Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ada Wong

    újonc

    Sziasztok!

    Nem igazán tudom, hogy jó helyre bököm-e be a kérdésemet, de azért bízom benne, hogy itt is kaphatok segítséget.
    Olyan problémába ütköztem, hogy van egy excel táblázat a Dropboxban, amit ketten használnak. Az egyik felhasználó napi szinten dolgozik a táblázatban, de néha a másiknak is dolgoznia kell belőle (hetente kb. 3x). A táblázat igen nagy, tele van hivatkozásokkal, adatbázisokkal, függvényekkel, kimutatásokkal, kiskutya fülével - mindennel, mi szem-szájnak ingere.
    A probléma alapját 1. számú felhasználó jelenti, aki szinte mindig elfelejti bezárni a laptopján a táblázatot, és úgy hagyja a laptopot (kinyitva, kocsiban, asztalon stb. órákra). A 2. számú felhasználó szeretné megnyitni a táblázatot és az 1. által felvitt adatokkal dolgozni, de mindig konfliktálódik. Az excel ugyan feldobja a kérdést, hogy olvasásra akarja-e megnyitni, de mivel szerkeszteni is kell benne, ezért ez az opció nem játszik.
    Ilyenkor mindig fel kell hívnom emberünket (1.-est), hogy lépjen ki a táblázatból, mert más is akar benne dolgozni. Telefonban rávágja, hogy kész van, lehet vele melózni, de ugyanúgy konfliktálódik a 2. számú kolléga, mert az 1. elfelejtette bezárni mégiscsak. Nekem meg szaporodnak a "conflicted copy"-k, amiket hasonlíthatok össze az eredeti fájllal és törölgethetem őket. Szóval van baj, nem kevés :)
    Dropboxnál sajnos az üzleti csomag sem tartalmaz megoldást erre a problémára, nem számoltak a mi felhasználási szokásainkal :)
    Az lenne a kérdésem, hogy az excelnél van-e lehetőség olyan beállításra, hogy:
    - ha már 1x meg van nyitva, ezt jelezze valahol (mit tudom én: behajtani tilos tábla :D );
    - ha már meg van nyitva, ne kérdezzen rá, hogyan akarjuk megnyitni, hanem eleve csak olvasásra legyen hajlandó?
    Igazából ez a második lehetőség vonz nagyon, szóval ha ezt be tudnám állítani, akkor nem lenne több macera :)

    Előre is köszönöm a válaszokat, egyéb tippeket :)

Új hozzászólás Aktív témák