- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy XCover7 Pro - burokban született One UI
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Google Pixel topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- One mobilszolgáltatások
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Egy szenzor, két zoomkamera: újraírta a Huawei a mobilfotózás történetét
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #33599 üzenetére
Ilyen nincs. Mi is ugyanebben a rendszerben dolgozunk. Se az Intel, se az AMD, se az NVIDIA sem mondja meg nekünk, hogy mit hogyan csinálhatunk. Ha megmondanák visszaadnánk a termékmintát és viszlát. De mivel ezt nem tesszük meg, így erre vonatkozóan nincs semmilyen külső befolyásolás. Egyetlen általános kérés szokott lenni az említett cégek felől. Ha tesztelünk valamit, akkor legyünk szívesek és olvassuk el az általuk készített pdf-et, ami leírja a terméket részletesen. Szóval olyanról, amiről ő beszél még csak hírből sem hallottunk senkitől, nem csak az AMD, de az NV és az Intel oldaláról sem.
-
TTomax
félisten
Milyen érdekes... Why I No Longer Accept Review Samples From AMD!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor az tényleg a buildtől függ. A 4.20-tól kedvez az AMD-nek, ez kapja meg a régóta tervezett nagy átalakításokat. Az ez előtti buildek az NV-nek jobban fekszenek. A 4.20-asnál nem tudni, hogy mennyire probléma, hogy az új Vulkan leképezőt kizárólag az AMD hardvereken fejlesztették, kizárólag az AMD fejlesztőeszközeivel. Valószínűleg azért drámai eltérést nem okoz, de mindenképpen az AMD-nek kedvez, hogy a rendszereik szemszögéből optimalizáltak szinte mindent.
-
Jacek
veterán
Assetto Competizione UE4-el keszul, hogy mikori build pass
Azt sem tudom melyikbek kedvez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
guftabi96 #33594 üzenetére
Battlefield 4-ben ugye van Mantle, szóval nyilván azt érdemes használni, mert úgy kapod a legjobb overheadet. A BF1 pedig GPU-driven pipeline, IC+manual threading. Általánosan a Frostbite az AMD-nek kedvez.
Assetto Corsa az update-től függ. A régi verzió még IC volt, az új (1.1x akárhányas) már DC. Ki tudja, hogy merre fejlődik. Szóval ha új verziót használsz, akkor NV, ha régit, akkor AMD. Competizione-ra fingom sincs.
PUBG mindegy, mert az már szinte nem is DX11-en fut. Szénnétuningolt az egész driver rá, teljesen illegális dolgokat csinálnak a meghajtók. Majd szép lesz, amikor jönnek a engine update-es frissítések. Bár a PUBG fejlesztőket ismerve ez még évekre van.
rFactor 2 az DC, szóval arra NV.
-
guftabi96
addikt
Hát öööö inkább leírom a játékokat, amik engem érdekelnének.
Battlefield 4 és 1(DX11) multiplayer + majd az új, amiről ilyen szempontból nem tudom, hogy lehet-e tudni valamit. Assetto Corsa(sp és mp is + majd a következő rész, a Competizione (erről sem tudom, hogy mit lehet tudni)), Pubg, rFactor 2(sp), -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
guftabi96 #33592 üzenetére
API overhead? Az attól függ, hogy miképpen működik a játék és milyen API-t használ.
Explicit API-val az AMD előnyben van, mert 4 évvel több munka van az implementációjukban. Ezt az NV be tudja hozni, mert nyilván nekik nem a technológia hiányzik, hanem túl kevés ideje fejlesztik az explicit API-ra írt aktuális meghajtóikat. Egyébként drámai különbség így sem lesz, mert maga az explicit API eléggé arra van tervezve, hogy ne legyen nagy az overhead.
Hagyományos API-val az a kérdés, hogy az alkalmazás DC-t vagy IC-t használ. Az NV meghajtója az előbbire van optimalizálva, míg az AMD-é az utóbbira. Ennek megfelelő az overhead is. GPU-driven pipeline mellett pedig ez is mindegy, mert kevés a független rajzolás. A specifikus DC/IC előny megmarad, de ez nem okoz drámai eltérést. -
guftabi96
addikt
Overhead téren most mi a helyzet AMD vs NV téren? Ugye régebben az AMD elég rosszul állt ilyen szempontból, de arról volt szó, hogy dolgoznak a problémán. Hogy állnak most? Nagyon CPU igényes játékokban (pl Battlefield multiplayer) még mindig hátrányban van az AMD, főleg gyengébb processzorokkal?
GTX 1060 / RX 580 között gondolkozok most, de az általam játszott játékok között elég sok olyan van, aminek kell az erős cpu. (és a nonK Haswell i7 már nem éppen egy komoly darab) -
Milka 78
nagyúr
válasz
Dtomka #33584 üzenetére
Főleg ennek a tükrében
ZOTAC ZT-P10710B-10P GeForce GTX 1070 Ti 8GB GDDR5 AMP! Extreme PCIE -
Dtomka
veterán
Ejj de felment a vgam ára
ZOTAC ZT-P10700B-10P GeForce GTX 1070 8GB GDDR5 AMP Extreme PCIE -
#45997568
törölt tag
Megeshet, nalam eddig bejott az egyszer ez - egyszer meg a masik
Mindegyik oldalon megtalaltam amit akartam, most mar csak az lenne jo ha egy oldalrol megkaphatnam egyben amit jonak talalok a ket gyarto palettajarol
Minden valtasnal elojon a: huuu, ez miert nem volt a masiknal?!, illetve az: ezt miert kell igy
mondatok. Ez van, tokeletes nincs, de mindketto jo
-
Habugi
addikt
Raymond & Milka 78:
Btw.., nem vétkeztem mostanában akkorát, hogy őfő nagyasszony Lisa Mamma Bellával büntessetek, meglátom és egyből eszembe jut tavaly nyári időszak..
Rendezvényről rendezvényre járt, minden harmadik-negyedik mondatának egyik tagmondata az volt, miszerint.."..for Gamers!!"
..ezzel párhuzamosan pedig már kint volt két-három bányászoknak szánt driver mire megérkezett az EnhancedSync, akkor még kizárólag Polaris/majdani VEGA tulajok számára (az "ugye" mellékes hogy a PC-n játszó közösségnek akkor jó ha 0.01% tették ki a GCN 4+ tulajok mivel kapni nem lehetett őket, le volt rabolva, akik pedig korábban vették is eladták többnyire, közel dupla áron), még a Fijik sem kapták meg startból..
Szimultán a driveres részleg által felállított s alkalmazott prioritással, a 390X-hez még nem volt olyan CrimsonRelive/Wattman amivel bármit is kezdeni lehetett volna a merevre fagyasztáson kívül, ami persze nem lett volna akkora dráma ha megint csak párhuzamosan nem éppen akkoriban torpedózták volna ki az összes 3rd party OC softver fejlesztő munkásságát a teljes Radeon paletta alól..
Szóval meglátom szegényt és hallom ahogyan nyomja a for Gamers hikomatot amiből akkoriban egy árva szó nem volt igaz, pedig elhangzott sokszor sokminden.
[ Módosította: Intruder2k5 ]
-
-
keIdor
titán
válasz
cskamacska #33560 üzenetére
Az a vicc, hogy azt a Vega teljesítményt 22,5 hónappal korábban megkaptad 260.000 ezerért, és úgy hívják GTX-1080. Ugyanez Vega 56 - GTX-1070, 2/3-ad fogyasztással. 280 ezres Vega 64 minden csak nem jó vétel, 150 ezret ér, többet nem.
-
Milka 78
nagyúr
válasz
#45997568 #33566 üzenetére
Menjetek szobára!
Habugi Be ne dőlj már neki,ez csak egy szponzorált vélemény!
-
Habugi
addikt
válasz
#45997568 #33569 üzenetére
Figyu, már úgy állok neki ezeket a soraidat olvasni hogy egyesültem a világmindenséggel, nyitva a korona csakrám, folyamatosan áramlik az energia, táplál a Jupiter, tudom azt is hogy valójában nincs kanál, emellett ééén vagyok a labda, tehát kellően pozitív, befogadó és letisztult létsíkon levitálok a jóság és a megértés tengere fölött de..
