- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hónap végén érkezik a Xiaomi Band 10, ára is van
- Poco X5 Pro - ránézésre jó
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Huawei Mate 9 - Mate evangéliuma
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
-
mlinus
őstag
válasz
#85552128 #14503 üzenetére
tökmindegy, akármilyen gépigénye lehet, amíg win store-os exkluzív, kutyának se fog kelleni...
microsoft megint ugyanazt a hibát követi el mint anno a vista exkluzív halo 2-vel... hihetetlen..
(ennél a sz@rnál még a GFWL is jobb volt, az legalább nem uwp bohockódás volt) -
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #14503 üzenetére
MS-től nem vártam, de a saját terméküknek elég negatív reklám lesz ez. Amúgy azok a csapatok, akik valóban foglalkoznak a PC-vel, jelenleg DX11, sőt DX9 alatt is ezerszer jobb kódot(gyorsabb) csinálnak, mint az MS.
Csak 328.000 Ft? Ugyan, ennyiért egy autót is kapni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14458 üzenetére
Akkor elmondom a problémát. A Hitman esetében az a legnagyobb gond, hogy folyamatosan fejleszteni kellett egy új játékot. Az IO Interactive már régen akar egy homokozónak gúnyolt valamit csinálni, ami lehetővé tenné számukra, hogy gyorsan képesek legyenek bővíteni a sorozatot. Ez már évek óta a levegőben lóg, de sosem voltak ideálisak a körülmények a megvalósításhoz. A mostani Hitman lesz az alap, és erre felépíthetik az elkövetkező 4-5 évben a terveket. Az első évben a már bejelentett területeket.
Ezért lesz az új Hitman elsődlegesen PC-s játék, mert a PC az a terület, ahol a modók elterjedtek, márpedig ez a modell idővel a módokra fog épülni.
A full experience a bejelentett hat környezetet takarja, és a történet kvázi lezárását. A további frissítés már pénzbe fog kerülni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14455 üzenetére
A World of Warcraft is kap új motorverziókat időnként, mégsem early access a játék. Ugyanígy a Hitman is kapni fog. Azért lett így kialakítva a modell, hogy ez legyen egy teljes alap az IO Interactive számára, hogy legalább 4-5 évig ne kelljen új Hitman játékot fejleszteni, hanem ezt bővíteni lehet az elkövetkező években, gyakorlatilag folyamatosan. Technikailag nem MMO lesz, de hasonló a fejlesztési görbe, mint a World of Warcraft esetében. Évről-évre meg fog újulni, és nagy terv, hogy megadható legyen a játékosoknak, hogy készítsenek ők is saját tartalmakat. Gyakorlatilag kapsz egy homokozót, amibe időnként vehetsz homokot, vagy más homokját beleöntheted.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14453 üzenetére
Nem. Az Early Access a Steamen belül egy speciális kategória. Azt a Valve sem igazán ellenőrzi, ha ebbe a kategóriába sorolják a fejlesztők az alkotásukat. Ez belsőleg az epizodikus kategóriába lesz sorolva, mert ami megjelenik az kész lesz, azaz nem early szintű, hibáktól hemzsegő kiadás, hanem teljesen játszható kész produktum.
Az epizodikus modell abból a szempontból kedvező az IO Interactive-nak, mert ez a Hitman alap bővíthető, tehát nem kell majd új játékot fejleszteni, hanem ha befejezték a tervezett pályákat, akkor egyszerűen újabb DLC-kkel vihetik tovább a sztorit, és idővel majd a játékosok is kaphatnak eszközöket arra, hogy saját pályákat készítsenek. Ezzel a Hitman gyakorlatilag egy bővíthető játékká válik. -
Malibutomi
nagyúr
-
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #14401 üzenetére
Én ezt azért írtam mert el van bagatelizálva a HBM jelentősége.
A Custom kártyában sem tudná HBM nélkül ezeket az értékeket tartani a Nitro.
Amellett hogy Sapphire szerintem egyike a legjobb bérgyártóknak és nagy szerencséje AMD-nek hogy mellettük áll, ebből a szempontból nincs hozzá köze, De HBM nélkül nem lenne 68 fok bárki is a gyártó.
A következő generációban is nagyon fontos lesz hogy lesz e a kártyákon HBM2 vagy nem. -
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #14393 üzenetére
"de ez nem az AMD, hanem a Sapphire érdeme"
Tisztázzuk akkor mi a Fury X, az egy jól meghízlalt 285-ös Pokemon amit a 980 Duplájára hízlalt shaderrel adtak ki hogy elmossa azt directx12 alatt.
Ami mint egy csiga a hátára húzott egy HBM-et és a vízhűztést és így életképesen átalakult Fiji Pokemonná, (így elkerülve egy brutális fogyasztást a velejáró hőtermeléssel)
Van egy kedves fiatalember jól leírja a HBM jelentőségét #3750
Ha nem az AMD érdeme hogy nem egy életképtelen halott tűz pokemon lett belőle akkor kié ?
Esetleg Nvidiáé ??? Csak benne van 7 évük... -
jsk
senior tag
válasz
#85552128 #14385 üzenetére
AMD APU/CPU base Notebook and Desktop Systems ill. AMD Discrete Radeon™ Graphics Cards Notebook and Desktop Systems
Gondolom ezt értik úgy, hogy az ilyen hardvert tartalmazó pc-t megvásárlók kapják a játékokat. Magam is félreértettem. Na mindegy, túl szép lett volna ez az AMD-től.
-
wjbhbdux
veterán
válasz
#85552128 #14382 üzenetére
Mert nem a kártya gyártója számít, hanem ez a promo egyben eladott AMD-s eszközöket tartalmazó gépekre/laptopokra vonatkozik a következő gyártóktól:
Acer
Alienware
ASUSTeK COMPUTER INC.
Dell Inc.
Hewlett-Packard
IMDS
LENOVO
MEDION
Micro-Star International Co.,
Ltd.
TOSHIBAABS
CyberPowerPC
CybertronPC
iBUYPOWER -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #14235 üzenetére
Gyorsan tegyük hozzá, hogy itt egy kezdetleges, béta állapotú Vulkan leképző van, még nagyon az elején tart a fejlesztés, ezért is van Beta branch-ben a patch is, mert szükség van a felhasználók visszajelzéseire, hogy mennyire stabil és mennyire gyors. Jelenleg Talos alatt a Vulkan leképző semmivel nem szebb, és lassabb 20-30%-al, mint a D3D11 leképző, de ez idővel természetesen változni fog!
A cél, hogy a Vulkan leképző 20-30%-al legyen gyorsabb a D3D11 módnál, ehhez még idő kell. Vulkan alatt az occlusion culling technika Win10+NV VGA kombináció esetében fagyást okozhat.Minden információ a Talos leképzőjéről itt (Vulkan Q&A) olvasható. Amúgy ez minden idők legjobb Q&A szekciója. DEAN SEKULIĆ, a Serious Engine egyik programozója egyedül dolgozott a Vulkan leképzőn 3 hónapon keresztül, de úgy, hogy eredetileg a Serious Engine 4-et D3D11-re tervezték, vagyis jelentős átstrukturálást kellett és kell még véghez vinni a motorban.
#14239 Szaby59: Olvasd el a Q&A szekciót, a Vulkan leképző még nagyon kezdetleges, ez idővel gyorsulni fog.
-
daveoff
veterán
válasz
#85552128 #14117 üzenetére
Ezzel a legfrissebb verzióval sokkal jobban megy nálam is, csináltam én is egy mérést, videóval.
VGA, és CPU is alapon, igaz hogy nálam a kártya alapon is 1430MHz-re boostol.
Ashes of the Singularity - DirectX 12 Benchmark - Extreme preset [980Ti+4790K] -
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #14102 üzenetére
Ettől van nagyobb baj is a Hitmennel, na nem az hogy az Haireffekt majd nem működik rajta hanem hogy epizódosan lesz kirakva. Veheted meg a szokásos 6 darabban módszer alapján hatszor.
Majd az lesz a pályák végére kiírva amit kb 2 óra alatt kiviszel hogy fáradjon a kasszához, game over helyett. -
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #14095 üzenetére
Jó a buli.
Természetesen a Te felvetésedben evidens hogy a 300 megát gyorsabb betölteni, mint 2 Gigát.
Mint ahogy az is evidens hogy HBM-ből ezt sokkal gyorsabb betölteni mint Gddr5ből
A kérdés az ha elfogy a memória lehet mind a két esetben 2 gigát fognak felszabadítani akkor is ha 2 Giga kell akkor is ha 300 mega, mert adott egységben történik mindez, azt nem tudom mekkora egységben.
Meg miért szbadítana csak fel csak 300 Megát hogy megint full tele menjen és törölhesse?
Én azt mondom lehet maga a törlési procedura meghívása sokkal tovább tart , mint a 300 mega és a 2 giga közötti betöltési idő HBM be... -
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #14057 üzenetére
Nahát az ufós kommentem hogy kipörgött
"Ismét +1 érv a 980 Ti-nek" Hát már nem azért de az ARK 6.3 Gigát használ, akkor a 980Ti pont annyira kezd el memóriát törölni mint a Fury a Lara alatt. Akkor már gyorsabbak kellene hogy legyenek a 8 gigás kártyák.
Úgy értem a 390X-nek nagyon meg kellene vernie a 980 at , de nagyon nem veri meg memória törölgetés esetén se.
Nem a memóriatörölgetésekkel van a baj hanem azzal hogy ezt hogy csinálják.
Ma inkább arról szól a dolog hogy nem tesznek bele fejlesztést, iszonyat pocsék szoftvereket majd a next gen kihozza 60 FPS re, miközben meg lassan megszűnik a PC piac mert már olyan árak vannak mintha a holdon bányásznák a videokártyákat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14084 üzenetére
Biztos csak elhanyagolták. Tuti nagyon büszkék erre a portra.
A helyzet az, hogy a projekt oldalon minden portjuk ott van, csak a PC-s RotTR hiányzik.
Természetesen felelősek, de attól még nem muszáj kirakniuk. Nem hiszem, hogy büszkék rá, és így inkább be sem sorolják. Nekik ez rontaná az imázsukat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14057 üzenetére
Nincs szükség rá. Csak toljuk magunk előtt azokat a problémákat, amelytől a PC döglődik. Eközben simán portolható az Xbox One-ról az alkalmazás, mert ott a Windows 10-en a WDDM 2.0.
Orbitális baromság, hogy neked kell egy 300K-s VGA ereje. Ehhez a grafikai színvonalhoz nem kell. Viszont baromira jó üzlet lehúzni a júzert egy rakás pénzzel, és működik, mert ha most elolvasod a saját hsz-ed, akkor fel sem merül benned, hogy ez a program sokkal kisebb erőforrásigénnyel is működőképes lenne, ha nem Xbox 360-ról portoltál volna. Mivel alapvetően a gondolkodni nem tudó felhasználók generációjába csöppenünk bele, egyre több ilyen mesterséges vásárláskényszerítés lesz bevetve. És ez mindaddig működni fog, amíg te vagy más nem teszi fel azt a kérdést, hogy miért kell ennek ennyire drága hardver. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14055 üzenetére
Gyerekek mikor értitek már meg, hogy ha a konzolon a memóriaigény a PC-s tizede, akkor nem a PC-s hardverekkel van baj. A memóriakapacitás hajkurászása egy szoftveres probléma eredménye. Kurvára nincs szükséged 8 GB-os VRAM-ra a mai grafikai színvonalhoz. Amiért rárakják a kártyákra az az, hogy a fejlesztő a WDDM 1.x alatt képtelenek törölni egy rég nem használt allokációt úgy, hogy közben a program ne akadjon be. A helyzet az, hogy ha megnézik a gyártók a memória hozzáféréseket, akkor a betöltött adat 90%-a csak ott van, de jó eséllyel hozzáférés egy jelenet elhagyásával nem történik feléjük. Ami baj, hogy még mindig ehhez a 18 éve létrehozott modellhez igazodik a szoftver. 18 éve ez jó volt, de ma nem az, ma már a hardver sem így működik a driver alatt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14053 üzenetére
Mert rossz a textúra streaming. Az Xbox One verzió memóriahasználata a high textúrákra fél gigabájt alatti, heted akkora, mint a PC-n. Ez szimplán egy programozással kapcsolatos probléma. Az Xbox 360 verzió streamingje van PC-be átmentve, és az marhára nem hatékony. Az Xbox One verziót kellett volna PC-re portolni nem az Xbox 360-ast. De erről most nem igazán tehet senki. Az Nixxes baromira leterhelt már így is. Három játékot párhuzamosan portolni egy kis létszámú csoport nem tud. Tartani kellett volna az eredeti tervez, vagyis azt, hogy a Crytal Dynamics elintézi a PC-s portot is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14051 üzenetére
Nem a memóriától függ a shader, hanem attól, hogy milyen a vektor load/store. Valójában egyik mai VGA-nak sem jó a Rise of the Tomb Raider által használt 16 bájtos elérés. Ez az Xbox 360-nak és a 64 bites busszal rendelkező kártyáknak ideális. Minden VGA, amely nagyobb memóriabuszt használ alternatív shadert igényel. Minél nagyobb a memóriabusz szélessége, annál nagyobb gond a 16 bájtos elérés.
Arra ezért kevesen gondolhattak az AMD-nél és gyakorlatilag másnál, hogy 2016-ban egy PC port az Xbox 360 verzióból készül, miközben van Xbox One változat. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #14048 üzenetére
Mond meg nekik, hogy teszteljék újra a 16.1.1-gyel, mert az már lecserélte a problémás shadereket.
Egyébként nem tudom, hogy mit nem lehet ezen érteni. A WDDM 1.x alatt a VRAM kihasználása rendkívül rossz hatásfokú. A kernel driver felel a menedzsmentért. Az AMD nagyjából másfél éve kutatja azt, hogy miképpen lehetne a WDDM-et megkerülve törölni a memóriából az "ezer éve" nem használt allokációkat. Az első erre vonatkozó implementációt az Omega driver tartalmazta. Azóta ez sokat fejlődött, így ugyanannyi memóriával sokkal takarékosabban bánik az AMD. Ebben az is benne van, hogy az NV a Crossbar miatt meg pont az ellentétét csinálja ennek, vagyis ugyanazt az adatot több helyre is elhelyezi. Ez felfogásbeli különbség, de a WDDM 2.0-val nem lesz jelentősége.
-
-
sayinpety
tag
válasz
#85552128 #13988 üzenetére
PC kepes ra, am nincs hozzaferes. Amiota letezik D3D12 csak novekszik az igeny. Annyi mindent akarunk az X1bol PCre, hogy MS nem tud lepest tartani. Nem reg lattam felkerult az inactivated flush-to-zero on denormal support lehetoseg, harom eve kerjuk. Jo lenne tobb tudast vinni a PCbe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #13979 üzenetére
Akkor szarna be a PC-s világ, ha tudná, hogy Xbox One-on high textúrákkal a memóriahasználat 400 MB. Szerencsére nem tudják, így nem fogják fel, hogy mekkora pazarlás az a streaming modell, amit a PC használ. Bár ha Repi tényleg beváltja, hogy idén már csak WDDM 2.0-ra dolgozik, akkor lehet, hogy leesik a tantusz sokaknál.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
#85552128 #13966 üzenetére
Azert nincs ertelme mert ez a jatek nem az a jatek.
A videon meg van ahol csak par szazalek a kulonbseg hol tobb-hol kevesebb, ebbol ket dolog kovetkezik:
Egyreszt egyik helyen az egyik kartya gyorsabb, masikon a masik, ahol most keves az AMD lemaradasa ott tuninggal elony is lehet-> egymashoz kozeli atlag. (Van is olyan jelenet ahol az AMD-n van tobb FPS igy is).
Masreszt ha a videot megnezed az FPS szamlalon kivul is, akkor feltunhet hogy egyidoben a harom kepen teljesen mas tortenik, ergo meg a video FPS szamait sincs igazan osszevetni. Az hogy az egyik 78FPS van es egy kamion, a masikon 64FPS es tuzharc (vagy epp forditva), az egeszet ertelmetlenbe teszi. Igen lathato hogy atlagban tobb a 970 OC FPS-e, de enbek igy semmi ertelme. Egyik OC, a masiknem, esmegcsak nem is ugyanaz tortenik egyszerre a kepernyon. Ez igy szamomra 0, csak akkor lenne kevesebb ertelme, ha mas gepben is tesztelnek a ket kartyat.En abbol indulok ki hogy az olyan reviewkban ahol 390 vs custom 970 (1250-1300) boost sem volt elonyben a 970, onnantol pedig OC sincs benne tobb.
-
huskydog17
addikt
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #13952 üzenetére
Sajnos nem találtam sehol megjelenési dátumot, még a Khronos hivatalos oldalán is csak annyi szerepel, hogy "Vulkan 1.0 release is near".
Igen, mert a Serious Engine 4 alapból nagyon gyors D3D11 leképzővel rendelkezik, így mindenképp nagyon várom, hogy mit fog hozni a konyhára itt a low-level API. Amúgy ezt a motort még alaposan tovább gyúrják a SS4-re, valószínűleg ott már jóval nagyobb hangsúlya lesz a Vulkan-nak, hiszen nagyon sok ellenfelet kell megjeleníteni és mozgatni a pályán, leginkább ez okoz jelentős ebességvesztést D3D alatt a CPU többletterhelés miatt. A Vulkan ezt a többletterhelést elvileg eltüntetni, legalábbis nagyon reméljük!
Nem értem hogy jön ehhez a témához a TR DX12 meséje. Abu is tévedhet néha, na.
-
nonsen5e
veterán
válasz
#85552128 #13926 üzenetére
Messze még a release, megeszem a kalapomat ha érdekes módon nem butulna rendre le minden AMD kártya teljesítménye a release-re.
De amúgy ez a játék most miért áll ennyire az AMD-nek? Főleg úgy, hogy semmi hozzá optimalizált driver sem érkezett (egyik oldalról sem?), mikor GW is van benne. Más játékok meg GW-vel miért mennek akkor olyan szörnyen? Érdekes.
-
#45185024
törölt tag
válasz
#85552128 #13908 üzenetére
Ezt gondolom nem az Intel oldaláról linkelted
Mennyire örülhetnek ezeknek az eredményeknek.
Ha valóban a memóriatörlések okozzák a droppokat akkor nagyon érdekes lenne megnézni Lara alatt egy 960 2GB VS 960 4GB tesztet is.
Arra kíváncsi lennék lehet e már tudni hogy a 2.0 GCNből kiveszik e ezt a kritikus ideig tartó memóriatörléses részt. -
daveoff
veterán
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #13677 üzenetére
PCGH Update:
"Zwischenzeitlich ist Rise of the Tomb Raider PC bei Steam freigeschaltet worden und somit spielbar. Gleichzeitig hat das Spiel einen Patch bekommen, der unter anderem das Nvidia-Karten betreffende Problem des fehlenden Schnees in Laras Haar (siehe weiter unten) behebt und mit SMAA eine dritte Kantenglättungsoption hinzufügt. Publisher Square-Enix gibt darüber hinaus in einem Forenposting Tipps für Probleme (Troubleshooting) und nennt eine Radeon Software 16.1.1, welche "in Kürze" bei AMD verfügbar sein soll. PC Games Hardware wünscht allen PC-Spielern viel Vergnügen mit Lara Croft und wird selbstverständlich im Laufe des morgigen Vormittags aktualisierte Grafikkartenbenchmarks liefern."
Az NV PureHair hiba javítva lett és az élsimításoknál elérhetővé vált az SMAA. A PCGH munkatársai holnap frissíteni fogják a méréseket, már az új 16.1.1 Crimson driver-rel.
13765 Crytek: sok játékkal volt dolgom, ami így hirtelen eszembe jut, az a Fear 2 és 3, ahol nagyon erősen túlzásba vitték a Film Grain effektet (csupán a létezése már túlzás), szerencsére azt ki lehetett kapcsolni. Ott van még akkor a MotionBlur,Chromatic Aberration (pl.: BF4;Dying Light),DoF (ez utóbbi szinte minden FPS-ben ott van és sokszor inkább bosszantó, mint látványos).
Ez a cikk szépen szemlélteti és leírja azt, amiről beszéltem, szépen összefoglalja a hasztalan effekteket. -
válasz
#85552128 #13733 üzenetére
gőzöm sincs, mire gondolhat. a nemhavas haj bug, ami a játék retail verziójában már ki van javítva (a német sajtó nem ezzel tesztelt). úgy néz ki, hogy nvidiánál a 980ti külön optimalizálást kaphatott, ennyire nem szokta megverni a 980/970et.
a pályák között durva teljesítménybeli különbségek is lehetnek, amin a pcgameshardware tesztelt, ahhoz képest akár 20fpssel is lehet kevesebb egy másik pályán ugyanaz a 980ti, és így már csak 70 marad a 90 fpsből, mindez fhd-n, tesszelláció nélkül és a spórolós ssaoval.
amdnél utilizációs problémák lehetnek, valószínűleg driveresen kell majd beletúrniuk valamit.
-
SpongyaBob
veterán
válasz
#85552128 #13733 üzenetére
A TressFx egy akkor debütáló fícsör volt ez pedig itt már egy jócskán javított változat akarna lenni, mégis egy kalap hulladék lett optimalizálás szempontjából(?) hogy mégis mitől lett ilyen "gyenge" ez érdekes... A tesztekben pedig 2-3 fps-t vesz el ha be van kapcsolva. Akkor most hogy van ez?
-
huskydog17
addikt
válasz
#85552128 #13677 üzenetére
Itt aztán alaposan ráfeküdtek a Kepler optimalizálásra. Ez nem is csoda, hiszen a DX11 verziót a Nixxes csinálta, és nekik rendkívül sok tapasztalatuk van.
A DLL fájl majd a később érkező VXAO miatt kell oda, ez utóbbi viszont még mindig nem készült el, ahogy a vételenül agyonhype-olt és milliószor beharangozott DX12 sem. Néhány hónappal ezelőtt a fórumon sokszor lehetett olyan kijelentéseket látni, hogy ez a játék DX12 only lesz. Ja, látjuk.
#13683 daveoff:
"Es bleibt zu hoffen, dass hier noch die durch unseren Pressekontakt angekündigten AMD-Optimierungen und ein angepasster Radeon-Treiber Abhilfe schaffen."Lesznek további optimalizálások és driver is AMD fronton.
Amúgy a Super-Sampling AA mindig is tizedelte a sebességet a működése miatt, ez játéktól teljesen független, ezt szimplán kapcsold ki és használd az FXAA-t!
Ami a leginkább tetszik a technikai oldalon és ami valóban brutál jó és útmutató, az a PureHair, ami ugye egy módosított TressFX 3.0, ez mindössze 2 FPS-t igényel (kb. 5-10%), miközben olyan brutál szép a minősége, amilyet még videojátékban nem látott az ember. Nézzétek meg az összehasonlítás videót a korábban linkelt PCGH tesztben, a PureHair valami zseniális!
"Die nun für den Nachfolger von Square-Enix' Entwicklungsabteilung LABS R&D überarbeitete Technik gefällt nicht nur durch die unzähligen feinen und sehr dynamischen Strähnen, sondern auch durch eine hohe Glaubwürdigkeit, kaum Clipping-Fehler und die Beeinflussung durch die Umgebung - sei es Wind, Feuchtigkeit oder Schwerkraft. Toll ist aber vor allem die Performance: Selbst in Ultra HD und bei Nahaufnahmen von Laras Schopf, wobei sehr viele Strähnen besonders fein gezeichnet werden, verlieren aktuelle Grafikkarten - gleich welchen Herstellers - kaum mehr als zehn Prozent Leistung beim Zuschalten des Effekts auf maximaler Stufe (siehe Benchmarks). Das ist nicht nur beeindruckend, sondern wegweisend. "
A PureHair NV kártyákon hibásan működik:
"Ein kleiner Fehler fiel uns bei der Haardarstellung indes doch auf, auf Nvidia-GPUs fehlt zumindest in einigen Szenen der dynamische Schnee, der sich über einen gewissen Zeitraum in der Haarpracht sammelt (s. Vergleich)."A havas tájakat is fantasztikusan oldották meg, érdemes elolvasni azt a bekezdést is. Miután a játékos (Lara) ott hagyta a nyomát a hóban, a motor szépen lassan kiegyenlíti a mélyedést, ami olyan benyomást kelt, mintha a sűrű havazás feltöltené a nyomot. Na ilyet szeretnénk látni más AAA címekben is!
A játék FullHD felbontás esetében max részletesség mellett 3 GB VRAM-ot igényel, míg 4k felbontás esetén 4 GB-ot.
-
-
ViSAS
senior tag
válasz
#85552128 #13616 üzenetére
Köszönöm a linket, hasznos volt!
Mindezeket lehet úgy is értelmezni, hogy pl. alap i5 4690 esetén BF4 64 fős multiban (mivel köztudottan proci izzasztó) GTX 970 vs. R9 390 felállásban a 970-el jobb eredmény születik, nemde? Elvégre a processzor a 100%-os terhelés körül fog keringeni és lévén hogy a 970-et "könnyebb meghajtani", ő kerül ki nyertesen az FPS párbajból. -
daveoff
veterán
válasz
#85552128 #13647 üzenetére
Az első generációs HBM-ben én egyedül magát a technikai fejlődést látom, mint előnyt, no meg persze azt, hogy ebből kifolyólag mennyivel kisebb kártyákat lehet készíteni. Gyakorlati hasznát nem látom a jelenben, legalábbis a Fury esetében, inkább hátránya van neki, ha összeköthető a csíkozós balhéval. Ez az egész HBM1 olyan mintha egy prototípust kiadtak volna a végfelhasználóknak, aztán ők meg jól leteszteljük nekik.
A következő generáció már biztos patent lesz, legalábbis reméljük a legjobbakat.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #13611 üzenetére
Attól rárakják, csak a VGA ára lesz magas, de megéri a teljesítmény miatt.
Nyilván az AMD ezért tervezi már azt, hogy nem csak egyetlen egy új generációs lapkára használnak majd HBM-et.
A következő körben még a sima GDDR5 lesz a leginkább használva. Egyelőre egyik cégnél sincs GDDR5X-et használó termék teszten.Az Xbox One-on a D3D12-n fut. A volumetrikus fényt, illetve a TressFX szimulációt aszinkron compute-ban számolja és ehhez kellett az Xbox One frissítés, ami tartalmazza a D3D12-t, mert az eredeti Xbox One API-ban ez nem lehetséges. Emellett az OIT-re ordered atomics-et használ. Ez mondjuk PC-n eleve nem lehetséges szabványosan.
A miértekre tudni kellene, hogy mennyire fut az Xbox One kód az összes D3D12 implementáción. Lehet, hogy nem igazán. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #13605 üzenetére
Számolj utána. Ha mondjuk szükséged van 512 GB/s-os tempóra, akkor az GDDR5X-szel ~80 wattból hozható, míg HBM-mel ~15 wattból. Azért ez nem mindegy.
A HBM-mel szerencsére nincs probléma, hiszen a JESD235a nem kapott működésre vonatkozó módosítást. A Hynix az elmúlt fél évben végig a Fiji-t vizsgálta és leadta a tapasztalatokat, amelyek alapján a JEDEC konstatálta, hogy a HBM hibátlanul működik a gyakorlatban is, tehát az alap specifikációt érintetlenül lehet hagyni, sőt, még kiegészítésre sem szorultak.Az NV-nek is ugyanaz lesz a HBM bevezetésének a modellje. Az teljesen normális, hogy első körben egy gyártó egy terméknél többre nem vállalja be, mert ha az nem sikerült, akkor csak egy terméket kell törölni, vagy jobb esetben részpiacokra korlátozni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #13602 üzenetére
A HBM még drága, így bizonyos termékeknél a GDDR5 jobb. A GDDR5X már kérdéses. Ezt nem biztos, hogy sok VGA-n beveti az AMD. Az előny, hogy olcsó maga a memória, de ha nem GDDR5 módban működik, akkor ez a NYÁK költségeinél hátrányos lesz.
Idén a HBM csak a felsőházban kap szerepet. Jövőre fog lejutni a középkategóriába. De itt a középkategóriát majd át kell értelmezni, mert az AMD-nél a termékskála az egyre gyorsabb dGPU-ról, a "leglassabb dGPU->IGP->egy gyorsabb dGPU->egy brutál IGP->és egy még gyorsabb dGPU" termékskálára vált át. Már az IGP is HBM-et kap.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Hitelkártyák használata, hitelkártya visszatérítés
- Vízügy: árvíz, belvíz, aszály, stb.
- Beszántaná a marketingért felelős részlegét az Intel
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- sziku69: Szólánc.
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hónap végén érkezik a Xiaomi Band 10, ára is van
- Poco X5 Pro - ránézésre jó
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RTX3070 8GB ZALMAN S2 TG Enermax 750W
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 12, Xiaomi Redmi Note 12 Pro, Xiaomi Redmi Note 12 Pro+
- ASUS TUF Gaming A15 FA506 - 15,6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7535HS - 16GB - 512GB - RTX 3050 -3 év gari
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Samsung Galaxy A54 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest