Hirdetés
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Százmillió Samsung telepítheti a One UI 6.1-et és a Galaxy AI-t
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
daver88
aktív tag
Üdv!
csereutalvány...fogyasztói és kereskedői oldalról is érdekes kérdés. Van esetleg ezzel kapcsolatban bármilyen fogyasztóvédelmi állásfoglalás?
Tegyük fel, hogy egy 4 éve vásárolt, 5 év garos termék elromlott, a szerviz csereutalványt állított ki. A kereskedőnek visszajuttatva az utalványt azt mondja, hogy visszautalja a vételárat. Ugyanaz a termék viszont elérhető még, persze jóval drágábban, mint korábban. Jogszerűen jár a kereskedő, hogy nem hajlandó kicserélni a terméket, hanem a pénzvisszaadás mellett dönt?
- kereskedői oldalról nyilván hatalmas bukta, ha cserélni kell, mivel 4 éve nem annyi volt a termék beszára, mint most. (és a gyártó/importőr nem csereterméket ad, hanem szintén jóváírást az akkori átadási ár alapján...)
- fogyasztói oldalról szintén negatív előjeles a dolog, mivel annyiért már nem tud ugyanolyan tudású gépet venni - ha visszakapja az akkori vételárat.Ha esetleg van ezzel valakinek tapasztalata, akár mindkét oldalról - akár a fogy.védelmi részről - kiváncsian olvasnám...
-
daver88
aktív tag
válasz belashx #24519 üzenetére
Te az adásvételi szerződést a Telekommal kötötted, a gyártónak ehhez semmi köze. Kérd vissza a pénzt, ha azt szeretnéd...nincs akadálya. (persze ha a Telekom a hivatalos mo.-i importőrtől szerezte be a terméket, és valóban él az 5 év gari, nem csak forgalmazói garit kaptál...)
[ Szerkesztve ]
-
daver88
aktív tag
válasz Dinter #24644 üzenetére
Elsiklottál a 6:159 § felett: ...kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet...
Az említett technikai gond szerintem arra vonatkozik, hogy nagyjából 1,4-1,5-ös szorzóval számolnak a futárszolgálatatok az elmúlt egy hónapban a szerződött partnerek felé a júliusi szinthez képest a jelenleg ~800 Ft-os üzemanyagár miatt.
+ sokszor szóba került már a csereutalvány is. Ugyanez a Ptk §. vonatkozik ide is. Teljesen jogszerű, ha nem cseregépet kapsz, hanem a pénzt kapod vissza, mivel a jelenlegi
30-40%13.7 %-os infláció aránytalan többletköltséget jelent a vállalkozásnak[ Szerkesztve ]
-
daver88
aktív tag
válasz Dinter #24646 üzenetére
Nem védeni akarom a vállalkozásokat (csak ezzel dolgozom nap, mint nap, és látom, hogy vannak szürke foltok...), de egy termékcsere nem +1000 Ft-ba kerül. Egyszer újra kiküldi, majd mégegyszer visszahozatja, ez általában 1.5x szorzó a futárszolgálatnál, de van ahol duplája. Plusz az, amit te látsz fuvarköltség, az csak a rád terhelt része a dolognak, ez a legtöbb esetben jóval nagyobb összeg, aminek a különbözetét az árrésből "vállalja be" a kereskedő.
Nyilván a te részedről is érthető a dolog, és megértem az álláspontodat.
[ Szerkesztve ]
-
daver88
aktív tag
válasz tom14621 #24701 üzenetére
Igazából mi a célod a BT-nél? Kártérítést szerintem nem fogsz kapni, mert a károdat számlával bizonyítani kellene (pl. mosodai számlák) a rendelés és a leszállítás közti időszakra, ráadásul te döntöttél úgy, hogy nem tartod meg az "eredeti" gépeket.
Az első termékeket amit megkaptál és a "teli" összeget fizetett, ott lépett volna életbe a 14 napos elállás, amikor is visszaküldöd a saját költségeden a gépeket, és megrendeled az újakat a 25%-os kedvezménnyel. Még így is "beljebb" lennél 50-60e Ft-al, minthogy a Samsungra várj a cserét illetőleg (ami alapvetően nem is feladata a szolgáltatónak).
De ez az én véleményem, ha eljuttok a BT-ig, kiváncsi leszek, mi fog kisülni belőle...bár tartok tőle, hogy a másik fél részéről nem lesz ott senki...
-
daver88
aktív tag
válasz Lackooo84 #24737 üzenetére
a világ legnagyobb hü***sége hogy elég a jótállási jegy (bár ez van a Törvényben...) Csak egy példa: mivan ha cserére jogosító igazolást kapsz, és mondjuk nincs meg a blokk, csak a jótállás? milyen összeget fogsz visszakapni/levásárolni? soha nem derítik ki...Kötelezővé kellene tenni a számla/blokk meglétét.
[ Szerkesztve ]
-
daver88
aktív tag
-
daver88
aktív tag
válasz Lackooo84 #24977 üzenetére
ahogy írod...ennyi. Mindenki kártalanítva van. A vásárló visszakapja a pénzéd, a kereskedő szintén visszakapja az importőrtől a beszárat. Arról pedig sem a vásárló, sem a kereskedő nem tehet, hogy
~40-60%22% az infláció. Mivel a végfelhasználón csattan az ostor nyilván nem egyszerű ezt megérteni/megértetni, de mindennek két oldala van...(#24982) Lackooo84: Szerviz lejelentés...: a végeredmény ugyanaz, csak eltelt 3 nap. Bejelented a kereskedőnek a hibát, aki lejelenti a szerviz felé, aki utána felveszi veled a kapcsolatot...nem egyszerűbb, ha egyből a szerviznek jelentessz?
[ Szerkesztve ]
-
daver88
aktív tag
válasz 4Grider #25176 üzenetére
Ez szerintem nincs így...ezer meg ezer példa van erre például az Emagnál is, hogy a weboldalon keveri a román piacos termékeket a hivatalos, magyarországon kapható - hivatalos importból származó magyar készlettel. A román piacos készletet nem fogja a magyar hivatalos importőr által szerződött szerviz garanciában javítani..miért is tenné. Emiatt azok a termékek forgalmazói - és nem gyártói - jótállással kerülnek értékesítésre itthon.
-
daver88
aktív tag
Új hozzászólás Aktív témák
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11
- Samsung Galaxy S22 - Fekete - Független - 2025.03.05-ig garancia - Tökéletes állapot
- Endorfy Fortis 5 ARGB CPU hűtő áron alul! (3 db)