- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor7th
addikt
"-Minden rendszer feltörhető, a kérdés csak az, hogy megéri-e."
Ha tényleg szinte minden autó önvezető lesz, akkor a titkosszolgálatoknak minden pénzt meg fog érni, hiszen egyes emberek likvidálásától kezdve, egy háború esetén az egész rendszer galyravágásig nagyon megérné tudni, hogyan lehet ezeket a rendszereket meghackelni.
De amúgy láthattad tavaly kiderült ,még a csúcsszuper amerikai katonai rendszereket is simán törik, úgyhogy ez se lesz akadály.
Ráadásul a szokásos model, hogy majd a gazdagok veszik aztán, majd a kevésbé gazdagok valószínű nem fog működni, mert a gazdagok nagyon is oda fognak figyelni arra, hogy ne veszélyeztessék az életüket.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
wody21
tag
Az a "rengeteg", az arányait tekintve minimális - főleg helyileg ott, ahol jelenleg valóban problémát jelent a parkolás, dugók (főváros, nagyváros). Az, hogy pl. "falun" (kertváros, alvóváros, stb.) az autók nagyobb része magánterületen parkol (erre sem vennék mérget, nem lehet egy kalap alá venni minden mo-i, nem nagyvárosi vidéket), az ebből a szempontból pont nem számít, hiszen ezeken a helyeken eddig sem okozott problémát a parkolás, közúton való torlódásmentes haladás.
[ Szerkesztve ]
-
Gargouille
őstag
Hasonlóképp látom én is, felmérhetetlen kockázat van ebben. Valahol egy ilyen idealizált - tervezőasztalon nagyon jól mutató - elképzelés ez, de ha a valóság térfeléről nézem és belekalkulálom az emberi aljasságot, az érdekeket, a negatív értelemben kiaknázható (vagyis amivel vissza lehetne élni ) potenciált, akkor azt mondom, hogy minden előnyével együtt is köszi, inkább nem.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
ez úgy jött ki, hogyha lenne rendesen működő és normális áron elérhető okosautó, akkor a mostani autótulajdonosok közül sokan nem vennének megint sajátot.
Pesten most is van egy réteg, akinek a napi szokásához megfelel a tömegközlekedés, a bmv (buszmetróvillamos), és a nem szokásos, ritkán előforduló feladataira meg taxit használ. ez a réteg szélesedhetne, ha lenne rendes okosautó.
egyébként az okosautó elterjedését két módon lehet segíteni:
1. olcsóbbá teszik a közösségi autót
2. drágává a saját autót.találgatok, nálunk mi lesz...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
A világ motorizáltabb részein az autók tömege nem privát területeken parkol, hanem utcán. És a városokban állandó esti játék a hová tudok parkolni vetélkedő, a munkahely környékén meg reggelente. És a privát céges parkolóhelyeken is ez megy.
A másik, egy közösségi autónak nem kell egész nap állnia kétszer fél-egy óra használatért, hanem más utazási igényeket is kielégíthet közben. Akár teljesen másik is szolgálhatja ki a reggeli és az esti utazási igényeket. Megfelelően szervezett appon keresztül akár a telekocsi rendszer is hatékonyabban működhet, akár munkába ingázáshoz is. Autonóm autóval lehet kisebb követési távolságot tartani, így adott útszakasz áteresztő képessége is javul, csökken a dugó. Plusz nem fog dugót okozni vele az, hogy a szembejövő oldalon baleset volt és jól meg kell nézni mindenkinek."Közösködés esetén ezeknek az embereknek a szállítására szolgáló járművek hol parkolnának és hogyan jutnának el a rendelkezésre állási helyükre?"
Lehet bárhol akár pusztában, régi gyártelepen kialakítani parkolót és karbantartó állomást nekik, eljutni meg maguktól jutnak el.
#16: Lesz eleinte. Aztán ahogy tömegesen elterjed és kikerülnek az emberi interakcióhoz szükséges elemek, plusz beindul a tömegtermelés, az árak meredeken fognak zuhanni. A Lidarok is már nagyságrendekkel kerülnek ma kevesebbe, mint öt éve akár.
[ Szerkesztve ]
-
-
én sem értem a motivációt, de több ilyen embert is láttam már.
például a lányomat abszolút nem érdekli az autó, neki megfelel a tömegközlekedés. a jogsit is szinte erőszakkal kellett keresztülverni rajta.neki a napjai zömében megfelel a bmv. amikor nem, akkor meg lehetne közösségi autó, és akkor nem kellene sajátot tartania. tehát ahhoz, hogy havonta kétszer arrébb álljon, nem lenne ott egy autó. ez, a város közlekedése szempontjából, egy jó helyzet lehetne.
én nyilván nem értem az ilyet, mert kétliteresnél kisebb motor csak az ablakmosó tartályában legyen, de ettől még van ilyen is...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Kettő dolgot nem szabad összemosni.
Az önvezetést, a jármű megosztással.A saját jármű esetében az átlag használat jelentős részét a munkába eljutás és onnan visszatérés teszi ki.
A maradék idő hatalmas részét a parkolás teszi ki. A parkoló járművek többségében közúton parkolnak tartósan. Olyan területen ami eredetileg, a közlekedést szolgálná.
Ezeket a járműveket meg lehetne osztani mással munkaidő alatt.Ha valaki le tudja győzni birtoklási vágyat, hideg fejjel ki tudja kalkulálni melyik az olcsóbb számára. vásárolni vagy bérelni. Sok embernek a bérlés már most is olcsóbb lenne.
A garázs szomszédom egy idős ember.Évente kétszer, néhány hétre tünt el az autója. Gondolom nyaralt vagy telelt. Hetente néhányszor pár órát használta. Gondolom bevásárlás, ügyintézés. Nagyjából öt évente újra cserélte a járművet.
A jármű fenntartásánál, már a taxizás olcsóbb lett volna. Az első évben annyit bukott csak az autó árán, ami elegendő lenne az ötéves taxizásra.Az önvezető autóról majd akkor beszéljünk érdemben, amikor majd megjelennek a kész járművek.
Az úton való közlekedésnek nem élményt hanem biztonságoz kell nyújtania. Aki az élményre törekszik, az menjen a közúti forgalomtól elzárt helyre vagy kifejezetten élményre kijelölt útszakaszra. Pont.
Ha csak saját magát töri össze, az még rendben van, ha mást is, az már nem.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Derrewyn
senior tag
Erre megoldás az, hogy ne csak egy ember üljön egy ilyen autóba, hanem 3-4 is. Nyilván ez újabb kérdéseket vet fel, és simán lehetne egy Black Mirror részt is a témára húzni, hogy kiket és mi alapján ültet össze a rendszer.
Viszont én úgy látom, hogy előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz valami hasonló, mert az emberek nagy többsége a saját individualizmusa folytán magától nem képes arra, hogy a közösség érdekét szem előtt tartva ne egyedül üljenek egy autóba.
Pedig neki is jobb lenne, ha reggelente fele annyi autó haladna Budapestre befelé, csak ugye hiába ugyanarra megy a szomszéd is, 5-10 percet várni reggel és délután az már nem fér bele. Helyette inkább ennek a dupláját üli a dugóban, mellette költ pluszban benzinre is és bosszankodik egész úton.Egyébként a jobb, komfortosabb, magasabb színvonalú és megfizethető (sőt akár ingyenes, mint az észteknél) tömegközlekedés lenne legjobb, de ugye az állami/önkormányzati cégek működése nálunk olyan, amilyen.
Egyébként én szívesen közlekednék önvezető autóval. Szeretek vezetni, de nem reggel 6-kor ébredés után, és nem egy fárasztó munkanapot követően.
Sajnos, rossz időben nincs más alternatíva, BP-ről kifelé megyek és munkahely közelében semmi sincs, vonat van legközelebb, kb. 2 km.Szerk. Ja, igen, az önvezető autót akár meg is osztanám mással, ha megfelelően biztonságos a rendszer.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
Mert megszokás is, illetve elbaszott munkaszervezés. Plusz azért annyira mégsem, mert felénk az irodisták jó része korábban jár, hogy ne kelljen a dugóval küzdenie, meg legyen parkolóhely és így hamarabb is távozik, mások meg később, mert akkor már nincs dugó.
Az, hogy a közösségi autók a nap nagy részében kihasználatlanok lennének, egy jó részükre biztosan nem igaz, figyelembe véve, mekkora forgalom szokott egy-egy nagyvárosban lenni napközben is, mert az emberek mindenféle ügyet is intéznek. Budapest utcái sem halnak ki 9-kor.#30: Nem biztos, hogy ajtóig kell vinni mindenkit. Ha megadható olyan paraméter, hogy mondjuk x percet sétálok, akkor sokkal nagyobb rugalmasság kerül az útvonal tervezésbe. Az autónak utána nem kell kötelezően egy parkolóházban állnia, de ha mégis, egy központi parkoló jobb a város parkolóvá varázslásánál! Ráadásul esetleg ott könnyebb az elektromos autót tölteni, közben karbantartást el lehet végezni, nem az ember munka-szabadidejéből kell erre fordítani.
#24: Nem, nem ritka. Manapság a városi fiatalok egyre kevésbé akarnak maguknak autót, motort és a fenntartásukkal járó nyűgöket.
#21 Parson: A carsharing pont a közösségi közlekedést terjeszti ki a rugalmasság irányába, menetrendi és útvonali kötöttségeket felülírva.
[ Szerkesztve ]
-
fairi
addikt
Sok dolog keveredik.
ha saját autót vezetsz akkor nem ihatsz. Ha tudod hogy inni fogsz alkoholt akkor érdemes nem kocsival menni, utána estefelé már nehéz hazakeveredni.
Taxi jelenleg egyetlen opció, de Budapesten nevetségesen drága lett, és persze van a veszély taxis szépen városnéző túrát csinál és kézbe kapsz 10 000 feletti számlát.Önvezetős közösségi dolog a taxiknak okozna bajt. Ha volna egy jó önvezető hálózat tömegközlekedéssel megtámogatva nem biztos megéri saját járművet fenntartani.
Önvezető cucc akkor működne, ha taxitól vagy übertől olcsóbban tudna fuvarozni, de drágább lehetne a tömegközlekedéstől mivel címtől-címig szállít.
Budapesten taxi ár osztva kettővel is lenne is jövője, igaz taxis forradalom ki is törne. -
fairi
addikt
Önvezetők alkalmazásának több szintje van.
Városban címtől címig szállításnak van értelme. Ám ha kirándulni mész akkor autóbérlés lesz belőle.Ha van pénzed és igényed bármely jövő is jön el, saját vezetésű kocsi biztos engedélyezett lesz.
Old timerek sose fognak kihalni. Gondolom valami jeladót tetteknek be így önvezetők is látni fogják és robotagyak figyelmeztetik egymást, hogy egy őrült ember is van közelükbe.Ahogy lovaglás most is létezik, sőt turistáknak van lovaskocsikázás még Budapesten is, így saját ősi oldtimerrel száguldás Alpokban se fog kihalni bármely fejlettek lesznek a robotautók.
-
csongi
veterán
Lehet en mas cikket olvastam?
"a magyar emberek legnagyobb baja az okosautóval alapvetően az, hogy okos. A legtöbben úgy vélik – a megkérdezettek kétharmada –, hogy az okosautókkal többé nem lehet majd élvezni a vezetés szabadságát, hiszen helyettünk egy robot irányítja a járművet. Ezt még minden második olyan ember is említette, akinek nincs jogosítványa és nem is tervezi megszerezni azt"Illetve okos auto es nem motor. Hanyan is ulunk motorra azok kozul akik autot is vezetnek?
Motorozas 100* elvezetesebb lenne okosautok kozott. -
csongi
veterán
Persze az egy feeling.
Targatetos okosautoval is el lehet menni, es en nagyon elveznem, hogy nem vezetek, hanem a tajat nezem, es a baratnommel tudok beszelgetni.
De ugye a statisztika azt is kimutatja, hogy a jarmuhasznalat zome varosi kozlekedes.
Munkahely, suli es ilyenek oda vissza napi szinten. Kirandulasos hasznalat kb 10%.
Magyarorszagrol van szo. Nagyobb fejlettebb orszagokban ez az arany mar nem igaz.
A kozossegi autozas mar mas teszta. Mindegy minek nevezzuk, kozossegi kozlekedes vagy autozas. Ez valamikor a regmultban mukodott volna, mikor 15-20 evet dolgoztak egy munkahelyen es ennyi ideig voltak ugyan azok a munkatarsak.A motorozas mar tenyleg az elvezeti faktor csucsa. Ott szo szerint gepezkedni kell. . De boritekolom, hogy az elvezete nagyobb lenne onvezeto autok kozott.
[ Szerkesztve ]
-
#33253120
törölt tag
De, pont arra gondoltam, hogy amit te használsz az jó, és bárki bármi mást használ az azt sem tudja mire van szüksége.
Mi az, hogy a közösségi autózás fétis? És le is buzizod őket rögtön.
Nem neked való? Ok, ezt leírtad. De azt nem értem miért kell folyamatosan illyen hangnemben fröcsögnöd róla?
Tudod, mint amikor micimackó mézet vitt a nyuszinak ajándékba....Ráadásul zseniálisan kiragadtál egy pontot az ötből, és beakadt a tűd a közösségi autózáson, a többi részét ignorálod. Mintha meg sem próbáltad volna megérteni a cikket...
-
Vesa
veterán
Uralják azt a V8-at egy emberektől elzárt helyen! De ne az utakon janiskodjon a sok idióta, kinyírva mások családját. Az egyik barátom így halt meg, vétlen volt. Ott is volt egy "élményvezető", aki azt hitte, rá nem vonatkoznak a fizika törvényei. És persze ő túlélte. Szerencsére legalabb börtönben rohad még jó pár évig, de én simán kivégeztetném az ilyeneket, akik megölnek fiatal embereket, családokat csak azert, mert "élvezni akarják a vezetést". Éppen ezert drukkolok az autonóm autókat fejlesztőknek, mert még a nyilvánvaló hibái ellenére is ezerszer biztonságosabb egy ilyen jármű, mint idióta emberek sajat belátására bízni a veszélyek felmérését.
A tudomány a valóság költészete!
-
Alchemist
addikt
Ha valaki nagyvárosban nem vezet, mert - jogosan - után napról-napra dugóban araszolni és néha elmegy kirándulgatni, lehet hogy évente még 1500-2000 km-t se vezet. Az ilyen az élményt kereső mazsola, akitől óvakodjon minden gyakorlott vezető... hacsak nincs jól működő önvezetés vagy rásegítés a verdájában.
Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.
-
A szomszédom csak mosolyogna a V8-on.
Minden hónapban egy-két hétvégén valódi sportautóval nyomul. Igaz bérli, de valódi vezetési élményhez jut.A járművezetést közlekedésnek tekintem. Nagyvárosban, kisautóval. Távolra meg a lakóautó a legjobb.
Az optimális megoldást a Daimler szolgáltatná. A lakókocsi hátuljába beparkolhat egy Smart. Sajnos nem engedhetem meg magamnak.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
fairi
addikt
Munkára fogott autóknak is sok a költsége, és a sofőr se olyan olcsó.
Bp-n a taxi alapdíj: 700 Ft, útdíj: 300 Ft/km, várakozás: 75 Ft/percHa kiépül a közlekedését intéző rendszer, és a robotagyak ára is lecsökken akkor azonnal más lesz a dolog fekvése. 1 teljes napot tudnak majd menni (aksik is fejlődnek, napi 700-1000 km elérhető cél), utána töltés (1-2 óra), akkor szenzorok lepucolása, számítógép kiolvasása és mehet tovább. Évente kisebb szervíz, 3-4 évente kell nagyobb szervíz.
-
lugoka
csendes tag
Na igen. Ha megzavarodik a rendszer, akkor tök mindegy. Úgy képzelném el, hogy a rendőrnél van egy kártya vagy valami, amivel átveheti az irányítást. Addig meg küldjön a rendszer egy másik autót, hogy én mehessek tovább. Azért egy jól működő hálózattal (ami nálunk szintén álom) nem is kerül ilyen helyzetbe az autó.
-
-
csongi
veterán
Persze ezekrol tudok.
Pont a varosi forgalom a dizel ellensege.
Pont emiatt kimutathato a forgalom lassitasa, akadalyozasa a legszennyezetsegben.
Mindegy milyen formaban erjuk el.
Vagy azert mert tulzsufolt, vagy azert mert idiota a csomopont vagy rossz az utfelulet.
Az utakakon kozlekedo jarmuvek onmagukhoz kepest lesznek szennyezobbek.
Egy jol mukodo onvezeto rendszer, halozat.
Szerintem jelentosen csokkenthet ezen.
Ugy gondolom akar 20%-al is. -
"Több német városból kitiltják a dízeleket."
Nem a dízeleket tiltják ki, hanem az EURO4 és régebbi előírásokat teljesítő járműveket.
Az EURO5 haladékot kap.
Az EURO6 normát teljesítő járművek továbbra is behajthatnak az említett városokba. Korlátozás és időkorlát nélkül.Hatalmas ferdítés, ha csak azt írod, hogy kitiltják a dízeleket a városokból.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"Benzines esetén Euro3 -ig van tervben tiltás."
A nagyvárosok belső területein, már évek óta tilos Euro4 alatti, magyarul EURO 1-3 járművel behajtani. Ezt 2012-13-ban vezették be. Minden járműre vonatkozik, még a külföldiekre is.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
vmarci21
tag
Ritka?
Budapesten a közlekedések majdnem 50%-a közösségi közlekedési járművekkel történik, csak 35% körül vannak az autós utazások. Úgy hogy ez alapján pont hogy inkább a buszra, villamosra, metróra.. Építve lehet a többségnek jobb közlekedési lehetőségeket biztosítani..Úgy hogy a "Miért lenne ilyen? Mi lenne a motiváció?" kérdésedre: nem tudom, de kérdezd meg minden második Pesten közlekedőt, és el fogja mondani, miért nem kocsival közlekednik..
>> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<
-
tomcat78
őstag
Ügy elképzelem,hogy a lelkes ifjonc beugrik a verdába,majd elmondja,hogy:szeva tesó,irány a krimó...
Erre a gépjárműnek kiugrik minimum egy lámpája,kidől 3 kereke és egy enyhe füstfelhővel felpattan a motorháztető..."Adjatok hatalmat, hogy elvehessem tőletek. Rakjátok a fegyvert a szátokba, aztán lőjetek!" Tkyd...
-
"Ezért írtam korábban, hogy hasznos lenne különböző közlekedési helyzeteket a robot szempontjából kielemezni.": ezt csinálja mindenki, de főleg a tesla.
bődületes mennyiségű adatot tolnak fel a tesla autók a központba, és ott szöszölnek rajta, hogy mi volt a helyzet, milyen megoldást csinált az embersofőr és mit csinált volna a mest. int.volt két autós portálon is riport egy budapesti fejlesztő bagázzsal, akik önvezető szoftvert fejlesztenek. ők azt mondták, első körben autópályán akarnak jók lenni. eddig 800 ezer közlekedési helyzetet azonosítottak autópályán, és elemeztek ki. szóval nincs itt semmiféle mesterséges intelligencia, robot gyorsan választ a beleprogramozott esetekből, oszt jónapot. ha meg nem jött össze, akkor dudálnak mögöttük a bmw-sek...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ne csináld már.
Belinkelsz nekem egy magyar cikket és figyelmen kívül hagyod a németeket.
Tessék, itt vannak a német települések, ahonnan részeben vagy teljesen ki vannak tiltva az EURO4 előtti járművek. (Nyilván az autópályák és főútvonalak városi szakaszai átjárhatóak maradtak).
Umweltzonen und Fahrverbote in DeutschlandLegyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Butcher82
senior tag
Ez világos, arra akartam kilyukadni, hogy amiről beszélünk az egyelőre sci-fi, a belső égésű motorokat kell előbb kitakarítani, de tudom ez is óriási feladat.
De ha arra gondolsz, hogy az sem igazán környezetkímélő, igaz persze, de azért a benzin és gázolaj égetése sokkal rosszabb körülményeket okoz. Plusz, a motorolaj és egyéb kenőanyagok használata és cseréje az autókban.
Egyébként nekem nem kell váltó pl. A kormányzással vagyok úgy, hogy megtartanám. Tőlem az is jöhet, gps koordináták alapján folyamatosan felügyelik a haladási sebbeségemet, pl. nem engednek 50km/h-nál jobban menni lakott területen... Szerintem ezzel is lehetne már életeket menteni.
[ Szerkesztve ]
***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯
-
Butcher82
senior tag
Egyértelmű, az átlag magyar ember örül ha megvesz egy 10 éves autót.
Én sem vagyok orákulom, de én a környezetvédelmet (a mai állapotok miatt) előre helyezem. Azt, hogy az elektromos autó minden fenntartási dolgával együtt mennyivel környezet kímélőbb mint a belsőégésű nem tudom, de azért biztos vagyok benne, hogy jóval kevesebb lenne pl. a szmog.
Mindezt úgy mondom, hogy 2008 és 2017 között egy 2004-es Civic Type R-rel róttam az utakat, és azt nagyon jó volt vezetni. De....nem ez a jövő.
[ Szerkesztve ]
***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯
-
csongi
veterán
Majd beszédből kell vizsgázni , nem pedig vezetésből.
De lehet egyes típusok nem lesznek elérhetőek egyes régiókba, mert a beszédfelismerő szoftver nem kapja meg a térség dialektus vagy tájszólás feltöltést
Aztan majd jönnek a moddolt romok....
Jájj hát ennyé jobbra bászkiii[ Szerkesztve ]
-
Butcher82
senior tag
Nem trendiségből írtam, nekem nyáron már nagyon melegem van
Azt, hogy a közlekedés hány százalékban felelős nem tudom, de egy jó részét ez adja ki, az biztos. Ha ez a téma is a szőnyeg alá lesz söpörve, akkor (lehet) 10 év múlva 50 fok lesz...
De nem is akarom járatni a számat emiatt, aki nem érzi a bőrén, hogy gond van, még boldog ember (és el is kanyarodtam az eredeti témától)
***Go Ahead, Make My Day.*** Clint Eastwood óta szabadon.¯\_(ツ)_/¯
-
csongi
veterán
Viccesen fogalmaztam, de valós probléma lesz.
Pár nemzetnél vezettem már, mindegyiknek megvan a sajátossága.
Teljesen máshogyan kezelik a motorosak az Olaszok. Ha Magyar mentalitással élnének, már az összes kétkeréken közlekedőnek a vére pirosra festené az aszfaltot.[ Szerkesztve ]
-
"Hogyan kompenzálná az állam a kieső adóbevételt": nem kell aggódni, erre már van hatályos jogszabály. Nagyjából az a lényege, hogy a töltőcsatlakozón áthaladó áram elveszti lakossági áram jellegét és üzemanyaggá válik, így jövedéki adóval sújtható.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"Csináltattál már ilyen plakettet? Én már igen. Régebbi dízelre. Símán zöldet kapott. "
Nem csinálni kell csak elvinni egy márkaszervizbe. És ragasztják is néhány euró kifizetése után.
A zöld matrica == Euro 4.
Az EURO5 és 6 jelzésére nincs egységes megoldás. Jelenleg minden város valami saját jelzéssel tilt.A probléma az, hogy az benzin motor esetében ma még elegendő az EURO4. Nem lehet egy egyszerű matricával csak a dízeleket tiltani.
Még egyszer!
Az EURO0-3 járművek egységesen, matricával vannak kitiltva, ahol ki vannak tiltva.
Az EURO4-6 Otto motor mindenhova behajthat.
Az EURO4 dízel motor ki lehet tiltva.
Az EURO5 dízel egy szoftver update után korlátozott ideig behajthat a tiltott zónába. (Javaslat volt a világos lila matrica.)
Az EURO6 dízel mindenhova korlátozás nélkül hajthat be. (Javaslat volt a sötét lila matrica.)Vélhetően ki fognak találni egységes jelölést. Amiben a motor típusa is megjelenik.
Jelenleg kettő autómon van zöld matrica.
Egy benzines, ami EURO6 normát teljesít. Egy Diesel, ami EURO4 normát teljesít.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
akaido
addikt
-
ricsi99
addikt
Ismét csak a vészhelyzet... az elképzelhetetlen ,hogy elötted ugyan úgy előtted vannak a kezelő szervek?
Ha nincs probléma ,mint a tempomat benyomod és megy...
Miből gondolod hogy full automata lessz minden? Jah meg kávét is főz...
Szerintem az első verziók hibridek lesznek... mind2 módon lehet menni. Legalábbis most a guggli autók igy mennek tudtommal.
Egyáltalán kipróbálnál egy ilyet?
Vagy legyek én is szélsőséges mint te és nem cseréled le a moszkvicsot , mivel az ugye fulll manuálEgy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
ez a helyzet egyébként pont okosautóval könnyebben megoldható: ledőlt a fa, felhívod a rendőrséget, központi rendszerben lezárják az utat, okosautó meg sem próbál arra menni, csak a ladakocsi a tezsvírekkel.
vagy bemegy az okosautó, látja, hogy nem tud továbbmenni, waze-n lejelenti, és mivel gép, tud 1 kilométert is tolatni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Renault, Dacia topik
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- További aktív témák...