- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #969 üzenetére
Sustina-t gondolom nem hajtottad meg annyira...
HTHS-e nem lehet túl magas. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #971 üzenetére
Nem nagyon hajtja.
Amit a Suzuki csipeget az szar amúgy -
Roxbury
őstag
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #969 üzenetére
Az M13A lapkás, nem hidrotőkés.
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #969 üzenetére
Igy van, sima korongos, még hidrotoke sincs benne. 😊
A 30 as sustina jo vekony 100 fokon ahogy nezem. 😊
A helix vastagabb azert, hiaba 30 as, 11.9 100 fokon. Bar lehet csipegetni fogja. 😊| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
ekrisztian
senior tag
válasz Motion_Blur #971 üzenetére
Az elég baj. Látom még mindig azt gondoljátok az jó, ha az olaj nem fekete..
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #989 üzenetére
Ezt kérdezd meg a Hondától is az i-DSI motorok kapcsán.
-
Roxbury
őstag
válasz Motion_Blur #1029 üzenetére
Szerintem nem kib@szta, csak igy sokkal tobbet szakít 😀
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
ekrisztian
senior tag
válasz Motion_Blur #989 üzenetére
Benzines se legyen olyan mint mikor beöntötted.
Láttam annó pár motort szét szedve a Toyotában. Aki jó olajat használt,annak nem volt olajsár a blokkon sehol.
A gyári előírást kell alapul venni. A többi LongLife meg minden varázslatot igérő olajat hanyagolni kell.
Én is támogatom a 10k-s olajcserét,főleg a turbós motoroknál.
Bár volt olyan ügyfél aki 45-nél jött 1.4 diesel turbóval Nem értette miért nem folyik le az olaj két olajcsere kellett neki, a motor megúszta, de nekem az az autó nem kellett volna -
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1058 üzenetére
hehehee
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1058 üzenetére
Barta-t akartál írni gondolom
Amúgy ja. -
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Igen, így van.
Viszont nálam garanciaidő alatt csak az ECSTAR mehet bele, legalábbis szervizben 15.000-kent, akkor meg már közte sem keverem mással.
Itt 4 doboz olaj ~15.000 körül van, úgyhogy így nézve baráti a márkaszerviz. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Múlt évben 3k-ért cseréltek olajat (igaz máshol) nekem is de akkor nem lepődöm meg ha idén betolnak majd vmi magasabb árat.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz Motion_Blur #1070 üzenetére
Később ennek is sötétebb. 15-18 ezret teszek bele, addig 6-7 deci belemegy pluszban.
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz Motion_Blur #1061 üzenetére
Az áremelés oka, hogy nehéz jó szakembert találni.
Már ott tartunk (szerencsére), hogy nem a munkáltató diktál, nincs neki kiszolgáltatva a dolgozó.
Régen nem ugráltak a népek, nem kértek emelést, mert másik 10 várt a helyére olcsóért.
Most muszáj megfizetni a munkaerőt, ugyanakkor a munkáltató nem mond le a profitról -> áremelés.
Kereslet-kínálat, fordult a kocka, a dolgozó tud válogatni a munkahelyek között, nem a munkáltató a dolgozók között. Ez leginkább a szakképzettséget igénylő állásoknál van így, pl szakács, villanyszerelő, autószerelő stb.Egyébként egy olajcsere tényleg nem tudomány otthon, aknával főleg.
Fémszűrős autóhoz kell egy léc amire rá van szögelve egy bőrszíj, ezzel le tudod lazítani simán, ha nem akarsz célszerszámra költeni.
Legtöbb szűrőbetétes autónál meg kell kb. 32-36-os Crova amivel letekered a fedelet.
Olajleeresztőhöz vagy imbusz kell vagy torx vagy sima crova/csillag/villás.Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #1003 üzenetére
Sajnos nem tudtam vinni üvegcsét, így kép nincs, de az oljcsere megvolt és az olaj a szaki szerint "szép" volt, elhasználódás jelét nem mutatta. Színét direkt kértem hogy nézzük meg, nem fekete hanem enyhén vörösesbarna volt (nívón világosabb). A 7.500-as periódust tartani fogom továbbra is, remélem meghálálja az autó.
A szaki megpróbált rábeszélni Motulra, de mivel vittem az olajat így nem volt kérdés hogy a Castrol megy bele. Szerinem továbbra is az fog.
(mivel a tulaj és a szerelő srác is VW-buzi mint kiderült, így aztán különösen odafigyelve jártak el, miközben többször körbenyalták az autót )
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Magnum_
nagyúr
válasz Motion_Blur #1102 üzenetére
Castrol felirat van a 710-es alkatreszre utve
Szerintem ez fontosI humbly and respectfully decline™
-
gg72
veterán
válasz Motion_Blur #1107 üzenetére
Kösz, Qru-nak is.
A szűrőket a Kauffer-tól rendelem, az olaj is onnan jönne, a márka mindegy? Eneos, Fuchs, Motul jöhetne szóba. -
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1154 üzenetére
Max felesleges környezet szennyezés de kárt biztos nem okoz.
#nincsbennetarcsi
-
TFSi
őstag
válasz Motion_Blur #1154 üzenetére
Belehallgattam, de a tartalma Totalcar szintű középszer. Az öreg általánosító prózából jeles lenne. Néha Göbölyös doktor próbál szóhoz jutni, kevés sikerrel. Tényekkel, használható, egzakt infoval igen kis mértékben fogtok gazdagodni. Ettől Gajdán tanár úr mérföldekkel jobb.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #1202 üzenetére
Mi tartjuk a gyári 15k-t, napi ingázásra van használva (2x40 km), így nem gáz.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1219 üzenetére
Én nem váltanék 0w20-ra, a fogyasztás előnyön kívül minden másban csak hátránya lesz egy sűrűbb 5w30-hoz képest.
Ha már nagyon maximalista akar lenni, akkor valami jó 0w30.Egyébként nem tudom mi ez a nagy ECSTAR / ENEOS hype, ha nem lenne garanciális az autóm, eszembe sem jutna beletölteni.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1221 üzenetére
Ez így van.
Sőt 1.6 szívóba kb. mindegy mit rak, de szerintem ne 0w20 vagy vékony 5w30 legyen, nekem nem tetszett a lánc (addig nem hallható hangja) K12B-nel ENEOS 0w20-al.tboldi: igen, a környezetkárosító hatás sem elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1246 üzenetére
Nem szeretem
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1285 üzenetére
A pacsi az pacsi!
Összefoglaló kinyitása ▼ -
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1309 üzenetére
Az eleje is fasza, kaptam az ismerősömtől.
Tudja hogy szeretem a CastroltVannak erre szakosodott cégek, akik hímeznek és nyomtatnak minden fajta logókat.
-
crissprivat
senior tag
válasz Motion_Blur #1315 üzenetére
Érdekes
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Motion_Blur #1411 üzenetére
Ha levegőt kap akkor elkezd öregedni (az adalékok illannak el belőle), felbontás után max 1 éveset öntenék a kocsiba. De már a 9 hónaposban is sokkal kevesebb adalék lesz mint egy szűz olajban.
#nincsbennetarcsi
-
tomcsi23
veterán
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
Az egy kicsit odébb van a maximum szinttől, nem?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
Az enyém egy szar akkor ehhez képest, 100 km után korom fekete.
-
Magnum_
nagyúr
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
En is raneztem par napja.
Olajszint ok, szine ilyen, lassan megint nyomok egy olajcseret, de motoroblitessel, akkor nyugszom meg.
9.000km, ebbol kb 5.000km villannyalI humbly and respectfully decline™
-
tomcsi23
veterán
válasz Motion_Blur #1450 üzenetére
Akkor a C jelzés tetejénél?
mod:
(A): Do not start the engine ⇒ . Contact an authorized Volkswagen dealer or an authorized
Volkswagen Service Facility for assistance.
(B): Do not add any oil ⇒ . Continue with step 15.
(C): Oil may be added, depending on the oil level. Continue with step 8 or step 15.
(D): You must add oil (about 1 quart / 1.0 liter). Continue with step 8.[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
tomcsi23
veterán
válasz Motion_Blur #1454 üzenetére
Nem kell, kb. C közepéig jó az.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
Ha semmi nem fogy, akkor benzinnel dúsul és/vagy nincs hajtva.
Tessék megkergetni 5-6ezerig rendszeresen. -
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1457 üzenetére
Magas hőmérsékleten a korom is kiég. Amúgy meg a magas fordulat nem kínzás.
Az alacsony fordulaton lévő nagy nyomaték, na az kínzás.
Magas fordulat egyenlő nagyobb olajnyomás egyenlő megfelelő kenés egyenlő hűtés.
Ha gond lenne a magasabb fordulat, akkor 4000-től piros lenne és korlátoznák is. De nem így van.
Dízelt is érdemes forgatni. A benzines meg kifejezetten igényli.
Én hetente minimum egyszer elforgatom 6000-ig. (de inkább többször)
A városi szüttyögés inkább elősegíti a korom képződést.[ Szerkesztve ]
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1457 üzenetére
Az olaj ígyis úgyis fogy. Ha nem a szelepszár szimeringnél, akkor a gyűrűnél vagy a turbónál. Sok hidegindításnál meg benzin is kerül az olajba. Annak is el kell párolognia. Ha az olaj mindig egy szinten van, akkor a fenti eset áll fenn.
Szóval a forgatással nem kínozod a motort. (ha meleg, természetesen) -
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1457 üzenetére
Amúgy meg nem azt mondtam, hogy menj vele folyamatosan tiltáson órákig.
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1448 üzenetére
-
veterán
válasz Motion_Blur #1461 üzenetére
Van olajhőmérő a Jetta BC-jében, vagy máshogy nyered ki az adatokat (pl. OBD-s kütyüvel)?
Az enyémben van; autópályán, országúton normális esetben 105 Celsius környéke. Hőségben, főleg városban fel tud menni 110-112-re; 1x erős racsing során elérte a 120-at.
-
BlacKSouL
addikt
válasz Motion_Blur #1461 üzenetére
Olaj hőmérsékletek mérése érdekes jelenség, mert pl. anno a céges pdtdi-ben is nézegettük mit ír ki, de a normál országúti szüttyögésnél 97-98 °C-t mutatott, tempósabb haladásnál meg 104-et. Nem mindegy hol méri, mivel méri.
Ha megnézed a totalcar 1,33-as Toyota motoros cikksorozatát, abban is benne van, hogy az alacsony viszkozitású/üzemanyag takarékos olaj használata mellett az időnként magasabb hőmérsékletű használat (pl.autópályatempó tartósan, vagy autópályán kívül alacsonyabb fokozatban történő használat=magasabb fordulatok, magasabb hőmérséklet) segítik elő pl. az olajgyűrű öntisztulását, aminek hiánya az adott motorban pl. gyakoribb problémát is okozott.
De pl. változó szelepvezérlésű motorok, vagy elektronikus fojtószeleppel, változó hosszúságú szívócsővel rendelkező motorok esetében is javasolt időnként hosszabb, magas fordulatú/magasabb terhelésű üzemben használni, hogy pl. a szelepszárak a teljes, mélyebb nyitású hosszukban tudjanak járni, a szelepvezérlés teljes funkciójában legyen használva(nagyobb/hosszabb nyitást létrehozó VTEC/VVT/valvetronic szabályzó rendszere, csapjai, olajfuratai, szelepeken lerakódások, szívócső lerakódások, szabályozó (pillangó-) szelepek) melyek mind meg tudnak "szorulni", koszolódni, szennyeződni, le tudjanak tisztulni. A kétállapotú szabályzású egységek ha rendszeresen csak az egyik állapotban vannak, a másik állapotban soha vagy ritkán, azok is meg tudnak úgy "macskásodni", hogy utána esetleg már nem tudnak üzemmódot váltani. (Példaként az R18A motor vezérlése olyan, hogy 1000-3500 között részterhelésen alacsony szelepnyitású profilt használ, teljesen nyitott pillangószeleppel, és hosszú szívócsővel, míg ugyanezen intervallumon nagy terhelésen, vagy 3500 fölött már minden esetben nagyobb szelepnyitást, pillangóval szabályzott fojtást, és rövid szívócsövet állít be. Tehát pl. ennél a tartós 3600-as fordulaton haladás már segít az öntisztulásban, bejáródásban)Jó állapotú, hibátlan kenési rendszerrel rendelkező motor esetében a magasabb fordulatú üzemmeleg használat kevesebb hátránnyal jár olaj elhasználódás szempontjából vizsgálva, mint az alacsony fordulatú, vagy hideg üzemű járásból adódó problémák miatt. Természetesen más szempontból lehet találni hátrányt, pl. gyűrűk, hengerpersely fokozott kopása, de ha üzemórában azonos két motor közül az egyiket stabilmotorként padra állítanák magas fordulatra, akár terheléssel, a másikat hétköznapi használatba vennék, üzemóra szerint azonos időben azonos szervizperiódussal, akkor nagy eséllyel a stabil magas fordulatú motor lenne kevésbé elhasználódott. Magas fordulatokon mondjuk a nyomatékmaximumhoz tartozó fordulatszámot kell érteni, vagy a nyomaték és teljesítménymaximum közötti munkapontot, nem a leszabályzás közelit.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1466 üzenetére
Nekem nincs olaj hőmérőm. De nem is nagyon foglalkozom vele.
-
bul07
nagyúr
válasz Motion_Blur #1505 üzenetére
Másoltam a volkswagen-t, nem is figyeltem hogy rossz, és a legdurvább hogy nem csak ide írtam így
Képről tudom ebben a pillanatban megnézni
Ahogy nézem 2015/8 havi gyártás [kép]Ez még jó
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
válasz Motion_Blur #1538 üzenetére
Szívem szerint 0W-40-et tennék bele, ha teljesítené az 504-et. Pusztán szimpátia alapján a Castrolt és a Mobilt preferálom; talán ők is kihoznak majd 504-es 0w30-at.
-
forceberg
veterán
válasz Motion_Blur #1598 üzenetére
Elf Full Tech FE 5W30, vagy valami RN0720-as előírásnak megfelelő.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #1631 üzenetére
Majd idővel meglátjuk, hogy volt-e értelme. Úgy vagyok vele, hogy ha nem próbálom ki, akkor soha nem tudom meg, hogy milyen.
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #1635 üzenetére
Nem vagyok az, vagy csak nem tudok róla.
Igazából sima aktív szeneset akartam eredetileg, de ez csak egy ezressel volt drágább, úgyhogy inkább ez lett. Előtte sima papírszűrő volt csak, ami 7 hónap után elkezdett egy kicsit büdösödni, ezért cseréltem.
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Motion_Blur #1635 üzenetére
Akkor te nem eszel vajas kenyeres parlagfüvet? [link]
-
Morris
veterán
válasz Motion_Blur #1635 üzenetére
Nyomssad a szteroidos orrspray-t és semmi bajod nem lesz.
Én sem láttam a takonytól korábban, de ez a cucc brutál jó. Semmi bajom. -
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #1651 üzenetére
"Suitable for most modern petrol engines"
Amúgy azt hiszem, a régi Ladákba való ilyen viszkozitás.
(#1652) bul07: Azért van rajtad gázmaszk, mi?
Komolyra fordítva:
Mint írtam, ha soha nem próbálom ki, akkor nem is fogom megtudni, hogy jobb-e az egyszerűbbeknél. És mivel alig drágább csak a sima aktív szenesnél, gondoltam, miért ne.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Robogó, kismotor
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Linux - haladóknak
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- További aktív témák...