- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Google Pixel topik
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyi19
őstag
válasz
meroly #51589 üzenetére
Valeo feliratosak, szervizkönyv szerint 28 000 km-nél kicserélték őket. Egy ismerős autójából át lettek rakva a gyertyák és trafók és azzal is ugyanolyan volt a motor járása. Neki egy 1.6-os kacsaseggű van és az hibátlan, tehát amit beleraktunk annak jónak kell lennie. Diagnosztika nem mutat gyújtáshibát.
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
meroly #50888 üzenetére
Itt is már az új tulaj ment én meg a kapuba néztem, illetve fotóztam le. Kicsit rossz érzés volt meg most is de minden rosszban van valami jó. Most pl két dolog is van ami jó. Első hogy ismerőshöz került így viszont fogom látni annyi hogy most Budapestre kerül (mert ismerős ott dolgozik), a másik hogy így legalább ki tudok menni külföldre munkát vállalni amivel megnyílik előttem a világ.
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
-
diablo1984
veterán
válasz
meroly #49872 üzenetére
és as fordulat is változik ekkor? fogyasztók közül megy valami?
(#49864) salieri.: ezek legalább magyar autók! A szürke tetszetős, ha nincs messze hozzád és van időd, menj el, nézd meg, próbáld ki, hogy milyen egy ennyit futott példány, hatos váltó és a 110 lovas motor miatt a másiktól jobb tulajdonságokkal bír! Amúgy ez a 2 már hónapok óta fent van, igaz nem nagyon van mozgás ebben a szegmensben....
-
Wiz Khalifa
veterán
válasz
meroly #49497 üzenetére
Nem tudom hogy a 16 szelepesek is bírnak-e ennyit de azt olvastam hogy ha rendszeresen karbantartod és ápolod akkor akár fél millió kilométert is elmennek komolyabb gond nélkül. Lehet ez hülyeség volt (én is csak olvastam) de majd Rob megmondja.
Amúgy az enyém motorikusan köszöni szépen jól van.
Érezni rajta néha hogy 342k van benne de pöccre indul, sose hagy cserben és ennyi kilométerhez képest nagyon halkan jár a motorja. Nem azt mondom hogy néma meg nem hallani hanem a megtett kilométerekhez képest. Hát szerintem ha ezt egy nepper árulta volna simán visszatekerte volna az órát vagy 170-200k-ra...
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49486 üzenetére
Sima 95 ös mol, de igazából benzinesnél szinte mindegy, hol tankolsz.
Dieseleknél van jelentősge a dermedésgátlók miatt, mindegyik cég másik adalékot használ, van amelyik jobb van amelyik kevésbé.Én tankoltam Lukoilnál, shellnél csak párszor az moslék nagyon, a környékünkön legalábbis.
Az OMV jó és a MOLlal sincs bajom. -
Wiz Khalifa
veterán
válasz
meroly #49486 üzenetére
Én Shell, OMV vagy Mol. De amióta láttam hogy egy áron van a Shell meg OMV azóta Shell.
Amúgy egyszer tankoltam a Thalia-ba (1.4 8v) Shell 100-as oktánszámú benyát. Úgy ment tőle mint a roketta. Ha megtehetném mindkg csak azt tankolnák.
Romániába állítólag van 110-es oktánszámú benya is. Na az se lehet kutya.
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49364 üzenetére
Hát ha melegítésre eltünik a hiba akkor erősen hajazok rá, vagy marad tényleg a tömítetlenség.
Próbáld ki még azt mielőtt kicseréled, hogy beülsz indítasz és rögtön menet.
Én amúgy is így szoktam, addig jár a motor amíg bekötöm magam, meg megnézem a műszerfalat tükröket ez kb. 4 mp -
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49308 üzenetére
Komolyan mondom annyira megnézném már azt a kocsit.
De ha az történik amit leírtál, akkor valami nem jó.
Ez biztos, ilyet nem csinálhat.
Automatán kéne neki emelni a fordulatszámot, ha nem vezérli meg az alapjárati motort, hogy emelje meg a fordulatszámot, akkor ott több gond is lehet.
Lehet pozíció jeladó, lehet kompjuter, de ezzt én kizárnám, mert akkor hideg meleg motornál csinálná, illetve lehet még a beszívott hőmérséklet jeladó is, vagy az említett O gyűrűk, a fals levegővel, de én azért ezt is kizárnám, mert akkor az alapjáratod sem lenne egyenletes.Élek a gyanúval, hogy vagy az alapjárati motort kéne cserélni, vagy a pozicíó jeladót.
Ez a két első számú gyanusÍtottam, de a legelső az alapjárati motor.Próbáld ki hogy egyik reggel, vagy hideg motornál, amikor szokta a fulladást produkálni.
Kinyitod a motorházat, beülsz indítasz.
Majd odamész a motorhoz és elkezded kézzel a gázt adagolni.
Ez a hülyegyerek járatás, azaz brum, brum, brummmm, brummmmm.
Felpörgeted kicsit, arra figyelj, hogy meghúzod a gázt és engedd el, hogy visszaránt-e rendesen és akkor megáll-e, fullad-e, ha igen akkor megyünk tovább, ha csak sebességben azaz menet közben produkálja akkor más irányba kell elindulni. -
eTrade
tag
válasz
meroly #49308 üzenetére
Igen, fojtószelep-re gondoltam.
Annak viszont nem segít az "autópályás kikormolás", azt szükséges kiszedni és szépen lepucolni: pillangószelep tisztitás
Nálam nem volt koszos, de a tömítőgyűrűk eldeformálodtak. -
eTrade
tag
válasz
meroly #49304 üzenetére
Pillangószelep ha tisztítva volt és annak ellenére fulladozik, akkor ott lehet még pillangószelepállás érzékelő hibás, vagy csupán koszos, de az is lehet hogy eldeformálodott a két tömítő O gyűrűje a pillangószelepnek és hidegen falsot szív.
A gyűrűk nem annyira drágák, kb. 2 ezer darabja a márkaszervizben.
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49268 üzenetére
Mi a bajod a 2500-al?
Az egy benzines kocsinál nem extrém körülmény hidegen sem.
Én amikor elindulok reggel pont azt tartom szem előtt, hogy 2000 környékén legyen a fordulat, ott melegszik be a leggyorsabban "megtöri" az olajat előbb van rendes kenés, és nem vizesedik fel nem savasodik el olyan gyorsan.Arra figyelj, hogy 3000 fölé ne vidd hidegen, az fontos.
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49265 üzenetére
Végre
Örülök neki, de azért majd egy pár nap használat után, lássuk meg az eredményt.
Ezért szokott az lenni a baj, hogy leírja az új tulaj ez az amaz cserélve, csak közben hiába, mert ugyan olyan kaki.A múltkor is volt nálam egy srác, hogy most volt fékcserén de nem az igazi, felpuhul, meg nem úgy fog.
Szakszervízben lett cseréltetve, na mondom ez érdekes.Nézem jobbról nézem balról, (próbakőr) hát valóban nem tűnt acélosnak a fék.
Kiderült nem volt lelégtelenítve.Sok a pék sok a gagyi alkatrész meg kell nézni kihez mit visz az ember, mert a szerelő is csak jó alkatrészből tud jót csinálni, a legrosszabb amikor a pék a gagyi alkatrészt teszi be.
-
diablo1984
veterán
válasz
meroly #49265 üzenetére
a lefulladás a te sarad, az egyenletes járás meg szerintem a trafóknak köszönhető!
nálunk is mikor a dízel laguna után először beülök az asszony yarisába, én is lefulladok, azzal úgy kell indulni mint egy igazi kezdő, fél gáz enyhén csúsztatott kuplung, nyomatékszegény induláskor az is!
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49167 üzenetére
Maga a Bosch úgy ahogy van nem jó, de ezt már írtam.
Ha valóban 0,6 on van nem tudjuk ugye, akkor meg is van a rángatások random oka.
Hol ezt hol azt a trafót készteti átütésre , olyankor az a henger kihagy.
A renault trafói kényesek a gyertyahézagra, én még a denso trafóknál is 3 havonta rá szoktam mérni! -
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49162 üzenetére
Szerintem az egyik trafód áthúz időnként ezért dadog rángat.
De ezt nem írtam mert új trafókat írtál.
Ezek ugyan lehet újak, de már akkor sz@rok voltak amikor lejöttek a fröccsöntő gépről amivel csinálták.
Sokan próbálkoztak vele, hogy utólagosan leszigetelték, ez meg tudja hosszabbítani az életüket, de jók akkor se lesznek.A trafó nem tudja a gyertyát tönkre tenni, de a gyertya a trafót igen.
Remélem gyertyacserénél a hézag legalább be lett állítva.
(0,9- re kell beállítani a hézagot)Egyszóval a kezdődő motorrángás 99,9%- hogy az egyik trafó időközönkénti kihagyása miatt van.
Emiatt elégtelen az égés és a gyertyák lekormolódnak, valamint a fogyasztás 1-1.5 literrel magasabb. /extrém esetben 3 hengerezéskor!!!/ -
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #49160 üzenetére
Akkor jelzem, hogy a típus nemismerése miatt újabb trafócsere előtt állsz!
Ezek ugyanis amiket rádtukmáltak, vagy te magad választottál, ipari hulladék mind.
Nem akarok rideg, vagy gonosz lenni, de sajnos ez tény.
Vagy densot vagy berut esetleg NGK szabad venni semmi mást!!!!!!!!!
Az összes többi átmatricázott selejet ami miatt valóban hulladék elektronikázzák a meganeokat (is).
Pedig ha ezeket a tarfókat kicserélik egyszer normális minőségire, kimegy a kocsi a világból.Cimborának nemrég lett cserélve ugyan ez a zöld kupakos hulladék!
Azóta a fogyasztása is lejebb ment 1 literrel, mivel minden henger dolgozik állandó jelleggel.Illetve még valami trafót párban cserélünk, ilyet, hogy 3:1 csere még szerelő nem csinált.
Mármint aki valóban szerelő. -
speedydb23
senior tag
válasz
meroly #48729 üzenetére
Ne haragudj meg, de itt nem a kocsival lesz a gond... Ez inkább sofőr fail, minimális gázt kell adni a kuplung felengedése mellé, hogy ne rázzon indulásnál az autó (dízelnél a kuplung is elég persze, ha nem akarsz kilőni)... Szerintem ez alap, hogy csak kuplunggal nem igazán indulunk el, kb semmi értelme nincs, maximum dugóban araszolásnál...
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #48737 üzenetére
Na ácsi, most arról beszélgetünk, hogy hidegindÍtásnál gáz nélkül akarsz elindulni a magasabb fordulatszám miatt?
Mert akkor igen veled van a baj.
Gázt kell adni, hogy ne essen vissza a fordulatszám, ezz minden renaultnál Így van ami benzines.
Az autó elindÍtásához kell valami energia, tehát ott az emelt alapjárat nem elég, az simán le tud esni és lefullad a kocsi.
Ezt diselnél meg tudod csinálni benzinesnél büntetlenül nem! -
diablo1984
veterán
válasz
meroly #48729 üzenetére
Hidegen a motor is küzd, lehet így nincs akkora nyomatèka, hogy elbírja gázadás nèlkül. Pont az opel topicban beszèljük, hogy az etanollal kevert benzin nem biztos hogy szereti a -20at, lehet ilyenkor nem árt adalèkolni a benzint is. Ismerősöm is egy 1,4 16v clio2-vel panaszkodik most, hogy a gèp nehezebben indul, rángat, fulladozik, nem tetszik neki az időjárás....
üszök: egy multimèterrel ellenállást mèrni könnyebb, ha van, mert a motortèrben egy + ággal ès figyelmetlensèggel könnyen lehet zárlatot okozni....
-
diablo1984
veterán
válasz
meroly #48695 üzenetére
NGK-t ajánlottam volna èn is! Most nem úgy van, hogy az új gyertya is kormos? Próbáltad az autóba valamilyen benzinadalèkot ès meghajtani kegyetlenül? Mert ennyi idő valszeg rövid távos használattal a szívósor is kormos lehet! Hátha csak valami nyugdíjasautós problèmája van!
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #48690 üzenetére
A bosch gyertyát nem tudom ki ajánlott a, de azt a szerelőt én elkerülöm, aki nekem bármilyen bosch cuccot ajánl. ( ez persze csak saját tapasztalat, de ha valami az én kocsijaimon tönkre ment elektromos cucc az minden esetben bosch volt.)
Nekem a denso bevállt.
A vezérléscsere, pedig a hármas amit írtam, rosz időben rossz helyen gyújt fecskendez, etc. De ezt kizárnám, mert akkor nem lenne sima az alapjárat.
De szögezzük le bátor vagy, mert egy ilyen állapotú gyertya után én nem lennék biztos, abban az egy éves vezérlésben.
Ha csak nem lesz kormos az új gyertya is hamar, mert akkor akár hihető is lehet.
De akkor fennáll a kérdés, hogy miért adták el a kocsit talán ezért?
De csak találgatok, nem ismerem ugye az előéletét. -
diablo1984
veterán
válasz
meroly #48688 üzenetére
ha másért nem, akkor meg lehetne nézni, hogy minden a helyén áll-e vezérlés terén, ha meg már lebontjátok, akkor dobni rá egy új szíjat(kb 5e) és akkor tudnád, hogy a szíj biztosan okés, és a vezérlés is a helyén van!
most is renault-os gyertyát raktatok bele? NGK-ból egy belevalót nem ártana, bár a gyári gyertyának is jónak kellene lennie....
-
rob210
Topikgazda
válasz
meroly #48685 üzenetére
Ha újra lekormolt, ( mint írtam)”de mitől volt kormos” az három dolog lehet.
Nem megfelelő, belevaló hőértékű a gyertya, ez az egyszerűbb.
Kettő nem megfelelő befecskendezés, ez sajnos zsebbenyúlós is lehet.
Három, a gyújtás nem megfelelő vezérlése, na ezt a hibát nem akarjuk.
Maradjon a rossz gyertya.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Profi biztonsági IP kamera 4MP - optika 2.8 - valós WDR - POE - ONVIF - szolid áron
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Siguro AC-C140W Cool 9 Mobil klíma, mobilklíma + ajándék
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 128GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3029, 90% Akkumulátor
- Azonnali készpénzes Apple Macbook Air felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Xiaomi 14 Ultra 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest