Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Surfym@n
senior tag
válasz Azazello- #329 üzenetére
sztem vedd az utángyártottat nyugodtan.
nekem a portréfoglalatban egy utángyártott van a gyári mellett.
eddig csak az előnyeit tapasztaltam:a gyárihoz képest:
olcsóbb volt 3 eFt-tal,
nagyobb kapacítású (900mAh),
és gyorsabban feltöltődik (2/3 idő alatt).28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz adamka16 #12913 üzenetére
már lehet kapni 220k körüli magyar pénzért.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sigma is előrukkolt egy fényerős 35-össel.
Kiváncsi vagyok, mire jut a Canon-nal szemben28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz *Ropi* #12918 üzenetére
Én két dolog miatt várom jobban a Sigmát:
egyik a 67-es szűrőméret: f/4-es 70-200-zal megegyezik, francnak nincs kedve beruházni egy 72-es méretosztályba (canon 35mm)
9 lamellás blende - szebb háttérelmosás, hosszú expónál rekeszelve szebb "csillagok" (bár ez szubjektív, de nekem jobban tetszik)
azt viszont én is csak alátámasztani tudom, hogy a canon üvege fényerőn is brutálisan éles (bárcsak a 24-es is ilyen jó lenne)
Én még nyitott álású éles Sigmával soha nem találkoztam, remélem most talán rácáfolnak erre (sok fluorit lencse csak meghozza a kívánt eredményt)
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz adamka16 #12922 üzenetére
Én csak azt írtam, hogy általánosságban legtágabb rekeszen gyengébbek a Sigmák
Kivétel ez alól az 50-esek tábora:
Míg a Canon gyengén teljesít tág rekeszen, addig az 50-es Sigma hozza a kötelezőt, nem véletlenül veszik aztsokan.
Mondjuk én egy 1.4/50-es Super-Multi-Coated Takumar-t használok, ha kevés a fény, nem véletlenül
Canon 35-öse 1.4-en is nagyon éles képet ad, ezért vagyok bizakodó, hogy most talán a Sigma 35-öse is jól indul 1.4-ről a spéci lencséknek köszönhetően.
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Morgal #13105 üzenetére
divatbemutatók tipikusan azok a fotózási területek mikor szükséged van egy fényerős USM zoomobira:
ugyanis a téma (modell) feléd közelít/távolodik, méghozzá elég jó tempóban, s ráadásul folyamatosan mozgásban van, amiből neked a legtermészetesebb pillanatot kell megörökítened -> USM.
sajnos kevés a jól bevilágított helyszín, rendszervakut itt el lehet felejteni viszont az 1/125-öt azért illik kihozni, ezért szükséged van magas ISO-ra + fényerős objektívre
mivel a divatbemutatókon általában a hangsúly a ruhákon van, ezért mindig arra kell törekedni, hogy a modell kitöltse a képet - tehát itt arra gondolok, hogy ha te fix objektívvel odaállsz fotózni, akkor most vagy gyalogolsz állandóan (ami ugye nem lehetséges) vagy pedig mindig csak egy adott távolságtartományban tudsz dolgozni.tehát akkor jársz jól, ha szerzel/kölcsönkérsz/bérelsz egy 24-70-est, bár ha nagyon közel vagy a kifutó széléhez akkor 16-35-ös inkább a nyerő. sztem ha megrendelésre fotózól, s ezért pénzt kapsz, akkor megéri kölcsönkérni/bérelni egy ilyet, aztán birtokolni, s használni.
AF:
ha jó tudom 50D-n min a 9 pont keresztszenzoros + 2.8 és jobb fényerőnél követőAF-nél van még +6 segédpont. Márcsak ezért érdemes servoAF-t használni. A gépváz hátsó oldalán pedig van AF-ON gomb. Viszont ha sorozatmódban exponálsz két lövés között az élesség(után)állítás nem a legpontosabb (saját tapasztalat).tipp:ha kis gyútávot használsz, s a megrendelt képek nem poszterméretűek senki nem fogja nézni, hogy most a szeme a lánynak tűéles-e (teljes alakos képnél).
(nem kell mindig arcra húzni a gépet, inkább célozz a mellére, az úgyis kb az orrával van egyvonalban )[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
ha nincs második váz, akkor azt is kellene kölcsönkérni/bérelni, nem?
akkor már jobb alternatíva egy zoomobi.persze a legideálisabb ha van két vázad egyiken 16-35-el másikon 24-70-el vagy 70-200-al (ha hosszú a kifutó), s mindkettő vállpánton, forgóbilincsen van, hogy tudj gyorsan váltani.
az persze más kérdés, hogy megéri-e ennyit ebbe belefeccölni, de mindig van az a pénz... tudod
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
A "tartalék váz nem csak esküvőre kell" nézetet vallom én is, ezért írtam az alternatíva mellé egy ideális esetet, amit célszerű meglépni - feltéve, hogy megéri-e az illetőnek.
Még szerencse, hogy ez egy szakmai fórum, ahol azért jelen van pár hivatásos fotósember is. A tudás/tapasztalat nem csak egy szűk kör kiváltsága, s aki rendelkezik valamelyikkel - netán még meg is tudja fogalmazni -, az szívesen leírja ide illetve olvas és folyamatosan tanul közben másoktól.
A profi/amatőr szót szándékosan kerülöm, mert ez a magyar nyelvben sajnos csak félreértést generál.
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
én ezen "nőttem fel", igen szerettem
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Whysperer #13345 üzenetére
350d-n kapcsold az expo vezérlést (focus drive) időzítőre.
10mp-es önkioldót indítod el a távirányító gombjával,
de ha trükkösen kiválasztod a tükörfelcsapást, akkor csak 2mp-es késleltetésed is lehetamúgy nem szükséges hozzá (portré)markolat, mivel a szenzor a gépen van (változatosság kedvéért: a markolaton)
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sziasztok!
Szerintetek Bp-en hol hívnak elő olcsó(bba)n s jó minőségben 40×60 cm-es képet?
"Sima" 5D-nek 12,7 MP a felbontása ami 300dpi-vel 24×36 cm-es képre alkalmas.
A fenti méret kb 180 dpi mellett jönne ki...Fényképen kb 1 méterről nézve látszódna ez valamelyest?
Tudom nem elég általános a kérdés, de ha valakinek van tapasztalata ezügyben, szívesen várom véleményét!
Köszönöm
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Tapasztalatból mondom neked (ha esetleg mindkét objektívvel rendelkezel):
a 28-70L mellett teljesen felesleges az 50/1.8II - árából pár sör mellett kijön még a vezetékes kioldó is
iso 50 mellett pedig biciklisapka viselete erősen ajánlott a kezdetekben... megtartja az álladat[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Árban jobb a Tampon, viszont AF-ben a Canon a nyerő - meg azért mégiscsak L-es üvegről van szó.
Neked kell döntened, mi a fontosabb. Aki pénzt keres vele, annak az L-es obi ajánlott - szerintem.Nem mellesleg a 28-70/2.8L tartalmaz egy 50/1.4-es obit is. Igaz, csak 2.8-as induló rekesszel, meg 77mm-es szűrőmérettel, de cserébe ring USM-mel, és sok metállal
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
én 28-70/2.8L-el dolgozok már 2 éve. Esküvő, esemény, divat. 5D-t remekül kiszolgálja, 3,5-től egész jó alapanyagot rajzol (RAW).
2.8 portréra jó. Valóban a 28-as vége erősebb fényerőn mint a 70-es.Viszont könnyebb, sztem paraszthajszálnyival gyorsabb az USM és jobban hajlamos becsillanásra (nekem ez spec. bejön), mint a 24-70.
Torzítás meg CA ismeretlen fogalom (még nyersen is) szintén.
2 éve 170-ért vettem.28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sziasztok!
Ma találtam egy eladó 6600 expós 1Ds Mk3 vázat 609 eFt-ért.
Egy bizonyos Molnár Gyula árulja Szegeden. Elmondása szerint egy salgótarjáni fotóstól vette meg 4k expósan, de sokat nem használta, mert lett egy 1Dx váza. Azt a 2k expót tájképezés közben nyomta bele. A vázat a Kamera Kft-ben olvastatta ki, illetve szenzort is tisztíttatott.Kérdésem, hogy ezen infók után mennyire ajánlott a váz megvétele? 570-580-ig le tudnám alkudni...
Illetve, hogy ezeknek az akksija mennyit bír, ebben a szériában mik a lehetőségek új vagy utángyártott vásárlása ügyében?
Előre is köszi a válaszokat!
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Esküvő, portré, stock, tájképek...
FF váz kell mindenképp a jó dinamikaátfogás, alacsony zaj, meg a jó RAW-ok miatt.
17-40, 28-70 és 70-200-nak keresek egy jó társat...5D Classic alaplaphibás lett 290ezer expó után... Béke poraira...
6D szóba jöhetne, de ha már +markolat + akksi + sd-kártyák miatt is fizetnem kell, akkor majdnem ott vagyok ahol az 1Ds mk3, s még akkor csak egy jó fókuszpontom van...
Néztem 5D3-t is, az viszont drágább még, s hiába a jó AF azért még mindig az 1D/Ds család jobb a fókuszban.
1D mk4 volt még amit néztem, de nincs szükségem 10fps-re. És az csak APS-H...
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz *Ropi* #28659 üzenetére
Ezt a kék pöttyös sztorit én is hallottam már, de az 1D mk3 kapcsán. Ds-nél is előbukkant ezek szerint? Amúgy csak érdekességképp láttam egy videót Youtube-on, hogy az AF gyorsaságot az 1D széria a táposabb akksinak köszönheti. Ebben mennyi az igazság? Valójában nekem az 5D mk3 AF rendszere már túl "okos", megelégszek az 1Ds-ével is, csak pontos legyen és cibálja gyorsan az USM obikat.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Surfym@n #28662 üzenetére
Közben megtaláltam az említett videót.
Aláírom, nem csak az akksi által nyújtott delej a mérvadó, de tuti hogy a Canon üzletpolitikailag az 5D-sorozatba nem tesz ugyanolyan hatákony AF-rendszert, mint az 1D-sorozatba. Még ha maga a chip ugyanaz is 5D3-é nem lesz hasonló sebességű, mint az 1Dx-é.De valójában ezek inkább tényleg csak az egyes területre specializálódott hivatásos fotósoknak okozhat fejtörést.
Én csak az 5D1/5D2/6D-nél jobb AF megoldásra vágyom, FF-méretben, ktghatékonyan...
6D2-ig nem tudok várni sajnos.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz *Ropi* #28668 üzenetére
Köszi az infót. Amúgy kezdek elbizonytalanodni kicsit Sajna az 1Ds mk3 max 1600 natív ISOt tud, viszont az 5D3 +marcsa +akksi meg már rég nem 6k mátyás-árfolyamon sem... Sőt a különbségbe egy 70-200 upgrade is belefér 4ről 2.8ra
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Marcsa az imént említett dolgokon felül nekem még 3 dologban hasznos:
Szinte csak nehéz objektívekkel dolgozom (17-40 a legkönnyebb), így marcsával a váz+obi már kellőképp kiegyensúlyozott lesz, nem csavarja a kézfejed.
Rühellem a nyakpántot minden formájában, csuklószíj meg vállpánt játszik. Csuklószíjnál jó, hogy a marcsán van még jobb oldalt akasztónyílás.
Akksicsere egyszerűbb, s volt már arra is példa, hogy hat elem segített ki (igaz eskin nem ér meglepetés, oda ha kell, még kis Honda aggregátort is vinnék)
Asszem 5D3 lesz a befutó - köszi, hogy rábeszéltetek.
Amúgy eddig én is 5D + 40D-vel toltam végig a lagzikat - de csábít az ISO1600 "utáni" világ.
Hiába a pokolban csak a tűz ad fényt (meg a Szigetes fószer)... de mennyivel hangulatosabb28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sziasztok!
Az szerintetek mennyire rendellenes, hogy az újonnan vásárolt realpower LP-E6 akksi függetlenül a töltöttségi állapottól (gyári töltő tudja tölteni) 59%-os töltöttséget mutat a gépváz menüjében. Ez bug vagy feature?
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz Iomega #28986 üzenetére
Sziasztok,
Aki jó matekban segítsen picit légyszi:
Adott egy 70-200/2.8L aminek 1.5m a közelpontya.
Ha elé teszek egy 12-es közgyűrűt, akkor mennyire csökken le a legkisebb távolság?Bocs, nem válasz akart lenni
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Sziasztok,
Keresek valami ésszerűbb és ktghatékonyabb alternatívát a gyári canon LC-E6 töltő helyett.
Valaki próbálta, vagy van tapasztalata ezzel az utángyártott töltővel?28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Nyilván nem valami kínai írásos dzsunka dobozolt drótvégre gondoltam, hanem ott a link - ha segíteni szeretnél - nézd meg, s az alapján mondj véleményt
Nyilván az eneloop elemek sem sértődnek meg s robbannak fel szuicid hajlamukban, hogy ha varta/voltcraft töltőben töltöm őket...
Sztereotíp véleményeket szívesen hagyom figyelmen kívül.
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Végre vannak életszagú tesztképek az új 50-es STM obiról.
Engem kicsit meglepett, hogy képszéleken csak 8-as rekesznél szedi össze magát a lencse,
Viszont képközépen 2.8-nál már portréra számomra elfogadható a minőség.Viszont szép a bokeh mind elő- mind háttérben, CA-nak nyoma sincs, illetve becsillanásra sem hajlamos.
45k-ért jó lesz
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz _seth_ #29430 üzenetére
Hatalmas bíztatás a Nagykályhacsőre (70-200/2.8)!
4IS-em is volt régebben, mostanában viszont csak sima 4-es.
Mikor jött újra a váltás lehetősége így utólag nem bántam meg hogy sima 4-esről 2.8-ra váltottam (nem pedig újra az IS-re).Templomban, beltérben nagyon jól jön az 1 FÉ előny...
S mivel nem virágokról van szó, az IS már nem segítség... csak zabálja az akksit28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
Múltkor én is esőben kellett, hogy végígfotózzam a Bábolnai Military díjugratás versenyszámát - esőben.
Az objektív sajnos nem az IS-es verzió, úgyhogy minden kör után beiktattam egy törlést, szerencsére nem volt beázás, de azért nem voltam felhőtlenül nyugalomban.Amúgy ha az időjárásállóság szóba jön, képes vagyok erre a képre gondolni, s utána vakmerően nekiindulni akár az özönvíznek is
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz duni84 #30582 üzenetére
5D3 de még a 7D2-re is azt mondta nekem múltkor Rúzsa Jani, hogy már nem az az örök élet+1 nap a felépítésük
Összehasonlítva 5D2 és 7D építési minőségéhez persze.1D-ken nem "mernek" alább adni szerencsére, ettől függetlenül azért én is a 7D-t kevésbé féltem, mint az 1Ds3-t
Talán az ára miatt is
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
Surfym@n
senior tag
válasz *Ropi* #30598 üzenetére
Ha már fast backup, akkor legyen már fast upload is...
1Dx előtti gépeknél különösképp még a wifi-transmitter csavaros kupakját rühellem, főleg mikor nincs meg.
Camera Kft 960Ft-ért adja darabját - vettem is egyet "mintának", aztán műanyagos ismerősöm csinált az alapján 5 másikat 2 melója közöttSztem 5D3 meg 7D2 is munkavázként van tartva, itthon meg különösen.
Ebből kiindulva tényleg szomorú, hogy egy 5D, 5D2 vagy 7D-hez képest mennyivel hanyagabb a konstrukció.6D-ről meg már nem is érdemes beszélni, az sajnos egy szteroidkúrán átesett 600D (szigorúan csak építési minőséget nézve)
70-200/2.8-ra létezik lenscoat vagy vmi egyéb megoldás eső ellen?
IS első veziója drágább 70-80 eFt-tal használtan, az már szigetelt, ellenben képe gyatrább sajnos.
IS II meg még "messze" van árban egyelőre.@JohnyBlue:
Milyen jó lenne ha az összes 1számjegyes vázon már nem lenne programtárcsa, hanem csak gombok lennének helyette[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Sorozatok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- iPhone topik
- Trollok komolyan
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Motoros topic
- További aktív témák...