- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Google Pixel topik
- Fotók, videók mobillal
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Esetleg hajt itt vakaki GS450h -t?
Mi lehet az auto gyenge pontja, mire kell figyelni vetelkor. Elettartama az akksi pakknak, vezerlesnek, okoskerekeknek, CVT -nek?
-
MPowerPH
félisten
Helo. Nemetorszagbol autobehozatallal van valakinek itt tapasztalata?
Vagy esetleg Kopaszt bizta mar meg valaki autobehozatallal innen?
Filoztam rajta, hogy fogom magam, es kiindulok az autoert. De maganszemely hirdeti, es egyebkent is zavaros, hogyan alljak neki. -
MPowerPH
félisten
válasz
MasterMark #184717 üzenetére
Bluetooth modul lehalt. Muszerfalat felnyitottam, lekotottem, egybol 28mA a nyugalmi fogyasztas.
-
MPowerPH
félisten
válasz
MasterMark #184714 üzenetére
Igen, sok. 80mA alatt kellene lennie. De azt hiszem, meg is talaltam a bunost.
Ugy mertem, hogy rakotottem a multimetert(nincs clamp -om hozza, szigszalag) bezartam az autot, es figyeltem, mit muvel. Egyszer-ketszer felugrott az elejen, aztan beallt egy ertekre, es onnan nem mozdult.
De most rohadtul orulok, hogy nem kell kirobbantanom a biztositek tablat, es minden vezeteket kulon-kulon lemerni. Majdnem tuti, hol a hiba.
Ma meg elso fekeket cserelek, fekfolyadekot, meg hutofolyadekot, es akkor meg ez is... Megvan a mai program. -
MPowerPH
félisten
válasz
MasterMark #184711 üzenetére
Rendes nagy multimeterem van, 20A -t bir. Es beigazolodott a gyanum, 0.272A a nyugalmi fogyasztas... Szoval kezdodik a vadaszt....
-
MPowerPH
félisten
Hali, Segitsetek mar, hogy tudom kimerni pontosan egy auto nnyugalmi aramfelvetelet? Hogy kotom be a merot sorosan?
Siman csak lekapom a pozitiv sarut, majd a mero egyik kabele arra a kabelre megy, a masik meg a akku pozitiv sarura? -
MPowerPH
félisten
válasz
barnam_ #118093 üzenetére
En ma mind a 7 Transitba toltettem OMW taltos dieselt, atlag 65l/auto.
Szerintem meg az eletukben nem kaptak premium gazolajat, a Transitok 2.2 -es motorjanak a befecsije egyebkent is bedoglos a sz@r uzemanyagtol. Ez most kicsit atmossa... Erdemes lehet belejuk rakni spec tisztitot?
-
MPowerPH
félisten
válasz
molnarpeter #118065 üzenetére
Ezt igy kell megadni, ha nincs rendszamom? Az kemeny.
-
MPowerPH
félisten
válasz
szőröscica #118048 üzenetére
Koszi.
-
MPowerPH
félisten
Valaki tudja, hogy hogy kotok alvazszam alapjan biztositast? Muszaki adatlapok megvannak, most viszem az autokat eredetiseg vizsgara. Ugye kormanyablakhoz ezekkel a papirokkal, es a biztositassal kell menni.
-
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #116159 üzenetére
Ebbol haszongepjarmu lesz, a sajat cegem fogja 'megvasarolni'. Ezt akarom atiratni elso korben.
De meg van 6 masik Transitom kint UK -ban, azok is jonnek haza, abbol egyet meg megtartok, a tobbit vagy magyaritom es eladom, vagy angol papirokkal adom el. Szoval eleg fontos. Szerintem holnap beugrok a kormanyablakba vagy hova... -
MPowerPH
félisten
Hali,
Nem tom ide kotodik e, de megkerdezem! Hogyan tudom angol rendszamos 3.5t furgon magyar rendszamositasat elinditani? Milyen koltsegekkel szamolhatok? -
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
Doki16 #115720 üzenetére
Teny, hogy a japcsi CVT az nem rossz, es tenyleg megbizhato. Errol utolag vilagositottak fol... DSG -t, powershiftet hagyjuk, azok katasztrofak. Szvsz, nem veletlen az Audi sem szereli oket a premiumba. Aztan ha megkotlik a 7 millas Golfban 100k km utan, tobbe kerul a javitasa, mint az Audiban, mikor leterdel a ZF 250k km utan.
choco01: LM egyertelmuen premium olaj, azzal sem fogsz mellenyulni, de dragabb is. Azt neked kell eldonteni, hogy meger e annyi pluszt. Bar majdnem mind1, hisz 3l -en annyira nem egetvero pluszz koltseg.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Doki16 #115701 üzenetére
"Alapvetően pedig így jó ez mert úgy gyorsul a kocsi, hogy folyamatos teljesítménycsúcson jár a motor."
Ez igy szep es jo lenne, de ez csak az egyik oldala. A hajtasi veszteseget beleszamoltad? Ha olyan jo a cvt, akkor miert letezhet, es miert olnek milliardokat a joval komplikaltabb hagyomanyos automata valtokba?
-
MPowerPH
félisten
válasz
focvis #115622 üzenetére
Akkor ott a 25D, az nincs tultolva. 4 hengeres vacakot ne vegyel.... Borzalmas egy valamik.
35D jol eladhato, mivel hozzaerto korokben jo hire van, koztudottan a legjobb motorjuk. Eros, takarekos. Nekem az E92 -ot 4 napig tartott eladni. Az F10 -et meg 2 hetig. De az utolso hetvegen egyszerre 7 -en hivtak, hogy vinnek.(ho eleje, megjott a fizu) A 35D miatt... De az teny, hogy a 4-be nem fer bele. A 25D viszont igen.SzlobiG: 20D -nel 300k a vezerlescsere. 6 hengernel 350k. Gyari alkatreszekkel. Egyszer kell cserelni, de nem mindegyik 6 hengerest erinti.
-
MPowerPH
félisten
válasz
focvis #115619 üzenetére
35D -t, faceliftest. 7-8l kozott eszik atlagban, de 6l korul is tud enni, ha csak csorogsz. Ha 200 es folotte mesz sokat, akkor is megallsz 10l alatt. Bar nem tudom mennyit szansz ra... Minel kevesebb km, vezetett szervizkonyv, ami le is nyomozhato. Legyen visszanezheto, pontosan mit csinaltak az autoval a szervizeken kivul.
Azert ezek mar korosodo autok, dpf mindig problema lehet, de ez minden dieselre igaz. -
MPowerPH
félisten
Ez sajnos nem elado.
Kulonben nem koltene ra a tulaja ennyit. Csak kivancsi voltam, milyen egy patika peldany, igy baratom segitsegevel ratalaltam a csokara. Na meg ennek nyomhattam, igy legalabb most mar tudom, hogy a BMW utan mire szamithatok. Azert probauton nem illik kitolni mas autojanak a szemet.
-
MPowerPH
félisten
Ma vegre elesben is kiprobalhattam egy Mazda 6 MPS -t. 200k km utan, uj erositett kuplunggal, kettostomeguvel, felujitott valtoval, nagyobb turboval, friss vezerlessel, felujitott befecskendezokkel, erositett motorral (kovacsolt dugattyuk es hajtokarok, uj csapagyak, custom vezermutengely, es ehhez valo szeleprugok), nagy cooler, teljes rendszer hengerenkenti leomlovel, sportfutomuvel... Ah, egy alom az auto.
Meg egy Stoptech fekszett erkezik az autohoz, tenyleg csak az hianyzik.
Szerelmes lettem, eszmeletlen vezetni, meg csak nezegetni.
Es ez nem rohad(meg), de eddig en sajnos nem talaltam olyat, amit meg nem rag a rozsda. -
MPowerPH
félisten
Bevallalnam allandora, persze nem cabrioban.
Igaz, hogy csak 250CDi, de nem tunt nagyon gaznak. Mindennapokra boven sok meg ez is. Es sokkalta jobb az egesz auto ugy erzetre, minosegre, mint a 3er vagy a 4er. De a 9 sebesseges automata messze nem olyan jo, mint a BMW 8 sebessegese. Konnyen elbizonytalanodik, es neha sokat gondolkozik. Lehet csak a hangolasat rontottak el...
-
MPowerPH
félisten
válasz
rbalint88 #72119 üzenetére
A 6 hengeres dieselek se a lancot nem szaggatjak, se a turbo(-kat) nem fozik meg. A kategoria legjobb motorjai. Nincs szemellenzo, ezek az Audi fele V6 -os dieselek egy lapat k@kit nem ernek a millios porlasztocsucs cserevel 200k km utan, meg az elhalo turbokkal. A lancot azokban is cserelni kell, ha zavar, akkor a BMW -ben is ugyan ugy megteheted, de folosleges, mert dupla annyit ugyis elmegy, mint ami az Audiban van.
A szivosor lamellai 2008-ig altak fent, utana mar javitva lettek. De ha zavarnak, akkor 25k a dugozas, es semmi nem tortent. -
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #72108 üzenetére
Pont Te magad irtad, hogy nem ajanlott beleugrani egy ilyenbe. En ez utan erdeklodtem mashol is, ott is ezt mondtak. Ha veszek is, akkor legkesobb 150k km utan el kell adni.
A BMW se kulonb, de motor es valto teren messze a legjobbak es legmegbizhatobbak. (A 6 hengeres dieselek) -
MPowerPH
félisten
válasz
bitpork #72100 üzenetére
DSG, befecskendezok, DPF, MMI, DRL meg kutyatoke... Mar irtam korabban, baratom Nemetorszagban mit belelapatolt az A5 3.0TDi -be csak a hibajavitasra. 3 ev alatt tobb mint 3 millio rament... Irtam is a Audi topikba segitsegert, amikor hazatrelereztette az autojat a porlasztok miatt, mert kint valami 4500 juroert javitottak volna. A valasz az volt, hogy 200k km -nel ez normalis ezeknel. Meg az is, hogy a dsg leterdel 170k km utan.
Kollegam meg most adta el vegleg az A5-ot, mert igaz az benzines volt, de az MMI abban is meghalt, amit meg megcsinaltatott 300k -ert. Aztan egymas utani 2 hetben meghalt neki a ket ablakemelo, amire 250k -t mondtak neki, szoval gyorsan eladta, es vett egy Mercedest.
Szerintem ezeknel kevesebb hasonlo szoporoller van, talan egy E60, de abba legalabb a valto meg a motor nem romlik el. Ha nem hasznalod, akkor nincs vele baj, a garazsban nem romlik el.
-
MPowerPH
félisten
válasz
ALgore2 #72025 üzenetére
Ugyan az a kocsi jon ide,(Klacska fele, az egyik soforjuk ugyan akkor volt a gumisnal, mint en, O mondta, h Shell es OMV -nek szallit onnan a Dunantulra) mint az OMV -hez. Bp.-rol a Duna mellett levo teleprol, ahova elvileg az osztrakok hordjak az uzemanyagot hajoval. Csak az adalekozas mas...
Integrale: Nekem ugyan annyit eszik mindegyiktol, nem latok merheto, foleg nem 1l-es kulonbseget. (Csodalkoznek, ha az egyik gazolajjal eszik 130-nal 6-ot, akkor a masikkal csak 5-ot, ilyen nincs..) De az adalekok jotekony hatasa a rendszerre sokkal fontosabb, amit Te nem is erzel, a befecskendezok, dpf ellenben igen.
-
MPowerPH
félisten
Hehe, megkerdeztem a helyieket, hol erdemes tankolni. Az itteniek mind panaszkodnak az OMV -s gazolajra, foleg telen voltak gondok. Azt mondjak, hogy Shell -hez menjek, a dunafoldvari es szekszardi kutakhoz Ausztriabol jon a tanker.
-
MPowerPH
félisten
Itthon melyik kuton kapom a legjobb dieselt? Kint VPowert hasznalok, de ott nincs se Mol se OMW. Most olvastam, hogy a Shell is ujitott a premium uzemanyag adalekan es mennyisegen, Mol szinten. Vagy itt Dunantulon inkabb Maxmotion?
-
MPowerPH
félisten
válasz
norrberth #49333 üzenetére
Kivulrol rohadt szep, talan a legszebb a kategoriaban(az E coupe is gyonyoru), a tablet ismetelten igenytelen, a motorjai katasztrofak.
A tabletrol meg annyit, hogy nem rossz az irany, de legalabb lenne mobil, ergo ha kiszallok tudnam hordozni, mint ha tenyleg tablet lenne. Nem tudom, hogy ezek a nagyobb autogyarak miert nem tudnak leszerzodni egy gyartoval, ami megtervezi az autoihoz a tabletet, ami teljesen megegyezik egy mezei darabbal, de egy az egyben csatlakoztathato az autohoz, fizikailag is egy specialis porton keresztul. -
MPowerPH
félisten
válasz
Tsebacsi #49105 üzenetére
Nem tudsz elni vele. Ha a hiba ugyan ugy fennall, akkor tovabb kell keresni, es meg kell gyuozodnod arrol, hogy tenyleg azt cserelik ki, ami rossz. Ezert gyakori, hogy sokszor a userrel kicsereltetnek millio dolgot a motorban, mert mindegyike okozhatja az adott hibat, de egyik sem orvosolja a problemat. Majd negyedszerre megtalaljak a hiba forrasat. Neked meg mindegyiket ki kell fizetned termeszetesen.
Ezert jo egy profi muhely, ahol a rendes diag utan biztosan ahhoz nyulnak, amihez kell, igy nem vernek folosleges koltsegekbe. -
MPowerPH
félisten
válasz
MunezXBK #48983 üzenetére
Sargas fenyt irnak hozza, ami a 3600K mellett ertheto is.
brumi1024 : Igen, pontosan olyan. Vegul belattam, hogy az kell... Hiaba, mar csak a motorja miatt is, ez meg kihagyhatatlan deal volt. Itt irjak, hogy hajo.... Nem, szabalyosan egy tanker, ami miatt bajban is vagyok a szuk fordulokban, meg. Az E osztaly nagyon kicsinek tunik hozza kepest, pedig sulyban egyebkent nincs difi.
-
MPowerPH
félisten
A plusz kanyarfenyszoromba szeretnek a gyari sima H7 55W sarga es gyenge fenyu izzo helyett egy olyat, ami sokkal inkabb hajaz a Xenonra, es a fenye is kielegito. A feladata annyi, hogy lassu menetben bevilagitja azt a reszt, amerre eppen fordul az auto, mondjuk keresztezodesben az ut szelet.
En ket lehetseges izzot talaltam. Az OSRAM Cool Blue Intense H7, ami nekem mar kicsit kekes, nem Xenon szinu. Masik a Philips White Vision. Az elso 4100K-s, a masodik 4300K-s, mindegyikre 1500 lumen van megadva. Melyik lesz a jobb? A Kelvin alapjan nezve az Osram a feherebb, de a kepek mast mutatnak. -
MPowerPH
félisten
válasz
Kornel #34961 üzenetére
Veda eseten nem tudom, hogy ez hogy van, leven nem talaltam errol cikket. En biztos nem kockaztatnek azzal, hogy a meresi hibahatarban bizva 152 -vel fekezes nelkul elmegyek egy trafi elott, mig 149-nel tenyleg csak a tukrot kell nezned, hogy jon e utanad valaki. En ekkor mindig a gazra lepek, es tiplizek.
Most utanjarva, a hordozhatok azok lezeresek. Vazz, Lezer Jani megis jol jart.... 100-ig 3km/h, a folott 3% a hibahatar. De en akkor is ugy tudom, hogy a trafi 150 -nel mar kattan.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Kornel #34957 üzenetére
Nofene... Szerintem nem erne meg tobbet kockaztatni. Az a 149 allando temponak pont idealis, es ahogy nezem, itt is ez az ajanlas.
Annak a 2-3 -nak szerintem akkor van jelentosege, amikor hataron mernek be ket birsag-lepcso kozott, es Te fellebbezel, hogy marpedig Te pont alatta voltal, igy az alacsonyabb birsag jarna. -
MPowerPH
félisten
válasz
Kornel #34955 üzenetére
Ezt a +3km/h -t nem tudom, nem vagyok benne biztos, de rakerdezek. Nekem csak annyit mondtak, hogy palyan lojjem be az autot 149-re GPS szerint, orszaguton meg 104-re. Nem mennek majd utanad, legalabbis 20 -bol csak egyszer lesz egy elfogo auto is a kov. felhajtonal.
Az talan csak akkor, ha nem fogadod el, es birosagra viszed... -
MPowerPH
félisten
válasz
kaszaking #34950 üzenetére
Autopalyan 149 -el meg 'buntetlenul' haladhatsz, foto nem keszul, max kiszednek a forgalombol.
A kerdes az, hogy 80-nal mennyit csal az orad, es az, hogy sikerult e belassulnopd 75-re minimum. Azt hiszem 76 -nal kattan a fenykepezo.
mod: Jol tudtad. 100km/h alatt 15 a tures, folotte meg 20.
kornelka: Akkor nezd meg ujra: Itt vagy itt, vagy akarhol. Autopalyan 149 a vege, es nem kapsz csekket. 100km/h alatt meg +15 a tures.
Ora szerint nem, GPS szerint nezzuk a sebesseget. Ezt a % -os dolgot nem tudom honnan vetted, de nem szerepel sehol sem. TC-n volt fent egy cikk, az sem igy irta le. Na meg a rendszeresen leskelodos rendor ex-osztalytarsaim is igy mondjak, en is toluk tudom, sot, volt szerencsem kozelrol latni ezt a hiros VEDA -t. -
MPowerPH
félisten
válasz
LógaGéza #34422 üzenetére
Pontosan en sem tudom. Egy dolog biztos, ha nem teljesitik az ECE R90 szabvanyt, akkor nem hasznalhatoak kozuton.
Nezd meg a Ferodo oldalat pl, innen a DS2500 kivetelevel mindegyiknel fel van tuntetve, hogy "NOT SUITABLE FOR ROAD USE". Ahogy pl. az EBC -tol is ott az Orange stuff, ami szinten nem teljesiti a szabvanyt. "**PLEASE NOTE, THESE PADS ARE FOR TRACK USE ONLY, THEY ARE NOT R90 APPROVED**"Annyi a hiba, hogy hiaba van road use a ds2500-on, ha nem teljesiti a szabvanyt, akkor nem jo az sem. Es ez eseteben valszeg azert, mert nincs rajta wear indicator.
Megfogadom akkor amit irtok, es kicsereltetem redstuff -ra.
-
MPowerPH
félisten
Tulaggodom, mert most beszivtam a fekkel, es megegyszer nem akarom. Kozben voltam szerelonel is, kikertem a velemenyet. Pechre MOT vizsgaztato is egyben, es egybol mondta, hogy ezek a padok nem road legal -ok, ezert igazabol nem is rakhatna fol. LOL, mondtam nezzuk meg a weboldalt. Ott nincs feltuntetve ennel az egynel, de a dobozan tenyleg ott van. Irtam is a forgalmazonak, hogy nem akarjak feltenni, mert csak versenyre lehet hasznalni. Betudnam cserelni EBC -re persze....Meg fel is mehetne, mert a csoka a weboldal alapjan feltenne.
Akkor Te hasznaltal red es yellow stuff -ot is? Milyen autoval? Hidegen nem volt gondod a fekerovel? Mindenki azt irja, hogy hidegen nagyon veszelyesek, es csalodtak. -
MPowerPH
félisten
válasz
tomcsi23 #34411 üzenetére
Remelem, egy PH-s srachoz vittem. Szabalyozasnal belottek ezzel a pro-cut geppel, es az auton lett megcsinalva. Ennyit tudok errol is. Most ha raszanom magam, akkor ha elviszem a szerelohoz, mondom neki, hogy nezzen ra az agyra is. Kicsit betojtam attol, amit a Ferodo hasznalatijaban olvastam, ezert orlodok. Raadasban ott az van irva, hogy 'for track use', mig az oldalon azt irtak, hogy inkabb road, de birja a palyanapozast is. Irtam a forgalmozonak egyebkent, aztan majd eldontom, hogy marad e, vagy visszakuldom a fenebe. Mert mar talaltam olyat is, hogy elotte ajanlott bejaratni a tarcsat egy sima betettel, majd utana mikor a tarcsa mar kesz, mehet fel a Ferodo. Na ilyet en biztos nem csinalok.
-
MPowerPH
félisten
válasz
tomcsi23 #34400 üzenetére
Igen, arra. Pontosabban az, hogy az EBC is min. 600 miles -t ir a tarcsakra, addig csak finoman. Es azon vagyok, hogy ez mennyire hasznal a beteteknek.
A felelmem megint az, hogy ismet razni fog. Az ATE is addig jo volt, amig nem keveredtem ra vele a nemet palyara. Az 5000km kivegezte.... -
MPowerPH
félisten
válasz
tomcsi23 #34389 üzenetére
Az a gond az EBC betetekkel(mind a red mind a Yellow -al), hogy hidegen kvazi nincs fekero egyiknel sem. Mindenki panaszkodik, hogy reggel indulas utan a keresztezodesben alig tud megallni, meg hosszu autopalyatempo kozben ha veszfekezni kell, akkor az elejen szinten a hideg fek miatt nincs meg a lassitas. Ezert vettem Ferodo -t, mert mindenki azt irja, hogy az mar hidegen is nagyon harap. Csak ez a bejaratasi dolog elegge fura, kicsit be is tojtam most, hogy lehet megsem lesz ez igy jo, mert a beteteket nem tudom bejaratni.
-
MPowerPH
félisten
Jo reggelt
Kerdesem a kovetklezo volna. Kicsit upgrade -eltem a fekrendszert, mert a mostani elso ATE tarcsaim 8 honaposan megadtak magukat, razza a kormanyt nem is kicsit, pedig mar egyszer elvittem szabalyoztatni.
Rendeltem az EBC -tol Ultimax tarcsakat elore, es hozza ajanlasra a red stuff betetek helyett Ferodo DS2500-at, ami elvileg meg road legal. Valaki hasznalt mar hasonlo palyanapra is alkalmas kombot? A problemam a kovetkezo. A tarcsakat ugy, ahogy eddig mindig, az elso par szaz km-en csak finoman szabad hasznalni, utana lehet folyamatosan novelni a terhelest, de a javallat szerint az elso 1000 km-en csak modjaval. Ezt irja az EBC. Ezzel szemben a padoknal a bejaratasi fazis a kovetkezo: 25-30 alkalommal torteno, 4 masodpercig tarto fekezesek, 50% -os pedalnyomassal, hogy szepen fokozatosan epuljon fel a ho a fekrendszerben.Az egyik nagyon ellentmond a masiknak... Ha a padokat igy akarnam bejaratni, akkor a tarcsakat mar az elejen gajra vagnam.
Mi a megoldas?
-
MPowerPH
félisten
Hasznal valaki autos kamerat? Nagyon filozok rajta, hogy en is rakok az autoba, ki tudja mi tortenhet alapon. Nem ismerem ezeket, azert kerdezem, hatha valakinek van veluk tapasztalata. FHD, meg ha lehet akkor olyan, ami a sebesseget is odabiggyeszti a datum/ido melle.(nem tudom, hogy van e ilyen) Nem kell semmi detektor funkcio, meg hatso kamera, mert lattam mar olyat is.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Kornel #22590 üzenetére
Paks 2 ketto azert epul, mert igy lehetett sok sok milliardot zsebbre vagni. Hany evre lett titkositva?
A nemetek erdekes mod talaltak megoldast. Igaz, ido mire kiteljesedik, de mire meglesz Paks 2, addigra mar ok sem fognak az atmenetileg hasznalt szeneromuvektol fuggni.
Paksrol meg tudnek meg meselni, mivel ott lakom. Azzal nem dicsekednek, hogy az ott eloknel, tehat a bent dolgozoknal, es a szemkozti oldalon levo telepulesek lakoinak mennyire gyakori a magasabb sugarzas miatt kialalulo betegsegeknek a szama.
Az atomhulladekra pedig nem talaltak meg megoldast. Vagyis egy dolgot megis. Betemetni, fold ala zarni. Majd az unokaink elvezhetik a gyumolcset.En most fejeztem be. Majd ha lekoltozol Paksra, es dolgozol az eromuben, akkor beszelgetunk errol. 130 km-rol konnyu dumalni.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Mágus2 #22584 üzenetére
De mint irtam, en Veled ertek egyet. Nem ertem, hogy miert kell a VW -t beallitani bunbaknak. Hibaztak, oke. De azok is hibaztak, akik meg mindig ragaszkodnak az elavult meresi metodushoz. Azt kellene mar 'modernizalni', vagy inkabb lejonni az urbol, kijonni a laborbol.
joamilestoné: Jol irod.
Pumma: Persze. Megtalaltak a szoftvert, VW beismerte. Innentol kezdve kiszolgaltatottak a politikanak... Konkurencia ilyenkor kegyetlen tud lenni. Egy joval kisebb ceg ebbe siman becsodol.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Kornel #22579 üzenetére
Jah, az atomhulladekba meg belefulladunk. Mire lebomlik, mar a Fold sem lesz lakhato, mert megeszi a Nap. Meg majd hozok Neked halat a Dunanak azon szakaszabol, ahol a hutoviz visszaaramlik.(legjobb pecahely, 5 kg es a folotti pontyok imadjak a meleget) Es akkor egyel csak onnan par evig. Aztan majd beszelgetunk. Vagy menj el kirandulni Fukusimaba, nagyon szep hely.
Mágus2: Az a gond, hogy az nyilt csalas, es az osszes ilyennel rendelkezo motor egytol egyig megbukik. Azert mas gyartonal nincs ilyen. Trukkozes es csalas kozott van kulonbseg. A csalas tiltott, es buntetni kell, a trukkozes pedig nem tiltott, csak kijatsza a kiskapukat, avagy a rendszer hibait, amit nem lehet buntetni, csak bezarni a kapukat. A problema itt maga a meres. Tessek valtoztatni rajta, es normal, real life korulmenyek kozott merni a kibocsatast a labor meg a tesztpad helyett.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Mágus2 #22577 üzenetére
Nem a tobbletszennyezessel volt a gond... Persze azzal is, de maga a botrany nem ezert robbant ki. Hanem azert, mert a csalasra kulon software lett alkamazva. A tobbi gyarto mashogy trukkozik, mert biztosan trukkoznek, de nem csalnak.
Erre nincs is megoldas diesel fronton. AdBlue, ahogy USA -ban, de az is csak kezeles, nem megoldas.Durvan tul van mar ez lihegve.... Minden szennyez, meg a hybrid is, csak nem kozvetve. Meg a lo is szennyez. Ha mindenki lovaskocsival jarna, az sem lenne jo, mert sokat pukiznak, ami ugyan ugy hatassal lenne a felmelegedesre(nem is tudom, hogy a marhatartas hany szazalekban felelos...), pluszban azokat etetni kellene, igy meg kevesebb termofold maradna, ahol az emberi fogyasztasra termelnenek. Nincs megoldas...
Azt kellene mar meglatni, hogy a legnagyobb problema az maga a tulnepesedes. -
MPowerPH
félisten
válasz
norrberth #22266 üzenetére
Nagy tevedesek vannak e teren is. Az angolok a legigenytelenebbek a gumihasznalatot illetoen. Kezdve azzal, hogy itt is van tel, mivel alt. januartol marcius elejeig majdnem folyamatosan maximum 7 fok van, es esik, legtobbszor eso, de 3 eve, miota kint vagyok, mindig volt ho, ami meg is maradt 3 napig. Tavaly 1 honapon keresztul minden reggel kapartam az autot, mert -1 - -5 fokok voltak reggel, es a hatalmas para miatt jegpancel fagyott az auto kore. Tegnap is kapartam reggel, pedig csak 1 fok volt. 1,5 fok korul, mar fagynak a vizcseppek, igy az utak is csuszosak.
Erre fol, az angol nem hasznal teli gumit. Meg is all az elet, mikor leesik a ho...Sot, azt, hogy egy auton milyen gumi van, nagyon nehez megmondani. Altalaban minimum 2 fele, de 10 autobol 5-on minimum 3. Itt ugye azonos tengelyen is engedelyezett a kulonbozo tipusu abroncs hasznalata. Csak par pelda. Szemben a 6 eves S Mercin konkretan 4 fele gumi van. Forgasiranyos, asszimetrikus nyarik, es 1db 4 evszakos. Kicsit messzebb Audi A5 3.0TDi, 6 evesen, 3 fele gumival. A kisebb autok meg hagyjan, oda olcsobb a gumi, megveszik parban, igy legalabb a tengelyeken azonos. De a dragabbakat szigoruan egyesevel cserelik. Baratom MOT -ra vitte az Insigniat, teli gumival. Az egyik elso rosszul kopott, igy megbukott volna az MOT-t. A csoka csak azt az egyet kicserelte, nyarit rakott fel, valami altala forgalmazott kinait.
Szoval lehetetlen megmondani, mit is hasznalnak.
En megmaradtam az otthoni szokasoknal, decemberben megy fel a teli. Esoben is jobb, meg 7 fok korul is biztosan elobb megallok vele, mint a nyarival. Ideges is vagyok, mikor palyan csuszos idoben kozelrol kovetnek ebben az idoszakban.
-
MPowerPH
félisten
válasz
norrberth #22262 üzenetére
Itt kint vettem az angoloknal, de Nemetorszagbol jott. Itt kicsit dragabb, ellenben bennem folyamat el az a hiszem, hogy az itteni dolgok jobb minoseguek, mint amit otthon kapsz, mint ahogy azt mar tapasztaltam. Nem tudom, hogy ez erre a szegmensre is igaz e...
Es meg reklamaltam, hogy nem azt kuldtek, ami a kepen is van... Csodalkoztam is, hogy azt valaszolta, hogy az indikatoros mar nincs gyartasban. De nem figyeltem, hogy ez mar mas tipus.
Egyebkent otthon is lehet kapni mar. Ennek a sracnak irtam, ugyan ilyen aksit arul. Kepet o is rosszul rakta ki, mert neki is mar detto ugyan az van, mint ami nekem. Ha gondolod, kerdezz ra, o honnan vette. -
MPowerPH
félisten
válasz
SzlobiG #22251 üzenetére
Ezt nem tudom... Es nem is akarok vele kiserletezni.
De igen, csere utan szamitogeppel a tudtara kell adni a dolgot.
Ezt talaltam rola BMW-s forumon:
"Az akkukezelés volt az egyik pont, amikor meginogtam, hogy BMW-t vegyek-e. (De aztán rájöttem, hogy más meg másutt szívat.)
Szóval akkukezelés.
A BMW-ben igen fejlett energiagazdálkodás van. (Ez már előkészület a hibridre, amikoris a fékenergiát visszatölti.)
Az akku negatív saruja maga a csoda, egy rendkívüli dinamikájú árammérő, ami 1000A-t is tud mérni, de az alvó autó 40mA fogyasztását is. (Tényleg hatalmas mérnöki teljesítmény.) Az áram mellett méri a feszültséget és a hőmérsékletet is. Ebből számolja a belső ellenállást, stb. Természetesen tárolja az akku történetét, hányszor, hogyan sütötték ki, stb.
Mindez alapján két állapotváltozót exportál: mennyire van feltöltve az akku és milyen állapotban van. Ezek után a töltés nem úgy megy, mint mezei autóknál, hogy adott feszültségig tölti, a generátor armatúravisszahatása az áramkorlát és kész, hanem mindig a helyzethez alkalmazkodva tölt. Olyan csodaszolgáltatásokat tudnak megvalósítani, mint pl. ha úgy gondolja az autó, hogy már csak egy indításnyi töltés van az akkuban, akkor kikapcsolja a fogyasztókat, korlátozza. (Akár menet közben is, pl. visszaveszi fél értékre az ülésfűtést!)"Szoval a lenyeg. Azert kell regisztralni, hogy az auto tudja, milyen arammal toltheti, mennyire toltse, homerseklet, kisutes.... Jo ez a menedzsment, csak tul van bonyolitva, igy mar egy sima akucseret sem lehet megcsinalni otthon.
TaaT: Nem figyeltem, hogy Premium es Premium kozott is van kulonbseg.
Ezt kaptam, elvileg 2015 oktoberi, szoval eleg friss, jo lesz.
-
MPowerPH
félisten
válasz
kisza25 #22247 üzenetére
En kinezek ezekbol mindent.... Mikor megkaptam a gumikat anno, kopni-nyelni nem tudtam. 2014-ben 2011-es abroncsokat hoztak ki. Szoval minden lehetseges....
Egyebkent azert kerdeztem ra, mert nem tiszta a kor megallapitasa abbol a kodbol. Van aki azt irta, hogy az elso ket karakter az off, es utana kell nezni a betuket, szamokat.
-
MPowerPH
félisten
válasz
kisza25 #22237 üzenetére
En a gyartasat irom. A gyari aksik elmennek 10 evet is. De mar 8 ev utan le akartam cserelni, nehogy egyszer megjarjam. Ez az Exide pedig brutalisan eros a gyarihoz kepest.(720A vs. 900A) Csak csekkolni akartam, hogy nem e valami oreget, mar a disztributornal ujratoltottet kuldtek ki.
-
MPowerPH
félisten
válasz
Richard! #22232 üzenetére
Koszi. Eleg okor modon van megcsinalva, hogy az evet csak egy karakter jeloli.
Honnan talalja ki az ember, hogy az 5 az 2005 vagy 2015 akar lenni? Nekem 5JC2112. Vagy akkor az elso ket karakter nem jatszik?
Persze, ha megtalalnam, hogy melyik evtol van forgalomban ez az akkucsalad, akkor evidens lenne. Exide Premium aksit gyartottak mar 2005 elott is?
-
MPowerPH
félisten
Azt megtudja nekem valaki mondani, hogy tudom csekkolni az akkumulator korat?
MunezXBK: MTech egy tularazott normal cucc, semmi extra. Vegyel OSRAM -ot, lehetoleg olyat, amit nem a Romanoknal gyartottak.
-
MPowerPH
félisten
válasz
szőröscica #21540 üzenetére
Igen, ez ilyen kesztetes, hogy a legjobb kell, de badarsag AGM-es aksiert kifizetni a felarat, mikor az autod ki sem hasznalja. Nagy diesel E60-ba sem volt start-stop, csak nemelyik blue efficient vagy mi a banat 20D-be. Azokba kell a draga agm aksi, hogy birja a folyamatos leall-indul metodust. Elvileg a sima S4 is eleg lenne, ahogy a gyari is az a szintu volt, csak ugye olyan jot ugysem kapsz, mint a gyari. Szerintem ezzel siman elmenne meg par evet, mig egy OEM szerintem maximum 6 evig jo.
2007-ben meg nem igen voltak AGM aksik wgyebkent sem -
MPowerPH
félisten
válasz
szőröscica #21538 üzenetére
Ebbe AGM-es?
Ebbe se energiavisszanyeres, se start-stop nincs. (Meg maig sem raknak, ez nem sporolos modell)
Ami benne van, az meg egy sima mezei darab, talan meg a regi fajta Bosch S4 szint.
A tanitast azt tudom. Majd a szerelom megcsinalja, csak inkabb itt kint vennem meg, felarral, mert otthon ahogy neztem max 2 ev gari van rajuk. -
MPowerPH
félisten
Hi all, Jon a tel, en meg meg soha nem csekkoltam az autoban levo akksit. 9 eves az auto, es meg mindig a gyari BMW-s figyel benne, 90Ah, 700A. Szerintem lassan ideje frissiteni, nem akarok meglepetest. Regen nagy hype volt a Moll korul, de annak mar vagy 8 eve... Mi most a jo? En Bosch S5 100Ah 830A -t neztem ki, 5 ev garival. Sokan irjak, hogy az Exide Premium nagyon jo, abbol van talan 100Ah 900A, olcsobban, 4 ev garival. Kicsit fosok az Exide-tol, mert a regi automban 2db ment tonkre 3 ev alatt, es ugye otthon csak 1 ev gari volt rajuk, szoval nem voltam boldog.
-
MPowerPH
félisten
Láttátok már? Jaj azoknak akik az autópályán szeretnének meglógni...[link]
-
MPowerPH
félisten
-
MPowerPH
félisten
válasz
szatocs #4330 üzenetére
Hát ja. Én is rakattam föl sportkipufogó rendszert. Teljesítményben sokat hozott, de a hangja szörnyű volt a hosszabb utakon. 1 hét után lecseréltem a végeket normalra. De persze teljesítményben rengeteget hozott.
Azt bírom nagyon amikor a gyereknek bőg az autója, csak nem akar menni... És még menőzik is...
Új hozzászólás Aktív témák
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3038, 94% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X395 - AMD Ryzen PRO 5 I 8GB I 512GB SSD I 13,3" FHD I Cam I W11 I Gari!
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
- MacBook Pro 16 2021 M1 Max 32GB 512GB 1 év garancia
- Bomba ár! Lenovo X1 Carbon 4TH: i7-6GEN I 16GB I 256SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest