- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- Magisk
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Tesztpadon az exynosos Galaxy Z Flip7 FE
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ulefone Amor 34 Pro - a nagy vetítőgép
-
Mobilarena
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
kIgen ezzel egyet kell értsek, csak találgatás mi lesz. Próbálom összeszedni és kiszűrni az infókat, hát nem könnyű.
Én úgy tudom a memóriához hozzáférni nagyon korlátozott mértékben lehet DX11 alatt, gyakorlatilag nem is lehet igazán optimalizálni. Tehát ha akarnád se tudnád megcsinálni, hogy kihasználva a sávszélt gyorsan swappelje a tartalmat ami éppen kell, mint DX12 alatt (Erre gondoltam sávszéligény alatt, de ez csak következtetés)
Abban teljesen igazad van, hogy alkalmazásfüggő itt már minden. Abszolút lehet sima egyszerű kódot írni, 1-1 pipeline-al, és lehet brutál 10 pipeline-os async.A 970 stikli esetében meg kiderül mi lesz, de muszáj megoldani. Abu szavában nem kételkednék, ha nvidiáról van szó, hogy nem túl bonyolult az átírás
Szerintem nem kell aggódnunk, még nagyon korai true DX12 dolgokról beszélni. Annyit esetleg mondhatok, hogy idejében kell kiszállni a 970-ből is, amíg még nem bukunk rajta. Ha már nagyon kezd melegedni a talaj, akkor csere.
-
kovsol
titán
Azért, hogy az i5 3Ghz -es órajellel durván ráver az 5Ghz-es FX-re azért az már kabaré szint. Azért +2Ghz-nek már bőven be kellene hoznia az egy magra jutó hátrányt.
A CPU teszt teljesen reális használat mellett készült, egy 970+full hd AA nélkül. Látszik kb a 60fps-hez megfelelő beállítással mértek.
-
HSM
félisten
Engem is meglepne, ha egy sima s1155-ös Ivy Bridge 4-magos proci lett volna a tesztgépben. Ugyanakkor egy Intel Core i7-4960X @ 4.2GHz processzor azért nem egy kifejezett low-powa megoldás....
(#19920) Szaby59: Így van, ahogy írod.
(#19923) Reggie0: Én sem adok rájuk semmit. Nálam amelyik kártya nem bírja az OpenCL kódokat, vagy a Furmarkot (az általam ismert legdurvább beállításon, ugyanakkor kellően szellőző gépházban), az egy ipari hulladék. Ami ettől megdöglik, azt jobb is, ha az első 3 napban múlik ki, amíg hamar kapok cserét, és nem később a normál használat alatt, amikor utána akár hónapokig leshetem a VGA-t, mire cserélik.
(#19925) daveoff: A HD 5850-emen esett meg, hogy ugyanazt a terhelést kapta Alan Wake alatt, mint Furmark alatt, míg kb. minden más játék jóval halkabb/hűvösebb volt rajta. Ott azért örülhettem, hogy furmark-biztosra lőttem be a ventiprofilját, és nem hallgattam mindenkire, hogy hát úgyse fog úgy terhelni semmi (már akkor is pont ez volt a duma)... Egyszer szívja meg az ember, hogy ottfelejti egy durvábban terhelő menüképernyőn, vagy jelentben a játékot, és már ott is lehet egy jóval nagyobb terhelés, mint egyébként... Vagy esetleg hogy kijön egy játék, amit sokkal jobban optimalizálnak a kártyára, és máris meglehet a szívás...
-
HSM
félisten
Nézd kicsit alaposabban a dolgokat. (A 290X fogyasztásánál amúgy teljesen jogos, amit írsz.
)
Normál játék alatt erősen pörög a CPU, akár 3-4 magon is. Főleg a Crysis3, amivel anandék (ugyanazzal a tesztgéppel) 301W-ra mérték a GTX980-at. [link]
No, ha ehhez hozzáveszem, hogy a StarSwarm kb. 2,5 magot használt a 6-ból [link], ami lényegesen kevesebb, mint amit a Crysis 3 igényel, akkor máris nem annyira kevés az a 271W. Amúgy az tény, még így is messze van az Anandtech tesztfogyasztás a Furmark-étól, ami 311W, nem tűnik soknak, [link] viszont ha hozzávesszük, hogy az csak 1 procimagon elfut, máris változik a kép. -
dergander
addikt
Nézd meg a nai's tesztet hogy már bizony 3.3GBtól csorba az egész...szóval nem 3,5 az. Csak kerekítenek sokan. Íme:
(#18831) Asbee Nem pontosak bizony,én a saját kártyám tesztjeire hagyatkozom,és nekem a kép alapján is csak 3.2GB okés utána csökken az erő
Amít írsz az okés aki tényleg ad 130e 970-ért érdemes már pár 10est odaverni és 980at kap,de én a 970 G1et megvettem 105e viszont a 980 G1 mert ugye nálam az jöhet szóva az már igen csak 50-60 Ropi vagy több ha csak az ipont nézem. mér 1,5évet kihúzok ezzel aztán majd lesz valami vagy új Nv vagy AMD kérdés DX12 alatt melyik muzsikál majd jól
-
daveoff
veterán
Ez is igaz, aki megteheti, miért ne venné meg, de játékra ez inkább tényleg az e-penis növelő kategória. Viszont Magyarországon nem sok embernek lesz ilyen kártyája, az biztos.
Az NV jól csinálja, amit csinál, ezen is szép hasznot húznak, amíg nem jön az új széria, mert sokaknak nagy kísértés lesz ez a kártya.
-
proci985
MODERÁTOR
jaja, ez elegge egyertelmu volt. financialis reszrol semmi baj nincs a 970 megoldassal.
KAMELOT: surroundot ne probald a GTX970el, par jatek jatszhatatlanul mikroakad.
Motion_Blur: ez milyen kartya volt?
bonusz: a random drivereldobalas nekem nvvel is elojott uresben (GTX970), viszont kb ket honap alatt kb 3-4szer szoval nem foglalkoztam vele.
-
HSM
félisten
Látom nem csak nekem akadt fenn a szemöldököm azon a mondaton.
Amúgy ha igazán korrektek akartak volna lenni, meg best GPU, hagyták volna 3,5GB-osan, 224biten, amit megengedett volna ez a felépítés mindenféle "kisbetűs rész" nélkül. Az az utolsó 512MB az L2-je nélkül mindössze két dologra jó:
-elbonyolítani a dolgokat egy extra potenciális hibaforrással a működése végett
-hogy ráírhassák a dobozra, hogy 4GB, nehogy kevesebb legyen, mint a konkurencián+1 hamarabb elavultatni később csendben a kártyát.
-
helkis
veterán
én nem használom, de ki kéne próbálni az experience-t játékok beállításának optimalizálására egy 970-esen..
az elvileg olyan, mintha az nv-től kérnél tanácsot, ha jól tévedek..
fel kell rakni, az majd belövi az optimal game settinget, ha ekkor is vannak gondok, akkor lehetne reklamálni, nem?
illetve azt lehetne még csekkolni, hogy mekkora az eltérés a beállítások között 970 vs 980-nál közel ugyanolyan hardveren, ugyanabban a game-ben.. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem állítottam, hogy minden az IHV-k hibája. Bár az NV, ha már felkarolta a Dying Lightot, akkor rendbe is vághatta volna a csapatot. Szerintem azt simán bevezethetnék, amit az AMD csinál, hogy van egy minőségi rosta. Aki nem teljesíti annak ajtót mutatnak. Értem, hogy ez nagyon kemény dolog, de a bent lévő fejlesztőknek motiváció, mert ha elrontják, akkor szerződésbontás jön.
Én speciel nem tartom annyira jónak, hogy az NV ezeket elnézi. Értem, hogy esélyük sincs ma szerződni az EA-vel, a Square Enixszel, a SEGA-val, vagy a Capcommal, de a Warner meg az Ubisoft egyszerűen béna, vagy leszarja a PC-t. Nem akarok tippeket adni, de ott van a Namco Bandai vagy a Kalypso. Nekik most senkivel sincs szerződésük. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A crossbar egy kicsit speckó lett a Maxwellben. Egy olyan alapvető egyszerűsítésen esett át, hogy minden GPC-nek van eszközszinten egy priorizált ROP-blokkja, amelyhez az elérés normál adatbusszal történik. Bár mehet a többi blokkba is az adat, de az elsődleges blokkhoz képest felezett szélességű adatbusszal. Ebből is energiát takarítanak meg.
Az SMM-eknek van 128 bites adatbusza, és azok egymásét nem bánthatják. A crossbarba a bemenet 128 bites buszokkal történik/SMM. Kifele is/négyes ROP egység. De a crossbaron belül az összeköttetés nem minden esetben 128 bites. Bizonyos kapcsolatok 64 bitesek. Ezért törekszik a hardver a priorizált buszokat használni, mert azok 128 bitesek.Ezek ilyen visszafejtésből származó információtöredékek. Sajnos dokumentáció egyáltalán nincs.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A belső adatbuszt nem szokták jelölni a blokkdiagramon. Az eszközszinten létezik. Például a GCN-en belül van egy belső, többutas ringbus, és erre van felfűzve minden. A busz szélessége lapkánként változik, de 512 és 8192 bit közötti. Ez az alapja az egésznek és ezen le lehet tiltani az egységeket, amelyekhez a megálló is megszűnik a belső buszon belül.
A Maxwell esetében a nagy és széles adatbusz helyet minden multiprocesszor kapott egy 128 bites dedikált buszt. Ezekhez van kötve a ROP blokk és a hozzá tartozó memóriavezérlő is (crossbar), tehát ha a GPC-n belül letiltasz pár SMM-et, akkor letiltod az adatbusz egy részét, így pedig nem tudod majd normálisan etetni a GPC-hez tartozó ROP-ot.
Egyébként ez nem egyedi tervezés az NV-nél. Az ultramobil GPU-k sem nagy belső buszt használnak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. Maguk a ROP-ok fizikailag az eszközszinten nincsenek letiltva, egyszerűen azért, mert el kell érni valahogy azt a 0,5 GB-os memóriapartíciót. Az ehhez tartozó L2 gyorsítótár van letiltva, de az adatbusz él a hardver szintjén, csak a ROP szoftveresen ki van kapcsolva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Teljesen az. A Killzone: Shadow Fall TAA megoldására épül, ami ki van egészítve TFQ-val és BFECC-vel. Előbbi felel a temporális stabilitásért, míg utóbbi azért, hogy visszanyerjék az élességet. Az Ubi megoldásának egyedüli gondja, hogy nem működik DirectX API-n, sem a PC-sen, sem pedig az Xbox One-os változat aktuális verzióján. Alapvető követelménye a HRAA-nak, hogy kiolvashatók legyenek az LDS-ből a geometriai információk. Ehhez a hardvernek is szoftveres/emulált interpolációt kell használni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a baj a továbbfejlesztéssel, hogy maga a TXAA koncepciója kezd lényegtelenné válni az analitikai megoldások terjedésével. Az Ubisoft HRAA-ja megmutatta, hogy a célirányos szűrés egy nagyon jól működő irány. Nem eszik többet mint az FXAA és DSR/VSR szinthez mérhető a minőség. Ha jobbat ki lehet hozni sokkal olcsóbban, akkor a régi koncepciót nincs értelme továbbfejleszteni. Az analitikai megoldások lényegében teljesen átveszik majd a mostani xyAA-k szerepét, nem véletlen, hogy ezeket használják a filmes CGI animációkhoz is.
-
daveoff
veterán
-
Jogos, félreértettem
. Egy elméleti értékekkel sokra nem megyünk...
#9461: Gondolom erre gondoltál. Engem kellemesen meglepett a minimum fps-ek kérdése: itt tartottam tőle, hogy a szűkebb memsávszél miatt fokozottan bukik a 970 SLI, de egyáltalán nem vészes, általánosságban kicsit felülteljesíti a 290-t, az x-től meg kicsit elmarad. - Azért nem gondoltam volna, hogy a 290 és a 290x között akkora a különbség, hogy értelmesen közéjük lehessen tenni egy karit.Egykaris rendszerben a 970ek szépen hozzák a 290-esek Mantle alatti teljesítményét.
Visszakanyarodva a felbontás kérdéséhez: 1db karival a fenti tesztek alapján manapság 1db QHD, esetleg 2db fHD monitort lehet lekezelni. A 4k-nak szénnéhúzott SLI 980-al esnék csak neki újabb játékokban.
#9462: Köszi, +próbálom
-
Nagylajos_1
tag
Hát igen, én is ettől tartok, hogy belerakok a gépbe 2 db 970 et és nagyon nem leszünk tőle elájulva, sőt, hallgathatom majd hogy ez csak pénzkidobás volt... Viszont akárki akármit mond, sztem a 980-al is ugyanez lenne a helyzet. Mármint amit a 970 sli nem tud rendesen meghajtani, azt a 980 se fogja ahogy néztem a teszteket ..
-
Speed®
titán
Egy dolog az elmélet..más a gyakorlat. 4K skálázódás SLIvel.
Más kérdés, hogy szerintem napjainkban a 4K játékra ~luxus.
Majd ha 1 VGA elbír vele, onnantól lesz életképes felbontás.. -
-
Malibutomi
nagyúr
A ref abban a tesztben kevesebbet fogyaszt mint játékok alatt, ha elolvasod, írják is hogy a thermal throttling miatt.
"Note that the GeForce GTX 980's stress test power consumption is actually a few watts lower than the gaming result. This is likely due to throttling that kicks in when we hit the thermal ceiling."
-
-
Elméletben van amúgy manapság képminőségbeli különbség pl
GTX 770
GTX 970
Quadro
R9 290
Fireprografikák között? Gondolom ez manapság nagyon függ a szoftveres háttértől is, nem mind1, hogy Autodesk feladatot csinálunk dedikált driverrel OpenGL-en, vagy DirectX 9-10-11 ben játszunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyanaz a probléma, mint a többi downsampling cuccnál. A HUD és a célkereszt annyira pici lesz, hogy nem látszik egy Full HD-s 22-24 colos kijelzőn.
Ez az egész downsamplinges dolog csak akkor fog jól működni, ha beépítik a játékba, ahogy a BF4 is tette, és nem skálázza a HUD-ot és a célkeresztet. -
Sonja
nagyúr
"However in one of the only major deviations from the earlier GTX Titan cooler, at the base NVIDIA has dropped the vapor chamber design for a simpler (and admittedly less effective) heatpipe design that uses a trio of heatpipes to transfer heat from the GPU to the heatsink. In the case of the GTX Titan and other GK110 cards a vapor chamber was deemed necessary due to the GPU’s 250W TDP, but with GM204’s much lower 165W TDP, the advanced performance of the vapor chamber should not be necessary. We would of course like to see a vapor chamber here anyhow, but we admittedly can’t fault NVIDIA for going without it on such a low TDP part."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Vicces képek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- BestBuy topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Autós topik
- Sütés, főzés és konyhai praktikák
- Elkezdtek szállingózni az Arctic P Pro sorozatú ventilátorai
- Gyúrósok ide!
- Red Magic 10 Air - gaming telefon is lehet kecses
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- ASUS RTX 3070 8GB GDDR6 ROG STRIX Eladó!
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 6700XT 12GB Videokártya!
- MSI RTX 2080 GAMING X TRIO 8GB GDDR6 Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE NITRO+ RX 7900 XTX 24GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MSI CreatorPro Z16P - i7-12700H, RTX A5500, értintőkijelző
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 4060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Napi 1000 -ft tól elvihető RÉSZLETFIZETÉS BANKMENTES MSI Cyborg 15 A13VE
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest