-
Mobilarena
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
Allien #11450 üzenetére
Dromida Ominus ugyanolyan idoben lotyogessel 700 mAh akkuval 12,5 perc erosebb igenybevetelnel 7. De egyszer sikerult ugy meghajtani, h 5-5,5 perc lett belole.
Meghat az is benne van, ha az ember egy bizonyos szogben halad elore a propok autorotacioba lepnek es kevesebbet fogyaszt a gep. Kb. mint az autogyro-nal.Ha az europai teszteket alkalmaznak kopterokra, akkor 30 masodpercuk lenne a terdmagassagra emelkedesre, majd 0,1 km/h-val kene megtenni egy balkanyart.
-
Minstrel
senior tag
válasz
Allien #11377 üzenetére
Mobius csak volt, eladtam, mert nem találtam hozzá semmi normális gimbalt akkor még, ez kb. egy éve volt, azóta már van az Ltomi féle magyar gimbal meg a HK-n is egy elég jó kis 3 tengelyes [link]. Egy ilyennel meg egy X380-nal már elfogadható videókat lehet csinálni, de most látom, hogy 140.000-ért már van X380 mindennel együtt, az se tűnik rossznak.
-
jony77
tag
válasz
Allien #11341 üzenetére
Köszönöm a választ.
Videózni szeretnék,de ahhoz ,hogy labdába rugjak a phantomosokkal szemben valamivel túl kell szárnyalnom őket!Amit valljuk be, nem könnyű!Az egyik ilyen lehet a pl a zoom.Persze nem 38szoros,hanem 15-20,vagy ameddig szép a kép.De azt a tipust a képérzékelője miatt hoztam fel.Gh4 re egyenlőre nem tellik ,pedig nagyon tetszik! -
marciart11
aktív tag
válasz
Allien #11319 üzenetére
Nem kell itt elszállni jó magam is hobby fotós vagyok FF géppel sok obi val stb. De úgy gondolom hogy arra hogy megörökítsed hogy jártál arra egy Phantom is jó. Ezek Sony exmor szenzorok kielégítő képminőséget adnak. Ha profi akarsz lenni az úgyse áll meg az S1000+ nál az meg nem éppen hordozható.
-
csmat
senior tag
válasz
Allien #11253 üzenetére
Ha valakit érdekel:Sportkamera teszt
SJ4000 én nem látom hogy lenne benne anti shake,
de ebben pl elvileg vanErre PH-ra gondolsz:[link]?
-
kettom
csendes tag
válasz
Allien #11221 üzenetére
Hali!
Mikor elkezdtem a repülést még nem volt szél, és a közelben volt bár valóban magasan, de mivel többször le-fel tudtam irányítani és vissza is jött, gondoltam nem lesz gond.
Ekkor hirtelen feltámadt a szél és elkezdte vinni felfelé, és elfelé! Ekkor még próbáltam vissza hozni, de kevés volt az erő benne, a visszatérő mód sem működött!Ekkor elvettem a gázt gondoltam ha lejjebb jön majd csak ereszt a szél de nem tette, egy idő után jó messze láttam hogy eltűnik vagyis lezuhant. Nem gondoltam hogy baja lenne mert kis súly nem esik nagyot. A távirányítót folyamatosan bekapcsolva hagytam és ahogy közeledtem a feltételezett zuhanási ponthoz néha néha gázt adtam hátha hallom ahogy felzúg. DE nem hallottam! Több mint két órát kerestem!
Azt gondolom hogy ez a nagyság lakásba nagy, terepen meg csak teljes szélcsendben fejünk felett körözésre alkalmas, ahhoz meg drága!
A minimum amit veszek ezek után az a 5C méret, annál kisebb csak bohóckodás mindegy hogy az ember tud e vezetni vagy sem! -
Jackal2
senior tag
válasz
Allien #10850 üzenetére
Meg az üzemidő is elírás
Azt láttam hogy több verzió van benne, de azt gondoltam egyszerre két kamera van a gépen az advanced verzióban, gondolom marad a gyári kamera is, erre jön a gimbal + alsó kamera.
Nekem egyébként határozottan az az érzésem, hogy a készítők összemásoltak egy kamera platformot és egy racert egybe, mert:
- kamera platform funkciók (follow me, circle me, dual GPS) és gimbal + alsó kamera
- nagyon gyors, nagyon erős, nagyon racerEzekből szoktak kibukni a használhatatlan mutánsok, de drukkolok neki. Ha tényleg 140 lesz és lehet vele normálisan videózni és még gyors is lesz és szemüveg is jó lesz, megér annyit.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
Allien #10409 üzenetére
Hmm, azert a GoPro-k eleg szep eseseket elnek tul minimalis serulesekkel es nagysagrendekkel konnyebbek egy mobilnal. A G3-am eszem agaban sincs ratenni egy sufnituning kopterra, hogy sporoljak par zoldhasut.
Amugy is ceges, okostelefonra penzt nem adok.
Az egyik linkelt videoban meg a foszer egy olyan gimbalra rakta a G3-at ami nagysagrendileg annyiba kerul, mint a telefon, ha nem tobbe.
Nagyon nem szeretem amikor a szarragas miatt a cucc tobbe kerul mint egy jo minosegu gyari. Kozepsuliban mindannyian erositot, hangfalat epitettunk. Lattam nem egy lyukas OPAMP-ot, vegfokot. Volt ami elottem durrant / szenesedett el. Plane a Philipsek voltak nagyon kenyesek, a tipusra mar nem emlexem.
Hallottam nem egy olyan melyladat / hangfalat aminek olyan csapnivalo hangja volt h majdnem besirtam, de az epito meg full buszke volt magara. Mar ekkor elhangzott par kijozanito megallapitas, h olcsobban jobbat lehet venni az uzletben.
Aztan az xy eves osztalytalalkozon meg csak rohogtunk h mekkora hulyek is voltunk. Egyedul a tapasztalatot nyertuk. -
Jackal2
senior tag
válasz
Allien #10348 üzenetére
Én nem véleményeztem a cuccot, csak bevágtam
A 4K-nak pont ez lenne a lényege, hogy régebben a videókat tömöríteni kellett, azok ugyanis nem 30 képkockából állnak össze olyan értelemben, hogy ki tudsz venni belőle egy éles képet és ezek vannak egymás mögé rakva, mert a hardverek fizikailag nem tudták volna leírni. Ellenben a 4K-val ahol ténylegesen tűéles képek kerülnek leírásra, ezek sorozata a videó, magyarul a videó az egyben fényképezés is, ezért érdekel a dolog. A kérdés az, hogy betartják-e ezek a szabványt vagy egy orbitális kamu-e az egész.
Az SJCAM 5000X, ami 24 FPS-t tud és 44.000 Ft nekem hihetőbb, mint a 17.000-es EKEN
-
Watt25
veterán
válasz
Allien #10333 üzenetére
Főleg, mert ugye NEM kell távvezérlőt váltanom
Erről a témáról nem nagyon van semmi a téma összefoglalóban, pedig érdekelne...
Én még régebben analóg RC repcsikkel foglalkoztam, ott nagyjából tudom, hogy hogy megy ez, de ezekkel a kis drónokkal mi van? Honnan lehet tudni, hogy ha megveszek egy RTF drónt, akkor ahhoz jó lehet egy másik távvezérlő? Vagy egyik RTF sem ilyen? Csak BNF-ekkel lehet ezt eljátszani? -
Jackal2
senior tag
válasz
Allien #10331 üzenetére
Nekem JJRCM volt, az nem rossz, de megvan a maga hibája, de ott a blogon, hogy mi az. Az MJX 900-nak a legnagyobb baja a beépített akksi. Ez sokkal nagyobb gáz, mint a JJRC távja (bár nem tudom, azzal mi a baj), mert nekem nem 50 percenként van 5 percem, hanem egyszerre 30, magyarul veszek még 3-4 akksit és repülök. Ezzel meg az MJX nem tud mit kezdeni.
Tromf: nagyobb, fluoreszkál, fejjel lefele repül, jobban látható mint az Eachine. Kicsit kevésbé izgága, de azért ez is az
-
kokimy
csendes tag
Ez az X800 elég jó, a kistesvérét nézegettem, de az kicsi. Most van leárazva a gearbesten 28$-ra. [link]
Ami tetszett az X900-ban van rajta kapcsoló, ezen pedig nincs. Miért spórolják le azt az egyszerű szerkezetet?
A 29$ érte mennyire jó ár? Illetve milyen a gép? MJX amúgy is jó?Amúgy van valakinek X800-asa?
-
TromF
tag
-
ViZion
félisten
+1
Sokan írtuk már, nem tudom miért nem hiszik el, h gyakorolni, kezdésnek az olcsó, "eldobható" drónokat érdemes venni. 12,5k-ért volt a Syma X5C, erre tökéletes. Mire belejövök, igaz, h kell motort meg ezt-azt cserélni, de nem lesz 20 k-ba a "tanulópénz". Drágábbat odavered betonnak és ha nem vagy szerencsés, akkor arra is lehet költeni erősen. -
Jackal2
senior tag
Óvatos vagyok, mint egy fogorvos
Kentem neki rendesen, most azt nézem, hogy lehet annyira bedönteni full gázon, hogy folyamatosan essen a magasság.
A trükk az az MJX-ben, hogy a pitch, amit dönteni enged, nagyon kevés, ezért erősnek érződik a gép, mert nincs esés és ugye 6 motorunk van, nem négy, na ezt akarom feloldani.
Pl. A WLtoys V686G -nél, ahol kisebb a motorerő de dupla akkora a pitch, amit dőlni tud, sokkal mozgékonyabbnak hat, gyorsabban fordul, nagyobb szögben, ámbátor gyengének érződik.
Szóval a lényeg az, hogy ahhoz hogy a motorerőt kimerítsük, forgatni kell oldalra a gépet, így a pitch esés srégen alakul ki, vagyis a forgástól nem tudja tartani a magasságát, így szép, nagy esésű, full gázos zuhanásokat lehet produkálni, mint ahogy a műrepülősök is lecsapnak a föld felé.
Szívem szerint hozzá nyúlnék az elektronikájához, hogy a pitchet engedje nagyobbra, de így sem rossz
, csak néha elmérem a távolságot, na olyankor földbe áll, de ma nem az történt. Különösebben nem tehetem már meg, hogy földbe álljon, mert nyitottak a motortartók a súlycsökkentés miatt.
-
Jackal2
senior tag
Én vettem 6 db csapágyat hozzá, csak nem cseréltem ki és tudod miért nem? Mert a motorok SOKKAL előbb megadják magukat. Megnéztem a tengely, nulla kopás van rajta, szóval ki lehet cserélni, biztosan szebben is forog, de úgy is a motor krepál be előbb.
Kisapám: elvileg igen.
-
jony77
tag
Csak érdekesség ként írtam itt a [link]
Ha kiváncsi rá valaki direkt távok -hoz van!
Hát igen nem mindegy mihez veszünk távot 80ezer forintos géphez,vagy 3-400 Ezer--- ill. csillagos ég !
Stabilnak nem tudom milyen de azért városba nem mindegy egy rakat wifi között milyen erős a jel!
Nemtom az én távom 100mW. -
Jackal2
senior tag
Szia, nem ott van, hanem az egyik napló bejegyzésben, menet közben áttettem Mode 3-ra és feltoltam vele egy fára, elég nehéz volt leszedni
ugyanis a Mode 3-nál azt csinálja mint a DJI, hogy visszatér középre, szóval azzal, hogy elvettem a gázt és elengedtem a throttlet, pont hogy ráadtam
-
Imy
veterán
-
Jackal2
senior tag
Persze, linkeltem is őket. De Hexahoz nincs, VISZONT, találtam fasza habszivacsot Dell merevlemezek dobozában, ezzel béleltem ki az alu koffereket. A poén az, hogy két MJX X600 kényelmesen elfér a nagyobbikban, a közepesbe pedig csontra belefér a WLtoys V686G + az FPV kijelző. Szóval mákom volt, de jól jártam vele
10K volt, 3 darabos szett az OBI-ban. Praktikerben semmi értelmes nincs sajna.
Eachine táskám meg lesz, mert valamikor veszek egyet
-
Jackal2
senior tag
Nos, ha visszanézem a rendeléseim összegét, akkor nem igazán érik el az 50$-t alkatrészként, már csak azért sem mert az már akár vám alá is eshet.
Kuponok is adnak 5-10% körül és gondolom, hogy leárazott áruból majd nem fogja levenni az 5 dodót. Vagy ha igen akkor nagyon elba**ták
Cserébe az állandó huza-vona a GB rossz termékeivel, vita, visszaküldöd vagy nem stb. Silentnek van vagy 5 ügye most is folyamatban a GB-vel. Ez nekem nem ér meg 10%-ot úgy, hogy GB-n is van 8%, ahogy te is írtad.
-
drnet
aktív tag
Az volt a kérdés, hogy fekete vagy fehér gépet vegyen. Az ok, hogy utána valahogy eltérő színre csinálni az elejét, mint a hátulját, hogy messzebbről is lásd, merre állsz. Mondjuk az x8 már akkora, hogy nem tévesztem el, melyik az eleje, ha magasan van. Persze ha csak alacsonyan elmegyek messze, akkor fogalmam sincs, ezért olyat nem is csinálok.
-
Jackal2
senior tag
Sajnos tudom hogy nem fér bele, de hát egy kis velcro mindent megold. Gyakorlatilag én minden súlyt leszerelnék róla, ami fölösleges, nekem ezen sosem lesz kamera az tuti, lábai már most sincsenek
Lehet még kivágom az akkumulátor fedelet is, az is csak súly, esetleg a motortartó egy részét.
Viszont elvileg van még két akksi úton, azt még nem próbáltam, 950-esek 25C-sek szóval picit erősebb és picit nagyobb.
-
Allien
veterán
Ma kaptam választ az X600 kérdéses akksira. Azt írták, a méretei: 5.5 x 1.4 x 2.7cm.
Azaz, ha ez igaz, akkor a vastagságra 1,4cm még bele fér. De sajnos pl az X101 akksi méretei ha igaz, a 2cm vastag, az valszeg már nem fér bele, de azért kíváncsian várom Jackal2 próbálkozását ilyen szempontból. -
Teréz Atya
senior tag
Hat en imadok belterben is repkedni kis geppel. Meg CX-10A-val szelben. Eddig meg nem veszett el.
Meg H8 mini-vel a padok kozt. Igaz mar U807-el is sikerult egyszer atrepulni a tamla es az uloke kozt, h 1 centivel magasabb a res mint a gep. Most csak azert nem csinalom mert elfogytak a cserepropellerek. De a letranak igy sem tudok ellenallni.
Meg MJX X600-al bukfencezni. Eddig 4 vagy 5 a max.
A valodi buli egy 3D gep vagy heli lenne, de sajna, ha kikapcsolom a self levelinget, nagyon nem megyGyakorolni, gyakorolni, gyakorolni!
-
Drenadar
veterán
kis időre feldugtam a töltőt, eléggé átforrósodott... és a leírás szerint 3 óra egy töltés...
és a leírás azt mondja, hogy ha feltöltötte, akkor világít pirossal... de nem úgy volt, hogy az MJX töltői fordítva működnek mint ahogy a logika mondja?
nah majd ha lemerült az aksi egyértelműbb lesz
És majd kipróbálom a gépet bátrabban nagyobb gázzal ha nem lesz veszélyben semmi.... sokkal nagyobb ez a gép mint előtte képzeltem
jó láttam videókat, de nah... nem baj jó ez majx veszek egy minit is
Miért jobb egy olyan b6 vitaminos töltő?
-
Drenadar
veterán
ez a rev2? azt hittem hogy azért ilyen mert hogy még a régi...
a leírásban annyit írnak, hogy ha mászik valamilyen irányba akkor a trimmer gombokat kell nyomogatni... most éppen meguntam, majd ha szabadban tudom próbálgatni ott jóval könnyebb
És akkor az usb kábel a töltő... oké... majd visszaírják, hogy te hülye ott a képen a töltő... de hogy mibe dugjam bele? lehet baj, hogy a telefon töltőjébe dugom?
bocsi a sok hülye kérdésért...
-
Jackal2
senior tag
Én arra gondoltam, hogy kicserélem a WLtoys féle színes propellerekre a fehéreket így lehetne piros-fehér. Mivel a motor méret ugyan az mind a két gépen, ezért szerintem a propeller is. Sajna a dőlésszöget nem tudom megmérni, de egy próbát megér, így a propeller színezés megoldott. A led szalagot lehet alulra kellene ragasztan alapból, a gagyi ledek helyére, azok úgy sem érnek semmit és jobb ha alapból lentre kerül a súly. Persze szigorúan zöld+ piros színben, ha már a gép fehér és magyarok vagyunk
Szóval amit meg kellene modolni:
- távirányítóra egy jobb antenna, kivezetve, SMA-s router antenna csatlakozóval
- propellereket kipróbálni, hogy az 5030/5040-et bírja-e vagy szétcseszi vele az akksit
- ledcsík
- az MJX X101 lábát meg kell nézni, rámegy-e hogy ne akadjon be a fűbe
- golyós csapágyra cserélni a mostani semmit
- WLtoys V686 motorokra cserélni a mostani műanyag fogaskerekes megoldást
- akkumulátor tuning a nagyobb lapátok miatt, egy 30-35C-st ha ki tudnánk forgatni, az jó lenneSzerintem ezek nem költséges módosítások és az itt szerzett tapasztalatokat fel lehetne használni nagyobb gép építése esetén is.
Már csak az alkatrészeket kell összevásárolni
UI: melyik ledszallagot vetted meg? Belinkelnéd?
-
Jackal2
senior tag
Szép kapás
engem is érdekelne a méret, de hétvégén lesz nálam 2 db 1200mAh ami MJX X101-be való rápróbáljuk azt is
Voltam kint ma night flighton nagyon király, nagyon szuggesztív javaslom mindenkinek. Emberek mondjuk oda jönnek beszélgetni emiatt, de ettől még jó. Viszont nem jól látszik az MJX X600 sötétben, rá kell applikálni azt a jóféle ledcsíkot, erre meg külön jó egy nagyobb akksi
-
Imy
veterán
H8 mini mennyire alkalmas szobában repkedni, elsajátítani a drónrepkedést? Mert az U807-el lehetetlen itt bent repkedni, illetve az udvar is kicsi neki. lehet nem ártana valami kisebbel kezdeni, normálisan ráérezni az irányításra.
Illetve mennyire tartós? Mármint a propellerek és a motorok tekintetében? Gondolom propellerek védelmében a propeller védő elég. H8-on sem törött el, pedig fogtam vele már ezt-azt.. -
Jackal2
senior tag
Ezekkel tisztában vagyok, egy szóval nem mondtam hogy nem. Általában eléggé körbejárok mindenféle témát, mielőtt döntést hozok valamivel kapcsolatban.
Akkumulátor témában néhány, ami szerintem berakható lenne az összefoglalóba is:
Rchub Lipo
Oscar liang blog a töltőkről
Mielőtt megvettem az 1S akksikhoz a Blitzwolfot, átrágtam magam
generál cikk Lion akksikról és telefonokról
rcgroups ImaxB6 topic
Rcheli cikk
Battle university cikk
Rc heli biblia
Egy akksi ami szintén jó lehet, GT B606Az MJX chargere is balanced charger, de nem az okos fajtából. Van SkyRC IMAX B6-om, csak az istennek nem akar ideérni kínai testvéreinktől (legalább is már kifizettem, szóval...), de addig is valamivel kell töltenem, szóval marad a gyári, de a múltkor volt lehetőségem egy Imax-al tölteni és itt tapasztaltam a különbséget. Én hiszek a puding próbája az evés mondásban, amit te látsz a saját szemeddel, azt megjegyzed és megtanulod, ezért mindent kipróbálok, amit lehet. Miután A B6-al feltöltöttem az akksikat, éreztem a különbséget, szerintem egyszerűen arról van szó, hogy annak az elektronikája jobban kiegyenlíti a cellák közötti feszültséget, mint a gyári, ezért magasabb feszültségértékről indul. Mivel a motorok egyik jellemző karakterisztikája a KV érték, ami azt határozza meg, hogy 1V feszültség értékre mekkora fordulatszám emelkedés áll be, ezért arra tippelek, hogy a magasabbra feltöltött akkuk nagyobb fordulatszámon tudták a motorokat megforgatni, ezért erősebbnek érződött.
Ha belegondolunk abba, hogy a balanced charger, amit adnak gyárilag az MJX-hez, mennyire lehet jó, elég ha megnézzük az árat. Mi fér bele egy olcsó kopter árába? Kb. semmi...
Tudom, hogy lehet játszani a kapacitással, a kérdés, hogy megéri-e. Ezt ki kell számolni, hogy súly/kapacitás arány hogyan jön ki. A kérdés az, hogy a plusz súly:
- mennyire eszi a motorokat (bár ez nálam nem számít, mert elpusztítom őket
- hosszabb lesz-e a repülési idő a plusz súly miatt, kb. ugyan annyi lesz-e vagy ne adj isten, romlikEzt nem sokan tudják fejből megsaccolni, tesztelni kell, ennyi. Visszakanyarodva a C értékre, szerintem pont a lényeg maradt ki: A C érték azt határozza meg, hogy az akkumulátor maximálisan a kapacitásának hányszorosával tudod meríteni, de ehhez tudnunk kellene azt, hogy mennyi a gyári akkumulátor C értéke, mert ehhez kell viszonyítanunk az újakat is. Ennek hiányában bajosan mondhatod azt, hogy ez vagy az jobb lenne az MJX-be.
Sajnos nincsen ráírva az akksira, amit gyárilag kapsz hozzá, de feltételezzük, hogy 20C, mert ennyi szokott lenni. Ez azt jelenti, hogy 700*20 vagyis 14A áramerősséggel tudna az akkumulátor merülni, óránként (de nincs ennyi kapacitása). Akkor most számoljuk ezt vissza percre:
14000/60=233mAh vagyis ha ezzel elosztom az akkumulátor kapacitását 700/233=3 megkapom a teljes terhelésen mérhető repülési időt. A repülési időm nagyjából 8-10 perc, körülményektől függően, de legyen 9 a könnyebb számolás végett, ez a HÁROMSZOROSA annak, amennyinek lenni kellene, tehát nem merül teljesen terheléssel. Fordítsunk még egyet a dolgon és számoljuk ezt is vissza:
14000/9/20 (merítés/repülési idő/C érték)= 77mAh, ha ezt megszorzom 3-mal, akkor 231-et kapok, de ez a kerekítési pontatlanságból adódik, fogadjuk el hogy az 233, szóval ha jól gondolkodom, közelében nem vagyunk a 20C-vel való merítésnek.Ez csak egy dolgot jelenthet, hogy nem az akkumulátor nem tud leadni elég áramot, hanem nincs ami felvegye, tehát totál fölösleges megvenni a nagyobb C értékkel rendelkezőeket (ha nem így lenne, majd valamelyik fórumtárs kijavít).
Most felsorolom ide azokat az akkumulátorokat, amiket rendeltem:
3x gyári, 20C ez a kiindulási alap
2x Lion Power 25C SKU060256 ezt egyébként te javasoltad, megfogadtam a tanácsodat, de még ez sem ért ide, ha ideér, teszteljükEbből az következik, hogy ha a Lion Power megérkezik és az igaz, amit írtál, éreznem kell a különbséget, ugyanis erősebbnek kell lennie.
Az akkumulátorok melegedéséről:
- ha követed valamennyire a blogomat, akkor lehet hogy láttad, hogy mennyire odafigyelek a mérésekre, különösen ami az akkumulátorokkal kapcsolatos. Mérem őket repülés után közvetlenül, lézeres hőmérsékletmérővel, a motorokkal együtt. Töltés közben egyszerre többféle képen is mérem, egyrészt egy Keweisi USB teszterrel, ami mér időt, áramerősséget, feszültséget is, hogy lássam, hogyan változik a töltési folyamat során a pillanatnyi időszegmensben a töltés. Ezzel csak egy baj van, csak az 1S akksikat tudom mérni vele,mert csak ahhoz van átalakítóm, amire fel tudom dugni az akkumulátorokat.Ezen kívül egy rádióhullám alapú, konnektorba dugott teljesítménymérővel is mérek (Voltcraft 3000), ami 0,1 W pontossággal mér felvett teljesítményt, ebből a feszültség ismeretében visszaszámolható az átfolyó áramerősség (persze tudnunk kéne, hogy mennyi a veszteség a töltőn, de ettől most tekintsünk el).
A lényeg: mind a motorok, mind az akkumulátorok jég hidegek, de maximum kéz melegek a repülés után, ami szintén abban erősít meg, hogy nem az akkumulátor a szűk keresztmetszet. Ha így lenne, akkor melegedniük kéne de nem tesznek így. Lehet hogy a hideg idő miatt és más lenne nyáron, de nem melegszenek.
Szerintem a motorok ennyit tudnak, ezért két dologgal lehet növelni a teljesítményt:
- csökkentjük a súlyt a jelenlegi teljesítmény mellett
- valahogy növeljük a teljesítménytA teljesítményt az alábbi dolgokkal lehetne szerintem növelni:
- más, nagyobb felületű propellerekkel, vagy
- erősebbekkel, amik nem hajlanak forgásra (bár ezt sehogy sem tudom tesztelni)
- nagyobb feszültséggel forgatni a motorokat, hogy több levegőt lapátoljanak maguk alá. Ezt ugye nagyobb cellaszámú akkumulátorokkal tudnánk megtenni, de ugye azt nem tudjuk megtenni, mert a többi áramköri elem nem bírnáSzóval mi ebből a konklúzió? Venni kell egy Racert amin nagyobb cellaszámú akksi van és kész
Az okfejtéstől függetlenül érdekel, hogy az MJX X800-ban neked hogy szuperál az új akksi, mert ha igazad van és jobban repül tőle a gép, akkor az mindenki számára hasznos információ.
UI: kivettem off topicból, mert szerintem elég jól kapcsolódik a témához.
-
Jackal2
senior tag
A javaslatodra rendeltem két akkumulátort, egy 850-eset meg egy 900-asat, úton vannak, meglátjuk, hogy mennyit bír vele. Nem emlékszem a C értékükre, de mindjárt megnézem. Amit viszont tapasztaltam, hogy ha Imax B6-al van feltöltve a gyári akksi, akkor sokkal robbanékonyabbnak érződik a gép, olyan mint ha valahogy nagyobb feszültségre töltődnének fel és ezért nagyobb fordulatszámon forognának a motorok.
Lehet hogy egy magasabb C értékű akkumulátortól robbanékonyabb lenne, ezt még nem próbáltam, esetleg azt lehetne csinálni, hogy nagyobb feszültségen megforgatni őket, csak szerintem a 3S akksiktól tönkre menne az FC meg az ESC-k, ha még a motorok nem is. Mindenesetre amikor csak simán nyomod neki, akkor nem érződik gyengének, de amikor ki kell magát emelnie hirtelen irányváltásra, na akkor érzem azt, hogy lehetne erősebb.
Jó, hát én elhiszem, hogy a nyugdíjas tempóban járókerettel repülve 100 évig bírják a motorok de én azt az élményt 10 perc alatt akarom megkapni, miközben megtanulok vele repülni. Minden hobby költséges, aki nem áldoz rá, az minek csinálja?
Direkt nem akarok benne kárt okozni, de ahhoz, hogy precízen tudjak vele repülni, ki kell "autózni" belőle a határokat, ott meg hibázom, de gondolom mindenki. Muszáj feszegetni a határokat és jobb ezt ilyen géppel tenni, mint mondjuk egy 1 kilós valamivel. Ha már tudom hogy mennyit tud a gép és mennyit tudok én, még mindig lehet bármikor lassabban repülni vele (jelenleg a gép sokkal többet tud mint én
Királyak ezek a mod videók, köszi, mentem is le, különösen a led szalagos megoldás tetszik. Láttam ma Dajdajtól, hogy kimodolta a távirányítóra az antennát és ráforrasztotta egy wifi router pálcájára, na olyanom nekem is van fölösleges, ezt én is meg fogom tenni. Amire még gondoltam, hogy megnézem, nincs-e valami másmilyen propeller, amivel több levegőt tud maga alá tolni, hátha erősebbnek érződik. Karbon esetleg? Valami kevert anyag?
Én rendeltem hozzá egy magasabb lábat, ami alatt elfér Mobius vagy Runcam HD, azt fel lehet velcrozni, sokkal könnyeb mint az SJ 4000 és nem is veri oda, ha leszállsz vele, bár szerintem ez a kopter egy kicsit gyenge kamera hordozására.
-
Jackal2
senior tag
Ma kb. 5x földbe vertem gyakorlás közben. Nem sajnálom, ha széttörik, azért van, hogy ezen megtanuljak repülni, ne pedig egy drágább gépet tegyek tönkre (vagy esetleg másét). Általában azt rontom el, hogy felviszem 20-30 méter magasra, magam felé fordítom és elveszem a gázt, hogy lendületet nyerjen, majd tolom csutkára az előre kart, hogy minél gyorsabban veszítsen a magasságból és kb 1-2 méterre a földtől elveszem az ejtést és max gázt adok, hogy kihúzza magát, illetve ilyenkor fordulok is. Na most ha rossz ütemben teszem ezt meg, vagy nem veszem el az irányt időben, akkor leér a földre. Ez akkor a legrosszabb, ha közben fordulok is, mert ilyenkor egyrészt feltúrja a földet, ami bemegy a motorba, másrészt, mivel nem egyenesen áll a földhöz képest, a propeller beakad a talajba, és mint a cigánykerekező bohóc, elkezd továbbgurulni a lendülettől. Na ekkor törik a gáz és döglik a motor
De ezért van nem?
Más gépével mindig sokkal óvatosabb vagyok, Dajdaj Syma klónjával 4 akksinyit repültem és egyszer sem vertem oda, mert az más tulajdona, de ami az enyém, annak pusztulnia kell
Most szedtem szét, szerintem az ütéstől megszorult a szénkefés motor, belenyomódott a tekercsrész az oldalfalba és megállt, szóval kuka
(illetve odaadom Dajdaj fórumtársnak, aki szerintem szétszereli kíváncsiságkielégítési szempontból
). Az ütésektől eltört még egy kar, illetve egy másik megrepedt hosszában, plusz mivel baromi vizes volt a fű, ezért minden rátapadt és két motor felcsévélt fűszálakat, amiket csak később vettem észre, az is ölheti őket.
-
Jackal2
senior tag
És nem így van.
A 45 eur magánszemélyek közötti adás-vételre vonatkozik, ami a büdös életben nem fog bekövetkezni egy kínai WEBSHOP és közted.
22EUR-ig nem kell vámot és áfát fizetni, DE ha a vámkezelés költsége meghaladná a beszedett összeget, nincs értelme vámolni, mert veszteséget okozna az államnak, ezért kitaláltak rá egy remek jogszabályt, és a 10 EUR-nál kisebb vámot nem kell kifizetni, vagyis nagyjából 33$ ig mindenki leszarja. Na ezért van minden csomagon 32USD-s érték feltüntetve.
Itt van róla a cikk amit írtam, de nem akarom elvenni a logout érdemeit, az eredeti itt olvasható
Ez persze csak a történet egyik fele, a másik a levél méretű küldemény. Ennek ellnére jött már be Cheerson CX-20 vám és áfamentesen, pedig az se nem 32 USD se nem kicsi, szóval kb. attól függ hogy Sanyi a vámos mennyire szarik bele aznap az ellenőrzésbe.
Jellemzően nem a magánembereket vegzálják.
-
Jackal2
senior tag
Arról meg ne is beszéljünk, hogy pl. az agyonsztárolt Apple hány éve nem gyárt saját hardvert. Intel processzor pl. Szóval nincs új a nap alatt, a volumen termelés mindet lenyom, egyre kevesebb cég van, amelyik tényleg gyárt valamit ami egyedi és nem csak összevásárolja magának az elemeket.
Minden kopterben ami olcsó kb. ugyan azok a motorok vannak, simán kitalálható a méret alapján.
Kis méret 7x20
Közepes 8x20Nagy áttétellel 8x20 vagy 8x25
MJX, Tarantula, Syma X8 méret egy kicsit nagyobb és erősebb motor áttétellel
Szerintem még a vezérlők is kb. ugyan azok.
-
Jackal2
senior tag
100%-ot
D De minimum 50-et. Be akartam nyomni vámösszeg alá. De ez csak a normál pontokra vonatkozik, az affiliatenél nem biztos hogy így van, csak még senki nem tudtam megmondani. Tudom hogy lehet írni a supportnak hogy postázzák a terméket és vonják le az árát, de vajon te kézzel le tudod vonatni? mert ez az érdekes kérdés.
-
Imy: Ebbe nincs gps.
Meg ha lehetek őszinte, nagyon gagyinak néz ki ennyiért.marciart11: Köszi, ez megnyugtató.
Viszont ez open source.
Erről van szó.
Vennék pluszba egy akkut is.[link]
Ahogy látom a motor nem olcsó mulatság.
Lapátokat mennyire eszi? -
tibibi
őstag
Na így már értem
Mondjuk az asszony mikor meglátta mit rendeltem magamnak az volt az első kérdése -Biztos jó ötlet ez az egyetlen katonai reptér mellet 1km-re ?
Pedig ha tudná ,hogy kinéztem magamnak egy cheerson cx-20-at.Igaz ,hogy egy centit nem repültem még semmivel
Ahogy kinéz tarantulával nem is fogok
-
ottobacsi
tag
Elképzeltem magamban, ahogy mondjuk úgy 200 méteren emelkedés közben jelet vesztve leállnak a propik, és esetleg pont abban a magasságban van egy erős szélnyírás ami elviszi a gépet oldalra úgy, hogy nem kerül vissza a "jel mezőbe".
Akkor aztán kereshetjük hogy hová is vitte a szél! -
dajdaj
tag
-
marciart11
aktív tag
Kézi munka erőre mindig szükség lesz, a kis finom mozgásokkal járó egyedi pepecs munkát sose fogják gépesíteni nem éri meg, vagy nem tudják. Valószínűleg egy ilyen drón-t se fognak tudni teljesen gépiesítve legyártani.
Igazából a munka színvonala növekszik, munkahelyek száma nem csökken inkább átalakul, mert a technika fejlődése újabb munkahelyeket teremt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- DELL PowerEdge R740 rack szerver - 2xGold 6130 (16c/32t, 2.1/3.7GHz), 64GB RAM, 10Gbit HBA330, áfás
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad Yoga 260 - i5-G6 I 8GB I 256SSD I 12,5" Touch I W10 I Cam I Gari!
- MacBook felvásárlás!! Macbook, Macbook Air, Macbook Pro
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Samsung Galaxy A23 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest