- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Csak semmi szimmetria: flegma dizájnnal készül a Nothing Phone (3)
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban !
Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pethob
aktív tag
válasz
Sefter #59584 üzenetére
"Canon R6 + Canon 85/2 + Canon 70-300 (nem találtam árban jobb alternatívát)"
Tudom, hogy azzal kezdted, hogy FF vázat szeretnél, de itt azért közbe szúrnám, hogy nekem évekkel ezelőtt nagyon jól működött a 70-200/F2.8L IS USM II a 60D vázon sport fotóra. Ami ugye ott 112-320mm és iszonyat jó minőségű, gyors, fényerős obi. Használtam kb. 350-ért lehet találni újszerűeket, vagy fele ennyiért F4 verziót.
Így a helyedben elgondolkodnék az R6 helyett az R7 (aps-c)-n is. 9 helyett 15 képet tud másodpercenként mechanikus zárral, és tele leesnek a vetített kép szélek és 1.6x szozót kapsz. Portré objektívnek meg a 85mm helyett jó pénztárcától függően valamelyik 50mm, ami amúgy is a legolcsóbb objektív szokott lenni minden gyártónál. Maga ar R7 váz meg kb. 80eFt olcsóbb, mint az R6... -
PuMbA
titán
válasz
Sefter #59586 üzenetére
Az a baj, hogy a Sony és a Nikon nem előrelépés.
A Nikon Z7 semmivel se jobb a Z6-nál, ugyanakkor jöttek ki, csak a Z7 több megapixel. A Z7 nem sportváz, nagyon lassú a szenzor kiolvasása elektronikus zárral és 10 fps-t tud, szemben a Z6 II 14 fps-ével.
Sony A7 IV is még mindig nem sportváz. A Z7 II-höz hasonlóan csak 10 fps a Canon R6 (sima!) 20 fps-ével szemben, ráadásul a Sony A7 IV néma módban (elektronikus zárral) a szenzor kiolvasás lassúsága miatt nem használható gyors mozgás fotózásra. A sima R6 is jobb nála. Az R6 II meg lemossa a pályáról, nem vehető egy lapra a kettő.
Ezen vázak közül az R6 II messze a legjobb.
-
PuMbA
titán
válasz
Sefter #59584 üzenetére
Hát igen, érdemes megfogdosni és kézbe venni, kicsit használni boltban
De ja, az a Sony gép a mai MILC-ekhez képest még egy másik kor szülöttje. A Canon esetén a 100-400mm van. A 70-300 az EF bajonettes, nem jó R6-ra. Obi minőségben a három közül meg a Nikon összeállítás a legerősebb
Fókuszban viszont kb. a leggyengébb, R6 a legjobb.
-
PuMbA
titán
válasz
Sefter #59579 üzenetére
Állat / sport fotók esetén a Nikon széles obi parkkal rendelkezik. Sok olyan tele obija van, ami Sony oldalon nem létezik vagy túl drága lenne, illetve stabilizátorban egyértelműen a legjobb a Nikon, észrevehetően gyengébb a Sony.
Canon vázak nagyon jók, de az obik a legtöbb esetben a legdrágábbak. Igazából az áron kívül nincs baj vele.
Sony-ról már írtak. Autófókusza legjobb, de kicsi már a különbség a konkurenciához képest. Illetve nagyon sok általános obi van rá, olcsók is.
-
p_adam
addikt
válasz
Sefter #51573 üzenetére
Az RP-ben elég jó az AF rendszer (a másik kettőhöz képest) itt vannak példák
Alapvetően az objektív a lényeg, pl. egy EF 85/1.8 viszonylag olcsó, fényerős és gyorsan fókuszál. -
-
PuMbA
titán
válasz
Sefter #51565 üzenetére
Fókuszrendszer + fps számok a fontosak sporthoz
Z6 a nyerő ezek közül, mert 6 fps körül tud a valóságban, de APS-C-vel találsz 10fps-t is ilyen áron. Nikon 3D Tracking fókuszrendszerű DSLR-ek az összes MILC-et odaverik fókuszban a Sony a9-et kivétel pl. D500. Ha sötét helyeken fotózol, akkor viszont kell az FF, szóval nincs választás.
-
konyi79
addikt
válasz
Sefter #50213 üzenetére
Így, ahogy leírod egyiket se.
Ha MILC és madárfotó, akkor kezdjük az A9 és 400F28GM párosnál, majd kezdjünk az igényekből lefaragni.
Sajnos az ideális madárfotózáshoz piszok gyors váz, meg minél hosszabb és fényerősebb tele kell. Emiatt kb a drogbárók jövedelmével.
A másik út még a lesépítés meg a tapasztalat gyűjtése.
A 7m2 még lassú szerintem ehhez, a 3gen vázak már sokkal gyorsabban kezelik a Sigma 4-600mm végű teléit. Meg a gyutáv miatt érdemes lehet a croppos vázakat megnézni. Most új ropogos nem olcsó pl a 6400, ami elég gyorsnak igérkezik.
Jó kompromisszum lehet erre az mft, ott a telézést sokkal olcsóbban megúszod (pl300f4). -
Rapid136
őstag
válasz
Sefter #50213 üzenetére
Mert a fullframe-nak legnagyobb a látószöge adott gyujtótávolságon. Egy m4/3-os gép a legelőnyösebb, vagy APS-C. Ezeknek kisebb az érzékelője, logikusan jobb a képkivágás.
Persze vehetsz A7RII-öt is ami 42 mpixel és ha kivágod a közepét (mintha kisebb lenne az érzékelő) még akkor is marad bőven felbontás. -
total90
veterán
válasz
Sefter #42178 üzenetére
Mo.-on dragabb, mint itt. Egyebkent elvileg nagyon penge a cucc.
(#42181) m3ss
Nem egy, de nekiallni csillagozni 2-3 oran keresztul. Meglatjuk, azzal fogom elsore tesztelni
Ha a masik 12-24-en agyalnek, akkor az is a Sonytol lenne, mert tesztek szerint jobb mint a Sigma.
Az ar meg... ez ennyi, nem nagyon lehet rajti varialni.
Az elkovetkezendo 2 hetben szana szet fogom tesztelni es meglatom mi lesz. Amikor proban volt nalam, akkor nem ezekkel az obikkal probaltam. Most fent lesz a legujabb firmware is... aztan jol nekiesek. Ha nem lesz jo, akkor meg mindig vissza tudom kuldeni es marad a Nikon. -
Throme
veterán
válasz
Sefter #39395 üzenetére
Szerintem technikai magyarázatra gondolt, hogy pl a fényképezőkben nagyobb szenzor van, mint egy hasonló árú kis videókamerában, amelyik videókamerában meg már komolyabb, nagyobb szenzor van, az milliós tétel.
Ez pl kedvezőtlenebb fényviszonyok esetén előny.
Vagy, kisebb mélységélességet lehet elérni a fényképezővel, mint egy pici lencsés és szenzoros videókamerával...stb.Olyan válasszal tényleg nem lehet mit kezdeni, hogy "tévedsz".
Tudom, nem te írtad...szvsz
-
-
beginnerguy
tag
válasz
Sefter #38434 üzenetére
Először is köszönöm mindenkinek a hozzászólást, most jöttem vissza kisebb kiruccanásról, Velencéből. Meg kell mondjam, hogy itt már sokat volt fent a 12-40 helyett a 14-150... De a fókusszal még mindig hadilábon álltam sokszor. Próbáltam a középső fókuszpontra lockolni és komponálni utána, rábökős módszerrel is (mondjuk FF ekv. 300 mm-en nem annyira vállalható ez), szóval néha MF ment inkább... aztán vagy lemaradtam egy pillanatról, vagy nem (vagy beremegett, mert már túl sok helyre kellett volna figyelni
). De ami igazán idegesítő, hogy adott mondjuk egy adott tárgy, amire fókuszálni akarok, a fókuszpontnál nagyobb, tehát telibe lövöm a középső fókuszponttal, nem mozog, teljesen statikus, és a háttérre megy a fókusz... (és nem totál fehér/fekete a tárgy, a háttértől és a környezettől is elég eltérő színű, de tény, hogy sötéten elég gyakori, teljesen fehér kutyával pl nem volt bajom, ami meglepett)
Köszi a tippet, én is gondolkodtam rajta hogy elhozom a mintaboltból, de nem volt kedvem várni, elég régóta böngészek e-m1 ügyben, alapból jobban kezelhetőnek tűnik, jobb a testreszabhatósága, és mindenképp olyat akartam, amiben a grip alapból megvan (a nagyobb evf csak hab a tortán), szóval ebayről hoztam el "kipróbálni"
Ha nem válik be, még mindig válthatok, nem tartom magam márkahűnek, könnyen szabadulok az elektronikai cuccaimtól. Persze önszántamból
@Tin_Shield: köszi a tippet, utánanéztem, ez nálam nem jön szóba. Akkor már inkább utazoom még nagyobb átfogással és gyengébb képminőséggel, ez inkább ilyen közepes megoldásnak tűnik minden szempontból.
@pethob: köszi, ezt nem tudtam, hogy lassítja (bár teljesen logikus, nem gondoltam bele). a joystick tök jó megoldás, bár nekem nem hiszem, hogy bejönne... Néztem képeket a kitobival, tényleg elég jó, bár szerintem a 12-40 "szebb" (40 mm körül már nem kockáztatom meg), de nekem jobban tetszett kvalitatívan összehasonlítva. Szívem szerint azért mégsem nevezném kit obinak
ekv 24 vagy 27 nekem nem számít, részemről huszadrangúnak tartom.
@Econ: köszi, ugyanezt néztem ki (a6300-mal igazából). Nekem jó megoldásnak tűnik. Ha az e-m1 nem jön be, valószínűleg ez lesz, gombokért megy már az a6k ahogy néztem (persze igen, mihez képest...)
@Ear001: köszi! Nekem is szépen elkapja, vagyis azt mutatja, csak amikor lenyomom a gombot és visszanézem jön a csalódás, mert a fókusz mögötte van... És mondjuk nem csak amikor ekv F2.8-on lövöldözök. hanem mondjuk F8-on és képes félremenni
Szóval ez az, ami zavar. Azt jelzi, hogy oké, megvan a fehér négyzet az arcon, rajta vagyok, de megnyomom a gombot, visszanézem és mégsem. Lehet user error ez a részemről valahogy, ezt vállalom, de az első "bekezdésben" írt dolgot nehezen tudom elfogadni a középső fókuszponttal. Szóval megnézzük, mit tud a nagytesó e-m1
-
Rapid136
őstag
válasz
Sefter #38118 üzenetére
Az már biztos hogy az Olyba Sony érzékelő került :-)
De nem hinném hogy sokkal friss infot találnák erről a hírről, például már csak üzleti érdekek miatt sem. A háttérben fejlesztgetnek, terveznek és volt néhány váratlan húzása a Sonynak korábban is. Az A7-ről se szivárgott ki túl sok hír előtte. -
tvamos
nagyúr
válasz
Sefter #36769 üzenetére
En is azt akartam mondani, illetve azt, hogy van, akinek nem is igenye, hogy szuper kepeket lojjon manualban, dolgozzon a gep, csak valami miatt cserelheto objektiveset akar. Pl. mert csak, vagy tetszik, ahogy klattyan a tukor, vagy mittudomen, kinek mi a szempontja.
Viszont ez nektek esetleg nem szempont, mert nem vagytok kezdok... vagy nem tudom, ertheto-e, amit ki akarok fejezni. Szar erzes, ha veszel egy D7200-at, es vackabb fenykepeket losz, mint egy iPhone-nal. -
#40935168
törölt tag
válasz
Sefter #36554 üzenetére
Tuti kicsit megnyomják, hogy legyen miből adni a 15-öt (ami max 5, vagy annyi se, ha nézek egy árgépet)
m43: a szorzóval nekem sincs bajom, szép kerek szám legalább a 2x. Régen a Canon 1.6-osával volt nyűgöm, meg a Nikon 1.5-ösével, kicsit több ideig tartott a fejszámolás, de hát gyenge a CPU, na
Viszont ahogy elnézem a legprofibb m43 üvegeket, 75 1.8, 12-24 2.8 Pro stb, azok már méretesek, pont az utóbbi az E-M10-emen már "huh" volt.
Aztán a napokban fotóztam cimbora D800-asával (ami nekem is volt 2 évig), júúúúj de elszoktam tőle, DSLR-től mint műfajtól is, illetve a hatalmas nagy tükröstől is. 2 méteres ember vagyok, nagy kézzel, de a pici E-M10 finomabb műszernek tűnik, mint egy DSLR tank.
Fura ezt így leírnom, mert a Sony-nak drukkolok például, hogy az új A9 szériája DSLR-méretű behemót váz legyen (minimum D800 szintű) A7R II technológiával telepakolva, amihez járna így a kesztyűben is megfogható opció, portrémarkolat 8 AA elemmel vagy Eneloop akksival, satöbbi, a mocitető alatt meg ott lenne a létező legcsúcsabb technológia.
Az m43-ban a "szmötyi" zavar: kicsit jobban meg kell minden képet szűrni, már alap iso-n, jó fénynél is, nem az az ultrakristálytiszta a RAW, amit lő az ember, hanem csak úgy "nem rossz". Na meg a leméretezett D800 színek (raw-ból) szebbek, aromásabbak, ami a sűrűbb (36 megapixelnyi) Bayer-nek köszönhető, vs. a 16 megapixel, tehát mindkét képet lehozva 2 megapixel fullhd-re, a D800-as tájkép jobban él, tökazonos ekvivalens gyutáv, üvegélesség, mélységélesség és minden mellett is.
Nyilván tök más liga a kettő, 160-ért nagyon jó vétel volt az Oly és sokkal kifinomultabb szerkezet, mint egy Nikon behemót, ami gyakran félrefókuszál, az üvegei meg erősen kompromisszumosak, de Oly-nál meg most úgy látom, hogy inkább a szenzor kompromisszumos, szóval egy csíkszélesség váltás után lehet, mást mondanék, de egyelőre csak rázzák a szenzort
de optimalizálni rajta érdemben nem nagyon akarnak úgy igazán, pedig natív ISO 100 és társai nagyon jók lennének + ha nem tolná annyira észnélkül felfele az ISO-t az AUTO ISO beállítás.. ISO400 felett egészalakos szép modellfotózás már kompromisszumos, felhasználásfüggő Oly-nál, ami szintén nem tetsz annyira. És ha megnézzük, hogy az m43 szenzor a mai képességeivel a csúcsmodellben mennyiben áll meg, jönnek a kérdőjelek, hogy biztos ez-e az út .. (Persze most a Sony-nál is jön a kérdőjel, hogy megér-e egy A7R II egymilliót + üveg még másfél)..
Sztem aki most akar gépet venni, annak MILC APS-C vonal (A5xxx-A6xxx) vagy E-M10-ek és nem kell bankot rabolni sem hozzá nagyon, fullframe beszállónak meg a legelső Sony A7 jó lehet (ha milc), vagy tükrös csattogót preferálva használt D800-ak, D610-ek, esetleg Canon-ok, ha sok a telézés és az elavult szenzortechnológia is kiszolgálja (többnyire ki).
Én is kivárok most. Remeg az ujjam mindig, hogy leüssek egy komplett A7R II szettet, de NEMMMMMMMM.... Ebből megjárom 2x-3x Maldívot csajossal...
meg az E-M10-el
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Sefter #36342 üzenetére
Nem, a mélységélességre is. A bokeh meg többek közt a frontlencse méretétől függ. A fényerő az annyi, amennyi. Azt nem kell szorozni.
Ami a portrét illeti, van aki lefossa a bokáját attól, ha modell írisze éles, a szempillája homályos, az orra meg füle épp, hogy sejthető. Nekem meg az tetszik, ha a fotós meg tud mutatni valamit az alany személyiségéből, életéből is. Lásd Korniss Péter munkássága.
-
80hun
addikt
válasz
Sefter #35669 üzenetére
Az elején mindig drágább. Amikor én a két a58-at vettem már annyiba került mintha az usába vettem volna.
És sajna a voltnál sem éri meg mindent megvenni ez is jóval drágább náluk. -
-
evo87
őstag
válasz
Sefter #34982 üzenetére
Az A5100 lényegében az A6000 belseje egy A5000 házba ültetve.
Tehát az 5100-as az 5000-nél nagyobb felbontású érzékelővel, sokkal jobb AF rendszerrel és nagyobb felbontású LCD-vel rendelkezik.
Ezért esne rá a választás, ha meg tudok békélni a dslr-nél megszokott kereső hiányával.
-
shouryuken
senior tag
-
beginnerguy
tag
válasz
Sefter #34866 üzenetére
Volt már róla szó, valószínűleg nem véletlenül (1836-os hozzászólástól ajánlom figyelmetekbe) ilyen olcsó
-
athomi
veterán
válasz
Sefter #34820 üzenetére
100 alatt? Biztos nem. A két obi 25 és 35-nél nem fog többért elmenni, főleg, mert van aki eladja 22-32-ért is a vadi újat (meg láttam már ennél is olcsóbban). Úgyhogy a szerencsésebb esetben is 110-nél fogsz kikötni, de inkább 115-nél. Mondjuk szerintem egy garancia nélküli, sok expós 90k-s E-M5-nél még mindig jobb vásár.
-
80hun
addikt
válasz
Sefter #34812 üzenetére
Némelyik milc gép+obi kombóval dualstabi is van.
Pl GX8 , némelyik 2-es szériás sony A7 is tudja.
De be lehet állítani a prioritást hogy melyiket hasznája tudtommal.Pl nekem az oly úgy van beállítva ha a 30-as pana makrót használom akkor az obi stabilizátorát használja.
-
Vyndree
őstag
válasz
Sefter #34809 üzenetére
Meccsen ha fotózni szeretnél a kályhacsövet így vinned kell, csak nem lesz a végén DSLR, nem fogsz tudni mibe kapaszkodni. A LA-EA2 adapter szerintem iszonyat drága. Jobban jársz, ha veszel az árából egy tükrös vázat 300mm-es obival. Ezeket a képeket ma és tegnap fotóztam egy ilyen ólcsó dslr-rel:
[link] (tudom, nem lett mind jó, még tanulom a vázat és az obit is)
ezt a vázat ilyen obival ki lehet hozni 50-ből, meccsre ralira kezdésnek jó.Miért a két gép? Mert nem drágább mint ha adapterrel, jobb lesz a fogása a kályhacsővel, lesz stabilizátorod és ha nem akarod a nagyot magaddal cipelni, nem kell otthon hagynod, viheted az ILCE-t.
-
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
válasz
Sefter #34795 üzenetére
300 felett expontneciálisan drágábbak lesznek az obik., ami 300/5.6-nál fényerősebb, az meg főleg.
talán egy D7000 és az új 70-300-as Tamron segítene (USD jelzésű asszem), és akkor nem kellene rendszert váltanod. ha hosszabb obi kell, arra egy költséghatékony megoldás a kroppolás
követő AF-ben, ami a sporthoz elég jól jön, a tükör nélküli rendszerek még elmaradnak a tükrösöktől. -
Byk01
őstag
válasz
Sefter #34795 üzenetére
Hosszabb ÉS fényerősebb tele (az árgépet átböngészve) a Sigma EX 500/4.5 van, újonnan kb. 1,5 millió Ft-ért. És persze innen tovább árban felfelé még néhány.
Esetleg a Pana 100-300, ami ugyan szintén 300-as és 5.6 a fényereje a végén, de a crop miatt ez már ekv. 600 a 450 helyett.
Nikonra van még hasonló eredménnyel a 80-400, illetve bármelyik DSLR-re a Tamron vagy a Sigma 150-600-ai, esetleg a Sigma 50-500. Egyik sem fényerős, de talán picivel jobbak a 70-300-nál.
És végül ott van a Nikon1, amihez szintén van 70-300 (ez ekv. 189-810), vagy az FT1-gyel fel tudsz tenni egy 70-200/2.8-at, ami így kicsit hosszabb (540 vs. 450), és jóval fényerősebb.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Sefter #34798 üzenetére
Ha valamilyen apsc canont próbáltál esetleg, pl. 650d, 700d, 60d, 70d stb., szerintem nagyjából azt hozzák a mai olypanák is iso-ban, de tényleg nem ártana kipróbálni ezeket a gépeket, mert teljesen másképpen viselkednek. Nekem a g6-osom a legújabb vázam, egy kollégámnak meg 60d van, vannak olyan helyzetek, amikor nagyot nézek, hogy azonos iso-n hogy a francba hozott össze jóval tisztább képet ugyanott, máskor meg a pana tűnik zajmentesebbnek. Oly-nak van teddpróbára akciója vagy mi, szal ha van lehetőséged élj vele
szerk: 100-300, 75-300 nem fényerősebbek mint a régi teléd, főleg az oly nem az... -
jjeahh
nagyúr
válasz
Sefter #34795 üzenetére
Ez ennyiből sajnos nehéz lesz... Egyrészt a fényerős jó minőségű telék milc-re 400e fölött mennek (olympus 40-150 + telekonverteren kívül van ebben a tartományban más?
mondjuk az legalább elképesztően jó is), másrészt valszeg fázis af-el rendelkező gép kéne neked erre a célra. Ilyenek pl az olympus e-m1, fujifilm x-t10, x-t1, sony a6000, esetleg a pana gh4-ben meg g7-ben is elvileg elég hatékony az új felpimpelt dfd-kontraszt af. Üvegek: Fuji 100-400mm F4.5-5.6 (ez nem olyan hűdefényerős, de a fuji szenzora kompenzálhat), Oly 40-150mm F2.8 + MC 1.4 telekonverter... sony fronton nem tudom van-e valami jó tele.
Esetleg azt javaslom próbálj ki egy sima kontraszt af-es vázat is, mert ha mégis beválik, akkor vázon spórolhatsz egy kis pénzt, én pl. nem vagyok hardcore sportfotós, de szaladó-ugráló kutyákat minden hétvégén fotózok sima kontraszt af-es panákkal...Bastee: A sonyhoz van jó tele? EOS M3-ban nincs evf és amúgy is, szerintem max gx1, e-pl5 szint, amik nem biztos hogy jók lennének ilyen célra, ráadásul az obipark is szegényes.
szerk: régi 4/3 telék között esetleg nincs valami ami jóval olcsóbb mint a 40-150? Mert azokat fel lehet adapterezni e-m1-re úgy, hogy az af is gyors marad...
-
Kija
aktív tag
válasz
Sefter #21760 üzenetére
OK, ezt gondoltam.
A felsorolt modellek közül árban a D3100 és a Sony van közel. Melyik a jobb a kettő közül? Mennyivel jobb a D3100-nál a D3200?
Melyikre lehet könnyebben, olcsóbban plusz obit venni akár használtan is ha nem elég a hobbi céljaimra a 18-55 obi? Igazából, mivel nem sok időm van "csak" fotózni, úgy gondolom, hogy hosszútávon is maradok a családi eseményeknél, egy-egy nem profi portrénál és kirándulások során a látványosságok fotózásánál.
Nagyjából az automata funkciónál megrekednék szerintem...
Vagy erre nekem megfelelne a Samsung is ami ugye 40 ezer Forinttal olcsóbb?
Ami még zavar a Sonynál, hogy szinte minden ami kell pluszban hozzá a speciális. Adatkábel, töltő, akkumulátor, de még a memória kártya is. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Sefter #21553 üzenetére
Elvileg van a Medikernél és a Fotoplusnál is, persze egy telefont megér. MM-ben ne keresd, az a hülyék gyülekezete, szerintük nem beszerezhető a Panasonic itthon...
Egy tanács a G6-hoz, ha a 14-42 kitben gondolkozol: jobb megoldás egy G6 váz és egy külön vett 14-42II kitobi. Ez utóbbi újabb, kisebb, és sokkal-sokkal jobb mint a sima 14-42. H-FS14042A a gyári kódja. Sajnos ezzel az obival nincs itthoni forgalomban a fekete G6. Itt a PH-n rbalint88-nak szokott lenni (nekem is tőle van), és a zindexen is rendszeresen hirdetnek 35-38e körül új darabokat -
rbalint88
addikt
válasz
Sefter #21462 üzenetére
Na, mobilról sikerült beleépíteni pár helyesírási hibát az előző válaszomba, most már történelem.
Panáknak jobb az autofókusza, úgyhogy abból kellene keresgélni G3, G5, G6 vázak közül. Ezeken van kereső is, az külön jól jön madarászáshoz, meg ugye egy teleobjektív sem árt, ami újabb 100-150ezer Ft (Pana 100-300-asa) -
Degeczi
nagyúr
ez általában máshol is így van
pl. USA-ban is elhajtanak egy európai géppelazért van így, mert nem az anyacég állja a javítások költségét, hanem a helyi képviseletek - azoknak pedig értelemszerűen veszteség lenne egy olyan vázzal foglalkozni, aminek árát egy másik országbeli cég kapta meg
(mivel a gép árában fizeted meg az esetleges későbbi garos javítás költségét is)a szabályosan kitöltött (nemcsak a vevő, de az eladó adatait is tartalmazó) garlevél nyilván azért kell, mert így megoldható a keresztelszámolás a másik céggel
-
jeni
félisten
Elvileg kint olcsóbban megkapod,de mit ad az isten ha elromlik?Úti költség?Ha hibás lesz akkor tutira drágábban jössz ki vele,bár a postai csomag feladás az mindig olcsóbb.
Lehetséges,hogy világ garancia van a Nikon gépekre.de gondolom ez csak európára árványes,bár kitudja. -
jeni
félisten
Nem a Canon 450D-t szeretted volna írni
Ha Oly ( bár ezt nem mertem írni korábban, mert bár igaz csomagban néha dupla obival olcsóbbak, mint bármely más gyártóik ) későbbiekben drágább a tovább lépése az Olyról felfelé
Oly-520 az jobb mint a 420-as, de vannak már annál újabbak. A Google-n keressél rá.
-
jeni
félisten
Szia
Esetleg Pentax K200D? Minőségi váz megépítés,kényelemes,éppen most ad el valaki ilyet a prohardveren. Régebbi obikkal is tökéletesen megy ( bár az újabbakból nincs olyan pazar kinálat mint a Nikonhoz vagy a Canon gépekhez )
A Canon 1000D nagyon jó képet,de kicsi a mérete,nem kényelmes markolászni a vázat(előny: rengeteg obi kínálat van hozzá)
A Canon 450D az jobb választás lenneA Sony A200 váznál van jobb a A300 annak még kihajtható és élőképes az LCD-je
A Nikon D60 az is jó képet készít de nincs benne MAGYAR Menű
,ráadásként nincs fókusz motorja,csak az újabb obik-kal menne az AF (előny szintén rengeteg obi kínálat)
Egyébként semelyik Nikon digit tükrös gép nem tudja a magyarmenüt még a D3000 sem.Ha jó az angol nyelv tudásod akkor nem gond neked a Nikon váz
-
Szten Márs
nagyúr
Akár érdemes lehet megvárni a D3000-et is, kifejezetten előnyére változott a gép a D60-hoz képest, de a D60 is egy teljesen jó gép és jó választás - elsősorban tehát ezt a két Nikont nézegetném.
Canonból az EOS 1000D nekem szubjektíve borzasztó műanyagérzetű, kényelmetlen, a keresője is nagyon kicsi. A képminőségével nincsenek bajok, de ha már Canon, akkor egy EOS 450D nagyon megérné a pluszt az 1000D-hez képest szerintem.
A Sony A200-nak az előnye a vázba épített képstabi - bármilyen objektívvel lesz képstabid, amit a vázra szerelsz. Más előnyt így hirtelen viszont nem tudok hozzá társítani, és szerintem vannak bajai, a képminősége nem jött be nekem, főleg nem jpg-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bluetooth hangszórók
- Filmvilág
- Futás, futópályák
- Mesterséges intelligencia topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vezetékes FEJhallgatók
- VPN topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung SyncMaster 205BW Monitor
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged