Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    őstag

    válasz Jozsó #24212 üzenetére

    Valószínűleg a legtöbb rollernél alap ez a funkció.
    Leegyszerűsítve a fékezés fizikája:
    - a légellenállás, gördülési ellenállás lassítja a rollert,
    - a mechanikus féket (jellemzően dob- vagy tárcsafék) lassítják a rollert,
    - és a villanymotor lassítja a rollert. Ez utóbbit hívják energia visszatáplálásos fékezésnek. ilyenkor a motor generátorként (dinamóként) funkcionál, a meglévő mechanikai energia átalakul elektromos árammá, és visszatöltődik az akkumulátorba.

    Pontosan megtippelni se tudnám, hogy egy átlagos 100 km-es út megtétele során mekkora hatótávot lehet visszanyerni, de nem hinném hogy 1%-ot (1 km-t) meghaladná. Az Okai Neon szoftvere úgy van hangolva, hogy gázelvételre szabadon gurul a roller, nem kezd el lassítani. Energia visszatáplálás szinte csak fékezés közben történik, amikor a tárcsafék is működik.

Új hozzászólás Aktív témák