- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- A Samsung gyártja az első 2 nm-es Qualcomm lapkát?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Egyszerre legnagyobb és legkisebb is a Garmin Venu X1
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Throme #99763 üzenetére
Én nagyon sokat járok a “zöldben” és általában egy oldaltáskával, vagy egy kis hátizsákkal. Vagy kutyával vagy anélkül. Sokszor viszek magammal távcsövet (a madarak miatt), a távcsöveim között van másfél kiló feletti is. Amellé nagy és nehéz fotós cuccot ilyenkor nem vinnék magammal (sokszor egyáltalán nem is viszek magammal fényképezőt). Vagy amikor csak kutyát sétáltatok, akkor is csak egy kis oldaltáskával megyek. Szeretem ha annak az oldalzsebébe vagy a kabátom zsebébe belefér a gép. Ez jelenleg a GX80 kitobival, vagy a 20-assal. Van hozzá egy tele is. A kitobit és a 20-as megfelelőjét szerintem meg tudnám oldani nagyobb szenzorú géppel úgy, a méret számottevően nem nőne (az a7c-t azért hoztam fel korábban is mert méretben közel áll az m43 gépekhez, és van hozzá 40mm-es obi, ami pont megfelelne a jelenlegi 20-asnak és nem olyan vészes méretben, és a kitobija is kicsi). A telét már nem tudnám megoldani (45-150-nek megfelelőt FF-ben ehhez hasonló méretben nem láttam). Igaz a telét alig használom, ha a madarak miatt megy akkor inkább a távcső amit viszek. Ami miatt jó a gép ha nálam van, az a “gombászás” ami nálam azt jelenti hogy körbefényképezem amit találok, de nem szedem le, és itthon beazonosítom könyvből. Ehhez nagyon szeretem a 20-as jó közelpontját és a gép kihajtható kijelzőjét (ezt már az E-330-nál is nagyon szerettem), mert talajszinten kell rendszerint fényképet csinálni.
Ezen kívül amikre a gépet használom általános dolgok.
Én jelenleg szintén elvagyok a géppel, néha jól jönne jobb AF (videózok újabban), jobb ISO zaj 3200-6400 környékén (feljebb nem szoktam menni), és egy kicsivel nagyobb felbontás. Ez utóbbi talán a legkevésbé fontos.
Én nem ekézem a formátumot, jelenleg is használom, ha úgy tűnt hogy ez ekézés akkor félreérthető voltam. Mindössze tényleg azt akartam kifejezni, hogy az m43 méretbeli előnye már nem mindig minden esetben úgy van mint régen.
Én mostanában egy kicsit dilemmázok, hogy a jövőben mit nézzek, milyen irányban tudok majd elmozdulni. Egyik opció hogy maradok m43-on de egy újabb, modernebb vázzal (nem lenne baj ha új szenzor lenne), a másik egy apsc (Fuji) vagy FF váltás (Sony vagy Canon).
Kíváncsi vagyok, hogy jön-e az a pletykált új szenzor, amit állítólag a Sony fejleszt m43-ra. -
válasz
Throme #99761 üzenetére
Igen volt apsc is (Nikon d70, Olympus E-330*, Canon eos 30D, ez utóbbi csak rövid ideig) és FF is (Nikon D750).
*bár 4/3, technikailag tekintsük apsc-hez közel állónak.
Őszinte leszek és leírom, hogy miért váltam meg a végén a D750-től (már megvolt mellette a Pana GX80); a méret és a súly miatt. Talán valamelyik topikban részletesen le is írtam akkor a dolgot. A D750 mérete és súlya árán a szenzor mérete nekem személy szerint nem adott akkora pluszt ami miatt megtartottam volna. Később leírom mire és hol-hogyan használom a gépeket nagyon sokat, abból látod miért fontos a méret és a súly (csak most sietek).Félre ne érts, nem akarok kényszeres vitatkozónak tűnni aki csak azt fogadja el ha neki van igaza, sőt. Lényegében összefoglalva azt mondanám, hogy amire ki akarok, akartam lyukadni, hogy mára már (a milceknek hála) a FF gépek is eljutottak méretben és súlyban egy olyan tartományba, hogy nincs számottevő különbség a vázak terén a m43-hoz képest. És csinálnak rájuk is nagyon jó kis méretű fixeket is és összecsukható zoom obikat is.
Kiváncsi vagyok a fentiekkel kapcsolatban a véleményedre (és nem akarom a millimétereken való huzavona felé folytatni a dolgot, inkább így általánosságban a gépek mérete és súlya a kérdés, elfogadom egyébként amit írsz, valóban egy fontos faktor a vastagság is, amit én eddig kihagytam a számításból. Ez a méretbeli dimenzió személy szerint nekem is fontos.
-
válasz
Throme #99741 üzenetére
Ez rettentő demagóg volt tőled.
Olvass vissza, onnan indultunk, hogy a fórumtárs kijelentette, hogy a m43 vázaknál az összes apsc váz nagyobb, a FF vázak meg végképp. Tehát ez volt a kiindulópont, vázak mérete, erre az állításra reagáltam.
“időről-időre fellángol itt az FF ajnározás”
Nem lehet hogy ennek van is valami oka?“Akkor miért használtok MFT-t?”
Ez egy nem jó hozzáállás. Attól még hogy használom, elismerhetem, hogy van másik formátum, aminek van előnye vele szemben, ugye.Az árakkal kapcsolatban már több kört lefutottunk a topikban, olvass vissza, tudom hogy bármilyen összehasonlítás unfair lenne amiben m43 váz jön ki hátrányosabban, de szintén tény hogy van drágább m43 váz mint FF, tehát m43 ár alatt lehet kapni FF vázat.
Az meg ne legyen már vita tárgya hogy én mit miért használok. Arra a szintre hogy akkor vegyek mást és ne foglalkozzak a topik témájával, időről időre lesüllyedünk. Szintén, hogy az én képeimben mi miért hogyan. Nem. Arra válaszoltam továbbra is, hogy még a legkisebb apsc vázak is nagyobbak-e mint az m43 vázak, és a FF vázak még nagyobbak, ha ez az állítás bukó (mert az), akkor ne keverjük már bele, hogy az én képeim miatt szükségem van-e Ff-re. Nem ez volt a kérdés. -
yle_greg
aktív tag
válasz
Throme #99665 üzenetére
Az nem gond a Pananak, ha egy nevenincs kinai gyart egy MFT bajonettes mamualis jatszos halszemet amit gombokert vesz az ember, es hasznal hozza egy Pana vazat, sot.
De ha egy Dual IS obit gyartana a kinai, akkor a Pana konkorense lenne, az meg nem jo. Szoval a Dual IS szabadalmat az Olyval meg tudna osztani, es ha osszebeszelnek, hogy melyikuk milyen gyujtotavolsagu obit gyartson, es milyet ne, akkor felosztva a piacot nem lennenek egxmas konkurrenciai, viszont az eladast felporgetne, ha a felhasznalo latja, hogy ki van nyalva a segge. Szerintem.
-
aginor
veterán
válasz
Throme #99640 üzenetére
"mindenki FF vázakkal rohangál manapság?" - szeretne, de azért még nem jött el az a világ.
ecaddsell: a videózáshoz annyira nem nem értek, de mind a GH5/6 mind ez munkaeszköz (még ha kicsit más is lehet a célcsoport), amúgy nem véletlen volt a mondat mögött a mosolygó.
-
ROBOTER
addikt
-
yle_greg
aktív tag
válasz
Throme #99607 üzenetére
A kozeljovoben nem valoszinu, hogy barmit utoszerkesztek az arhivumba kerultek kozul. De ha torolnem, Murphy szerint tuti rabasznek. :-)
Nyugdijas koromban lehet, hogy nagyon fogok neki orulni. Igazabol a kepek elrakasa nem problema a videokhoz kepest. Azok brutalisan zabaljak a helyet. -
Grillo
őstag
válasz
Throme #99600 üzenetére
Na nekem épp ez a kialakulatlan, igaz tavaly volt az első év, hogy elkezdtem rawban fotózni. Letöltés után leválogatom a képeke, ami teljesen szar törlöm. Viszont így is sok mennyiségre a raw miatt. De akkor lehet én is pár nagyon jónak tartotton kívül törlöm a nyers fájlokat.
-
yle_greg
aktív tag
válasz
Throme #99600 üzenetére
En is elrakom a RAW allomanyokat, pedig jozan belatas szerint soha nem fogom a regieket feldolgozni. De mivel a tarhely olcso, miert ne?
Jelenleg egy JPG es egy RAW cirka 30 MB.
Egy 8 TB-os vinyo 60-70 ezer forint, erre 260 ezer kep fer fel. En a regi kicsi vinyoimat nem dobtam ki, hanem vettem hozza egy 5 lemezes RAID hazat, igy oda arhivalok mindent.Egyszer majd veszek valami vegtelen meretu de lassu felhos tarhelyet, hogy legyen georedundans mentes arrol, amit jo esellyel csak az unokam fog megnezni, hogy nezd a papus de elcseszte ezt a fotot, belelog az ujja.... :-)
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99589 üzenetére
A szülők igénye, teljesen más kategória. Azon "nyomásgyakorlásuk", hogy még több fotó készüljön az unokájukról, nem feltétlenül a technikai forradalomnak -, hanem a megváltozott életkörülményeknek is betudható. Nálunk 30 évvel ezelőtt, teljesen természetes dolog volt, hogy minden hétvégén találkoztunk a nagyszülőkkel. Manapság azonban, nemhogy a szüleimmel, de még a saját gyerekemmel sem tudok mindig eltölteni egy-egy hétvégét, amikor szombat-vasárnap épp 10 órás munkarendben kell dolgoznom. A külföldre költözött családokról már nem is beszélve... Persze, hogy így, normális kapcsolattartás híján, szegény szülők örülnek a hatszázötvenedik hintázós gyerekfotónak is. Ha nem egy ilyen eltorzult világban élnénk, és több idő jutna a személyes találkozókra, biztosan nem az újabbnál újabb képeket "követelnék", hanem inkább a közösen eltöltött időt.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99583 üzenetére
"Most egy témáról több kép is születhet büntetlenül, csak a legmegfelelőbbet kell kiválasztani."
Ez így igaz, ami jó dolog is lehet. A nagy kérdés mindig az, hogy az a "több kép" számszerűsítve mennyi (?). A különbség mindig az egyén megközelítéséből adódik, azaz, hogy ki mire használja fel a memóriakártya nagyságából adódó előnyöket: lehetőségként tekint a javításra, vagy csak szimplán "ráragad" a keze az expo gombra, "az egyik úgyis jó lesz" alapon. Legyünk őszinték: átlagosan, ki hány százalékban kukázza a képeit? Az Oly csoportban volt is korábban ezzel kapcsolatosan egy poszt. Többnyire a képek kb. 90%-a kuka, és a fennmaradó 10%-ból is csupán csak annak a tizede, ami valóban jól sikerült; és még ennél is kevesebb az, ami páratlanul jó fotó lett. Az arányok valószínűleg nem változtak, csak ugye nem mindegy, hogy a kiindulópont 4-5 tekercs film, vagy pedig 2000 digitális kép, ugyanarról az eseményről. Ez szerintem őrült nagy különbség, amitől a fotó, mint olyan, teljesen elértéktelenedett. Apám fekete-fehérre készült papírképei, negái a mai napig megvannak, és szívesen nézegeti azt az ember. Na, és mi a helyzet manapság, a gépen, vagy a felhőben, bárhol tárolt, több ezer, netán több tízezer fotóval? A nagy részük teljesen felesleges adathalmaz, amit valószínűleg soha nem néz vissza senki.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99583 üzenetére
Az igaz ugyan, hogy ha az elejétől kezdve a kész papírképig, saját magad viszed véghez a teljes folyamatot, még inkább magadénak érezheted az alkotás örömét.
De ha netán másra bízod az előhívást, attól még ugyanúgy megmarad az analóg fotózás feelingje, egyedisége. Kezdve rögtön azzal, hogy egy kézzel fogható nyersanyagot, vagyis filmet kell fűzzél a gépedbe, amit te magad választasz ki. Tudod, hogy a képek száma korlátozott, így a technika rákényszerít, hogy megfontoltabb legyél például a koncepciót, vagy a fényeket illetően. És akkor ott van még a napokig/hetekig tartó izgalom, hogy vajon tényleg az és úgy került rá a filmre, amit és ahogy elképzeltél. Olyan, mint egy időutazás a múltba, megfeledkezve a világ őrült tempójáról. Ilyenkor példaként mindig a montenegrói nyaralásunkat szoktam felhozni: délben hajókirándulást szerveztek, azonban 12:10-kor a kapitány még nyugodtan lubickolt a tengerben, miközben a német turistákat szétvetette az ideg, és folyamatosan az órájukra mutogattak.Bizonyos értelemben természetesen, a németeknek volt igaza, ugyanakkor: valószínűleg soha nem fogják megérteni a hajóskapitányt...és nem azért, mert egyébként rossz emberek lennének, csak egyszerűen nem voltak képesek még egy nyaralás erejéig sem lemondani az otthoni berögződésükről, és inkább belesimulni az ottani társadalom laza életvitelébe. Talán ezt a példát tudnám párhuzamba állítani azzal, aki az analóg fotózás miértjeit keresi, de nem találja rá a választ. Amit az egyik kínszenvedésnek él meg, azt a másik egy jóleső "kihívásnak" tekinti. Kb; mint egy halász, és egy horgász közti különbség.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99578 üzenetére
Azért ez erős általánosítás. Ezt simán rá lehetne húzni a digitális technika bizonyos elvakult sznobjaira is. Benne vagyok 1-2 analóg fotós csoportban, és ott nem jellemző a digitális fotózás -, vagy mondjuk egyes gyártók ekézése. Simán megférnek egymás mellett úgy a Contax G2, mint pl. a Smena tulajok. A kisfilmes fotózás is csak egy hobbi, semmi több. És a többség nem azért műveli, hogy felvágjon, vagy kitűnjön vele a tömegből, hanem egyszerűen örömét leli benne, és nem sajnálja rá az idejét, energiáját, pénzét.
-
theporcupine
tag
válasz
Throme #99544 üzenetére
Igen, az összes objektívem eladásából tudnék venni egy jó közepes cuccot, szerintem. Ez az igazi kérdés, mert a beharangozó szerint lesz a GH6 1M is a magyar boltokban. Itt az a kérdés, hogy érdemes-e még ebbe a rendszerbe pénzt ölni. Amikor az első GH1-es MILC-et megvettem, még nem volt egy havi fizum, ez meg fél éves. (ok, én is kevesebbet keresek már). Mindig felmerül, hogy ugyan hobbi, de pénzt is hozhatna.
Nálam például azért volt a GH1 egyértelmű döntés akkor, mert FZ-50-ről, meg camcoderről logikus volt. Jó darabig, videós gépnek egyértelmű volt a Pana MFT. Most azért már messze nincs így, illetve ott van a Pana S rendszere is.
-
Hi!King
őstag
válasz
Throme #99545 üzenetére
Kezdetnél nem találom reálisnak a mai világban az egy havi bért. Amikor filmes gépek voltak, és jóval drágábbak, akkor más volt a mérce, mert akkor sokkal kevesebb dologra, azon belül kevesebb technikai eszközre költöttek az emberek.
Azok a tejfelesszájú gyerekek gondolom a videóikból élnek vagy legalábbis akarnak élni, ha abból élnék, én is megvenném az 1000 eurós iPhone-t, hogy aztán földhöz vágva összetörjem, ha potenciálisan visszajön az 1000 euró többszöröse a nézettségből, hogy egy szélsőségesebb példát mondjak.
De akit elkezd érdekelni egy hobbi, akkor ha csak nem percember, akinek sok pénze van, és pár havonta új hobbiba kezd, akkor azért van egy, a már benne lévőknél alacsonyabban fekvő ingerküszöbe a belépő szettre. Erős a gyanúm, hogy ha a legolcsóbb kerékpár 3 ezer euro lenne, akkor idővel nem csak a kerékpározás, mint közlekedés, hanem a kerékpár mint hobbi is leapadna, hiába nem számít soknak a 3K egy hobbi célú kerékpárnál, profiknál meg nagyon kevés. És ezt most nyugati viszonylatban mondom, Magyarországon ugyanez igaz lenne 1000 euronál.Egyébként már nem tudom előkeresni, de régebben olvastam valahol statisztikát róla, hogy a csökkenő piacon belül azért eléggé felül vannak reprezentálva a belépő szintű gépek kitobival.
@HuMarc
Ami a csak a kitobit használó ismerősödet illeti, ha a mostani trendek folytatódnak, és visszaszorul a mft és az APS-C, akkor simán lehet, hogy én is majd olyasmi konstrukciót veszek és használok, mint pl. egy Pana FF váz 20-60-as kit obival, és esetleg később egy tele vagy nagy átfogású obival. Ha egy szenzorméretre megy rá minden gyártó, akkor minden szinten alkalmazkodni kell majd a helyzethez, akkor is, ha lehet, hogy még a kitobit sem használom ki DoF-ben, illetve fényerőben. -
nozs23
addikt
-
aginor
veterán
válasz
Throme #99536 üzenetére
Wow kamerától ne várj sokat, akkor nem fogsz csalódni.
A 40-150-re én is, de mivel már megvettem a nagytesóját, csak akkor fog érdekelni, ha valódi 1:1-es makrót fog tudni.
Amúgy már régóta hiányzik a rendszerből az F4-es zoomsor, most már meg lesz ez is.
"a boltok szabadulnának az oly cuccoktól olcsóbban" - soha, mert lényegében egyik sem tart komoly készletet.Amúgy váz árakban nincs olyan nagy baj, azok még elviselhetőek valamennyire, de lencséknél kéne egy revízió szerintem.
theporcupine: "mindenki használ fényképeket/fényképezőgépet" - emiatt sok fotós aggódik, és csak részben alaptalanul. Innentől kezdve egyre nehezebb lesz eladni a gyenge munkát, mert olyat már nagyobb eséllyel készítenek telefonnal a vendégek is pl. Felértékelődik a minőség szerepe, ha pénzt is szeretne keresni az ember fia.
" vizuális kultúrát" - lehetne és kellene is tanítani, de nincs rá igazából igény. Igény a tömegre és a "különlegesre" van. Ez utóbbi pont az előbbi miatt és általában túltolt mesterséges megvalósítást jelent. -
Grillo
őstag
válasz
Throme #99510 üzenetére
Hát ja, azért esett az MFTre a választás, mert árban jó volt, és fogalmam sem volt, mennyire fog bejönni az objektívek cserélgetése a bridge gépek után. A váz meg a 3 obi eddig olyan 300 körül van, táska, egyebeket nem számolom, mert az máshoz is lenne.
Gondolkodom még obin, de igazából ez is sok, kéne egy 12-ről induló (12-60?), valami fényerősebb fix, aztán jóvan, de még elvagyok. -
Grillo
őstag
válasz
Throme #99507 üzenetére
Én kb egy éve vettem egy GX8at 14-43-mal, meg azóta lett hozzá egy 45-140 és egy 100-300, de ha a mostani eszemmel vágnék bele a fotós hobbiba, akkor egy lépcsővel feljebb nézelődnék, Sony vagy Fuji vonalon. Bánni nem bánom, mert megtanulni mindent alapoktól ez is tökletes, sőt, soha nem fogom kihasználni még ennek a rendszernek az adottságait sem.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme #99499 üzenetére
Engem nagyon meglepne, ha valaki most kezdene el m4/3 rendszert építeni. Ha találsz magadnak egy "használom amíg működik" szemléletű konfigurációt és neked megéri, akkor meg lehet venni, de arra alapozni, hogy az OM System megéri a "wow" kamera elkészültét eléggé bátor elképzelés.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99475 üzenetére
Köszi! Az eredeti EX DN, már vagy 10 éves konstrukció, ilyen távlatból pedig elég könnyű felmérnie egy gyártónak a vásárlói igényeket. Nem hiszem, hogy ha továbbra nyereséges lett volna az eladása, akkor megszűntették volna a gyártását. Szerintem egész egyszerűen nem volt már egyensúlyban a kereslet-kínálat viszonya. Ezt részben alátámasztja az is, hogy a - vélhetően legnépszerűbb - 60mm-es DN Art obit leszámítva, a másik kettő (19mm, 30mm) a mai napig kapható, holott lassan 3 éve leálltak a gyártásával.A másik dolog pedig, hogy ezekkel az objektívekkel elsősorban nem a m4/3 rendszer híveit támogatták (az csak egy kis szelet a tortából). A Sony usereket pl. elég érzékenyen értintheti, hogy - szemben az új f/1.4-es contemporary obikkal, - ezek még nem fast hybrid AF kompatibilisek. És akkor az erős marketing gépezetről még egy szót sem ejtettünk...
A 12-45-ön egyelőre még töprengek, ennyi pénzért szinte ajándék. Ami picit zavar az Olympus obiknál, az az ellentétes irányú zoom, illetve nem tudom, hogy mennyire jól kezelhető vele a kézi élességállítás. Én leginkább manuálisan állítok élességet, ezért is örültem meg neki, hogy mennyire jól kezelhető a 19mm-es Sigma. A 25mm-es Pana ehhez képest például kész rémálom volt.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99455 üzenetére
Tegnap megérkezett a 19mm-es Sigma. Hát...ez valami ritka csúnya egy objektív.
Amikor megláttam élőben, nekem egyből a Minolta Maxxum korszak jutott róla eszembe.
Funkcionálisan viszont nagyon rendben van, úgyhogy nem nagyon érdekel, hogy néz ki. Mft rendszerben nekem eddig a Sigmák amolyan szürke eminenciásnak tűntek, nem is fordítottam rájuk különösebb figyelmet. Pedig ez a DN Art obi, a maga árcédulájával nagyon rendben van, pláne úgy, hogy 3 év rá a gyári gari. Az meg már csak hab a tortán, hogy alapból adják mellé a napellenzőt, plusz még egy gyöngyvászon kistatyót is. Teljesen meg vagyok vele elégedve.
Amíg a duguláselhárítókat vártam a ház előtt, csináltam egy gyors összevetést a Pana 12-32 kitobival. Azonos rekeszérték mellett, a Sigma élesebb képet produkál...leszámítva a sarkokat, mert ott viszont homályosabb a kithez képest. De engem nem zavar, nem Hasselblad szintű épületfotókat várok tőle, csak hogy picit túlmutasson a kitobjektíven. Plusz ami nagyon nagy meglepetés, és piszkosul megörültem neki, hogy gyönyörűen lehet vele kézzel állítani a fókuszt. Tulajdonképpen ez a két elvárásom volt vele szemben. A látószöget viszont még picit szoknom kell, mert eredetileg 17mm-esre pályáztam. Mindenesetre ár/érték arányban (akár az új árát nézve is) szerintem verhetetlen. -
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99455 üzenetére
40mm alatt megelégszem f/4-el is. Ritkán van szükségem fényerős obira, bár most a karácsonyi vásárban épp jól jött, hogy kéznél van. A manuális fixeket általában jobban szeretem, ugyanakkor az a tény, hogy egy negyed kilós obival lefedhetném a teljes 40mm alatti tartományt, ami ráadásul időjárásálló kivitelű, ilyen ár mellett még engem is elgondolkodtatott. Meglátjuk. Jan 10-ig még van időm dönteni, addig teszek egy próbát a Sigmával.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99333 üzenetére
"Már írtam korábban, hogy ez a közelebbi szem éles fotók nem is tetszenek, akár divat, akár nem, akár ciki ezt bevallani, akár nem."
Dehogy az. Számomra sokkal cikibb, amikor valaki rendszeresen azt mantrázza, hogy az mft rendszer szar, mert azzal nem lehet olyan papírvékony DoF-t elérni, mint FF-el. Na de ha valakinek nem is célja mindez?? Akinek a keskeny DoF tetszik, hát legyen az, egyéni ízlés kérdése. Csak az az unalmas, hogy akinek meg nem tetszik, vagy nem vágyik rá, annak állandóan magyarázkodásokba kell bocsátkoznia, mert szembe megy a többség általános vélekedésével.
Példaként ott van mondjuk Miguel Quiles, aki nem csak APS-C, hanem FF gépeket is használ. Fotózhatna akár f/1.8-on, mégis, sokszor rekeszel akár f/8-ra, f/11-re (!), mert ő nem a 'plasztikus hatású' fotók híve, a portréin szereti megmutatni a bőr mélyebb textúráit. Lásd pl:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=331783101660355&set=ecnf.100044860041910
Videói is vannak a témával kapcsolatban:
https://www.youtube.com/watch?v=3lgAtPmTUMc
https://www.youtube.com/watch?v=XyvwvYR9-FIHozzád hasonlóan én is jobban szeretem, ha több 'információ' marad a képen. És 50-60mm-en, f2-f/2.8-as rekeszen még szépen elkülöníthető a portréalany a háttértől. Más úgy visszanézni a képeket mondjuk a piciről, hogy azt nem csak kronológiai sorrendben tudom egymástól megkülönböztetni, hanem helyileg is tudom mihez kötni; legyen szó akár Baja főteréről, vagy a Dóm előtt, esetleg a hátsó kert kapujában a mamánál, és nem úgy kell barkóbázni, hogy mit is ábrázolhat az az elmosódott háttér.
Más az, ha a Burdának lő portrét az ember, és egészen más, ha családi portrékról van szó. Szerintem. -
yle_greg
aktív tag
válasz
Throme #99333 üzenetére
"A másik, mikor olvasok néhány tesztet, hogy fényerős obi f1.xx jó-jó, de rekeszelve, f2.8-on igazán éles.... akkor gyakorlatilag van egy f2.8-as obija, csak kifizette az f1.xx rekeszt."
Ne felejtsük el, hogy nem csak fotózásra vannak a lencsék, hanem videózásra is, és a legtágabb rekesszel készült pixelkukkolva megállapított "nem igazán éles" kép a mozgó felvételen fel sem tűnik, viszont a vékony DoF -al leválasztott ember mozgása, vagy a fókusz sík eltolása látványos effekt tud lenni, ami egy f1.x -el elvégezhető, de f4 -el már nem. Ilyenkor kifizette és ki is használja az f1.x tartományt, és nem csak f2.8 -ban gondolkodik. Persze videó közben többet "forog a film" f4 és felette, mert a népek hajlamosak gázmolekulaként kitölteni a teret és nem egy síkba rendeződni, de azért van értelme időnként hirtelen tágra venni az apertúrát egy-egy snitt erejéig.
-
aginor
veterán
válasz
Throme #99337 üzenetére
A dof (nem csak a papírvékony) egy kreatív eszköz, segít, hogy azt és úgy mutasd meg, ahogy szeretnéd, vagy ahogy a kép/helyzet kívánja. Az általad említett nagy mélységélesség pl szakmaporténál vagy riportnál lehet előnyös, ahol láttatni szeretnéd a személy környezetét is, mert hozzátartozik. Egy mezei porté esetében a háttér általában inkább elvisz, mintsem hozzáad a képhez, ilyen esetekben egy nyitottabb rekesz lehet az előnyös, persze aranyszabály nincs rá. És ugyanakkor az is igaz, hogy egy jól bemosott háttérrel elfedhető a nem megfelelő háttérválasztás, de nem is mindig van rá lehetőség, hogy a megfelelőt válaszd. A nagy rekesznek további előnye a rövidebb záridő, valamint az, hogy azért még manapság sem a legnagyobb blendén a legszebb a rajzolat. Namost, szinte biztos, hogy egy 1.4-es lencse 2.8-ra rekeszelve szebben fog karcolni, mint egy eleve 2.8-as teljesen nyitva. És az is ott van, amit fentebb már írtak, hogy zárni a rekeszen lehet, a max értéket továbbnyitni nem nagyon.
Képstab: vannak olyan emberek, akik valamiért saját bevallások szerint ki tudnak tartani olyan záridőket, amiket a mezei halandó nem. Ezzel a jelenséggel rendszeresen találkozom tesztekben. Volt olyan teszt, ahogy 2 másodperces tesztképek is szerepeltek, állítólag kézből. Sok függ a fotós életkorától, alkatától, egészségi állapotától, pillanatnyi lelki állapotától, légzésétől, géptartás és kezelési szokásaitól, a képre szánt időtől, a képek számától, az zártól, a támasztékokig és még sorolhatnám. Tehát, amit az egyik röhögve kitart, az lehet, hogy a másiknak varázslat.Mondom ezt úgy, hogy nekem sem sikerül ezeket a csoda értékeket reprodukálni, de 150mm 1/15, 8-12mm 1/6-1/10, közelfényképezésnél 150mm-en 1/40-1/60-ad simán megvan, 150mm+26mm közgyűrűvel 1/140-1/160-ad, amik nem rossz eredmények. -
nozs23
addikt
válasz
Throme #99337 üzenetére
Nem tudnék most példát mondani hol jó a papírvékony dof, mert nem vagyok gyakorlott fotós.
Számomra nincs benne fantázia.Most mondok egy bagatell példát, mondjuk az esküvőn elkapni valakiről egy jó portrét, anélkül, hogy a háttérben látnád, ahogy józsi bácsi épp tömi befele töltöttkáposztát.
De bárhol, ahol nem túl szép a háttér, nem mindig van alkalmad magad rendezni, vagy helyszínt választani. De simán lehet egy kreatív döntés is. A lényeg, hogy vannak olyan obik, amik megadják ezt a lehetőséget. Rekeszelni lehet ezeket az üvegeket is, egy sötétebb obit viszont nem tudsz jobban kinyitni. -
Hi!King
őstag
válasz
Throme #99333 üzenetére
A másik, mikor olvasok néhány tesztet, hogy fényerős obi f1.xx jó-jó, de rekeszelve, f2.8-on igazán éles.... akkor gyakorlatilag van egy f2.8-as obija, csak kifizette az f1.xx rekeszt.
Na de én még nem találkoztam olyan obival, tesztekben sem, amelyik a legnagyobb rekeszen lenne a legjobb, tehát ha f/2.8-as obit vesz helyette, az meg mondjuk f/4-re lesz rekeszelve, szóval nem feltétlenül az van, hogy kifizette a nagyobb rekeszt.Jó, értem, hogy ez nem egyformán igaz minden obira, gondolom Oly 12-45 f/4 PRO simán lehet, hogy van olyan éles f/4-en, mint egyes f/2.8-as zoomok ugyanott.
-
nozs23
addikt
válasz
Throme #99333 üzenetére
A másik, mikor olvasok néhány tesztet, hogy fényerős obi f1.xx jó-jó, de rekeszelve, f2.8-on igazán éles.... akkor gyakorlatilag van egy f2.8-as obija, csak kifizette az f1.xx rekeszt.
Manapság ez elég ritka. Főleg a 1st party vagy nagyobb nevű 3rd party (Sigma, Tamron, Samyang stb.) objektíveket tekintve. Inkább régen volt ez jellemző, illetve gondolom most is pl. a korábban linkelt 5ezer ft-os obiknál.
Az igaz, hogy mai fixek is jellemzően 2.8-4 körül érik el a legjobb élességet, kontrasztot, de a különbség, főleg középen, marginális. -
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99320 üzenetére
Én is sokszor simán el vagyok f/2, f/2.8-al. Sőt: ha úgy adódik, hogy nincs más kéznél, néha még olyan eretnekséget is elkövetek, hogy a 12-32-es kitobival lövök 'portrét'.
Manapság szinte mindenki, aki portrézik (is), címlapfotót szeretne viszont látni. Fétissé vált az extra fényerő adta, minél vékonyabb DoF. Nekem ez mft-n picit erőlködésnek tűnik, hiszen ha kizárólag az az illető vágyálma, hogy a portréalanya szabályszerűen kirobbanjon a háttérből, akkor léteznek erre ideálisabb rendszerek is. És a swirly bokeh "mániáról" is ugyanezt gondolom.
Én f/1.4-re még azt mondom, hogy már-már határeset, de belefér. Viszont ennél nagyobb fényerő, kifejezetten csak a vékony DoF miatt...teljesen értelmetlen dolog. -
yle_greg
aktív tag
válasz
Throme #99317 üzenetére
"Hát nem tudom hányan gyűjtenék be egyszerre a 10,12,15,17,19,20,25 sort
"
Hát ez az! A 10-25 lefedi az általad írt 7 obit, míg csak a fent említett három obi, a 12, 17, és a 25 az 270+170+140 = 580 pénz, ami csak 50 ezerrel kevesebb mint amennyibe a nagy obi fájt (külföld, és erősebb forint).
És így 10 -től indul, nem 12, -től, és a köztes értékek, pl. 20 -as is le van fedve. Hátránya, hogy ha elromlik, akkor az összes egyszerre romlik el... :-)
-
aginor
veterán
válasz
Throme #99317 üzenetére
Félreérted. Nem azért voltak fehér hollók, mert olyan faszányos lencsék ezek, hogy soha senki nem adta el, és csak hagyatékból kerülnek fel, hanem mert "nem sokkal drágábban" lehet méretben hasonló, de fényerősebb darabokat kapni. Aki már fényképezett korábban, az annyira nem izgul rá szerintem m43-on egy 2.8-as lencsére.
Nem vagyunk egyformák, de ahova nem kell nekem a dof, oda elég a kitlencsék 4-6-os rekesze is, ahova kell, ott pedig egy 2.8 nálam szóba sem jöhet. Mondjuk attól mert nem én vagyok a célcsoport, attól még lehet piaci relevanciája a dolognak, bár mostanában mintha mindenki a borotva dof-ra izgulna. -
yle_greg
aktív tag
válasz
Throme #99313 üzenetére
A vicc az, hogy ha az ember összerak egy sort a legfényerősebb AF obikból 10 és 25 között, akkor a minőséggel, a súllyal és az árral nagyjából ugyanott lesz mint a Pana 10-25 f1.7.
A különbség csak az, hogy külön obikkal lehet egyszerre csak egyet vinni és megspórolni ezzel egy doboz sör súlyát, cserébe viszont nincs nálad a többi ha mégis kéne. Valamint videó közben a zoomolás kevésbé töri meg a felvételt, mint az objektív csere.
Ez csak úgy eszembe jutott. :-)
-
aginor
veterán
válasz
Throme #99313 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy olcsók (bár igazából azok), csak azt, hogy nem drága.
A 12 és a 75-ösök kivételek, azok érthetetlen módon túl vannak árazva, de a 110-170 közötti sáv fotózásban nem számít drágának. Aztán persze ott van a Sigma 56 150-ért, és pl.: a 30-as 125k-ért. Ezek szerintem remek lencsék, és ár/érték arányban már nehéz lenne alájuk licitálni. Ha 125k egy 1.4-es, akkor mennyiért adnád a 2.8-at? 40-60k? Én biztos vinném helyette az 1.4-et, annak legalább van fényereje, elmosása. Ha pedig nem kell egyik sem, akkor ott vannak a kit lencsék gombokért. Persze nem ártana, ha lenne, de szerintem oka van hogy a Sigma is kezdi kivezetni a 2.8-asokat (már ha valóban így van). Igazából mindig fehér hollók voltak a használt piacon, ami mutatja a népszerűségüket (egyetemben a 17/2.8 és 14/2.5-el). -
Studi
veterán
válasz
Throme #99313 üzenetére
Azért azt ne feledjük, hogy azok a CaNikon, de akár Pentax, Minolta fixek évtizedekkel korábban fejlesztett, már az életpályájuk derekán túllevő objektívek voltak. Ami persze nem jelenti azt, hogy ne lehetnének kiváló minőségüek is akár, csak ott az early adopter időszak valamikor a 70-es 80-as 90-es években volt, még a filmes korszakban.
-
aginor
veterán
válasz
Throme #99310 üzenetére
Ezzel most nem értek egyet, mert abszolút semmi értelmét nem látom m43-on a 2,8-az fixeknek, pláne olyan rajzolatú kit lencsék mellett, mint amilyenek a rendszeren vannak. Az 1.8/1.7-es sor nem drága (kivéve a 75-öt), és kicsik is, így egy 2.8, max akkor lehetne életképes, ha palacsintává lapítanák őket. A 75 meg amúgyis egy olyan semmilyen gyújtótáv szerintem és ezt igazolja, hogy viszonylag "sokan" adják el őket ilyen indokkal. Portrére nekem hosszú, telének rövid. Hiába bitang a rajzolata és szép a lencse, hogy soha nem tudnám használni.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99310 üzenetére
A Fotoplusnál már kifutóként árulják. Gondolom, nem az ő szortimentjükre értendő, hanem ténylegesen megszűnt a gyártása, és már csak a készleten felhalmozott darabok maradtak. A Sigma weboldalán sincs már feltüntetve, csak az f/1.4-es darabok.
Nekem szerencsére nem fontos az AF, 40mm gyújtótávolság felett pedig simán el vagyok látva jobbnál-jobb, olcsó vintage objektívekkel. A Minolta 75-150mm-es objektívem pl. simán hozza azt a minőséget, amit a jobb gyártású 85-100-135-ös fix Minolták együtt. Mindössze annyi hátránya van, hogy f/4-el indul (viszont már nyitva is kellően éles). Nevetséges áron, olyan 15e forint körül vásároltam. Amíg vannak olcsó alternatívák, addig simán el vagyok az x százazer forintos natívok nélkül.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99304 üzenetére
Igen, az f/2.8-as Sigmák nagyon jó ár/érték arányúak voltak. Hogy a vártnál kevesebb fogyott belőlük, vagy csak az f/1.4-es objektívek megjelenése miatt döntöttek a kivezetésük mellett, azt nem tudom; de tkp. már nincs is jelentősége.
Mindenesetre az biztos, hogy az 56mm F/1.4-es Sigma - mft rendszeren belül - pillanatnyilag a legjobb portré objektív. -
aginor
veterán
válasz
Throme #99264 üzenetére
Azért azt tegyük hozzá, hogy a 10-17-ből indult a dolog, minden más már csak extra. Ahogy arról sem tehetek, hogy mostanában mindenki Sony-ra fejleszt és a Canikon tükör nélküli rendszerek nem nagyon kapnak fókuszt.
Amúgy adapterezve mindkettőre felmennek a tükrös lencsék, az alapján lehet csinálni összehasonlítást.
A Sonynál azért raktam be egy alternatívát, mert köztudott, hogy a G lencsék arany vese árban mennek és nem akartam nagyon ferdíteni. Ami mondjuk meglepett, hogy a már a Canon RF és Nikon Z 2.8-as lencsék is.Lugosi: Korábban sem volt olcsó, csak másak voltak az összegek, de arányosítva nem volt jobb a helyzet. Pont a napokban olvastam el a tesztet újra a 14-35-ről (időnként rákattanok, de mindig túl drágának találom végül, és még beszerezni is macera). A tesztben 650k akkori forint szerepelt, ezt átforgatva az inflációval mindjárt le is ver a víz, és rájövünk, hogy a mostani megfelelője, a 10-25-öt, lényegében ingyen van.
Amúgy az aranykor a 2000-es évek volt (2000-2010) amikor viszonylag olcsón (natív evolúciós módon) lehetett fejleszteni, nagy volt az érdeklődés, mindenki fotós akart lenni, és nem tudtak elég vackot gyártani, így volt pénz lóvéra a kameragyártóknál rendesen. Ez csak egy kiugrás volt, azóta visszaállt minden a régibe. A fotózás régebben is elég drága volt, hát mostanra szintén az lett, a belépő cuccok kihalásával részben, más részben pedig az új rendszerek megjelenésével, amire rájátszik a csökkenő kereslet és az emelkedő igényszint is. -
aginor
veterán
válasz
Throme #99178 üzenetére
Ezt minden valamire való cég csinálja, úgy hívják, hogy hájp keltés. Ha jól csinálják,és jó a termék is, akkor elvben növelni tudja a birtoklási vágyat és a márkahűséget is. Gyakorlatilag meglátásom szerint a JIP-nek ezzel most azért óvatosnak kellene lennie, nem most van itt az ideje az ilyen trükköknek, pláne, hogy az idénre tervezett bejelentésekről is hallgatnak és lényegében már november van.
Ahogy sejteni lehetett egy M1 variáns. Expó gomb alapján X, de lehet változik a formaterv és mégsem.
A paraméterekre én is kíváncsi leszek a WOW jelző miatt. A piac az utóbbi pár évben nagyon elment az m43 mellett. Van már másnak is jó képstabja, még kis vázban is (akár FF szenzorral), gyors sorozata, forgatható kijelzője, jobb fókusza, , kicsi optikái, stb. Ráadásul megjelentek olyan új szolgáltatásokkal, mint a blacklit nélküli kereső, szemérzékelős af, programozható gombok/tárcsák az objektíveken, témafelismerő af, 6-8k video, rétegzett szenzor, stb.
Az biztos, hogy ha ezt a WOW jelzőt komolyan gondolják, akkor rendesen fel kell kötni a getyeszt. Ha pedig sikerül nekik, akkor egy olyan gép jön, amit el sem hiszünk majd. Mindenesetre én drukkolok, bár attól tartok, hogy az ára miatt csak sokára, vagy soha nem lesz ilyen WOW kamerám.yle_greg: ilyen "monolit" vázakat a Pana tolja/tolta, az Olynak ez soha nem volt erőssége, így tőlük max egy pen-f mk2-őt várhatsz, ami nagyjából témába vág.
Az ilyen telefon fgép hibrideket felejtsd el szerintem, eddig mindenki befürdött velük, és nem látok rá esélyt, hogy ez a közeli jövőben változzon. Az Olynak még az Air sem jött be, pedig abban volt potenciál és rajongótábora is.jaanoo89: "úgy tudom, hogy az E-M1 széria jól fogyott."- kérdés hogyan definiáljuk a jól fogyott jelzőt.
Amennyire emlékszem, japánban a kis penek és az M10 volt mindig az eladások csúcsán. Olyannyira, hogy az összes gyártó 10-es listájában is mindig bent voltak, ellenben a Pana cuccaival. Ettől függetlenül biztosan jól fogytak az egyesek is. A flickr pedig lehet nem mérvadó, mert oda csak az tölt fel, aki minimum hobbifotós. A más platformon publikálók és a kocafotósok eleve kiesnek. -
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99178 üzenetére
Csak a már tőlük megszokott időhúzás. Vagány az új reklám videójuk, de igazából az sem egy konkrét, saját, kézzel fogható innovációról szól, hanem csak az Olympus múltjáról. Jobb lett volna akkor előrukkolniuk vele, ha van már egy olyan fényképezőgépük, ami kimondottan az ő fejlesztésük, szabadalmuk alapján készült, nem pedig egy toldozgatott valami.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99123 üzenetére
Én is csodálkozom...egyrészt, mivel 17-28mm-es Nikkorról még nem is hallottam
(jó lesz az inkább 17-35mm-nek), másrészt olyan minőségű portréfotót, amit a videóban láttam, még én is tudok készíteni, egyszerű mft rendszeren.
A srác profi videós, és fotózással is foglalkozik (a Nikon szett a sajátja), úgyhogy az biztosan nem mondható el róla, hogy nem tudja kezelni a DSLR-t. Gondolom, egy átlag user bőrébe bújva próbálta szemléltetni a két 'fényképezőgép' közti különbséget, ahol átlag jóska szemében az Iphone meggyőzőbb. De hát, kinek mi... Számomra az Iphone-nal készült portréfotók teljesen természetellenesnek tűnnek, pláne az első egészalakos fotó a hölgyről. A haja, az arcának a kontúrja olyan hatást kelt, mint ha úgy lett volna utólag beillesztve a hölgy a háttérbe. Számomra kifejezetten zavaró.Amúgy most cseréltem tévét is, egy picit újabbra, modernebbre, és ott is ugyanezt érzem. Annyira tűéles, hogy az - az én szememben - átfordul egy zavaró, természetellenes képi világba.
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #99089 üzenetére
Az f1.4-es fix objektívek szerintem még pont az ésszerűség határain belül mozognak. Súlyban nem muszáj vele elszállni, és nem olyan papírvékony a DoF, hogy egy pár centis sávban kelljen mozogni vele.
Próbáltam 50/1.2-es objektíveket, egy percig sem hiányoznak. De ettől kisebb gyújtótávolságú obiknál sem.Markolattal kapcsolatban: pont benne vagyok egy félig DIY projektben, nemsokára tudok róla fotót is prezentálni. Piszok jó lett vele a GX80 fogása. Nekem gyakran a kisebb, könnyebb objektívek is gondot okoztak, ha épp állóképeket készítettem velük. Ezt a gripet úgy formáztam, hogy "portré állásban" is biztosan, stabilan lehessen megtartani.
-
aginor
veterán
válasz
Throme #99049 üzenetére
Már nagyon régen ki kellett volna hozni az F4 zoom sort (ami most meglesz) valamint egy nem pro 1.4-es fix sort is (ami már nem is lesz meg). Mindkét sornak az igényesebb, de nem túl tehetős amatőr lenne a célközönsége, ami viszont szembe megy azzal az álmukkal, hogy ez a rendszer lesz majd az új Fuji.
Amúgy a kép alapján ez az F4-es zoom határozottan baráti méretűnek tűnik végre, ami szerintem nagy piros pont.A 60-as makró így is szinte gombokért van a konkurenciához viszonyítva. Használtan régebben lehetett venni már 85k-ért is, ami szerintem több, mint korrekt ár azért a lencséért. Ha olcsóbban kell ilyesmi gyújtótáv, akkor a nem rég is linkelt manuális darab jó lehet.
Talán 65k körül volt az ára, ha jól emlékszem. Annál viszont már tényleg nem lehet olcsóbban korrekt lencsét csinálni. -
printer71
csendes tag
válasz
Throme #99022 üzenetére
" Ahogy itt kaptam linket a szervizes fórumtárstól, a vázam gazdasági totálkár lesz, ha meghibásodik (általányban 68k huf a javítás....már ha akkor történik, amíg még javítják egyáltalán) "
Akkor ezt a töltős balesetet felfogom " figyelmeztetésnek " , hogy nagyon kell vigyázni a vázra , és ilyen dolgokat nem rakunk kajával piával együtt ugyanabba a hátizsákba. Szerencsém , hogy nem a vázba folyt a valami
-
Oly-Service
tag
válasz
Throme #99013 üzenetére
Az oldal alján a "javítási árlistában" szerepelnek a még javítható készülékek.
Ha nincs ott a keresett termék, akkor már nem javítják.
Egy adott készüléket addig javítanak, míg a javításra gyártott alkatrészek el nem fogynak. (kb. 4-6 év) -
peppe79
senior tag
válasz
Throme #98958 üzenetére
Az alábbi kínlódásom abszolút az én hülyeségem, nem a gép hibája.
A GX80-on van a tárcsán Custom mode is; úgyhogy ebből a szempontból el vagyok kényeztetve. Igaz, mindössze 3 egyéni beállítás menthető el.
Én a cinelike hack-et mentettem el oda, illetve egy egyéni rekeszautomata üzemmódot, a leggyakoribb fotózáshoz. Az objektíveim nagy része manuális, így adott, hogy elsősorban kézi élességállítást használok. Autófókuszt legfeljebb csak a megmaradt Pana 12-32-vel, illetve Oly 45-tel. A backfocus már régebb óta be van nálam állítva, de eddig lényegében csak S-AF-el használtam. Most viszont egy olyan fotózáshoz kellett volna, amit legfeljebb csak AFF-el, vagy AFC-vel tudnék megoldani. Az szem/arcfelismerés elég pontatlannak tűnik, de a követőfókusz, AFF-el, egész használható. Sokkal rosszabbra számítottam. -
LiquidStep
csendes tag
-
aginor
veterán
válasz
Throme #98912 üzenetére
"Hobbi szinten feljebb lépni szerintem felesleges (ha csak nem a "pénz nem számít")" - az M1mk2 és azM5mk3 között nincs nagy difi árban. Az M5-nek kicsivel jobb az AF rendszere, van kézből hi-res, ill. várhatóan jobban fog frissítéseket kapni, ellenben az M1-nek jobb a markolata, gyorsabb, nagyobb a puffer (ebben nem vagyok teljesen biztos), több gombja van és két kártyafoglalata. Igazából egyéni preferencia dönt, de a 12-40-et szerintem jobb egy rendes markolattal tartani, de persze van, aki a kisebb méretre esküszik.
-
TayRol
nagyúr
válasz
Throme #98912 üzenetére
Em1mk1-esem és Em5mk1-esem volt, mindkettőt szerettem. Üvegből kb mindenem volt. Nagyon megszerettem a rendszert, azt, hogy jpeg-ben kiesett a kép a vázból és készen volt, a sebességét, méretét, stb.
Együtt tudtam élni azzal, hogy iso3200 felett már kompromisszumosak voltak a képek.Nagy kedvencem az Olympus. És mivel van otthon egy ilyen hátizsákom (valamikor sok-sok éve adták ajándékba - ha jól emlékszem) megint meg kellene tölteni a belevalóval.
-
aginor
veterán
válasz
Throme #98897 üzenetére
"Ez is érdekes, hogy egy zsír új obi nem ér 100k-hu-ot" - nincs ebben semmi érdekes, ennyi a használt piaci ára, ahogy az Oly 14-42 is csak 20k, a 40-150 is csak 35k körül megy el, és nézd meg az új áraikat. A kit objektívek mindíg jó vételnek számítottak használtan (ide sorolhatjuk akár a 12-40-et is).
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #98874 üzenetére
??? Olvass egy picit vissza. Részemről biztosan nem lett senki sem lehurrogva, vagy leoltva. A feltett kérdésre normális hangnemben, és tényszerűen válaszoltam.
Az általad kifogásolt válaszom arra a véleménynyilvánításra (nem pedig kérdésre) irányult, miszerint nem korrekt, ha egy adott objektívnél - amit többféle foglalattal gyártanak -, nem tüntetik fel az mft rendszernek megfelelő "ekvivalens gyújtótávolságot". Erre írtam azt, amit..
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #98870 üzenetére
Nem az volt a célom, hogy vitát generáljak. Ha visszaolvasol, egyébként nem is konkrét segítségkérésről volt szó, hanem egyéni véleménynyilvánításokról.
Szerintem az alap dolog, hogy ha valaki egy adott rendszert választ, akkor tisztában legyen vele, hogy xy gyújtótávolságú objektívvel milyen látószöget fog kapni. És ebben nincs semmi lenézés, vagy fellengzősködés, csak ugyanolyan alapösszefüggésnek tartom, mint például az expozíciós háromszöget. -
válasz
Throme #98809 üzenetére
Alapból a tartalék aksim kb. 60-70%-os töltöttséggel hordom magammal.
A gyári a tartalék, hogy a tartalék, az tényleg tudja, amit tudnia kell.
Ennyiből jó a GX9, hogy át lehet kapcsolni Eco EVF üzemmódra.(#98820) asdf_ : melóhelyen az IT rész tele van döglött DELL aksikkal...
-
válasz
Throme #98799 üzenetére
Az aksikkal akkor tudtok kitolni legjobban, ha teljesen feltöltve tároljátok őket.
Gyakran volt ilyen nálad? Ettől lehetnek az általad írt jelenségek.Épp most akarom átalakítani a GX9-hez kapott töltőt, hogy tudjam állítani, hogy a max. helyett nem 100%-ra is tudjam tölteni az aksikat.
-
válasz
Throme #98801 üzenetére
Tényleg, Red35. Sok videóját nem nézem meg, mert túl hosszúak (1-2 óra), és sokszor a jelentős része teljesen felesleges locsogás. Őt én abba a kategóriába tettem, hogy M43 témában néha vannak nézhető videói, de a nagy részüket átugrom.
Volt még egy angol hölgy, Micro Four Nerds, szerintem nagyon jó videókat csinált, és a lelkesedése is jó volt, de hosszú ideje nem rakott fel videót sajnos.
-
asdf_
veterán
válasz
Throme #98790 üzenetére
Nem az akcentusával van gond, hanem amikor megakad egy mondat egy pillantra, mert nem jut eszébe valami angolul vagy ,esetleg rosszul mond valamit. Én folyamatosan azt érzem nála, hogy a háttérben folyamatosan pörög, kattog a gép, hogy angolul menjen a történet, de ez meg elveszi az erőforrást attól, ami azt csinálja, amit mond.
Sulentohoz nem tudok hozzászólni, 2-3 videóját láttam talán összesen. -
asdf_
veterán
válasz
Throme #98784 üzenetére
Ha egy kicist kevésbé lenne lelkes, meg kevesebbet hadonászna, lehet, hogy többet nézném. PF-el meg az a gondom, hogy nála egyértelműen az anyag rovására megy a nyelvi akadály, ha jobb angolja lenne, a videói is jobbak lennének (mélgmielőtt: nem fikázás, csak ténymegállapítás).
-
peppe79
senior tag
válasz
Throme #98772 üzenetére
Semmi baj nincs azzal, ha egy adott vázat vesz alapul, és a saját preferenciáit helyezi előtérbe. De azért megemlíthetné az általa favorizált objektív hátrányait is, amiről itt egy szó sem esik.
AF? Lehet, hogy az Oly 14-42, egy E-M5 vázon gyorsabb, mint a Pana 12-32. De mi van akkor, ha nekem nem E-M5 vázam van? Akkor is helytálló? Ha nem, akkor viszont ne közölje a címben tényszerűen, hogy: "Why Olympus 14-42mm Is Clearly Better Than Panasonic 12-32mm?"
Közelkép? Ezen nincs mit vitatni.
Bajonett? A fém bajonett mellett érvel, mert az állítása szerint tartósabb, kevésbé "kopik". Én meg azt mondom, hogy az ő helyében sokkal inkább aggódnék az Oly szalagkábele miatt, ami vélhetően jóval hamarabb tönkremegy majd, mint a Pana műanyag bajonettje. Amúgy meg, ha ez a fő szempont: az első kiadású Pana 12-32 kitobik, illetve az önállóan megvásárolható darabok tudtommal fém bajonettesek. Nekem műanyag bajonettes Panám van, és eddig még nem észleltem rajta hibát. De ha netán tönkre menne, hát istenem: bagóért veszek egy másikat a használtpiacon.
Fókuszgyűrű? Részemről, a focus by wire kb. annyit ér, mint a kezelőgombbal történő fókuszálás...vagy talán, még annyit sem. De tény, hogy az Oly 14-42-n van fókuszgyűrű. Nem sok esélyt látok rá, de tegyük fel, hogy R.W. ezzel ugyanolyan elégedetten használja a MF-t, mint egy PRO objektívvel.
"Érdekes" módon viszont, a 14-42 idétlen elektronikus zoomjáról egy szót sem ejtett. Vajon "miért"???Élesség? Ha már objektívek összevetése, pixel kukkolás, akkor számomra alap, hogy azonos beállítás (gyújtótávolság...) mellett hasonlítom össze őket, MF-al, több -, vagy egy fix rekeszértéken. Ezt a két végállás szerinti, ki tudja milyen beállítások melletti összehasonlítást, nem is tudom értelmezni.
Zörgés? Bízom benne, hogy csak viccelt vele, és nem gondolta komolyan, amikor az OIS obit rázogatta...
12mm vs 14mm, mint "elhanyagolható" különbség? Erre inkább nem is mondok semmit...
Az objektív automatikus ki-, és visszahúzása? Állítása szerint ezzel gyorsabb a rendelkezésre állás, mint a Pana manuális nyitómechanikájával. Szerintem, meg pont, hogy nem. Főleg, ha az ember nyakában, vagy a csuklóján lóg a gép, és ki van tolva az objektív, adott gyújtótávolságra. Csak bekapcsolom a gépet, és már lehet is fotózni. Ezzel szemben, az Olynál időbe telik, míg az objektív kinyit...már, ha épp nem térdel le, a sok ki-be kapcsolgatástól.
Nekem volt 14-42 kitobim is, de a 12-32 sokkal jobban tetszik. Összeszerelésében, használatában, képminőségében semmi panaszom nincs rá, plusz ezen a zoomgyűrű forgásiránya is az általam megszokott.
-
válasz
Throme #98772 üzenetére
Az én 12-32-m műanyag bajonettes, egész eddig azt se tudtam hogy van fém is. Szerintem az obi súlyát egy műanyag bajonett is simán megtartja. Nekem is a 45-150 van hozzá, nekem optikai minőségre is nagyon tetszik. Ha most m43 vázat vennék akkor viszont szerintem valamelyik olympust választanám és hozzá egy Olympus obit, pl az E-M5 III-at a 14-150-nel, szerintem az most árban és teljesítményben se rossz.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Throme #98766 üzenetére
Picit sem volt elfogult.
12 vs 14 nem számít
a makró meg annál jobban. Azért ez egyéni preferencia, de a többség inkább az extra szélesre szavaz, főképp ezért is nagyon népszerű. Mint ahogy a manuális vs motoros nyitás is egyéni megítélés. 12-32 műanyag bajonettes... de létezik fémmel is. A képélességben a difit meg el kellene hinni neki, mert igazán nem mutat meg semmit, pedig van pár tesztoldal ami őt cáfolja és tesztképekkel mutatják hogy nagy az élességi különbség, kommentelőknél akinek volt mindkettő szintén ez a tapasztalata.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme #98696 üzenetére
Nyaralás alatt készítettem panoráma alapanyagot. Tapasztalataim:
1. Telefonos sweep panoráma, ha végképp nincs más, de boldogok nem leszünk a végeredménytől. Nyilván az elemi kép is gyengébb, így a végeredmény is az lesz.
2. Olympus workspace eleve kiesik, mert az E-M1 MkII nem jelöli össze a képeket.
3. Affinity Photo: szépen összerakta, egy kicsit még lehetett masszírozni.
4. Hugein: Számomra a legtetszetősebb. A legtöbb részlet itt maradt meg a végeredményben.Utólagosan is csak pár kattintás a panoráma összerakása, nem kell miatta aggódni. Végére egy jó tanács, hiába vízszintes a panoráma (ha az), portré állásban készítsd el a képeket! Jól fog jönni a függőleges mozgástér összefűzéskor.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
Throme #98687 üzenetére
Annyira, hogy az E-M1 után a mark II-ből száműzték. Nem mintha a mark I panorámájától hanyatt lehetne esni, még arra sem voltak képesek, hogy a kirajzolt keretbe odategyék az előző kép szélét az illesztés megkönnyítéséhez. Összefűzni pedig csak gépen kívül. A hülye vázspecifikus korlátozásokkal még azt is elérték, hogy a workspace semmilyen E-M1 Mk II-vel készült képből nem csinál panorámát. Gratulálok. Szerencsére az említett programok nem ennyire finnyásak.
A helyedben nem mondanék le a panoráma képről emiatt. Pár expóval több, kidobni ráérsz akkor is, amikor elégedett leszel azzal a bizonyos 12-essel kapott képpel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bluetooth hangszórók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- Windows 98/ME kérdések és válaszok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- AMD Catalyst™ driverek topikja
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 TomaHawk R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RX5500 XT 8GB Rampage SHIVA TT 530W
- Samsung Galaxy S22 Ultra 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Már csak 12 db 5G ROUTER! - Telenor 5G Indoor WiFi Router (FA7550) + töltő (bolti áruk 100.000Ft)
- Bomba ár! Dell Latitude 5500 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Graphite - Használt, újszerű
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest