- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- MG4 menetpróba
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
Hirdetés
-
Játékosbarát frissítést kapott az ASUS ROG Ally
ph A vállalat engedélyezte az AMD Fluid Motion Frames eljárását.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Mobilarena
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
Szerintem nincs mert a C-s olajok tudják az A-s szabványnak megfelelő értékeket csak azok alacsonyabb szulfáthamu-, foszfor- és kéntartalma miatt a katalizátor és a DPF hosszú élettartamát szavatolja.
Bele lehet önteni benzniesbe kárt nem okoz (csak feleslegesen drága).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Ha az enyém lenne, akkor inkább az A3/B3, A3/B4, A5/B5 specifikációjút tenném bele. A C2 részecskeszűrős dizellel (is) kompatibilis, így alacsony hamutartalmú, kevésbé ken (szvsz, nem vagyok én se tribológus).
Az index olajtopikban elvileg vannak szakemberek, bár elég pökhendi egyik-másik.
-
Danex
addikt
Én szerintem maradok a gyárinál ,mert beszari vagyok a garanciával. (A vitarás jogászt még mindig nem kérdeztük meg )
Amúgy a Kin. Vis @ 40°C (mm²/s)-ot az 1.0L motorhoz lehet a vékonyabb jobban ajánlott, mert télen kicsit lassan szedi össze magát a motorhőmérséklet ezekben a 1-2fokokban.
De javítsatok ki, mert csak Gugli huszár vagyok
-
Mágus2
Közösségépítő
Szerintem jó lesz az a liqui, amit linkeltél. A diesel nagyobb igénybevételnek van kitéve, de kisebb hőmérsékletnek. A benzines más tészta. Felejtsd ez az olajmágnások ajánlását és tartsd magad a gépkönyvhöz.
A korom mindig pályán vagy nagyvárosban költözik be az olajba. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Aki keveset pályázik, és jórészt településen kívül mászkál, esetleg vidéken, annak sokkal tisztább az olaj.
[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
Probléma nem lesz, de ez nagyobb TBN számmal rendelkező olajban több a tartalék, vagyis nehezebben használódik el (oxidáló hatás, és olajba kerülő üzemanyag).
Amúgy mennyi idő alatt lett fekete a motorolaj?
Én feleslegesnek vélem a C-s olajt, mert ott sokminden alá van rendelve a kipufogógáz utókezelésnek (EGR, részecskeszűrő). -
Qru
MODERÁTOR
Sajnos nem tudom, hogy jobban lebegteti-e de az LM-re tedd a voksod azzal tuti nem lősz mellé.
mod:
Bár logikus lenne, hogy a "belső egr" miatt a benzines motorokhoz mérve fokozott a koromképződése, ezért raknak bele dízeles olajat ami elve a kormosabb környezetre van tervezve ami azt sejteti, hogy jobban lebegtet egy dízel olaj... de ez csak olyan józan paraszti logika lehet semmi ráció nincs benne.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
Este még gondolkoztam a kérdésen és elbizonytalanodtam.
A VAG-nál az aktuális benzinmotorokhoz, normál (azaz nyújtott/rugalmas) olajcsere-intervallum mellett a VW 504.00 az előírás. Nem találtam olyan olajat, ami csak az 504.00-t tudná és az aktuális dízelekhez előírt 507.00-t nem (azaz minden gyártó egy univerzális VAG olajat gyárt, ami megfelel mindkét üzemanyaghoz (504.00 + 507.00)).
Ezek az olajak nem kaptak ACEA Ax/Bx jóváhagyást, semmilyent. Kizárólag az ACEA C3-nak felelnek meg (és közben a 504.00-nek, ami ugye a benzines VAG előírás).A fentiekből le tudom vezetni - legalább is magamnak - hogy van ráció C-s olajat tenni a közvetlen befecskendezéses, benzines, turbós Suzukiba (pl. C2-t).
Találtam egy MOL prezit, abban a C-s olajra nem, mint dízelekhez való olajra hivatkoznak, hanem modern kipufogógáz-utókezeléshez alkalmas olajra (C = catalyst = katalizátor).
Korom
A 200 baron annyira nem érdemes rugózni; a TSI-k 2005. óta 150 baron dolgoznak.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Az időintervallumot nem tartom azért nyomom a szigorút. Kb 1,5-2 év alatt megy bele a 10k, akkor meg már inkább cserélem. Bár akár 3 évet is kibír egy jó olaj de azért jobb a békesség.
Viszont nekem is C2/C3-as olaj van benne az A5/B5 helyett (már másodszorra zsinórban). De még nem kopott szét a motor tőle.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
simonjoe
senior tag
..Hát a Swift az nem Japán autóóó!!
Meg lassan már este van.
Komolyra, nem mesélni akartam, csak a tapasztalat. Mazda 6-ba használja egy barátom, teljes megelégedéssel, a lába többnyire a hűtőrácson van, én ezért mertem ajánlani, de én kérek elnézést!
Tudom, h egy ember tapasztalata még nem reprezentatív, de több mint a 0, ja és nem kigúglizott infó, ami mostanság nagy divat!!Joe
-
-
csiga8
senior tag
Értem, vitatkozni nem szeretnék, a "megégettel" viszont nem értek egyet.
Versenysportban ( technikai) nem vagyok járatos, de a nagy(obb) fordulat és a nagy(obb) mindennemű terhelés miatt általában a "lazább" illesztések szoktak lenni, emiatt a nagyobb viszkozitású és a magasabb HTHS értékű olajokkal üzemeltetik. ( F1-re pont nem igaz, de ott az élettartam sem sok)
Nem vagyok Sustina barát, 5W30-as olajakat sem részesítem előnyben, számomra túl "vékony" ( csak használt autóink vannak).
Az alapolaja az adatlapja szeirnt azért jobb lehet, a viszk. indexe alapján:
Eneos Sustina 5W30 ( ILSAC-GF-5)
Azért a 100 C fokon mért kin. viszkozitáson látszik, hogy az Eneos "vékonyabb", ezért többet is ehet is belőle.
Mivel az alapolaja - adatlap szerint - némileg jobb, szerintem nem megégett, egyszerűen csak túl vékony volt hozzá. Ugye motorkárosodásról nem szóltál.
Részemről - ilyen terhelésnél - inkább a Sustina 5W40-et használnám. Tartós, nagy terhelésű, spiccen járásnál meg jóval a gyári előírás előtti cserével. A márka ízlés és szimpátia kérdése a jobb olajok közül.
A M16A motor - tudtommal- nem túl finnyás olaj terén.
Nem vitatkozni szeretnék, biztosan úgy történt, ahogy azt leírtad, csak a "megégett"-re reagáltam saját elgondolásom szerint.
Mindamellett az LM olajai kitűnőek, szóval rosszabbat biztos nem tettél bele.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
Ennyit találtam hirtelen az Ecstarról:
Legördíted a második oldalra, ott az 5W30 olaj alatti tulajdonság fülre kattintva egy-két adat előjön.
A HTHS érték nem látszik, de lehet viszonyítani saccra. A 170-es viszk indexxel a 100 C fokon mért 10,55 cst-vel biztos nem lesz a HTHS értéke 3,5 feletti. Gyenge saccom szerint 3,1-3,2 mPas lehet.
A minősítéseknél szoktam nézegetni a Lubrizol oldalát is, ahol össze tudom hasonlítani az olajok teljesítmény szintjét.
( Hátha valakinek segít, vagy új): Lubrizol
Egyébként jómagam is a magasabb HTHS értékű olajokat preferálom, az a 2 dl többlet fogyasztás nem érdekel
( Persze egyéb más tényezők értékelése mellett)[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Nem véletlenül nem kérkednek vele. Ők átlag Jóskára terveznek aki nem pörgetik a motort (főleg nem tartósan) nekik meg elég az alacsony nyírásstabilitású olaj is. A legtöbb user úgy sem fog állandóan tiltáson közlekedni az SX4-ével. Ez a HTHS dolog megint egy kétélű fegyver... Vagy inkább libikóka, a magas HTHS értéknek vannnak hátrányai is, nem is egy:
A magasabb HTHS érték alacsonyabb csapágykopást azaz hosszabb motortartósságot jelent ez igaz de ezzel szemben rontja a fogyasztást (növeli a motor belső ellennállását), csökkenti a leadott teljesítményt (sűrűbb olajat nehezebb pumpálni) és rontja a hűtést (nagyobb sűrűsség = kisebb áramlási sebesség).
Na most a gyártónak fontosabbak az utóbbiak mint az alacsony kopás, mert a jó fogyi értékkel pl jobban eldható mint a 15 év múlva is jó lesz ez még szlogennel.
K. Norbi: Jaja jók igen.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
A győri Olajcentrumnál szoktam volt vásárolni a Motul 7100-at a motoromba, egyszer sem merült fel bennem, hogy nem eredetit kaptam. Webshopjuk is van.
Egyébként én is Motult tervezek tenni a Jazz-be. Pontosan nem emlékszem, melyiket néztem ki, lehet, hogy pont ezt. Leírtam egy cetlire, de nem tudom, hova raktam.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qru
MODERÁTOR
A C2 egy szigorúbb szabvány, mint a A-s, így kárt nem okoz a benzines motorban sem. Bubiba én is C2/C3-as olajat használok. Bár még csak 3 olajcserém volt mióta ezt használom de eddig minden ok.
Mondjuk ha olcsóbb A-s akkor áttérnék rá.
mod:
K Norbi: Nem, noha mind a kettő C3-as olaj de eltérő szabványoknak felelnek meg.
A második (TD) pl nem kapott GM Dexos2-es minősítést az első meg igen, viszont a második (TD) tudja a VW 505 01 az első meg "csak" az 505 00-át.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Tippmix
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Vodafone mobilszolgáltatások
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- SONY LCD és LED TV-k
- További aktív témák...