- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Ilyen lesz a Fairphone 6
- 45 wattos vezeték nélküli töltés jön az új iPhone-ba
Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
válasz
imi123 #37658 üzenetére
Szerintem holnap a GPU-król semmi vagy max egy architecture preview lesz. Júniusnál hamarabb úgysem startolhatnak, akkor meg már mindegy a Computexre vinni. Idő előtt felesleges hype-olni.
Ryzen Mobile, Zen 2, APU-k, esetleg az Instinct kártyák amiről szerintem konkrétabban beszélnek majd.
-
füles_
őstag
válasz
imi123 #37426 üzenetére
Azt nem tudhatjuk, senki nem látta még, hogy a Vega hogy teljesít ray tracing alatt (legalábbis mi biztos nem).
Nem csak itt van "negatívumnak" beállítva, hanem mindenhol máshol kb. Nem nagyon tetszik az embereknek, hogy kaptak egy hardveres feature-t, amit jelenleg használ 2-3 játék, cserébe legalább a raszterizációs teljesítmény a korábbi előrelépésekhez viszonyítva majdnem stagnál, meg rávágtak pár százalékot az MSRP-re minden kategóriában. Elkezdte az Nvidia is ugyanazt csinálni, mint amit az AMD csinál már évek óta, a jövőnek tervezni.
Szerintem inkább a fizikát és a hangokat kellene nyomni a játékokban, mert az nagyon el van maradva.
-
válasz
imi123 #37379 üzenetére
Nem érdekelnek a CPU-k, játék alá VGA kell (egyébként játékra még mindíg az intel a nyerő, igaz, már nem 20-30%-os különbséggel). Nem vártam el tőlük, hogy találják fel a spanyolviaszt, csak azt, hogy pozícionáljanak oda egy vegát, ahova a legjobban illik: a 1060-asokkal szemben.
-
válasz
imi123 #37368 üzenetére
Igen ilyesmi. BF5 sem RT képes motor volt ,nvidia miatt kezdték utólag belenyomatni., Gondolom ezek az utólagos beépítések nem lesznek olyan hatékonyak, mint ha alapoktól úgy kezdik el tervezni a játékot, hogy kihasználja az Rt-t és ott már követelmény az, hogy szabványos, az MS ajánlásainak megfelelően legyen .beépítve. ami - elméletileg- hardverfüggetlen, maximum sebességkülönbség lehet, attól függően melyik gyártó mennyire gyúr erre rá. Valószínűleg ott Turingok előtérben lesznek a dedikált hardver miatt.
Persze nem tudom biztosan, de szerintem így van . -
HSM
félisten
válasz
imi123 #37357 üzenetére
Ez ígéretes, hogy jól megy.
(#37362) Petykemano: Nyilván a dedikált hardver gyorsabban, más részegységek alacsonyabb terhelése mellett, kisebb fogyasztással tudja ugyanazt elvégezni.
Talán írtam is korábban, hogy én pl. már a HD4890-es Radeonomon is futtattam sugárkövetést tán valami kezdetleges OpenCL verzió alatt.
Ilyen szempontból amúgy a Vega is képes lehet rá ha szoftver/driver oldalról megoldják, hiszen bődületesen magas számítási kapacitása van, és memória sávszélességnek sincs szűkében.
Nyilván, ha az Alu/Memória kpacitásból egy jó adag elmegy erre, akkor kevesebb marad másra, de a dedikált egységes is komolyan beleharap a teljesítménybe, szóval nem biztos, hogy olyan rossz lenne az.
(#37366) imi123: Volt róla szó, ha jól emlékszem, hogy idővel lesz valami általános megoldás is, amivel kb. bármin futtatható lesz, nyilván kérdés, milyen tempóval.
-
HSM
félisten
válasz
imi123 #37159 üzenetére
Lesz még az is 10 dollár.
A 4 volt az egyetlen, amit még 20 dollárért megvettem, nem is bántam meg, sokat toltam a multiját. A BF1-et is csak nemrég vettem meg, mondjuk az egyjátékosos módja bár rövid volt, de tetszett. 5 eurót prémiummal nagyon megért.A multija annyira nem érintett meg, bár pár órát jól elvoltam azzal is.
No, meg mire jóáras lesz a BFV, már lehet lesz RT-s VGA-m is...
Most egy címért még nem érzem úgy, hogy megérné az Rx580-am cserélni.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
imi123 #37160 üzenetére
eszmeletlenul immerziv. korbenezel es ott van az auto korulotted. nem kell mozogni, szoval amig nem csapod oda az autot 180al a falnak, addig altalaban oke. viszont kezdoknek megporditeni az autot eszmeletlenul veszelyes rosszullet szempontbol, foleg ha haromszor fejreall az ember Dirt Rallyban 250nel.
masik oldalrol ott van pl SPA 24H, ami pCars2ben 2 ora. kozben lemegy a nap, feljon a nap, esik a palya egy reszen, sut a nap a masikon, zuhog a harmadikon... mennek a felhok, koroz az ember. 2011 ota van haromkijelzos setupom, 2008 ota kiserletezek extraszelesvasznu technologiaval szimulatoroknal, de ez valami kulonleges.
ja es koveti a fejed, szoval be tudsz nezni a kanyarba, tehat pont azt tudja, ami miatt korabban a tobb kijelzo kellett. csak egy imax vaszon mereteben erzesre, az elso sorbol nezve.
a fel szimulatoros community atallt a haromkijelzos setupokrol / 55+"os kijelzokrol VRre es nem veletlenul. mondjak, hogy nincs content, nekem csak pCars2ben 100+ oram van a riftben.
-
-
válasz
imi123 #37148 üzenetére
Ami nekem problema, hogy a Navi megint az lesz az előzetes infók alapján, hogy 7 nm talán behozzák a Pascalt. bár fogyasztásban még most sem.Teljesítményben nem érik el az 1080 Ti-t tehát marad a z 1070-1080-Vega56-64 szint.
Közben meg NV kiadja a Turin v2-t szinten 7 nm. az megint egy akkora előrelépés lesz hogy ismét egy generáció hátrány. Nincs is igazából több lehetőségük, mint az árral játszani. AZ meg a fenti tőzsdés eszmefuttatásom miatt nem jó megoldás.
Közben jön az RTX 2060 és a GTX 1160 is. ami meg leakedek alapján 1070 szintű lesz 90-120 K körül verzióktól függően.januárban bejelentik.
Szóval izgalmas évnek nézünk elébe, én is várom mit tesz le mindkét cég az asztalra.nekünk csak jó lehet a verseny. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #37079 üzenetére
Mivel az AMD csak OEM szinten gondolkodik, így alapvetően a megrendelőnek a 3rd party és a saját IP-ket kell állnia. A többit majd a kész lapkával fizeti a megrendelő, normál OEM-hez hasonló szerződés keretében. Akkor van általában jelentős támogatás a megrendelő részéről, ha valós licencelés történik, de az AMD semi-custom üzletága nem erre épül. Itt az AMD viseli a kockázatokat, cserébe a megrendelő jóval többet fizet majd a kész termékért.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #37072 üzenetére
Amúgy sem írná rá szvsz.
Mike-nak ugyan megvan ehhez az iskolája, de a legtöbb munkahelyén leginkább gazdasági, illetve menedzseri pozíciót töltött be. Az RTG-nél is David Wang a mérnöki csapat vezetője. Ugye korábban mindkettőt Koduri vezette, de az AMD két emberre osztotta ki. Így lett Rayfield a "General Manager", míg Wang az "Engineering" fejes, miközben mindkettő titulusa Senior Vice President volt. Ennek valószínűleg az volt az oka, hogy túlzottan sok munka a pozíció egy embernek, illetve talán az is közrejátszik, hogy Wangról azt hallottam, hogy talán az egyik legnagyobb koponya a világon mérnöki szinten (ez igaz lehet, elvégre 25 éve lapkákat, meg GPU-kat tervez), de gazdasági szempontból nincs azért a toppon.
-
-
-
Ribi
nagyúr
válasz
imi123 #36940 üzenetére
Siralmas ami itt megy. Jó párszor elhangzott, hogy miért drága. De folyton csak az megy, hogy de akkor is. Miért nem a 1080 RTX tudásához méri az 2080 tudását? Mintha azt nézné, hogy egy repülő milyen sokat fogyaszt ha nem száll fel, csak az úton halad. WTF? Nem arra való. Ha nem tetszik, hogy drága és nem használja ki a tudását, akkor meg a f***nak veszi? Ha meg sem veszi akkor megint mi a f***t sír itt?
-
Z_A_P
addikt
válasz
imi123 #36786 üzenetére
With adaptive shading, an algorithm looks at the previous frame and then will determine which parts of the current frame can contain less detail (I)without it having noticeable image quality loss(/I)
Az a baj ezzel, hogy ez szubjektiv dolog. Ha erre fognak ragyurni a gyartok, akkor hamarosan eljutunk oda hogy "Pentium, 2+2=5...jo, de en voltam
gyorsabbtobb FPS" -
-
HSM
félisten
válasz
imi123 #36733 üzenetére
Volt mindenféle előtte... A 290X-em eladtam bő egy éve, szintén egy évnyi elégedett használat után, mert nem maradt időm játszani, és jó árat kaptam érte. Aztán lett egy kb. HD7770 elég sokáig, aztán Rx560 4GB 3 hónapig, mert jó áron volt, és utána Rx580 8GB, mert nem kellett sokat ráfizetni az 560-ra, és ez a Nitro+, főleg ennyiért nagyon tetszett.
Csináltam is belőlük egy kis 3Dmark tablót.[link]
-
-
_drk
addikt
válasz
imi123 #36460 üzenetére
Az szép, hogy demózzák,PC-n max egy különb gombként bekapcsolható lesz, amit az emberek nagy %-a még most biztos nem fog, de még 2-3 év múlva is csak a középkategória fog tudni, ami még mindig kevés lesz, hogy a játék fejlesztők érdemben foglalkozzanak vele.
De a játékok nagy része konzolra íródik. Ez még a PS5-be meg az új xbox-ba se lesz benne szerintem, mert ha minden igaz eléggé végstádiumban vannak ezek a fejlesztések plusz nem tesznek bele 300 ezres vga-t.
Ahol a PC meg nagyon megy, azaz Esport multis vonal, ott lehet használják a kisebb felbontást, de RTX-et sose fognak.(#36463) t72killer : Így 3 év után, a köv szériában szerintem ez a reális, hogy jobb mint a Pascal.
-
-
Raymond
titán
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #35066 üzenetére
Másképp ezt aligha lehet megoldani. Ha a Khronos és a Microsoft nem vevő erre, akkor az egyetlen opció a Mantle átírása, mert az még egy elfekvőben lévő modern grafikus API, aminek lehet módosítani a grafikus futószalagját, elvégre az AMD kezében van a specifikáció. De amúgy a Khronos és a Microsoft miért ne lenne vevő erre? Persze a szabványosítás miatt ez egy kicsit időbe kerül, hiszen nincs semmiféle szoftveres fallback, de alapvetően a Vega és a Turing adott, amint megegyeznek a specifikációban a többiek, akkor szállítható rájuk egy alternatív grafikus futószalag. Meg ugye azokra a hardverekre is, amelyek még támogatni fogják. Hardveres szinten ez nem egy nagy varázslat egyébként, csak egy extra hardverállapot az egész, illetve egy kis extra áramkör a setupban (ami rém egyszerű is), de feldolgozók gyakorlatilag ugyanazok maradnak, ahogy eddig is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #35062 üzenetére
Befizetni bárki be tudja. Az API-kkal van a baj. Nem engedik meg a futószalag ilyen mértékű módosítását egy szimpla kiterjesztésen keresztül. Szóval meg kell várni amíg a Khronos és a Microsoft kihozza azokat az API-kat, amelyek ezeket az újításokat már kezelik a futószalag szintjén is. Ez valószínűleg annyira nem lehet messze, ha az AMD-nek és az NV-nek is van már rá hardvere. Az eléggé valószínűtlen, hogy a két cég egymás, és az API-kat fejlesztő konzorciumok tudta nélkül csinált tök hasonló fejlesztéseket. Sokkal inkább esélyes, hogy már régóta megy ezekről a diskurzus a háttérben, és a Vega, illetve a Turing architektúra ezek hardveres alapján elkezdte bevezetni. Az csak pech, hogy ezek olyan módosítások, amelyek az amúgy eléggé érinthetetlen grafikus futószalagot módosítják, és ezekre nem reagált még a Khronos és a Microsoft.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #34996 üzenetére
A konzol még mindig jelentősen másképp működik, mint egy PC. Akármennyire is megold dolgokat a DX12 és a Vulkan, nagyon messze vannak attól, amire egy konzol képes a legalacsonyabb szintű hozzáféréssel. Az Explicit API tehát csak segít a régi limitek feloldásában, de nem viszi le az elérést konzolszintűre. Azt nem lehet megcsinálni fix hardver nélkül. Meg ugye az Xbox One konzolokban is vannak olyan trükkök, mint a dupla parancsmotor, ami a PC-s hardverekben nincs, illetve az Xbox One X-ben a CPU ki van egészítve olyan fixfunkciós blokkokkal, ami egyszerűen tipikus grafikai szempontból fontos munkákat gyorsít. A PC-s processzorokból ezek is hiányoznak. Lehet, hogy egyszer lehozza ide a Microsoft ezeket, de amíg konzolon csak a saját hardverednek kell megfelelni, addig PC-n egyeztetni kell az összes gyártóval egy esetleges szabványról, mert anélkül csak állna a tranzisztor ebben a hardverben.
(#34997) imi123: Nem tudni. Annyira speciális a konzol, hogy akármit választhatnak rá a cégek. Szerintem a 7 nm már nem hoz annyit, hogy ezt erőből csinálják, ahogy mondjuk PC-n, szóval úgy gondolom, hogy a next-gen már igen sok olyan módosítást vihet a hardverbe, amelyek egy-egy tipikus feladatot gyorsítanak. Már a PS4Pro és az X1X esetében is egyre kísérletezőkedvűbb volt a Sony és a Microsoft, így megpakolták őket saját IP-kkel, amik sehol sem találhatók meg. Mivel ezt az AMD különösebb gond nélkül megoldotta, így szerintem a következő konzoloknál még több saját IP-t építenek be, vagyis még inkább egyediek lesznek a dizájnok. Ezzel azért a 7 nm mellett sokat lehet nyerni, mert arányaiban a fixfunkciós blokk a leghatékonyabb. Konzolon ez nem is probléma, fix a hardver, arra szabják a játékokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #34992 üzenetére
Nem azért lett fontos a proci, hanem azért, mert egyre több az explicit API-t nem csak használó, hanem kihasználó cím. Világos volt, hogy amikor ezt bevezették, akkor az volt a cél, hogy a többmagos rendszereket elkezdjék használni. Az Intel is hozza a mainstream nyolcmagosát, tehát nem egyedi dolog az, amit az AMD csinál. A következő szint majd a 16 mag lesz. Az Intel is nyomná ezt már 2019-ben, ha meglenne hozzá a gyártástechnológiája
-
#45997568
törölt tag
válasz
imi123 #34659 üzenetére
En mondjuk nem bantam volna hogy ha ide is jutott volna egy kis zseton, de ez van. Aki az AMD halalanak szurkolt vehet most 2x uj szep zold kartyat IS, szivesen tapsikolunk hozza
Persze nem. Jonak nez ki ez az uj kartya, de nem ezen az aron. 800£ korul szerintem sokan valtottak volna egy Ti-re, 1100-1300£-ert nem, van jobb helye is annak a penznek. A ficsorok hogy fognak bejonni, az a jovo zeneje, AMD-tol ertelmes valaszt 2020-ig nem varok, leven a Navi sem a csucsra lesz jaratva. Szoval a zold vasarlok keszulhetnek meg egy kis aremelkedesre legalabb 1 de inkabb ket generacioig.
Nem jo, de ez van.
-
-
->Raizen<-
veterán
válasz
imi123 #32880 üzenetére
Emeljük a tétet! Én adok hablaty kártyájáért egy kicsit meggörbült de még jó gtx 970-et!
(#32884) imi123: Csak utánad! A tiéd még biztos egyenes.(#32885) HSM: Idézem a mestert neked.
"Értem én hogy szeretted, mivel a legrondább/tehetségtelenebb gyereket is lehet ha az ember sajátja de a 970 egy szarkupac volt. Most semmi más nem történik csak ezzel szembesülsz, utólag..
Nem mondom hogy nem mozdult be nálam a kíváncsiág detektor amikor a 280X után VGA-t kerestem és láttam hogy egy jobb/ajánlott 970 10K-val olcsóbb mint a Sapphire 390X amit végül megvettem de erre még az első Volta sem fog tudni rábaszni 2.5X-et..
Viszont, itt és most leteszem a szent esküt h nem baszogatom többet az exedet, nem hozom szóba ezentúl, nekem igazából tök8 de valahol azért simán lehet annak örülni hogy egy egykori 970 tulajnak végre normális VGA-ja lett..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #32879 üzenetére
Mint írtam az előz évben is sokan áthozták (id tech, Frostbite team, Eidos Labs, Rebellion). Az oka ennek az, hogy olcsóbb. Bármennyire is meglepő, olcsóbb szimplán lefordítani a meglévő PSSL kódot AMD-re, mint a PC-s IR-ekben nem támogatható intrinsics függvényekre külön alternatívát keresni az AMD-re is. Elég az, ha az Intelre és az NV-re kidolgozzák az alternatívákat. De a shader model 6 mellett erre sem lesz szükség.
Ez igazából a spórolásról szól. Akkor hatékony a PC-s portolás, ha a lehető legköltséghatékonyabb módon hozod át a konzolos kódot, miközben megpróbálod a legjobban megőrizni a sebességét. A legtöbb shader teljesítménye ugyanis nem jól portolható a PC-s szabványos IR-ekre, tehát a sebesség megőrzéséhez más eljárásokat kell keresni ugyanarra a problémára. Ez pedig költséges. Sokkal költségesebb annál, mint fogni a kész kódot a konzolról és módosítás nélkül lefordítani egy ehhez írt fordítóval. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #32876 üzenetére
Pont nem kaptak nagy támogatást. Ennek a modellnek az a lényege, hogy a PS4-re vannak jól optimalizált PSSL shaderek, amelyeket lefordítanak nem szabványos IR-re PC-n. Ezáltal a szabványos IR-nél nem kell foglalkozni az AMD hardvereivel, így az Intel és az NV megoldásainak megfelelő alternatív eljárások választhatók, viszont korlátozó marad a shader modell. Ezt alapvetően az id software mellett alkalmazza a Frostbite team, az Eidos Labs részlege, pár indie (pl.: Rebellion), és most már az Ubisoft is.
Hosszabb távon a shader modell 6.x lesz a sztenderd. Az nagyjából képes ugyanarra, amire az AMD kiterjesztései, és támogatható vele az Xbox One is. Ergo végeredményben szabványos DXIL vagy SPIR-V IR-re hozod át a konzolról a sebességet, amit így megkap az Intel és az NV is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #32789 üzenetére
Maximum akkor, ha ugyanazt az API-t használja. De az FF15 PC-n DX11-et használ, PS4-en GNM, míg Xbox One-on a D3D12Mono API-t. Gondolom a PC-re is portolható lett volna egy DX12-es mód, elvégre a mag a motor már futott DX12-ben pár éve, viszont gondot jelent, hogy egy csomó felhasznált NV middleware-nek nincs stabil D3D12-es portja. És mivel a forráskód is titok, ezért nem is tudják megoldani, és akkor az lenne, mint a Rise of the Tomb Raidernél, hogy a DX12-ben kevesebb effekt kapcsolható be. Gondolom a szervizkönyvtárakkal kizárt AFR is csak egy mellékhatás, elvégre az SLI már működött ezzel a motorral korábban.
Igazából nem az a gond, hogy ilyen lett, hanem az, hogy nem ez volt ígérve.
Abban pedig nem vagyok biztos, hogy az NV fizet azért, hogy az SLI ne működjön. Ez egy olyan kellemetlenség, amit be kell nyelniük a GameWorks modellel, lévén bizonyos kódokat a fejlesztők nem láthatnak, így nem tudnak rájuk reagálni. Lehet, hogy a motor tökéletesen kompatibilis az AFR-rel, de rengeteg kódot hoz be maga a middleware, ami viszont számukra egy feketedoboz, és megtörhet egy rakás korábban működő dolgot. -
Televan74
nagyúr
válasz
imi123 #32321 üzenetére
Nekem is tetszene a Vega,csak az ára nem. Ezért most kimarad.Kíváncsi leszek az Nvidia következő kártyáira,és akkor majd döntök,hogy merre tovább.
(#32325) t72killer Hova siessenek.Nincs miért kapkodni. Egy, kevés Vega van a piacon, az is viszonylag drága.Kettő, kevés cím van még ami kihasználja a konkurens képességeit.A többibe meg egál vagy jobbak.
-
-
#45997568
törölt tag
válasz
imi123 #32132 üzenetére
En mellekeltem mereseket is, Furmark - Vega vs 1080, ott vannak a szamok kerek perec, masoktol nem lattam hasonlo mereseket.
Ugyanabban a rendszerben aki lemeri a ket kartyat mellekelhetei a szamait, nem fogsz talalni ilyet.
En leirtam a hutesi megoldasokat is, a kartyakat, a programokat ahol mertem, feltettem a szamokat. Akinek masok a sajat meresi eredmenyei az nyugodtan megoszthatja velunk, frocsogni menni fog abban nem ketelkedem, sajat eredmenyekkel cafolni meg nem. Ennyi.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- PowerColor RX 6700 XT 12GB GDDR6 Hellhound Eladó!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Sapphire NITRO+ RX 580 4 GB eladó
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Robbanj a jövőbe egy új Ryzen 7 5800X-szel! Kamatmentes rèszletre is!!
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
- AKCIÓ! "ÚJ" Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged