Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz lugosi #92019 üzenetére

    Pont ez a focus shift jelenség lényege (ami nem annyira minőségi hiba, inkább objektív dizájn kérdése).

    [link]

    Alapesetben a váz nyitott rekeszen fókuszál (elég régóta, már a filmes korszak óta így működnek az AF rendszerek), így könnyebb a dolga. Viszont ha az objektív nincs megfelelően korrigálva a szférikus aberrációra, akkor nyitott rekeszen és lerekeszelve máshova fog esni a fókuszsík, tehát a nyitott rekeszen beállított fókuszod semmit nem ér lerekeszelve. Sokan panaszkodtak a Pana 25mm f/1.7 esetén arra, hogy f/4-re rekeszelve kevésbé éles mint teljesen nyitva, ők valószínűleg már le sem tesztelték focus shiftre az üveget.

    Ennek a kivédésére rengeteg praktika létezik, de egyértelműen a legjobb az, amit Panasonic vázakon csak Constant Preview névvel illetnek, így az objektív mindig a beállított rekeszen van és azon is fókuszál (kis túlzással, mert ha kevés a fény, akkor nyitja a rekeszt, felülbírálva ezt az üzemmódot). Így már jó lesz a fókusz bármilyen rekeszen és az addig fikázott f/4-es teljesítmény megtáltosodik.

    A DSLR-eken is van mélységélesség előnézet (még filmes SLR-eken sem ritka), ami a blendét már az exponálás előtt beugrasztja a beállított értékre, az élelmesebb fotós mondjuk ilyenkor fókuszál, ha jó a gombkiosztás talán még az ujjai sem csavarodnak ki a mutatvány közben. A Panasonic csak annyit csinált, hogy ez a mélységélesség előnézet állandóra is bekapcsolható (biztosan más vázakon is van ilyen, nem feltétlenül ezen a néven).

    (#92020) MrChris: Az viszont már valóban minőségi hiba.

Új hozzászólás Aktív témák