Hirdetés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nubia Flip 5G - kagylót, jó áron
- iPhone topik
- Xiaomi Mi Band karkötő
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Okoscsengőt hozhat jövőre az Apple
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MunezXBK
nagyúr
Vörös Jenő videói között van egy srác, aki turbókkal foglalkozik. Nézz rá.
-
Paxker315
addikt
Urak, elhiszem, hogy a muchboost hibrid turboi rosszak és röhejesen drágák , de felmerül: itthon van aki gyári garret turbokat alakít át? Upgrade? Ugymond olyan sracot ismerek, aki pl a GTD gyári turboját át tudja alakítani úgy, hogy a CUU-s motorszámú autoval is jó legyen, de vajon konkrétan a gyári turbo átalakítását & fejlesztését vállalja akárki is? Hmm.
-
1stVikman
senior tag
válasz F_Zolee #211096 üzenetére
Már 13 éve nálam a kocsi, de előttem valaki tömítette már. Méghozzá valami brutál erős, de rugalmas anyaggal. Ezt pont az ajtózár miatt kellett szétszednem még tavasszal, meg is szenvedtem vele, a belső lemez is hajlott picit, és valőszínű emiatt nem tudtam rendesen visszatömíteni, mert sajnos befolyik a víz.
Elvileg ez a SikaLastomer 710 pont, hogy oldható , ellenben jól tömít.
De azért várok egy megerősítést, hogy bitosan ez kell-e nekem. -
1stVikman
senior tag
Sziasztok!
Fabiaban tömíteném a beázó ajtókat. Anno vettem valami Mester karosszéria tömítőt praktikerben, de nem az igazi.
Valahol, valamelyik topikban olvastam, hogy Sika kell neki, de nem találom a keresővel, hogy melyiket.
Viszont el van könyvjelzőzve nekem konrétan a SikaLastomer 710, ez lenne a pontos kence, ami erre a célra a legjobb? [link] -
Qru
MODERÁTOR
válasz TrollBalint #211093 üzenetére
Az egy jól sikerült motor a többi benzineshez képest, nem nagyon van mit írni róla. De igen, azért megemlíthették volna.
A tiédben 3B gen. L1 verziója van, ez ugyan Passat leírás de a Skodában is ugyanez a motor van.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
addikt
válasz molnarpeter #211089 üzenetére
Esetleg hasonló, ahol a passathoz tudnék bontott gyéári tükörházat venni, amiben van hely a holttér figyelő visszajelzőjének
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
-
-FreaK-
veterán
Sziasztok!
Jövő héten veszek egy 2015ös Octavia sedan-t (1.4TSI+DSG).
A csomagtér padlója be van horpadva, vennék újat, csak nem tudom hogy keressek rá, ötlet?
Ez az a padló amit fel tudsz hajtani, fa, rajta kárpittal.Akárhogy keresem csak ilyen gumi csomagtér tálcákat találok.
Autovizsgálat.hu-tól jöttek ki átnézni, nagyon rendben találta az ember, csak apróságokat tudott mondani.
240e Km. van benne, a DSG júniusban volt felújítva, amire még gari van. Cseréltek mechatronikát illetve valami tárcsát benne acélra, ami el szokott törni. (ezért mertem megvenni).Van esetleg valami összefoglaló hibákról, tippek/trükkökről erről a típusról? Tamás Zsolt videóját néztem eddig (itt a fórumon Legend).
-
gergo5991
őstag
-
Viiktor1989
aktív tag
Sziasztok. Nézegetem itthon az MK8 Golf R autókat,abban kérném a segìtségeteket,hogy mitől függ az,hogy bizonyos modellek nagyobb hátsó szárnyakat kaptak a társaiktól?
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz molnarpeter #211058 üzenetére
Na ez összejött!" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
veterán
válasz Morris #211076 üzenetére
Kb. 7,5 liter ment bele eddig, a maximumra töltve. A szerelő emítette, hogy hidegen nézzek azért rá, hátha kell még egy kevés.
Valahonnan az rémlik, hogy 8 literes az enyém (EA888 Gen.3).A Kaufferes link ugyan 5 kg tömeget ír, a cikkszám alapján az az 1 literes kiszerelés, ill. az ára alapján se életszerű, hogy 5 literes lenne.
-
Asbee
veterán
válasz K Norbi #211064 üzenetére
Meg ugye azért a G13 at is illene közben cserélni , hiába hiperszuper longlife. Ezt már ismerjük olajnál is. Azért megnézném aki azért pár évente cserélte ott okoz-e gondot. Nálam szerencsére 5 év után cserélték, majd 3 év múlva megint vezérlésnél, azért én is lecseréltettem a vezérlést ha már elkunyiztam egy gyári készletet akitől vettem . Hiába 2 év 45ezer volt csak benne. Így 2 év után megint friss lötyit kapott. Ettől függetlenül azért hónapban még csere g12 evo-ra.
-
abrtom87
tag
Sziasztok. Budapesten, környékén hol lehet kiállítva Octavia RS / RS Combi Hybrid? Dél Buda Porsche lenne legközelebb, de nem mennék oda ha kb üres a szalon (nem voltam még ott)
-
-
grizlisandor
veterán
válasz Morris #211052 üzenetére
Éhezőbajnok egy motor, egy sima Golfban, ami ugye könnyebb a Plushoz képest, így még jobb fogyi elérhető.
(#211053) daniel2121:
Elhiszem, de én nem fogok jó szívvel ajánlani továbbra sem.(#211057) focvis:
Mennyi a méter a GTI-ben? 150 ezer kilométer előtt úgy se jönnek ki a hibák, felette meg úgy is eladod! -
veterán
válasz tibbike01 #211059 üzenetére
Csak ne idegeld magad feleslegesen.
Persze, hogy cseréltem G12 Evora, mert 8 éves, 114 K km és még a gyári volt benne. Akkor pedig az optimális fagyálló kerüljön bele. Elvittem cserére, de már picit gyanús volt a nyáron, hogy a termosztát vagy a vízpumpa kezd elfáradni - után kellett tölteni kb. 0,5-1 deci közötti mennyiséget, előtte nem fogyott a víz.
Ennek úgy tűnik, tényleg gyenge pontja a termosztát, ami valójában egy "thermal management unit" (TMM), elektronikusan szabályozza a hűtővíz hőmérsékletét (óvatos tempónál melegebbre engedi a vizet, ha tiprod akkor pedig alacsonyabbra hozza le).
- A 2013. végi gyártású autómban 4 évesen, 80 ezer km-nél adta fel, de ott teljesen elromlott, szélsőségesen hullámzott a hőmérséklet. F végű cikkszám volt.
- A 2015. szeptemberi gyártású, jelenlegi autómban 8 évesen, 114 ezer km-nél történt most a csere, kiszerelés után látható, hogy hol eresztett a TMM. H végű cikkszám. Most INA került bele, ő készíti a gyári alkatrészt is.A G8-ot ugyanezzel a TMM-mel szerelik. A vízpumpa a TMM része, nem olcsó cucc.
A kiegyenlítő tartály cseréjét Rbalint88 fórumtárs ötletelte ki, pusztán esztétikai nyereséget érzek miatta , de nem volt vészes az ára.
[ Szerkesztve ]
-
vzsryl
nagyúr
válasz Asbee #211051 üzenetére
A feleségemébe valós 143k km van, és az élete kb. 90%-át városban töltötte. 140k-val vettük, előtte pár nappal volt olajcsere. Még rendben van, remélem nem szívjuk meg vele, mert brutálisan egyben van a verda, pedig 16 éves. Több rokon is ajánlatot tett rá.
Btw. milyen olaj ajánlott erre a felhasználásra? Feleségemnél is nagyrészt város, néha egy kis országút (10-50km-es körzetben).megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
molnarpeter
nagyúr
válasz HUTCHDB #211025 üzenetére
Esetleg ők foglalkoznak tartósabb alkatrészekkel is https://ablakemelo-javitas.hu/
-
veterán
válasz tibbike01 #211056 üzenetére
Mennyit futott az autód, 40 ezer kilométert? Engedd el a kérdést, nem fog holnap szétesni.
Tényleg feleslegesen aggódsz szvsz, és ezért harapsz a témára. Majd eladod 150 000 km előtt.Kb. 10 éve aktívan követem a topikot, mindig feljön valami új paráztatás. (1.4 TSI lánc szanaszét szakad, ez-az biztosan elromlik a 2.0 TSI-n. Ebből a termosztát mondjuk valid... )
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz daniel2121 #211053 üzenetére
Annó nekem is ezt mondták a Dasweltautónál, bár ott egy értékesítő mondta, neki meg hinni....
Amúgy pár hónapja túrtam a külföldi, német fórumokat, fb csoportokba írtam felhasználó tapasztalatokat gyűjtve a száraz DSG-ről.Nem találkoztam negatív véleménnyel, sőt volt olyan, akinek a következő autója is száraz dsg-s lesz, volt akinek 3 is van a családban gond nélkül. Azt tény, hogy többnyire 200k km alatti futásuak voltak. E feletti futásteljesítményű száraz DSG véleménnyel nem találkoztam.
Írtam erről itt a fórumban is anno, megjelölve a forrásokat, befotózva a fb commenteket...stb.
-
daniel2121
senior tag
válasz grizlisandor #211022 üzenetére
Rákérdeztem a helyi Skoda szervízben a szàraz dsg-vel kapcsolatban. Elmondásuk alapján nem jellemző a meghibásodásuk.
-
Morris
veterán
válasz grizlisandor #211048 üzenetére
1.4 tsi caxa Golf VI Plus nálunk vegyesben nemigen ment 6 liter fölé. Nagyon jó motor volt. Nagyon szerettem. Csak hát a kasztni nemigen bírta.
Érdemes rozsdamentes példányt keresni belőle.
Valahogy úgy él emlékeimben, hogy jobban ment mint a jelenlegi CZCA 1.4 tsi sportsvan. Pedig "mók" mentes motorja volt a plusnak is.[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz kuntics #211042 üzenetére
Nekem Alteám van, ami a Golf 6-hoz képest 100 kg nehezebb, és az 1.6 szívó motort 8.6 litert eszik 100 kilométeren. A nagyátlag 8.3, 1.4TSI 7.6-al megelégszik, de ez ennél még kevesebb, mert nem tudtam kizárni az XL kivitelt.
Cserébe jobban megy, mondjuk bonyolultabb technika, de hát nincs ingyen ebéd.
-
veterán
válasz ArthurShelby #211045 üzenetére
Igen, de csak ollónak tűnik, valójában reteszelhető csipesz; kölcsön kaptam. [kép]
FONTOS: Nem fogják emberben használni! (Más célra van.)
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #210960 üzenetére
Tegnap elkészült a Golf, ma mentem érte. Vízpumpa + termosztát (INA), kiegyenlítő tartály (gyári), hűtőfolyadék (G12 Evo, gyári), fékfolyadék cserélve. Anyag 144 e., munka 35 e., szumma 180 ezer Ft.
A G13 szilikát zsákját kivettem tanulmányozásra, elég erős anyagból készült, nem is értem, hogy tud kiszakadni bizonyos esetekben.
-
kuntics
aktív tag
Ismét köszi mindenkinek!
A 102 lovas 1.6 mpi-re gondoltam, az már más kérdés, hogy mit sikerült írnom ez van, ha egyszerre írok meg olvasok kommenteket.
De ha már grizlisandor 1.6 tulajként is jobbnak véli az én felhasználásomra az 1.4 tsi-t, akkor azzal a motorral nézelődök.
-
grizlisandor
veterán
válasz kuntics #211037 üzenetére
1.6 tulajként azt mondom 1.4 tsi, mivel írtad, hogy főleg hosszabb távokat fogsz menni vele. Csak hagyj pénzt az esetleges vezérléscserére, vagy olyan autót kell venni, amibe bizonyítottan beépítették a legfrissebb cikkszámos gyári vezérléskészletet, vagy 2012 utáni autót kell venni, ami az előbb említett vezérléssel jött ki gyárilag. Amúgy VCDS-sel lehet ellenőrizni, hogy mennyit feszít a vezérlésen.
-
kuntics
aktív tag
válasz grizlisandor #211016 üzenetére
Köszi a választ. Linkelt oldalt nézegettem, meg kerestem is infót 1.4 tsi dsg-vel kapcsolatban, gondoltam márkaspecifikus csoportban több esélyem van Dsg-t el is engedtem szépen lassan. Szépek élőben ezek a golf 6-ok, néztem kombiban is. Évente párszor ki is használnám a nagyobb csomagteret. Legalább már szűkül a kör a leendő kocsit illetően. Rá is fekszek a golf 6 kombi vs ferdehátú, 1.4tsi vs 1.6 szívó kérdésre.
-
Paxker315
addikt
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz grizlisandor #211033 üzenetére
Egy ajánlást olvastam, de az a cég elérhetetlen, legalábbis az oldalukon megadott telefonszámok egyike sem él. (bowden szerviz)" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
tibbike01
őstag
válasz grizlisandor #211033 üzenetére
Kia DCT igen, hasonló szerkezet, mint a száraz kuplungos DSG, de nem teljesen koppra ugyanaz, csak az el az. Szerintem nem érdemes teljesen egy lapon említeni őket.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz HUTCHDB #211025 üzenetére
Topikban volt rá ajánlás, szerintem ők BP-n találhatóak, persze ez a weboldalukról nem derül ki.
(#211027) tibbike01:
Ez se ilyen fekete fehér.
Múltkor beszélgettem egy sráccal a szerelőnél, DSG-s PDTDI Passatja van B6 talán, 300 ezer kilométer + futott, ebből a felét ő tette bele. Kérdeztem, hogy olajcsere? Ő nem cserél benne, mert már minek, majd lő bele egy bontott váltót és mehet tovább, ha megkotlik.
DSG olaj van Meyle ~40k, gyári ~80k, gyors két link. Kell egy diag, mert a x hőmérsékleten kell szintet ellenőrizni a váltóban, meg egy adaptáció se árt. Nyomás alatti átmosós drágább a technológia miatt.Lásd tartósságban a KIA DCT váltót, tavasszal nézegetted őket.
-
tibbike01
őstag
válasz Mágus2 #211028 üzenetére
Persze. Igaz, bár elviekben ugye azért rakják csak 250nmig a szárazt, mert ott nem kaphat akkora terhelést, hogy kinyírja. Az olajos is megkotlik ha emelkedőn tolatnak, vontatnak vele sokat, persze lehet, hogy tovább bírja még így is. De az olajos is függ a júzertől. Ne érts félre, jobb az olajos ez tény és való, csak nem gondolnám ördögtől valónak a száraz kupungos DSG-t sem, pláne, hogy nem hallani róla rosszat (legalábbis konkrét felhasználótól még nem hallottam).
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #211027 üzenetére
Nem így látom. Amíg az olajos DSG-t nem kell sajnálni, addig a szárazzal meg kellene tanulni élni, hogy tovább bírja. Ez az, amivel nem számoltál. Tehát, simán beugorhat 100 000km alatt két felújítás is, ha a júzert nem érdekli, hogy csúszik a kuplung, miközben emelkedőn próbál betolatni párhuzamosan és nem igyekszik minél hamarabb megoldani a manővert.
-
tibbike01
őstag
válasz Mágus2 #211026 üzenetére
Értem köszi! Ezt jó tudni!
"Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t".
Bár ez a mondtad hibás, mert fenntartani 0 forint a száraz kupungos DSG-t, míg az olajosat kb 200ezer-ft 60ezer kmenként. 240ezer km korára simán ráköltesz 800ezer ftot az olajosra, kb pont annyit, mint egy felújítás a száraz DSG-n.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #211024 üzenetére
Két olajtötlet van benne, egy a sebváltó részben, ez pont olyna, mint a manuálisokban, azokban is élettartam olaj van, amit én ajánlok 10 évente vagy legalább 150 000km megtétele után a gyári olajjal lecserélni.
A mechatronikai részét nem lehet bontani, egybe van olvasztva, gyárilag olajjal feltöltve, ebben is fárad az olaj, de amíg vált, addig mehet, utána meg egyben cserélik az egészet.
Ezért drágább fenntartani a száraz kuplungos DSG-t.
Az olajosban cseréled a töltetet, ami közös a váltó és a mechatronikai részben. Ha elkoszolódik, kicseréled. A szűrőt is cseréled az olajjal.
A száraz kuplungos DSG-ben a kuplung kopadék nem szennyezi az olajat, de nem is hűti semmi, kicsit megnyaggatod, mindjárt megcsúszik, onnantól meg rángat, bólogat, csak a gond van vele.
[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
Üdv!
Tud valaki Budapesten (vagy környékén) ajánlani olyan szerelőt, vagy szervizt, aki kifejezetten ablakemelő szerkezet cserével foglalkozik?
Fiam Polóját utolérte a tipikus betegség, "leszakadt" a motorossan vezérelhető ablaküveg a vezető oldalon..." Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
grizlisandor
veterán
válasz Asbee #211017 üzenetére
Újként vegye meg az ember, de használtként még az olajosnál is bele lehet futni csúnya költségekbe; én meg nem tudom jó szívvel ajánlani használtként a száraz DSG-t.
Lehet ez egy rossz beidegződés a környékbeli szerelőktől is mikor érdeklődtem a témában, még az olajos DSG-re is, hogy csak olyat, amibe cserélgetve volt az olaj, száraz DSG-t inkább ne vedd meg.Mágus2 meg is indokolta.
-
Asbee
veterán
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #211017 üzenetére
Ez nekem is kérdés. Próbálok egy ideje infót gyűjteni, de csak az olajos DSG-re meg a manual váltóra jön velem szembe panaszkodás fb csoportokban. Valószínűleg azért, mert a legtöbb felhasználó ezt a konfigot választja. Száraz DSG-re konkrétan még nem találtam negatív véleményt vagy felújítással kapcsolatos panaszkodást.
Az viszont tény és való, hogy az olajos egy jobb konstrukció.Másik kedvenc kérdésem, hogy a száraz DSG-be kell-e olajat cserélni. Gyártó szerint nem, de mégis vannak olyan cikkek fórumok, ahol azt írják, hogy 100ezer kmként illene.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Asbee #211017 üzenetére
A kuplungozács csak 1 dolog, mivel a mechatronika zárt egység és olajjal feltöltve érkezik, nem lehet javítani, csak egyben cserélni az egészet. Mivel nem lehet benne olajat cserélni, sokkal hamarabb megadja madát. A kuplung ritkán szokta ezekben megélni a 200 000 kilométert, szóval nem egy kicsit hamarabb, hanem akár többször is. Annak, aki dombon lakik esetlog dombra rendszeresen tolat, egyáltalán nem ajánlom a száraz DSG-s változatot.
Teljes áron 750 euró egy kuplung készlet, csak az anyag ebbe a váltóba....
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz grizlisandor #211016 üzenetére
Amúgy mi az a csúnya felújítás ami gyakran szinte tényként van kezelve a száraz kuplungosnál? Egy kuplungozásra előbb lehet számítani azt csá. Azért az nem egy rettenetes összeg és munka. Persze előélet sokat számít.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
válasz kuntics #211010 üzenetére
Az autó szép és ezzel a 122 lovas 1.4 TSI motorral vehető is lenne, félrerakva a pénzmag az esetleges vezérműlánccserére felkészülve.
Nem ajánlott váltó ez a száraz DSG-vel így sokadik tulajdonosként bele lehet nézni egy csúnya felújításba.Milyen autót vegyek topikban tudnak segíteni.
-
tibbike01
őstag
Azt tudja valaki, hogy ilyen digitális szervízfüzetet hogyan lehet előcsalni mobilon? Egyre több usernél látom.
[ Szerkesztve ]
-
kuntics
aktív tag
Sziasztok!
Röviden:
Egy ilyen golf 6 1.4tsi dsg-vel mennyire lehet felülni arra a bizonyos szopórollerre?
Hosszabban:
Évek óta tervben van az autócsere, csak költözés, lakásvásárlás stb miatt tolódik folyamatosan. Annyira, hogy 1 éve már nincs is mit hajtani (és amúgy elég jól el is vagyok nélküle) Meg ugye az is hátráltat, hogy nagy erőkkel keresem a szent grált, a sokmindenre jó, olcsó és kevés hibát rejtő autót. Évi 10k alatt menne( nagyobb részt hoszabb távon), leginkabb egyedül használnám, szabad ég alatt tartva. Már ott tartok, hogy dízeleket is nézek, pedig eddig kerültem őket rendesen. Racionális megoldásokat viszont egyre inkább elengedem. Kellene a tartalék erő, sima szívóból viszont nem találok normálisat. Astra h,focus stb tucatautók helyett vmi kicsit izgalmasabb kellene. (Bár a j astra már nem olyan csúnya) 6 golf meg is tetszett, ahogy a példa is mutatja.
-
Qru
MODERÁTOR
-
TrollBalint
addikt
Sikerült, köszi. Nem pont így, de meglett
Hiába engedtem le teljesen, vagy emeltem fel és tartottam nyomva 10 mp-ig is, nem tanultam meg. Ezt eljátszottam 2-3x is. De mikor úgy csináltam, hogy felengedtem teljesen (vagy le) és utána elengedtem a gombot, majd megnyomtam újra (szerintem akkor is 10 mp-ig) akkor megtanulta.https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters
-
abrtom87
tag
válasz yodamester10 #210998 üzenetére
Köszi! Szerintem is az iV lesz a befutó a végén.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Telekom mobilszolgáltatások
- Star Trek
- Nubia Flip 5G - kagylót, jó áron
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Az én érdekes, öszvér videokártyám...….
- Jogász topic
- Autós topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest