Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Viszlát

    addikt

    válasz parandroid #54283 üzenetére

    Na, álljon meg a nászmenet. Az állítás úgy szólt, hogy az úthálózat állapota siralmas, meg a pár száz évnyi lemaradás az uniós átlaghoz képest.

    Az egy dolog, hogy amikor Európát emlegetitek, akkor szinte már alapvetés, hogy valójában az osztrák-német-svájc szentháromságról van szó és őszintén szólva már rég letettem arról, hogy megértsem vajon hogyan áll össze látszólag értelmes emberek fejében az összehasonlítás a kontinens leggazdagabb országaival szemben. Soha nem lesznek olyan körülmények Magyarországon, akkor sem ha valami csoda folytán egy korrupciómentes vezetőség kerülne az ország élére és nem lopnák el az erre befolyó pénzek nagy részét. Szimplán azért, mert sokkal rövidebb a takaró és ezt átlátni nem kell agytrösztnek lenni, gondolnám én, de rendszeresen megcáfol az élet.

    Az már más tészta, hogy némi turistáskodós utazgatás után mennek a sommás megállapítások, aztán közben a racionalitás az, hogy töredékét sem láttátok az európai úthálózatnak. Én sem láttam mindent nyilván, de nagyjából 600e km-t leautóztam furgonosként és nem csak a pénzügyileg többnyire jól álló turisztikai környéken. És bizony a nagy büdös helyzet az, hogy a korábban említett három országot leszámítva mindenhol vannak nagyon-nagyon gáz utak, de igazából a németeknél is a nyugati rész az ami kiemelkedő, keleten vannak igen érdekes, még mindig felújításra váró részek. Tessék például elnézni Lipcse külső kerületeibe és meglepődni.

    Bárkivel hajlandó vagyok fogadást kötni, hogy például ha egyszer végigszenvedné a Velence és Milánó közötti főutakat, akkor utána sírva kívánkozna vissza a 4-esre. Vagy Franciaország déli, dél-nyugati részein ahol nincs turizmus/gazdag borvidékek, csak haldokló ipar. Spanyolország Madridtól délre eső része, Portugália majdnem teljes egészét nem is említve (elmozdulva a turisztikai övezettől). Vagy Belgium autópályái, ahol az egyik legforgalmasabb szakaszukon lett tengelytörésem (Tournai és Brüsszel között), mert egy nagyjából 2 méter hosszú, 20 centi széles és 30 centi mély kátyút nem láttam meg időben a sötétben és már nem tudtam kikerülni. Sorolhatnám napestig, valszeg nem sok értelme van.

    És akkor arról még nem is esett szó, hogy mi van azokon a helyeken, akik a mi szintünkön vannak, vagy hasonló szintről indultak a kommunizmus rémálma után. A csehek? A két legfontosabb autópályájuk elfogadhatatlan állapotú és lassan 30 éve toldozgatják, de még mindig katasztrófa. Szlovákok? Kívánom neked, hogy sose vessen az élet Kassától keletre. A lengyelek végre nekiálltak pályákat építeni, rendesen meg is kérik az árát, egy Poznan-Varsó egyszeri megtétele nagyjából annyiba került, mint Mo-n egy egyhavi matrica díja. Ott is jellemzően a német határhoz közeli területek egész szépen állnak, az ország keleti felében meg rendszeresen belefut az ember földutas szakaszokba, főutakon, viccesen néha minden figyelmeztetés nélkül. Romániát talán nem kell bemutatni, de Bulgária sem jobb egy cseppet sem, sőt. Ismételten lehetne sorolni a végtelenségig (Görögország is megér egy misét, pedig ott én is csak turistaként jártam), de a lényeg az - és emiatt tartom is az állításom -, hogy aki szerint a magyar úthálózat messze elmarad az uniós átlagtól, annak gőze sincs miről beszél, csak elhitte magának, hogy néhány túrácska után már mindent látott...

Új hozzászólás Aktív témák