Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14334 üzenetére
A kijelző bekapcsolása simán leránthat 1-1 tizedet, az így semmi:
ne foglalkozz vele. 54.6 az elméleti max. Ha alá tölt az jó az akku
élettartama szempontjából, és marginális kapacitás csökkenés...
(Maga a gyújtáskapcsolós feszmérő is tévedhet valamennyit...)
Szerk: 54.1 ugye 4.16V celláként, megintcsak nincs jelentősége...
Nagyon messze van attól, hogy csak 80%-ra töltse: jó az 9x%-nak.Szerk: nekem pl. még 100%-nak jelzi most hasonló feszültségen...
Bekapcsolom a kapcsolót, bekapcsolnak a vezérlők, a lámpa, stb.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14327 üzenetére
Ha szétcsúszik a balance, akkor lehetnek ilyen tizedes történetek, de azért nem
az a jellemző, hogy egy vadonat új roller az első töltése után már akkuhibás...
Inkább hosszú távon degradálódik az akku, sokezer km-t ki kell(ene) bírnia.Mondom, ha eltörik az akku (S1 típushiba, az M4-nek más az akkuja, bár azt is
szidják, mint a bokrot), akkor ez a feszesés töltés után sokkal nagyobb lenne... -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14325 üzenetére
rendes kapaszkodni kell
Akkor neked valami tuning M4 Pro jutott. Vagy rosszul állsz rajta.
Picit érdemes előre terhelni, ha gyorsulási rekordra hajtasz... Főleg, ha a
roller elöl (is) hajt. Ha csak hátul, akkor mindegy. Csak kormánynak nem
annyira nyerő, ha kapaszkodónak használod. Elvégre az inkább kormány.Óhatatlanul kapaszkodik bele az ember: erősebb vason pláne. De tényleg
nem tudom, hogy mit szedett az a Kugoo, amikor a 2000W-os masina kb.
4 másodperc alatt gyorsult 24-re, azt érezte nagyon soknak az M4-es tag.
A 4000W masina meg értelemszerűen hamarabb, 2.3 s alatt megvolt vele,
pedig ott a hátsó motor viszonylag lassan pörgött rá a témára. Ez ilyen.Sajnos Kugoo M4 Pro nincs a táblában, és lehet, hogy az is csak az első
pár méteren lusta, aztán belehúz, de nem teszteltem hosszú távon...Egyszerűen az nem tetszett, hogy nyélgáz, és semmi reakció...Pár tizednél még nem gyanakodnék nagy akku hibára. Max. vmi balance.
Majd helyreáll: akkor kezdenék aggódni, ha több, mint 1V-ot esik hirtelen.
Az már inkább utal törött akkura (és olyankor a hatótávolság is bezuhan).BMS: battery management system. Az akku része, felügyelője és őre.
Jó esetben nincs dolgod vele: ha bekapcsol rajta a védelem általában oka
van, sokkal ritkább, amikor maga a BMS füstöl el, és onnantól nem véd...
(Az viszont elő szokott fordulni, pl. G-Booster betegség, hogy közepesen
töltött akkunál a 800W motorok akkora áramot rántanak indulásnál, hogy
annyira alacsonyra esik a fesz, hogy a BMS letilt, így a roller kikapcsol...
Tök kellemetlen, mivel amúgy még tudna gurulni jó pár km-t, csak kisebb
gyorsulással: ha az ember készült, lekapcsolhatja az egyik motort előre.)Ui: a töltő nem kapcsol le, az ott fog állni adott feszültségen, aztán ha az
áram már kellően kicsi, akkor zöldre vált és kész. (De a feszt tartja attól.) -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14312 üzenetére
Szerintem baromi jól gyorsul.
Ezt azért látod így, mert még nem mentél olyannal, ami tényleg JÓL gyorsul.
De ezen nem veszünk össze... Közlekedésre alkalmas, és ez a "lusta" indulás
hozzáállástól függően nem bug, hanem feature, hiszen biztonságosabb kezelni.
Pont erre hivatkozott az M4 Pro-s kolléga, és valahol igaza is van. (Annyi, hogy
az én vasam túl erős volt neki, bár akkor csak 2000W körüli volt. Ahhoz képest
egy 4000W-os masina már tényleg jól gyorsult. A 8000W kezd sok lenni.)
De nem való mindenkinek olyan erős roller, ami már nem is roller, hanem smkp.
Valóban van biztonsági kockázata, ha elforgatja a kereket és amiatt csúszol el!
Teszem hozzá, hogy első kerék hajtású vasakon ehhez nem kell túl nagy erő...
Elég, ha nincs terhelve az első tengely már pörög is. Füstöl a gumi, nem megy.Ezzel amúgy visszautalnék arra is, hogy probléma-e a kormányon az akku. Az
is, meg nem is: a tapadásban pont segít, és orr nehéz se lesz tőle, hiszen egy
sokkal nehezebb ember áll a kormány mögött a taposón (hátul van a súlypont).Töltőre rátérve. Nem jó, ha előbb az akkura dugod. Hirtelen töltődnek fel benne
a kondenzátorok, emiatt csattan (szikrázik!), ezzel pedig mellesleg kormolja a
csatlakozót, ami hosszú távon rossz kontakthoz vezet. Extrém esetben tölteni
se fog majd (korrodált töltőcsatlakozónál találkoztam ilyen hibajelenséggel).53,7 re esett. Miért?
Ez általában valami akku hibára utal. Ha minden szép, minden jó, és a BMS a
töltést engedi végigmenni 54.6V, 4.2V/cella feszültségig, akkor nem szabadna
onnan esnie. Ha esik, úgy valószínűleg a BMS lekapcsolta a töltést hamarabb:
amit leolvastál, az nem az akku feszültsége volt már, hanem a töltőé magában.
(Ha meg nagyon esik, akkor törött is lehet az akku - de pár tized talán belefér.)Szerk: akku kijelzés azért lehet pontatlan, mert terhelésre beesik a feszültség.
Ha és amennyiben csak ezt nézi a kijelző, akkor mutathat hirtelen nullát is.
A nyugalmi feszültségből lehet következtetni az akku töltöttségére, ha azt JÓL
mutatja (nem minden Kugoo képes erre), akkor becsülhető a hátralévő táv...
De erre úgyis rájössz majd, ahogy többet mész vele, ki fog alakulni "az érzés".Ennél pontosabbat úgy lehetne csinálni, hogy a BMS (pontosan) monitorozza
az akku állapotát, s valahonnan megtudja hozzá a megtett távot, mondjuk úgy,
hogy egyik Hall szenzort rá kell kötni a motorról... Mondanom se kell, hogy ez
általában egy BMS csere, és egy komolyabb átalakítás, motorból lopni a jelet,
szóval nem plug & play, nem szokták meglépni csak hatótávolság kijelzésért...Úgy általában érdemes azt is eldönteni, hogy "csak közlekedni" kell vmi, vagy
mérnökileg érdekel, mert utóbbi esetben lehet racionalitás a különböző "extra"
műszerezettségben, de átlag felhasználóként ez nem érdekes + nem éri meg.
(Egy sima okos BMS 30K körül beszerezhető, s akkor még át is kell építeni.)Ha nem tudod eldönteni, csak locsolod rá a pénzt, s azt akarod, hogy mindent
IS tudjon, pontosan mérjen, kijelezzen (kávét főzzön), akkor úgy jársz, mint én
a nagy vassal, amit már vagy fél éve építgetek, és métert sem mentem vele az
idén, pedig már bőven szezon van. (Cserébe párszázezer ráment a tuningjára.) -
phoenix1989
őstag
válasz
phoenix1989 #14312 üzenetére
Meg annyi hogy eső után mentem vele másnap és a hátsó fék köszörül. Ki fújtam a pofat de amikor fekezek néha hallani valami csetteno hangot kb olyan a hang mint mikor két vezetéket össze érintesz és szikrazik. Ez mitől van? Csak koszos és ki kell jobban tisztítani? A motornal vizzel le lehet mosni?
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
De, S1 plus-bol van 3 darabom.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
- Torolheto, akadozik a forum
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
Nekem is volt egy hónapig M4 pro tavaly ősszel mielőtt eladtam, kérdezz hátha még emlékszem rá.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #14310 üzenetére
FB-on van ilyen csoport "Kugoo Club Hungary" néven, ott biztos találsz tulajokat.
Itt is feltehetsz persze kérdést, mert ha nem (annyira) típusspecifikus, talán meg
tudja válaszolni, akinek bár nincs konkrétan M4 Pro, de látott már rollert közelről.Ui: én láttam M4 Pro-t közelről.
Mentem vele egy kört, de ennyi. Nincs vele túl
nagy tapasztalatom...Csak azokat tudom visszamondani, amit neten találni róla.
(Nekem mondjuk elsőre nem tetszett... borzalmasan gyengén indult, mint valami
nyugdíjas csiga... eközben a srác, akinek az alkatrészt vittem, majdnem hanyatt
vágta magát az S1 Dualommal, mert fel volt okosítva a vezérlő + volt vagy 2000W
teljesen közvetlen gázkarral. Hja kérem, nem kell lenyelezni, azért analóg kar.)
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #14044 üzenetére
Nem hinnem, hogy ez problema lenne, a vezetekezesen, az akkuban levo vedelmi eszkozokon is esik egy kis feszultseg, a toltes sem 4.2V-on kapcsol le, hanem amikor 4.2V alatt mar toredekere esik a toltoaram, ezaltal nem pont 4.2-on all az akku.
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #13840 üzenetére
Sajnos igen nekem is volt nem túl feltűnő főleg nappal, ha indexelni akarsz inkább tedd ki a karodat.
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #13838 üzenetére
Szerintem ez egy égi jel, kérd vissza az árát. Ha már kifutott termék kérdés alkatrész mennyi ideig lesz rá.
-
válasz
phoenix1989 #13593 üzenetére
Például:
Mi 3 roller hatótávja kb ~25km.
A Pro 2- é ~40km.Nekem elég lenne egy 20km-es hatótávú roller, tehát elvileg a Mi 3-as is jó lenne.
DE mivel 10%- os emelkedőn is használni akarom, a Mi 3-as mégsem jó, mert amikor az akksi már csak félig van, akkor ugyan benne van még ~12-15kmnyi hatótáv SÍK terepen, de dombra fel már visszaesik a sebesség 12-13km/h körülre, ami már az, amikor az ember majdnem elborul, ha nem jól ellensúlyoz.A Pro 2 ezzel szemben 10-12 km után még mindig háromnegyedig van, így jóval tovább lehet hatékonyabban használni emelkedőkkel tűzdelt terepen, pedig hardveresen kb ugyanaz, csak az akksija nagyobb.
-
Casseius
tag
válasz
phoenix1989 #13593 üzenetére
az szabja meg a kapacitást, ergo a hatótávot amit menni tud.
Egy roller legdrágább alkatrésze torony magasan mindig az aksi, így az ah ill a feszültség mellett kb a legfontosabb alkotóelem, majd ezt követi a motor -
Horn Ákos
csendes tag
válasz
phoenix1989 #13585 üzenetére
Valami olcsó számzáras lakatot.
Ha megszabadítanának tőle, akkor ne bánd hogy a zárat is elvitték magukkal. -
Dave™
nagyúr
válasz
phoenix1989 #13573 üzenetére
Akkor mi a gond? Hogy szóvá tették, hogy lötyög? 45-nél csak nem olyan zavaró már. A lényeg, hogy sokat tud és olcsó, ez a legjobb párosítás!
-
Tamás9x
őstag
válasz
phoenix1989 #13573 üzenetére
A szerintem, az szubjektív, mondok valós tényt. Nem szűnik meg a garancia, csak ha leszeded a talplemezt és megsérted a zárócímkét. De ez boltja válogatja, mechanikai sérülésre nincs gar csak elektronikaira.
-
PociAti
őstag
válasz
phoenix1989 #13573 üzenetére
Lehet neked van igazad!
Az elhangzottak alapján egy konstrukciós hibákkal rendelkező rollerra van szükséged.
Eredeti hibáit nem szeretnéd kézenfekvő megoldásokkal orvosolni
Többet nem költenél rá csak azért, hogy ne hibás rollert vegyél.Az is lehet, hogy kifejezetten a hibái miatt esett erre a konkrét típusra a választásod.
Léteznek önsorsrontó emberek, ezt másoknak tiszteletben kellene hagyniuk.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #13573 üzenetére
A kerekek visszakerülnek. Elöl/hátul a villa cserélődik, ami egyszerű lemez. Nem az az érték a rollerben. Továbbá a műanyag sárvédők, amik szintén elhanyagolható tételek.
Amit lecsavaroztak, azt vissza is lehet csavarozni, tehát a gyári állapot visszaállítható. Az pedig garis. -
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #13573 üzenetére
Szerintem félreértetted, az értékes gyári alkatrész ami megtartandó, ami kotyog, lötyög gyárilag selejtes, azt kell lecserélni egy masszívabb, használható darabra. De én azt mondom neked, vedd meg a rollert, használod pár hétig és rájössz magadtól hogy miről beszéltünk.
-
Dave™
nagyúr
válasz
phoenix1989 #13561 üzenetére
Ezzel meg is válaszoltad az alap problémát. Adott áron adott tudást csak alacsonyabb minőség mellett kapsz meg, ha nem szeretnél problémákat, akkor DIY módon kell fejlesztened rajta. Mivel ezt nem szeretnéd (én sem akarnék bütykölni rajta), így vagy az igényekből (funkcionalitásból) adsz lejjebb, vagy árban mész feljebb. Más megoldás nincs.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #13568 üzenetére
Ne így nézd! Értékes gyári alkatrész nem marad kihasználatlanul. Nem átalakítasz, hanem fejlesztesz. Ráadásul a fejlesztésnek nagyobb a használati értéke, mint amilyet gyárilag kapsz. Itt írták korábban a Shark és a Monorim közti különbséget és még a Monorim is különb az ilyen Csing-Lung-Lee -szerű "márkákban" találhatóktól. Egyébként nekem eszembe nem jutna nekiállni. Biztos, hogy olyannal csináltatnám, akinek rutinja van ebben. A gari sem bukó, hiszen az alap rolleren csak csavarozás történik.
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #13561 üzenetére
Na, ezért alakítanak át inkább egy megbízhatót rugósra. A sebesség pedig rizikós. Egy 350 Wattos tucat Segway, vagy Xiaomi ennyire képes, viszont szinte biztosan bele fog férni a születendő új szabályozásba.
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #13559 üzenetére
Én csak arra próbállak rávezetni, hogy ne vedd meg ezt a rollert, ha elfogadsz egy jó tanácsot, nekem volt ilyen, egy hónap után túladtam rajta, buktam rajta 30000 Ft-ot de mégsem bántam meg, hogy eladtam. Ha van kedved kísérletezni próbáld ki és kívánom hogy ne bánd meg és használd egészséggel.
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #13552 üzenetére
Akkor biztos nem fognak zavarni az első csattogó teleszkópok sem a kisebb döccenőknél. Ha elfogadsz egy tanácsot és még nem határoztad el magad, inkább ne vedd meg és válassz egy másik megbízhatóbb típust akár kis ráköltéssel, itt biztosan kapsz tanácsot.
-
synar
őstag
válasz
phoenix1989 #13547 üzenetére
Rögtön nézz hozzá fix, nem összecsukható a kormányt is, mert az őrületbe fog kergetni az öt percenként kilazuló két hollandi anya kotyogása. Vagy ajánlom ezt a megoldást: [link]
-
Tamás9x
őstag
válasz
phoenix1989 #13391 üzenetére
Egy jóideje pedzegetik, hogy lesz e belőle valami vagy sem senki sem tudja, még nem jöttek meg a varázsgömbök Ali-ról.
De ha csak azt nézzük, hogy nem tud többet mint egy G30, hiába 500W-os motor... nem nagyon lehet hackelgetni... nincs alkatrész.... nincs moddingcucc
(Ide tartozik épp, hogy minap mentem egy Pro 2-vel és megalázóan hagyott ott... miközben nekem a Peak 1500W-ra van állítva, és végsebességre is hardver változtatás nélkül többet teljesített.)
Felborulsz valaki miatt hova mész?
Szebb a váza, tetszik a dupla nyak, kényelmesebb lehet mint a G30, de hurcolj magaddal feleslegesen egy plusz töltőt.
300-350W körül lebeg Damoklész kardja
Ne adj isten idén vagy jövőre kijön egy rendelet, akkor ajánlottunk 1 évre egy rollert feleslegesen.
Remélem soha nem jön ki, mert szeretnék egy 10-15KW körüli gépet ökörködni, de csak ha a B125-öt nézzük, hogy azzal sem történt előrelépés, azt is leszoritják valahova a béka segge alá, és bukó.Németbe már 1500 euro ha 25-nél többet tud a roller.
így jószívvel ajánlani... amit én se vennék meg, pedig évek óta nézegetem és tanulom....
-
válasz
phoenix1989 #13391 üzenetére
Eddig csak a parkolással kapcsolatosan vannak szigorítások, ha jól tudom. Jogsi kötelessé, hogy most teszik vagy sem, az kérdéses még.
-
Casseius
tag
válasz
phoenix1989 #13378 üzenetére
Senki se tudja, már 2-3 éve lógatják h majd jön
-
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #13372 üzenetére
A Főfaluban annyi van/lesz (kerületenként eltérő a bevezetési dátum), hogy a kölcsönzős rollereket nem lehet bárhol leparkolni. A magán rollerekre nincs külön korlátozás.
A Kresz módosításnak pedig még csak a tervezetét tudjuk, ami bármilyen irányban változhat.
Én örülök, hogy van rendes kötelező biztosításom a rollerre. Itthon is kötelezővé tenném bringára és rollerre is. A jogsi más téma, abban nem szeretnék állást foglalni. -
szente
addikt
válasz
phoenix1989 #13081 üzenetére
Kezdő rolleresként írom:
Xiaomi Pro 2-m van, nem kicsavarva a végletekig lazán megy 30-at. Ezt viszont csak jó minőségű bicikli úton tudom kihasználni, mert járdán az emberek miatt és az általában rosszabb minőségű burkolat miatt sok. Egyrészt veszélyesnek is érzem, másrészt meg igaz 8"-on rugózás nélkül, de kényelmetlen is a rázkódások és felütések miatt.
Szóval hol szeretnél vele menni 40-nel? Mert szvsz közúton az még mindig kevés, máshol meg az esetek nagy többségében sok lesz. Ha csak nem a Balaton körül akarsz vele körözni...
Ha már bennem lesz pár év rutin, akkor lehet, hogy én is hiányolni fogom a több powert, de még így is gyorsabb vagyok 3,5km-es távon egy megye székhelyen, mint autóval. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #13081 üzenetére
Amit eddig is. Xiaomi és G30. Egyik se fog 40-et tudni, habár ahogy azt
előttem megjegyezték kerék és felfüggesztés függő módon nem is kell.
Nem arra vannak. Ha 40+, akkor ilyen Mantis kategória, 400K és felfelé.Ott persze kinyílik a világ, de azt az összeget én sem költöttem volna el
soha (egyben) rollerre. A mostani 110K volt használtan, akku nélkül...
(Igaz, hogy kapott második motort, második akkut, nagy vezérlőt, biztos
megvan már 4-500K a teljes ár, ha nem több - hiszen csak a PMT gumik
darabja volt 20K fölött. És még egy métert nem mentem vele idén, LOL.) -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #13069 üzenetére
Őszintén megmondva a te kérdésedre most nem is gondoltam... egy
teljesen más témába kapcsolódtál be, ahol nehéz pilóta, könnyű, ám
nagy hatótávolságú, és emelkedőn is villantó rollert keres. Nincs...Visszaolvasva, te 100K-ért kerestél, és még voltak feltételek: nincs...
Most már 250K az elképzelés: annyiért van, viszont nem megy 40-et.
(Max. ha tuningolod magadnak, de akkor is necces: megbízható?)
-
wanted5
őstag
válasz
phoenix1989 #13059 üzenetére
Meg ez a 40 Km/h miért olyan fontos kitétel? Tudod te egyáltalán hogy az mennyi? Dehogy tudod. Mentél már kerékpárral 40-el? Ha igen, akkor azt szorozd meg legalább 1,5-el.
Ez a sebesség az ilyen kis pálcika szarokkal kb akkora keréken mint egy bevásárló kocsinak van nem normális. A legkisebb úthiba, amire kerékpárral, motorral, autóval azt mondod, hogy semmi (és ha azokhoz vagy szokva akkor hamar meg fogod tapasztalni), egy ilyen rollelen végzetes lehet.
Nem értem, hogy egyeseknek miért arra áll fel, hogy minél kisebb dologgal minél gyorsabban menjenek
(mint a 60-70-el az autók között cikázó egykerű videó is mutatta nemrég) -
bexinho23
őstag
válasz
phoenix1989 #13059 üzenetére
Segway F30e van nekem, IP54-es szabvánnyal minősített. Simán használható esőben. Már többször is mentem vele záporban, normál esőben. Nyilván oda figyelek a pocsolyákra, illetve ha felhőszakadás van, amikor az autók is csak döcögve haladnak, akkor megvárom, míg lecsillapodik. Bár utóbbiban még nem volt részem.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #13069 üzenetére
Sajnos a teljesitmeny es a viztures is erosen osszefugg, mert az elektronikat/akkut jobban kell huteni.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #13065 üzenetére
Mindent lehet, aztán max. megáll a versenytechnika... Ez ilyen.
Nem tudom, neked mi számít normális rollernek, de azt azért valljuk
be, hogy nem a Mantis Dual Pro-nál kezdődik a rolleres közlekedés...És itt most kifejezetten nem a száguldás, Porsche, szerelem a téma.
Egyesek nagyon magas igényeket fogalmaznak meg, ráadásul olyat,
ami önellentmondás. Konkrétan általában egymást zárják ki dolgok!
(Legyen nagyon könnyű, de menjen nagyon messzire, ÉS emelkedőn
is hasítson mint állat. Na ez nem fog menni. Motorok + akku: súly.
Közben persze ne fossa össze magát a váz 130 kg terhelésre sem?)És ha véletlenül össze is jönne, akkor legyen olcsó! Hát nem lesz az.
Kínai acél vázas csodák nehezek mint a sár, cserébe talán nem törik
ketté az első bukkanón 130 kg alatt sem. Talán. Ha meg vmi karbon
cuccos, és úgy veszett erős, hogy könnyű is, az meg rohadt drága.A kettő között aluvázas masszív vasak, de nem 15 kg, hanem ~20...
Gondolok a G30-ra, mint ismert, ajánlott, de nem olcsó megoldásra...
(Miközben hivatalosan az is max. 100 kg-ig terhelhető. Szóval érted.) -
mrrr74
aktív tag
válasz
phoenix1989 #13059 üzenetére
Talán ebben az árkategóriában a Ninebot MAX G30 lehet az amire a nagy többség azt mondja, hogy rendben van, illetve a Xiaomi Pro 2, ezekhez szervizt is találsz.
Rettentő sok márka van a piacon, nagyon sokról információ is alig akad (vagy sok esetben egymásnak ellentmondó), így valóban nem egyszerű dönteni. A kisfiam nem engedi, hogy eladjuk a Niubility-t, mert annyira szereti. Nálunk semmi baj nem volt vele, de itt a topikban lehetett olvasni, hogy eltört a kormányoszlopa. Persze ez nem az a kategória amit keresel, inkább csak a vélemények különbsége miatt írom.
Olyan rollert, ami mindenben megfelel, nagyon nehéz találni. Amivel most járok, az egy Navee N65, 500W-os teljesítményig bezárólag ez az egyetlen roller ami felhoz a hegyre hajtás nélkül, de borzasztóan sikerült a kitámasztója, mert egy nagyobb padkán, illetve a fekvőrendőrön felakad, ezen kívül ezt nem cipeled fel a negyedikre mosolyogva. A Kugoo G3 is tetszetős és erős, azokon viszont az első példányok vezérlése lehetett alulméretezve (ahogy például az ADO Z20C-nél, ami 500 méter után elfüstölt, DigitXT fórumtárs próbálta távjavítani, amiért utólag is hatalmas köszönet), de már jönnek ki a módosított vezérlős darabok.
Ezen kívül egyáltalán nem mindegy, hogy milyen körülmények között használod, hány kiló vagy, milyen az idő, fúj-e a szél. Hiába látsz egy tesztet, de ahol nem írják le az előzőeket, hogy legalább viszonyítani tudj, nem nagyon tudsz támaszkodni rá.
A kérdés az is, hogy hazai vásárlás vagy kínai webáruház európai raktára, mindkettőnek vannak előnyei és hátrányai, gondolok az árra és a garancia érvényesítése miatti félelemre.
Szóval nagyon bonyolult a legegyszerűbb kérdésre is válaszolni, ha teheted, próbáld ki a kinézett darabot és utána dönts.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #13059 üzenetére
Kevesebb speckoval amondo vagyok, hogy a kugoo S1 plus jol birja az esot. Olyan a vaz es alkatreszek kialakitasa, hogy nem igazan tud viz bejutni. En egyedul a vaz elejere rakok terelest, hogy ne a kabelek vazba vezetesehez csapja fel a vizet az elso kerek. Tobbszor szedtem mar szet a rollert, beazasnak semmi jele, pedig en a tengelyig ero pocsolyakon is atmegyek es telen-nyaron ezzel jarok meloba idojarastol fuggetlenul.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #13059 üzenetére
Esőben aztán végképp semmi nem ajánlott.
-
válasz
phoenix1989 #13059 üzenetére
500e-től van olyan eroller ami már "jó". Pl Kaabo Mantis dual
-
alázógyík
addikt
válasz
phoenix1989 #13004 üzenetére
Tudom, a kód miatt raktam be.
-
gergo5991
őstag
válasz
phoenix1989 #13004 üzenetére
ha nem akarod magad önszopatni + félni atttól hogy ez a kinai szutyok töltés közben mikor gyullad ki, akkor elkerülöd
-
alázógyík
addikt
válasz
phoenix1989 #13001 üzenetére
[link] Ez itt sokkal olcsóbb...
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #12124 üzenetére
A robogo budos, zajos, nem megy helyisegtol helyisegig(pl. boltba nem tolhatod be), utcan kell hagyni, lehet aggodni, hogy ellopjak-e, stb., nem lehet kerekparuton hasznalni, igy mindenhol az autok kozott kell manoverezni, tehat veszelyesebb is.
-
Dave™
nagyúr
válasz
phoenix1989 #12126 üzenetére
Veszel egy autót 200-ért, tegyük fel friss műszakival, és még járóképes is. Valami csoda folytán két év alatt egy forintot sem kell rákölteni és nem esik szét alattad, a biztosításra és adóra így is legalább kifizetsz 150-et pluszban, és akkor még egy métert sem mentél vele. 350-nél járunk. A rollerre két év alatt normál esetben 0 Ft-ot kell költened, ergo minden megtett kilométerrel hozza vissza az árát az autóhoz, robogóhoz képest. A roller töltése megvan 10-30 Ft-ból, elhanyagolható. Az öreg autód megeszik 10 litert, ez a jelenlegi limitált esetben 4800 Ft/100km. Havi 200km átlag durván 10 ezer, két év alatt 240 ezer Ft. Két év alatt nem csak ingyen lenne a rollered, de még "pénzt is termelt volna". A valóságban persze ennél is sokkal durvább a különbség, csak leegyszerűsítettem egy idealizált példára.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12130 üzenetére
De hát 200K-ból hol veszel új autót? Jahogy használt. Akkor meg rollerből miért
kizárólagosan csak új érdekel? Körülnézel a használt piacon, ott 60-70-ért lősz,
újonnan 2x annyiba kerülő vasat már ha szükséged van rá.* De ha felétek nincs
forgalom, s a családnak inkább autó kell, akkor autót kell venni, ennyi az egész:
csak ne azt mondd, hogy utána az autót ingyen** üzemelteted, mert az tévedés.Még ha nem is dugózol, meg nincs drága parkolás arrafelé, sőt még ha dörzsölt
nepper vagy, hogy még műszakira se kell költened soha, attól még a KGFB-t és
a súlyadót nem tudod megkerülni... Előbbi simán lehet 50K évente, utóbbi lófing,
de azért az is van. Ha meg bármi beszarik, akkor vagy megjavítod magadnak, és
akkor nem csak nepper, de szerelő is vagy - pacsi -, vagy sokba lesz a szerviz...
Vagy ha már nem éri meg javíttatni sem, akkor GTK. De azt ki veszi meg tőled?!
(Nem tudom, mennyire működik a roncsautók alkatrésznek való értékesítése.)
*: rájöttem már, hogy nincs, így azt is, hogy innentől téged nem érdekel a téma.
A magam részéről csak segíteni akartam a választásban.Újat, 100 alatt nem
tudok ajánlani. Főleg, hogy ami anno 80K volt, az most már 110K. Ez van.
(És az is egy szar alapvetően, de ilyen nagyon hobbi használatra elmehetne...)**: a roller sincs ingyen, hiszen elromolhat rajta ez+az, de ha megbízhatóbb, és
mondjuk defekted se lesz (ebben a tömör gumi verhetetlen), akkor a km költség
minimális. 1 kWh áram ugye 40 Ft alatt van, amiből bőven elgurulsz 15-20 km-t. -
Somatom
veterán
válasz
phoenix1989 #12128 üzenetére
Sztem Te nem Budapesten közlekedsz.
Itt az autó inkább büntetés. Ráadásul tárolni is kell, ahogy a robogót is. Behajtott tükrökkel épphogy beférek a garázsba. Plusz egy robogó már nem férne be. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12126 üzenetére
De hát miért is kéne elvonatkoztatni? Pont erre jó: mikromobilitás.
Azt mondod, 100K alatt érdekel. Nincs. Majd azt mondod, hogy 150-ig,
maximum: van! Most meg azt mondod, nem ér 200-at.Attól függ.
Amikor egy időben kocsival jártam dolgozni, és 2K volt naponta csak a
parkolás költsége, hány nap alatt térült volna meg egy roller? (Jó, én se
csináltam ezt sokáig, értelemszerűen.De azért na... ~22 éves autóm
van, családi örökség, jelképes összegért került hozzám. Már több mint
2 MFt a teljes birtoklási költség: nem csak benzinköltség van, noha azt
látja a gyerek is a benzinkúton, de hogy mondjuk szerviz/KGFB? Ezeket
tételesen átbeszélte veled a faterod? Velem nem. Tudod, mennyibe volt
valójában az a sok olcsó használt kocsi? Hidd el, nem megvenni drága:
a régi autónkról egy két költség azért megmaradt az emlékeimben, vmi
200K volt csak a lakatolása, hogy ne bukjon a műszakin. Ezt 2000-ben,
amikor az a 200K picit többet ért, mint most: le kellett volna selejtezni.)Szerk: lassú vagyok telefonról. Hát. Meglátod majd, mi mennyi, miért...
(A 200K-s roller se annyira drága, ám elfogadom, hogy neked nem érné
meg annyiért, csak ne azt mondd, hogy azért, mert helyettesíti az autó.) -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12124 üzenetére
Hátőő... nekem van egy 400-as robogóm, valóban messzebbre visz,
meg gyorsabban. Csak éppen nem ugyanarra való, mint a roller...
Az autó meg aztán végképp más kategória, képzelem, hogy 200-ért
milyen autónak látszó tárgyat lehet kapni... de ugye nem is ez lenne
a lényeg, hanem a dugók elkerülése, illetve az üzemeltetés költsége.
Nagyságrendi különbségek vannak. Ha volt autód, tudod.Ha még
nem, előbb számold ki, mert nem a majom a drága, hanem a banán. -
Dave™
nagyúr
válasz
phoenix1989 #12122 üzenetére
100 ezer alatt nem nagyon van, de 100-200 között rengeteg, és korrekt minőségben. Milyen robogót kapsz 200 ezer Ft-ért? Az autót felesleges ide venni, az csoda ha saját erejéből el tud indulni, főleg amióta elszálltak a használt árak is. A rollernek a fentiekkel szemben töredék a karbantartásigénye, nem kell tankolnod, nem kell rá biztosítás (vagy ha majd igen, sokkal olcsóbb), legálisan mehetsz vele (bizonyos teljesítményig) a kerékpárúton, össze tudod csukni kicsire, fel lehet vinni a lakásba és még biztosan lehetne sorolni. Semmi értelme összehasonlítani őket, a roller városban rengeteg előnnyel rendelkezik és sokkal olcsóbb bármelyik alternatívájánál vásárlás és üzemeltetés szempontból is.
-
Reggie0
félisten
válasz
phoenix1989 #12122 üzenetére
A robogo visszalepes a rollerhez kepest.
-
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12120 üzenetére
Az azért sokat javít a helyzeten... Több modell is megtalálható 100-150K közt.
Majd a többiek ajánlanak. Biztosan lesz a Xiaominak alternatívája. Viszont, ha pl.
napi közlekedés, én nem vennék mechanikus fék nélkülit: mégegyszer nem. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12118 üzenetére
Napi 6 km, az egy kisebb akkunak fele/harmada kapacitása: 2-3 naponta
így is tölteni fogod, szóval igazából érdemesebb otthon minden nap, mert
ezek az akkuk nem szeretik a nagyon nagy kisütést. Ha nem muszáj, jó
elkerülni a nagyon lemerítést, sokkal hosszabb lesz az élettartama.100K alatt szerintem teljesen kizárt, hogy értelmes rollert kapsz. Gyerek
alá játszósnak talán, de felnőttnek, napi szintű közlekedésre nehezen.
Volt nekem 80K-s rollerem, olyan is volt. (Minden IS elromlott rajta. Noha
nem bánom: megtanultam rollert szerelni... de ez nem mindenki hobbija.)Az egyik legnépszerűbb típus a Xiaomi Pro 2, közel kétszer ennyibe kerül.
Megbízhatóságára általában nincs panasz, hatótávolsága kitűnő, felfújható
kerekeit meg nem lehet görkorcsolya keréknek nevezni... Igaz, azért nem
is az a hatalmas méret, gyárilag (bár lehet rá nagyobb gumit rakni, amivel
még jobb). Szóval biztos fogják ajánlani! Csak ugye az ár...Én pusztán
azért nem ajánlom, mert nincs vele közvetlen tapasztalatom. (Ami kicsike
meg az elődmodelljével van, nekem nem teljesen pozitív, inkább vegyes...)Ugyanennek a típusnak a legolcsóbb verziója (Essential) kereken 100K-ból
megállhat, de alatta az sem. Az tényleg belépő szint, de lehet, neked elég.
Szerk: mit jelent a belépő szint? Kicsi akku, kevés hatótávolság, gyengébb
motor: utóbbi pl. nehezebb pilótának probléma, alattad elvileg nem az. -
DigitXT
félisten
válasz
phoenix1989 #12116 üzenetére
Van olyan, amit keresel, de nem 100K.
70 kg terhelés az kiváló, kb.
bármelyik tudja, de az olcsóbb modellek megbízhatósága, khm.Az akku kapacitását meg nem napokban mérjük, hanem megtett táv.
Ha naponta 2-3 km-t mész csak, egy kisebb akkut is elég lehet több*
naponta tölteni, de valójában jobbat teszel vele, ha többször töltöd...*: ha mondjuk tud 15-20-t egy töltéssel, értelemszerűen akár heti 1x.
(Könnyű pilóta alatt ez a távolság azért meg szokott lenni. Nagyobb
akkuval meg könnyen a duplája is, de azok emiatt drágább rollerek.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Mini 3 Pro Fly More Combo RC drón szett - 3 akku +szűrők +2db táska
- DJI NEO Fly More Combo (FMC) drón szett - garancia 2026.11.17-ig
- DJI AVATA 2 drón - 2026.05.20-ig DJI garancia
- DJI AVATA Explorer Combo drón - 3 akku, Goggles Integra szemüveg, hátizsák
- DJI Mini 4 pro drón - új állapotban, 2027-ig garanciával
- LG 27GR95UM - 27" MiniLED - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 1000
- Samsung Odyssey G6 S27BG650EU - 27" QHD 2K 240Hz Ivelt - Gaming monitor - 1,5 év Gyári garancia
- Nike Airmax 720 43-as sneaker eladó
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Beszámítás! Apple iPad 11 2025 128GB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest