- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
Noha nincs tapasztalatom MOL olajjal (sosem használtam) de picit vastagnak találom így az adatlapja alapján... 100 fokon a kinematikai viszkozitása 12 mm2/s miközben az ideális a 10-es érték. Hidegen 70 mm2/s ami szintén magas. Egy jó olajnál ez így néz ki például: 10,1/57,6 mm2/s [link]
Kérdés mennyire kopott a motor, lehet egy ilyen vékonyabb olajat csipegetne (ami nem az olaj hibája). Ezért én bepróbálnék egy ilyen hígabbat, ha csipegeti akkor mehet egy sűrűbb 5W30. Ha azt is csipegeti akkor meg motorgenerál kell majd de ha nem elhanyagolt a motor (és/vagy nem a duplájáról van visszatekerve) akkor az a 150k km ami benne van nem sok, még bőven nem kéne hogy olajfogyás legyen.
A váltóolaj az ok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nem muszáj Motult venned, csak példaként írtam. A Motul az elég drága olaj bármi más jó ami hígabb picit (jó azért Hunoil-t mégse ).
A hígabb olajnak sok előnye van (kisebb lesz a motor belső ellenállása (könnyebben felpörög, kevesebbet eszik), jobb lesz a hűtése) egyedüli hátránya, hogy nagy terhelésnél nem ken olyan jól mint egy sűrűbb olaj de mivel nem erős autóról van szó ezért ez nem probléma.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
A gyártó max 1 liter / 1000 km olajfogyást határoz meg normálisnak de az már szerintem nagyon durva. A tiéd meg nem olyan vészes ehhez képest de lassan érik egy motorgenerál. Minden esetre érdemes gyakran ellenőrizni az olajszintet, biztos ami biztos alapon.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
Tehát azt mondod, nincs ilyen?
-
tboldi
nagyúr
Nem mindegyik gyártó tesz rá, bár azt hiszem, pont a Total igen. Mondjuk hallottam már panaszt Kovácsékra olajos rendelésekkel kapcsolatban.
-----------------------------------
Más: újabb videó Gajdán Miki bától - Ne keverj az olajhoz semmit, egy jó kenőanyagban már minden megvan[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
Pedig a Total olajon van ... Kaufferből vettem
Ha már kékes szürkés füst, én azt vettem észre hogy ha kicsit odalépek az autónak mondjuk 4000 fölé pörgetem és agresszíven megyek vele akkor utána kicsit füstöl, majd szépen alapjáraton megszűnik ez a jelenség, az mondjuk igaz hogy picit túlöntöttem az olajat ... benyomja ilyenkor a kipufogóba és ott ég el ?
Olajat nem eszi, 12 ezer km alatt 8 dl -t evett, amennyi maradt a 4L kannából !
Még amire gondolni tudok a 98-s Auchan benzin
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
forceberg
veterán
Egy humbuk az egész, a Kaufernél is kb. a fiókban vannak a matricák.
Én úgy képzelem el, hogy a TH a hivatalos eladóinak küld az olajszállítmánnyal zárjegyet.
Aztán, ha eladnak hivatalos olajat matrica nélkül, már meg is nyílt az út, hogy a hivatalosan beszerzett olajoktól megmaradt zárjegyek rákerüljenek a szürkeimportos termékekre.
Szóval nincs megoldás...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
w333
félisten
Megcsináltam az érvényesítést ... és nekem bizony eredeti
Próbáltam leszedni a zárjegyet, hát ez nyom nélkül magától csak úgy biztosan nem esik le, nagyon oda van ragasztva annyi biztos !
Annyi az egész hogy a sorozatszámhoz tartozik egy pin kód és annak egyeznie kell, ha hamis akkor nem tudod érvényesíteni, ha eredeti akkor igen !
(#870) Kornel
Total.hu -tól van a matrica ... különben a Total.hu oldalán nem tudnád érvényesíteni, hiszen a kereskedő honnan tudna az olaj sorszámának a pin kódját ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Markizmark
addikt
30 éve motorokat szerelő csóka esküszik a XADO-ra. Volt egy motor, amin a gyári 13 helyett 11 bar-os végnyomást mértek. Tettek bele XADO-t és 1000km hajtás után újra 13 lett. Persze azt ő is megmondta, hogy nem lehet elhagyni a XADO olajat, mindig ezt kell használni utána, különben a beépült anyag kikopik a pi**ába.
Nyilván egyik csodaszer folyadék sem generálozza a motort...
Nekem most 10w40 XADO-val a 20 éves Astrám sokkal csendesebb, mint eddig.
Legutóbb ilyen csendes Liqui Moly MoS2 10w40-essel volt.
Volt előtte Castrol Magnatec 10w40, Eneos 5w40 valamelyik, legutóbb pedig Mannol Elite 5w40 és Extreme 5w40 is. Mindegyikkel hangosabb volt, mint most.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
-
Roxbury
őstag
Ez az atmosos dolog a legkimeletesebb, en is ezt csinalnam. Ezek a motormoso adalekok meg olajcsere elott beleontve meg ugye bent maradnak a motorban, ugyse lehet leereszteni teljesen, szoval hogy az uj olajban még ott keringjenek tovabb még ezek a sz@rok, attol hidegrazasom van. 😀
Egy jo szintetikus olajjal atmosni, par ezer utan lecserelni, annal jobb nincs. 😊| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Mágus2
Közösségépítő
Pedig egyszerű fizika, magas fordulaton kevesebb ideje marad a dugattyúgyűrűnek letörölni az olajfelesleget a hengerfalról, Mindig marad valami, ami elég, emiatt magsabb fordulaton nagyobb olajfogyasztás tapasztalható. A magasabb koromképződés a magasabb hőmérséklet miatt van. Szintén a magasabb fordulatszámra vezethető vissza, nagyobb hő termelődik 4000-es fordulaton, mint 2000-es fordulaton, ami jobban odakozmálja az olajat a kritikusan forró pontoknál.
Próbáld ki ha nem hiszed. Cseréld le az olajat, mosd át új olajjal, vagy mégjobb, ha leveszed az olajkádat, és kimosod a motort belülről. Majd vidd el 1000km pályára, tuti, hogy mire eléred az adriát, sötét lesz a vasiúj olaj a tiszta motorban. Hazaérve mosd át megint és kezd el maximum 3000-ig pörgetve használni a motort. Majd meglátod hogy sokáig tiszta marad.
A közvelten befecskendezés meg még rátesz egy lapáttal, mert a magas üzemanyagnyomás miatt eleve kormosan ég el az üzemanyag. Az égés lehet tökéletes, csak a végterméke más, a kipufogó gáz összetétele is más.
A karburátoros korszakban benzinnel hígult az olaj, tiszta maradt, de a kenési képességi sokat romlottak a periódus végére.
A szívócsőbefecskendezéssel ez enyhült, már amikor a labdaszonda nem dúsította halálra a keveréket, mert akkor szintén sokat hígult, ezért kopnak szarrá a városban használt autók. Nem cserél benne hamarabb olajat a jónép, mert örül neki, hogy tiszta, pedig szart se ken és szétforgácsolja a motort. Én szívesebben veszek sokat futott fiatal autót, mint keveset futott öreget.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- MIUI / HyperOS topik
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban