- Azonnali mobilos kérdések órája
- One mobilszolgáltatások
- Írországban lezárult, az USA-ban csak most indul az Apple dráma
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Xiaomi Smart Band 10 - a hetedik napon megpihen
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Yettel topik
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #71304 üzenetére
Robogózom egy ideje, mindenhol fel tudok öltözni, de a térdem fázik először. Erre egy kívülre felvehető térdvédő nem ad stabil megoldást, mert bár lokálisan nem fog fázni, de a környék lehűl és ezt nem ott és akkor fogod érezni, hanem 40 év múlva a WC-ről felkelve.
Vagy egy komoly motoros nadrág, vagy egy szoknya a robogóra. Szoknyából van olyan, amibe elektromos fűtést lehet tenni, szerintem az rongyrázás. Én felveszem a termo alsót, azzal nem fázok, de a menetszél vág, az ellen meg elég a szoknya. Szerintem elég a csak jó legyen a robogóra típus, felül, elöl, oldalt védeni fog, alul lehet szellős, de télen bakancsot hordok. A szoknya hátsó szélén vádli mögött szokott lenni valami merevítő, hogy ne csapdossa a szél. Például egy gumi tubust fújhatsz fel. A szoknya másik előnye, hogy szerencsés esetben végig éri az ülést, így száraz, tiszta nyeregbe pattanhatsz fel. Viszont a legtöbb esetben a derekad mögött összecsatolható szíjjal van, hát nem tudom, baj esetén nem kívánok köldökzsinórt... Nem tudom, hogy ölbe hajtja esőben mit csinál, mennyire gyűlik össze ott a víz, mennyire folyik az ölembe akár menet közben, akár leszálláskor.
Robogóval könnyebben vagy, nincs a lábad közt a gép, így borulásnál, vagy oldalirányú ütközésnél nem kap olyan ütést, mint hagyományos motoron, nem tartom feltétlenül szükségesnek a tárd védelmét a mechanikai behatások ellen. A felsőtest és csípő már más kérdés.Kesztyűn ne spórolj, nálam a felső plafon a 20 k, szoknyából 30-35 k az én típusomra való.
-
suste
veterán
válasz
martillo #71307 üzenetére
Van olyan is, ezért írtam, hogy én ezt a magadra akasztósat jobban preferálom.
A motorraakasztós drágább, csak egyféle robogóra jó, macerásabb a felszerelés, igaz csak egyszer, de azt ugye a robogón hagyod.....
Én mindig csodálkozom, hogy milyen bátrak akik városban egész estére is rajta merik hagyni ezt a nem olcsó és viszonylag könnyen levehető dolgot.
Futárnál még el tudom képzelni, ha estére zárt helyen van tárolva. -
suste
veterán
válasz
martillo #71304 üzenetére
Én "ölvédő/öltakaró" -ban (mert így is hívják) jobban szeretem a magamra akasztósat.
kb 7000-ért vettem pár éve, egy kis tornazsákba beletömve kis helyen elfér (ülés alatt vagy dobozban).
Nem lopják el, gyorsan előveszed/elrakod, felveszed/leveszed bármikor (nyakban és deréknál van egy szíjas csat), alatta bármilyen öltözetben lehetsz.
Nagy esőben (hosszú távon) annyi hátránya van, hogy a kabátod hiába vízálló, de a sok vizet rávezeti a gatyádra, hiszen az ölvédő a kabát felett van.....
De hideg ellen tökéletesen véd.Ilyen univerzális van nekem.
Vannak állati drága motorspecifikusak is.....(40-50K)
-
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #71300 üzenetére
Vízálló kesztyű.
Viszont ebben még fázni fog a kezed.
A térdvédőnél szempont lehet az eséskori védelem, van, ami lábfejig lenyúlik a lábszárat is védve, van, ami csak a térdet védi. Szempont lehet a hővédelem is. Ugyancsak szempont, hogy a felső ruházatra kívánod-e rávenni, vagy alá.
Szoknyának mondják azt, amit a robogón ülve az öledbe hajtasz.
Ali, GB lehet jó, de balesetvédelem tekintetében nem bízok benne. Ha vannak tesztek, mint a hálózati USB töltőnél, akkor oké. Esetleg ha megvannak az EU-s tanúsítványai, mint a sisakoknál, akkor szintén. Amúgy csak az esztétikában bízhatsz, esetleg a vízállóságban.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #70438 üzenetére
Én az idomokat szemből, akár alulról is nyomom, de az ülés alatti részt, "motorteret" csak fentről, kb 45°-os szögben. Az eső is kb így eshet, így nem csapom bele a kipufogóba, ventibe, szűrőbe a vizet.
Viszont a mosók nagy nyomással üzemelnek, érdemes messzebb állni, nehogy lekapja a matricát, festést, esetleg megrepessze az idomot. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
martillo #70438 üzenetére
Van hogy meloba menet is beugrom lemosni, ha nagyon vallalhatatlan, meg van 5-10 perc alatt, minden para nelkul.
A legszurohaz szivocsonkjat bedugaszolom egy zacsival, meg figyelek ra, hogy a kipufogot ne nyomjam telibe vizzel
Aztan megkuldom nagynyomasuval, aktiv habbal, mindennel amit eppen a mosoban talalok.Utana max az ulest szoktam letorolni es mar megyek is.
-
forandor
tag
válasz
martillo #70438 üzenetére
Simán. Szerintem nincs buktatója, főleg ha alulról felfelé nem csapatod. Bár egyszer a Gullivert megsimogattam alulról is, mert csupa olajsár volt az egész.
Most, hogy szórakozok a Piaggioval, meg kellet fosztanom szinte az összes karosszéria elemtől. Láttam, hogy mindenütt mm vastag por és homok réteg. Addig addig nézegettem, míg le nem csapattam. OK tűző napsütés volt, szinte azonnal meg is száradt.
-
Bib
őstag
válasz
martillo #70324 üzenetére
Főfuvóka gyári benne? Ha nem, akkor kellene nézni gyertyaképet, ha esetleg túl sötét barna lenne,vagy fekete,kis lépésenként lehet lejjebb vinni a méretét.A tűt hagyd egyenlőre szerintem. A gyárija elvileg 70-es. Szivatót is érdemes megnézni,az is okoz túlfogyasztást ha nem zár el. A 4 liter rendben van.
-
siti
őstag
válasz
martillo #70324 üzenetére
az a valakinek a valaki írta az én voltam
és végig jártam én is ezt az utat hogy elvittem szerelőhöz és most az a baja hogy...amire szükséged lesz: szerviz könyv, amiben ábrákkal mindent leírnak (nem amit a motorhoz adnak, hogy xezerenként cserélj szűrőt), türelem, szerszámok, márkatársak (ezért jobb olyan motort venni, ami köré klub is szerveződik, de legalább van működő facebook csoportja)
Van egy ideális benzin levegő arány, amiről itt és itt olvashatsz. meg ez is nagyon jó írás. Ez meg jó és rövid.
Ha ezeken túl vagy akkor már nagyjából tudod, hogy ha valamit piszkálsz a karbin, akkor mi történik. Ezután lehet cserélgetni a főfúvókát, meg én visszaraknám a subert a helyére. Sok lesz bele a benzin. -
BlackPriest
őstag
válasz
martillo #69729 üzenetére
bocsánat, rosszul mondtam a kantárt, nadrágtartót vettem hozzá
ilyet vettem
#69730
én fosok tőle, volt pár csúnya megcsúszásom, nem akartam bukni. téli gumit sem vettem -
BlackPriest
őstag
válasz
martillo #69724 üzenetére
ha nagyon hideg van, akkor aláöltöző, farmer, bélelt esőálló kantáros nadrág. felül aláöltöző, póló, pulcsi, téli béléses dzseki, gallér (vagy mi a bánat, a mellkast is melegítő garbó féle izé), teljes fejes maszk, dög nagy kézvédő. tavaly decemberben még mentem. nem élveztem, de utálom a buszozást
-
x50benelli
csendes tag
válasz
martillo #69714 üzenetére
Az enyém most lesz 4éves, 4600km van benne, nem megyek annyit, hogy megérje a majd 2x ár pl. egy sr50-hez képest. Magasabb futásnál kifizetődő lehet nem kínait venni.
(#69711) sityupityu
Állapot számít, de 250e-ért nem veszel karcmentes garázsban tárolt sr50-et 10e km alatti futással.
Azt 400e körül kell keresni, nekem meg annyit nem ér. -
nyogo83
Topikgazda
válasz
martillo #69617 üzenetére
Egy valamit meg tudsz tenni.
A rendorseg honlapjan mindenki szamara elerheto a korozott/lopott jarmuvek rendszama/alvazszama.
Sajnos az 50-es gepeknel nem tul hatekony modszerrel van megcsinalva, de letudod ellenorizni egy kis idoraforditassal meg tablazat bogaraszassal.[link]
Itt a Jarmu korozes>Kozuti jarmu korozes alatt talalod ahol betudod allitani hogy motorkerekpar es pl Yamaha.
Vegiglapozod a listat es keresed az alvazszamot. -
-
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #69575 üzenetére
Arra a 35 percre nyugodtan számolhatsz majd 50-et esőben. Az autósok is figyelmetlenebbek, kevesebb helyet hagynak, az útviszonyok sem kedveznek a motorosoknak, a plexi is vizes.
De igen, sok motoros futár military shopban vett esővédő szettben tolja, rendes tereptarka. Valami vízálló kesztyű, meg bakancs. Nekem a robogón van elég hely, hogy a cipő ne kapjon vizet, de a lábszáram már nem fér el rendesen, a térdem meg sehogy sem. Esőben nem motorozok, annyira nem létszükséglet, hogy a biztonságérzet hiányában megtegyem.
-
-
-
siti
őstag
válasz
martillo #69436 üzenetére
én általában lelkesen integetek, amikor kirándulok motorral.
munkába, boltba, strandra nem lóbálom a kezem még hétvégén sem, és az utcában motorozó srácoknak sem, pedig amúgy köszönünk egymásnak. Pista bácsinak se integetek, amikor horgászásból pöfékel hazafelé, még megijedne vagy mittudomén, de alapból úgy néznek az öregek, hogy nem merek integetni, mert még utánam dobja a kapát. szóval jellemzően hétvégén, amikor mindenki boldog motoros és nem a gyárba megy fusizni, mert akkor nem szabad motoros, hanem csak közlekedik.A nagymotor-kismotor integetek-nem integetek részt nem szoktam feszegetni, jellemzően a kismotoros suhancok nem integetnek, de ők inkább a kormányt fogják a felfúrt 70-es szettjükkel, hogy megérjék a felnőtté válást.
még a márkatársaknak szoktam lelkesen integetni, de ott se várom el hogy vissza integessen, mert nekem pont egy kommersz tucat gép jutott és az is csak 50-es.
-
forandor
tag
válasz
martillo #69219 üzenetére
A gps sem feltétlenül pontos. Az a kb. 2km/h különbség meg elenyésző, valószínűleg majd nagyobb sebességnél megint más lesz az eltérés, akár pluszba. Amúgy ritka, hogy egy kismotor órája lefelé csaljon
.
A fojtáseltávolítás rutinműtét, és elvileg díjmentes.
A szettben gondolom arra gondolnak, hogy kerül bele pl. új főfúvóka. A légszűrőn is elvileg módosítani kell. Ha kell, akkor ez esetben szerintem kap egy nagyobb belső átmérőjű pipát.szerk: igen igen, kérjük azt a dobozt kívülről belülről.
-
válasz
martillo #69229 üzenetére
"Ugyanis a telefonba azt mondta a srac, hogy kell rendelni a mocihoz fojtaseltavolito szettet."
Nem mondod komolyan, ezek szerintem szívatnak téged.
Viszont arra a leragasztott kis dobozra nem tudok mit mondani, kérlek pár képet dobjál már fel ide, mert ilyet én még nem pipáltam.
A dobozról illetve annak a tartalmáról...egyszóval mindenről. Köszi.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #69223 üzenetére
Ahogy visszaemlékszem az elmúlt 1 hét írásaira, az órák általában csalnak éspedig felfelé. Lefelé csaló óráról nem jött hsz.
Viszont 69 km/h kb 43 mph. Ha a motorod skálázása mérföldben van és 45-50 között mutat, akkor mérföld per órában felfelé csal. Nekem gyanús...Oké, én se vagyok teljesen normális. -
-
válasz
martillo #69006 üzenetére
Itt még jobban számít a felhasználás módja, illetve hogy milyen 2T-ről van is szó. Vannak 30-40 üzemórás verseny 2T-k, és vannak jóval alacsonyabb fordulatszámon járó hétköznapi használatra tervezett motorok is. Az utóbbiaknál is minimum felezni kell a 4T futásteljesítményét.
-
válasz
martillo #68867 üzenetére
+1 a Power 1 Racing-re.
Az az igazság, hogy kb bármelyik szintetikus olaj megfelelő bele. Lehet az repsol vagy bármi.
Egyébként minőségben valahol a középút a megfelelő egy ilyen gyári motorba. Az egyik véglet az olcsó ásványi olaj. Ezek közül sem mindegyikről lehet feltétlen kijelenteni, hogy teljesen rossz lenne a kenőképességük (pláne egy tök alap szériamotorba), hanem az a baj velük leginkább, hogy lerakódnak egy idő után a kipufogóban. Utána ott van a másik véglet, az 5-7 ezer forintba kerülő full szintetikus verseny olajak, amik nagy teljesítményű és nagy fordulatszámon üzemelő motorokba valók. Ezek az olajok olyan belső hőfokon égnek csak el, amit egy alacsony fordulaton működő szériarobogó soha sem fog produkálni, ezért - bár furán hangzik - hiába teljesen szintetikusak mégsem fognak rendesen elégni, ezáltal ezek is lerakódnak egy idő utáni.
Az egyik olaj amelyről személy szerint biztosan tudom, hogy már viszonylag alacsony hőmérsékleten is elég az a castrol power 2t racing olaj. Teljesen szintetikus, és a széria robogóktól egészen a közepesen tuningolt motorokig tökéletesen megállja a helyét. Tökéletesen el fog égni és megfelelő kenést biztosít. Én azt mondom, hogy az alaptól egészen a középkategóriáig ez egy tökéletes olaj.
Viszont pl egy 70-es 20 lovas és 15-16 ezren pörgő aluhengeres robogóba meg már nem lesz jó ez az olaj.Amúgy grat a motorhoz.
-
Rivaul
addikt
válasz
martillo #68864 üzenetére
Én is így voltam mikor meghoztam a kis Hondát. Fel rá és -10-be húzzuk neki. Egy szemgyulladás lett az eredménye és két napig fájtak az ujjaim de újra így tennék
(persze azóta kesztyű és bukó a fix de akkor nem volt egyik sem, csak a lelkesedés). Én mindenhol a repsol full szintetikus 2t olajat olvastam. Azt is vettem. Sok balesetmenteset nektek együtt
-
martillo
tag
válasz
martillo #68809 üzenetére
Sziasztok,
Tegnap vegul megerkezett a moci
Egy gyors probakort mentem vele kertek alatt egy benzinkutig, de majd lefagytak az ujjaim es az arcomra fagyott a mosoly, de megerteMivel meg nem sikerult megfelelo korulmenyek kozott hazaernem egy fotora, igy azt majd holnap mutatok, ha szabad igy is orulnom a nyilvanossag elott
Addig is az elso kerdesem:
Milyen 2T olajat vegyek hozza, mert ugye most csak amit beletoltottek annyi van, nincs tartalekom.
Motul-ra gondoltam az autos tapasztalatok alapjan, de elvesztem a sok lehetosegben
Szoval, ha Motul, akkor abbol melyik, ha nem Motul, akkor mi?Koszonom szepen!
M -
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #68739 üzenetére
Az új, papíros, garisnak az az előnye, hogy bármilyen nyűgje is van, ahhoz nem kell értened, csinálja a szerviz meg. Egy használttal akármi van, azt találd ki, mitől van és hogy hozd helyre.
Nekem nincs műhelyem, szerszámom, tapasztalatom motorszerelésben, csavarhúzó és kombinált fogó nem mindig elég. -
forandor
tag
válasz
martillo #68733 üzenetére
Az első 300km-en ajánlott bent hagyni a fojtásokat, ekkor nem mennek többet 45-nél. Fojtás nélkül 65-70 a vége.
Nem egy pici motorok, a világítás is rendben van. Reflektor is van. De bármit is csinálsz, benne van a BP-i kresz-ben, hogy a kismotoroson kötelező áthaladni.Nekem egy "f-act"-hoz volt szerencsém, akárhogy nyúztam még mindig működik. Egyszer elszálltam vele 60-al, az árokban feküdve döcögött tovább mintha mi sem történt volna.
Akármennyire is szerettem, újan nem vennék. A használt árak korrektek. Inkább mint egy Simson, ugyanis ezekhez kapsz normális alkatrészeket, ráadásul jó áron. Igen tudom egy szimó sokkal inkább hasonlít egy normális motorhoz, sőt örülnék is egy bontatlan blokkosnak. -
macilaci78
nagyúr
válasz
martillo #68733 üzenetére
Az RY6 inkább, erősebb, nyomatékosabb, nagyobb a kereke, viszont a másikban elfér a bukó. A márkához viszont nem tudok hozzászólni. Korábban nem a minőség volt önmagában kifogásolható, hanem a javításhoz szükséges alkatrészek hiánya. Tehát hiába szántál volna rá szabad szemmel is jól látható mennyiségű pénzt, nem tudtál volna belőle tartós motort faragni.
A SPY-ban nem fér el az állvédős bukó, de 12"-os. A 45-50 km/h pedig tényleg alkalmatlan arra, hogy felvedd a forgalom ritmusát ott, ahol épp nincs dugó.
És ne aggódj afelől, hogy észrevesznek-e. Sajnos a robogósnak a budapesti aszfalton nincs becsülete, rajtad kívül senki más nem vigyáz rád, legfeljebb a saját járműjére.
-
-
válasz
martillo #68234 üzenetére
Ne tűnik rossznak, érdemes megnézni. Hogy megéri-e az ott helyben dől el, mert e rakás apróság van ami ugye a képeken nem látszik. Ha rendben a van a futómű a fék és a motor, akkor elméletileg megéri. A gyári kipufogóra azért kérdezz rá, hogy megvan-e még, és ha igen, akkor azt kérd el. Csak azért mert nem biztos, hogy neked tetszeni fog egy ilyen sportcsővel felhúzott motor aminek nagyobb a hangja és jobban pörög mint egy gyári konfiguráció. Ja, és próbálj alkudni mindenképp.
suste Nem mindig kell rosszra gondolni. Persze "jó" ha bizalmatlan vagy, de lehet, hogy egyszerűen csak megunta a motort és mást akar. Sokan vannak így.
-
Mattb
senior tag
válasz
martillo #68222 üzenetére
Sokszor láttam a hírdetéseit. Nem az a stílusú hírdetés akit szívesen felhívnék. Egyáltalán nem kedves, amikor kerestem motort, abszolút nem éreztem rajta, hogy el is szeretné adni a motorokat. Amit nem értek, mert ezért hozza be őket, potom pénzért. Piaci árhoz képest többmindent is magasabb árakon szoktam látni nála (mondjuk 1-2 még mindig nála van amióta én kerestem kb 3-4 hónapja)
-
válasz
martillo #68222 üzenetére
Nem tudom, hogy milyen módon tud garanciát adni arra, hogy valóban csak 8800-at futott.
Látom, hogy kb mind Ausztriából behozott motor amit árul. Ettől függetlenül ennyit simán megér szerintem, az aerox-ok drágák, nagyon tartják az árukat. Ha tetszik és nincs messze, akkor érdemes megnézni.
-
-
válasz
martillo #68186 üzenetére
Aprilia SR50 a te motorod. Nagytestű, és 50-es viszonylatban a robogók között a legjobb futóművel rendelkezik. Talán csak a Runner-nak van ilyen jó futóműve. A lényeg, hogy mindenképp csak karbuátorost vegyél. Ebből a típusból jó állapotút lehet már venni 220-240 környékén. De ilyenkor szerintem 200-ért is.
-
BlackPriest
őstag
válasz
martillo #68186 üzenetére
nekem a keeway focus nyár vége óta van meg, bekerült a stage 6 variátor, meg egy kipuff, szervizben belőtték, azóta csak tankolom meg olajat rakok bele, 80 fölött van a vége óra szerint. az egész talán 150-be került
@takacsbotond
valóban, viszont tervezek egy kis endurot a robogó helyett, úgyhogy ez most képlékeny nálam, ezért nem téligumizok -
KisTé
tag
válasz
martillo #68186 üzenetére
Az enyém egy ilyen gyári :
Minden fojtás benne van úgy megy 65öt, ha kiszedegeted majdnem 100at de elég a varióból kiszedni úgy 80lesz kb, tudom nem nagytestű de ebbe csak olaj kell meg benzin igazi igénytelen mindenre jó ülés alatti részbe is egy 8kilós dinnye befér
fogyasztást 2,5liter fölé lehetetlen vinni átlag havi 3500ft-al elvan
-
-
-
-
válasz
martillo #68143 üzenetére
Hát egy 100 ezer kéne még hozzá minimum. Amúgy robogót szeretnél vagy hagyományos motort? Ha hagyományos motor, akkor melyik az formavilág ami bejön neked (endúró stb)?
Úgy lenne a legegyszerűbb, ha a kritériumaidnak megfelelően (amit csak te ismersz) keresnél valamelyik felületen (pl képesmotor), és ha találtál valamit akkor dobd be ide. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Gitáros topic
- Ford topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- alza vélemények - tapasztalatok
- Milyen routert?
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- Trollok komolyan
- Mégsem búcsúznak a DDR4-es memóriák
- Milyen légkondit a lakásba?
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- LG 55C3 - 55" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox!
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest