- Bivalyerős Snapdragon a láthatáron
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- A One Ui 8.5 és a Snapdragon 8 Elite 2 már biztos
- Új belépőszintű Motorola árára derült fény
- One mobilszolgáltatások
- Google Pixel topik
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Kezünkben a Honor Magic V5
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Banggood tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Részemről lezárva téma, te az egyik technikai megoldást írogatod.
Azért mert mi az általános ismérvekről beszélgettünk még nem vagyunk balgák.
Továbbra is igaznak tartom hogy a pénzt fogadó banknak nincs előírva hogy fizetéskor kettős hitelesítést kérjen tőlem.
Figyelmenkívűl hagyod azt hogy nem csak az általad leírt módon történhet az azonosítás és akkor már ez nem működik. Mit kezd a pénzt fogadó bank a biometrikus azonosításommal?
Az erős ügyfél-hitelesítésnél három ilyen azonosítási megoldás lehetséges:
- az ismereten alapuló (például egy jelszó vagy pin-kód amelyet csak a kártyabirtokos ismer)
- birtokláson alapuló (például mobiltelefonszám vagy bankkártya)
- egy rajtunk található (például biometrikus adatok, mint ujjlenyomat vagy arcfelismerés).
Ebből a háromból kettővel kell azonosítanunk magunkat, hogy sikeres legyen a pénzügyi tranzakció.Az MNB is elmagyarázza hogy az én bankomnak kell biztosítani amit a kereskedő bankja elfogad hogy biztosított a hitelesítés.
A Pft. 55/C. § (6) bekezdése alapján a fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató lehetővé teszi a fizetés-kezdeményezési szolgáltatást végző vagy a számlainformációs szolgáltatást végző pénzforgalmi szolgáltató számára, hogy megbízható hitelesítési eljárásként hagyatkozhasson azon hitelesítési eljárásokra, amelyeket a fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltató az ügyfele részére biztosít.
A Pft. 38/B. § (3) bekezdés d) pont, vagy a 38/C. § (3) bekezdés c) pont szerint a fizetés-kezdeményezési vagy a számlainformációs szolgáltató minden egyes kapcsolat létesítése, illetve adott esetben fenntartása során azonosítja magát az ügyfele fizetési számláját vezető pénzforgalmi szolgáltatónál, valamint a fizetési számlát vezető pénzforgalmi szolgáltatóval és az ügyfelével biztonságos adatátviteli kapcsolatban áll.
Abban az esetben, ha a fizetés-kezdeményezési vagy számlainformációs szolgáltató az ügyfél jóváhagyását követően fér hozzá az ügyfél fizetési számlájához, mivel az ügyfél hitelesítését minden egyes hozzáférés alkalmával a Pft. 55/C. § (6) bekezdés előírásai alapján az ügyfél fizetési számláját vezető pénzforgalmi szolgáltató végzi el, így nem fordulhat elő olyan eset, hogy az ügyfél fizetési számláját vezető pénzforgalmi szolgáltató nem szerez tudomást a pénzforgalmi szolgáltatást közvetlenül igénybe vevő ügyfelének kilétéről.
Továbbá a Pft. 38/B. § (3) bekezdés d) pontja, illetve a 38/C. § (3) bekezdés c) pontja alapján az ügyfél fizetési számláját vezető pénzforgalmi szolgáltató azonosítja az ügyfél számlájához hozzáférő más pénzforgalmi szolgáltatókat, tehát ismert számára, hogy nem az ügyféllel közvetlenül, hanem más pénzforgalmi szolgáltatóval kommunikál. -
Nem kártya elfogadó bankot említenek, hanem kereskedőt és szolgáltatót írnak és a bankom biztosítja a hitelesítési szolgáltatást.
Akkor mindenki rosszul tudja. Én maradok a mindenki értelmezésénél.
Szerinted azok a szövegek amiket idéztem miért mást írnak mint amit te mondasz? Nagyon érthetetlen amit írsz, de a PSD és a PSD2 sem úgy fogalmaz ahogy te magyarázod.
Mi köze a kereskedő bankjának ahhoz hogy én kezdeményezem-e a vásárlást vagy valaki más az én kártyámmal? A pénzt az én bankom átutalja neki ha sikeresen hitelesítem magam, ehhez aztán neki semmi köze. A jogtalan terhelést is az én bankommal intézem.
Kapja pénzt minek ellenőrizzen? Senki nem írta elő neki.
Akárhogy is nézem, nem a kártyás fizetést elfogadó banknak (ami valójában nem is létezik) van kötelezettsége főleg úgy hogy egy átutalással kapja meg a pénzem, nem sok köze van a kártya biztonsághoz, pontosabban semmi köze.
De ebbe a kártyás fizetés működési mechanizmusba már nem akarok belemélyedni. -
Biztos balgák vagyunk.
De elfogadóhely vagy kártyaelfogadó bank két eltérő fogalom. Valamint annyit tudok hogy az én bankom küld hitelesítési kérést és nem a kereskedő bankja.Mit olvashatunk a témában?
Minden olyan kereskedőnél, akinek az Európai Unión belüli pénzintézettel, vagy fizetési szolgáltatóval van kártyaelfogadói szerződése, 2021. január 1-től kötelező lesz alkalmaznia a kétlépcsős hitelesítést az EU 2015/2366-os irányelvének (PSD2) megfelelően.
Az Európai Unió határain belül működő kereskedőknél, illetve szolgáltatóknál történő internetes bankkártyás vásárlások – biztonsági okokból – 2021. január 1. napjától meghatározott esetekben csak kétlépcsős azonosítást követően mennek végbe. Ettől az időponttól az online fizetésre adott megbízások már csak abban az esetben kerülnek végrehajtásra, amennyiben a kártyabirtokos a bankkártya adatok megadását követően egyedi azonosítással is megerősíti fizetési szándékát. –
Mastercard ID Check – Plusz biztonság online vásárláskor
Tudtad? 2021. január 1-től a mobilodra is szükséged van online vásárláskor.
Fizetéskor ugyanis a bank a telefonodra küld egy kérést, hogy azonosítsd magad, valóban te indítottad-e el a tranzakciót. Ez az erős ügyfélhitelesítés, vagy másnéven kétlépcsős azonosítás téged véd.
A telefonod típusától és bankodtól függően több módon is elvégezheted az azonosítást:
• ujjlenyomatoddal
• arcfelismeréssel
• banki mPIN kódoddalMiután a kereskedő oldalán kiválasztottad a megvásárolni kívánt terméket vagy szolgáltatást, megadtad a szállítási és számlázási adatokat, kiválasztottad az online bankkártyás fizetést és megadtad kártyád adatait, elindíthatod a fizetést.
Amennyiben George App felhasználó vagy, úgy fizetéskor átirányítunk az Erste Bank internetes vásárlást jóváhagyó felületére és egy jóváhagyó üzenetet (Push-üzenetet, George App értesítést) küldünk okostelefonodra. Ezen keresztül engedélyezheted a vásárlást.
Az engedélyezéshez koppints a jóváhagyó üzenetre, majd add meg 6 számjegyű George App PIN-kódod (mPIN). Ezt ujjlenyomattal vagy arcfelismeréssel is helyettesítheted. -
Milyen vámeljárási díj? A Banggood mindent lerendez.
Ha valamilyen csoda folyamán az EU-s azonosítós küldeményeket, mert mindig azzal küldik az esztelen Posta újból vámolná akkor azt is kifizetik utána, szóval nem igazán van + költséged.
Ha belelesel az Összefoglalóba a vámolási témához akkor ott elmagyarázva, de akkor itt a lényeg a képen. Olyasmi mint amikor az AliExpress-en a Cainiao az Express One-al kézbesíti nálunk.A Banggood tájékoztatója az áfa változásokkal kapcsolatosan.
-
Dozer1
csendes tag
A packeta olyan szinten megszívatott, hogy arra nincsenek szavak. Először nem tudtam kivenni egy csomagot a boxból, rendszerhiba miatt, majd több óra telefonálgatás után (beszéltem mindenkivel a cégnél, de tényleg) átkértem a csomagom egy átvételi pontra. Kb. 2 hét múlva kaptam sms-t, hogy átvehető a csomag, ami nem volt ott, újabb rendszerhiba, még két hétig hitegettek, hogy foglalkoznak az ügyemmel. Ezek után indítottam egy űrlapot náluk, hogy elveszett a csomagom, aminek a vizsgálata újabb 30 nap volt. Egy alkalommal sem hívtak vissza ill. kerestek fel email-ben (pedig ígértek, minden esetben én hívtam őket), csak akkor voltak hajlandóak visszaírni, mikor belengettem a fogyasztóvédelmet. Ekkor elismerték, hogy tényleg elveszett a csomagom, de itt még nincs vége. Kaptam tőlük egy levelet, hogy nem ők fognak kártalanítani, hanem a feladó, mivel én nem velük vagyok szerződéses kapcsolatban (WTF?). Annyi szerencsém volt, hogy a feladó tök normálisan állt a dologhoz. Ezek után megfogadtam, hogy ezzel a bandával nem szállíttatok semmit.
-
vegyszer
addikt
Engem az Extrém Digitál b@szott át, mint sz@rt a palánkon.
Volt egy billentyűzetem, megfáradt 7 hónap alatt, úgy, hogy egy gomb leragadt. Folyadék nem érte. Visszavittem. Felette a jegyzőkönyvet. De nem történt semmi. A 30 nap a fekete pénteken járt le. Persze nem akkor álltam be a sorba. 34 nap után az jött vissza, hogy még vizsgálják!
Másnap jött az SMS, hogy cserélik. Mikor mentem, már nem cserélték, hanem vissza adták az árát, mert ugyanaz a billentyűzet addig már 2000Ft-tal drágább volt.
Hiába kértem a cserét, nem lehetett, mert akkor ő bukik. És az nem fér bele a jó ajánlatokba...Tehát kétezerért élhettem a garanciális igenyemmel. És kaptam egy újat.
Itthon is kutya mind. Az egyszer biztos...
-
Én nem írtam ezt le szó szerint, de én sem tartom korrekt dolognak. Ha már webshop, akkor olyan legyen már kifizethető ami ténylegesen is létezik. Ha nincs, akkor vegye fel a rendelést és majd ha ténylegesen beérkezik akkor fizethessem ki.
Ha meghirdeti előrendelésben az persze oké, de az más kategória. -
Amit írsz az nem csak itt jellemző, ebbe már egy csomó helyen belefutottam. Pl nagyon sok magyar webshop is ezt csinálja, miután megveszed, akkor derül ki hogy már nincs készleten, mert a webshop oldal nincs összekapcsolva a raktári nyilvántartással.
A nem regisztrált küldemények esetén nem igazán őrzik meg a feladási bizonylatot és a nagyobb cégek ömlesztett feladással csinálják, ott küldeményazonosító sincs, így nem tudja bizonyítni a feladást arra tételre vonatkozóan, csak az aznapi dátumot tudja megadni. De ez nem jelenti azt hogy nem is küldte el.
A szállítási útvonalon is leveszhetnek a küldemények így a vélemény alkotásnál azért azt is figyelembe szoktuk venni. Lásd a nagykanizsai diákmelós postás esetét, úgy 3 hete. -
Nem EU raktárról volt szó amihez írtam a megjegyzést.
Lépj tovább, a bizonyíték az, hogy nem kapsz számlát, amely tételesen tartalmazza az általad fizetett adót.
De nem EU raktárból érkező a dolog, ha a fizetéskor nem az van kiírva. ( Pl: Warehouse: CN vagy Warehouse: HK )
Ha EU-s és fizikailag létező, az adott feladási címen megtalálható raktárukból küldenék, akkor a legtöbb általad említett cég az adott ország szabályai szerint kifizette a vámot, az áfá-t azt nem, mert azt csak ha eladásra kerül a dolog, akkor kell a vevőnek megfizetni, nem nekik.
Még mindig kérdés hogy te ezt mivel tudod igazolni? Az a probléma, hogy cégként nem adhat csak bruttó összeges számlát, mivel nem készpénzes a fizetés az egyszerűsített nyugta nem kerülhet elő és a számla adattartalmának meghatározása egységes az EU-ban.Amikor beérkezik Mo-ra akkor a magyar NAV duplán szedi az Áfát azoktól akik? Mivel tudod te ezt bizonyítani.
Ha tőlünk kiviszik mondjuk Szerbiába (nem EU tagállam) a nálunk megvásárolt terméket, legkésőbb a határnál visszaigényelhető az áfa, mivel "exportálásra" került a termék. Természetesen a Szerb vámhatóság meg kiveti rá az áfát.
Egyszerűsítettem a dolgot, de lényegében a Kínából érkező termékre sem kerül Kínában áfa, mivel nem ott fog úgy mond a végfelhasználóhoz kerülni.
qqcqqc leírta a lényeget.
Én nem minősítettem egyik céget sem. -
Akkor pontosítsunk valamit:
A hozzáadott érték adó (ilyen az afa is) fizetője nem a kereskedő, hanem a végfelhasználó. Az, hogy a kereskedő szedi be tőled az állam nevében ezen nem változtat. Miután az általad rendelt árú a kínai adóhatóság fennhatósága alól igazolva kikerül (export) a fogadó ország adó jogszabályai érvényesek.
Ezt bonyolítja, hogy hazánk az EU tagja. Elvileg, amikor bér az Unió területére az árú, akkor vámolják és adják hozzá az adót. Ez az EU áruház esete. Ha direkt kínai rendelésed van, akkor te, mint megrendelő vagy az importáló és te vagy a vám és az adófizető. -
Ha úgy van ahogy te gondolod miért szól a topik jóformán arról, hogy miként lehet "megúszni a sarcot"?
Pont azt feltételezik, hogy az nincs megfizetve.
És az igazság az, hogy jól tudja itt mindenki, hogy nincs az áfa kifizetve. Miért nem kapsz áfás számlát? Egyáltalán valódi, még a kínai NAV által előírt formátumú is tökéletesen jó lenne, de nincs. Kínában is kell adni számlát és ott is van áfa. -
Többszörösen bizonyított, hogy Távol-keletről vásárolni $-ra állított devizával kell annak akinek Magyarország a lakóhelye, az adott webshop deviza árfolyam a valóságtól sokszor el van rugaszkodva. Az € sem jó választás még akkor sem ha EU Warehouse-ból jön.
Még a legsalátább bank is kedvezőbben számol. -
Krogoth
senior tag
"Ha garanciális vagy sima cserére küldesz vissza 22 eurónál drágább árut, akkor ne felejtsd el kitölteni a postán kérhető CN22-es nyomtatványt és fényképezd is le amikor már a csomagon van. Erre azért lesz szükség, hogy a már korábban vámolt termékre ne kelljen még egyszer kifizetni az áfát. (Az eredeti termék vámhatározata is legyen meg, majd azt is kérni fogják a cseretermék vizsgálatánál.)"
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (Jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, a Banggood szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Think Tank Glass Limo profi fotós hátizsák - Új -
- Ohh! Dell Latitude 7430 "Kis Gamer" Üzleti Profi Ultrabook 14" -60% i5-1245U 16/512 FHD IRIS Xe
- Canon Extender RF 2x telekonverter RF objektívekhez - Újszerű -
- DJI Mavic Air 2 Fly More Combo drón szett 3 akkuval, megkímélt állapotban
- Új! Canon CF-R20EP hűtőventilátoros markolat (R5, R6, R5 II, R6 II)
- Hordozható Gamer Számítógép / PC! HP Omen X 1000P / I7 7820HK / GTX 1080 8GB / 16GB DDR4
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Ultimate előfizetés új fiókra akár 2105 Ft/hó áron! Azonnali, automatizált aktiválással, csak Nálam!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 12 Mini/iPhone 12/iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest