Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ada Wong

    újonc

    válasz Delila_1 #47471 üzenetére

    Pontosan ez az, ami kell!
    A szumhá-ra nem gondoltam, minden áron túl akartam bonyolítani :D
    Ezer köszönet, a fél napomat megspóroltad nekem :DD

  • Ada Wong

    újonc

    Sziasztok!

    Szeretnék segítséget kérni, mert elakadtam (verzió: 2108).
    Van egy táblázatom, ami intézmények neveit, személy neveket (egy intézményhez több személy tartozik), egyéb adatokat és létszámokat tartalmaznak, ebből készítettem egy segédtáblát, melynek A oszlopa tartalmazza az intézmények neveit (többször is ugyanazt), a B, C és D oszlopban létszámok vannak mellette. A létszámok naponta változnak és ennek megfelelően kellene kiállítanom szállítóleveleket az intézményeknek.
    Ahonnan az adatokat a szállítólevelekre képletezném, az ez a segédtáblázat lenne, viszont nem feltétlen szeretnék naponta adatösszesítést használni (ráadásul ha szabin vagyok és más helyettesít, nem fogom tudni elmagyarázni, hogyan kell ezt megoldani), de nem ismerem a makrózás titkait, egyebekről nem is beszélve :) Hogyan tudnám "automatizálni", hogy egy intézménynév mellé összeszummázza nekem az összes intézményhez tartozó létszámot?
    Előre is köszönöm, ha valaki tudna segíteni, rengeteg melót spórolna meg nekem :)

  • Ada Wong

    újonc

    válasz Pakliman #36319 üzenetére

    Sziasztok!

    Köszönöm a választ Pakliman és Delila1, kipróbáljuk, melyik fog működni nálunk :)

  • Ada Wong

    újonc

    Sziasztok!

    Nem igazán tudom, hogy jó helyre bököm-e be a kérdésemet, de azért bízom benne, hogy itt is kaphatok segítséget.
    Olyan problémába ütköztem, hogy van egy excel táblázat a Dropboxban, amit ketten használnak. Az egyik felhasználó napi szinten dolgozik a táblázatban, de néha a másiknak is dolgoznia kell belőle (hetente kb. 3x). A táblázat igen nagy, tele van hivatkozásokkal, adatbázisokkal, függvényekkel, kimutatásokkal, kiskutya fülével - mindennel, mi szem-szájnak ingere.
    A probléma alapját 1. számú felhasználó jelenti, aki szinte mindig elfelejti bezárni a laptopján a táblázatot, és úgy hagyja a laptopot (kinyitva, kocsiban, asztalon stb. órákra). A 2. számú felhasználó szeretné megnyitni a táblázatot és az 1. által felvitt adatokkal dolgozni, de mindig konfliktálódik. Az excel ugyan feldobja a kérdést, hogy olvasásra akarja-e megnyitni, de mivel szerkeszteni is kell benne, ezért ez az opció nem játszik.
    Ilyenkor mindig fel kell hívnom emberünket (1.-est), hogy lépjen ki a táblázatból, mert más is akar benne dolgozni. Telefonban rávágja, hogy kész van, lehet vele melózni, de ugyanúgy konfliktálódik a 2. számú kolléga, mert az 1. elfelejtette bezárni mégiscsak. Nekem meg szaporodnak a "conflicted copy"-k, amiket hasonlíthatok össze az eredeti fájllal és törölgethetem őket. Szóval van baj, nem kevés :)
    Dropboxnál sajnos az üzleti csomag sem tartalmaz megoldást erre a problémára, nem számoltak a mi felhasználási szokásainkal :)
    Az lenne a kérdésem, hogy az excelnél van-e lehetőség olyan beállításra, hogy:
    - ha már 1x meg van nyitva, ezt jelezze valahol (mit tudom én: behajtani tilos tábla :D );
    - ha már meg van nyitva, ne kérdezzen rá, hogyan akarjuk megnyitni, hanem eleve csak olvasásra legyen hajlandó?
    Igazából ez a második lehetőség vonz nagyon, szóval ha ezt be tudnám állítani, akkor nem lenne több macera :)

    Előre is köszönöm a válaszokat, egyéb tippeket :)

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés