- Telekom mobilszolgáltatások
- Eurós árlista a Google Pixel 10 telefonokhoz
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- A Z Fold7, vagy a Magic V5 a vékonyabb valójában?
Aktív témák
-
johnjohn
addikt
válasz
rauschie #5730 üzenetére
Az egyetlen előforduló "szériahiba" a gumiburkolat megnyúlása, kb. 12 000.-ért cserélik a Nikon szervizben fél óra alatt.
Esetleg a CCD lehet sérült, vagy túl koszos, vagy a tűkör poros, ez utóbbi könnyen tisztítható.
Azért lehet, hogy a lejárt Magyar Nikon garis váz 190 000.-körül biztonságosabb megoldás. -
johnjohn
addikt
-
artwork
csendes tag
válasz
rauschie #4099 üzenetére
Hahó!
A 18-70DX egy remek darab. Ha tényleg csak 30e amit rá kell tegyél, akkor mindenképp javaslom :-) Jelenleg egy szép állapotú 18-70 a napellenzőjével (HB-32) úgy 60-70e-be kerül. Viszont 25e-nél sokkakl többért nehezen megy el a kitobi 18-55DX ... A gyorsasága nem lesz nagyságrendekkel jobb, mint a kit, hisz az is AF-S, de a felbontása az érezhetően jobb :-)
artwork -
csiga997
őstag
válasz
rauschie #3956 üzenetére
Én lecseréltem, és sokkal jobb, komolyan. Az FF engem egyáltalán nem motivál, a D3 egyelőre amúgyis elérhetetlen (és itt nem is annyira az árára, hanem a várólistára gondolok.) Úgyhogy én csak arra bíztatok mindenkit, aki D200-D300 váltásban gondolkozik, hogy ne gondolkodjon (ha csak teheti persze.)
-
Dare2Live
félisten
válasz
rauschie #3956 üzenetére
azért van még pár előnye a D3nak D200al szemben pl a borotvaéles kijelző + liveviewvel + sorozatsebesség, vagy a kereső mérete.... ezen tulajdonságok akár egyike is indokolhatja a cserét pl makro/studio/tárgyotósnak óriási dolog a liveview. (És persze az FF magában szintugy indokolhatja a cserét: A zaj nélküli ISO1600 és a D200 iso1000 zaja iso6400en.)
Egyébként AM, szvsz jól gondolkodik "Megér e nekem ennyit" ez és ez. És a választ csak ő tudhatja.
más: AM által linkelt oldalon a képek szine, hogy lett ilyen? Photoshop vagy...?
-
-
Hydra SR
addikt
válasz
rauschie #3867 üzenetére
Ez egy ilyen dolog: ha vakuzol, az nehéz, ha nem vakuzol....az is
csak másképp.
Nem biztos, hogy mindig el fogod tudni kerülni a vakuzást. Megvilágítás kérdése is, meg hogy milyen fényerejű obid van.Dualonnal egyetértek: csak oldd meg az alap dolgokat, ne itt legyél kreatív. Épp eléggé le fogja kötni az energiádat az is.
-
Dualon
tag
válasz
rauschie #3864 üzenetére
Drukkolok, ez már "felelősségteljes" munka!
Életem első éles bevetése egy diplomaosztó volt, ahova a szervezők felkértek fotózni. (Baráti alapon.) Előtte gondosan körbejártam a témát, gyűjtöttem a tanácsokat, és a legpraktikusabb tulajdonképp ez volt:Ne törekedj extrém kompozíciókra, csodálatos fényjátékra, semmiféle különlegességre. Ha adódik, csípd meg, de a lényeg az, hogy egy erős, egyenletes színvonalt hozz.
Nagyon igaznak bizonyult.
-
Hydra SR
addikt
válasz
rauschie #3864 üzenetére
A bemozdulástól jobban félnék, mint a DOF-tól
Ha meg vakut használsz akkor a túl- és alulvakuzástól, valamint ha csak derítesz vele akkor vakuval is bemozdulhat. De ha fotóztál már hasonló eseményt, akkor biztos tudod. (ha jól értem, nem először csinálsz ilyet, csak most először van némi tétje is)
-
-
KakaosCsirke
tag
válasz
rauschie #3830 üzenetére
Ez alapvetoen penz kerdes. Ha meg tudsz/akarsz fizetni egy 105/2.8 macro-t akkor azzal egyertelmuen jobban jarsz a gyakorlatban. Csak hat az ilyen lencsek ujonnan 100-300ezer korul jarnak, mig ezt a 135/2.8-at megkaphatom bagoert.
Errol konkretan jokat olvastam. De meg ha nem is hiper eles, ezen a fokusztavon 2.8-as fenyerot es az ehhez tartozo melysegelesseget ennyi penzert nem kapom meg.
-
Dualon
tag
válasz
rauschie #3794 üzenetére
Rém izgalmas dolog lehet csomagolópapírokat reprózni.
Nem tudom, mekkora az eredeti, de döntő hányadán fókuszt kéne fognia a gépnek. A nagyobb, homogén területek okozhatnak problémát, de mint említettem, megfelelő előkészületekkel mindez simán kiküszöbölhető.Softbox: illetlenség más idejét rabolni, ragadj keresőt.
-
-
Dualon
tag
válasz
rauschie #3784 üzenetére
1. Kontrasztos témán, rendes nappali megvilágításban próbálja ki a fókuszrendszert. Ha ott ráhúzza a témára a váz az élességet, akkor vélhetően nem AF rendszer táján keresendő a probléma.
2. A D40 AF rendszerének vannak korlátai, de az említett felhasználási területet nem érzem igazán annak. Mindenesetre érdemes megpróbálni wide fókuszmezőt választani (ha ezt lehet D40-ben).
3. Konkrétan a festményfotózáshoz: állvány, torzításmentes fix lencse lerekeszelve, manuális élességállítás, kétoldalt softbox, vagy ahhoz hasonló fényforrás.
-
johnjohn
addikt
-
válasz
rauschie #3612 üzenetére
Na. Raw.
A raw, az azt jelenti, hogy "nyers". Ez általában véve a feldolgozatlan kép ami a szenzorra kerül. Ez a raw file minden gyártónál más és más formátum (és kiterjesztés). Pl nikon .NEF, canon .CR2, olympus (asszem) .ORF és így tovább.
Hogy ne legyen olyan egyszerű: a .NEF se ugyanaz a D40-nél, mint a D70-nél, vagy a D200-nál stb. Azaz ami az egyiket megnyitja, az nem nyitja meg (feltétlenül) a másikat.A photoshop meg tudja nyitni azokat a raw fileokat, amiknek a támogatása bekerült az ún. camera raw nevű pluginbe. Ha a tiéd nem tudja megnyitni, akkor abba még annak a támogatása nem került bele. Hogy MÉG jobb legyen a helyzet, a CS-hez készült camera raw-ot egy idő után nem fejlesztik, CS2-ét sem már (de az szerintem megnyitja), most a CS3-ét javítják.
Szerintem a te gépedhez is járt a cd-jén egy Nikon Capture nevű program. Az a nikon gyári rawkonvertere. Sokak szerint a nikon raw fileokból azzal lehet kihozni a maximumot. Hátránya, hogy a lemezre csak egy 30 napos trial került fel.
Ellenben van gyors és jó és ingyenes alternatíva, a magyar fejlesztésű Rawtherapee (www.rawtherapee.com). Magyar szoftver, de angol nyelvű. Töltsd le és próbálkozz azzal, egy új világ nyílik ki a rawfeldolgozásban.
Ha a raw mélyebben érdekelni fog, miután ezekkel a kezdeti nehézségekkel elátkoztál, szóval utána, ha már nem szidsz annyira, akkor szólj, és előkeresek egy angol nyelvű e-bookot ami kifejezetten a raw feldolgozással foglalkozik. Kísérletezz!
-
válasz
rauschie #3528 üzenetére
70-210 4, illetve 5.6 témájához még.
Szerintem egyiket se. Egyszerűen az a két obi nem éri meg az árát.
Az 5.6-os azért nem, mert csak azért van olyan nagy reputációja, mert az általam szubjektíve droidnak tartott Ken Rockwell írt róla egy cikket régebben, amiben felmagasztalta az obit. Ezt a sok felületes szemlélő, aki azt hiszi, hogy 30-40e ft-ért majd megkapják egy 200e ft-os obi minőségét, beveszi. Ugyanis nem ismerik KR azon tulajdonságát, hogy mindig az a legjobb cucc, ami éppen van neki.
A változó fényerejű darab nem egy rossz obi, de annyit nem ér meg amennyiért használtban jön-megy. A 4-es pláne nem, a maga helyén és főleg idejében jó obik voltak, de ma már szerintem nem érdemes őket megvenni. Majdnem én is beleestem a megvásárlásuk hibájába, de előtte személyes tapasztalatra voltam kíváncsi, két barátomnak is volt, egyiknek ilyen, másiknak olyan, és kerek perec lebeszéltek róluk.Persze ezt így könnyű megmondani, csak azt nem hogy mit érdemes akkor venni. Szerintem az 55-200 AF-S VR-t. Árban használtam szerintem ugyanott vagy közel van, lesz AF-ed, és stabilizált. Optikailag jobb, és nagyon kiegyensúlyozott minőséget hoz, a képszélen is teljesen jó, és általában jó minden tartományban. A 4-es régi obi a képszéleken nyitott rekesznél ehhez képest borzasztó volt. Persze az idő telik és a technika fejlődik, nem csoda.
-
Dualon
tag
válasz
rauschie #3477 üzenetére
Nikon 55-200 (nem VR-es) obit nézegesd. Az építési minősége elsőre ijesztő (másodikra is), optikailag viszont meglepően tűrhető.
Én azért a helyedben erősen gondolkodnék a 70-300 VR-en. Ugrásszerű, minőségi különbség lenne, az említett közös beszerzésben talán sikerül nettó 80 tájára nyomkodni az árát (nettó 80 alatt veszek én is még egyet).
-
alien_
őstag
válasz
rauschie #3351 üzenetére
Fotózáshoz nem értek, de D50 / D70 -et javítottam jó ideig, ha kell valami segítség, szívesen segítek!
Dualon kolléga jól beszél, én is exponálásszámot, CCD állapotát, AF működését, belső screen-ek/finder tisztaságát nézném használt gépeknél. Koszt ki lehet szedni (de pl lehet alkudozni miatta...), de a karcokat nem igen, érdemes figyelni. A fénymérő szenzor működésére is érdemes odafigyelni, főleg D50-nél sokszor rosszul van beállítva.
Egyébként nem törvényszerű, az az 50k exponálás, láttam már 4k után lehalt shuttert is =)
-
Dualon
tag
válasz
rauschie #3351 üzenetére
Zár (hangja, megnézni), fókuszpróbák (sokan próbálnak megszabadulni sunyin fókuszhibás váztól), gombok, bajonett érintkezői, CCD karc, komolyabb külső sérülés (pl. ütésre, zuhanásra utalhat).
Vigyél magaddal legalább egy, inkább 2-3 objektívet, lehetőleg különbőző márkákból, s olyanokat, amiket biztosan jó vázon megfelelően fókuszálónak találtatok. Ezzel minimálisra csökkented az esélyét, hogy belefuss egy rosszul fókuszáló vázba.
Ha tudsz típushibáról (pl. D70(s) zöld led halál), járd körbe a témát. Olvass utána, a választott váznál mi fordul elő leggyakrabban hibaként.Expószámot Total Shutter Release néven tárolja az EXIF, legtöbb képnézegető elmondja. Úgy tudom, ezt házilag csak hozzáértéssel lehet megbütykölni, de a tuti a Nikon szervíz véleménye.
-
johnjohn
addikt
válasz
rauschie #3346 üzenetére
Kb. 30-ért kapod is használtan,még az apronet.hu is kutatható.Megcsekkolni az autofókusz sebességét, és a CCD tisztaságát lehet, -Fehér felületre, vagy égre fordítod,MF, f 36-rekesz, "A" üzemmódban, kép megnéz, van -e rajta pötty.Ha konkrét gépre bukkansz esetleg segíthetek ha megveszed, további tippekkel.Sok baja nem lehet.
-
johnjohn
addikt
válasz
rauschie #3343 üzenetére
Például itt.A nikonok között van egy 500 expos D 70 is ha jól emlékszem.
-
johnjohn
addikt
válasz
rauschie #3341 üzenetére
A terv jó, de.:pótakku ráér, legalább 350 fotót lehet csinálni egy töltéssel, egy napot mindenképpen kibír, amúgy meg 2 óra alatt feltölt.Telének nagyon jó választás az 55-200 VR, ez 70K körül van.Nem nagyon lessz bajod a vázzal,de esetleg még megfontolandó lehetne egy D 50, vagy D 70s használtan, nagyon jó álapotúakat lehet találni 4 000 Expo körüli használtsággal és ezekre valamennyi használt AF S, AF I Nikkor obi felmegy, ezek elég olcsók.Képminőségben, meg felépítésben pedig bizony jobbak a D 40-nél.Ez persze csak ötlet, a D 40 is jó választás.Ha kell segítünk, mit kell megnézni használt vázon.
-
csiga997
őstag
válasz
rauschie #2418 üzenetére
Igen, ezen én is töprengtem a minap. Szerintem az extenzív fejlődés lassan eléri a hiszterézisgörbe végét. Elvégre nem lehet egy gépvázra már 4'', 5'' meg 6''-es LCD-t tenni, mert nem fér rá, nem lehet egy ekkora érzékelőre 30 meg 40 Mpixelt tenni, mert egyszerűen a befektetett fejlesztésnek nem lesz már meg a hozadéka. A price-point meg adott, tehát még az se lehet, mint ami mondjuk a high-end audiónál bevett, hogy minimális különbségekért fizetnek a vevők két- háromszoros árakat. (Sőt, itt még puristák sincsenek, akik a kevesebb több lózungnak bedőlve pl. hajlandóak egy mindennél egyszerűbb lemezjátszóért bődületesen sok pénzt kifizetni, csak mert (a gyártó szerint) az ''sokkal szebben szól''.)
A fejlődés inkább az IT oldalról fog jönni, okosabb szoftverek, több CPU-power, még több memória, stb. Ezekkel aztán fel lehet oldani az olyan ellentmondásokat, hogy igaz, hogy 11 fps-el tudja venni a mozit, de csak max 3 mp-ig nyomhatod a gombot, mert aztán betelnek a bufferek. Új szoftverek jönnek majd, aminek előfutárait már ma is látni, a mindenféle D-lightinggal meg a post-processing toolok kamerán belüli megjelenésével. Szerintem a következő rilízekben már retusálni is lehet majd. Elvégre, ha már most ki lehet retusálni a piros szemeket, akkor onnan már csak egy lépés, hogy a porszemeket is leretusálja az égről meg a belógó ágakat a kép tetején, meg a kilógó villanypóznát az alany feje mögül, és a többi, és a többi... Aztán meg egy gombnyomásra wifin áttolja a nyomtatóra és már jönnek is kifelé a színhelyes, retusált, korrigált képek... Mire a vőlegény meg a menyasszony kijön a templomból már az anyós kezébe lehet nyomni az elkészült képeket, hmm. -
Dare2Live
félisten
válasz
rauschie #2418 üzenetére
sejtem mire gondolsz énis érzek vmi hasonlot: Ezek a gépek D80/D200 de főleg a D300
közel tökéletesek.
...de még nem ártana egy wifi, olyan ciki, hogy nem tölti fel automatice a képeket a gépre amikor hazajövök, ezen felül egy mégnagyobb dinamika átfogásu mégzajtlanabb érzékelő se ártana. + Ha tud felcsapott tükörrel is fokuszálni akkor érdemes lenne egy 4/2mpes 25/50fpses video is.
Hát ilyenek. Ettöl függetlenül akinek van egy D80/D200/D300a az boldogan elvan vele mig világ a világ, max pl nekem a live view hiányzik néha. -
Allien
veterán
válasz
rauschie #2418 üzenetére
Mé, a hagyományos gépek is fejlődgettek. Még a filmek is! Ne feledkezz meg a Live View-ről se, és a nagyobb felbontásu LCD-ről se. De, mindennek vannak hátrányai. Pl pont a Live View -nél, Oly gépeken van olyan (és gondolom itt is), hogy egy tükörfelcsapással többet csinál a gép emiatt. Tehát, aki sűrűn használja, annak hamarabb össze jön a garantált 150E.
Esettleg bele jön majd egy jobb arc felismerő szoftver. Ki tudja még. Egyik se tökéletes.
-
Dualon
tag
válasz
rauschie #2356 üzenetére
A DX, vagy APS-C formátum valószínűleg megmarad még elég sokáig (több év minimum) belépő és középszinten, talán még félprofesszionális kategóriában is. Ugyanakkor van számtalan Leica méretre vetítő objektív most is a kínálatban (kis- és középtelék jellemzően ''teljes'' képkört rajzolnak, ezeknél nem jelentene komoly megtakarítást a DX), ráadásul a FF obik esetén csak az optikai út ''közepét'' használod, ami még javít is a megítélésen, szóval jelen állás szerint sem ront a Nikon a saját üzletén FF obijaival.
Pro váznál meg nyugodtan megoldható, hogy ''crop'' módban dolgozzon, ilyenkor csak DX kört rajzol, lehetőleg sokkal gyorsabban.
A full-frame ugyanakkor előbb-utóbb kötelező lépés lesz, mivel az érzékelő felbontásának és dinamikájának további javítása 12-14 megapixel felett jelen technikával már inkább a szenzorméret növelésével oldható meg. (Izgalmas kérdés a frissen leleplezett szenzorszabadalom, ami R, G, B csatornánként rögzít.) A probléma szokás szerint az ár, egy FF érzékelő előállítási költsége sokkal több, mint egy DX-esé. Elég megnézni az 5D-t, a D200-nál szerényebb szolgáltatásokkal bíró vázat kuriozitása, illetve érzékelője 2x áron adott el. A gyártás költségei és nehézsége miatt spekulálnak, spekuláltak sokan egy 1,1x crop faktorú szenzorral, ennek ugyanis az ára - nem lineáris arányú az érzékelőméret és a költség! - kb. fele egy FF szenzorénak (lásd Canon 1D széria az 1,2valamennyi cropjával). Sokan meg rögtön sírnak, hogy a nagylátó obikon pont az a plusz veszik el, amiért igazán nagylátók. Igazságtalan az élet.
Személyes véleményem, hogy a Nikon meg fogja lépni a FF-et még idén, legrosszabb esetben jövő év első felében - ezt jósolgatom már 2006 óta, remélem, bejön.A professzionális gépek presztízspiacán az 1Ds MK-III-mal és APS-H testvérével annyira uralkodik a Canon, hogy a Nikonnak lassan el kell kezdenie FF-mel beszállni a ringbe, ha évek múlva (!) egyenlő félként akar küzdeni.
Hacsak holnap (ma) be nem jelentenek egy olyan csodát, amitől ''gg no re k thx bye'' hangulat fog eluralkodni mindenütt.
A ''küzdelem'' a két nagy között egyébként valószínűleg ennél sokkal-sokkal árnyaltabb, olyannyira, hogy nincs ember, aki a mindenféle fórumos infóhalmazokból ki tudná sakkozni a teljes valóságot. A pro érás Canon egyeduralom sem annyira egyeduralom (Tom Hogan írt erről egy érdekes szösszenetet, amit most baromira nem találok), a D40 és a D200 között a Nikon egyszerűen tarol (a D200 szerintem egyébként be fog vonulni a Legendás Nikon Vázak csarnokába)... a digitális korszak beköszöntével a Nikon aludt el, az utóbbi években a Canon elkurvult, és most kezdi realizálni a bukót alsó, középső és félprofesszionális szegmensben, úgyhogy kepeszthet rendesen. Itt totál off, de a 40D-vel ez szerintem nem sikerült nekik.
Zárszóként a regényhez: a Nikon vázeladások terén összesítve átvette a piacvezetést, és ezen egy FF gép csak tovább javítana. A baj az, hogy AF-S fixekkel nem kényeztetik el a rajongóik (sőt, mint említettem, én nagyon szeretnék egy 18-70/4 VR-t kb. 120-150e között). -
válasz
rauschie #1915 üzenetére
15e-ért nem tudom hogy meg lehet-e venni jelenleg, de olyan talán-talán. Az 1.4est én nem javaslom, bár jó obi. Egyetlen előnye, hogy az 1.8-asnak semmilyen képe nincs 1.4-en
illetve, hogy az 1.4-es 1.8-on fényképezve már egy kicsit rekeszelve van. Nekem az a személyes tapasztalatom, hogy az 1.8-as teljesen nyitott rekesszel egy kicsit lágy, de sokkal inkább nagyon kicsi a mélységélesség. 2-n már ez nagyon sokat javul, azaz van egy kicsit nagyobb mélységélesség, jobban látható az az éles tartomány. 2.8-on már teljesen jó, de igazából a tényleges, való életbeli felhasználásra szerintem 2.8-on sem nagyon kerül sor. Olyan 4-en lehet ezzel már olyan portrét csinálni, ahol a képet nagyjából kitöltő arcnak egy értékelhető része beleesik az élességi tartományba, de még inkább 5.6-on. Éppen ezért mondom azt, hogy tök mindegy hogy 1.4-es vagy 1.8-as, a való életbeli felhasználás során ezeken az értékeken nem használja az ember. Az első 3 napban tök poén, hogy tudsz csinálni extra kicsi mélységélességű képeket (ráfoghatod hogy aaaa de kreatív vagy), de a való életben ilyen értékeken én ezt nem használom. Csak elsőre poén, hogy az arc 2/3-a nem éles, csak egy része, aztán már inkább zavaró.
A D változatot is jól túlmisztifikálják, mint ahogy a kolléga lentebb is írta, valóban a vakuzásnál figyelembe veszi a tárgytávolságot, megint személyes tapasztalat és megint a való életből véve, hogy gyakorlati jelentősége az 50/1.8 D és nemDé között=0 azaz nulla. Nem attól lesz kevésbé megvilágítva a nem a kép közepén lévő főtéma a fekete háttér ellenében, hogy a D chip beleszól, hanem azon hogy használod a gépváz által biztosított FV-Lock funkciót, mint ahogy egyébként az SB-600 kézikönyve erre külön kitér.
Szóval szerintem szerezz használtan egy 1.8 nemdé változatot, tökéletes képminősége van és vakuzni is ugyanolyan jól tudsz majd ha ez az obi van a gépen. -
e1
csendes tag
válasz
rauschie #1915 üzenetére
A Nikkor AF 50/1.8 D a legjobb vétel, ha nagy fényerőre vágysz, de fogalmam sincs, hogy beszerezhető-e 15 ezer forintét (szlovák és cseh koronás, illetve dolláros árakkal jobban képben vagyok). Létezik non-D változat is, ami elvileg ugyan az, viszont leküldi a modernebb gépváznak ill.vakunak a befókuszált távolságot, ezért vakuval való használat esetén néhány extrémebb szituációban jobban mér. Ez elsősorban arra jó, hogy gyenge megvilágításnál a közelben befókuszált objektum ne kapjon túl erős villantást és ne legyen túlexponálva a nagy sötét háttér miatt.
Ami az AF 50/1.4 D-t illeti, jobb obi, mint az 1.8-as, viszont az ára is 3x magasabb. Nekem van egy, és haverommal csináltunk egy tesztet is, ahol összehasonlítottuk az 1.8-assal. Az 50/1.4-es élessége az F1.4-2.8 tartományban sokkal jobb jobb volt, mint az 1.8-asé, F2.8-4 között az 1.8-s kezte behozni, F4 felett pedig az 1.8-as az élesebb. Ez nem azt jelenti, higy az 50/1.8 D rosz obi lenne, de sokkal lágyabbak a fotók belőle. Ha valaki igényesebb, az fizesse meg az 1.4-est. Amit viszont fontos megjegyeznem, az 1.4-es sokkal nehezebben bírkózik meg a szembefénnyel és sokkal csúnyább foltokat produkál extrém szituációkban. Van aki rühelli ezért, van akit nem zavar ez a tulajdonsága. Ha korlátozott a költségvetésed, akkor ajánlom az AF 50/1.8 D-t, akár kéz alól is. ;-)
[Szerkesztve] -
válasz
rauschie #1898 üzenetére
barátságos árfekvésű nagy fényerejű
Ezt pontosítani kéne
A nagy fényerejű obik ritkán barátságos árfekvésűek. Mégis milyen kéne? Alap zoom? Fix? Tele zoom? Nagylátószögű? Makró?
Mert ha az 50mm körüli nagy fényerő a lényeg, akkor az AF Nikkor 50/1.8 az elég nagy fényerejű, és abszolút barátságos árfekvésű. -
csiga997
őstag
válasz
rauschie #1895 üzenetére
Az objektív bayonett mellett, ha szemből tartod a gépet akkor kb 1 óránál egy kis pöcök. Ebbe akad bele az objektív alján a rekeszgyűrűn egy kivágás kis pereme és amikor rekeszelsz akkor ezzel érzékeli, hogy pontosan hova is tekerted a rekeszgyűrűt. A pre-AI objektíveken a rekeszgyűrű egy tömör henger, kivágás nélkül, ezért ha ráerőlteted egy AI vázra akkor azzal szépen letörheted az AI csatoló fült.
szerk: itt egy kép róla [link] Ez egy F4-esről készült kép, itt jól láthatóan az AI fül lehajtható a gyűrűn levő kis ezüstszínű gombbal.
[Szerkesztve] -
csiga997
őstag
válasz
rauschie #1893 üzenetére
Ez egy pre-AI objektív. Még filmes vázakkal is csak olyanokkal mér fényt, aminek van csatlakozása a ''nyuszifülekhez''. Ez praktikusan az 1977 előtt gyártott vázakra igaz, pl. F, F2 Photomic finderrel, Nikkormat FT/FTn/EL, stb. Ha jól emlékszem, neked FG-d van, az ezzel az objektívvel nem mér fényt. Valamint, mivel a gépeden nem lehet felhajtani az AI-csatolót (mint mondjuk az F3-ason), ezért akár még kárt is tehet benne.
-
csiga997
őstag
válasz
rauschie #1504 üzenetére
A port szerintem felismered.
Lötyögést: is.
Gomba: [link]
Ha amúgy rendben van, nem dzsuvás, nem kotyog, nem volt mondjuk leejtve, stb. akkor megéri. AF objektívek MF gépeken annyira nem jók. Többnyire rövidebb a fókuszgyűrűn az elfordulás (hogy a motornak ne kelljen annyit hajtani), és a belső fogaskerekes áttételek miatt nem olyan finom a fókuszgyűrű állítás, mint egy MF objektíven. -
csiga997
őstag
válasz
rauschie #1498 üzenetére
Az a sigma az ipari hulladék. A valós értéke nagyjából ennyi lenne: [link]
De szerintem menj be a boltba és elég csak kézbevenni a kettőt. A nikon - ha jó állapotban van - 25k-t még épp megér. Nézd meg azért alaposan, nem poros-e belülről, nincs-e rajta gomba, nem lötyög, nem zörög rajta-e valami, stb. Mindenesetre, legalább 30 éves cuccról van szó amúgy. -
válasz
rauschie #1488 üzenetére
Ne vedd meg a manuális 80-200-at. Inkább tedd hozzá a +10-et és vedd meg az AF-S 55-200-at.
Manuálisat csak olyan valamiben vennék (vettem) amiben vagy nincs AF, vagy az AF megfelelője fényerőben és minőségben sokkal drágább. Pontosabban, MF obit csak akkor vegyél, ha nagyon tudod hogy mit csinálsz. Én azok közül inkább a fixeket ajánlanám, egy 85/2-est vettem 35-ért talán, ennek az AF megfelelője most 125, de használtan olcsó helyen sincs 80 alatt. Az meg sok, bár előbb utóbb úgyis kifizetem érte. De a manuálison szűrtem le, hogy mennyire kell a 85-ös. -
j.bravo
addikt
válasz
rauschie #1486 üzenetére
Nikkor 55-200 / 4-5,6-ot (a duplaobis kitből a tele) ajánlani tudom, azt 30k körül meg lehet kapni használtan. Nemrég volt róla szó, érdemes lehet visszaolvasni picit.
A 70-300-knál (kivéve a 70-300 VR-t) jobb darab, számottevően. Műanyagfíling mint a 18-55 kitobi (de ennek már legalább a frontlencséje nem forog), de a képe az árához képest abszolút rendben van.
[Szerkesztve] -
csiga997
őstag
válasz
rauschie #820 üzenetére
Elem jó benne? Az FG electro-mechanikus zárszerkezetű, elem nélkül csak az m90 és a B működik benne. A rekeszt az objektíven tudod állítani, viszont csak exponáláskor ugrasztja be a blendét, tehát amíg el nem sütöd látszólag nem történik semmi. A P és A pedig a programmódok. A módban te állítod a rekeszt és a gép hozzáállítja a záridőt, míg P módban a záridőt és a rekeszt is a gép állítja. P módban viszont a legkisebb rekeszre kell állítani a rekeszt az objektíven (a te esetedben 22-re) különben nem működik. (Persze, elem nélkül semmi se működik
)
Aktív témák
Hirdetés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Trollok komolyan
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- weiss: Pant* rant
- Revolut
- Cyberpunk 2077
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RX 6500 XT 4GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Prémium felsőkategóriás Gamer PC! X870 / R9 9950X / 9070XT / 64GB DDR5
- Bomba ár! HP Elitebook 8560W - i7-2GEN I 8GB I 500GB I 15,6" FHD I Nvidia I W10 I Garancia
- Motorola E40 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Asus H410M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA 600W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest