- Honor 200 Pro - mobilportré
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Yettel topik
- iPhone topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
-
Mobilarena
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ctrl+Alt~Del
őstag
Gyakorlom a timingot, de még nem jó. De már jobb, mint volt. :-D
-
Goose-T
veterán
Jeff Loomis, na ő aztán ott van a szeren. Kíváncsi vagyok, újra összehozza-e a Nevermore-t, miután felmondott az Arch Enemy-ben végre. Az neki lakodalmas zenélés volt.
-
Köszönöm szépen a válaszokat. A nyereg magasság annyiban játszott közre, hogy túl magas volt, ráadásul kisebb rádiusz, mint ami kellene. Emiatt egyrészt sokkal erősebben kellett lefogni az 1. bundot, tényleg túl nagy erő kellett, részben emiatt is kopott jobban szerintem, rá kellett, hogy álljak egy kemény szoritásra. Másrészt ugye az első 1-2 bund kompenzált nyereg nélkül eleve kicsit magas tud lenni, főleg a vékony húrokon, de nálam a G# a G húron 11 centtel(!) volt túl magas. Természetesen tökéletes intonáció mellett.
A nyeregnek legalább egy teljes milliméterrel kellene alacsonyabban lennie, hál istennek a új nyereggel ez jó lesz.
Amúgy a G, H húrok első 2 bundján már játék közben is érzem a kopást, de együtt tudok (még) élni vele. Való igaz, hogy még csak 2 éves lévén a többi bund kb. újszerű állapotban van... -
Tibizzz
junior tag
"A disszonancia a művészi koncepció része?"
Végül is miért ne ? Ha a Yes-nek lehet...
-
Értem, de nem értek egyet. Eleve furcsa, hogy egy hangszerre vonatkozólag jelented ki, hogy "nem alkalmazhatók a klasszikus zene intézményesült szabályai és hagyományai". Ha egy stílusra, zenei irányzata mondanád, még el tudnám fogadni vitaalapnak. Szerintem a klasszikus zene ugyanazt a 40 ezer éves hagyományt fejlesztette tovább, ami az összes zenénket megalapozza.
Egyébként ha az a mondás, hogy olyan variabilitás jellemzi a gitár zenét, hogy az kottával már nem megragadható, azzal adott esetben egyet lehet érteni, de szerintem ez sem azt jelenti, hogy a leírt zene helyett hallás alapján kellene tanulni. Jazzben ott a lead sheet, ami épp azért elegendő a gitárosnak, mert olyan tömörséggel is meg lehet ragadni a dal lényegét, és mert a képzettsége miatt érti is, hogy milyen improvizációkkal lehet feltölteni az adott stációkat (vagyis a dal zenei jelentésének megfelelő ritmikai / dinamikai / frazeológiai utasításokat is tudja jelzés nélkül is, mert képzett, és érti a zenét, és mert látott már 1000 hasonló kottát, ahol ezek az utasítások szerepeltek).
Ami a pörgős durva tempójú modern szólókat illeti (pl. Petrucci), azokat éppenséggel tabból, még inkább kottából könnyű megérteni / lekövetni, semmint hallás után.De az is lehet, hogy elbeszélgetünk egymás mellett, és továbbra sem értem, hogy mi volt a kiindulópont, amivel azt hittem, hogy nem értek egyet
Meg el is kell mennem aludni. Peace -
OK, így már értem. Persze a kottában sem csak hangok vannak, hanem rengeteg ritmikai-dinamikai-frazeológiai plusz elem. Ezekből el lehet játszani "zenei" tartalommal megtöltve, nemcsak a hangokat. Persze itt jön az egyéni interpretáció, mindenki egy picit máshogy adagolja a crescendót, máshogy időzíti a trillákat stb. De ez természetes.
Viszont nem értek egyet azzal, hogy csak hallás után lehet (re)produkálni a megfelelően frazeált, kidolgozott zenét - zenekarban a karmester minden ilyen utasítást verbálisan + gesztikulálva ad meg, és a végén kijön belőle az a hangzás, amit ő szeretne. Persze erre is rá lehet fogni, hogy "hallás után" megy a dolog, hiszen mindig a konkrétan elhangzó részekre vonatkozik a verbális feedback (pl. "még feszesebb staccato!"), de végül az előadásig ki kell alakulnia egy olyan közös hullámhossznak a dirigens és a zenészek között, hogy pusztán real time gesztusokkal, verbális feedback nélkül lehessen vezényelni a pontos hangzást.
-
Goose-T
veterán
Igen, tudjuk, el lehet érni magas szintet szar ujjtartással is. Ettől még bárki jobban jár, ha már az elején rendesen tartja. Nem 1970 van már. Fejlődött a gitártanítás módszertana azóta.
Egyébként meg nem az a lényeg, hogy a kisujját hogy tartja valaki, hanem hogy az ujjak mindig a lehető legközelebb legyenek a fogólaphoz. Ez sokat segít a pontosságon, gyorsaságon és ha rendesen be van tanulva, akkor sokkal kevesebb erőfeszítéssel lehet gyorsan gitározni. Nem kapsz ínhüvelygyulladást olyan könnyen például.
És mielőtt valaki a gyorsaságon rugózna, hogy ő nem is akar gyorsan játszani: a gyorsaság = pontosság. Azaz ha kigondolod, mit akarsz épp lefogni, a lehető leggyorsabban ezt meg is tudod tenni, tehát nem fognak késni annyit a hangok, pontosabb leszel.
-
-
doc
nagyúr
Igen, probaltam erosebben meg lazabban is tartani, de lazanal meg sokkal rosszabb.
Probaltam tobb nagy haromszog pengetot is, azoknal meg arra gondoltam hogy MAJDNEM jo, ha a tenyerem es ujjaim talalkozasanak neki tudnam tamasztani a belso oldalat, akkor atomstabil lenne, csak ahhoz pont kene egy pici plusz az egyik oldalan. Gondoltam arra is hogy csinalok egy kis 'adaptert' amibe bele lehet tenni a pengetetot es igy tenyleg ki lenne tamasztva, de az mar overkillnek tunikEz a pici Gator Jazz pengeto most jo megoldasnak tunik, amiota ezt hasznalom nem nagyon vannak ilyen gondjaim, szoval inkabb megtanulok normalisan pengetni mint mindenfele ganyokkal workaroundolni. Azon mondjuk meglepodtem hogy mikor anno rakerestem erre a problemara neten (hatha van valami egyszeru 'hat ezt csinalod rosszul, azert' valasz), akkor mennyien panaszkodtak pont ugyanerre, olyanok is akik akar evtizedek ota gitaroznak, szoval a jelenseg letezik
-
Jaja. Mondjuk én bírom, tök sokat lehet (a magamfajtának) tanulni belőle. Meg azt is jó látni / hallani, hogy a tipik Fender (és sok minden más gyártmány is) ugyanúgy out of spec, mint a HB. Ami csak annyit tesz, hogy a hidat nem a gyárilag megadott rádiuszhoz, hanem a valós mért értékhez kell beállítani (mint minden egyéb gitárnál is, ahogy a bácsi mondja).
TL;DR ezeket csinálták a gitáron a turné előtt:
- beállítás (híd, nyakpálca),
- trem block,
- poti tisztítás (kontakt spray),
- áthúrozás minimál nut igazítással.Kb. amit amúgy is megcsinál a hangszerész egy beállítás során (- trem block).
Amúgy 30 fontért vette a fickó használtan, a beállítás valószínűleg többe kerül. A kritika:
- kicsit gyengék a pickupok (de használható),
- nyak közepén már kevesebb a sustain picit, mint egy jobb hangszeren (kompresszor / high gain megoldja).Egyébként most én sem vennék HB-t, vagy ha igen, akkor inkább használtan, hogy be legyen állítva, ill. ki lehessen próbálni, és még olcsóbb legyen. Kezdőként, kisebb büdzsével talán igen, és lehet, hogy rá is fáznék. Ha igazán őszinte akarok lenni, akkor kezdőként valószínűleg azért nem akarnék ilyet, mert releváns tapasztalat hiányában még hinnék az új / márkás biztos sokkal jobb mantrában (amiért minden második kezdő origi Fender stratról vagy Les Paulról álmodik)
-
Moleman
addikt
Nem elég nagy a mintavételem, mert egyelőre csak ez az egy "Pro Series" HB járt nálam, de a Fusion II-n nagyon szépen el vannak dolgozva a rozsdamentes bundok, többek között amiatt írtam, hogy az egyik legjobb minőségű gitárom.
+ ezek a drágább szériák már indonéz gyártásúak, persze ez önmagában nem jelent semmit, találkoztam már jó kínaival és rossz indonézzel is. -
doc
nagyúr
Nem tudom mi szamit "dragabb modellnek", nekem a "Harley Benton SC-550 II Gotoh PAF" Les Pauljuk van. Az elso par napban fura volt, szokni kellett (elso Les Paulom), de nagyon megszerettem. Minosegben azert a Premium Ibanez alatt van, de a Schecternel igenyesebb. Mindezt ugy hogy annal azert lenyegesen olcsobb. Engem abszolut meggyozott, bar teny hogy kicsi a merites amire alapozhatok. Ar/ertek aranyban barmelyik masik gitart magasan veri amivel dolgom volt...
-
Köszönöm a tanácsokat. Az elemet az eladó is mondta, szerencsére ezt már megszoktam, a gitárom is aktív-passzív.
A balkezem elég erős, mivel eredetileg csellóról jövök. Bár a menzúrája kb. egyezik a gitáréval, a húrok vastagabbak, és a húrmagasság / húrnyomás is jóval nagyobb. Ami azt illeti, a csellómon magasabb az action és a húrnyomás is nagyobb, mint ezen a basszusgitáron (szerintem ez a Cort elég kényelmes).
A tágabb fekvéseket viszont tényleg szoknom kell, kb. 5. bundig nagyjából 2 ujj / bund "economy" uzemmódban vagyok, felette rendes 1 ujj / bund. Értelemszerűen többet kell mozogni a nyakon a fekvések között.
A jobb kezet viszont folyton érzem, rendesen fárad az alkarom az erősebb pengetéstől, bár remélem, ez is gyorsan szokható.De még egyszer köszönöm mindenkinek, hogy lebeszéltetek az octaverről, már régebben meg kellett volna lépnem ezt a basszusgitár vételt. Szinte azonnal úgy szólaltak meg a bassline-ok, amiket a dalokhoz kigondoltam, ahogy elképzeltem (fejemben hallottam) őket. Iszonyat élvezem, igazából a midis önszopatás csak egy utolsó próbálkozás volt, hogy halogassam a dolgot, de itt volt az ideje. Zenélni-játszani egyszerűen jobban szeretek, mint kottázni / kódolni
-
Igen, midiben próbálkozom jelenleg, de nem vagyok jó billentyűs (még csak kezdek tanulgatni zongorázni), nem igazán tudom a ritmust és a dinamikát pontosan bebillentyűzni, lassítva sem az igazi. Most ott tartok, hogy egyetlen hangon játszom be a ritmust (nem röhög!), így a dinamikai és ritmikai nüanszokat jobban át tudom vinni, aztán az editorban már csak a pitch-eket állítgatom. De simán editorban bevinni horror (nekem még nincs nagy gyakorlatom benne), azért van csomó előke-utóka, ami talán kottában igazodik mondjuk 16-odokra, de a valóságban sosem pontosan. Emiatt a midi verziót elég gépszerűnek érzem, minden hangjegyre meg nem rajzolhatok külön-külön burkológörbét...
Meg amúgy tök jó a Modo Bass 2 (Precko modellel ingyenes), és sok mindent lehet állítani, de így sem tudok mindent átvinni, ami játékban természetesen jön.Na mindegy, köszönöm a tanácsokat, próbálkozom még picit a midivel (mixben nyilván nem lesz olyan gázos), aztán valszeg nézek egy levedlett P-t
-
AndyN84
csendes újonc
Na-na, azért bármit a kezembe nem veszek
Most lett egy Epiphone-om, de árban ő számomra Gibson kategória, nagyon vigyázok rá. Vennék mellé egy filléreset is, amit ha gyerek bánt, leesik, bármi, nem szakad meg a szívem érte. Mondjuk ahogy nézem Harley Benton lesz a barátom ebben.
-
Bobrooney
senior tag
Szerintem, hagyjuk meg a döntést neki, hogy most beállíttatja-e ezeket vagy sem, lehetőséget kérdezett én meg megírtam a bolttal/szervizükkel szerzett tapasztalataimat.
Tök kezdőként, szerintem érdemes beállíttatni, legalább lesz egy referenciája, hogy milyennek is kellene lennie helyes beállításokkal.Bund síkolást nem fognak neked Győrben csinálni nagyon nagy valószínűséggel, ezért is írtam, hogy ilyen munkákra tudtommal BP-re viszik fel a hangszert.
-
rustysaw
csendes tag
-
setup
tag
Talán potisapkát vettem, nem is tudom. Nem emlékszem már mit is vettem a neten és volt a kínai eladónak ilyen bundkészlete is és csak bedobtam a kosárba anno. Annyira nem volt tétel. Talán ezer forint vagy inkább csak párszáz, de tényleg valami jelképes összeg volt. Az első gitárom vettem vissza.
Igazából csak visszakértem, amikor ki akarták dobni.Értéktelen csehszlovák cucc, ami már akkor nagyon pontatlan volt, amikor eladtam.
Aztán biztos túlkoptak a bundjai, mert kihúzták őket a fogólapból. Úgy kaptam vissza, hogy a bundok helyére fehér trutyi van belekenve a rózsafa fogólapba. De az sem rendesen és aztán átlakkozva sincs vastagon.
Szóval most, ha felülről megnyomom a fehér valamit az új bund élével be tud szakadni, szóval könnyű lenne megfújni forró levegővel és kikotorni a bundok helyét újra normálisan, aztán felbundozni.
De az egész, hogy is mondjam. Érzelmi alapon csak, hogy megszólaljon. Pontosan tudom, hogy szar lesz akkor is, ha jól sikerül a bund, mert hát a saját bundjaival is szar volt :) Szóval sok értelme nincs.
Pénzt locsolni rá pláne hülyeség, de ha fillérekből tudnám, magamnak megcsinálnám poénból, hogy belenyomkodom az új bundokat, csak pech, hogy nem stimmel a rádiusz. Ez van. Akkor elengedem, ha kopácsolással csak elrontani lehet. -
bigrob
őstag
Tudom min játszanak, próbáltam én is egy LP-n, de szerintem gusztustalan.
#56118 Goose-T
Pontosan egy ilyen drágám volt, ugyanezzel a hangszedő kombóval és életem legjobb gitárja volt, viszont ennyit nem szeretnék áldozni most a fellángolásomra..
3 éve gitárt se fogtam, itt porosodik a sarokban szegénykém. -
setup
tag
Szerintem nem az a lényege az aktív béznek, hogy premap van benne, hanem a preamp helye a sorban. A preamp mindenhol ugyanazt tudja.
"Azt viszont, hogy "magas felbontású hang" azt nem tudom értelmezni."Értem hol a baj.Röviden a gagyi preamp csak ront, mindegy hol van, elqrja a szándot és vége.
Hogy a nem gagyi az a "jó" helyett a „hi-res” lett a konyhanyelvben, az a D/A konverzióból jön, és itt értetlenkedsz rajta végül is joggal. Lényegében egy prémium minőségű preamp által letett vonalszintről beszélünk, de igazából mindegy minek hívjuk. Hasonló, mint egy magas felbontású DAC analóg kimenete már a műveleti erősítők után és a filléres szar hangkártya analóg kimenete közötti különbség.Lehetne úgy, hogy minden külső cuccban benne lenne az az elektronika is, ami lényegében a prémium minőségű preamp, ami a hangszedő(k) jeléből letesz egy vonal szintet király minőségben, de nem így van. Nincs benne, mert minek vedd meg százszor mindenben újra, ha a gitárba beépítve csak egyszer kell megvenni?
Egyszerűen a külső cucc készítői sokszor azt feltételezik, hogy aktív bézt kötsz rá. Attól „kell” az aktív béz, hogy olyan külső cuccot használsz bármit, amiben nem vetetik meg veled újra a jó preampot, de a szándhoz meg kell.
Tiszta sor, hogy más jön ki egy külső cuccból, ha megkapja a magas minőségű jelet a bemenetére a prémium preamptól és megint más, ha egy passzív béz jelét kapja, amivel csak kezd valamit, de már pénz nélkül.
Ha egy pénz nélkül épített aktív elektronikát kap egy olcsó béztől az sem segít. Marad a két eset: Egyik esetben megvetted a jó preampot, a másik esetben nem vetted meg, csak kiváltottad olcsóval.
Pénz nélkül meg nem lesz kúlság, ha te ugyanolyan szándot akarsz, mint a drága, mert amikor meghallottad a drágát az megtetszett.
Aztán olcsón lesz helyette valami olyasmi, csak szarabb. Lehet persze az alkotói szabadságra hivatkozva nyomni az agresszív kismalacot, hogy ez nem szarabb kis k.csög, mert én eleve ilyet akartam és kussolj, csak minek?
Úgy is mindenki vágni fogja mi kéne, ha vóna :)
Persze le lehet tenni a preampot a földre is és megint jó lesz a passzív béz is, csak kényelmetlenebb a földön kezelni, mint a gitáron. -
X2N
őstag
Ezt a torzítás mennyiséget ami a Maiden backing tracken van egy nagyon lightos cruch-nak tudnám gitár esetében hívni, de gondolom itt se a torzításon van a hangsúly hanem az ezzel jelentkező plusz kompresszió, harmonikus és intermodulációs torzítás miatt keletkezett hang az ami miatt kedvelik a basszusgitárosok. Fontos megjegyezni hogy itt nem a végfok torzít hanem az előfok, ezért van minden ilyen basszusgitár végfok erősítő több száz watt, hogy ne az torzítson, a dinamika, gyors hangindítás megmaradjon nagy hangerőn. Ugyanezért használnak metál zenére 100W-os csöves erősítőket, csak ott mivel az előfok elektroncsöves, többszáz voltos jelszintekkel működik, egyszerűbb akkor már a végfokot is ugyanúgy elektroncsővel megcsinálni, meg már eleve ennek a hangját szokták meg a gitárosok, egyből kiszúrnák a gitárosok ha kicserélnéd a végfokot egy D-osztályúra mert a csöves végfok is torzít picit.(A legutolsó EVH erősítőt amikor még Van Halen élt D-osztályú végfokkal tervezték meg költségcsökkentés miatt, de nem hagyta jóvá a tervet miután meghallgatta az erősítőt)
-
setup
tag
Ebben a kontextusban szerintem nem jól írod. Értem mire gondolsz, csak mégis hibás, amit végül leírsz. A Milleres soundhoz például leginkább egy speckó EQ kell, ami tudja vágni külön a mélyközepet a JB hangjából, ergo tipikusan pont, hogy erősítő kell hozzá, hiszen annak a része az előfok. Az részletkérdés, hogy az a preamp az egy külső cucc vagy onboard és a gitártestben van. Ez nem az a része a történetnek, ami vízválasztó abból a szempontból, hogy aktív bass „kell” vagy passzív. A passzív bassnak is simán lehet Milleres hangja a megfelelő erősítővel. Aktív bass inkább akkor „kell” ha a hangszer felől magas felbontású hang kell, hogy menjen valaminek a bemenetére, ami a magas felbontású inputot sokkal magasabb hangminőségben tudja modulálni. A modulált bass sem feltétlen torz, sőt szerintem is ritkán torz. A stílus sem determinálja feltétlen. Simán lehet, hogy valaki egy passzív preckóval alávág egy hörgős metálnak, jól szól az attól, hogy full szinuszos, ha kiveszd a sávját.
-
X2N
őstag
Én meg finoman pengettem mindig basszusgitáron(főleg Maident gyakoroltam) hogy ne csörögjön be a húr, emlékeim szerint amikor még zenekaroztunk a basszusgitár mindig is tisztán szólt, mi hoztuk 2 gitárral a torzítást, elég volt
. Túl sok torzítás így is zavarossá teszi a hangképet.
-
X2N
őstag
Torzítás mindenképp lesz basszusgitárnál is, persze ezt tudom, az erősítő torzít, még ha nem is olyan módon mint egy gitárerősítőnél hogy négyszögre vágjuk a szinuszt. Kellenek azok a 10"-es hangszórók is gondolom a D-G húrok miatt, hogy gyorsabban induljon a hang tappingnél mag amikor odapcsapsz neki, stb. csak itt a láda bass-reflex nyílásokkal rendelkezik nem úgy mint a gitárládák. Ez a 8"és a falbontás szerintem kicsit túlzás. Nekem a régi Sony hifimnél 3 utas hangfalnál van 2db 8" hangszóró, és a hangfal is bass reflex nyílásos, azért ezek annyira nem érzékeny hangszórók, ~75W-al megküldve hangos, de azért elviselhető. A 30W-os soldano slo egy 4x12-es zárt ládán meg olyan hangerő hogy nem tudsz megmaradni a szobában.
cucka-Én basszusgitáron sose tudtam eldönteni hogy akkor most ujjal pengessek vagy pengetővel, round/flat húrt meg össze se hasonlítottam soha, ütögetni(slap) a húrokat nem volt könnyű.
-
X2N
őstag
Én próbáltam anno hifin basszusgitárt, nem szólt rosszul, még ha alapvetően nem is hangszererősítőnként lett tervezve, de gitárra meg teljesen halott ötlet.
Én azt hittem hogy basszusgitárnál nem szoktak sok torzítással játszani, persze tudom hogy Lemmy-nek az átalakított Marshal feje az torzított...
A 4x15"-ös basszus láda annyira nem elterjedt basszusra. -
X2N
őstag
Pedig az újabb gitárerősítők is már class D végfokosak lesznek, pár példa:
Orange Micro Terror
Soldano SLO-Mini Amp Head
Friedman BE-Mini Amp Head
Kemper Profiling Amplifier PowerHead
Meg az előzőleg linkelt poweramp pedálok mindegyike. Ez mind új fejlesztés.
Egyszerűen mindenki olcsósít, nem fogják már megvenni a nagy transzformátorokat, a hűtőbordákat, meg a régi AB osztályú drága, D osztályhoz képest alacsonyabb hatásfokú, melegedős TDA ic-ket.
Le lesz cserélve mindenhol a végfok 500-1000Ft-os új fejlesztésű D osztályú integrált IC-kre amire még hűtőborda se kell és egy 3-4eFt-os kapcsolóüzemű laptop tápot mellékelnek majd az erősítőkhöz, az erősítők seggén meg csak egy DC 19-24V csatlakozó lesz. -
Moleman
addikt
Ha otthonra kell kis teljesítmény, nem gatyaszárat lobogtatni, akkor nem jó basszushoz is egy 1-5 wattos csöves gitárkombó? Mostanában nem próbáltam, de 10+ éve játszottam egy duóban, akusztikus gitár + basszus a kis 25 wattos Frontmanen, tök jól szólt, elbírta az aktív basszusgitárt a pici hangszóró.
-
X2N
őstag
Ismerve a gyártókat mindegy egyes centet megfognak az alkatrész árakon, 30%-os kedvezménnyel számoltam de ha megnézted a jfetet mouseren 1000-es darabszámú rendelésnél már fele árban adják a dolgokat, ami azt jelenti hogy az összes alkatrész összesen kerülhet legjobb esetben ~60eFt-ba egy 15W-os lunchbox fejnél. Ami azért nem rossz, tömegtermelés előnye. Szerintem meg van mindig előre hogy mennyit gyártanak le.
Ilyen nagy gyártóknál elképzelhetetlen az amit én megcsinálok hogy a 150Ft-os Mallory csatolókondenzátor helyett beteszek 360-400Ft-os Orange Drop-ot. Mert csakEz már bőven a boutique kategória.
Milliós eladások nincsenek, azt olvastam valahol hogy az ilyen handwired erősítőkből átlagosan ~30db-ot készítenek el havonta pl egy Soldano-nál Amerikában, úgy éri meg egy nagyobb cégnek. Ezeknél a sorozat gyártott cuccoknál szerintem havonta maximum 2-3ezres darabszám ami reális. Raktározásra meg nem költenek, már előre eladnak mindent az ilyen nagyobb forgalmazóknak.
-
X2N
őstag
cucka-Mondjuk úgy hogy nem másolhatod le 1:1-ben a másik gyártóét mert akkor pernek nézhetsz elébe. Pár alkatrész értéket meg kell változtatni azért.
Levezetek neked egyet példaként. Árakkal úgy kalkuláltam h biztos kijöjjön az adott alkatrész...
Legolcsóbb Orange Dark Terror 15W fullcsöves fej, 250eFt.
Made in china, pcb.
250eFt
-3eFt szállítás házhoz 247e
-27% áfa 180e
-10% haszon a Thonann-nak 162e162eFt
Erősítő anyagára(alkatrész ár, maradék pénz): Összesen: ~116eFt, mennyiségi kedvezménnyel 81eFt.
3x ECC83 24eFt 138eFt
2x EL84 15eFt 123eFt
hálózati trafó 20eFt 103eFt
kimenő trafó 15eFt 88eFt
kis alkatrészek~5eFt 83eFt
csőfoglalatok, kapcsolók~10eFt 73eFt
pcb 2eFt 71eFt
sasszi, +festés stb~25-eFt 46eFtMivel ez egy lunchbox fej, fa doboza nincs így erre nem kell költeni se bőrözésre fogantyúra.
Marad 46eFt,(mennyiségi kedvezménnyel marad 81eFt) amiből még lemegy a dolgozók munkabére(kicsi,óccó, kínai munkabér), meg a helybérlés stb.
Persze ez csak egy ilyen kalkuláció, az alkatrészek áránál nem mennyiségi kedvezménnyel számoltam hanem 1db-os árral, ha 1000db-ot rendelsz adott alkatrészből akkor kapsz Mondjuk 30% kedvezményt az alkatrész árakra.Engl E606 Ironball Head 20W 336eFt
Ez nagyon hasonló mint az Orange csak made in Germany.
1 előfokcsővel van benne több...viszont nem vitték ki távolkeletre a gyártást ezért kerül ennyibe. -
Moleman
addikt
Én őszintén csodálkozom, hogy ki vesz még bármilyen Warwick terméket.
Pl 20+ év alatt soha semmilyen hangszerkábelem nem ment tönkre, még a filléres König mikrofon és társai is bírják. Egyetlen kivétel a Warwick gitárkábel volt, amit többször újraforrasztottam, aztán feladtam.Na jó, a gitártokjaik nem rosszak, de ma már csillagászati áron mennek ahhoz képest, hogy mit nyújtanak - bár a többi is, pont a napokban csodálkoztam rá, hogy pl a CNB nejlonhúros puhatokom, ami Ausztriában ingyen elvihető volt (teljesen újszerű állapotban), nálunk most 18.800 Ft.
A 3 milliós custom shop hangszer persze lehet, hogy jó, de a márkanevet jól lerombolták alóla. A Joyo meg a Behringer is tök jó, hogy van, mert olcsó, de nem szívesen vennél tőlük butik erősítőt 3 millióért.
#55967 doc
Ez érdekes, nem is gondoltam volna, hogy nincs a Katanában hangoló. -
X2N
őstag
Néztél mostanában alkatrész árakat? A J201-es jfet-nek a darabja!! 1500Ft-és ezeket válogatni kell ezekbe a pedálokba mert nincs 2 egyforma karakterisztikájú/erősítésű jfet. Ez pedig csak 1db alkatrész a sok közül. Sok speciális alkatrész kell az ilyen pedálokba, mivel hangot alakítunk. Azért ma már nem gyártanak annyi féle szilícium germánium félvezetőt mint régen, sok ilyen pedálban raktárokban elfekvő vagy ilyen olyan 30-40 éves, neadjisten katonai elektronikából harvesztált alkatrészek is lehetnek, ahogy az első Fender erősítőket is nagyrészt katonai rádiókból bontott alkatrészekből építették. Akkor az volt olcsón elérhető nagy mennyiségben. Egy dual rectifier kaliberű torzításhoz kell 6-7-8db egy ilyen pedálba. Pár száz darabot meg kell venned előre hogy beindulhasson egy ilyen pedál sorozatgyártása, arról nem beszélve hogy meg kell tervezned a pedált a 0-ről mert az nem játszik hogy lemásolunk innen-onnan a netről lementett kapcsolásokat és elkezdjük sorozat gyártani, sok kapcsolás le van védetve.
Csöves erősítőknél pedig felmentek a csövek árai is most az ukrán háború óta, régen 3-4eFt volt egy előfokcső most már inkább 8-10eFt. Ebből kell 4-5 egy tisztességes erősítőbe, plusz végfokcsövek 20-50eFt-ba kerülnek, a trafóknak az árai megint csak felmentek, én is vertem a fejem a falba hogy halogattam a trafó vásárlást és nem rendeltem meg előbb. Ha csak egy 20-30W-os csöves erősítőt építenék abba a hálózati, kimenő,fojtó trafó összesen olyan 70-80eFt...50W-os erősítőhöz már olyan~120eFt. Szóval anyagárban a legtöbb erősítő megáll olyan 150-200eFt-ból sasszival, viszont ha szeretnél mondjuk egy normális rétegelt fából készült dobozt ami le van bőrözve, fogantyúval, ráccsal mindennel stb. az ~100eFtHa már legendá erősítő: Sunn Model T van eladó a reverben. Ezen még Hendrix is játszott, Doom, Stoner legenda.
-
Moleman
addikt
A Cort Action-A valamilyen piros harisnyázott húrral jött a gyárból, nagyon jól szólt, kényelmes is volt, de 5+ év után azért már illett lecserélni, és akkor csak piros Warwickra futotta.
Az tényleg szörnyű, kényelmetlen, mintha vastagabb lenne a sodrat rajta, sokkal durvább a felülete.
Szóval ezért rendeltem meg a piros harisnyás alis húrkészletet, hátha véletlenül ugyanolyat kapok, mint a gyári volt.Ki még nem próbáltam, azóta is ugyanaz a piros Warwick van rajta.
-
Na most hallgatom. A szóló az elején teljesen jellegtelen és érzéstelen számomra. Az is jogos Fockewulf részéről, hogy a gitárok, bassz meg a dob minden mást elnyom.
Ez számomra egy techdemo mint a 3dmark. Nem a zene élvezetére hanem a technikai tudás élvezetére készült.re: X2N
Elbaszott a setup-om tudom. Az a fő gond, minden a PC körül mozog. A zene, film az egy hi-fi szerű berendezésről jön (Rotel erősítő, valami pici otthoni 5"-os hangszórókkal és pici tweeterekkel operáló dobozzal). A pc-s játék, vagy mikor gyorsan kell hang valamiért, backing track meg vele való gitározás meg a monitorokról jön. Közben ott az alaplapi hangkártya amiről a Rocksmith megy néha, mert a szar program nem képes latency nélkül más eszközről üzemelni, azt is ki kell keverni valahova, perpill a stúdiókon van, mert két bemenete van neki, de mehetne igazából akár az erősítőre is, ez talán nem is lenne annyira hülyeség, annyi, hogy akkor az erősítőn átpattintom a forrás kapcsolót.
Az orange nem szól jól, pici a hangszóró. De jobb mint a stúdiók apró hangszórója. A stúdiók sem szólnak jól, de perpill nagyobb doboz nem férne az asztalra. Kivéve ha vennék szép állványokat is.
Szóval ez egy nagyon nagy project hogy rendbe hozzam.
Amúgy azt tudnám még elképzelni, hogy két keverővel oldom meg a dolgot valahogy.
Köszönöm a felajánlást az SLO meghallgatásához. Külföldi lakosként nem tudok élni a lehetőséggel, de fejben tartom. Illetve egyelőre egy ilyen beszerzése is ki van zárva, szerintem az elkövetkezendő 10 évben biztosan. -
-
X2N
őstag
+1 Azért írtam hogy inkább próbáljon ki több dolgot boltokban. Sajnos nagyon résen kell lenni mit vásárolgat az ember még kezdőként is. Rengetek kétes dolgot árulnak. Tegnap írtam hogy az új Marshall JCM800 Reissue-nél is már QC problémák vannak az új vietnámi trafókkal...
-
Ez így pontatlan. Ha nagyobb a hangszóró akkor ugyanolyan hangerőnél is szebben fog szólni mert tágabban fog szólni, több lesz a mélye pl. Nem lesz kiherélve a hang.
re: #55852 X2N
re: FRFR vs PA
Ez teljesen igaz, de eddig nem erről beszéltél, hanem hogy FRFR őrület meg ilyenek. Ezért is mondtam, hogy pl stúdió hangszórók nem lennének-e jók helyette, vagy csak egy stúdió hangszóró, ha elég a mono a gitárra."Nincs mit megcáfolni" akkor miért akarsz cáfolni dolgokat?
"nem építettek soha egy erősítőt se, és a hangot százalékokban mérik egymáshoz " Te jöttél a százalékkal, én csak azt ismételtem meg utánad.
A többi meg teljesen legitim igény.
""egy egész regiment fals infót idedobni. " Pontosan mit is?" Nem az FRFR-rel kapcsolatban hanem a digitális modellező cuccal. Mint pl a latency hülyeség. Már egy jó ideje ez nem probléma.re: #55853 Ba cy lus
"Aki hallja a különbséget, azt érdekelni fogja, aki meg nem, azt nem." Pontosan. De itt még mindig nem egy kész felvételt AD/DA-zol hanem egy gitárt, aminek a hangját mint X2N is említette, már a potméterek is befolyásolják. Ha megvan a hangod a kijövő digitális cucodból, akkor onnan már tényleg számíthat pl a hifi erősítődön lévő konverzió, vagy a hangkártyába menő konverzió, vagy az onnan tovább menőnél, a stúdió hangszóróba. Szóval azért van jóóóóópár konverzió.
Ahogy cucka írta a #55854-ben.
4. a dsp chipben egy algoritmus "gitárhangot csinál" - ez az ami a legnagyobb részét csinálja a hangnak. Itt 1000szer fontosabb dolgok mennek végbe hangzás ügyileg mint a 3-ban vagy az 5-ben. Ha szar a szoftver akkor fos lesz a torzítás hangja, vagy a phaser-é vagy az akármelyik effekté, vagy ha szar az IR akkor kampó megint.
re: #55855 Ba cy lus
Igen, ez baj. De az is baj, hogy valaki azt mondja, hogy ha én hallom a különbséget akkor mindenki hallani fogja és akik nem hallják azoknak is legyen ez fontos. Illetve miért kell maximalizmusra törekedni, egy egyszerűen csak jó konverzió miért nem jó, miért kell kiváló?re: #55857 arnyekxxx
Nyilván, de ha jól értem X2N-nek ez nem megoldás. Amivel persze szintúgy semmi baj nincs, hiszen megvan a joga hozzá, hogy az legyen a megoldás amit használ.
Amúgy ha milliomos lennék (mondjuk valami jó valutában ami minimum 3 számjegyen váltja a jó magyart) akkor lehet én is örülnék egy kisvasútnak, meg pár kibebaszott nagy erősítőnek meg ládának. Meg persze egy hangmérnöknek aki be is állítja nekem a motyótAkkor én sem a headrush-ra sikálnám a húrokat.
re: más
Amúgy vicc, ebben a percben láttam, hogy jött email a headrush-tól, hogy itt az új MKII változata az FRFR ládáiknak, bluetooth-al meg minden. -
Ba cy lus
addikt
Akkor még egyszer: maga a darab egy kromatikus skálával kezdődik, tehát mikor a dal kezdetét gyakorlod, akkor azt gyakorlod, a kromatikus skálát abban a fekvésben. Csak hát 165-ös tempó mellett tizenhatodokat pengetni nekem nem kezdő-szint (még csak nem is haladó). Kromatikus skálán sem.
És akkor még én mondok "nagyokat", mert emlékszem rá, kezdőként mi volt egyszerű. 165-ös bpm mellett tizenhatodokat pengetni biztosan nem. Akár dúr skálán, akár kromatikus skálán.
-
Ba cy lus
addikt
Én úgy tudom, hogy profi zenészek sokat skáláznak, szóval valószínűleg van értelme.
Egyébként az a Chopin etűd olyan tempóban nem kevés idő. Semmivel sem fogja hamarabb megtanulni, aki úgy áll neki, hogy na most a Chopin etűdöt legyűröm. Tudom, mert jó ideig próbáltam úgy, aztán kezdtem el a kromatikus skálán különböző variációkat (pl. kalapácsütéssel-legatóval kombinálva), mert konstatáltam, hogy nem elég ügyesek, erősek az ujjaim. És az is baj, hogy amikor direktbe az etűdöt gyakoroltam, sok rossz mozdulat beidegződött, mert türelmetlen voltam egy idő után.
-
X2N
őstag
"Nem a technikusok meg stúdió szakemberek találták ki neki a ezt hangzást."
Szerintem ezért az akkori stúdióban dolgozók most megköveznének téged. Azért abban az időben amikor még nem volt DAW, több embernek kellett egyszerre manuálisan kézzel!! az összes fadert meg potmétert valós időben!!! állítani miközben ment a mix
Ebből lett a végleges kevert felvétel. Ami aztán elég népszerű lett ha lehet így fogalmazni.
"Slash bedugta a Gibson hamisítvány gitárját a Marshallba
Ahogy már korábban is írtam az a "Marshall" egy S.I.R. tulajdonában levő bérelt cucc volt amit teknikusok jól moddoltak előtte hogy kicsit jobban szóljon mint a gyáriEgy példa rá hogy mi lehetett módosítva az eredeti áramkörön:
-
X2N
őstag
Meg amúgy a jelszintből is levesz ha be van kötve a tone potméter de ez gondolom mellékes
, már a hangerő potméter vissza tekerése is vágja a magas frekvenciákat, ezt minden LP gitáros tudja, ezért birizgálják állandóan a hangerő potmétert, Slash is. Soha nincs is neki feltekerve teljesen, csak szórózáshoz a hangerő potméter. Az ilyen kaliberű gitárosok mind tudják mert ott vannak mögöttük a teknikusok akik összerakják ezeket a rendszereket, meg stúdió felvételkor ezekre is odafigyelnek. Persze ezt nem fogja sehol mutogatni, mert minek. Átlag csak annyit tud hogy venni kell neki egy Gibson LP-t meg egy Marshall JCM 800-ast és megvan a Slash sound.
Van a Fendernek a Bassman-en kívül is erősítője ahogy írtam is, a Bassman pedig egy akkori rádióteknikai magazinban leközölt hifi erősítő másolata is lehetett, elég ha ránézel a csatolókondik méretezésére, arra se vették a fáradtságot hogy kicsit csökkentsék az értékeket, ugyanis basszusgitárhoz sem kell annyira alacsony frekvencia mint amit a hifi megkövetel(20-20kHz). Akkoriban még nem voltak kifejezetten basszusgitárra és gitárra erősítők így csináltak egy mindenest... Azért a bassman attól függetlenül is jól szól még a mai napig és nem kell feltekerni csutkára, pedálokat nagyon szereti.
-
X2N
őstag
Azért mielőtt nekiállnánk AD konvertálni fel is kellene erősíteni azt a 400mV-os gitárjelet valami vonalszintre, ki tudja hány kondenzátoron meg ellenálláson meg hány műveleti erősítőn megy át a jel mielőtt megtörténik az AD konverzió. Ugyanez visszafele DA konverziónál.
Abban pedig igaza van az audiofileknek hogy jobb az ha minél kevesebb alkatrészen megy át a jel, ez gitárnál is így van, ezért érdemes kikötni a tone potmétert a gitár elektronikából, minden ellenállás, kondenzátor, indukció, erősítő fokozat hozzátesz vagy elvesz valamit a jelből, nem véletlen hogy tiszta hangra a régi egyszerű fendereket(5E3,Blackface,Deluxe,Bassman) preferálják, ezek az erősítők gyakorlatilag az akkori rádióelektronikai magazinokban fellelhető hifi erősítők "koppintásai".
Ezért is szólnak félelmetesen jól olyan erősítők mint a Nelson Pass féle F5 ahol nincs kondenzátor a jelútban, hangfrekis átvitel: DC to > 1 MHz(miközben a Hifis standard 20-20kHz), torzítás .001%-.005%
-
Ba cy lus
addikt
Az a baj, hogy az emberekkel elhitették, hogy az A/D, D/A-konverzió csak tökéletes lehet, holott igazándiból egészen pocsék is tud lenni. Na meg azért, mert még van előtte/utána sok más dolog is, az mit sem változtat azon, hogy hatása van annak is a hangra. Valakit ez nem érdekel, engem speciel igen. Minden érdekel, ami a hangzásban jelentkezik, az utolsó fél % is.
-
X2N
őstag
Sok gitáros használ egyszerre több erősítőt még metálra is, persze nem feltétlen élőben(W.A.S.P gitárosa Chris Holmes használ ilyet, de ha belegondolok sok zenekarnél szól egyszerre 2 különböző erősítő 1-1 gitárosnál, még Metallicánál is.), gondolom nem kell mondanom hogy felvételnél is megy a double trackelés ezerrel, nekem most megvan a lehetőség kísérletezni a 4x12-es láda miatt(meg van mellette még egy 1X12-es ládám is) úgyhogy érdekel a dolog
Stereoban is jól szól a dolog tiszta hangnál, egy Alesis midiverb 4 effekt procival, kiegészítik egymást a dolgok, de a midiverb-ben is van doubler preset. Konrétan Wet/Dry/Wet setupja talán Van Halen-nek volt, csinált a Boss hozzá pedált is. De a gitártanáromnak is egy hasonló setup volt összerakva, emlékszem anno mutatta.
-
X2N
őstag
Szoktam nézni, az összes videóját láttam aminél összehasonlította az Ampero II-t másik pedálokkal, de végül arra jöttem rá hogy jobb lenne egy ilyet élőben kipróbálni mint videókat nézni róla.
Arra vagyok kíváncsi hogy ha összerakom a WET/DRY/WET-riget, akkor hogy fog szólni ha keverem a digitális Line 6 Vetta II-t meg a csöves erősítőket, egyszerre hogy fog szólni. -
X2N
őstag
Van egy régi Alesis midiverb 4 effekt procim, ma már őskövületnek számít 18bit-es ADC konverter van benne, azt néztem a múltkor hogy lehet vele 1ms-os delay-t is csinálni, nem semmi. Akkor egy mai profi cucc mit tudhat?
Múltkor felmerült itt a topikban torzítással kapcsolatban kérdés és valaki linkelt egy srácot aki youtubos videókban bemutatta hogy egy DAW-ban hogy lehet szimulálni egy gitárerősítő erősítő fokozatait, neki volt egy videója ahol a digitális equalizerek működését magyarázta el, analóg módon RLC szűrőkkel mennyivel egyszerűbb megoldani a dolgot... -
Ctrl+Alt~Del
őstag
és a lehetőség, hogy rendes hangerőn játssz
Nincs. Társasházi lakásban nem tudok csöves erősítőt bömböltetni, meg nem is cél. A CAB-et azért vettem meg, mert egyrészt a Spark-kal full kompatibilis, dizájnban ugyanazt tudja, FRFR, és funkcionálhat hangfalként, ha mondjuk zenét szeretnék hallgatni.
A Spark amúgy remekül működik. Gondolok egyet, hogy The number of the beast, és fél percen belül már nyomathatom is. Nyilván nem szól úgy, mint a Maidennek szól(t), de nem is az a cél. Elég jól hozza a hasonló hangzást, ami gyakorlásra egy lakásba bőven elég.
Vehetnék egy szerinted rendes erősítőt, ami egy one trick pony lenne. Fél órám azzal mennek, hogy tekergetem a treble-t, meg a bass-t, és még mindig nem hallanám benne a The Number of the Beast-et, miközben a másikon már fél órája gyakorlom belőle a riffeket. Ez a nagy előnye a Spark-nak. Amúgy lehet vele jammelni is, ehhez nekem nincs meg a tudásom ugyan, meg YT-videókkal tolni számokat együtt, szóval van benne egy-két plusz funkció is. És mindezért fizetsz kb 130 ezer forintot. Ezért cserébe megkapom a "létező összes hangzást", konkrét számokét, legyen az Queen, Maiden, Metallica, Dream Theater, Scorpions vagy Slayer. Ezt én egy csöves erősítővel nem kapnám meg, pláne nem 130 ezerért.
Az Ampero-ban több a beállítási lehetőség, lehet mikrofonozni ládákat, több benne az erősítő meg a láda is, van benne dobgép, looper, rögzítésre kompletten alkalmas, elég sok peccset tud tárolni, és könnyebben lehet kísérletezni vele, mint a Spark-kal.
-
arnyekxxx
veterán
Hát nem tehetünk róla, tényleg jobb volt
Szerintem tök szar volt, hogy emberi áron csak szar gitárt lehetett venni, hogy örültem ha találok valami erősítőt használtba ami valahogy szól meg hozzá egy boss, esetleg ibanez pedált amit épp lehetett kapni és az egész cucc egyetlen jó tulajdonsága annyi volt, hogy baszott hangos.
-
Erre csak annyit tudok mondani, hogy:
- én is klasszik (nem csöves) kombóval kezdtem, Orange 20W. Tök jó hangokat lehet kicsiholni belőle, DE: túl hangos, a headphone out nem az igazi, ha a clean channelt is használni akarom, akkor minimum plusz két pedál (comp + drive), és így is rohadt limitált. Felvenni rémálom vele, és összességében jó, de nagyon limitált. Családdal még családi házban is túl hangos. Nem adom el, persze...
- a modellezős multi (szintén ampero kategória) _összes_ gyári presetje h.u.l.l.a.d.é.k. Az összes. Pedig állítólag "neves YouTube gitárosok" (WTF?!) rakták össze őket. Szerencsére nem adtam fel, találtam egy cheatet, amivel egyben ki tudtam törölni az összeset a halálba-picsába-szevasz. Viszont jó IR-rel bármelyik klasszik Marshall v. Fender v. Mesa amppal alapból könnycsordulósan faszán szól. Jó a headphone out. Jó az USB, felvenni gyerekjáték. Nincs App, PC nélkül is teljesértékű. Jól szól az Orange-ra kötve is (IR-rel együtt is). Árulom a drága(?) kompresszor és delay pedálokat, mert elég jól reprodukálja azokat is. Ha nem veszik meg őket, akkor meg elé + a loopba kötöm majd őket. És majd ha egyszer valaha oda jutok, nem kell majd nagy ládákat tologatni, csak egy FRFR a próbaterembe vagy egyből a PA mixerbe.
Persze ha nyerek a lottón, és lesz egy másik családi házam is, ahova a családot nem engedem bemajd telerakom Hiwatt meg Mesa DR meg Marshall fullstackkel. De csak a vicc kedvéért
PS. Lassan jönnek már a binaural IR-ek is, igazi "amp in the room" sounddal a fülesben is. Nem rossz cuccok ezek...
-
X2N
őstag
Úgy-úgy.
Alexios-A spark 40-esre gondolok elsősorban. Nincs rajta se hangszóró kimenet(2x4"-es hangszóró van benne ez komoly???) Se opció arra hogy kikapcsold a láda szimulációt... szóval csak gyakorlásra való a cumó semmi másra...szerintem ezt a cuccot csak telefonnal lehet normálisan kihasználni, úgy értem nézz rá, még egy normális kijelző sincs rajta amin hangológépet tudnál használni...egy line 6 spider erősítő is tudta ezt 15 évvel ezelőtt...csak ledekkel.
Nem ezt mondtam h régen minden jobb volt, az az igazság hogy ma sokkal jobb dolguk van azoknak akik most kezdik el a gitározást, az összes mai cucc tudhatná azt amit a legújabb AXE FX3...100eFt-ért mégis a gyártók már szedik ki a funkciókat mindenből...
Miközben ugyanaz a Shark processzor ott van a cuccban akár 2X-is. Csak amibe a jobb dolgok kerülnek én apróról olyan cuccokat összevadászok hogy csak na...és ezek a dolgok még javíthatóak, nem kell hozzá szoftver upgrade, nincs benne elem ami lemerül és akkor nem jegyzi meg a preseteket, vagy neadjisten használhatatlan lesz a cucc mint a legújabb konzolban. -
X2N
őstag
Sok régi olcsó csöves erősítő van, Peavey windsor, valveking, XXX, Marshall JCM900 stb ami anno a kutyának nem kellett, nem volt népszerű mert páran elterjesztettek róla baromságokat, hogy nem jó. Most közel 15 év múlva jönnek rá az emberek hogy mégis milyen jól szóló cuccok ezek amikor fel van véve youtubon. A régebbi csöves erősítőknek még meg van az az előnye hogy nem SMD alkatrészeket használtak bennük, ha ma megnézem Thomann-nál az egyik legnépszerűbb Harley benton Tube 15 kombót az már 90%-ban SMD-s...
-
X2N
őstag
Meg van a helye a half stack-nak meg a fullstack-nek is, még ha az emberek nagy részének overkill-nek tűnik
Aki régiebb óta tolja az tudja...2x12-es ládát sokkal jobban megéri venni mint 1x12-est anyagilag is még ha soknak tűnik akár otthonra is.
A hotone ban van egy csomó ilyen "közösségi feature"(presetek megosztása stb.) ami miatt érdemes netre kötni és telefonnal használni(nekem ez nem selling point mert ezt amúgy is megtudom csinálni telefonnal), az ampero úgy működik mint egy sima padló multieffekt nem kell hozzá telefon egyáltalán hogy kihasználj benne minden feature-t, de használhatód akár audió interface-ként is felvételhez.
A nagy hátránya ezeknek a positive grid cuccoknak hogy nincsenek ellátva annyira csatlakozási lehetőségekkel hogy mással együtt használhasd, bezárnak egy saját ökoszisztémába... -
X2N
őstag
Az a baj hogy nem tudja még ő sem milyen hangzást keressen(honnan is tudhatná kezdő létére) teljesen amatőr hozzá, ajánlottam neki egy hotone ampero-t amit most tanulgat. Majd kialakul nála is a dolog és akkor lehet továbblépni csöves erősítő +láda fele ha lesz igény rá.
Nekünk ez fura mert nem ezen nőttünk fel. Én is egy sima 10W-os 1X8" hangszórós kombón kezdtem mint anno rengetegen. Az keveset tudott, volt 1 tiszta meg egy torz hangszín, most neki a hotone ampero az kb űrhajó kategória. Mi anno egy ilyen cuccért a fél karunkat odaadtuk volna, nekem az első multieffektem(digitech RP-80) csak ilyen ismerkedésre volt max jó, ma meg már stúdióban használható cuccokat odaadnak 100eFt-ért.
-
"Na de a know your gear csávó" Őt ne vedd ide. Ő boltos volt, most meg hangszerész. Egy hangszerésznek nem kutya kötelessége jól gitározni, nem is azért játszik a képernyő előtt hanem hogy megmutassa a hangzást. Amúgy ő pont az a nem megjátszós fajta, azért bírom, különben őt se nézném.
Nélküle (mármint az ilyen gitározni nem tudó hangszerészek nélkül, mint ahogy Leo Fender sem tudott gitározni, de még annyira sem mint ez a tag) gitáros szakma sem lehetne itt.
A gitáros youtubereknél nem az a baj, hogy hogy gitároznak hanem hogy miként pojácáskodnak, de ez igaz a nagy részére a youtuber-eseknek. A gitár mellékes, itt a pojácán van a hangsúly.
Amúgy szeretnék úgy gityózni mint Phillip McKnightre: Alexios
"kiabálós csávó" Az a szemüveges hosszúhajú vén metál arc? Azt én sem bírom, de mint írtam, elég limitált hogy kit bírok. -
X2N
őstag
Pedig ezek a népszerű csatornák ahol ülnek a gitárboltnak berendezett szobákban és terméket próbálnak eladni a nézőknek, innen is sokan megtudnának csinálni egy ola englund féle will it djent, testing sh*t, kaliberű csatornát egy jobb videokamerával meg mikrofonnal, persze időbe telne mire népszerű lenne de bárki megcsinálhatja.
Én szeretem nézni ezeket az erősítő javítós videókat mert ebből is van már pár csatorna, na ott azért meglehet tudni sokat adott cucc belvilágáról, ami felett a youtubos teszterek elsiklanak, meg nem is értenek hozzá.
-
topikk
senior tag
Ok, a moll vs dur abszolut adja magat, es a dallamosabb reszeket nem neztem, csak a ritmusgitart. Itt pedig minden (refren, outro, szolo) D-re vegzodik. Tobbnyire D-vel is kezdosik az osszes resz. Szoval emiatt volt zavaros, de igy mar vilagos.
https://www.songsterr.com/a/wsa/edda-elhagyom-a-varost-tab-s33687
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- SZÉP Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Laptop -75% 15,6" i9-11950H 64/2TB RTX A4000 8GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
- Csere-Beszámítás! AMD Ryzen 5 9600X Processzor!
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest