Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    félisten

    válasz bitpork #58843 üzenetére

    "Arról meg különösen nem hallottam - és meglehetősen furcsának találom - hogy esetleg káros végtermék szerinti adóztatás van."

    Welcome to Germany. A gépjárműadó alapja itt a co-emisszió (g/100km). Ebből ugye adódik az az érdekes kérdés, hogy és mi a helyzet az NOx-szel (félreértés ne essék, igenis számítson a CO, de mellette a többi, még egészségtelenebb szar is), illetve előáll az a még érdekesebb helyzet, hogy mivel a kibocsátást senki nem meri megmérni, az alapján számítják, amit az autógyár nem szégyell behazudni. Ezért aztán a 3,0-s TDI Touareg papíron környezetkímélőbb a városi forgalomban, mint a Minim. Azt elfelejtik hozzátenni, hogy ezt az értéket a gyakorlatban még lejtőn, motorfékkel sem tudja valójában hozni, tekintve, hogy a környezetvédelmi rendszere folyamatosan ki van kapcsolva, hogy "ne károsodjon a motor", ezért szűrés nélkül kipufog mindent, beleértve a szilárd részecskéket is. Szívó benzinesben meg eleve nincs részecskeszűrő, mert anélkül is hozza kb azt, ami meg van adva az adatlapon - nyilván itt is van eltérés, de az csak az elcseszett mérési körülményekből adódik. Na, ekkora kurva nagy technológiai ugrás a modern turbódízel. Egy jó környezetvédelmi szervezet normális jogi környezetben ezért egyébként hatból hat nagy német autógyárat be tudna záratni, de ez nyilván az ország gazdasági összeomlásához vezetne, ezért megy most a sunnyogás minden szinten.

    És ismét kiemelném: a kedvezőbb éves gépjárműadó mellett a németeknél literenként 20 centtel olcsóbb a dízel, mint a benzin. Emellett az autókat nem fojtják le a környezetvédelmi rendszerek (csak hogy ne károsodjon a motor, ugye), ezért még erősebbek is. Vajon miért népszerűek?

    p

Új hozzászólás Aktív témák