- Átlépi végre az iPhone az 5000 mAh-t?
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- 200 megapixeles zoomkamerát sem kap az S26 Ultra?
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
mephi666
nagyúr
lényeg, hogy gyalogosátkelőhelyen csak akkor van elsőbbsége a bringásnak, ha tolja a bicajt és slussz... kivétel az az eset, ha bicikliúton elsőbbsége van
beszéltünk erről az oktatómmal és az a lényege, hogy míg egy gyalogos kb 5km/h sebességgel közelíti meg a zebrát, tud reagálni a sofőr, viszont ha (esetleg takarásból) kimegy elé 20-szal egy bicajos, akkor esély sincs a baleset elkerülésére... még cifrább eset, ha jobbra telizöld és ezzel egyszerre a zebra is zöldet kap... a sofőr ha közeledik mondjuk 20km/h-val, nem lát gyalogost, szabályosan kikanyarodik és közben vele párhuzamosan is érkezik a bringás, akkor az koppanni fog egy nagyot... simán jöhet végig holttérben a bringás, tehát érthető, hogy akkor ne az autós legyen már a hibás... én itt a városban 1 zebrán szoktam átmenni tekerve, ha zöldem van, de itt is körültekintően: 4 sáv, csak 2irányból érkezhetnek autósok és legalább 300méterre belátható mindkét oldal... csak hát nem lehet a kreszt annyira megcsavargatni, hogy hol/milyen esetben mehessen át szabályosan a bringás a zebrán, mert azt sem jegyzi meg senki, hogy "nincs elsőbbsége a bicajon ülve"
-
Bati0501
őstag
Elvileg bringán ülve nem lehet átmenni legálisan a zebrán.Elvileg.
Na én még sztem egyszer nem szálltam le róla olyankor,de sztem ezzel nem én vagyok csak így,hanem mondjuk 10-ből még vagy 8-9 biciklis is.
Gondolj arra,amit még KRESZ-en tanítottak,h ha talán főúton akarsz balra kanyarodni,akkor le kell szállnod és keresned kell egy zebrát,ott átmenni és utána mehetsz tovább vagy vmi ilyesmi,már nem tudom,akkor is egy orbitális f...ságnak gondoltam,mintha kétszer kellene zebrán átmenni,de már nem tudom,csak azt,h a való életre ez teljesen alkalmatlan. -
degu
senior tag
Ma már,amikor a kocsi nem luxus,hanem munkaeszkö,életmód,stb.akkor nem lenne szabad olyan horro áraknak lenni,amit nem mindenki tud megfizetni.
A*poéngyáros* cím igen megtisztelő számomra,mivel elvem,hogy ha már valamit nem tud az ember tolerálni,elfogadni,azon legalább próbáljon meg /kínjában/ röhögni.
Az abszurditások pedig mindig nevetésre adnak okot!/Mert MINDEN autósiskola horror drága,egy olyan szolgáltatás esetén,aminek szinte állampoljári jog alapján kéne jarni /majdnem önköltségi áron/
De ma azért a dologért lehet nagy pénzt legombolni,amire van kereslet./Pl temetkezés,gyógyszerek,
élelmiszer,stb.A bútorok ára szinte alig emelkedett,mert új bútort az átlagember ritkán vásárol-meg kotont-/ -
Mici80
tag
Pont meg is említetted a két legfontosabb dolgot amit negatívként hallottam vissza olyantól aki ott szerzett jogsit. Gyakorlati órák valamint az oktatók hozzállása, szakmai felkészületlensége. Ha valaki oda megy az nehezebben szerez emiatt jogsit és talán nem is a legjobb alapot kapja ahhoz, hogy jó autóvezető legyen.
Egyszerűen ott veszik el az ember, hogy az oktató nem készíti fel a tanítványt a vizsgára. A vizsgabiztos ugyan olyan szinte mindenhol abba úgyan tény, hogy nincs az autósulinak beleszólása. A lényeg az, hogy milyen felkészülten küldi a tanulót vizsgára!!!
Elmélet se olyan mint annak kellene lennie, ledarálják a száraz anyagot és csókolom. Sokszor sokat számít az oktató saját magyarázata rávezetése.Lehet jók az árai de kérdés, hogy megéri-e. Mert ha a felkészületlenség miatt megbuksz akkor már egyből más a helyzet. Emberek én akkor is a Majsait ajánlom. Sokkal több pl. azoknak a száma akik ott szereztek hivatásos jogsit. Nagyobb a bizalmam feléjük.
Több szakoktatót is ismerek akik közül java része vidéki. De ott is és itt is mindenki ismer mindenkit.
3 autósiskola volt amire azt mondták, hogy kerüljem el: Csiga, MHSZ Dagály utca, és a Budai Ring! -
Mici80
tag
A KRESZ az most is lemegy kb 3 hét alatt a normál tempós tanfolyamokon. Az elsősegély már kicsit több volt nekem. 4-5 alkalom, és kb 3 óra volt mind. Plusz gyakorlatban be kellett gyakorolni a stabil oldalfekvést meg az újraélesztést, bábun. A legszebb az egészben, hogy már én is felejtettem belőlle.
Az oktatást egy mentőtiszt tartotta aki a saját élményeivel is megtűzdelte a storyt. A lényeg, hogy az utolsó mondata az volt, hogy : "Halkan súgom meg igazán akkor tesztek jót a sérültnek, ha nem nyúltok semmihez és senkihez és egyből hívjátok a mentőt!"
-
tatabánya
senior tag
irigyellek, hogy annyit tudtál menni. írtam, hogy az órák végére érzem azt, hogy kezelni tudnám az autót és akkor sajnos megint több nap szünet.. az a baj, hogy így is negyed misim benne van max 170k-val terveztem, így meg már kocsit nem fogok tudni venni (pedig már úgy beleszerettem egy suzuki altoba
)
-
tatabánya
senior tag
nem aggódok már, ha úgy van rákérdezek, hogy mennyit rakjak a borítékba és ennyi. ahogy az emberek az utakon mennek úgy már tudnék, index nélkül két sávon keresztül bármikor áthúzom, tanulót jobbról a járdán megelőzve előtte bevágva balra kanyarodni már merészebb, de ahhoz majd gyakorolok
-
tatabánya
senior tag
(ha arról van szó mechatronikai mérnöktanoncként tisztában vagyok egy tengelykapcsoló elméleti működésével és hiába lett 100% az kreszvizsgám a gyakorlatban elvérzek) nem tudom függetleníteni a végtagjaim, itt pl. hogy a kuplungot engedem és adok egy gázt vért izzadok, eleinte pedig a kormányzás pedálkezelés.. nem hiába volt 22 rutinórám
-
bzoley
veterán
Hiába mondod ezt el neki, ettől még nem fog jobban menni. Ez az ő mumusa, talán az idő megoldja.
A kuplung meg a kézi váltó talán csak "igazi" autónál lehet előnyös, 2-300LE fölött, bohóckodáshoz nagyobb az élmény, azonkívül szinte kötelező. Órákat autózva, főleg városban megváltás lehet az autómata. Mindennapi közlekedésre szerintem lényegesen jobb lehet, mondjuk nem volt még hozzá szerencsém.
Céges géppel szoktam gyilkolni a kuplungot, (azzal megtehetem). Van egy masszív emelkedő, ahol sorba kell állni a kikanyarodáshoz. Nem nyomkodom másodpercenként a féket, kuplungot, gáz, ráállok a kuplungra épp annyira, hogy egy helyben tartsa a verdát, és ha előrébb lehet gurulni pár métert, csak nyomok mellé egy kis gázt. A kolléga ettől még nagyon messze van sajnos, egyszer talán hozzászokik, viszont ha már felmerült, és megteheti, lehet érdemes lenne elgondolkodnia később egy automa gépen, bár úgy közel nulla az esély, hogy valaha is belejön a kuplungolásba. Ugyanakkor az említett emelkedő sem okozna neki problémát, sem veszélyt a mögötte állóknak. Ugye jellemzően nem gurul vissza egy automata gép. -
jerry311
nagyúr
Fékbetét vagy fékbetét+tárcsa lehet, hogy olcsóbb, de többször is kell cserélni mire egyáltalán rágondol az ember egy kuplungtárcsa (vagy teljes szerkezet*) cserére, nemhogy eljut odáig, hogy tényleg kicseréltesse.
* Hacsak nem kéttömegű lendkerékkel szerelt a gépjármű, mert akkor nincs mese, cserélni kell az egészet. Ha mégsem akkor esetleg széthullik és széjjelqja a váltót is.
-
-
-
Carlo009
tag
Nincs sajnos még semmilyen motorom. Van egy-két havernek motorja, már mentem is velük és ők is azt mondták, hogy minden motor más és más. Lehet, hogy azonos típus mindkettő (bár, nem tudom autós sulinál milyen kismoci van), de pl. a kuplungbeállítás is lehet különböző és a fék is.
Ezért gondoltam erre, hogy csak jobb megszokottabb motorral menni, gyakorolni és vizsgázni, mint hirtelen egy vadidegen motorra ráülni és azzal elindulni, kuplungfelengedésre rájönni és a többi technikát, gázfogantyút megszokni. -
Buster17
addikt
Értem.
Külföldön melozom és akkor tudnom megcsinálni meg akkor már mocit is tudnék venni. Amúgy október is jó, november az azért merült fel, mert akkor 1 hónappal többet tudnék melozni és télen meg nem akarok dolgozni a pénz meg kell hogy életben maradjakNa majd kiderül mi lesz. Lehet már szeptemberben elkezdem az elméletet. Ahhoz úgysem kell bejárni minden órára.
-
albiosz
őstag
Köszi.
Nagyon alacsony volt a szegély, tehát fel is ment minimálisan. Szimpla érintésnél több volt, az biztos. Vizsgabiztos nem is engedett tovább. Elsőre belefér, úgyis talált volna mást gondolom, bár szarvashiba addig nem volt.(#10913) Carlo009: csak a hátsó kerék érintette. Úgy tudom 30 cm a max, ami belefér, annál kevesebb lehet, akár 1 cm is.
Hétfőn még egész rendes hómennyiség volt itt. Főbb útvonalak többé-kevésbé tiszták voltak, mellékutcák már nem annyira, de ott meg indokolt volt a sétakocsikázás, hiszen senki sem sietett. -
Carlo009
tag
Itt is látszik: [link]
Egy elektromos kapcsolóval össze lehet zárni, akkor nem pörög ki a kerék vagy ha elakadt, akkor hamarabb kiszabadul. Mindenestre, ilyen havas utakon érdemes vinni 1 zsák homokot, lapátot, benzinnek megfelelő mennyiségnek kell lenni a tankban.szerk: Nem ehhez a témához, de a Subarunak a motorja boxermotoros, hasonlóan, mint a BMW motorkerékpárok motorja. Ezekben a dugattyúk egymással szemben mozognak, nem úgy, mint pl. a V motoroknál.
-
Carlo009
tag
Megnéztem a Neten, bocs igazad van. Differenciálműben fogaskerekek vannak, és ott valahogy eloszlik az erő, ami a kerekektől jön. A nem hajtott kerekeknél nincs szükség erre, mert azok saját maguk szerint fordulnak kanyarodáskor. Kanyarban nem szabad akkor összezárni azt a differenciálművet, ami a két kerék között van, mert akkor a belül levő kerék kaparna. Akkor ezt kell bekapcsolni, ha egyik kerék jégen van.
-
Bjørgersson
félisten
Villamosra nem vonatkozó szabályok;
- az irányt korlátozó jelzések, a behajtási tilalmak nem érvényesek a villamosra
- a körforgalmat keresztező villamosnak elsőbbsége van
- a kölcsönös udvariasság eseteiben a villamos haladhat először tovább
- útszűkületbe behajtásnál mindig elsőbbséggel rendelkezik
- egyenrangú útkereszteződésben érkezési iránytól függetlenül, akár balról, akár jobbról érkezik, elsőbbsége van!Ezekkel egy fokkal máris érthetőbb lett, köszönöm!
(#10793) jerry311:
-
harry
veterán
-
Bati0501
őstag
Grat!
Hogy mit kell vinni?Vigyél mindent.Az elsősegélyes papír tutira kell,meg gondolom személyi-lakcím kártya.Lehet,h még kell más is,de most más nem jut eszembe.Tesómnak is haza kellett jönni aztán vissza mennie-mert talán a vöröskeresztes papírt vagy mit nem vitte magával...aztán mikor másodjára ment kb. rá se nézett-tehát semmit se írt le róla-,de ott kellett lennie... -
máyköl
veterán
"benézel-e valamit (elég lehet egyszer nem észrevenni egy szűk jobbos kanyarnál, hogy az egyirányú, és ha a végén nem balra húzódva kanyarodsz balra, már igen valószínű a bukás)."
Ezért jó, hogy azon az útvonalon vizsgázol, ahol tanultál. Én már szinte teljesen megszoktam a környéket, tudom melyik egyirányú, hol van jobbkezes, stb.
-
jerry311
nagyúr
Szvsz nagyobb autót csak akkor nehezebb vezetni, ha a formája miatt sok a holttér és/vagy az olyan rész ahol az autó kiterjedését saccolni/tanulni kell.
Pl egy relatív szögletes nagy autóval könnyebb beparkolni, mint aminek a hátuljából nem látsz semmit, de még az elejét is csak saccolni tudod, hogy kb. hol érhet véget. -
Bati0501
őstag
Köszi.Na igen,jó kérdés,h mi számít pontosan korrigálásnak-szvsz hülyeség megadni egy max számot,ami felett már bukta,mert még gyakorlott vezetőkkel is megesik,h nem megy,nem,h egy kezdővel a vizsgáztatóval a háta mögött,persze vmiért meg kell bukni...
Igen,az is lehet,h azért lett megadva,mert az,aki tök fordítva tekergeti a kormányt,mint kellene,azt ezért megbuktathassák.
Csak azért kérdeztem,mert amikor vizsgáztam és tudjátok nem túl jól sikerült megcsinálnom a jobbra hátra párhuzamost.És látták is rajtam,h tudom,h nem jó,de olyan sokat nem tudtam rajta javítani,kicsit szerencsétlenkedtem,majd befejeztem.A vizsga végén a vizsgabiztos mondta is,h nem érti,h h ment olyan rosszul,ekkor azért az oktatóm egy kicsit ellenpontozott:"én se értem,10-ből 10x-er megcsinálja,h 10 centire van a szegély".
De szerencsére ezért nem buktam meg,csak megjegyezte.És erre lennék kíváncsi,h a jóindulata miatt vagy látta,h ment jól,csak az nem és ezért még átengedett?
Tudom,h így nem nem igazán lehet megmondani,ahhoz ott kellett volna lenni,csak mégis,na... -
máyköl
veterán
Értem, köszi szépen.
Igazság szerint szinte biztos, hogy megbukok a holnap vizsgán. Nagyon nem volt időm sajnos foglalkozni a kresszel, a tanfolyamon minden órán bent ültem és figyeltem, a könyvet nem tudtam teljesen átolvasni, a teszteket egy hete kezdtem kb., ma egész nap szinte nyomogattam, de 60-62 pontokat írok.
Nem baj, kérek egy pótzvizsgaidőpontot, és nekifekszel jobban... -
-
-
salieri.
őstag
Sajnos ez nem igazán gyakorolható,mivel 8 ilyen gép van összesen.
És gondolom szupertitkos.
Viszont Budapesten létezik valami felkészítő erre -
Carlo009
tag
Sajnálom, hogy nem sikerült. Majd legközelebb biztos sikeres lesz. Szerintem 30 óra vezetés nagyon kevés, otthon kell még gyakorolni, fatertól vagy ismerőstől kölcsönkért kocsival (persze ha ő is ott ül). Nagyon gyér forgalmú úton vagy egy nagy placcon ki lehet tenni üres flakonokat és ezek közé lehet beállni.
Tehát kinyomott kuplungal nem lehet kanyarodni?
Az ilyeneket jó megjegyezni vizsga előtt. A kormány fogást is gyakorolni kell. A jobb oldali tükör kötelező az autón? Ha kötelező, akkor jobbra történő sávváltásnál kell használni vagy elég jobbra nézni?
-
Bati0501
őstag
Akkor te is tudod,h mi a hibád,már csak oda kell rá figyelni...
Köszi,de sajnos most se sikerült,megbuktatták.
De most mondhatni nem az Ő hibájából:mentek szépen a külső sávban,előttük ment egy busz.A busz és köztük még volt egy-két autó.A buszmegálló ahol megállt a busz olyan,h nincs "betolva",az úton kell megállni a busznak.Na jó megálltak,de a busz csak nem akart még elindulni,szálltak föl-le.Megunták már az autósok,kezdték kikerülni...gondolta nővérem,h ő is ezt fogja csinálja,nehogy abba kössön bele a vizsgabiztos-aki egyébként egy elég unszimpatikus férfi volt,az oktató is mondta,h kifogták,h nem csinál semmit.Kitette az indexet,szét nézett-tükrökben,hátrafordulva nem egyszer-,h szabad-e az út.Alig indultak el,míg csak csorogtak,amikor az oktató belefékezett:egy hülye őrült száguldott át a piroson és ha ki mennek elé,lehet,h nekik megy.Ezt testvérem azért nem látta,mert a holtterében volt...
Egyszer mondjuk rendes volt a vizsgáztató egyik parkolásánál.De ez is,meg az előző is azt mondta miután belefékezett az oktató,h:jó,még majd megbeszéljük az oktatóval.De mit,h úgy se engedi át?Na mindegy,most még majd próbálkozunk máshogy,hátha akkor már sikerülni fog... -
Bati0501
őstag
Hát sajnálom...ez az,h nem kell izgulni.Tényleg nem kell belegondolni,h ott ül vki hátul.Ami sztem nem annyira nehéz,mert ha olyan,h nem szólal meg,akkor el is felejtheted,h vki ott ül...Lehet,h nagynak tűnik a szám-most már...,de sztem tényleg ez az egyik legfontosabb dolog a vizsgán,nem kell izgulni.H hű de most milyen jól el fogok indulni,meg hipp-hopp beteszem a seggét ide...szépen,ügyesen és akkor nem nagyon köthet bele...max egy két dolgot behúz,amire ő azt gondolja,h nem okés,de az a 1-2 hibapont messze van a 10-től...
Killing: én már azt hittem,h neked már megvan a b jogsi.Vagy nem azt csinálod?
Ja,igen,nekem olyan volt a vizsgán utolsó harmadánál kb,h egy ügyeskedő faszi egy kis alfa 147-el kijött egy oldalsó utcából,de rögtön utána a mi sávunkba is-belsőben voltunk-ezért el kellett egy kicsit kapnom a kormányt,miközben egyik kezem a váltón volt már,de szerencsére nem ijedtem meg,szóval nem volt belőle semmi+nem is mondtak semmit.
Meg mindezek előtt közvetlenül egy faszi a 4 sávoson tök lazán átsétált az úton,úgy,h mindenhonnan jöttünk...Meg amire figyeljetek:buszt kiengedni.Nekem a vizsgán volt először olyan helyzetem,h a busz ki akart jönni,amikor pont ott voltunk,de szerencsére gondoltam rá,már csak azért is,mert eddig nem volt,és ki is engedtem,lehet,h kétszer is volt ilyen abban a ~40 percben.Holnap meg tesóm megy megint,remélem most sikerülni fog Neki.
-
tboldi
nagyúr
Én csak a jobboldalit nézem és a szegélyhez igazítok. Amikor ott vagyok a szegélynél, akkor figyelem a belső tükörből/hátranézéssel a mögöttem lévőt, hogy ne menjek neki. És így a végén pár métert előre.
Én nem szeretek a többi autóhoz viszonyítani, mert sokszor elég hülyén állnak. Pl. a sima parkolásnál is az egyik a szegélyhez képest kicsit jobbra áll, a másik balra. Inkább a szegélyt nézem és ahhoz igazítom merőlegesre az autót. Plusz, ha egy 3m széles amcsi autó elé akarsz párhuzamosan beállni és az ő orrát nézed, akkor a szegélytől bő 1m-re is lehetsz. -
Bati0501
őstag
Most visszaolvasva kicsit bonyolultra sikerült leírnom,de remélem azért érthető lett.
Például nem írtam le,h a párhuzamos hátránál egy jobbra hátrát csinálunk,de azért gondolom érthető volt nélküle is.90°-os hátránál még azt is el lehet mondani,h a kocsi hosszával vagy még egy kicsivel többel meg kell haladni a parkolóhelyet.
-
Bati0501
őstag
Figyi,neked az oktatód nem mondott praktikákat?
A párhuzamos előre sztem nem túl nehéz,ott csak arra kell figyelni,h közel,de ne túl közel menjél ahhoz az autóhoz,ami elé állsz.Ha még jól rémlik,akkor egy ajtónyitásnyi távolságról kell ráhúzódni.Párhuzamos hátrát h tudnád megcsinálni,ha a kocsik segge egy vonalban vannak,vagy még előrébb/hátrább-attól függ,h honnan nézzük-állsz?Nekünk azt a tippet adta,h a mi kocsink seggével fél méterrel haladjuk meg azt a kocsit,ami mögé be akarunk állni.Azért a seggéhez kell viszonyítani,mert egy swiftnél és egy A8nál is a fél méter fél méter,míg ha az orrukhoz néznénk,akkor nem...Ha túlmentél rajta 0.5m-el,akkor kezdesz betolatni,majd amikor a bal oldali visszapillantóban meglátod a mögötted lévő kocsi mindkét lámpáját,akkor forgathatod vissza egyenesig a kormányt,de azért itt még ügyelni kell,h mennyire vagy a szegélytől.(mert én is visszaforgattam a vizsgán túl korán,ezért kellett annyit korrigálnom és még így is elég messze álltam meg a szegélytől)Majd ha a jobb oldali a oszlop elhagyta a kocsi lámpáit-ami mögé betolatsz-akkor húzhatsz még a kormányon befelé,mert ha korábban csinálnád,akkor a kocsid orra neki menni a másik seggébe.Majd szépen hátratolatsz,ameddig lehet,majd egy kicsit előre és behúzod a kézit,készen vagy.
90° előre: itt nem tudok métert mondani,csak azt,h nagy ívben kell ráfordulni.Majd amikor már befelé néz a kocsi orra,akkor-az iránytól függően-a parkoló kocsi jobb vagy a bal oldali első kilincsére rá kell "vezetni" a kocsi orrát.Majd gyorsan ellenkormányozni,kézi,kész.Ja,és az indexeket ne felejts el(3 van).
90° hátra: ha balra hátrát kell csinálni,akkor a sáv jobb oldalára kell húzódnod,h legyen elég távolság/szög.Majd figyeled a melletted lévő kocsikat és megpróbálod minél jobban középre berakni.Kézi,kész.
-
harry
veterán
Összefoglalva néhány:
90es hátra: [link], [link]
Párhuzamos: [link], [link]Előre irányhoz még nem találtam, ahhoz megköszönnék 1-2 referencia pontot, de még kutatok tovább.
(Tudom, hogy az könnyebb, meg egyáltalán, az egész nem egy bonyolult dolog, de én megfigyelés alapján tudok tanulni, és szeretek átgondolni dolgokat elméleti szinten is, ezért ez az agyalás, a fenti néhány videó után máris jobban érzem magam, nem tapogatózok, hogy mikor, merre meddig, hanem konkrétan meg van mondva, csak csinálni kell). -
Bati0501
őstag
Akkor nem tudom,h miért rémlett így...no mindegy is,de nem szabad izgulni.Ahogy már írtam is,én is az utolsó két órás vezetésemet vártam,mert gondoltam,h ha akkor jól fog menni,akkor a vizsgán is.És szerencsére jól ment és át is mentem,de azért vasárnap néha rám jött a para+hétfőn addig,amíg nem jött meg az oktatóm és ültem be...Ja,és még attól féltem,h parkolásnál el fogom felejteni vagy inkább rosszkor fogom kirakni az indexet...ezzel még szombaton-a vizsgázás előtti utolsó vezetésem-is bakiztam,de szerencsére,hétfőn,a vizsga napján nem felejtettem el.Az izgulás miatt bukott meg tesóm is,ő még előttem vizsgázott-ő pénteken.Szerdán fog menni megint.Remélem minden sikerülni fog neki.
Igen,láttam,h keresel kocsit,az autós topikban is,F astrat.Vegyél volt rendőrségit.
Na jó,inkább ne,mert már biztos van bennük pár km.
-
mephi666
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
beírom ide, hátha másnak is hasznos...
lényegében 200-300körül néztek barátnőmék is kocsit és mondta, hogy ilyen árfekvésben jó vétel az astra f: van hozzá alkatrész dögivel és megfizethető, nem is zabál sokat... valószínű, hogy egy ilyen 15-20éves kocsival azért lesznek kisebb-nagyobb gondok, tehát kell rá költeni, de "tanulóautónak" bőven jó (barátnőmékén kipufogót kellett rendbe rakni, hátsó fékbetéteket kellett cserélni meg most egy garnitúra gumi kell majd még tél előtt és kb ennyi január óta)
amiről negatívabb véleménye van, az a suzuki (és nem is csak a régiek): mondta, hogy az ő szemébe nem autó, amit ha megemel pl kerékcsere miatt és már nem nyílnak normálisan az ajtajai, úgy csavarodik a kasztni... nem érezné benne biztonságban magát
átbeszéltünk még pár márkát/típust, amik szóba jöhetnek: vw polo/golf/vento, seat-ok, stb... ennyiért ezek sem rosszak és ha oda jutok, jönni fog velem kocsit nézni... mondta, hogy magának utál kocsit venni, mert megnéz általában vagy 200at, mire talál egy olyat, amire azt mondja, hogy megfelelő
-
tboldi
nagyúr
Szerintem az, hogy egy benzines elinduljon gáz nélkül, az autótól (valamennyire a vezető képességeitől is) függ. A WagonR+ alapjáraton 700-800 RPM között van, ez kevés neki ehhez a mutatványhoz.
Szerintem a dízeleknél nemigen van olyan, amivel ezt ne tudnád megcsinálni, de benzinesnél már nagyobb a szórás.szerk.: Ez alapján megint "le leszek oltva".
-
Stauffenberg
nagyúr
"Láttam már előttem olyat is, hogy a bringást kerülte ki valaki, hogy aztán előtte bevágva jobbra lekanyarodjon, gratulálok."
Ennél már csak az a jobb amikor magát majdnem összetörve vadállat módjára előzget egy seggarc akit még néhány piroson keresztül folyton utolérsz nyugalmas tempóval. Egy dolog, hogy valaki szeret lendületesen vezetni és nem érdekli a fogyasztás sem. Csak van amikor ezzel már másokat veszélyeztet.
Volt már velem olyan (utasként éltem át), hogy a hülyegyerek minket előzött nagy tempóval, majd elénk bevágva elszámította magát, megugratta magát az útpatkán, majd egy ügyes rántással már fejtetőre is állt.
Üres útszakaszon, bérelt pályán nyomja a béna manővereit ha akarja, de sosem fogom megérteni miért jó egy zsúfolt útszakaszon versenypilótásat játszani.
-
Ismerem azt a vezetési stílust és igazából szeretem is, de pusztán gazdasági okokból nem használom. Az általad leírt vezetéssel lazán +2 litykó is lehet a városi fogyasztás és gyorsabban amortizálódik is a vas! Amúgy városban, forgalomban nagyon látványos (és veszélyes ) lehet ez a stílus de igazán sokat nem nyersz vele!
-
Carlo009
tag
Lehet, hogy ők már sokat jártak azon az útvonalon és ezért mennek úgy. Én is ha ilyen haver kocsijába ülök, akkor kicsit félni szoktam és előre nem merek beülni az "anyósülésbe", hanem inkább mindig hátra ülök a sofőr mögé.
Mephi Ha el vannak kopva a fehér vonalak, akkor honnan lehet tudni, hogy a kerék átmegy-e a záróvonalon? Terelővonalat át lehet lépni, csak akkor úgy tudom indexelni kell. -
-
Carlo009
tag
Igen értem, ha már nagyon lelassul akkor 1-esbe kell tenni és ott csúsztatni kell a kuplungot. De, ha kicsit gyorsabban kell menni és kettesbe kell váltani (vagyis a sebességváltókart viszintesen hátra kell húzni), utána ha megint lassaban kell menni, akkor ezt 2-es fokozatban is lehet elvégezni vagy ezt csak 1-esben?
Tehát, hogy ne rángasson a kocsi. 1-esbe még nem lehet visszatenni, 2-esben meg rángatna, akkor 2-esben lehet kuplungcsúsztatást csinálni? -
mephi666
nagyúr
ja, lényegében meg is állunk kb a kereszteződések közepén, mert baromi szűk 2irányú+egyenrangú utcák vannak mindenfelé és jobbra teljes mértékben beláthatatlanok... szemből haladva már kényelmes volt 2esben durván 30-al, mert akkor a jobbra eső utcákba messze be lehetett látni
de másik oldalról tényleg meg kellett állni mindenhol, hogy megadhassuk az elsőbbséget az esetleges érkezőknek
így elpörgött 1600körül a motor 1esben és nem kellett másodpercenként váltogatni
az meg mindennapos, hogy beállok 50re, 2sávos út, középen záróvonal, forgalom elől elzárt terület és úgy előzgetnek rám index miegymás nélkül
szép dolgokat lehet látni és annyira keresni sem kell...
ja meg az tetszik, amikor jönnek szemből, de a robogós a felezővonalon nekiáll előzni... kérdem az oktatót, hogy "ez mennyire szabályos?" mire: "kezdjük ott, hogy smkp-al 40 lenne neki a megengedett, mi meg megyünk 50-el" (arról nem is beszélve, ahogy/ahol előz)
-
Természetesen nem a hülyékre gondoltam hanem a forgalom normális ritmusára! Arról meg, hogy neked a 40 a kényelmes arról pont azt írtam, hogy annyival kell menni. Ha a 35 akkor a 35! Nem szabad (az oktató nem is engedheti) hogy gyorsabban menny, mint amit még kontrollálni tudsz!
Azt hiszem kissé félreértettétek amit írtam (vagy én fogalmaztam rosszul). Amíg tanulsz természetesen csak te és az oktatód számít DE az sem jó ha ez rögzül mert pl. egy fővárosi forgalomban egyszerűen félre fognak tolni ha 40-el mész! -
Ha még több idő kel egy bizonyos szituációban ahhoz, hogy eldöntsd mit kell csinálni akkor feltétlenül lassabban kell menni. Hiába 50 a megengedett városban, ha bizonytalan vagy akkor nem szólhat az oktató 35-40 nél sem! Az rossz oktató aki enged gyorsabban menni mint amit a tudásod, rutinod megenged!
-
mephi666
nagyúr
mi láttunk másik tanulóautót: szombaton felmentünk pályára, ő meg ott döcögött előttünk... oktatóm erre: "nézd már milyen jelzés van rajta, ezt ne hagyjuk már, nyomjuk le"
körültekintés, index, másik sáv, aztán intenzív gyorsítással azonnal 130nál jártunk
...rohadt szokatlan volt, hogy utána lakott területre már vagy 70 fölött akartam bemenni, mert borul még ilyenkor a sebességérzetem... tábla előtt lassítottam rendesen 50alá, de akkor meg mintha álltunk volna...
nekem még ma és hétfőn lesz 1-1 órám (szerintem már a maival megvan a kötelező, de kis gyakorlás nem árt) ...tegnap nekem is akadt pár bakim: mindkettő apró figyelmetlenségből... akkor szokott ez lenni, ha úgy érzem, hogy már megyeget rendesen, témázgatunk és valami elmarad... pl lámpánál elfelejtem visszarakni 1esbe meg hasonlók és csodálkozok miért nem indul
az a bajom még, hogy lassúnak érzem bizonyos helyzetekben magam: belvárosban van csomó szűk utca, ami nem is egyirányú és 50méterenként egyenrangú kereszteződés... elvileg 50 a megengedett, de jó ha 10-20-al eldöcögök... persze kereszteződéseknél házak, bokrok, sövények, hogy véletlenül se lásd be jobbra az utcát, csak akkor ha a kereszteződés feléig elgurulsz... itt szinte folyamatosan 1es, kuplung, fék, körültekintés, elindulás... csomó helyzetben nem is tudom eldönteni, hogy felrakjam 2esbe, aztán váltogassak minden induláskor/megálláskor, vagy inkább lassabban és végig 1?
belém már szerencsére "belém nevelte", hogy ne törődjek más sebességével, csak magammal... a hibáimból meg folyamatosan tanulok: kikerülést jelzek mindenhol, körültekintés is egyre nagyobb, szerinte ha figyelmes leszek vizsgán, akkor nem lehet gond
én mégis parázok kegyetlenül (kedd lesz a nagy nap)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Noblechairs HERO, 1 hetet használt irodai/gamer szék
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Eladó autós gyerekülések, Römer és Peg-Pérego márkák
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 5 lemezes és digitális felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Beszámítás! Apple Mac mini 2023 M2 Pro 16GB 512GB SSD számítógép garanciával, hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S23 , 8/128 GB , Kártyafüggetlen
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF Z390-PRO GAMING alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest