- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Poco X5 Pro - ránézésre jó
- Szinte játékpénzért megvehető a Honor Play 10C
- Google Pixel topik
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
Hirdetés
-
Mobilarena
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Barret001 #69762 üzenetére
A gyarto ezekszerint nem tervezte be a kis hazankban, kistersegi telepuleseken meg mindig gyakran elofordulo rovid ideju aramingadozasokat, kimaradasokat. Ami pontosan egy kapcsolot imital a szerkezetnek.
Latatlanban , mert ilyet sosm szedtem szet, kell benne lennie egy nagyobbaxska pufferkondenzatornak ami az 1-2 masodperc idore megtartja a feszultseget es az ismetelt visszakapcsolasnal atall a folyamatos modra.
Ezt a puffert kisebbre cserelve, a rovid ki-be kapcsolasoknal a tap megszunik teljesen es alaprol indul mindig.
Mas.otletem nincs. -
batagy
őstag
válasz
Barret001 #69681 üzenetére
OK.
Most sikerült szépen összeszerelnem.
[kép4] [kép6] [kép7]
[lengőalj]Mindent úgy kötöttem ahogy a rajzon van, viszont meg se nyikkan a venti.
Rádugtam egy (amúgy nem dimmelhető) LED lámpát, az se .Voltcraft fogyasztásmérővel 0W-ot vesz fel, akárhogy kapcsolgatom.
A fogyasztásmérővel normál esetben 25.4 W-ot, 27.0 W-ot és 31.2 W-ot vesz fel, fokozatonként.próbáltam a dugót fordítva is a konnektorban, semmi.
Dimmer-en a LED nem világít.Lehet hogy ez eleve hibás volt, és valaki már visszavitte? Nem véletlenül nem voltak hozzá papírok...?
Mit tegyek?
-
kuyarashi
őstag
-
-
darvinya
titán
válasz
Barret001 #59263 üzenetére
Most már sör kollektor, eddig nem ez volt.
Akkor te állításod szerint kinti 10°C hőmérséklettel hozzá tudsz adni benti 17°C-hoz, úgy hogy 100%-nál több legyen.
Papír bármit elbír.
De én még nem tudtam többet tölteni pohárba hogy 100%-nál több ital legyen benne.
Sör kollektor nap által felmelegítet víz, ami benti hőmérsékletnél sokkal több.
30W-os ventilátorral mit szeretnél meghajtani sör kollektornál, hűtőd? -
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #58616 üzenetére
Egy relével megszakított csatlakozó hogyan tesz tönkre egy motort?
Bekapcsol vagy kikapcsol. Még a relé is normális, márkás fajta van benne. Nekem kétfajta is van, 16 A-os. De az is rá van írva az egyikre, hogy 3680 W resistive.
Most látom a szerkesztést, túl lett terhelve a relé, összeragadt, ilyen előfordul. Be kell iktatni egy mágneskapcsolót is, ha szükséges. Ez megfelelő méretezés kérdése.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #57397 üzenetére
Valószínűleg 350 mA-os LED-ek, erre utal a 6W / 16V is, csak ilyenkor a bemeneten felvett teljesítményt adják meg. A LED-sorra valamivel kevesebb jut.
Ennyivel mondjuk az izzó is világíthatna jobban, de legjobb lenne megmérni a ténylegesen kialakuló áramot, találgatás helyett.
Utána megmérni az akkuval is. Egy ilyen DC-áramgenerátornak elvileg teljesen mindegy, hogy LED-et vagy akkut kötsz rá, ha az beleesik a működési feszültségtartományba. Az biztos, hogy a betáp alá nem szabad leterhelni, mert akkor a diódán keresztül zárlat alakul ki, ez a step up elrendezésből következik.
Viszont egy autóakkun (ha egyáltalán arra gondoltál) 350 mA töltőáramot nem veszel észre rövid távon, hogy valamit is csinálna. Egy éjszaka alatt sokat tud javítani egy gyengélkedő akkun, sokan nem is hinnék, de amúgy semmiség.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #57391 üzenetére
Step up konverterként működik, autóakkut lehet vele tölteni elvileg. Ugyanannyi áramot fog tolni bele, mint a LED-ekre.
Meg kellene mérni a LED-áramot, de mivel párszáz mA árammal egy autóakkut nem lehet túltölteni (ezt onnan is tudom, hogy van ilyen kisáramú csepptöltőm), maradhat rajta sokáig.
(#57390) xxxjjjkkk
Ragasztás nem lesz jó, nem is tudok erre megoldást.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #57383 üzenetére
Az egy step up konverter, de áramot stabilizál, nem feszültséget. A feszültség csak kialakul, ahogy a LED-sor nyitófeszültsége engedi.
Az izzó (bár fix feszültségre készült), működhet éppen áramgenerátorral is (sőt, még meg is kímélné az izzószálat az hidegellenállás miatti indulási áramlökéstől), de akkor egy 12V / 5W-os izzóhoz kb. 420 mA áram kellene.
Amellett az adatlap minimum 3,6V betápot ír.
Módosítható lenne egyébként feszültség stabilizálására is, egy kimeneti osztó beépítésével, de akkor meg nincs áramkorlát, legfeljebb az IC belső védelme, ha van. 0,22 V a negatív visszacsatolás küszöbértéke, azért ilyen kevés, hogy az áramérzékelő söntön ne kelljen sokat ejteni.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #57276 üzenetére
A jóváhagyási jelet szokták nézni / keresni a rendőrök is:
Rendszámtábla megvilágító lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
49. § (1) A hátsó rendszámtáblát megvilágító lámpával fel kell szerelni - a trolibuszt kivéve - a gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót és ezek pótkocsiját.
(2) A rendszámtáblát megvilágító lámpának a rendszámtáblát színtelen (fehér) fénnyel, teljes felületen, közelítőleg egyenletesen és olyan fényerővel kell megvilágítania, hogy az álló jármű rendszámát sötétben, tiszta időben legalább 20 méter távolságból el lehessen olvasni. A rendszámtáblát megvilágító lámpa hátrafelé fényt közvetlenül nem bocsáthat ki.
Rendszámtábla megvilágító lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
50. § (1) A gépkocsira és pótkocsijára csak jóváhagyási jellel ellátott rendszámtábla megvilágító lámpát szabad felszerelni.
-
mezis
félisten
válasz
Barret001 #57001 üzenetére
Van ott bal oldalt 12V-os kimenet is.
Csak nem hiszem el, hogy érdemes ilyenre fenntartani. Inkább érdemes oda figyelni az akku állapotára és ha már gyanús, a hideg idő közeledtével inkább cserélni, a régi meg lesz a tartalék bika.Azt valóban el tudom képzelni, hogy csak éppen annyi hiányzik egy önindítózáshoz, amennyit még ki tud lehelni magából egy ilyen maréknyi szerkezet. Egyébként inkább olyan tapasztalatokról olvasok, hogy fele sem igaz annak a kapacitásnak, amikkel reklámozzák...
-
pjen
félisten
válasz
Barret001 #56724 üzenetére
Nem is kell.A normálisan elkészített sodrott kötés simán megálja a hehyét.A szülői ház 1964 ben épült,berman cső,Al vezeték.3cm hosszú gyönyörű sodrott kötések vászon szigszalaggal és még nem volt hiba.Most is tudok vill.szerelőt aki szerint a wagó szar és Ő sodor és szigetel.Nekünk még tananyag volt a sodrott kötés tanműhelyben gyakoroltuk.Persze azért nem sodrunk,a wagó kényelmesebb,gyorsabb,kevesebb helyet foglal stb.
-
xxxjjjkkk
senior tag
válasz
Barret001 #56724 üzenetére
Kis helyesbítés, mert így olvasgatva, a sodrott tilos, az biztos de a forrasztottnál nem egyértelmű a szabvány, még nekik sem, a kötésre használt az biztos, hogy tiltott.
Az érvéghüvely helyetti forrasztas helytelenségét több helyen írják, nem találok itt se egyértelmű utalást szabványra.akkor maradjunk annyiban, hogy a rugos, lemezes sorkapcsok, wagok korában, nem illik forrasztani, és jó eséllyel az elmű is kiröhög, ha az órához forrasztott sodrottal állsz ki
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #56622 üzenetére
Ha a méretekre gondolsz, az ólomakkunak 2 db cellájával lehetne összevetni (2 x 2,2 V), hogy a feszültség is nagyjából azonos legyen, így a térfogatra vetített energiatároló-képesség (Wh) jobban összehasonlítható. Mondjuk 15 db 18650 / 2200 mAh akkuval.
Ha csak az Ah-kapacitást nézzük, annak 1 db cellája is 33 Ah, mivel sorosan vannak.
Youtube-on láttam egy megszállott figurát, motoros kerékpárjához is épített 18650 telepet, valamint egyszer kibelezett egy autóakkut, annak rekeszeit is telepakolta 18650 cellákkal.
-
jozsi252
veterán
válasz
Barret001 #56615 üzenetére
De ha nem tudja ami rá van íva, akk mégsem jó, hanem egy kalap kaki. A power bank a bemenetén max 2.1A tud, szóval fölösleges lenne nagyobbat venni. Inkább akk visszaviszem, aztán veszek egy márkásabbat. Meg nem sima táp kell, hanem USB-s.
Gondolom itt a power bankon belüli töltésvezérlőre gondolsz.
-
PH-User
addikt
válasz
Barret001 #56101 üzenetére
& And & Kernel
Nem szeretnék hozzányúlni ha azt mondjátok, hogy ez így rendben van!
Több fokozatban lehet állítani rajta egyébként a töltőáamot.
Régi technika de ha éjszakára rajta hagyom az akkut akkor reggelre mindig feltölti.
Köszönöm az információkat és a segítséget! -
-
mezis
félisten
válasz
Barret001 #56556 üzenetére
Az orosz rulettet is többen túlélték. 6-ból öten.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #56455 üzenetére
A "máshol" is attól függ, az mennyire stabil, mindenesetre párhuzamosan kell kötni, ha biztosra akarsz menni, hogy egyforma feszültséget kapjanak.
A LED-kijelző a működéséhez áramot vesz fel, ráterhel.
Előbbivel kapcsolatban később láttam, lehet kapni AD584 L típust is (pontosabb, mint a J):
-
szabifotos
senior tag
válasz
Barret001 #56362 üzenetére
Valóban kiment az a dióda!
Nem, nem pisztolypákát használtam. Azok a "nyomok" talán a sok próbálkozástól jelentek meg.Épp ezért vagyok itt mert már belezavarodtam, hogy hogyan kössem a potit, annyit próbálkoztam. Persze lehet, most már jól csinálom csak a diódát kell cserélnem.
A kérdés, továbbra is, hogy hogyan kössem be a helyére a potit helyesen? -
-
PHM
addikt
válasz
Barret001 #56028 üzenetére
Előbb-utóbb tönkrevágsz majd pár cellát.
Reméljük, nagyobb bajt nem okozol...
A rendes töltőt úgy is el lehet képzelni, mint egy meredek karakterisztikájú
áramkorláttal rendelkező labortápot, n*4,2V végfeszültséggel.
Ennél persze bonyolultabb, de a többitől tekintsünk most el.
A lényeg, hogy a kapocsfeszültsége még kis töltőáramnál se haladja meg
az akku névleges végfeszültségét.
A 3-5C töltés pedig kifejezetten veszélyes lehet, ha nem "high drain",
vagy kifejezetten nagy áramra való Li-po akksit töltesz. -
Kernel
nagyúr
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #56020 üzenetére
Autó generátorok 70-80A-t tudnak! Mérjél már rá közvetlen indítózás után hogy mit vesz fel az akksi.
Ez nagyon jó példa, segíthet a Li-ion töltés megértésében is. Az a gond, hogy én értem, mit nézel be, de nem egyszerű elmagyarázni.
Ha már nagyon lemerült az autóakku, de azért sikerül beindítani (akárhogy), a merült akku először sok áramot vesz fel, de miért?
Mert a generátor feszültségszabályzója azonnal beáll a végfeszültségre, tehát jellemzően a 13,8-14,4 V közötti értékre (típusfüggő).
A merült akku azonnal megkapja ezt a tápot, az áramot nem korlátozza semmi, a generátor pedig jól bírja.
Nem azért vesz fel sok áramot az akku, mert túlfeszültséget kapcsolnak rá, hanem egyszerűen azért, mert le volt merülve. De ez az áram utána nyilván csökken, ahogy az akku felszívja magát.
Li-ion töltésnél annyiban más a helyzet, hogy van egy mondjuk 3 V-ra merült akku, arra toljuk rá a 4,2 V-ot, de ez a feszültség rögtön lejjebb is esik, mert az áramkorlát közbeszól és az akku lehúzza a feszültséget.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #56025 üzenetére
Egyáltalán megpróbáltad szakszerűen beállítani az áramot, a rövidzárós módszerrel? A modul betápján megvan a kellő feszültségtartalék?
Mert ez így nem is szakszerű, ráadásul figyelni is kell, nehogy túltöltsön.
Értelme sincs, mert normális esetben, ha a modul betápja kellő tartalékkal rendelkezik, és jól állítod be, akkor neked nem kell 5 V-ra emelni az üresjárási feszültséget, amit az akku úgyis lehúz 4,2 V alá.
Tegyük fel, van egy közbenső állapot (legyen 4V), az teljesen mellékes, hogy 5V-ról esett le a töltő ennyire vagy 4,2V-ról. Lényeg a végeredmény, hogy van egy adott kapocsfeszültség.
De az a normális, hogy 4,2 V legyen a maximum, ezt pedig az elektronika intézi, csak rosszul használod szerintem.
Amúgy az a belinkelt áramkör nem líthium töltő,hanem egy síma step-down konverter...
Nem, a "sima" DC-konverter 1 db feszültségszabályzó trimmerrel bír, erről ismered fel (CV táp).
Amelyeken 2 db trimmer van, a másikkal az áramkorlátot tudod állítani (CC/CV táp).
Utóbbi használható Li-ion, ólomsavas stb. szinte bármiféle akkutöltésre. Annyi, hogy egyik 12 A-os, másik 3 A-os, van többféle.
-
And
veterán
válasz
Barret001 #56020 üzenetére
"A lítium sem külömb ilyen tekintetben,söt! Hogy tudod megnyomni 3-4C-vel ha 4,2v-od van? Sehogy..."
Ezt ugye nem gondolod komolyan? Az áramgenerátoros mód ráadásul csak addig érvényes egy Li-ion akkunál, amíg nem érjük el a töltési végfeszültségét, utána már csökkenni kezd az áram, mivel a feszültséget tartjuk állandó értéken. Tehát a fő töltőáram kialakulásakor kifejezetten kisebb a kapocsfeszültség 4,2V-nál. A kialakuló töltőáramot ilyenkor a táp/töltő illetve a cella belső ellenállása korlátozza, ami jó esetben elég kicsi ahhoz, hogy bőven a névleges végfeszültség alatt is kialakulhasson akárhány C töltőáram. Gyári integrált töltőkapcsolások sem adnak a végfeszültségnél nagyobb feszültséget sem üresjáráskor, sem terhelés alatt.
Mod.: "Mikor a cellafeszültség eléri a 4,2V-ot,kész is van. Tudom hogy itt még nincs feltöltve teljesen,de nem akarom hamar tönkretenni a cellát."
Azzal nem teszed tönkre a cellát, ha - miután az már kialakult - a névleges feszültségét tartod rajta, és megvárod, míg a kialakuló töltőáram az induló érték kb. 10%-ára csökken. Ez lenne a standard töltési eljárás. Ha a CC/CV-mód váltásakor (vagyis a névleges feszültséget alulról elérve) elveszed a töltést, akkor az akku kapacitásának utolsó 10..20%-át nem töltöd bele, vagyis ennyivel csökkented a kihasználható töltésmennyiséget. -
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #56022 üzenetére
Most nem olyan töltőről volt szó, hanem egy kínai step down CC/CV tápról / töltőről.
De még mindig nem tudni, hogy milyen töltőáramkörről beszéltél, amit neked kell figyelni?
Ehhez képest lehetne elindulni, hogy lássuk, konkrétan miről beszéltél, és az abban rejlő ellentmondások feloldhatók legyenek.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #56016 üzenetére
Li-ionnál ez nem egészen így működik:
lehetőleg ne menjen 8,4V fölé
Nem lehetőleg, hanem egyáltalán nem mehet a kapocsfeszültség 8,4 (4,2) V fölé.
Tölthetem én 42V-tal is,ha a hozzá társuló áramerősség kicsi!
Ha egy cellára ráküldtél 42V kapocsfeszültséget, akkor a cellán 42V mérhető és annak annyi. De azt megfelelő áram nélkül nem is tudod megtenni.
Szerintem itt keverednek a fogalmak, valamiféle üresjárási feszültségről beszélsz, ami nem azonos a kapocsfeszültséggel.
De egy normális Li-ion töltő nem így működik, annak az üresjárási feszültsége sem szökik fel soha nagyobb feszültségre, mint ami be lett állítva.
Persze rá kell gyakran nézni.Ennyi a trükkje.
Mire nézel rá? A kapocsfeszültségre, gondolom. De te valamilyen másfajta barkácstöltésről beszélsz szerintem.
Itt viszont egy normál CC/CV töltőáramkörről volt szó, amire nem kell odafigyelni, mert automatikusan végzi a dolgát. Meg ezt nem is ajánlatos a véletlenre bízni, hogy elfelejtem vagy nem.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #56012 üzenetére
Persze figyelni kell töltés közben,lehetőleg ne menjen 8,4V fölé az akkupakk feszültsége.
Épp azért kell beállítani a végfeszültséget 8,4 V-ra. Nem többre és nem kevesebbre, úgyhogy ez így sehogy nem értelmezhető:
Annyira kell beállítani a feszültséget,hogy mellette meglegyen a kívánt amper felvétele!
-
7Sony7
addikt
válasz
Barret001 #55978 üzenetére
He? Az mi? Ha lehúztam a szekunder oldalról mindent, ( csak a bimetallos védelmet nem forrasztottam le) akkor sem mutatott a műszer.
Áááá. Értem. Váltóra kellett volna kapcsolnom a digitmulit! Látszik a tapasztalat...
Na Ok, akkor tegyük fel, hogy megvan a feszkó. A Többi alkatrész ( 2db dióda. egy kapcsoló, egy deprez műszer) elvileg jó. (A diódákon egyik irányból mérve kb 600ohm volt, a másik irányból szakadás).
A tekercs meg tud úgy hibásodni, hogy ilyen kicsi legyen a fesz? 14,xxV helyett csk 12,xxV és lassú töltés állásban 12-13V helyett csak 6,xxV? -
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #55715 üzenetére
Hamar felfűt és tönkremegy. Nem csak azért, mert nagyobb nyitófeszültség miatt az UI szorzat is nagyobbra jön ki, hanem a lassúság miatt sem bírja követni a kapcsolást.
Ezt ahhoz lehetne hasonlítani szerintem, mintha egy veszteségi kapacitása lenne, ami önmagában is energiát emészt fel.
-
lupu500
tag
válasz
Barret001 #55479 üzenetére
A táp 12ac-s természetesen nem pont 12v-t ad ez kb 13.5vac körül van. A kondenzátor amit használtam 470 mikroFarad csak nem írtam így ki és 16 Vo-s. A feszültség túl sok nekem amit a kondi bekötése után mérek több mint 20 Vdc. Ennek 13-14 vdc-nél nem kellene többnek lennie mert elégnek a ledek. ezért kérdeztem mit kell még beépíteni hogy a kimenő fezsültségem lessen. Üdv
-
kmisi99
addikt
válasz
Barret001 #55372 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy veszek CC/CV áramkört, és ott van egy led ami felgyullad ha az akku feszültsége eléri a beállított értéket. A ledet leforrasztva és a helyére rákötve egy kis relét ami így megszakítja mondjuk a pozitív ágat amint eléri a célzott feszültséget. Már csak arra kell rájönni, hogy elég milliampert ad ki a relé áthúzására, de ezt holnap szerintem tesztelni is fogom.
-
t72killer
titán
válasz
Barret001 #55319 üzenetére
Lítiumos cuccoknak azért elkelne némi extra védelem, nem? Bár ha csak 90%-ig töltöd, akkor lő ki az időkapcsoló, annak nem kéne felgyújtania a házat
.
A születőfélben lévő 12V-os NiMH pakkom töltésén gondolkozom, autóból. Elméletben egy sima szivargyújtó csatival menne a töltés, és mivel az ólomakksi is max 13.x Volt környékén operál, ha nem jár a motor, fel se lehetne húzni elvileg.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #55270 üzenetére
Ilyen táp FET-ek nagyon jól helyettesíthetők, feszültség és áram legyen azonos, vagy több. A kisáramú alkalmazás miatt a csatornaellenállás szinte már lényegtelen.
Kb. azonos teljesítményű tápból átrakott FET-tel sem lehet mellélőni gyakorlatilag. Tehát ott más gond lehet, szekunderen is lehet zárlat, amitől a védelem aktiválódik, amellett melegedhet is.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #55153 üzenetére
Pontosan 12V az előírt tápja?
Indítás után az inverter-IC ellenőrzi a fénycső áramát, feszültségét. Ha a normál üzemi paramétereken kívül esik, leállítja. Ilyet okozhat a fénycső elhasználódása, nagyfesz. kondi hibája, trafó szekunder menetzárlata is.
Fénycső öregedése esetén van lehetőség valamelyik védelem (mivel többfélét is tud) módosítására.
Nemrég hasonló hibánál az OLP-t piszkáltam meg (Open Lamp Protection). Ez mondjuk eredetileg arra való, hogyha nincs rádugva fénycső, letiltson.
De úgy látszik, az elhasználódott cső is valami hasonlót produkált, mert így elindult, némi vibrálás után. Melegen még az eredeti állapotában is indult, de kihűlés után már nem.
Ennek ellenére a módosítás után használható lett, talán a fénye gyengült kicsit.
(#55154) hramon94
Ez benne van, így látatlanban én sem tudnék többet hozzátenni, mint amit írtál.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #55135 üzenetére
Védett, bár nem jó arra számítani. Élvilágítású kijelző LED-esítésével nem foglalkoztam, de úgy rémlik, az élére szokták fektetni, nem betolni a cső helyére.
60 LED/méteres szalag helyett pedig célszerűbb elvileg a 120-as. Gyári élvilágításnál szorosan vannak egymás mellett.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #55127 üzenetére
Természetesen a dióda után kell, pláne amikor előtte még rajta van a szekunder, ami zárlatba vinné.
Épp azt akartam írni, hogy jelet lehet még ráadni, ha képtartalommal is ki akarod próbálni, utána megoldani a háttérvilágítást.
A hátteret két vezetéken két jel vezérli, egyik a kapcsolójel (0V ki, 5V be).
Másik a fényerő PWM vagy analóg jele, de azt nem fontos használni, lehet fix fényerejű háttér, illetve potméterrel beállított.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #55102 üzenetére
Ebbe a fórumba tettem be.
A konstrukciót mindig egyedileg kell ellenőrizni, táplálást annak megfelelően leutánozni. Power gomb a processzorra megy általában, azt indítja / ébreszti készenlétből, de előfordulnak egyéb megoldások is, így látatlanban nem lehet biztosat mondani.
-
Kernel
nagyúr
válasz
Barret001 #55099 üzenetére
Ha megkapja az előírt tápfeszültség(ek)et, működik, minden további nélkül. Nincs visszacsatolás a háttérvilágítás meghajtójától, akár LED vagy CCFL.
Egy időben használtam is olyan monitort, ami a számítógépből kapott 5 V-ot (alaplap) és 12 V-ot (barkácsolt háttérvilágítás).
-
-
Batman2
őstag
válasz
Barret001 #52703 üzenetére
.7-1-es lemezre valóban nem ez való, ezek már nagyon könnyen elégnek, de nekem csak ez van.
A célom nekem sem folyamatos varrat készítése, csak pöttyökben szeretném összefogatni.
Még nem sikerült vékony bevonatos elektródot szereznem, azzal talán szebben, könnyebben meg tudom csinálni.
Amit akartam így is meg tudtam hegeszteni, csak több lyuk keletkezett közben, nem túl esztétikus a hegesztés, de tart.
Köszi a megerősítést!Üdv.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Battlefield 6
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- ASUS X540SA-XX004D Notebook - 4 napot használt
- Apple iPhone 13 Pro / 128GB / Gyárifüggetlen / 12Hó Garancia / 85% akku
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3101
- iPhone 13 mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3089, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L13 G3 - i5-1245U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I NBD Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest