- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Fotók, videók mobillal
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nem nyílnak a Foldok?
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42975 üzenetére
Meg, ahogy előttem is írták. A probléma csak az, hogy hardver szinten is eltérések vannak, így teljesen hamis eredményt fogsz kapni... én az RP-vel kellett trükközzek (nem volt csak Adobe féle, hiányzott a kamera specifikus) és a 6Dmk2 profilokat használtam, de nem volt az igazi, hiába azonos a szenzor.
-
p_adam
addikt
válasz
Chosen #42975 üzenetére
[link] meg lehet hackelni az Adobe profilokat és átírni a kameratípus azonosítóját, de érteni kell a kódoláshoz. Egy külföldi fórumról sikerült gyűjtenem párat - nem ad olyan eredményt, mint az eredeti vázon, ami bizonyítja, hogy már hardver+váz belső RAW feldolgozó szinten vannak eltérések.
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42972 üzenetére
Minden kártya kicsit más, és ott azért 50 tüskének kell a helyére mennie, elég ha 1-2 szorul (cseréltem pár gépben csatlakozót, mert a tulaj erősebb volt, mint az foglalat és letört 1-2 tüskét... de ahhoz akarni is kellett). Nyugodtan használd, nem kell visszavinni, előbb-utóbb úgyis bejáródik/bekopik.
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42969 üzenetére
Ez a méréseknél igaz (mondjuk szines képekre sem teljesen alkalmazható, hiszen a jel-zaj viszonyt számolja, szürkeskálából), de a pixelek nagysága nagyon nem azonos a két gépnél, és ez pont világos részleteknél jön elő). Ezen kívül picit más gamma görbét alkalmaz az 5Dmk2, hogy előnye származzon az extra információból (laposabb a roll-out). Persze ezt csak JPG-ben, RAW-ban nem.
Személy szerint nagyon nem voltam megelégedve a 40D után az 50D-vel annak idején (mindkettőt RAWban használva, mindkettő 14bit-es RAW-ot használt), a JPG soha nem érdekelt, túlságosan korlátozott), igaz az nem saját gépem volt, hanem kölcsön kaptam, amíg megérkezett az 5Dmk2-m.
-
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42939 üzenetére
Kissé (nagyon) alulexponáltál - tudni kell használni az expokompenzációt, és ismerni a gépet annyira, hogy a kép készítése előtt meglegyen, hogy hogyan fog reagálni az adott helyzetben. A nagy dinamikájú, háttérfényes képeket meg deríteni kell(ett volna). Az 5DmkII-ben nincs arcfelismerés, így fényt sem tud mérni rá - szóval kár volt ezt hibának felhozni nála.
JPG-ben nem lövöldöztem, csak RAW-ban, mert a JPG-t lehetetlen javítani, ha félrecsúszik valami (a fókuszt kivéve), és pont az az egyik legjobb kép a sorozatban. Az ISO-tól sem féltem, ki volt az fizetve 6400-igHa jól exponált az ember, még A3 méretben sem volt zajos. Az alulexponálást persze banding-al büntette a gép. Hatványozottan igaz volt az ETTR, azaz Expose To The Right - túlexponálni a képet, majd LR-ben (illetve elődjében) visszahúzni a megfelelő szintre és a sötét részletek zaj és banding nélkül megmaradtak.
Rengeteget esküvőztem az 5DmkII-vel (sőt, 350D-vel, 40D, 50D-vel Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM és Sigma DC 50-150/2.8 HSM kombóval hosszú ideig), soha nem volt gondom vele (csak az AF "pontatlanságával", amivel meg kellett tanulni együtt élni és tudni, hogy mire számíthatunk, mert a kijelzőn nem látszódott a fókuszhiba, hiszen csak a bélyegképet jelenítette meg, nem a teljeset), Canon EF 24-105/4L IS USM + Canon EF 70-200/4L IS USM kombót használtam, egy 135/2.8SF-el, 50/1.2L-el bolondítva néha (utóbbit csak kölcsönöztem ismerőstől, nem saját volt).
Plusz persze több vakut egyszerre: rádiós E-TTL-el Metz 58AF-1C, Canon 580EX, Canon 550EX, állvánnyal és ernyővel/softboxal, szertartáson érzés szerint 1 vakuval, ha szükség volt rá, de Demb Flash Pro-val, és szűrőzve a vaku fényét, hogy ne vigye el a WB-t. Még szabadtéren is vakut használtam sokszor derítésnek, megfelelő kompenzációval, vagy épp hajfénynek. -
Surfym@n
senior tag
válasz
Chosen #42939 üzenetére
DSLR érában esküvőt 24-70/2.8 és 70-200/2.8-al lőtték, nem volt soha gond a 35-120 átfedése technikailag.
Gyakorlatilag pedig azért, mert a szertartásos jeleneteket illetve a lagzit 24-70 (16-35) tudták le, míg a kreatív (portré) ment 70-200al. Nyilván ez csak egy példa, természetesen lehet kreatívot is nagylátóval lőni (én is szeretem) -
válasz
Chosen #42909 üzenetére
Teljesen opcionális, de ha valakinek van az alábbi gépekből és részt venne az összehasonlításban, szóljon nyugodtan. Kb 30 perc meglőni a tesztképeket BP-n (vagy akár máshol), de megkönnyítené az életemet rendkívül, ha ehhez nem kell megvásárolnom az összes vázat.
Ettől függetlenül tervben van bérlés, kölcsönzés, de azt már látom, hogy mindegyikből biztosan nem fogok tudni szerezni -belátható időn belül-.
Amik most a listán vannak, hogy szeretném valamilyen úton-módon 5D II-vel összehasonlítani:
- R5, R6 (mk I) -> Újabb, de még első generácios milcek jobbnak tűnnek színekben, mint a II-esek. Vajon ez igaz-e?
- 5D III, 5D IV -> Vajon ezek is vannak olyan jók, mint az 5D II?
- 70D-90D -> Újabb APS-C DSLR-ek vajon hogy viszonyulnak az 5D II-höz színekben?
- 7D vs 7D II -> Ezekről volt szó nemrég, hogy a régi 7D jó, új 7D II nem annyira, de az 5D II-höz képest milyenek?
- 5D classic, 6D I-II, -> "Film-szerű" képet produkálnak az elmondás alapján, de vajon tényleg?Más márkák:
- Sony A7 II, A7 III, A7 IV -> Sony color science mennyit fejlődött, hol tart most?
- Panasonic S5, S5II, S1RII -> Panasonic color science mennyit fejlődött, hol tart most? -
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42897 üzenetére
Egyszerű a teszthez a megoldás: ne használd a rekeszt, hanem teljesen nyitott rekesszel tesztelj. Egyébként akár 0.75FÉ is lehet a blende működéséből adódó expóeltérés (de a zár sem 100%-osan annyi, mint amit kiír és akkor még nem beszéltünk a szenzor erősítőiről - ami az ISO-t adja és minden gépnél mást jelent).
-
-
válasz
Chosen #42895 üzenetére
Részben meglett a megoldás és ma is tanultam valamit.
1. A konstansnak hitt fényem nem teljesen volt konstans.2. A rekesz nyitásának és zárásnak van egy holtjátéka, ami simán tud +-0.5 expo eltérést eredményezni. Ez egy jó példa rá, hogy hogy néz ki a jelenség: [Anyone knows what could be causing the flickering in this timelapse I shot? Fully on manual, f/2.8, 1 sec expo, ISO on 100.]
Ezzel már sikerült elérnem, hogy adott módon belül már teljesen konstans a kép, amit kapok, de ha módot váltok, akkor még mindig előjön az eltérés. Szóval további tesztek szükségesek...
-
válasz
Chosen #42895 üzenetére
Nem tudom mi van a PH-val, de miniatűrben töltött fel mindent. Külön tárhelyre feltöltöttem a rendes felbontásban a két képet:
https://imgur.com/a/Mm5bH4f -
KTTech
veterán
válasz
Chosen #42860 üzenetére
Elég régen volt, de a legfőbb gondom nekem a megnövekedett zajszinttel volt azaz annak az eltakarásával: RAW-ban is tetten érhető volt a zajszűrés, főleg kevés fényes helyzetekben - cserébe jobb lett a magas ISO-s teljesítménye (APS-C-s szemmel nézve). Azon kívül a színek se voltak a kedvenceim, dinamikában meg konkrétan nem történt előrelépés (alig volt mérhető).
-
válasz
Chosen #42822 üzenetére
mert középre lesz expozva, és a gépből kiesett JPG-nél megáll majd a történet,
Akkor máris lefelezted a gépek közötti különbségeket (amiket precíz gépbeállítások mellett, RAW-ba mentve lehetne tapasztalni), vagyis szerintem semmilyen különbséget sem fogsz a szemeddel látni
-
p_adam
addikt
válasz
Chosen #42817 üzenetére
Akárhogy csűrjük-csavarjuk a dolgot, a dinamikatartomány egy tartomány, amit "mozgatsz" le-fel attól függően, hogy hogyan exponálsz és utána hogy szerkeszted a RAW file-t, amiből valamennyit még ki lehet nyerni alul és felül is ill. a zaj is csökkenhető, így lehet kihozni a maximot egy(!) fájlból. Mert egy állvány és több képkocka segítségével bármely kamerából ki lehet hozni többet.
Ha olyan esetet vizsgálsz ahol ezt a tartományt "nem használod ki" (nem mozgatod az "optimális" sávba) és ezzel indoklod, hogy ez egy "eltérő fogalom" (nem az), akkor reménytelen tovább magyarázni.
Kb. most ha jól értem, azt állítod, hogy pl. felhúzod az expot-t plusz 5-re és ezzel nem változik a legsötétebb pont és nincs jelentősége annak, hogy az árnyékokban milyen információ van (persze, hogy van, ha valahogy egyforma szinte hozzuk a kiégést két kameránál akkor az dönt a dinamikában hogy hol jobb az árnyékok kezelése stb. sokféleképp lehet ezt mérni a PTP is egy meg Imatest stb. stb. stb.). -
p_adam
addikt
válasz
Chosen #42815 üzenetére
Ha csak így nézed, persze, hogy nem látod.
Magán a grafikonon is látszik, hogy mennyivel romlik a zaj kroppolással, azért nem olyan óriási a különbség.Mindig lehet azzal érvelni, hogy a kis szenzor nem gyengébb, meg adott összehasonlításon, adott méretű nyomaton nem látható különbség stb.
De mindig van olyan pont (ISO érzékenység, nagyítás, *** nagy méretű nyomat), ahol már látható, ill. mérhető.Ezért is van, hogy hiába érvel valaki azzal, hogy egy 10-15 éves gép mennyire nem jó dinamikában, ha ez alig látható. Van egy több, mint 25 éves EOS D30-am (nem 30D...), mai szemmel nézve abszurdum ilyen tekintetben - mégis elég rákeresni, és látható, hogy ideális körülményeket megteremtve igenis tisztességesen teljesít (de mondjuk egy 5D Classic az ahol elmondható, hogy itt még voltak nagy ugrások, utána már ahhoz, hogy ez kijöjjön, jócskán fel kell húzni az árnyékokak stb. egy dolog az, hogy 'mennyi' van 1 RAW file-ban, és ténylegesen mennyit használunk belőle ki)
-
válasz
Chosen #42814 üzenetére
Annyival kiegészíteném, hogy én tényleg kíváncsi vagyok mi történik, mert a mérések azt támasztják alá, hogy a dinamikatartomány csökken APS-C crop-ban, de a gyakorlati tapasztalatom alapján tényleg nem ez történik.
Pl van egy 5D II képem, amin cropolok kb APS-C méretre. Romlott az SNR (signal-to-noise ratio) persze, több zaj lesz adott méretre nagyítva. De a legvilágosabb és legsötétebb pontok, azaz a dinamikatartomány nem mozdult sehová. Tehát vagy független a kettő egymástól, vagy valami a levezetésemben nem stimmel.
-
-
-
válasz
Chosen #42792 üzenetére
Sajna már nincs nálad egyik új obi sem, nem tudod kipróbálni, de én mindig a kinyomtatott fókusz tesztábrát szoktam lefényképezni (1 m távolságból, 45 fokos szögben), abból lehet látni, hogy nem jól fókuszál az obi, vagy egyszerűen életlen a képe valamilyen lencsehiba miatt.
-
-
válasz
Chosen #42789 üzenetére
Úgy néz ki, hogy a harmadik, új EF 50mm 1.8 STM-et vissza kell vinnem...
Infó, ha valaki esetleg tervez venni mostanság, hogy mindhárom bolti, vadonatúj példányom messze elmarad a saját, 2020-ban vásárolt példányomtól.
Alább tesztképek, amin egy modellautót fotóztam kb 2 méter távolságból. A 2025 - 2 még egész vállalható, de a bukósisak ott se olyan éles, mint a régi példányommal.
(Mindegyikkel legalább 2-3 képet lőttem. Fókuszpont fixen középen, állványról, timerrel.)
-
-
válasz
Chosen #42770 üzenetére
Pár beltéri tesztnél összelőttem őket WB-ben és még úgy is másnak tűnt szemre a fehéregyensúly. De akkor ez valós probléma ha jól értem, nem én néztem be valamit.
Az ember szeme (vagyis inkább az agya) szintén AWB-t állít, ami eléggé szubjektív.
Vagyis ha ott vagy a helyszínen és nézed a különböző gépek által készített képeket, akkor sem lehetsz biztos benne, hogy melyik kép adja vissza a legjobban a valóságot, mert lehet, hogy más meg másképpen látja
-
p_adam
addikt
válasz
Chosen #42765 üzenetére
Először RAW fájlokat (is) érdemes összevetni úgy, hogy megnézni, mennyire másképp kezeli a fehéregyensúly beállítást a két gép, és azt hasonlóra belőni. (Nem érdemes ugyanazt használni copy-paste, mert eltérő márkák nem szokták ezt azonosan kezelni, de így szokták összevetni egyébként...)
Amennyiben sikerült megállapítani, hogy melyik merre húz, akkor utána lehet ennek a különbségnek a viszonylagos kiegyenlítésével dolgozni és JPEG-ben fotózni. Erre jönnek még a beépített profilok különbségei, ezekkel is szépen el lehet játszani, hogy melyek hajaznak egymásra, és finomhangolni.Akárhogy csinálja az ember, még ezekkel a lépéssel se mondható, hogy igazán fair lesz az összehasonlítás, ami miatt nehéz belőle nagy tanulságokat leszűrni. Hosszabb távon már más kérdés. Az "igazi" különbség nem egy-egy egymás melletti képből adódik, hanem abból a sok-sok eltérő helyzetből, amelynél a kamera a színeket kezeli.
A gyakorlatban nindegyik kamerát úgy érdemes használni, ahogy "jól érzi magát". A régebbi kamerákra talán a limitáltabb dinamika vagy ki tudja mi matt, de áltanánosságban jellemző, hogy RAW-ban sem olyan laposak a kontraszt és a színek, amitől sokkal egyszerűbb dolgozni velük (szvsz). Azt gondoltam hogy majd ez jó alap lehet arra, hogyan lehet új kamerákból kihozni hasonlót jobb dinamikával...(spolier alert: nem igazán lehet, csak elvétve, egyszerűbb mindegyiket kezelni azzal a "karakterével", amilyen, és abból kihozni valami jobbat)
-
p_adam
addikt
válasz
Chosen #42416 üzenetére
Teljesen jó obi, a kromatikus aberráció és becsillanás kicsit több, mint modernebb társainál, de az AF pontos és gyors.
-
-
-
-
jeni
félisten
válasz
Chosen #41924 üzenetére
0,3mm lcd védő mehet rá,igaz határ eset
ilyet tettem rá -
PuMbA
titán
válasz
Chosen #41839 üzenetére
Canon-on más. Csak azt csinálja, amit a Shadows csúszka emelése, ha szükség van rá
Például ezen tesztképeden is sokat segített volna. Ha beállítod a JPG készítési paramétereket a fényképezőn, akkor tök jó eredményeket lehet elérni és nem kell RAW-ozni jó pár kép esetén.
-
PuMbA
titán
válasz
Chosen #41836 üzenetére
Akkor passz, de gondnak akkor sem kéne lennie. Csak az árnyékok, azaz a Shadows csúszka és / vagy az Exposure kis felhúzásával meg kell kapnod ugyanazt a képet. Egyébként JPG-ken sokat dob az Auto Lightning Optimizer, érdemes bekapcsolni Low-ra, ha JPG-ben is fotózol, hogy elkerüld a túl sötét árnyékokat
-
PuMbA
titán
válasz
Chosen #41833 üzenetére
Kamerádon nincs beállítva Highlight Tone Priority vagy Auto Lightning Optimizer? Picture Style-nak mi van beállítva a gépen?
Egyébként Lightroomban is megnézném, mert a PS nem bír több képet kezelni és egyenként végigmenni a képeken nem kényelmes. PS akkor kell, ha komolyabb műveleteket akarsz csinálni a képpel mint pl. retus vagy képmanipuláció. Arra, hogy beállítsd az expót, színeket stb. Lightroom egyszerűbb és felhasználóbarátabb.
-
válasz
Chosen #41832 üzenetére
Példa, hogy a PS raw feldolgozás mennyire sötét 850D-nél:
[850D - kamerából kijött JPG]
[850D - PS rawból exportált JPG (módosítás nélkül)]
[850D - Capture One rawból exportált JPG (módosítás nélkül)]Szóval ez az ami szerintem abnormálisan sötét PS esetében.
-
-
PuMbA
titán
válasz
Chosen #41680 üzenetére
Az R és RP-ben ugyanaz a DSLR-es Dual Pixel van, hiszen az előbbiben 5D Mark IV, az utóbbiban pedig 6D Mark II szenzor van
Ez a két gép igazából még DSLR, amiből kivették az üveget, mert a Canon még a fasorban se volt és gyorsan ki kellett adnia két MILC-et mutatóba, hogy ilyen is van nekünk.
Az R6, R5, R3-ban már Dual Pixel II van, tehát a DSLR-ekénél jóval jobb és ezek már igazi MILC-ek, azaz új fejlesztések.
-
KTTech
veterán
-
stimpyx
csendes tag
válasz
Chosen #41630 üzenetére
Hosszú pánt (sling) kell és nem a nyakadba teszed a gépet hanem a válladon átvetve:
Így volt 8 órát rajtam FF váz + 24-105 + 580 vaku, nem volt para a súlya egyáltalán.
Nyakban ugyanezt a szettet max. 5 percig hordanám szívesen
ui: próbáltam 2 féle kínai slinget is, szemétre való hulladék volt mindkettő. Amire rá mertem bízni a gépem az a Peak Design Leash -
KTTech
veterán
válasz
Chosen #41630 üzenetére
Nekem egy "pisztolytáskában" van az EOS RP + 24-105, mellette egy plusz akku és 2 db SD kártya (meg egy USB-s akkutöltő, ami könnyebb, mint az akku). A gépen egy Lowepro Neoprene nyakpánt van (sajnos már nem kapható, és legalább 12-15 éve vettem, nem tudom pontosan, de már a 350D-n is használtam, ami nem most volt
), és elég kényelmes így vinni nyakban - de amikor nincs használva, úgy hordom, mintha a válltáskában lenne (csak nem rakom bele
). Nem tudom hogy lehet ezt rendesen leírni... de talán érthető.
Ha kell, akkor van egy mini állvány, mivel nincs tükör - ami felcsapás nélkül rendeset üt -, így egy egyszerűbb, könnyű modell is megfelelő, elbírja egy Manfrotto Compact Action (joystick fejjel). A lényeg, hogy nem kell teljesen kinyitni
A korábbi Manfrotto 055ProB + egy 8kg teherbírású 3D fej túl nehéz volt (de az 5D mkII-höz kellett, főleg, hogy markolattal volt)...
-
válasz
Chosen #41618 üzenetére
Köszi a válaszokat mindenkinek!
Igazából FF és APS-C is érdekelt, mert most még utóbbin vagyok, de nagyon tervben van a feljebb váltás.
Ahogy látom a 24-105 F4 elég népszerű. Ti hogy viszitek a gépet ilyenkor? Nagyon jó az az obi tényleg, de azzal 1-1,5kg biztosan a szett. Lehet én csinálok valamit rosszul de annyit valahogy sehogy nem kényelmes vinnem.
Folyamatosan kézben tartva zavar, a nyakban nehéz és lehúz, a táskából meg macera ki-be pakolászni ha 2 percenként látok valami érdekeset.
Ti ezt hogy oldjátok meg? -
KTTech
veterán
válasz
Chosen #40809 üzenetére
A 24-105/4L IS, az első szériából a javított verziós (extrém becsillanástól mentes). 26Mpixelen még nincs gond a felbontásával, mivel ezt használom az RP-n is. Az RF verziója persze jobb, élesebb, kontrasztosabb, és az univerzális gyűrű rajta nagy jóság lenne, ahogy a zoom lock is, de most nem futotta rá (tervben van).
APS-C-n a 17-55/2.8 kb. mindenben jobb, mint a 24-105... fényerő, élesség, átfogás mind mellette szól. A 24-105 alsó vége APS-C-n nagyon kényelmetlen.
-
PuMbA
titán
válasz
Chosen #40809 üzenetére
24-105 APS-C-n viszont közel sem olyan éles, mint FF-en, hiszen APS-C esetén kisebb szenzor méreten van ugyanannyi megapixeled, azaz az objektívben lévő optikának nagyobb felbontó képességűnek kell lennie APS-C esetén, ami nem mindig van meg.
A másik, hogy a 24mm kezdő miatt nincs széles látószöged
Valamint ugye 2.8 helyett f4, szóval adott esetben például ISO3200 helyett csak ISO1600-on kell lenned.
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #40789 üzenetére
2006-ban jó gépnek számított, főleg, ha limitált költségvetés volt... így is 300k fölött fizettem érte, kitobival
ami kb. 2 napot élt meg használatban... Aztán jött az obilottó, melyik válik be. Pár 100E elköltése után maradtam meg a Canon 17-55/2.8IS-nél, ami végigkísért az APS-C-s gépeken, majd Ropi kezei közé került.
Az 5DmkII-n nem volt ilyen gond (a minap került a kezembe a számlája, elég csúnya összeg szerepelt rajta), a kitobija a mai napig használatban van, és megfelelő a minősége is.
Egyébként egy szabály volt nálam: a középső fókuszpont használható, a többi dísznek elmegy, kevés fénynél a külső vaku AF segédfénye jól jön, még ha nem is villantom el. Így legalább esélyem volt éles képekre
APS-C-n egyébként volt egy másik kedvenc "alap" obim: a Canon 16-85/3.5-5.6 IS USM, a képminősége sem volt rossz. Mindenes obinak szerintem ideális.
Egyébként simán lehet, hogy az AF nem OK azzal az obival (persze tudni kéne, hogy front vagy backfókuszos). A Camera kft. ilyenkor segít. A régi gépeken a kalibrálás még így ment
-
copass
veterán
válasz
Chosen #40794 üzenetére
állványos tesztek, jól leválogatott képekkel...
éles az 1.8-on, ha betalál. de így hogy folyamatosan mellé megy az úgy nem vicces.
ha lerekeszelem akkor meg már inkább a 2.8/40 mm, az kisebb és gyorsabb is. ez az stm annyira nem brillírozott.
több obival, több vázon. akárhányszor újrafókuszálsz mindig máshol lesz éles. -
PuMbA
titán
válasz
Chosen #40789 üzenetére
Legvalószínűbb, hogy a 30D-ddel van valami
A 75-300 meg annyira homály képű APS-C-s gépekkel a neten talált képek alapján (ami nem csoda, hiszen egy 1999-es belépő obi), hogy tök mindegy, hogy jó-e a fókusz, de azon se csodálkoznék, ha az obival is lenne a tetejében valami. 50mm STM még újabb gépeken is jobban téveszt, mint több Canon obi, de közel sem annyira, mint amennyire írod és lehet vele fotózni rendesen.
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #40787 üzenetére
350D-vel kezdtem esküvőzni, amihez képest a 30D fényévekre van AF tekintetében
de olyan pontosságot nem kell tőlük várni, mint egy mai vázzal.
Annak idején én nem használtam igazán nagy fényerejű objektíveket, kritikus helyzetben, és minimum 2-3 képet lőttem, amiből egy találatra számítottam. 50/1.8mkI pl. nálam használhatatlanul sokat tévesztett a régebbi vázaimon (350D, 40D, 50D, 5DmkII), míg az RP-n hibátlan, nyitva is...
Croppos vázon ami nekem bevált az a Canon 17-55/2.8 IS volt, egész stabilan működött már F4-től. Telében 70-200/4L IS vagy 2.8L IS volt, amiben megbíztam (pedig a kedvencem átfogásban egy Sigma 50-150/2.8 volt) -
KTTech
veterán
válasz
Chosen #40757 üzenetére
LV-ben a szenzornak üzemmódok közt kell váltogatnia, emiatt lassabb a sorozat. Nem ugyanaz az üzemmód a kép elkészítésekor, az AF közben és képmegjelenítéskor, valamint az üzemmódok közt még resetelnie is kell magát. A tükör mozgása egyébként igen gyors, 65ms körüli a blackout.
-
PuMbA
titán
válasz
Chosen #40762 üzenetére
"Preferenciától függetlenül az eredeti kérdés továbbra is áll, hogy miért lassabb a Live View burst, ha a tükör már nincs útban és ettől még gyorsabb is lehetne?"
Mert a Canon mindig is egy erősen szegmentálós cég volt
Egy alsó kategóriás mai DSLR vázba most sem kerülnek bele azok a funkciók, amiket egy 8-10 éves profi gép már tudott. MILC-ekkel ez már változni fog.
-
KTTech
veterán
válasz
Chosen #40754 üzenetére
A dSLR-eknél az AF algoritmus nem DualPixel működésre van elsősorban kihegyezve, de egyébként igen, elvben azonos a két rendszer.
A fő különbségek az AF algoritmusokban (és azok gyorsításában van a CPU-n belül) vannak, illetve a rendszer érzékenysége is eltérő - a DP-s dSLR-ek rendre több fényt igényelnek, mint az R rendszer tagjai, valamint a szenzor kiolvasási sebesség is jóval nagyobb az R rendszerben (pl. az 5D mkIV kb. 30fps-el tud szenzort olvasni, AF-nél kicsit gyorsabb, de nem számottevően). A gyorsabb kiolvasás pedig együtt jár a gyorsabb és pontosabb AF-el.Természetesen az RP is messze kullog az R5-6 után, annyit fejlesztettek azóta az AF-en...
-
KTTech
veterán
-
PuMbA
titán
válasz
Chosen #39995 üzenetére
Nem az élességgel van a "baj", hanem az optikával
A képen belül két szomszédos pont között mekkora kontraszt van például. Az 55-250 STM-ben nincs egy lencsetagon se tükröződésmentes bevonat és ezért az obin belül szóródik a fény mindenhova, ezzel rontva a kontrasztot..
-
*Ropi*
félisten
válasz
Chosen #39978 üzenetére
A DigitalPicture-ön lehet jól összehasonlítani bármit bármivel.
-
PuMbA
titán
válasz
Chosen #39901 üzenetére
Nem tudom. Amikor eladtam a gépet sem látszódott semmi a markolaton, pedig ráizzadt a kezem meg homokban is volt, de pár apró használati kosztól eltekintve, amit gondolom egyszerűen le tudtam volna törölni, mintha új lett volna
És ez egy alsó kategóriás Rebel gép volt, a drágább gépek markolatának még jobbnak kell lennie.
-
válasz
Chosen #39866 üzenetére
Eljutottam addig, hogy összerakjam az új tesztet:
Teljes kép: [kép]
Nem tudom ki hogy van vele, de a Pull ISO-k egy picit tényleg jobbnak néznek ki, mint a Push ISO-k. Mintha a színzajban rosszabb lenne a Push.
Nekem a legjobbnak ezek tűnnek: 160, 200, 320, 400 (+640). Felette már mindegy igazából, az összes többi nagyon zajosodik ezen a gépen.
A 100-at nem vettem bele a listába, mert érdekes módon kevesebb a részlet, mint 160-on.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- LEGO klub
- Házi erősítő építése
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen digitális videókamerát?
- Vírusirtó topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- OpenWRT topic
- További aktív témák...
- LG 55B3 - 55" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 PRO 2TB Digital játékkonzol extrákkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest