Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
fsb1000
nagyúr
válasz
DroneZ^ #19319 üzenetére
Nézd... engem már párszor leszóltak a fórumtársak a táp "elméletem" miatt.
Szerintem nem számít táp márkája, nem számít az össz leadható teljesítmény, ami számít az a konkrét specifikáció.
A te Tápod 4db 12V-os ágon 4x18A-t ad le (elméletben). De az össz terhelés azonos időben max. 48A lehet a 4ágon, azaz ennek csak 66%-a.
Legvalószinübb, hogy az ágankénti max. 18A lecsökken párhuzamos terhelésnél (akár 20-30%-val is), és ez már kevés valamelyik ágon a sokat zabáló videókártyával.
Ezért a cicergés, ezért az inbstabilitás.Szerintem olyat tápot érdemes használni ilyen magas áramfelvétel mellett, amelynek 1db 12V-os ága van és azon legalább 20-50%-val több áramot képes leadni, mint az össz fogyasztóid max. áramigénye, úgy hogy közben nincs fesz csökkenes.
Lehet oltogatni egymást, de ez a módszer mindig beválik. -
Henk
veterán
válasz
DroneZ^ #19334 üzenetére
csucsu69 már leírta. Nem tudom pontosan megfogalmazni de van olyan, hogy egyes vga visszahat a tápra és gerjeszt benne valamit ami miatt ad ilyen hangot. Én mindig azt hittem a vga cicereg, de aztán egyszer mikor alaposabban elkezdtem hallgatni rájöttem, hogy a táp csinálja. Volt mikor csak cicergett, sercegett, de volt mikor jó élesen sipolt. Főleg filmnézés közben volt ku..va idegtépő. Lecseréltem a tápot és az új tulajnál semmi hang. Nekem viszont néha az új táppal is vannak hangok, mondjuk közel sem olyan zavaró mint elötte. Valahogy a vga meg az a táp nem bírták együtt.
Viszont az is elképzelhető, hogy a szaggatás ettől teljesen független. Új win volt, vagy nem azt írtad, hogy elötte ati kártya volt? Az új driver sem mindig hibátlan, az egyik legstabilabb a 182.50 volt, esetleg próbáld meg azzal, de elötte driver sweeper vagy cleaner. -
Bulitt
addikt
válasz
DroneZ^ #19331 üzenetére
Én csak azt nem fogtam fel, hogy 100% állítod hogy a tápod cicereg, de azt már nem írtad hogy hogy is nézted ezt meg. Mert nálam a 450W-al igen csak a táp a hibás a cicergésért, gondolván csak arra hogy eddig nem pörgött fel benne a venti, most meg komoly játék alatt igen csak pörög és melegszik a táp.
Na most, nem csak a táp cicereg hanem a vga is. eddig csak az cicerget mig a gép darabokban az asztalon volt-. Ezért kérdezném meg tőled, hogy ki szedted a konfigot a házból, és nézted meg hogy csak! a táp cicereg? A ház az akusztika miatt csalókán adja vissza a hangot
Jah és ha melegszik a táp, az is okozhat ilyen jelenséget
-
csucsu69
tag
válasz
DroneZ^ #19327 üzenetére
Cicereghet a táp is,nekem a vx450 csinálta ezt, nem hitték a boltban , bevittem a konfigot és tényleg a táp volt.A topicban ezt a választ kaptam
em csak a lakkozással van baj, a táp egyedi alkatrész-szórása miatt előfordul, hogy a gépben található valamely rendszerint nagyobb fogyasztó saját tápjának üzemi frekvenciája "összegabajodik", interferálni kezd a tápegységével. Tökéletes szűrés nincsen sajnos. Ha nagyon hangos, üti a tápra megadott hangerősséget, akkor le kell garizzák, az ilyen ciripelés rosszabb, mint a szélzaj. Ha nem teszik meg, érdemes a Corsair-nek írni egy kedves levelet a problémáról.
-
Laraxior
titán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
DroneZ^ #19323 üzenetére
Másik táp sincs gondolom...
Huh. Több ötletem nincs perpill. Esetleg a PCI-E feszt told meg +0,1V-al, volt egy ATi karim ami csak így volt hajlandó stabilan működni. PCI-E freki 100-on fixálva ugye? De mielőtt +feszt adnál neki:
Driverből melyik tetted fel? Csak Krízisben csinálja? Lehet sw-es gond van. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
DroneZ^ #19321 üzenetére
Nem, elvileg, annak két külön ágként kellene viselkednie. Az áganként 18A, tehát 18x12= 216W áganként. Egy ágról etetve is boldogulni kéne, nem hogy két különről. De nem táp hibára gyanakszom akkor. 3870X2 + 3870-et + húzott Quad-ot elvitt egy ilyen táp, tehát tuti elégnek kell lennie. Más nagyfogyasztó nincs is a gépben az i7-et leszámítva. Röhögve kéne vinnie a konfigodat mér ronggyá húzva is.
Másik gépben nem tudod megnézni a karit? -
Qru
MODERÁTOR
válasz
DroneZ^ #17321 üzenetére
NB: 2x8 helyett 2x16 szávot kaphatnak a vga-k, több kártyás rendszer esetén (4870 fölött) profitálsz belőle rendesen, hisz' 2x akkora a sávszéled; + hivatalosan csak az X48 támogatja az 1600MHz-es QPB-t és csak az X48 a DDR3-as ramokat.
SB: A P45 ICH10R-es annyival tud többet az X48 ICH9R-éhez képest, hogy egyszerűsödött a hálózaton keresztül ébresztés és közvetlenül kezeli a flashalapú Turbo Memory gyorsítást.
Hátránya az X48-nak, hogy ez is akárcsak a P35 még 90nm-en készült (P45 ugye már 65nm-en).
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
DroneZ^ #17286 üzenetére
Nem, i7 csak ddr3-at eszik. Itt már nincs kombó lap, mert a prociba integrált memvezérlő ha jól tudom csak ddr3-at kezel. Most még marha drága az i7 az tuti még nem éri meg az árát, majd jövőre.
Akkor maradj a P45-ös lapnál (PCI-E 2.0 miatt) amit Lara ajánlott, mert ezek szerint nem hnap váltasz i7-re. -
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
DroneZ^ #17239 üzenetére
Tévedés. 2 GPU-hoz van 2GB társítva, azaz GPU-nként 1GB, de mind a "két" memóriában ugyan az van tehát 1GB rammal gazdálkodik. Olyan mint a 4870 1GB CF, csak itt egy nyákon csücsül az egész cucc. Vagy egy mégegyszerűbb példa: Olyan mintha lenne egy 2 magos 3GHz-es procid és kijelntené a gyártó hogy az (2x3=) 6GHz-es.
mod:
and1mixtape: 45-47 fokos nekem is 40%-os ventivel.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
DroneZ^ #17233 üzenetére
Full HD-ben GTA 4?! Sajnos ott nem a tripla buffer a limitáló tényező hanem a játék optiamalizálatlansága.
Az alapfogalmakat nem taglalom (pl mi az a buffer (átmeneti gyorsítótár)) így a lényeg:
Ha van két buffereünk: A és B akkor képes kirajzolni B-ből a képet a monitorra amíg A-ba berajzolja/rendereli a képet. Ha kész van a rendereléssel A-ba várnia kell (a vga-nak) amíg a B bufferről átvált az A-ra, a monitor V-sync sebességének megfelelően. Ez ha 60Hz-es a monitor akkor 16,67milisec-nyi időbe telik. (Ha nem mozgatod a képet akkor is végbe megy a folyamat csak nincs klasszikus értelembe véve renderelés, hanem gyakorlatilag átmásolódik a kép A-ból B-be (copy)).
Ha van három bufferünk: A, B és C akkor nem kell várni amíg átvált a másik bufferre. Ha kész az A-ba való renderelés átvált B-re oda is renderel egy képet de nem kell várni amíg A-bol kikerül a kijelzőre a kép, hanem egyből tud a C-be renderelni. Addigra kiürül (vagyis nem ürül ki, mert ott marad az adat amíg felül nem íródik) A és tud bele renderelni, majd ugrik tovább B-re és így tovább.
Vagyis lag mentes lesz a folyamat. Illetve nem minden esetben, erre is nem olyan sokára fény derül.
Lássuk mik a hátrányai a tripla buffer használatának:
Ha magas frissítésű monitorod van akkor előállhat (jellemzően a 120Hz környékén) az a helyzet, hogy gyorsabban rajzolja ki a monitor a képet mint ahogy a 3 buffer megtöltődne. Itt egyszerűen nincs (jó esetben), vagyis elvész az előnyöd a tripla buffer használatával a kettőhöz képest. A hátrány annyival érint, hogy extra memóriát foglal a harmadik buffer, tehát kevesebb ram jut pl a textúráknak (noha nem kell itt sok "ram kiesésre" gondolni).
Harmadsorban felléphet olyan eset, hogy pont az ellenkezőjét érjük el a tripla bufferrel mint ami eredetileg a célunk volt/lett volna:Bizonyos esetekben (tipikusan szimulátorok, FPS játékokban) ha 3 bufferünk van akkor megnövekszik a "késés" a bevitt információ beolvasása és a képi megjelenés között a felhasználó számára. Bizonyos esetekben képkocka kerülhet eldobásra anélkül, hogy megjelent volna. Vagyis a tripla buffer használata nagyobb válaszidőt okoz mert amíg a következő képkocka renderelése be nem fejeződött addig nem tud buffert váltani.
Van egy szép sormintánk ugye:
Renderel A-ba (beírja a bufferbe majd kiolvassa) -> Megjelenít -> Renderel B-be (write/read) -> Megjelnít -> Renderel C-be (write/read) -> Megjelenít
Ha A-nál rájön, hogy neki a B-be kerülő képet nem kell kirajzolnia mert már nem aktuális és eldobható akkor is renderel a B bufferbe csak nem jelenik meg hanem átugrik C-re renderelni de közben vesztett egy kis időt, pont egy bufferbe renderelésnyi időt.
Benned meg csak annyi marad meg, hogy hoppá az előbb még éltem, most meg vki már lelőtt COD-ban pl. Ilyenkor jobb ha csak dupla buffert használsz mert gyorsabban tud képkockát eldobni és áttérni az aktuálisra.Banyek egyszer pedig ezt már leírtam, csak nem találom azt a hsz-t.
Se baj, ismétlés a tudás anyja.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
DroneZ^ #17222 üzenetére
Attól függ mivel játszol. A Triple Buff. több memmóriát igényel cserébe zökkenőmentesebbb lesz a játék megjelenítése (most nem részletezem a hogyant de ha megy az angol ezt olvasd el, ha nem és szeretnéd lefordítom neked
), röviden: csökkent az utánhúzási jelenség (lag).
Mivel megnő cserébe a memória igénye a programnak, adott esetben (magas felbontáson, sok látványjavítóval) belassulhat a játék.PhysX-nél 3 opció van:
1: Ha olyan játékkal játszol ami nem PhysX-es akkor nem fog lassulni semmit ha be van kapcsolva ha nincs.
2: PhysX-es játékkal jétszol de le van tiltva driverben: Élvezhetetlenül lassú lesz a dolog még alacsony felbontáson is, kivéve ha a játékszoftverből kilövöd a PhysX-et (ha lehet). Viszont jelentősen csökken a grafikai élmény, de jó sok fps-et kapsz cserébe.
Vannak játékok ahol nem lehet tiltani ilyen pl az UT3 PhysX modos pályái vagy a Warmonger. Ezzek PhysX támogatás nélkül gyakorlatilag játszhatatlanok.3: PhysX-es játékkal játszol és engedélyezve van driverben és a játékban is (már ha tiltható) magasfokú játékélmény és széles mosoly...
-
DigitXT
félisten
válasz
DroneZ^ #17076 üzenetére
A HD Ready-ségnek (ezen belül a felbontásnak) semmi köze a HDMI bemenethez.
Ha van rajta HDMI, akkor azon használd: alapból 1360x768-ra fogja a VGA belőni.
Egyedi felbontásként meg meg lehet adni a natív 1366x768-at is, akkor az összes
pixelt ki tudod használni. Természetesen csak az 1:1 pixelmapping normális.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- FÓLIÁS! Inno3D RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK!
- Gigabyte RTX 3060 Ti GAMING OC 8GB GDDR6 Videokártya!
- Csere-Beszámítás! Asus Dual RTX 4060Ti 8GB GDDR6 Videokártya!
- ASUS RTX 5080 16GB GDDR7 TUF GAMING OC - Új, 3 év garancia - Eladó!
- BANKMENTES , KAMATMENTES részletfizetés ACER PREDATOR HELIOS 18
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i5-6GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
- Lenovo ThinkBook 14 G2 - 14"FHD IPS - i5-1135G7 - 12GB - 256GB SSD - Win11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest