- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
syC
addikt
válasz
dellfanboy #230102 üzenetére
Mire gondolsz?
-
Czimby
addikt
válasz
dellfanboy #229044 üzenetére
Nem tudom, megnézni se csak hétvégén, de akkor már egyúttal cserélném is.
-
Csaby25
őstag
válasz
dellfanboy #228956 üzenetére
tudom, hogy román. Itt élek úgyhogy azért nézem itt.
Vagyis ilyen árban, tuti valami nagy baja lehet? -
cass
aktív tag
válasz
dellfanboy #228885 üzenetére
Hát mindent át fognak vizsgálni, csak erre az egyre mondták, hogy nem tudják, de legalább mondhatnák, hogy vihetném "adagolós" szervízbe. Ráadásul úgy hallottam, hogy nem érdemes megvárni míg tönkremegy, mert akkor már késő lesz, mert hogy tönkreteszi akkor egyből a motort... Nem tudom ez mennyire valós, de gondolom azért vannak előjelek is a tönkrementel előtt...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
dellfanboy #228885 üzenetére
...én is ezt kérdeztem a szerviztől egy hete, hogy akkor Ti most ezért pénzt várnátok ugye? Mondom az is f*sza, hogy a féltengelyhez ha én hozom a cikkszámot akkor se találtok semmit, de legalább még kárt is okoztok.
Sokat nem szabad elvárni a szervizektől... értem már rbalint miért fogalmazott úgy, hogy pékek.
-
zsoltip
őstag
válasz
dellfanboy #228729 üzenetére
Ez a kéztámasz alatti pohártartóban.
-
norrberth
addikt
válasz
dellfanboy #227412 üzenetére
OBD eleven [link]
Eleinte lehetett ingyen creditet szerezni, de ez már megszűnt.
Most pénzért tudsz venni Crediteket és be/ki tudsz kapcsolgatni extrákat.
Szerviz dolgokat, nézni élő adatot, hibakód olvasás/törlés.
Teljes körűen támogatja már a BMW t is, Toyota, Lexus.
Más márkáknál is megy, de ott csak hibakódot tud olvasni és törölni.Vag nál ami ér valamit az a Pro csomag [link] itt tudsz korlátlanul ingyen kódolni, meg elérni sok mindent 1 éves 20 ezer.
Csak minden évbe megkell venni, de van 2 éves.
Szoktak lenni akciók.Viszont árulnak olyat ami nekem van, élettartam pro csomagot OBD eleven Facebook csoportba.
És inkább ilyet érdemes venni.
40-50 körül árulják, egyszer kell megvenni. -
Csaby25
őstag
válasz
dellfanboy #227109 üzenetére
Köszi
Esetleg konkrétabban, 1.0, 1.2, 1.4?
Lóerő, motorkód? -
válasz
dellfanboy #226862 üzenetére
Én sem értem, 10 éves cég, több mint 3000 értékelés, 95%. Hozza az átlagot...ezt próbáltam én is jelezni. Meg aztán, hogy egyszer valaki rendelt és akkor rendben volt a dolog, az nem jelenti, hogy most is az lesz. Ezt a kamu alkatrészt sem értem... na mindegy, elengedem.
Ja értem, nagyon sok ilyen cég nem innen működik, attól nem kell tartani.
-
#214
aktív tag
válasz
dellfanboy #226862 üzenetére
-
zeus_2k14
senior tag
válasz
dellfanboy #226862 üzenetére
Nyílván, én is tudom. Csak attól tart, hogy utólag látta, hogy nem itthonra van bejegyezve a cég, és hogy nem e kap rossz alkatrészt.
-
lalibatyo
csendes tag
válasz
dellfanboy #226748 üzenetére
1979 Ati Győr.
-
bnorci71
addikt
válasz
dellfanboy #225435 üzenetére
na ezzel is csak a hozzászólás szaporodott
Corsa02
köszigrizlisandor
na ez nem tudom miért nem jutott eszembe -
426os
őstag
válasz
dellfanboy #224812 üzenetére
Melyiket? Az elsővel tele vannak a hirdetések, a 2. meg az enyém (lesz kb 5 év múlva, ha cserélek). Mondjuk hülyének is néznek az osztrák kollégáim, amiért 10ezrenként cserélek, de én így érzem jónak (az első tulaj is kb 15ezrenként cserélt).
-
szilchi
őstag
válasz
dellfanboy #224708 üzenetére
Nem,azzal minden rendben
Skoda Octavia 2,2010,PDTDI BXE
-
bnorci71
addikt
válasz
dellfanboy #224650 üzenetére
perszer ha Jóska Pista jön akkor adunk neki szart ha meg nepper meg a PoHu akkor a gyári minőséget
ezt azért te se gondoltad komolyan?
-nyilván a PoHu nem megy oda csak írtam valamitEgyébként szó volt róla hogy nem egyszerű azt onnan kivenni ez egy dolog amiért esetleg már megéri a szerviz, másik előírhatnak sok mindent a garanciához pl. diagot munkalapot a szerelésről stb. másik ok a szerviz mellett.
De mindenki eldönti mit és hogyan csinál én egy lehetőséget linkeltem. Ennyi.
margóra
felhívtam vagy 2 éve egy DPF foglalkozó szervizt mert NoX tároló katalizátor vagy mivel volt probléma.
Válasz
-kiírjuk belőlle
köszi nem kel
szerencsére nem volt gond vele csak 1x valamiért betárolta a hibát -
imyourfriend
őstag
válasz
dellfanboy #224633 üzenetére
Ár nélkül hirdeti a DPF-et az oldal, ~28ezer kmt írnak, van egy árvizes autó annál 32ezret.. de amelyiket elkapta a víz ott látni az A oszlopnál is abból nem nagyon venném meg az alkatrészt.
-
ParmaBoy
tag
válasz
dellfanboy #224556 üzenetére
Mk 3,5 =1.5 foleg, bar a koraiakbol volt.meg 1.6.
De a taxik zome (foleg bertaxik) az 1.5 95lovassal fut. -
psion2101
tag
válasz
dellfanboy #224445 üzenetére
Bocsánat már nem tudom,de valami olcsó volt.
-
Winne
nagyúr
válasz
dellfanboy #224348 üzenetére
1.4 TSi Golf7
-
ParmaBoy
tag
válasz
dellfanboy #224229 üzenetére
[link] -ez a szóban forgó videó.
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #224161 üzenetére
2021 óta kb már szinte ajánlott lett a száraz DSG. Nagymértékben csökkent a meghibásodások száma. Ráadásul az benzin motorok esetében ez e-tec tsi mellé jár. Én új autót manuális váltóval biztosan nem vennék.
-
kiszpista900
aktív tag
válasz
dellfanboy #224138 üzenetére
tessék, aztán karácsonyig ...
-
426os
őstag
válasz
dellfanboy #224138 üzenetére
Lehet, hogy internet nincs azon a gépen
-
válasz
dellfanboy #224082 üzenetére
...a Micimackós? Azt, hogy elfogyott a méz!
Ez jó ötlet, megnézem.(ha van benne erre utalás)
-
tasiadam
veterán
válasz
dellfanboy #224038 üzenetére
Premium szuro tomites nelkul nem kaphato, es a maxgear es a meyle is egy kutya. Az 8e valid ar.
Olaj: a mannolbol 4l 8e ft sincs tán.A munkadij oke, ha 3 orat elbarmolnak vele. De na. Attol meg sok.
-
grizlisandor
veterán
válasz
dellfanboy #223755 üzenetére
Aisin is csak szín alapján parázik.
-
Asbee
veterán
válasz
dellfanboy #223757 üzenetére
Sejtettem hogy nem láttál még váltóolajat, különböző állapotában.
-
Atish19
őstag
válasz
dellfanboy #223757 üzenetére
Ezen mit küldjek laborba, de most őszintén? Ennek közel nem ilyen a színe és 6000km alatt senki nem fogja nekem megmagyarázni, hogy ez ilyen lesz... Ez nem lett kicserélve csak kiszámlázva... Szerintem ezt te sem gondoltad komolyan.
tibbike01 Én nem fogok ezen rugózni. Csak azt akartam jelezni, hogy érdemes vigyázni és leellenőriztetni az ilyen elvégzett munkákat. Ezeket a váltókat úgy tudod tartósan üzembiztosan tartani ha cserélve van az olaj. Hiába gondos a tulaj és viszi el megcsináltatni ha utána meg ezt kapja.
-
Asbee
veterán
válasz
dellfanboy #223755 üzenetére
Szerinted 6000 után egy váltóolajnak így kell kinéznie?
-
szabzoltan1
tag
válasz
dellfanboy #223186 üzenetére
Nem, csak azt hittem hogy a service inspection egy "általános" ellenőrzést jelent.
Pl. az olajat ellenőrizni.mert azt hiszem azt mondta, hogy az olaj csere lenullázodott nála. Mármint ismét 15000-ről indul. -
bnorci71
addikt
válasz
dellfanboy #223074 üzenetére
elnézést nem kezdtem el doktori diszertációkat keresni a témában, de ha guglizol ezt fogod kapni mindenhol ahol le van írva
olajshop megbízható?
A viszkozitásról érthetően
Dr. Sólyomvári KárolyJárműfenntartásKenéstechnika -
molnarpeter
nagyúr
válasz
dellfanboy #222878 üzenetére
Ha kültéren lenne tárolva, és vas hengerfal tudna pára miatt rozsdásodni, akkor még lehet értelme talán 🤔 traktorból indulok ki, ott a függőleges kipu miatt eső is be tud jutni akár.
-
syC
addikt
válasz
dellfanboy #222300 üzenetére
@dellfanboy, @Coyot: A6 C7 facelift competition
@grizlisandor:
-
Gyula84
veterán
válasz
dellfanboy #221341 üzenetére
-
válasz
dellfanboy #221447 üzenetére
Igen, arról van szó. A wiki szócikknél CTRL+F-el kereshetsz, de ahogy látom, szórványosan fordul elő a konszernnél, Audi, Porsche ill VW típusoknál is elérhető volt több modellnél. Érdemes szerintem csak úgy belenézni a listába, mert van olyan gyanúm, hogy nem véletlenül választotta ezt sok gyártó..
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #221396 üzenetére
Perzse, hogy tudja! Mindent is tud! Barátságos a felhasználó felülete és vannak one-click megoldások is, tehát nem kell túrkálnod a mélyebb menükben. VAG-ra specializált.
-
NGA
addikt
válasz
dellfanboy #221341 üzenetére
Minden szerszámom van, régebben a bogaram motorját saját magam szereltem. Ahogy néztem, itt fent van a hengerfejen jobbra, hozzá lehetne férni
-
válasz
dellfanboy #213092 üzenetére
A passatom 8.3-mal ment átlagban. Automata 2.5 tdi első kerekes. Vagy melyik autóra gondoltál?
-
imyourfriend
őstag
válasz
dellfanboy #213087 üzenetére
Nincs minden rendben azzal a szekérrel, 2.5 v6 superb ha rendben van téve 10-ből elfut még a német pályán is persze van benne 160LE meg 350NM nem szokás az ilyet nagypapásan vezetni.
-
válasz
dellfanboy #213087 üzenetére
Bérelt autónak -tizstelet a ritka kivételnek- véres a torka. Pár hónapja egy 1.9 pdtdi-t béreltem. A 2.5 tdi passatom fogyasztását hozta. Ilyen ez ha mindenki megnézi a végét
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
dellfanboy #212787 üzenetére
Ujjat ne vegyél, vagy nem elég az a 20db?
-
Taci
addikt
válasz
dellfanboy #212787 üzenetére
8e Ft-ért adják a bontottat, 11e Ft az új:
[link]
Akár a link alatti listából is tudnátok ajánlani egy megbízható márkát?megneznem mi baja a reginek, hatha javithato.
Ez nem opció sajnos, én nem értek hozzá, a közelben lévő szerelő meg örülök, ha annyit elvállal, hogy kicserélje. -
Taci
addikt
válasz
dellfanboy #212782 üzenetére
Ezt találtam: 3B4839016A
És ez alapján úgy látom, Golf IV, Passat B5 és Octavia I is szóba jöhet. -
Asbee
veterán
válasz
dellfanboy #212671 üzenetére
Teljesen felesleges azonnal új dpf-et rakni. Az utángyártott meg univerzális semmit nem ér, a gyári horror ár. Elkell küldeni Győrbe, ott látják érdemes-e tisztítani, ha nem, akkor felújítják ami hozza a gyári minőséget.
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #212588 üzenetére
Olyan hely ajánlatokat kértem, ahol tudnak ilyet csinálni. Erre küldtél 2 random helyet, amiről nem tudod, hogy tudnak-e ilyet, de járjak én utána. apofámleszakad
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #212586 üzenetére
Egyiknél sem írják, hogy képesek lennének bejegyezni az elvégzett munkát a hivatalos VW online adatbázisba.
-
BK87
senior tag
válasz
dellfanboy #212404 üzenetére
Még nem próbáltam, wd40-et már igen, de azzal sem jött le
-
Asbee
veterán
válasz
dellfanboy #212350 üzenetére
Használt olaj labor vizsgálatok. Olajos fórumokon és youtubeon is van rengeteg.
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #212265 üzenetére
SW frissítés (attól függetlenül, hogy bármi gond lenne az infotaimenttel), motorháztető szigetelés patent csere, 1-2 SW-es beállítás pl ne zárjon le az autó 30km/h felett...stb vagy csak szimplán jól számoljon az árajánlatnál. Én pl nem kérek pollenszűrő cserét 34ezerért, hanem kicserélem magamnak 6ezerből évente.
-
norrberth
addikt
válasz
dellfanboy #212242 üzenetére
Pedig létező jelenség
Még tapasztalat is van vele.
2 autón is. -
válasz
dellfanboy #211976 üzenetére
Írd már le pontosan akkor, hogy ez hogyan működik kérlek... köszönöm
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #211974 üzenetére
Naja, valami olyasmi rémlik, hogy hivatalos számlaképes helyen kell csináltatni és valami igazoló dokumentumot kell kitöltetni a hellyel, illetve csak az autó extra (+2 év) garanciájában léphető ez meg.
De az, hogy nem szerepel a szervíz alkalom a Skoda központi rendszerében, illetve nem nagyon tudnak erről a szervízek sem az elég aggasztó tud lenni, illetve eladásnál is lehet majd magyarázkodni.
De lehet rosszul emlékszem. Van itt olyan tulaj, aki a garanciális autóját nem szakszervízben szervizeli?
Igazából már csak ezt a 60ezres szervízt és még egy olajcsere szervízt kell túlélnem a garanciális időszak alatt.
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #211972 üzenetére
Garanciás az autó és márkaszervízbe kell vinnem a 60ezer km-es szervízre.
-
válasz
dellfanboy #211951 üzenetére
Mo.
Egy egyedülálló srácé volt aki újonnan vette, soha senki nem ült még a hátsó ülésen. -
válasz
dellfanboy #211933 üzenetére
Az rendben van, de van egy pár
-
yodamester10
őstag
válasz
dellfanboy #211924 üzenetére
Köszi,nem tudtam hogy keressem
Valamikor rá kell néznem mert nekem is párásodik. -
#214
aktív tag
válasz
dellfanboy #211355 üzenetére
És ez sok esetben így is működik márkaszervizes átvizsgálásnál.
Olyan esetben is sajnos, ahol az nem is indokolt.
-
válasz
dellfanboy #211350 üzenetére
Nekem is ez jutott elsőre eszembe. De lehet, nem olyan egyszerű és "pikk-pakk megvan" meló, az alvázszámhoz tartozó szoftvert le kell hívni a szerverről úgy tudom.
-
#214
aktív tag
válasz
dellfanboy #211350 üzenetére
Miért raknák vissza? Vásárlás előtti átnézésre vitték be.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
dellfanboy #211252 üzenetére
Sima pálya tempó után, láttam 1.4 TSI-n narancs turbót. Nem csak a garázsba beállás létezik, amikor településen belül amúgy sem melegszik meg ennyire.
Elég, ha pályán meg szeretnál inni eg ykávét, vagy tankolni akarsz.. Én nem állítanám le rögtön. 1-2 perc nem öl meg.
-
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #211252 üzenetére
Ha nem lenne leszedve, akkor nem lehetne látni semmit
valamit valamiért.
-
-FreaK-
veterán
válasz
dellfanboy #211248 üzenetére
A járatást azért is csinálom, mert reggel, munkába menet nagyon rövid utat megyek (tudom ez az amit nem szabad, ne csináljam stb..). Elviszem gyereket oviba, utána megyek melóba, ez 3-4km csak. Nyilván nem sok, de a semminél talán több melegedést jelent ha pár percig még járatom indulás előtt.
Számítok is rá, hogy így lesz kokszosodás, szóval egy diós tisztítás majd kinéz valamikor. -
válasz
dellfanboy #211218 üzenetére
Ezt jó tudni. Még van egy év garancia az autóra és azalatt biztos, hogy legalább egy olajcserét be kell iktatnom.
-
gyulaszu
senior tag
válasz
dellfanboy #211215 üzenetére
mobilitásgarancia <> garancia
ez egy úgymond biztosítás, asszisztencia szolgáltatás, ha útközben lerohadnék...
Egyébként kötöttem Casco-t is, aminek szintén van ilyen része, úgyhogy a következő szerviz előtt 2x is átgondolom majd. -
tibbike01
őstag
válasz
dellfanboy #211218 üzenetére
Naja, ezen tegnap megjelent cikk alapján mátol üresek a márkaszervízek.
A céges autósok amúgy is lekakilják, viszi a flottakezelő szervízbe és csókolom.A cikk, amúgy az extra garanciát taglalja, ahol nem kötelező márkeszervízbe vinni, de mezei szerelő sem lesz jó, mert hivatalos pecsételt papír fog kelleni.
VAG esetében ez 1 év garanciát jelent. Mert ugye gyári gari 3 év + 1év extra.Szóval elég nagy bullshit a cikk.
-
válasz
dellfanboy #211178 üzenetére
Mikor néztél utoljára használtautó hirdetéseket? -.-' Ha látnád, miket írnak ki lényegesen drágábbért. Szerintem ez egy korrekt vétel& ajánlat, nyugodtan nézz rá más középkategóriás szedanok árára hasonló motorizáltsággal (EURO6!) - automata váltóval-felszereletséggel-évjárattal.
Ez egy jó ajánlat, ha egyben van a vas.
-
válasz
dellfanboy #211178 üzenetére
Nyugi van akkor megnyugszik mindenki - egy 10 évnél fiatalabb autó árát már nem csak az határozza meg hogy a vevő mennyit szeretne érte fizetni. Már nagyon nem kínálati piac van és az autók java sem az a majdJóskamegcsinázzaasztjóvan kategória. Mi több egyre másra azt látom, hogy nem is vesznek újat csak ha minden kötél szakad. Szerintem az az ár vállalható csak azt tekintve hogy mit nyújt az autó. És pár 500k-s autóval a hátam mögött nyugodtan kijelenthetem hogy bőven van még benne.
-
válasz
dellfanboy #210945 üzenetére
Igen, örülök, mert korrekt árazás, és magamnak nem tudom megcsinlni. 2.0crtdi 2015-jetta egyébként , de ismerősök között azért nem 40k olajcserek a megszokottak.
-
Cartman023
aktív tag
válasz
dellfanboy #209339 üzenetére
Személyesen tudom megnézni a szervízkönyvet. Lízingautó révén gondolom megvoltak a kötelező szervízek.
-
nomic
aktív tag
válasz
dellfanboy #209069 üzenetére
AKH. azt mondta a fickó nem tudja ő ezt értelmezni, inkább márkaszervízt vagy villamosságit keressek.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
dellfanboy #208452 üzenetére
Szétszedve talán, nem tudom
rendelésre gondoltam, lehet valami elm teszter app is meg tudja mutatni, lehet nem. Vagy ha működnek bizonyos programok, az jót jelent
-
slett27
addikt
válasz
dellfanboy #208410 üzenetére
Kemény Apollo 205/55 R16 gyári alufelniken.
277e km-ig vezetett szervizkönyv, időbeni olajcsere most 304e van benne. A cél autópályán kicsit legyen dinamikusabb. Igen, tudom másik kellett volna, elvitték az orrom elől az 1.6-osat. Ezt 550e-ért vettem ennyi volt a keret. 1-2 évig használom kb. A következő úgyis 1.9 TDI lesz.
Katalizátor off és megvan a plusz 1-2 ló thx.
-
Tin
veterán
válasz
dellfanboy #207701 üzenetére
Igen, egyszerűbb. A kocsi amúgy az első két évében még ment városban is, de azóta csak hosszú távokon használjuk, illetve havi 1-2x bevásárlás. Az olajban most van 19.000 km, amiből 18.000-et autópályán és közúton tett meg, és már nem várnék még párezer km-t az olajcserével. Megvárhatom vele az augusztust, de mivel egyelőre megtartjuk, nem akarok ezen spórolni.
#207702 Big_Boss: kiírták, de amúgy valóban 30-60e km a periódus, gondolom 30e után cserélik, hogy a következő szervizig ne érje el a 60e-t. Nagy jelentősége nyilván nincs, mert működik, és nyáron amúgy is megyek látogatóba rokonhoz, szóval majd kicseréljük ott. Nem fog földhöz vágni az az 50€, majd előtte megveszem.
#207703 tibbike01: ez itt valójában a VW saját garanciája, vagyis gyári garancia. A +2 év került olyan 1000€ körüli összegbe, de a további évek már egyrészt túl drágák lennének, másrészt hordhatnám cserébe a 600€-s olaj és gyertyacserére az autót. Annó azért vettem meg, mert gondoltam, hogy addigra cserélem a kocsit, de úgy elszálltak az újautó árak, és annyira keveset mentünk a Covid és a mindenhez közel költözés miatt a kocsival, hogy végül nem igazán használtam ki.
#207704 MunezXBK: köszi, visszakerestem először, és már írtad korábban is. Akkor nem félek tőle. Meg végülis Bosch szerviz, nem valami bodega, gondolom jó lesz.
#207705 bul07: tudom, hogy Magyarországon sem sokkal olcsóbb, de az "ahhoz képest" azért nem teljesen korrekt megállapítás. Itt is 8% körül van az infláció, a fizetésemet meg 3%-al emelték januárban. Minden drágább. Ha hozzáveszem, hogy a VW márkaszervizben otthagytam az elmúlt 3.5 évben vagy 1000€-t, ami olajcsere, és szűrőcsere volt, ja meg legutóbb fékfolyadék, és elgondolkozom, hogy vajon milyen előnyöm származott ebből, akkor azért megvakarom a fejem.
Példának okáért: kollégát kérdeztem, ő szervizben cserélteti a gumit, betárolással. Olyan 80-100€-t fizet alkalmanként ezért. Én a pincében tárolom a gumit, és magam cserélem. Az olajos emelő az elején volt talán 30€, nyomatékkulcsom volt, de legyen az további 30€. Igazából egy gumicsere árából megvettem a cseréhez szükséges teljes felszerelést, évente kétszer meg kicserélem a mélygarázsban fél óra alatt.
Ősszel volt műszakin a kocsi, leszedték a kerekeket, és szerintem a kerékőrt a jobbágy megtépte légkulccsal. A gyári szervizben. 1 hónappal később vettem észre, amikor gumit cseréltem, hát mondom ezeket cserélnem kell idővel. Karácsony előtti hazautazás előtt a hideg garázsban ráhúztam mindegyikre nyomatékkulccsal, és mondom úúúú, remélem lejön ez még fúrás nélkül. Amikor visszajöttünk, rendeltem is egy doboz kerékcsavart, és amikor már jobb volt az idő, kicsit izzadva leszedtem a kerékőröket, hálisten még lejöttek. Csavar ment fel, kerékőr meg a felejtőbe.
#207706 bulikavagyok: ja, én is nézem Nepper videóit, viszont nem tervezem eladni a kocsit egyelőre. 35e km van benne, és 4 éves lesz augusztusban. Nincs napi használatban, de ha megyünk, akkor akár többezer km is belemegy pár hét alatt. De ez inkább csak nyáron van. 21500€-t ért vettem, most használtan kapnék érte 20000€-t, a hasonló felszereltségű ugyanilyen, de új 8-as Golf Variant meg 34000€. És mit kapok érte, ugyanazt (vagy szarabbat), meg 2 év garit? Majdnem dupla áron?
Most abban gondolkozom, hogy inkább megtartom még 3-4 évig. Még akkor is bőven 100e km alatt lesz a futás, és ha évente rá kell költenem párezer eurót, még mindig beljebb vagyok, mintha az új kocsira költeném a drága olajcseréket. Oké, hogy csökken az értéke, de minél idősebb egy kocsi, annál kisebbet esik az értéke, egy 7-8 éves használt autónál pedig már nem azt fogják nézni, hogy mennyit volt márkaszervizben, hanem az állapotot. Az meg egy főleg autópályán használt autónál egész más, mint egy városban letaposott céges kocsinál. A futásteljesítményről nem is beszélve. Szóval nem, nem fogok visszakapni a kocsi árából többezer eurót eladáskor csak azért, mert márkaszervizben volt. Főleg, hogy így meg Bosch szervizben van, ami szintén nem valami útszéli vacak helyen.
#207708 gubabela: nem igaz! A gyári légszűrőt sem cserélték, merthogy azt elég két évente. Nemhogy a folyadékokat! Külön kellett fizetnem a fékfolyadék cseréért, valami 200€ volt, a tavalyi szerviznél. És kérésem ellenére nem voltak hajlandóak rátölteni a fagyállóra sem, mondván, hogy természetes a fogyás, és még minimum szint alatt van. Én töltöttem rá a fagyállóra is. De a fényszórót persze beállították géppel, 50€-ért, amit nem kért senki.
Tudod, hogy mi van ebben az 580€-ban? A jobbágy átnézi a kocsit (szemrevételezi), majd rádugják gépre, kiolvassák, a szoftverfrissítést is külön kérnem kellett tőlük legutóbb, ezen kívül lecserélik az olajat és gyertyákat. Semmi mást, de szó szerint semmit. Szerinted a 4 éves kocsin, aminek pár héttel a szerviz után lejár a garija, mit fognak garanciális hibában felírni? Ha bármi elromlana, pár hét múlva már úgyis fizetős szerviz lenne. Az alkatrészek (olaj, szűrő, gyertya, bármi) árai a neten megvehető gyári VW termék kisker árának a duplája, mindennél.
-
raziel01
veterán
válasz
dellfanboy #207636 üzenetére
Csak egy tipp. Kauffer vagy zs+u-ról kinézni a konkrét alkatrészt aztán úgy megrendelni autodoc-ról ha úgy olcsóbb? Kauffer keresője jó szokott lenni.
-
#34322688
törölt tag
válasz
dellfanboy #207568 üzenetére
most nézegettem a lambdaszonda árakat, hát eléggé változatos az áruk, szinte "csillagos" ég a határ. Nem tudom, megéri e valami olcsóbb szondába beruházni, próbaképpen?
-
#34322688
törölt tag
válasz
dellfanboy #207565 üzenetére
Az még nem lett cserélve, mondjuk azt nem is jelezte még hibának. Igaz az autóban már van 270000km-er, akkor érdemes lenne mind a 2-tőt cserélni?
-
Anaconda
tag
válasz
dellfanboy #207049 üzenetére
Köszönöm az ötletet, kezdjük sorban:
- keréknyomás oké
- fék nincs beragadva, gumicseréknél ellenőrzöm
- kézifék detto
- lambda szonda: hogyan kellene pontosan ellenőriznem?
Csatolok néhány fotót.
[kép] [kép] [kép] [kép]
- gyújtást hogyan tudom ellenőrizni? VCDS-el lehet esetleg?
- gyertya kb egy éve lett ellenőrive, olyan volt mint egy 2T motoré, mert a gyújtótrafó tönkrement és 3 henger ment csak. Ekkor gyertyacsere volt. Kb fél évvel később újra ellenőriztem, szinte csak városban használtam, 2-8km-es tavokat, ennek megfelelően kormos volt a gyertya, de nem vészesen.
- kompresszió: szerelőm nem mérte. Én érzésre azt mondom, hogy megvan a 102LE, volt már sok autóm, a dízelből átülve is van viszonyítási alap.Ami tippem volt, hogy benéztem a benzinszűrő cserét. Bele van integrálva a nyomásszabályozó, ebbe 4 BAR-os kell, de 6 BAR-osat is árulnak, asszem az 1.6 FSI-be mennek, de sajna nem ilyen egyszerű, a 4 BAR-osat raktam bele.
Ha van ötletetek, ne tartsátok magatokban.
-
cross56
senior tag
válasz
dellfanboy #206987 üzenetére
Úgy látom 60-100 között kapni őket.
-
bul07
nagyúr
válasz
dellfanboy #206588 üzenetére
ilcats.ru oldal elég gyors és reklám se igazán van, csak a pontos alkatrészre kattintva nem tölt be
-
emvy
félisten
válasz
dellfanboy #179253 üzenetére
Csak 3, [link]
-
Newlachka
őstag
válasz
dellfanboy #178760 üzenetére
érintettek vagyunk.éppen ezért írtam ide. 110kw 2l fsi 2004.
Az elért minket is az e10 nyűg azt jelenti,hogy úgy lekokszolódtak a gyertyák,hogy már be sem indult. -
norrberth
addikt
válasz
dellfanboy #176335 üzenetére
Az egybe van 25 [link]
Csomagtérfogó kilincs.Jófogás, Bontók, VW Facebook csoportok.
Van 1 tonna szerintem. -
i-sti
senior tag
válasz
dellfanboy #144471 üzenetére
-
Speeedfire
félisten
válasz
dellfanboy #144471 üzenetére
Épp ez az, hogy az első képen nem V6 van, hanem VR6. Helytakarékos megoldás.
-
Speeedfire
félisten
válasz
dellfanboy #139001 üzenetére
A VW503.000 a gépkönyv szerinti előírt olaj neki.
focvis: Nálam 10e km vagy 1 év az olajcsere periódus. -
válasz
dellfanboy #139001 üzenetére
Az 502.00 még a benzines Golf 7-be is jó, fix 15 ezer km-es intervallummal.
Szvsz és utánaolvasgatva / kérdezgetve jobb is a motornak egy 5W-40-es 502.00, mint egy 5W-30 504.00; feltételezve, hogy azonos, max. 15 ezres a csereintervallum.
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Viccrovat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Call of Duty: Vanguard
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Dualtron Popular - 52V 20Ah dupla motor elektromos roller
- Techsend cyber A 2023 elektromos roller eladó
- Dell G15 5520 i7-12700H 14magos! RTX 3060 16GB RAM 512GB SSD FHD 120Hz Gar.: 2026
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
- BESZÁMÍTÁS! MSI MAG 325CQRXF QHD VA 240Hz 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Xiaomi Redmi Note 13 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest