Hirdetés
- Akciófigyelő: A Banggood adja legolcsóbban a Blitzwolf okos mennyezeti lámpáját
- Megtollasodik középkategória
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Mobil flották
- Yettel topik
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vékony készülékházba nem fér a SIM-kártya?
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
veterán
Nem találtam e-bay-en Seat-osat.
Csinálok inkább, cégnél úgy is van nyomtatható öntapadó papír. Lesz egy vezérléses vízpumpás, meg egy olajcsere/szűrők/fékolaj.
(#3234) gyvince:
Szerintem a kérdésedre a VAG topikban[link] lesz a válasz. -
Roxbury
őstag
Igen ez A5-ös. Ettol fuggetlenul igazad van. 🙂 Csak ugye ez nem jo barmelyikbe, a C3-asok kozott viszont az ect a leghigabb. Azt tenyleg barki beleontheti, nem akartam megteveszteni senkit egy C2-es olajjal. Nyilvan a Swiftbe egy sima a3 as olaj boven eleg lenne, de a C3-as a benzinesek katalizatorat is jobban vedi, igy tulajdonkeppen esszeru dontes, foleg hogy nincs elszallva az ara, ezert dontottem ez mellett. Ha nem ez lenne benne, akkor a Total Quartz 9000 5W40-t valasztanam. Az tenyleg baromi jo aron van. 🙂
[ Szerkesztve ]
-
BlacKSouL
addikt
A városi üzem alapvetően mindig jobban üti az olajat, kérdés az, hogy mennyire melegszik be, vagyis a városi üzem egy lépcső, a másik lépcső, ha ezek csupán 1-10 km-ek, mondjuk reggel, délután. Meg persze az is, hogy 10-20 perceket kell-e dugóban ülni, ami szintén nem feltétlenül jó, de legalább melegszik valamennyire. Szóval a legrosszabb, ha mondjuk mész 5 km-t, viszonylag szabadon, aztán leállás, délután meg vissza ugyanez. Egyel jobb talán, ha ezt az 5 km-t 15-20 perc alatt teszed meg (bár idegesítőbb).
Igazából az intervallum felezés az amolyan bolondbiztos dolog, miért pont fele? Miért nem lehet mondjuk 12 hónap helyett 9 hónapra cserélni? Mert szerintem simán lehet. Én a helyedben ha valóban sok a hidegüzem, akkor a normál és a szigorú közé lőném be. Ha megoldható. Mondjuk nem várnám meg a januárt, de novemberben lecserélném, hogy a télen már a friss olajjal menjen.
De a harmadik gondolat, hogy a jelenlegi olajok azért már mindentől függetlenül jól adalékoltak, ha az ACEA szabvány mondjuk 2016-os és megfelelnek neki, akkor azok már mind jobban teljesítenek szinte minden téren, mint a korábbiak, végülis lassan 2019-et írunk. Tehát azt gondolom, hogy hacsak nem tényleg folyton hideg motorral jársz, akkor simán kihúzható lenne akár januárig is.
-
8
senior tag
Kérdés, hogy mit hívsz "jól" működésnek.
És mit akarsz megtudni belőle? Ettől a kütyütől tennéd függővé hogy kell-e cserélni az olajat? Tényleg befolyásolná ez hogy mikor cserélsz? Pl ha 10ezrenként szoktál cserélni, ezzel a €45 kütyüvel 9.900km-nél 3-ast mutat a skála, akkor később cserélnél? Ha később akkor mikor a skálán? Vagy ha 3000km-nél 8-ast mutat? Lecserélnéd az olajad rögtön?
Mennyivel vagy előrébb ha 1000km-enként megnézed vele az olajad? Milyen plusz infót tudnál meg belőle a mostani tudásodhoz képest?És az is kérdés, hogy pontosan mit mér. "Oil health" 1-10 skálán elég tág értékelés.
Sok-sok kérdés...
Ha sok a felesleges pénzed, inkább megadom a bankszámlámat, és mikor használnád a kütyüt, csörögj rám, megyek és a két ujjam között maszatolom kicsit az olajad, hümmögök és mondok valamit, mint az öreg szakik, sőt bónuszként még egy számot is mondok 1 és 10 között, kb ennyit érhet ez a cucc.
-
Qru
MODERÁTOR
Egyébként azt néztem, hogy nincs nagy különbség a két olaj között és az 5W30 azért olcsóbb.
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) 0.847
Viscosity at 40°C (104°F) 57.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.1 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.2 mPa.s
Viscosity Index 163
Pour point -36°C / -33°F
Flash point 226°C / 439°F
Sulfated ash 1.07 % weight
TBN 10.2 mg KOH/gViscosity grade SAE J 300 0W-30
Density at 20°C (68°F) 0.840
Viscosity at 40°C (104°F) 53.9 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) 10.4 mm²/s
HTHS viscosity at 150°C (302°F) 3.0 mPa.s
Viscosity index 186
Pour point -42°C / -44°F
Flash point 228°C / 442°F
Sulfated ash 1.09% weight
TBN 10.1 mg KOH/g[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Persze mindenki olyat rak bele amilyet akar
És ha tényleg nem sokkal kerül többe akkor miért neÍrtam hogy a Kauffer-es rendelésből kimaradt az ajándék kesztyű
Hát nem feladták múlthéten, mert most jött a sms hogy jön a futárNe meg annyi még hogy kauffer-nél hírlevére feliratkozás esetén hírlevélben van kupon, 500Ft-os, 3hónapig érvényes, így a szállítást majdnem le lehet nullázni
-
bul07
nagyúr
Ó igen
És 70-80-90évekől a sofőrök tüdő problémákba haltak bele(még ólmos benzinek idején, tudom meddig volt ólmos megéltem) aha
Meg azért az a rendszer se patyolat tisztaAhogy írtam kell egy jó szűrő de azért na, nem kell mindent bevenni(kellene egy független teszt ami tényleg kimutatja hogy kiszűrik a polleneket, gyártó azt ígér amit nem szégyell ráírni)
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
Persze, semmit nem kell fizetni.
Evégezheted a tanfolyamot (ingyen), majd a végén kapsz egy tanusítványt, amit akár el is küldik postán. (ingyen)
A tanusítványt otthon is kinyomtathatod magadnak, de abban nincsen semmi poén. Amit ők küldenek azon még hologrammos matrica is van.[ Szerkesztve ]
-
nandow
aktív tag
Bontatlan.
Végül innen lett: Schlosser Kft. -
norrberth
addikt
-
Mágus2
Közösségépítő
Egyszrű koromcsapda, mint a dízelnél. Kerámia csőszerkezetes szűrő, a kapillárisok végei lezártak, a korom csak a kapillárisok között tud kimenni. A köztes tér a bemeneti oldalon zárt, a kapillárisok a kimenetin. A két tér közt vannak a kapillárisok oldalán a nagyon apró lyukak. Amekkorák ezek a lyukak, akkora a legnagyobb koromrészecske, ami átjut. A kipufogógáz hőmérséklete kulcsfontosságú. Azzal dől el, hogyan ég ki a korom. Dízelnél egy aktív regeneráció során a dpf-ből kilépő gáz még 500fokos. Ha gyilkolod a dízelt, fel lehet hevíteni 300fokra a dpf-ben a gázokat, ekkor magától is elkezd kiégni. Elvileg a benzinesben nem kell majd aktív regeneráció, de szerintem a rövid városi etapok itt is be fogják tenni a kaput. Majd az idő eldönti jogos-e az aggodalmam.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Nyilván halkabb, a szívócső befecskendezéses Suzuki-jamnál többször ráindítottam anno, amikor elfelejtettem, hogy jár a motor.
Ellenben üzemmelegen, magas oktanszamu benzinnel már alig hallani a különbséget.Láttam, kicsit too much, ha befért volna 4,99M környékére, akkor jó vétel lenne, így azért vannak bőven alternatívái, de összességében nem tragédia azért az ára.
[ Szerkesztve ]
-
Cicero
őstag
Nincs! Azt hallottam, hogy ha a szelepszár szimmeringel van gond nincs kék füstje az autónak. Esetleg lehet a PCV szelep meghibásodása is az olajfogyás oka.
Mindenesetre most az jön, hogy megpróbálok egy vastagabb olajat. Eddig 5W30 volt benne (Total Quartz NFC), most 5W40-et fog kapni, abból is egy vastagabbat. Tudtok ajánlani? Mazda2, 1.3 liter, benzin.
-
tboldi
nagyúr
Amúgy lehet, hogy tényleg csak bemelegedésről van szó, nem arról, hogy milyen csodaszer lenne. A videó elején, amikor mutogatják a motorokat és hangjukat, akkor több esetben is egyértelműen hallani, hogy kisebb lett a fordulatszám, vagyis a hidegindítási üzem befejeződött.
Ha nagyon akarod, csinálok neked ugyanilyen videót a saját Jazzemről, amiben nincs semmilyen adalék, kizárólag Motul 8100 Eco-nergy 0W30-as olaj.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Új F Speed ZTECH Z-02 elektromos robogó 2 év jótállással
- ÚJ AXIS M1114 hálózati kamera Kompakt és adaptív HDTV Onvif Ip kamera
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
- Giant Talon 0 Sport - Hardtail Mountain Bike
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest