedenen deutschen Städten bereits ab dem Jahre 2018 einzuführenden Dieselfahrverbote beziehen sich auf noch zu definierende Diesel-Fahrverbots-Zonen oder auch blaue Umweltzonen, die dann bestimmten Dieselfahrzeugen aufgrund ihres hohen NOx-Ausstoßes die Zufahrt in diese Zonen untersagen."Miért ír külön dízel tiltásról, ha a tiltás mindkét meghajtási módú járműtípusra egységesen érvényes? Nem 100% -os a németem, de sztem a "Diesel-Fahrverbots-Zonen" kifejezés elég egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Butcher82 #148 üzenetére
Az elektromos autó se problémamentes, annak is megvannak a műszaki hátulütői. Ami pedig az áramellátást illeti, kíváncsi lennék egy olyan felmérésre, hogy milyen következményei lennének annak, ha a Budapesten közlekedő autók mind elektromos meghajtásúak lennének. Milyen forrásból szereznénk annyi áramot? Milyen beruházásokat igényelne, hogy az elektromos hálózat stabilan bírja azt a terhelést? Hogyan kompenzálná az állam a kieső adóbevételt? Az áram most sem olcsó, a benzin és a gázolaj árában pedig a legnagyob tétel az adó. Sanszos, hogy belegebednénk az elektromos autóink költségeibe.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Butcher82 #153 üzenetére
Ez most népszerű téma, trendi hangoztatni. De, az össz környezetszennyezésnek milyen arányban okozója a közúti közlekedés? Csilliárdok elköltése után még mindíg azt fogjuk tapasztalni, hogy műanyagot eszünk, iszunk, büdös van, pedig a Dunát már páros lábbal át tudjuk ugrani és megy a vita Paks 22 megépítéséről.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Viccesnek tűnik, de ezzel a régiós témával is érdemes lenne foglalkozni. Pl. vezettél már Olaszországban? Tipikus ottani szokás, hogy símán kifordulnak eléd féktávon belül. Amikor először történt velem ilyen, bizony, besatuztam. Mázlim volt, hogy az utánam jövő nem vert telibe. A kifordulás után az ember átvágott előttem, így én elmentem mellette, miközben ő gyorsított, felvette a tempót és besorolt mögém. Aztán persze direkt figyeltem az ilyen szitukat és láttam, hogy aki elé így bevágtak, annak még a féklámpája sem gyulladt ki.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz Butcher82 #159 üzenetére
Az tény, hogy meghülyült az időjárás, de még a tudósok is vitatkoznak az okáról. Pl. a Föld pólusváltását nem tudjuk környezetvédelemmel kompenzálni. A világegyetem is tágul. Áhh, így már semmi értelme az egésznek. Tényleg úgy kell megdöglenem, hogy nem drifteltem betépve a Corvette -emmel a Clark Ádám téren?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
"sokat javítana a halálozási statisztikán."
Azt kétlem. Sokan kapnának infarktust, amikor meglátnák egy ilyen technikával felvértezett Suzuki Swift árát. Ez tipikusan a "spórolni kell a fejlesztési és gyártási költségeken" esete, ami vonatkozik a robotautókra is.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Mész az úton. Leágazás, ott kéne lemenned egy szűk zergebasztára. Áll egy antipatikus, favágó külsejű mandró és vadul kalimpál. Megállsz, leengeded az ablakot, az ember meg azt mondja, hogy 1Km -rel arrébb rádőlt egy fa az útra. Várják a traktort, de ne menj be, mert nem tudsz megfordulni. Te szépen megköszönöd az infót és a másik irányba fordulva kerülsz egyet. Tök normál szitu. Mit tenne egy üresen arramenő robotautó? Elfogadná (vagyis, elfogadhatná) az infót a favágótól, vagy permission denied és behajtana?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Mi ebben a vészhelyzet? Sztem ilyen szitu bármikor előfordulhat. Látod, hogy nem vágod a lényeget? Nem vészhelyzetről, hanem a számítógép számára problémás helyzetről van szó. Egy ember ezen símán túllép, de egy számítógépnek ehhez alapvető definíciók szükségesek. A priorizáció, és a jogosultságkezelés. Nem tudod a gépnek definiálni azt a körülményt, amiben elfogadhatja a favágó utasítását úgy, hogy az ne sértse a rendszer biztonságát.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Éééén? Miért hívnám én a rendőrséget? Én otthon ülök, mit sem tudok az egészről, csak várom, hogy megérkezzen a megrendelt robotautóm. Józsi bácsi kerekezett arra az asszonnyal, ők vették észre a fát. Józsi bácsi kalimpál a kereszteződésben, az asszony meg eltekert a faluba szolni Bélának, hogy jöjjön ki a traktorral. Csak rádőlt egy fa az útra. Ezért nem abajgatják Lajost, a rendőrt. Van annak úgyis elég dolga, mert tegnap balhé volt a kocsmában.
Bejelentés? Központi adatbázis? Falun? Nemáááá.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Így van! Be kell fogadni az újat, nem szabad tartani tőle, bátornak kell lenni! Sőt! Úgy tudom, hogy a legbátrabbak még kitüntetést is kapnak. Mi is a neve ... Megvan! Darwin díj.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5