..ennek ellenére is csak azt látom hogy olyan tempóval álltál vissza a mighty AMD configról Intel & NV-re hogy kondenzcsíkot húztál magad után. Rákérdeztem, leírtad miért, oké, de ettől még mindig ott van a szavak és a tettek közti ellentmondás, szerintem ettől öngerjed a szemhéjam is.
-
Habugi
addikt
válasz
#45997568 #33566 üzenetére
"Olyan sima játékmenet nem volt meg mint a Ryzen - vega paroson.."
Minden alkalommal amikor ezt betolod valahova akaratlan s kontrollálhatatlan szemhéjrángásom támad, no offense, percek alatt elmúlik szóval nem nagy ügy de igazán növelhetnéd egy kicsit a menetrendben a járatok közti időt.
-
#45997568
törölt tag
válasz
Dtomka #33564 üzenetére
Ne is mond, a multkor eloadta nekem a masodik sor utan miert az AMD a kiraly
Vega 64 Ryzen 1700 utan és most 6700k és 1080ti vel azt mondom mindketto rendben van, a jovoben egy 8/16 és egy radeon lesz, mindketto jó és rossz is egyben, egyeni igenyektol fugg ki mit hasznal. Olyan sima játékmenet nem volt meg mint a Ryzen - vega paroson, a Ti meg hoz egy rakat fps-t stabilan 4k-n ami most kell.
Peace
-
Dtomka
veterán
válasz
Petykemano #33559 üzenetére
Köszönöm, végre valaki érti amit mondani szerettem volna!
(#33560) cskamacska
Kezd normalizálódni (én ezt írtam) nem azt, hogy "normalizálódott árú." !
Mind1 elengedem a témát -
cskamacska
addikt
válasz
Dtomka #33550 üzenetére
280000 forintos Vega sok minden, csak nem normalizálódott árú.
Csak márkán belül maradva szintén Iponnál ASUS STRIX-GTX1080-A8G-GAMING GeForce GTX 1080 8GB GDDR5X PCIE 222 390 Ft
Ipon grafikon szerint a minimumja 210000 környéke, ez már nagyjából normál árú, igaz lehetne olcsóbb is.Amúgy ezt az egy-egy játék alapján való hasonlítgatást mellőzzük, nyilván nem direkt ellenfele semmilyen Vegának az 1080Ti. Ha erre rászoknak a játékosok, akkor megint eljő a The Way Its Meant To Be Played ideje, aztán azt veszi észre az ember AMD kártyával hogy rettenetesen fut a Project Cars, és mindenfelé nVidia reklámok lengenek.
Aztán meg az ember hamis ábrándokba ringatja magát.
Wolfenstein II modernye Vulkan játék, szép is, jól is fut, különösen AMD kártyán, az ember azt gondolná hogy GCN itt megcsillogtatja a tudását, hogy mégis csak future proof, csak a patásürdüng visszatartja.
Aztán Abu teljesen véletlen elkotyogja, hogy egyébként a GCN saját optimalizált kódot kapott, Intelen meg nVidián a futottak még szabvány kód fut.
Ja, hát kérem úgy nem nehéz a világot megváltani, régen ezért erős fújolás járt.De ettől független azért csak a jövő hírnökének van nézve, mert a DX12 címek meg simán borzalmasak a DX11-hez képest.
Csak hát ha az Eljövendő Szép Low Level Jövőben, a játékok megnövekedett programozási nehézsége miatti erősebb gyártói kooperáció miatt, a játékok egyik fele AMD-re, másik fele nVidiára lesz írva(Intelnek meg marad az aknakereső
), na akkor megnézhetjük magunkat.
-
Dtomka
veterán
válasz
Erdei88 #33555 üzenetére
Én arra gondoltam, hogy a vega 1 újabb tech. (igen tudjuk gyengébb) és a 400k helyett 278 most.
Nézegetheted honnan indult az ára, de akkoriban (2017.12 hó!) nem lehetett kapni...így az az ár csak papíron létezett szerintem. 1080Ti régebbi kártya így annak az ára nem 320 -nak kellene lennie, hanem ~250 körül.
-
Dtomka
veterán
Kipróbáltam az FC5-t.
Induláskor vettem észre, hogy AMD-s támogatású. Jól szerepelnek az AMD kártyák, fej-fej mellett...
[Far Cry 5: AMD VEGA Delivers, 50 GPU's Benchmarked!]Nézegettem, a Vega árakat, mert úgy vettem észre kezdenek normalizálódni
pl:ASUS ROG-STRIX-RXVEGA64-O8G-GAMING RX VEGA 64 8GB HBM2 PCIE
Viszont a 1080Ti még mindig súrolja a csillagos eget
pl:ASUS ROG-STRIX-GTX1080TI-11G-GAMING GeForce GTX 1080 TI 11GB GDDR5X PCIE
-
Puma K
nagyúr
válasz
solfilo #33546 üzenetére
Valóban: List of AMD FX microprocessors
Bezavart az erőbe valamelyik megnyitott lap amit ezzel a témával kapcsolatban nyitogattam sorra
-
Puma K
nagyúr
válasz
cyberkind #33541 üzenetére
Mikor először próbáltam a GTA V-öt FPS-nézetben PC-n, akkor elmentem az erdőbe nézelődni, hogy azta qrva de rohadt jól néz már ki az egész világa a játéknak ráadásul egy új szemszögből.
Az erdő szélén nézelődve egy pihenőnél leparkolva az autómmal vizsgáltam a környezetet. Nem mentem nagyon az erdő mélyére. Ugyan látni nem láttam, de már hallottam a puma jellegzetes hangját amitől már frászt kaptam mert hirtelen hangosan felüvöltött... majd rám vetette magát és megölt. A váratlan eseményt riadtsággal és kifakadó röhögéssel tudtam nyugtázni
Az AMD CPU-ra reagálva meg ha megnézed, hogy egy jaguar magos FX 8xxx a maga 8 szálával és csilliónyi Ghz-cével játékokban egy Intel i5-ös 4 magos és 4 szálas CPU-val versenyez aminek elég minimum 3-3.2Ghz-cen járnia... akkor ebből nem nehéz azt a következtetés levonni, hogy harmat gyenge a konzolokban lévő 2x 4 magos 1.6 GHz-cen járó 2MB cache-el rendelkező CPU-k bizony gyengék a multiplayer-hez csillámporos low level API ide vagy konzolokra szabott OS oda.
Ezen a szálon tovább haladva, pedig a tapasztalatom azaz volt, hogy egy i5 4460 (4 mag, 3.2 Ghz és 6 MB SmartCache) gyenge volt a GTA Online-hoz, mert meg-meg akadt a játék hát még mikor egymást elkezdték darálni az emberek és elővették a vadászrepülőket, tankokat, RPG-ket meg ami rendelkezésre állt. Ugyan azzal a géppel offline-single a játék gyönyörűen futott, de a CPU-t az Online megette, és ezért voltam kénytelen i5-ről i7-re váltani és ugyan azon grafikai beállítások mellett 1 komponens azaz a CPU cseréjével kisimult a játék.
-
Egon
nagyúr
válasz
füles_ #33531 üzenetére
Valóban érdemes volt elolvasni: röhögni mindig jó...
1. Nyilván mostantól nem tudja az egyszeri júzer gyakorolni a választás szabadságát, hiszen pl. az Asus nem fog AREZ néven Radeonokat árulni ugyebár - oh wait...
2. Nyilván a PC gémerek választásának szabadsága lebegett az AMD szeme előtt, amikor semmit nem tettek az ellen, hogy a bányászok lerabolják a piacot, és aminek következtében gyakorlatilag nem kaphatók a termékeik - érdekes módon ezzel nincs problémátok.
3. Szeretnék a választás szabadságával élni asztali konzol fronton (is), mondjuk egy életerős, Intel+nV felállásban megvalósított, PC-s hardverekkel is versenyképes (aka X-box első generáció) konfigurációban. Az asztali konzolvilágban megvalósult monopolhelyzet ellen miért nem mentek tüntetni, annak miért tapsoltok? Csak nem azért, mert azt a kört az AMD nyerte? Kettős mérce rulez... -
cyberkind
félisten
Már akinek jobb, nekem speciel kicsit se hiányzik, hogy nem lehet motorozni a játékban, vagy a sportkocsik is úgy viselkednek mint a hajó és még sorolhatnám, az pedig részletkérdés, hogy a 4-ben nem volt ilyen gyors és pörgős multi ami igényli ezt a fizikát is, és azt se feledjük el, hogy ez az Xbox 360-Ps3 párosra lett fejlesztve, ami azokat a gépeket teljesen kihasználták.
-
Loha
veterán
válasz
cyberkind #33517 üzenetére
GTA V -ben is le kellett butítani egy csomó proci igényes dolgot a GTA IV -hez képest: GTA IV is better than GTA V
Mert a jobb grafikához kell a jobb proci is, ha nem csak nagyobb felbontásról és több shader effektről van szó, a PS4 CPU -ja meg nem erősebb érdemben a PS3 Cell procijánál. -
füles_
őstag
Az AMD hivatalos reakciója a GPP-re:
Radeon RX Graphics: A Gamer’s Choice (érdemes elolvasni)
AMD Radeon™ Graphics: Freedom of Choice -
válasz
Petykemano #33529 üzenetére
A márka nagyon számít, azt, hogy ROG sokan ismerik, AREZ-t meg kb senki. Ha jól látom, már több, mint 10 éves a ROG, ezt egykönnyen nem hozza be az AREZ. Sőt, ha elmaradnak majd a ROG kártyáktól, még rögzülhet is a vásárlókban, hogy B vonal csak.
-
Petykemano
veterán
válasz
füles_ #33528 üzenetére
Eddig azt gondoltam, hogy a brandet (gyártónevet) nem kell eldobni, csak a gamer brandet foglalja le a GPP
Vagyis ahogy most Asus ROG, úgy az új szérie lehetett volna Asus AREZ.Persze van ilyen pozícionálás a piacon: AMD kártyára innentől csak Gigabyte márka kerülhet, Aorus nem. De ez eddig is egy ilyen külön márka volt.
MSI-nél hogy lesz?Mindenesetre az legalább már kiderült, hogy az Asrock nem az Asus AMD-márkás "leágazásaként" szállt be a bizniszbe.
Mondjuk szerintem eléggé ki****tak az nvidiával:
ASUS ROG STRIX GAMING
AREZ STRIX GAMING
Az nvidia célja szerintem a gaming márka kisajátítása volt.
Vagy ennél erősebb és vonzóbb márka az Asus és a ROG? -
füles_
őstag
ASUS announces AREZ Radeon Graphics Series
Az Asus is képes volt ebbe a szarba beleugrani, ráadásul nem csak a brandet dobták el, hanem a márkanevet is megváltoztatták. Szánalmas, az Nvidia részéről is. Remélem lesz ebből valami jogi vita, jó páran már kezdeményeztettek vizsgálatot a GPP felé az FTC-nél.
-
Shing
őstag
A Far Cry 5-höz nem is kell csak egy 10 éves proci.
[link](A videóban GPU limit van).
Szokásos történet, a GPU-ra van pakolva minden, mert a konzolokban az az erősebb (aránytalanul). Az FC5-t lehet, hogy elbírták volna az előző konzolok is némi butítással. Úgy könnyű fejleszti, hogy 1-2 fizikai elemet kiszedek, hogy máshol hozzátehessek technikailag.
Persze nem muszáj fejleszteni, mert "úgysem érdekli a játékost", csak akkor maradhatunk 20 éves szinten is, azt sem izgat sok embert hogy mozog-e a szélben a növényzet vagy hogy egy fizikai elem valós időben fut vagy vmi fix animáció. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #33525 üzenetére
Az FC2-nél használt fizikai implementációt már az FC3-nál kidobták. A miértje ennek annyi, hogy felesleges beleölni az erőforrást, amikor nem sok játékost érdekel. Egyébként nincs lényeges teljesítményigénye ezeknek. Régen a konzolokban lévőknél sokkal gyengébb processzorral megoldották, csak van egy fix idő- és pénzkereted az egész projektre, és alig tudod magát az alkalmazást befejezni a kiadásig, nemhogy még olyanokra költs, mint a törhető ágak, ésatöbbi. De hogy ez egy hardveres probléma lenne? Egyáltalán nem, hiszen kb. 10 évvel korábban is megoldottuk, az akkori jóval gyengébb hardvereken.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #33523 üzenetére
Nem csak GPU-ra. Lehetne CPU-ra is, vagy akár a kettő részegység kombinációjára. De a legtöbben még addig sem jutnak el, hogy a GNM API-val csökkentség a CPU terhelését, az LCUE használata pedig rendkívül ritka. Aki viszont lemegy igen alacsony szintre, azoknak működik. Mint írtam lehet sírni, hogy nem megy, de ettől még más megcsinálja.
Közelmúltból jó példa a Far Cry 5. Az új motort levitték mindkét nagy konzolon a legalacsonyabb hozzáférésre, és a megjelenéskor elégedett is volt mindenki. PC-n a DX12 kimaradt, de a DX11-es kód is elég jól működött, azt sem érte panasz. Tehát effektíve, ha van akarat, akkor meg lehet csinálni. -
Raymond
titán
Varj, segitek:
""Ez az egész csak döntés kérdése, nem pedig technikai akadály.""
"Ezek a konzolok fix képességű gépek, rengeteg lehetőséggel."
Tehat a mostani izzadsagszagu 30FPS melle meg lehetne jobb fizika, csak ugy dontottek nem irjak at GPU-ra. Vilagos. Csokkentett objektum mennyiseg es reszletesseg mellett a GPU-t shading-el kimaxolva hogy legalabb szep legyen az egesz a meg 30FPS-t tarhatto felbontasra belove van szabad kaacitas, csak ugy dontottek nem hasznaljak ki. OK.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Raymond #33521 üzenetére
Ha valakinek sikerül, valakinek pedig nem, akkor nyilván nem az a hülye, akinek sikerült.
Ezek a konzolok fix képességű gépek, rengeteg lehetőséggel. Az Ubisoft például még az elején ütközött abba a problémába, hogy cloth fizika, amit terveztek nem volt gyorsabb a CPU-n, mint a régebbi rendszereken. Mit csináltak? Átrakták a GPU-ra és tízszer gyorsabb lett. Légy kreatív és működni fog. Persze lehet sírni is, csak akkor a kreatív stúdiók elmennek melletted. Abban egyetértek, hogy mindenkinek joga van eldönteni, hogy dolgozik, vagy telesírja a sajtót, hogy xy nem működik, mert kevés CPU/kevés memória/szarok a grafikus API-k... kinek éppen mi volt a problémája. -
válasz
core i7 #33515 üzenetére
Tudtommal jó hatásfokkal használják fizikai szimulációk gyorsítására, vagyis szerintem az AVX felhasználható lenne játékokban is arra, hogy jobb fizikát kapjunk, különösen az AVX512. Írta valaki hozzáértő talán egy éve, hogy nem nagyon akarják a fejlesztők rendesen kiaknázni a benne lévő lehetőségeket játékokhoz, így egyelőre nem is ér sokat, ha egyáltalán valamelyik játék támogatja. Talán ilyen 1% gyorsulást hozott egy autós játékban, ha jól emlékszem; de ez lehetne sokkal több is.
Abu85: Jobb lenne, ha egyszerűen nem törődnének azzal az egyre csökkenő táborral, akiknek ez problémát jelentene!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Fred23 #33512 üzenetére
Nem igazán tudnak mit kezdeni az AVX2-vel, amíg az Intel ma is ad ki olyan procikat, amikben az AVX sincs benne. A konzolok miatt persze elmennek az AVX-ig a programok, de tovább nem.
(#33513) Raymond: Ez az egész csak döntés kérdése, nem pedig technikai akadály.
(#33514) Keldor papa: A Sony ma már rengeteg lehetőséget biztosít a fejlesztőknek. Ha valaki úgy érzi, hogy CPU-limitje van, akkor menjen a GNM API-ról az LCUE-ra. Utóbbit használják manapság a Sony játékai, lásd az új God of War.
(#33518) kikikirly: Sok dolgot lehet csinálni, lásd a Sony is megcsinálja ezeket a PS4-re, de multiplatform szinten addig nem igazán várható előrelépés, amíg a WDDM2 nem lesz minimum követelmény.
-
kikikirly
senior tag
,,A Sony The Tomorrow Children című játéka 2+1 bounce VXGI megoldást használ. És tök szuperül működik a PS4-en."
Ugyanígy mélyen integrált fizikai motort nem lehet módosítani?? Értem hogy előre elkészített Middlewarokat nem szeretik, elviszi a teljesítményt, ezért használnak saját fizikai motort.
Leképző 3-évről 3 évre még mindig fejlődik, viszont a fizikához hozzá se nyúlnak.Ez még csak a fizika.Animációkból is nem azt mondom hogy kevés van,de 3x annyit minden játékba el tudnék viselni.Véges költségvetéssel nem értem miért azt fejlesztik ami már amúgy is tökéletessel vetekszik.És még csak nem is beszélnek techdemó szinten se a gyenge fizikáról.Bezzeg Ray Tracing meg egyéb hülyeségekről igen.Nem a pénzhiány itt a probléma,hanem hogy rosszul költik el.Keldor Papa: Jól beszélsz.Talán a Pro konzolokat nem 4K-val kellett volna eladni, és akkor a plusz számláló egységeketbefoghatták volna fizikára(GPU-ból jóval erősebbet kaptak). Állítom hogy abból még jobb reklám anyagokat tudtak volna forgatni.
-
keIdor
titán
Azoknál a játékoknál, ahol unlockolt az fps szépen látszik, hogy a magasabb CPU órajelen üzemelő PS4 Pro és XOX azonos beállításon pont annyival gyorsabb, amennyivel magasabb az órajel. Hatalmas a CPU limit...
Még fejlesztők is mondták, nem egy, nem kettő, hogy kevés a CPU. Nem véletlen buta állandóan az AI játéktól függetlenül már, fizika sincs. Azért, mert ez az AMD Jaguar ennyire képes... ezen spóroltak, és ez meg is látszik.
Majd ha a PS5 valóban kap Zent, akkor ez változhat, addig marad a buta AI és nulla fizika. -
A mélyen integrált fizikai motor azért biztosan átírható kicsit, ha van rá akarat. Az AVX2 pedig már a legtöbb prociban benne van, jövőre pedig az Ice Lake -ha minden igaz- már AVX-512-vel jön. Meg ott az egyre több mag is. Az extra effektek nekem már nem olyan ütősek évek óta, mint amilyen egy sokkal jobb fizika lehetne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
kikikirly #33507 üzenetére
Fizikából már nem nagyon lehet, mert a legtöbb stúdió mélyen integrált fizikai motort használt. Middleware-ből már nagyon kevesen dolgoznak, mert sokkal lassabb.
Azt érdemes megérteni, hogy a middlware-eknek van annyiban értelme, hogy az egész nagyon egyszerűen beépíthető és megy is. Ez adja a legnagyobb előnyét és egyben a legnagyobb hátrányát is. Ugyanis a teljesítménnyel fizet azért, hogy könnyen beépíthető, vagyis nem lehet annyira mélyen integrálni, hogy gyors is legyen.
Ez az érem másik oldala, amiről nem szokás beszélni. Nyilván ha ezt is nyíltan felvállalnák, akkor fel sem merülne Crytekben az a kérdés, hogy "mindig a gagyi noname fostengerekbe raknak finomságokat"... -
kikikirly
senior tag
Fizika nincs a játékokba, és ilyen marhaságokból csinálnak presztízs kérdést.Ezen a csodálatos Gameworks videón semmi olyan nem látni, amit ne lenne benne több éve a játékokba.Nem látok más magyarázatot mint hogy a mai fejlesztők nem játszanak a játékaikkal, teljesen úrrá lett a mérnöki és pénzügyi szemlélet.Ez nem csak a fizika hiányát magyarázza meg,hanem azt is hogy hogy tudnak elcseszett harcrendszerrel kiadni játékokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeknek már van realitása. A Sony The Tomorrow Children című játéka 2+1 bounce VXGI megoldást használ. És tök szuperül működik a PS4-en. Nyilván az NV-nek valahol fontos, hogy PC-n is legyen hasonló. Értsd ezt úgy, hogy ez egyre inkább presztízskérdés. Egy rakás pénzt beletoltak a GameWorks VXGI-ba, és jelenleg azt látják a fejlesztők, hogy még 1 bounce mellett is működésképtelen, miközben kb. annyi pénzt égetnek el benne, amennyi egy teljes indie fejlesztő éves működési költsége. Az egészből azt vágják le sokan, hogy middleware-en keresztül berakni az ennyire komplex effekteket egyáltalán nem ideális, mert a Sony integrált formában ugyan, de jóval gyengébb hardveren és jóval több számítással járó eljárással megcsináltan. Nem először jár a GameWorks így, elvégre a Witcher 3-ban is sokkal több effektet terveztek. Ha tehát kidolgoznak valamit, akkor muszáj legalább egy játékba berakni, hogy megmutassák működik. Igaz, hogy brutális pénzt elégettek mire megoldották, de nem hagyhatják, hogy a GameWorks egy nem működő koncepciónak látszódjon.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Crytek #33502 üzenetére
Mert a VXGI nem igazán szereti a sok animációt a jelenetben. Párat elvisel, de ha mondjuk 30-40 embert kell leanimálni, és még a bokrok és a fák is mozognak, ne adja isten még a fű is, akkor sokszor omlik össze. Ha megnézed a fenti videót, a végén megmutatják a VXGI-t nagyobb területen, amikor full statikus minden. Ezzel nem igazán tudnak jelenleg mit kezdeni. Az aktuális rendszerben van egy hard reset beépítve, ha a mozgás beragadna, de az nagyon csúnya jelenségekhez vezet. Mindig az alaphelyzetbe ugrik az objektum, amikor éppen megpusztul a VXGI, így hiába lengedezik mondjuk a fő, egyik pillanatról a másikra megváltozik az állapota. Ebben sajnos még pénzt se igazán raknak, mert az alapproblémát az integráció hiánya okozza, egy ilyen komplex rendszer ugyanis nehezen implementálható szimpla middleware-ként. A CryEngine megoldása azért működik fényévekkel jobban, mert az integrálva van a motorban. Ez a kis csapat se valószínű, hogy megoldja, majd idővel kikerül a tervek közül. Annyi játék készült már úgy, hogy működni fog benne a VXGI, és még mindig csak ott tartunk, hogy jönnek a játékok, amelyekben működni fog, persze mindig más cím.
-
Crytek
nagyúr
válasz
huskydog17 #33501 üzenetére
Nem tudom mi az a VGXI ,de a lenti gameplay után az a kérdés fogalmazodik meg bennem sokadjára ,hogy miért mindig a gagyi noname fostengerekbe raknak finomságokat már ha ez a VGXI valami annak számít....
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Fujifilm X
- OLED monitor topik
- Asztalos klub
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Counter-Strike 1.6
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Shield TV-t csinált a Shieldből az NVIDIA
- Apple MacBook
- További aktív témák...
- ASUS Dual GTX 1660 SUPER OC 6GB DDR6 Videokártya!
- MSI RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24GB GDDR6X Videokártya! BeszámítOK
- ASUS Radeon RX 6800 TUF GAMING OC 16GB használt videokártya számlával és garanciával eladó!
- ZOTAC GeForce GTX 1080 8Gb ArcticStorm+Raijintek Triton 240mm radiator (+ventilátorok és fittingek)
- GeForce RTX 3060 12gb
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Dell USB-C, Thunderbolt 3, TB3, TB4 dokkolók (K20A) WD19TB/ WD19TBS/ WD22TB4, (K16A) TB16/ TB18DC
- RÉSZLETRE , Bankmentes , kamatmentes Asus Rog Zephyrus G16
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Acer Nitro 5 AN515-54-77VS Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged