Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz Barret001 #56020 üzenetére

    Autó generátorok 70-80A-t tudnak! Mérjél már rá közvetlen indítózás után hogy mit vesz fel az akksi.

    Ez nagyon jó példa, segíthet a Li-ion töltés megértésében is. Az a gond, hogy én értem, mit nézel be, de nem egyszerű elmagyarázni.

    Ha már nagyon lemerült az autóakku, de azért sikerül beindítani (akárhogy), a merült akku először sok áramot vesz fel, de miért?

    Mert a generátor feszültségszabályzója azonnal beáll a végfeszültségre, tehát jellemzően a 13,8-14,4 V közötti értékre (típusfüggő).

    A merült akku azonnal megkapja ezt a tápot, az áramot nem korlátozza semmi, a generátor pedig jól bírja.

    Nem azért vesz fel sok áramot az akku, mert túlfeszültséget kapcsolnak rá, hanem egyszerűen azért, mert le volt merülve. De ez az áram utána nyilván csökken, ahogy az akku felszívja magát.

    Li-ion töltésnél annyiban más a helyzet, hogy van egy mondjuk 3 V-ra merült akku, arra toljuk rá a 4,2 V-ot, de ez a feszültség rögtön lejjebb is esik, mert az áramkorlát közbeszól és az akku lehúzza a feszültséget.

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák