- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Magisk
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42972 üzenetére
Minden kártya kicsit más, és ott azért 50 tüskének kell a helyére mennie, elég ha 1-2 szorul (cseréltem pár gépben csatlakozót, mert a tulaj erősebb volt, mint az foglalat és letört 1-2 tüskét... de ahhoz akarni is kellett). Nyugodtan használd, nem kell visszavinni, előbb-utóbb úgyis bejáródik/bekopik.
-
CF kártyánál mennyire normális, ha elég erősen kell nyomni, hogy gépbe is vagy olvasóba bemenjen?
Egy új Sandisk Extreme 64-es kártyát vettem (az arany színű). Van jó pár régebbi kártyám, azok simán bemennek minimális erővel, de itt érezni, hogy szorul egy kicsit. A kiadó gombot a gépben is elég határozottan kell lenyomni.
Ez csak attól van, hogy még új, vagy ez hibás kártya és inkább vigyem vissza?
-
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42969 üzenetére
Ez a méréseknél igaz (mondjuk szines képekre sem teljesen alkalmazható, hiszen a jel-zaj viszonyt számolja, szürkeskálából), de a pixelek nagysága nagyon nem azonos a két gépnél, és ez pont világos részleteknél jön elő). Ezen kívül picit más gamma görbét alkalmaz az 5Dmk2, hogy előnye származzon az extra információból (laposabb a roll-out). Persze ezt csak JPG-ben, RAW-ban nem.
Személy szerint nagyon nem voltam megelégedve a 40D után az 50D-vel annak idején (mindkettőt RAWban használva, mindkettő 14bit-es RAW-ot használt), a JPG soha nem érdekelt, túlságosan korlátozott), igaz az nem saját gépem volt, hanem kölcsön kaptam, amíg megérkezett az 5Dmk2-m.
-
-
Még folyamatban van a dolog, de nektek van infótok esetleg, hogy mi ez a jelenség, amit látok?
Az 50D-n a világos részletek nagyon élesek, szemet szúróak. A motoron a fehér is sokkal "sugárzóbb", mint az 5D II-n.
Az 5D II-n teljesen kellemes minden világos részlet.Azonos beállítások, azonos obi, néhány perc különbséggel meglőve.
300mm, f8, 1/1600, ISO400 (ALO, minden egyéb korrekció kikapcsolva)Ez csak egy példa, de konzisztensen, többször, több képnél is ugyanez a jelenség.
Balra 50D, jobbra 5D II.
-
3rd party (vagy custom) firmware létezik 77D (750D) sorozatra?
Auto ISO estén csak Max értéket lehet megadni, Min-t sajnos nem 😥 -
Pityu.
nagyúr
Esetleg valaki nem tud olyan fórumot ahol objektív javítással kapcsolatos infókat lehetne beszerezni?
-
KTTech
veterán
Az a gond, hogy FF-en sokat kell croppolni, emiatt magas felbontás kell. dSLR vonalon ez az 5Dmk4-et takarná, de ha APS-C-re croppolod, akkor kisebb felbontást kapsz, mint a 7Dmk2-n.
A 7dMk2 után egy 5Dmk3 vagy 6DmkII is csalódás lenne jó eséllyel.
Míg a 7Dmk2-n az AF pontok beterítik a keresőt, mindkét FF gépnél a kép közepére kerültek, a széleken semmi nincs, ráadásul a madarak úgy vettem észre, hogy elég kiszámíthatatlanok, így a jó követőfókusz nem árt. dSLRben a madárfelismerés nem létezik, így bármilyen tereptárgy megzavarhatja a fókuszt - de ezt tapasztalhattad a 7dmk2-n aminek elég jó az AF-e dSLR vonalon - jobb, mint az 5Dmk4-é. -
KTTech
veterán
válasz
p_adam #42956 üzenetére
Az látszik a fotóson, akit linkeltél, hogy imádja nyitva használni a nagy fényerejű objektíveket nyitva - mondjuk itt már simán belefut a 6DmkII zárának limitációjába, gondolom ND-t használ mellé, ami bevett szokás, de az AF pontosságát rontja. Illetve a nyitott objektíves fotózás miatt lő millió képet, mert a saját és a téma mozgását semmi nem fogja kompenzálni (legfeljebb egy 5 tengelyes, dupla képstabi - szenzor + obi -, talán, de megkötésekkel), milliméteres mélységélesség mellett. A nagy számok törvénye meg majd megoldja (meg a leméretezés) és lesz 100-ból 1 használható kép.
-
KTTech
veterán
Madárfotózásra a full-frame nem a legideálisabb választás. Inkább egy APS-C-s EOS R7-et vennék (7DmkII-t esetleg dSLR-ben, ha feltétlen ragaszkodsz hozzá). Gyors, az AF fényévekkel jobb bármilyen dSLR-nél, a pixelszám magasabb, ami jól jön croppolásnál és amúgy is ott az 1.6-os szorzó FF-hez képest. Persze gyenge fénynél picit necces, de korántsem használhatatlan.
-
KTTech
veterán
válasz
p_adam #42956 üzenetére
Használtam mindkettőt
igaz nem sokáig, mert jöttek - mentek. Az 5Dmk2 után nézelődtem (8-9 év után), és mindkettő olcsó volt ebayen. A 6Dmk2-t próbáltam kicsit tovább (nehezebb volt eladni), felüdülés volt az RP utána (az akku persze pici méretben és kapacitásban is), ami ha jól emlékszem 2-3 évig volt, majd jött előrendeléssel az R8, ami hipertérugrás az RP után (minden tekintetben), ugyanakkora méretben (nem akartam nagyobbat méretben).
-
Roxx
tag
Köszi az infókat!Madárfotozásra használnám a gépet.Mi jöhetne szóba még ami full frame.
-
-
p_adam
addikt
válasz
KTTech #42955 üzenetére
Igen, igen, itt is látszik mennyire nem jól fókuszáló kamera
(mindig van jobb, de konkrétan 5DMk3-nál a gyakorlatban sokkal jobb - aki nem hiszi, nyugodtan vesse össze)
-
KTTech
veterán
válasz
p_adam #42953 üzenetére
Ha valaki arckövetést akar, nyugodtan elfelejtheti a 6DmkII-t. Játéknak, statikus témánál még nagyjából OK, de arra inkább Milc kell, sokkal gyorsabb procival és gyorsabb kiolvasású szenzorral.
Az R5, R8 és felette (APS-C-n az R7) szépen boldogulnak mozgó téma esetén is, bár nem tévedhetetlenek. Az RP - ami kb a 6DmkII felturbózott Milc verziója azonos szenzorral és újabb procival - elhasalt arckövetésnél elég sokszor, ráadásul úgy, hogy az AF még érzékenyebb is (2FÉ-vel).
Mint dSLR, az 5Dmk3 jobb, nagyobb területet fed le az AF (mármint dSLR módban), a 100%-os kereső is hasznos (csak 2% a különbség, de az pont elég tud lenni). Persze nehezebb használtan jót találni.
-
Ha megnézel egy összehasonlatást, akkor láthatod, hogy 90%-ban a 6D MK2 rendelkezik jobb tulajdonságokkal.
De elég csak azt nézni, hogy a 6D MK2 5 évvel fiatalabb modell...
-
p_adam
addikt
válasz
KTTech #42951 üzenetére
Az is 'észrevehető', hogy a 6D Mk2 a mindennapokra sokkal könnyebb, szépen követi az arcot a kihajtható hátsó érintőkijelzővel, míg egy 5Dmk3 használhatatlan és 1000x könnyebb belőle újszerűt találni, amivel kb. sose lesz semmi gond.
Nem azonos felhasználásra vannak tervezve. -
KTTech
veterán
Mindenben jobb az 5Dmk3... kivétel a videó (és olyan dolgok, mint a pl. beépitett gps) és észrevehetetlen a felbontáskülönbség. Viszont a 100%-os kereső, a 61 AF pont az észrevehető, ahogy a dupla memóriakártya slot, a strapabíróbb váz, gyorsabb zárszerkezet is.
A 6DmkII szenzora van az EOS RP-ben, nem sirtam érte, amikor az R8 24Mpixelesére cseréltem (bár magas ISO-n van előnye az 5Dmk3-hoz képest még így is)
-
Roxx
tag
Sziasztok.Canon 5DMKIII és 6DMKII között vacillálok.Esetleg akinek van tapasztalata a gépekkel az megoszthatná.Köszi
-
válasz
KTTech #42948 üzenetére
Nekem ideális lenne :’D. De azt már látom, hogy ezt nem kommunikáltam le egyértelműen, hogy mi is a cél. Ha “pro” fotózás, akkor valóban a 24 jobb lehet, én csak saját egyéni preferenciára írtam, hogy egy 35-150-et szívesebben kapnék fel, csak az nincs. Kövi cikknél majd erre jobban figyelek.
-
-
KTTech
veterán
válasz
Donki Hóte #42944 üzenetére
Nem azt írtam, hogy a szertartáson több vakuval
az AF hang még soha nem volt bekapcsolva nálam - teljesen felesleges dolog. Az 5DmkII zár és tükörhangja amúgy is kellemesen hangos volt.
Templomban sokszor az E-TTL vezérlőt használtam vaku nélkül, mert kellett a lézeres segédfény/minta az AF-nek - némelyik templomhoz képest egy borpince verőfényes napsütésnek minősül... de legalább ellenfényben van a pár olyankor, mert szar a hideg szél nélkül.
-
-
válasz
KTTech #42941 üzenetére
Plusz persze több vakut egyszerre
Ez jó, csak több helyen kikötik, hogy ne vakuzz az eseményen, templomban pedig komoly suttyóság össze-vissza villogni a vakuval
Volt olyan, hogy azt meghatározták, hogy a vakutilalom mellett az AF hangot is ki kell kapcsolni a templomban
Jegyes és kreatív fotózás persze kivétel, a menyecsketánc fotózásánál meg már senkit sem érdekel, hogy villogsz a vakuval
-
válasz
KTTech #42941 üzenetére
Persze, lehet korrigálni ezeket, de szándékosan vettem lazára. Kimondatlanul az volt a referenciapont, hogy mi az amit egy MILC hozna anélkül, hogy bele kellene nyúlnom. Amiket kifogásoltam azokat pedig vagy megoldaná belenyúlás nélkül, vagy sokkal jobb eredményt adna. Ettől függetlenül persze meg lehet ugrani manuális munkával 5D II-vel is ezek nagyrészét természetesen.
Az ETTR-t jó, hogy mondtad, erről olvasgatok majd, mert későbbi tesztekhez jól jöhet és eddig nem éltem vele.
"Rengeteget esküvőztem az 5DmkII-vel (sőt, 350D-vel, 40D, 50D-vel...)" -> Ahogy írtam is, you have my respect, Sir, ehhez kell tudás
-
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42939 üzenetére
Kissé (nagyon) alulexponáltál - tudni kell használni az expokompenzációt, és ismerni a gépet annyira, hogy a kép készítése előtt meglegyen, hogy hogyan fog reagálni az adott helyzetben. A nagy dinamikájú, háttérfényes képeket meg deríteni kell(ett volna). Az 5DmkII-ben nincs arcfelismerés, így fényt sem tud mérni rá - szóval kár volt ezt hibának felhozni nála.
JPG-ben nem lövöldöztem, csak RAW-ban, mert a JPG-t lehetetlen javítani, ha félrecsúszik valami (a fókuszt kivéve), és pont az az egyik legjobb kép a sorozatban. Az ISO-tól sem féltem, ki volt az fizetve 6400-igHa jól exponált az ember, még A3 méretben sem volt zajos. Az alulexponálást persze banding-al büntette a gép. Hatványozottan igaz volt az ETTR, azaz Expose To The Right - túlexponálni a képet, majd LR-ben (illetve elődjében) visszahúzni a megfelelő szintre és a sötét részletek zaj és banding nélkül megmaradtak.
Rengeteget esküvőztem az 5DmkII-vel (sőt, 350D-vel, 40D, 50D-vel Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM és Sigma DC 50-150/2.8 HSM kombóval hosszú ideig), soha nem volt gondom vele (csak az AF "pontatlanságával", amivel meg kellett tanulni együtt élni és tudni, hogy mire számíthatunk, mert a kijelzőn nem látszódott a fókuszhiba, hiszen csak a bélyegképet jelenítette meg, nem a teljeset), Canon EF 24-105/4L IS USM + Canon EF 70-200/4L IS USM kombót használtam, egy 135/2.8SF-el, 50/1.2L-el bolondítva néha (utóbbit csak kölcsönöztem ismerőstől, nem saját volt).
Plusz persze több vakut egyszerre: rádiós E-TTL-el Metz 58AF-1C, Canon 580EX, Canon 550EX, állvánnyal és ernyővel/softboxal, szertartáson érzés szerint 1 vakuval, ha szükség volt rá, de Demb Flash Pro-val, és szűrőzve a vaku fényét, hogy ne vigye el a WB-t. Még szabadtéren is vakut használtam sokszor derítésnek, megfelelő kompenzációval, vagy épp hajfénynek. -
Surfym@n
senior tag
válasz
Chosen #42939 üzenetére
DSLR érában esküvőt 24-70/2.8 és 70-200/2.8-al lőtték, nem volt soha gond a 35-120 átfedése technikailag.
Gyakorlatilag pedig azért, mert a szertartásos jeleneteket illetve a lagzit 24-70 (16-35) tudták le, míg a kreatív (portré) ment 70-200al. Nyilván ez csak egy példa, természetesen lehet kreatívot is nagylátóval lőni (én is szeretem) -
Sikerült az 5D II-vel kijutnom egy esküvői portré oktatásra segítőként. A tapasztalataimat megírtam itt:
https://logout.hu/bejegyzes/canon_5d_ii_portrezas_2025-ben.htmlRemélem tetszeni fog nektek és jöhet bármi feedback, hogy érdekes/hasznos volt-e.
-
KTTech
veterán
válasz
Pityu. #42936 üzenetére
Roncsolás nélkül nehéz lesz. Vannak speckó csavarkiszedők de nem erre a méretre. Dremel-er csinálnék rá egy bevágást és kiszedném egy lapos csavarhúzóval. Gondolom amibe belemegy, arra még szükség van (nem cseréltem bajonettet ilyenen még). A másik lehetőség, kifúrni a csavart - legalábbis lefúrni a fejét.
-
Pityu.
nagyúr
Valaki cserélt már objektíven bajonett zárat canon 18-55mm objektíven akarok mert bizonyos részen le van törve a műanyag fül.Tudom amúgy,hogy hogy lehet kicserélni mert egyszer csináltam már csak az utolsó pici csavar ami az elektronika érzékelőét tartja valaki gondolom szintén cserélni akarta vagy ilyesmi és szét nyírta a pici csavar fejét.Ezt ki lehet valahogy szedni?
-
Pityu.
nagyúr
válasz
p_adam #42933 üzenetére
A stabilizátor dolog nekem is eszembe jutott 2 fokozatú stabilizátor van rajta elméletben jól kéne neki működni de a franc se tudja.Néztem,hogy a sigmának most két makró objektíve van a Sigma 105mm f/2.8 DG DN Macro Art de ez pl nincs canon verzióra meg a Sigma 70mm f/2.8 DG MACRO Art és egyiken sincs pl stabilizátor.Nem tudom mi lett a 150mm meg a 180mm makró objektíveket már nem gyártják? Nagy álmom volt egyébként egy ilyen 105mm is sigma makró jó lenne nem csalódni benne most láttam elég jó áron egy 150mm is de nem kéne cserélgetni mert ott is megeshet ugyan ez a dolog.Mondjuk a 150mm nek egy előnye lenne,hogy van rajta állvány gyűrű. Amúgy kár,hogy nem is találtam ezekhez firmwarét sem.
A stabilizátor nekem is eszembe jutot mi van ha az okoz valamit. Ha esetleg kamera kft olyankor a gépet is be kell hozzá küldeni vagy csak tudják hangolni az objektívet is magában?Vennék én canon makró objektívet csak sokallom a félmillió forintot rá. Én jokat olvastam erről a sigma objektívről meg 50mm sigma macro után azért jobban tetszik.
-
KTTech
veterán
válasz
Pityu. #42932 üzenetére
Rakd fel állványra, OS kikapcsol, spot AF be és nézd meg, hogy pontos-e statikus célponttal - kijelzőn 10x nagyítással nézd a célt, látni fogod, hogy jó-e. Ha nem, akkor Camera Kft, talán meg tudják csinálni.
Ha pontos így, akkor próbáld bekapcsolt OS-el, de kb. 1/100s-es záridővel, szintén statikus témával. Ekkor kiderül, jól működik-e az OS a vázzal. Ha nem, akkor ki kell kapcsolni az OS-t, vagy másik obi után nézni (ha a Camera nem tud frissebb firmware-t rátenni, de az se garancia).
Mozgó témánál meg nem egy villám az obi, ezt el kell fogadni, így sok selejt fog keletkezni (mondjuk makrózva amúgy is, hiszen minden is mozog, minimális mélységélesség mellett).
Nem szabad elfelejteni, hogy 3rd party objektíveket nem támogatja a Canon RF vonalon - bár nekem is jól működik a Sigma 12-24mkII-m - így a működésük esetleges.
-
p_adam
addikt
válasz
Pityu. #42932 üzenetére
Ha fókuszálás okozza, akkor végig kell próbálni minden AF módot, hogy változik-e a viselkedése.
Ha bemozdulás miatt életlen, akkor fel kell tornászni a záridőt az ISO kárára, ill. javítani a technikán.
Ha a stabilizálás nem működik valamiért jól és az mozdítja be a képet (mert 3rd party gyártok régi darabjainál nem feltétlen szokott, és a firmware se frissíthető) akkor ki kell kapcsolni, és visszatérni az előző ponthoz. -
Pityu.
nagyúr
Adott egy Sigma 105mm f2.8 EX DG OS HSM makró objektív és van egy canon r10 gépem és ezzel az objektívvel kevés éles képet sikerül csinálnom.Ez mitől lehet?
Egy Meike adaptert használok a többi objektívemnél nem vettem észre problémát pedig mind EF és EF-S -
Mtbsrác
senior tag
Sziasztok!
Van egy 1300D camerám s meg szeretném nézni hogy mennyi kép készült vele eddig.
- EOSMsg 5 progi kifagy el se indul.
- Shuttercount-ból csak a free van ami sz utolsó 3 számot jeleníti meg a szabad verziója, egy megnézésért nem venném meg.
- Canon EOS Digital Info meg túl régi s nem támogatja ezt a tipust.Win 7-en próbláltam és 10-en.
Hogy tudnám kihámozni belőle még máshogy. Köszi a esgítséget. -
p_adam
addikt
válasz
mAtThEw0319 #42929 üzenetére
-
mAtThEw0319
senior tag
Üdv, sziasztok!
Canon EF 35mm f/1.4 L USM (1. verzió) vagy Tamron SP 35mm f/1.8 Di VC USD? Képminőségben mindkettő tetszik, Tamronban, hogy van stabi, Canonban, hogy fényerősebb, viszont engem az AF sebesség érdekelne, hogy pariban vannak e szerintetek vagy esetleg oltári nagy a különbség valamelyik javára.
Köszönöm előre is annak aki tud segíteni!
-
válasz
azureusz #42926 üzenetére
A 70D-nél tudnod kell, hogy van egy iszonyat sok vázat érintő szériahiba. Vagy már javítottat érdemes belőle venni, vagy olyat, aminek a sorozatszámából látszik, hogy már gyárilag jó: https://pixinfo.com/hirek/2018/05/30/canon-eos-70d-err70-es-err80-hibak/
-
csacsi77
senior tag
válasz
azureusz #42926 üzenetére
A 100D-hez képest mindkettő fókuszrendszere dimenzióugrás lesz. Ebben biztos nem fogsz csalódni. Cserébe jóval nagyobb is mindkettő. Ezt vedd figyelembe.
A zárszerkezetek ha jól emlékszem 150.000 expóra vannak tesztelve. De ez nem jelent semmit, simán bírhatják a háromszorosát is, de a negyedénél is meghallhatnak. Itt kérdezd meg, ők a hivatalos szervíz. -
azureusz
csendes tag
Sziasztok! Véleményt szeretnék kérni. Mennyi az az expo szám, ami felett már nem éri meg használt EOS 70D-t, vagy 77D-t? Ezekben vajon szükség esetén lehet még zárszerkezetet cseréltetni?
Illetve egy 100D-hez képest előre lépés lenne a 70D, ha csak fotózásra akarom használni?
A válaszokat előre is köszönöm, és szép fényeket a fotósoknak! -
KTTech
veterán
válasz
Zwodkassy #42924 üzenetére
Erre nincs megoldás. A kereső egyébként sem cserélhető és hiába raksz vékonyabb eyecup-ot a szemed akkor is távolabb lesz a megkívánt 22mm-nél - ezért látod csak akkor, ha nagyon erősen nyomod oda a szemed, mivel egyre közelebb leszel a megkívánt távolsághoz.
Vagy szemüveg nélkül használod, megfelelő dioptriabeállítással vagy kontakt lencsével, és nincs gond...
Illetve láttam régebben olyat, ami EVF-é alakította a keresőt (az eyecup helyére feltéve) és azzal megoldható a probléma.
-
válasz
KTTech #42923 üzenetére
Akkor pontosítok tovább. Pl. a 7D2 a 65 fókusz pontból ilyenkor max a középső 15-20 db-ot látom. Ha jobban oda nyomom a fejem, szemüvegem, akkor már látok kb. 30-40 pontot. Amikor jó erősen odanyomom, akkor megvan az összes fókusz pont, és a teljes kép.
Sajnos jobban, pontosabban leírni nem tudom.
Szóval én csak e teljes keresőben látható képet szeretném látni!
Szemüveg nélkül természetesen ez a jelenség nincs.. -
KTTech
veterán
válasz
Zwodkassy #42922 üzenetére
A szemkagyló nem fogja megváltoztatni az eyepointot, amit viszont a szemüveg megváltoztat. Amiket felsoroltál, mind kis keresős gépek, java részük nekem is volt (szemüveges vagyok).
Az EOS RP-ig nem volt olyan keresőm, ami jó lett volna, az R8-at is gond nélkül látom szemüvegben is - 22mm eyepoint, 0,7x nagyítás mellett - az 5dMKII-nél 21mm az eyepoint (0.71x nagyításnál), és azzal nem láttam át a teljes képet szemüvegben - még az eyecup nélkül sem (egyszer sikerült elvesztenem).
Az eyepoint határozza meg a szemgolyó maximális távolságát a keresőtől. A szemüvegeseknek az a jobb, ha ez a távolság nagyobb...
-
válasz
KTTech #42920 üzenetére
Ha szemüvegen keresztül nézek bele, úgy, hogy nem nyomom oda erősen a szemüveget, akkor csak a közepét látom a keresőben látható résznek.
Szemüveg nélkül simán látom az egészet. Teljesen gép függetlenül : 30D, 50D 450D, 7D, 7D2, 750D, 77D, 5D, 5D2.
Ezért keresnék másfajta szemkagylót. -
Pityu.
nagyúr
Nekem egy olyan kérdésem lenne canon 18-55mm IS STM objektívhez nem lehet valahol itthon ilyen bajonett javítót venni?
-
KTTech
veterán
válasz
Zwodkassy #42919 üzenetére
Ezen a szemkagyló nem fog segíteni... csak az új gép, jobb keresővel, aminek nagyobb a nagyítása. (FullFrame-nél a 0.76x pl. nem az igazi... ráadásul dSLR-nél figyelni kell arra is, hogy mekkora részt mutat meg a tényleges képméretből, csak a jobb gépek tudnak 100%-ot - MILC-nél nincs ilyen gond, ott mind 100%).
-
Olyan szemkagylót keresek, ami szemüveggel is jól használható. Sajnos sokszor "benézem, elnézem" szemüveggel a kompozícót, főleg, ha gyorsan lövök el egy képet 😥
-
Faby
senior tag
Sziasztok, Debrecenben tudtok olyan megbízható üzletet, szolgáltatót, ahol eszközök tisztításával foglalkoznak? Egy 77D vázról és esetleg egy 18-135 STM obiról lenne szó.
Kösz előre is. -
Pityu.
nagyúr
válasz
sicc_innen #42915 üzenetére
Nem lehet,hogy a képen bekeretezett dolog a ludas?
-
sicc_innen
tag
Üdv!
Full HD felbontást tud max. video módban az EOS 6D m2 váz (is). A felvett videoanyag képmérete 1920x1080 képpont, viszont a részletessége, kvázi a felbontása csak max. 1280x720-nak megfelelő.
A tesztfelvételek jó fényviszonyok mellett, alacsony ISO értéken készültek, L-es Canon obival. (25 és 50 fps esetén is ugyanaz a gyenge részletesség van. Fotózásnál minden rendben van.)
Másnál is ez a helyzet? Ennyit tudhat a váz?
Köszönöm a válaszokat előre is! -
elbandi2
tag
Sziasztok!
Pár hónapja van velem egy 70D, tanulom, ismerkedem a használatával. Első komolyabb Digitális gépem.
Most adódott egy olyan jelenség, hogy pár napja fiam nézegette, próbálgatta, (nem laikus, bár kezdő, Fuji MILC-e van) és ma mikor kézbe vettem a hátsó lcd-n nem mutatja az expozíciós beállításokat. Minden más megy rajta, menü, gyors menü, info, kép visszanézés, live view. Csak az alap expó menü nem látszik. A keresőben megvan minden adat.
Órák óta bújom a menüket, de nem találtam eddig erre vonatkozó beállítást.
Mit nyomhattunk-el? Köszi, és elnézést a láma kérdésért -
válasz
Chosen #42909 üzenetére
Teljesen opcionális, de ha valakinek van az alábbi gépekből és részt venne az összehasonlításban, szóljon nyugodtan. Kb 30 perc meglőni a tesztképeket BP-n (vagy akár máshol), de megkönnyítené az életemet rendkívül, ha ehhez nem kell megvásárolnom az összes vázat.
Ettől függetlenül tervben van bérlés, kölcsönzés, de azt már látom, hogy mindegyikből biztosan nem fogok tudni szerezni -belátható időn belül-.
Amik most a listán vannak, hogy szeretném valamilyen úton-módon 5D II-vel összehasonlítani:
- R5, R6 (mk I) -> Újabb, de még első generácios milcek jobbnak tűnnek színekben, mint a II-esek. Vajon ez igaz-e?
- 5D III, 5D IV -> Vajon ezek is vannak olyan jók, mint az 5D II?
- 70D-90D -> Újabb APS-C DSLR-ek vajon hogy viszonyulnak az 5D II-höz színekben?
- 7D vs 7D II -> Ezekről volt szó nemrég, hogy a régi 7D jó, új 7D II nem annyira, de az 5D II-höz képest milyenek?
- 5D classic, 6D I-II, -> "Film-szerű" képet produkálnak az elmondás alapján, de vajon tényleg?Más márkák:
- Sony A7 II, A7 III, A7 IV -> Sony color science mennyit fejlődött, hol tart most?
- Panasonic S5, S5II, S1RII -> Panasonic color science mennyit fejlődött, hol tart most? -
-
Reggeli mellé:
-
Pityu.
nagyúr
Mindegy egyszer majd akkor valamikor veszek gyárit de most biztos,hogy nem amúgy se fotózok olyan sokat.
-
KTTech
veterán
válasz
Pityu. #42905 üzenetére
Már nem dolgozok vele, csak hobbi jelenleg a fotózás. Amikor dolgoztam (esküvők, PH! újságírás stb.) akkor a 350D/40D/5DmkII-höz voltak utángyártott akkujaim (5-6db minimum a gyárin felül +amik közben elhaltak), de az eredeti gyári minden esetben túlélte az utángyártottakat, azaz többe került a sok utángyártott, mintha vettem volna pár eredetit.
Az új gépekben nem fogod tudni mennyi van még hátra az akkuból, mert nem jelzi a gép (folyamatosan üresnek jelzi), csak gyárival.
Azt elfelejted, hogy az R10 egy MILC, és sokkal gyorsabban fogyasztja az akkut, mint egy dSLR, hiszen valamelyik kijelző biztosan menni fog. Így előbb-utóbb nem lesz elég az egy tartalék
viszont egy PD akkupackkal tölthető házon belül az akku.
-
csacsi77
senior tag
válasz
Pityu. #42905 üzenetére
Teljesen igazad van. Én ettől függetlenül mindenképpen csak gyárit vennék.
Púposodás, kevesebb élettartam, gyorsabban merülés szokott lenni a fő probléma illetve későbbi frissítéseknél működésképtelenség, az akku telítettségének pontatlan kijelzése.
Egy szép új R10-et én biztos csak gyárival etetnék! -
Pityu.
nagyúr
válasz
KTTech #42904 üzenetére
Hát nem tudom a gyári aksik kicsit nagyon túl vannak árazva.Sokakkal beszéltem anno akik utángyártott aksit használnak azt hiszem a patonát azt jónak mondták meg még pár márkát csak azok nem jutnak eszembe.Gondolom te dolgozol as géppel gy megérheti a drága gyári én csak hobbiból fotózok és tényleg csak tartaléknak kell egy második nem csinálok rövid idő alatt több ezer képet.És milyen módon szívtad meg az utángyártott aksikkal?
-
Pityu.
nagyúr
ASz R10-hez nézegettem pót akkumulátrt és találtam egy ilyet jó áron PATONA Premium LP-E17 töltővel.Ezt érdemes megvásárolni? 5700Ft
-
-
válasz
KTTech #42900 üzenetére
"Egyébként akár 0.75FÉ is lehet a blende működéséből adódó expóeltérés (de a zár sem 100%-osan annyi, mint amit kiír és akkor még nem beszéltünk a szenzor erősítőiről - ami az ISO-t adja és minden gépnél mást jelent)."
-> Jó tudni ezeket is, köszi!Egyszerű a teszthez a megoldás: ne használd a rekeszt, hanem teljesen nyitott rekesszel tesztelj.
-> Ez is kicsit komplikáltabb történet, mert nem mindig van erre lehetőségem. Eddig az volt a terv, hogy 2db 50mm-es 1.8 STM obit fogok használni, hogy ne kelljen átrakosgatni folyamatosan és költséghatékony legyen a dolog. Ha ezeket 1.8-on használom, akkor nappal még 1/8000 záridő mellett is kiéghet a kép (feltéve hogy adott váz tud ennyit egyáltalán). Persze ez se megoldhatatlan dolog, létezik ND, stb de az megint egy változó a képletbe és költség. Szóval nem triviális egy fair, reprezentatív és olcsó tesztet összehozni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Autós topik
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Elkezdtek szállingózni az Arctic P Pro sorozatú ventilátorai
- Magisk
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Béta iOS-t használók topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- BLUESUMMERS NVMe SSD adapter
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 42C3 - 42" OLED EVO - 4K 120Hz 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest