Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
_seth_
veterán
Ilyenen tanultam vezetni Sedan, zöld... csak a moci volt benne más... asszem vmi sima 1.4 ha van ilyen... szép ótó
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
KrAt
veterán
Ferrari? Ugyanmár
CortezX: ahogy mondod
Viszont asszem ez mindennél szebb: Szalay Balázsék Opel Antarája. [link] Ezzel mennek a Dakar Rallyra. Uramisten de gyönyörű
A VERSENYAUTÓ
OPEL ANTARA
Súly: 2150 kg (pótkerekekkel és 50 liter üzemanyaggal)
Szélesség: 1999 mm
Magasság: 1886 mm
Hosszúság: 4720 mm
Futómű: elől független felfüggesztés, hátul merevhidas, kerekenként 2 Bilstein lengéscsillapító, Hypercoil spirálrugók
Rugóút: elől 250 mm, hátul 300 mm
Váltó: X-track szekvenciális, hatsebességes (speciálisan az Opel Antarába gyártva)
Kuplung: Tilton 3 tárcsás, 7 1/4 inch átmérőjű
Osztómű: X-track, egybeépítve a sebességváltóval
Benzintank: 450 literes biztonsági gumitank (1 literes napi tankkal)
Gumi: BF Goodrich G1, átmérő: 790 mm
Felni: Speedline 16 collos magnézium ötvözet
Felépítmény: karbon-kevlár, összesen 55 kg
Motorparaméterek
Típus: LS6 alumínium
Hengerűrtartalom: 5692 kcm, V8-as
Teljesítmény: 395 lóerő (szűkítővel)
Nyomaték: 510 Nm
Vezérlés: Motec M800
Speciális levegőszűkítő: 37.2 mm
Fogyasztás: 60 liter/100 km
Végsebesség: 186 km/óra
Gyorsulás: 7,8 másodperc alatt 0-100 km/órára
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
Mint írták szűkítővel ennyi A szabályok előírják, hogy a szívó oldalon kell lennie egy adott átmérőjű résznek. Aki tanult egy kis áramlást tant, az tudja, hogy adott keresztmetszet mellett van egy elméleti határ, ugyanis ha az áramló közeg eléri a hangsebességet, akkor kicsit megváltoznak a feltételek és megtorpan az áramlás.
A gyorsulásnál és a végsebességnél pedig vedd figyelembe, hogy egy több mint két tonnás elég magas járműről van szó. Így már nem is olyan szörnyű, nem? -
_seth_
veterán
Miért ne tudnád? Lehúzod a kábelt róla, fogod a megfelelő szerszámot (gyertyakulcs vagy más szerszám amivel hozzáférsz és megfelel a feladatra), kiveszed a régi gyertyát utána beteszed az újat, ezt megcsinálod annyiszor ahány gyertyád van a kocsiban Nem nehéz...
Ami nehéz gyertyacserénél: 1. hengerben a szelep eltörik, 4-es hengerben a gyertya full elég... falun megfelelő gyertyát szerezni bele vasárnap délután Sikerült 2 db skoda gyertyát szereztem bele amivel haza tudtam jönniIntel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Tescoban nincs 300 huf egy gyertyakulcs Én is onnan vettem és tökéletes arra amire kitalálták (egy kis kalapálás után).
Nekem is 2 polusú gyertyáim vannak (GM, 1800huf/db )
Rádió nem egyszerű Bár nekem kadettben megfelelő szerszám nélkül sincs nagy baj mert kompletten ki tudom venni a középkonzolt. A sony fejegységemhez nekem is adtak 2 spéci kis kihúzó pöcköt és elmondták vagy 10, hogy nagyon vigyázzak rájukIntel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
-
Foglalt név
addikt
A táp oldal úgy néz ki, hogy van egy fekete(föld) és egy sárga valamint egy piros plussz. Az egyik egy direkt, a másik a gyújtáskapcsolóról jön. Ez azért kell, mert mikor indítasz az megrántja az egész elekromos rendszert, ezért arra az időre kikapcsolja magát a rádió. Ha ezt a rész rosszul kötöd be, az lehet baj. Pl. csak egy plusszot raktál rá és a másik lóg valahol, összekötöd a kettőt stb.
-
_seth_
veterán
Vidd el szerelőhöz
Én is szerelőnél rakattam be a rádiót igaz csak a garancia miatt
+ Vigyél neki EURO csatlakozót (vmi ilyesmi a neve) MediaMarktban pl árulnak ilyet és kell vagy 2 fajta aminek az lesz az előnye hogy a későbbiekben ha ki akarod venni/le akarod cserélni csak azt kell széthúzni (''olyan'' mint egy molex csati a pcben).Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Foglalt név
addikt
Mint a kreszben is szerepel kigyorsítani úgy kell, hogy a megengedett fordulatszám tartomány 2/3-ig pörgeted a motort. Aki látott már teljesítmény/fogyasztás fajlagos görbét és tud integrálni, az sejti miről van szó. Röviden a nyomaték görbe emelkedik egy bizonyos fordulatig, a teljesítmény pedig a nyomaték és a fordulatszám szorzatától függ, tehát a gyorsabban nő, mint a fogyasztás. Ergo ugyanannyi üzemanyagért több erőt kapsz, mivel a gyorsítással munkát végzel, amit a teljesítményből fedezel, ezért jobb ha ennek az u alakú görbének az alján maradsz.
Olyan ez, mint egy kölcsön, lehet hosszú törlesztőrészletre is kérni, de akkor összértékben többet fizetsz. Tehát vagy tolod neki és 10sec-ig 5 literrel többet fogyasztasz vagy 1 percig 2 literrel és még tötymörögtél is -
Foglalt név
addikt
Éppen ez a dolog lényege. Egyszerűsítve a dolgot a fordulatszámmal egyenes arányban növeled az üzemanyag mennyiségét és a fordulatszámmal egyenes arányban nő a teljesítmény. Ez eddig egál. Tehát ha egyenes a nyomatékgörbe, akkor (gyorsítás szempontjából) mindegy milyen fordulaton használod a motort. De a nyomatékgörbe harang alakú.
Egy sima egyenlet rendezéssel:
Teljesítmény=konstans*fordulatszám*nyomaték
Fogyasztás=konstans*fordulatszám
Ebből fogyasztás/teljesítmény=1/nyomaték (basszus most látom, az elöbb a reciprokát írtam... bocs ) Ez persze közelítés(a konstans nem konstans), de így jön ki alakra a harangból az u.
Mindjárt nézek valami értelmes linket.
Ez traktor, de legalább van benne görbe: [link]
[Szerkesztve] -
Foglalt név
addikt
c20ne és a 20se is megállt nálunk 7 literből, ami egy omegától nem rossz. Kötelező annyi rá, mint egy 1.6osra, de azért úgy, mint az állat nem megy Ellenben van hozzá nyomaték és teljesítmény görbém
Néztem a nagyobb tuning oldalakon, lexmaul, steinmetz, stb. de az 1.4es-hez nem igazán szólnak hozzá De ha van valami szólok. -
-
joe-ker
senior tag
-
Wajk
addikt
elég olcsón lehet már szerezni riasztókat, 20-30e Ft-os kategória bőven elég ilyen autókba, mert profik nem valószínű, hogy rácuppanak a feketepiaci eladási értéke miatt.
az amatőröket, meg zárfeltörőket meg az ilyen riasztók is elintézik. KPzárral együtt meg még plusz értelme is van, hogy táviráányítóról nyithatod/zárhatod az autót.
nekem bejött.iPhone 13 Mini 256GB | RT-AC65P - SWRT B5.1.7 - M3 2TB
-
Tacso
aktív tag
Huhh, bocs, hogy csak most válazsolok, hétköznaponként kicsit el vagyok havazva...
Nah szóval itt egy kép hátulról is:[link]
Bár ezt a részét nem igazán szeretem mutogatni, mert van rajta egy apró, de csúnyácska ''hupli'', valamennyire látszik is a képen!
''ja és mit tud a kicsikéd?''
Hát nem túl sokat, menni megy, ha már lendületben van, de nem egy erőművész!
Hiába no, csak 1.2-es, igaz 75 ló, de 1070kg... A végét még nem próbáltam, de egy Márkatárs Opel-fórumon kihozott belőle 190-et (gondolom lejtőn, hátszéllel...)! [link] A futómű viszont nagyon jó, kárpótol mindenért, élmény autókázni vele itt a pilisi lankákon!No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Tacso
aktív tag
Hát ha már tuning akkor: Lexmaul szívócső, sport vezérmű-tengely, hengerfej polírozás, vezérlő elektronika rekalibráció, nah meg egy jó kis hangolható sportdob, a szép hang kedvéért! ''Sufnimodderek'' ezt megfejelhetik katalizátor kifűrészeléssel, Magnum direktszűrővel, sportgyertyával, valamint tükörre akasztható plüsskockával...
No Stress on Cres - I love my Cruze
-
Vada
tag
Az a fehér szín gyönygház metál csak a képen nem látszik ahogy esik rá a fény , zöld , lila. Kb 5 kilóm van benne . futóműtől kezdve az ülések a felnik a kipuff rendszer a motor a spoilereken át mident én építgettem - építtettem bele a hátó lökös most fog elkészülni.De nyár végére szerintem turbósítunk , de ezen még gondolkodom mert nem kis összeg....Még annyit a színéről hogy aki eddig látta élőben annak mind nagyon bejött (nem is értem ) Teljesen más mint a képeken
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
-
nemcso
senior tag
Aha, az előbb leírt 90LE-ről már gondoltam, hogy 1.4-es a drága.
A cégnél volt ilyen 1.4 16V -s Opel is, az is nagyon jól ment.
Az igazság az, hogy mind én, mind a feleségen a régi 1.6 -os F Astrát sírjuk vissza, mert annak menetteljesítménye volt ezidáig a legjobb az összes Opel Astra típus közül, amit vezettünk.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
-
helkis
addikt
jó sokáig tartott mire rátaláltam, kb 1 éve sikerült beszerezni: 7x16''-os Rial Lemans felni + 195/50-es (költséghatékony) Matador MP42 gumik 13k/db! (magyar utakra nem mertem megkockáztatni a 17''-ost.. )
aki pont felni-/gumivásálás elött van annak pár hasznos link:
felni váltóméret számító: [link]
akciós nyárigumik: [link]
német G-astra fanok (érdemes a tagok galériáit átböngészni!) :[link]"Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
Vada
tag
Lehet meglepődnél ha egy fékpadon lemérnék a LE-t légszűrővel , gyári papírral Segítek kicsit max hangja lesz a mocinak + LE-t ne is remélj tőle (egyébként a gyári papír szűrő a leg hatékonyabb nem szereti a 16v a direktet) LE--t meg úgy számold hogy 90 volt mikor kijott a gyártósorról azóta eltelt kb 10 éved azt vond le . A legbiztosabb ha van ilyen fékpados mérési lehetőség ott lemérni mennyi is valójában vagy vannak mérő műszerek pl Mr dyno ....stb ezek is elég pontosak. Mi pl Mr dynoval mértük 170 LE-t az enyémen ami a padon 168 ra jött ki direkt szűrővel halottabb az autó mivel az a meleget szívja a mociból ahhoz hogy megfelelő mennyiségű levegőt tudj oda vezetni vagy vágjáj a kasztnit oldalt vagy beömlő felül egyébként a meleg levegőt szívja ami ugyebár nem segíti az égést sőt....kicsit hosszúra sikeredett , de remélem érthető a lényeg
WC graffity: Ne ide nézz, a vicc a kezedben van.
-
deicide
veterán
még a téli van rajta, jövő hét végén lesz kicsrélve az újra, hát valamennyit elvesz a lovakból, de cserébe jobban tapad a szélesebb gumi. A 9.9 az igen szép, lehet nekem is ki kellene próbálni valami elhagyatott úton.
[Szerkesztve]Live fast - On high - Repentless - Let it ride