-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #41658 üzenetére
LLVM doksi alapján mindkét új kód dGPU
(via) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #41657 üzenetére
Igen. És az nem csak pár ciklus, esetenként megvan az 100 is.
Na most az adat amit hoz Bélabá, az nem feltétlenül csak egy ciklusig jó. Itt a wave-ek számolnak, és még egy szimpla kód esetében is azért jó 10 ciklusig van hit ablak. Tehát Bélabának van ideje, csak nem annyi, hogy kisebb wave-méretet kiszolgáljon.
Nem lehet, mert a hardver wave-ek között vált. Egy wave64-et nem tudsz mesterségesen négy wave16-ra bontani, mert nem olyan kódot fordít a fordító, hiába lenne elméletben jobb a hardver számára. Azt az ütemező vagy wave64-ként kezeli, vagy sehogy. A Navi esetében is előre kell tudni a módot az adott CU-ra, mivel már a fordító is ennek a módnak megfelelő kódot fordít.
A legjobb az lenne, ha wave1-ek futnának egy SALU-n, csak hát az a lusta Bélabá.
-
válasz
Petykemano #41639 üzenetére
Én értettem, hogy egy forduló az egy órajelciklus, csak nem realisztikus a példád. Szerintem az én kamionos meg furgonos példám a 64 meg 32 migránsos kapacitással sokkal jobb. De ezen ne vesszünk össze.
A Wave64-et egy SIMD végrehajtón kell átpörgetni, nem lehet többfelé bontani. Vagyis lehet, a Navi ezt csinálja, de ez láthatóan nem egyszerű, ha csak most sikerült megcsinálni. Az NV-nél is egy SM-en belül hiába látsz 32 ALU-t, az valójában 2x16, szóval egyszerre két Warp32 fut, aminek ugye 2 órajel kell.
-
válasz
Petykemano #41632 üzenetére
10 CU biztos nem lesz. A Navi-ban 40 CU van, ami igazából 20 WGP, 2 SE x 2 PU x 5 WGP csoportban. Szóval 20 CU-s (1 SE x 2 PU x 5 WGP) Navira számítok, 128 biten. Az kb hozna egy Polaris szintet 100 wattból, feltéve ha az órajelet nem nyirbálják meg. Utóbbi esetben simán lehetne < 75 wattból egy RX 570 szint.
Ennél kisebb talán egy 12 CU-s (1 SE x 2 PU x 3 WGP) 64 bites mininavi lehetne, de szerintem értemetlen, mert jövőre elvileg jönnie kéne a Navi-alapú Zen 2 APU-nak.
-
stratova
veterán
válasz
Petykemano #41632 üzenetére
Alacsonyabb fogyasztási kategóriában is neveztek 10 CU-nál nagyob lapkákat, csak még Vegából s Intel/Apple exkluzív formában 4 GB HBM2-vel
Vega M GH - 24 CU (1536:96:64) -> Navi M ? "XT" ~ 1660 Ti
Radeon Pro Vega 20 - 20 CU (1280:80:32) >= 1050 Ti -> Navi M ? "Pro" ~ 1650 Ti
Kétlem, hogy ALU mennyiségben Nv alá igérnének, esetleg egálban hoznák ki az adott GPU-t.
Itt én a nagyobbik Navit esetleg 256 a kísebbet 128 bit GDDR6-tal tudnám elképzelni. -
válasz
Petykemano #41631 üzenetére
A kompos példád azért nem jó, mert az alapján értelmetlen kérdések merülnek fel.
Ha mindenképp komppal szeretnél analógiát, akkor a komp sebessége lényeges, nem a fordulásszáma. Mert a te példádban a 16 fős kompnak mindenképp 4x kell fordulnia ami real life értelmetlen. De ha az időt nézzük, akkor értelmesebb, érthetőbb. Szóval kompos példa:
GCN:
- 4db 64 férőhelyes komp
- egy komp megfordul 20 perc alattRDNA:
- 2db 64 férőhelyes komp
- egy komp megfordul 10 perc alattDe most ugyanott vagyunk, mint az én kamionosommal.
Annak az oka, hogy nem Wave16, hanem Wave64 van, eléggé prózai: throughput. Azaz egy utasítással minél több művelet végrehajtása. Különben GCN-nél egy CU-ba 4x annyi ütemező meg minden kéne.
Az NV anno a Warp32 mellett tette le a voksát, de az ugye jóval régebben volt (G80, 4 évvel a GCN előtt), de ma is 32 szálas egy Warp az NV-nél. Az NV egyébként SIMD8-cal kezdte a G80-nal, a Ferminél jött a SIMD16, ami azóta se változott. A GCN is ugye SIMD16-ot használt. Gondolom rohadt nehéz mérnöki munka lehet szélesebb SIMD-et csinálni, most jött el csak az ideje.
Így utólag belegondolva lehet az AMD tévedett a 64 szállal kapcsolatban, legalábbis grafika terén, mert ugye compute-ban meg igencsak jó. Az elmúlt 7 évből legalábbis ez derült ki. És plusz bizonyíték, hogy a Navi pont ezen változtatott és behozta a Wave32-t, amihez ugye duplázni kellett az ütemezést, stb. Az meg már csak extra, hogy egy Wave32 egy SIMD32-n fut egy ciklusig.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #41619 üzenetére
Meg a perf/W-ról jutott eszembe, meg hogy mit tud a navi, meg ilyenek.
Hogy vajon hogy fog ez belemenni egy mobil GPU-ba?40 CU ~1700MHz-en ~ 2070, 150W
10 CU ~1700Mhz ~1050, 35W
10 CU ~1000Mhz ~ RX 550 ~ 15WÍgy?
Ehhez képest hol tart egy adreno?
-
válasz
Petykemano #41628 üzenetére
Nem azzal van gond, hogy 64 elemes a Wave, hanem azzal, hogy lassan hajtódik végre. GCN vs RDNA konyhanyelven, mindig 64 ALU-ra vetítve:
GCN:
- 4 sávos sima út (4x SIMD16)
- kamionnal 50 km/ó (64 szál @ 4 ciklus)RDNA:
- 2 sávos autópálya (2x SIMD32)
- kamionnal 100 km/ó (64 szál @ 2 ciklus)A jármű-áteresztő képessége ugye mindkettőnek ugyanakkora. A szabály az, hogy egy sávon egyszerre csak egy jármű tartózkodhat. Tanulságok:
1. A késleltetés eltérő, tehát ha csak 1 kamion van, akkor az RDNA kétszer gyorsabb.
2. Maximális kihasználtsághoz a GCN-nél mindig kell 4 kamionnak mennie az úton, míg az RDNA-nál elég 2 is.
3. Ha a kamionosok fizetési igényét nézzük (cache igény
), akkor adott mennyiségű áru leszálllítási költsége feleannyiba kerül az RDNA-val, hiszen ugyanúgy 4 kamion kell, de kétszer gyorsabbak a kamionok, így egyszerre csak 2 van úton, nem 4.
Ugye kamion = Wave64. Nem volt szó viszont a Wave32-ről: az egy speciális furgon, ami 200 km/ó-val képes haladni, de csak a kamion kapacitásának felét tudja. De csak indokolt esetben hatékonyabb, amikor késleltetés-érzékeny feladatról van szó. Szóval valójában:
RDNA:
- 2 sávos autópálya (2x SIMD32)
- kamionnal 100 km/ó (64 szál @ 2 ciklus)
- furgonnal 200 km/ó (32 szál @ 1 ciklus)Egyébként az NV legutóbbi architektúrái 64 ALU-ra vetíve így néznek ki:
- 4 sávos sima út (4x SIMD16)
- furgonnal 100 km/ó (32 szál @ 2 ciklus) -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #41598 üzenetére
Lesz 7 nm-es EUV. A 6 nm az alapból EUV-s, tehát annak nem lesz más verziója.
Egyébként nem ugyanaz. Az AMD mondta, hogy a TSMC-nek valójában három 7 nm-es node-ja van. Ebből a legelső az early node (ezt használja a Vega 20). A mostani, amin készül a Navi 10 és a Zen 2 chiplet, az nem EUV-s 7 nm, de nem az early verzió, bár karakterisztikában rendkívül hasonló. A 7 nm-es EUV pedig majd a Zen 3-nál, illetve a Navi 20-nál jön. Erre fog épülni a legtöbb projektjük, de nem részletezték, hogy konkrétan mik. Talán a konzolokra gondoltak, de ugye megerősítés nélkül nehéz bármit is mondani.
Az, hogy ezután 6 vagy 5 nm lesz, arról nem beszélnek még.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #41596 üzenetére
Az arazas azert olyan amilyen mert ezek a hivatalos ajanlott arak a masik fel hivatalos ajanlot araihoz vannak belove. Ezt lehet prezentalni egyertelmuen. Tok mindegy hogy a 2070 mar kaphato $450-ert is, az MSRP meg mindig $499 igy az AMD siman mondhatja hogy az 5700XT a maga $449 araval alavag a konkurencia hasonlo teljesitmenyu termekenek. Ennyi. So a sima 5700-nal elmeletileg meg jobb a dia mert ott azt mondhatjak hogy +25% teljesitmenyert csak +8% felarat kernek es meg VRAM is tobb van rajta. Ami igaz is es valojaban a felhozatalbol a sima 5700 nem is nez ki rosszul. Persze ha a blower hutestol megfeletkezel akkor
-
D013
aktív tag
válasz
Petykemano #41596 üzenetére
Midenképp alá kellett volna vágni a zöldeknek. A Radeon mint termékcsalád szinte teljesen elveszítette a presztízsét az elmúlt 6 évben. Pontosan a ryzen féle manővert kellett volna megismételni. Elárasztani a sok csatornát/oldalt azzal hogy ez mennyire jó mert hozza teljesítményt, de mennyivel olcsóbb már mint a Geforce. Ez így véleményem szerint semmiféle stratégiát nem szolgál ki, ez egy Vega 56/64 féle egyhelyben toporgás, késve, rossz áron, jövőt várva megint...
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #41591 üzenetére
Az arcvesztés relatív... fel lehet fogni pofáraesésnek. Ugyanígy az RTX árcsökkentést is lehetne tálalni... mindegy ez az egész.
Az anyagi előny egy ilyen lépéssel reálisnak tűnik. Azzal hogy $30-ral magasabbról indul mindenki, ég-és föld lesz a külöbség profit szempontból erre a ciklusra, ha már maga a termék nem annyira jó.
Ha a kérdésed arra vonatkozik, hogy beégeti-e magát az AMD azért cserébe, hogy a terméket $30-ral magasabbról tudja indítani egy piacradobási trükkel, arra a válaszom az hogy: -igen, nagyon is!
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #41581 üzenetére
Man'o:
"Ámít nem értek, hogy a Vega 20 is itt készül, ami 40%-kal nagyobb is. Ha az kijön 4 hbm-mel $699-ből, akkor ezen mi kerül $4-500-ba."
Majd ha lemegy a véleménydömping picit értelmesebben lehet beszélni , a 499-es ár olyan mintha nem jött volna be a 7nm EUV hanem a RVII gyártástechnológiáján és emiatt annak árszintjén gyártanák még mindig.
Pap Róbert okosságot mond...
Valószínű a 7nm EUV vagy nincs vagy drágán kezd viszont ezeknek az ára idővel komolyabban le fog menni és vele az új 5700 árak is.
Azt hogy mennyire jók ezek a kártyák azt FidelityFX és a mozaik raszterizáció létének megértése után van értelme megbeszélni. Addig ez picit olyan mintha egy folyadékkal megtöltött lufit feldobva elkezdünk rá ostorozni. Biztos érzik hogy nem jó ötlet mert nem tudjuk mi van benne, de csinálják egyesek...
Az anti-lagot már is kikezdte NV de ezt inkább ha lehet VSbe beszéljék meg az erre vehemenciát érzők.
Radeon Multimedia Engine
H.265 HEVC dekódolás 8K @ 24 fps, 4K @ 90 fps és 1080p sebességgel 360 fps
Miért is ne lehetnének erre büszkék amúgy?Oli: nem tudsz egy újságírói állást HWSW-nél beajánlhatnál
Áh haggyad Ditke aranyosabb -
válasz
Petykemano #41585 üzenetére
A GDDR6 az jobb, mint a HBM2. Majd a Navi 20-nál biztos HBM3 lesz. És az jó lesz, ütni mindent is.
-
válasz
Petykemano #41576 üzenetére
Ja hát ez a 251 mm2-es Navi a friss TSMC 7 nm-hez lehet elég nagynak számít konzumer piacra. Már ezért sem olcsó. A Zen 2 chiplet a Navi méretének alig harmada. És ugye 3x akkora lapkát legyártani nem 3x ár, hanem inkább 6x vagy még több.
-
KAMELOT
titán
válasz
Petykemano #41528 üzenetére
Hát nincs messze a valóságtól. Lényeg az árat kisebbre kellett volna lőni. Vásárlók zöme ezért van felháborodva, így nem csoda hogy ha majd a 2060 eladások nőnek.
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #41510 üzenetére
Bar nem nagyon adok a "wtftech" szavara, de ha igy lesz, akkor a Navi-nak harangoztak meg mielott debutalna.
-
Jacek
veterán
válasz
Petykemano #41510 üzenetére
Háááát elég meredek dolgok vannak benne, 2080Super-2080TI-2080 áron
OC nélkül....
-
válasz
Petykemano #41510 üzenetére
ha ez igaz, még startig árat kéne vágni AMD-nek.
-
válasz
Petykemano #41503 üzenetére
Renderképen szerintem felesleges találgatni hogy mi micsoda, főleg ha már megvannak a specifikációk.
-
válasz
Petykemano #41499 üzenetére
"Már csak az a kérdés, hogy ebből a 2×2×5(×2) felépítésből hogy tiltanak le 4CU-t? (Ami 2 DCU)"
A diagram alapján lehet esetleg, hogy egy WGP-n belül egyenként tilthatók a SIMD-ek regisztrerestül, skalár processzorostul, stb. De erre szerintem nincs esély, simán csak két darab WGP-t letiltanak és kész.
-
Simid
senior tag
válasz
Petykemano #41450 üzenetére
"Azt nem tudom, honnét jön, hogy ez egy navi12 lapka és még csak ezután jön a Navi10."
Na mégis honnan? Próbálja beilleszteni az új infokat a korábbi képzelgéseibe, amiben szó szerint semmit nem talált el. Ami elég nagy mutatvány ahhoz képest, hogy mennyi mindent összehadovált. Azon feltörekvő youtube sztárok közé tartozik a srác, akik az AdoredTV-s 'sikereken' felbátorodva úgy gondolják, hogy a kamu leak a leghatékonyabb módja a like szerzésnek. És milyen igazuk van, ilyen a korszellem úgy látszik....
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano #41434 üzenetére
Igazán ha egy 50$-al teszik csak lejjebb mindhárom kártyát, már sokkal jobb lenne a visszhangja az egésznek, és kétlem hogy úgy nem lenne már nyereséges...
-
válasz
Petykemano #41434 üzenetére
A Navinál várható volt, hogy nem lesz olcsó. A GDDR6 árának még be kell állnia (a GDDR5 már 10+ éves technológia!), meg a TSMC 7 nm se olcsó, nem véletlen nem érdekli az NV-t. Na meg ez egy 250 mm2 lapka, míg a prociknál használt chipletek mérete ennek a alig harmada.
-
válasz
Petykemano #41427 üzenetére
A Dual Compute Unit egy érdekes, ami 2 CU-t foglal magában, illetve hogy az SE is két részre van osztva. Gondolom itt erőforrás-megosztásról van szó, legalábbis így lehetne energiát spórolni. Nagyon várom már azt a részletes leírást az RDNA-ról.
-
D013
aktív tag
válasz
Petykemano #41427 üzenetére
Hát igen, mondjuk nem a 250 dolcsis 1080-at vártam, de 300-320 dolcsi mellett már elképzelhetőnek tartottam, és annyit ki is adnék rá, minden további nélkül. Na de mindegy, az én upgradem szeptember végéig-október elejéig várat magára, hátha addig lesz olcsósodás vagy bejön egy kistestvér ami megéri még a 470-ről...Amennyiben egyiksem jön be akkor 2060.
-
KAMELOT
titán
válasz
Petykemano #41427 üzenetére
Majd kitolod jobban lesz az 250w is.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz
Petykemano #41336 üzenetére
Sorry, volt már.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #41336 üzenetére
olvasd le a qr kodot es meglesz
-
válasz
Petykemano #41336 üzenetére
Ez a Navi lesz, amin 8x32 bitnyi GDDR6 csatornát, 32 ROP-ot, illetve 20 CU-t (?) számolok, s utóbbiak eléggé különböznek az eddigiektől. Meg nyilván a frontend (vezérlés) is más, itt kellene ugye újítani.
-
Jacek
veterán
válasz
Petykemano #41332 üzenetére
Ez tök jó de ez még mindig csak egy 2070
Aki polarisról váltana annak ha normális árban jön nagyon fasza lehet.
Sajna VR-hez kellene oda meg kell a powa. -
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #41332 üzenetére
varjuk mar meg a hajnali 3 -at legalabb, aztan majd az NBA donto otodik meccse utan raerunk orvendeni.
vagy nem. -
awexco
őstag
válasz
Petykemano #41296 üzenetére
Azért vannak érdekes dolgok a képen
1Gb l4 ?
8mag 24 szál ?
A vga nem navi vanem a next gen ?
VGA 22gb rammal ? gondolom akkor közöz címtér ifen keresztül .
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #41317 üzenetére
Vulkan 1.1 kell hozzá. Az 1.0-ban nem volt még benne ez a képesség, az 1.1 hozta be, illetve a játékok ugye a WDDM-nek a szabvány AFR-jét hívják meg, tehát Windows 10 kell hozzá, legalább az előző év októberi (valszeg jó az áprilisi is, de nem olyan hatékony, mint a WDDM 2.5-ös AFR). Ha ezek megvannak, akkor működik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #41280 üzenetére
Nincs értelme tesztelni, mert mind ugyanúgy működik. A WDDM 2.x-ben van egy AFR beépítve, amit a DirectX 12 és a Vulkan is elér. Ezt hívják meg a játékok, és ez alapján működnek a hardverek. Az eredménye is ugyanaz mindenhol, ha van kellő mag a prociban, akkor 95+% a skálázódás. Nincs igazán értelme ezt mindig kimérni, hiszen sosem módosul az a szabványos eljárás, amit a Microsoft beépített a Windows 10-be. Ezzel a módszerrel már nincs olyan, mint régen, hogy jön egy játék és a gyártóknak kell hozzá profilt csinálni, aminek még volt értelme a teljesítményét ellenőrizni, mert az a profil tudhatott 40 vagy 80 százalékot is. De ugye azt a problémát, ami miatt a Crossfire és az SLI megdöglött, eleve kezeli a WDDM 2.x-es AFR rendszer. Amiben egyedül különbség lehet az a frame pacing, mert arra a Microsoft nem definiál semmit, viszont a meghajtók oldalán ezt lehet kezelni, csak nem minden meghajtó kezeli. Ennek az oka, hogy a WDDM 2.x-be épített AFR szimplán aszinkron DMA-t használ, tehát a hardverek specifikus képességei, mint a CrossFire XDMA, vagy az NV-nek az SLI-s összeköttetései nem működnek. Ez például gond egy olyan hardvernél, amit nem a PCI Express interfészen keresztüli kommunikációra terveztek, hanem külön hidas megoldást használ.
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #41299 üzenetére
Minél több dolgot megtudsz egyre több a kérdés. Jack Huynh elég szűkszavú a Project Scarlett-ről
A 80 cu is szíven üt mert az már a big navi de mi az a MS IA ? az valami be nem jelentett Microsoft dolog?
Ha már ábrándozunk , bár engem mindig feszélyez mikor valaki árakat akar átnyomni a torkomon.
Amikor a ROPi elszabadul:
Link -
stratova
veterán
válasz
Petykemano #41299 üzenetére
80CU? amikor a konzol 4096 shadert és 64 enginet említ
. Amúgy az 1,3 TB/s-t az (1 GB?!) L4-re írhatta a josgömbtulaj.
Ha nem tévedek 13,2 Gbps GDDR6 és 352 mellett ez barátok közt is max 580,8 GB/s. -
Raymond
titán
válasz
Petykemano #41296 üzenetére
"1.3tb/s"
Hogyan? A kepen 352bit bus es 1650Mhz (13200Mhz) RAm orajel szerepel.
-
huskydog17
addikt
válasz
Petykemano #41294 üzenetére
Ejnye, hát a Microsoft-nak se szólt senki, hogy a GDDR6 túl lassú a Ray-Tracing-hez?
-
válasz
Petykemano #41280 üzenetére
Talán mert szinte egyik sem tudja?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #41278 üzenetére
Ezek már nem régi CF és SLI megoldások. Az explicit API-val igazából a skálázódás a csillagos ég. Ha van rá támogatás a programban, és elég sok mag van a prociban, akkor 90+% garantált.
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano #41245 üzenetére
Ha azt nézed nem drága .
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #41245 üzenetére
mutassuk a játékokat is hozzá : Stadia bemutató
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #41215 üzenetére
Nem kezdenek mindent a nulláról sosem. Alapvetően az ISA megmarad, de nem ez a lényeg, mert az ARM és az x86 ISA sem módosul, hanem az a fontos, hogy miképp van ez hardveres szinten kezelve. Az ISA addig nagyon jó, amíg maga a feldolgozási modell nem változik meg annyira, hogy arra komoly módosítások kelljenek. Ilyen volt a Terascale-GCN váltás, de például az NV még az ISA szintjén mindig a G80-at használja. Viszont a kódolási sémák folyamatosan módosulnak, a mikroarchitektúra pedig szintén.
-
Televan74
nagyúr
válasz
Petykemano #41224 üzenetére
Stadia -ba a megmaradt Vega56 -os készletet szórja el az AMD.Ez profi igényeknek megfelelő cucc lesz.Mint a Mac Pro,akik kifizetik a magas felárat.
(#41225) Devid_81 Inkább ne, ha csak nem akarja azt AMD hogy a Nvidia tulajok fetrengve röhögjenek a földön.Egy GPU -val kellene elérni a 4K -t,de az lehet hogy csak jövőre a Navi20 tudja majd.Félő hogy addigra az Nvidia is gurít valami jobbat 7nm -en.
-
Devid_81
félisten
válasz
Petykemano #41224 üzenetére
Nem tudom, hogy ez mit produkalhat amugy.
Ez mar olyan ami csak 1GPU-nak latszodik az Infinity Fabric miatt, kozben meg mar 2?
Ha egy ilyet lehoznak gamereknek limitaltban akkor azert arra lehetne mondani, hogy 4K-ra alkalmas VGA-ja is van az AMD-nek
Kozel 2xRTX2080 teljesitmeny az nem rosszValoszinuleg ez lehet a "gyakorlo kartya" mielott az Infinity War beindul
Gamereknek valoszinuleg csak majd Navibol jon valami brutalis cucc, jovore talan. -
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #41147 üzenetére
👀
kipixelezték -
Zartszelveny
csendes tag
válasz
Petykemano #41131 üzenetére
bocsi.
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #41133 üzenetére
Az oké hogy amíg a hivatalos oldal ennyit ír róla addig elgondolkozol:
RDNA gaming architecture designed to drive the future of PC gaming, console, and cloud, anticipated to deliver incredible performance, power, and memory efficiency in a smaller package.
vagyis konzolokon is !!!
De mikor ezzel a képpel jön be akkor már miért?
Régen az első lényeknek még RNS-e volt csak 50 fok fölött elkezdett felbomlani, ügyesbe rájöttek és DNS-re váltottak , szerencse hogy nem akkor adta ki AMD ezt az arhitektúrátmert akkor nem ez lenne a neve.
-
válasz
Petykemano #41133 üzenetére
Az utolsó molekuláig Radeon...
-
Tyrel
őstag
válasz
Petykemano #41133 üzenetére
Szerintem is ennyi, DNS az DNS, a logó elején az R betű meg külön piros, szóval az biztos a Radeon-ra utal... tehát Radeon DNS, a Radeonok "lelke", építőeleme, architektúrája, akármi... kétlem hogy ennél több lenne mögötte.
Nem egy átgondolt név, kb. az a "mindegy mi csak ne GCN legyen" kategória, mert a GCN-hez az utóbbi időkben elkezdett negatív visszhang társulni, sokan alapjaiban rossznak, vagy épp elavultnak gondolják, és e miatt szabadulni akartak a névtől...
Pedig - szerintem - a GCN ponthogy alapjaiban jó és messze nem elavult, sokkal inkább csak a megvalósítása volt rossz, nem tudták jól átültetni az elméletet a gyakorlatba. A Navi-nak talán sikerül... (szerintem ez továbbra is GCN) -
válasz
Petykemano #41131 üzenetére
Szerintem túlgondoltad... és ez simán csak a DNS magyarul.
-
awexco
őstag
válasz
Petykemano #40115 üzenetére
Így, hogy némi infót elejtettek azért kíváncsi vagyok .
Úgy volt , hogy a navi még GCN És a nagy durranás jövőre jön .
Lehet , hogy úgy összekapták magukat hogy előre hoztak már pár fejlesztést a jövőévre szánt csomagból ?
Vagy csak az 50. év miatt kitaláltak egy hangzatos megnevezést ? (Rdna)Elvileg valahol picivel nagyobb chipméretet írtak mint a polaris . Bár a képen is látszódott , hogy valóban nem túlméretés.
Polaris : Die Size 232mm²
Vega : Die Size 495 mm²
Navi : Die Size 275 mm² -
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #41021 üzenetére
Petyke: A Super SIDM-ről olvasd el ezt a Cikket érdekes.
"Navi will contain a L0 cache called "Destination Operand Cache" in AMDs Super-SIMD patent which is where ALUs could export directly to, which reduces CU downtime. This would allow AMD to support Transcendental instructions such as "Sqrt", "log" and "exp". This is an advantage for NVidia as it has a Special Function Unit(SFU), currently AMD must perform such instructions in the normal SIMD setup. This would also allow AMD to embed Traversal Units(similar to RT cores) for Ray Tracing."
-
Komplikato
veterán
válasz
Petykemano #41021 üzenetére
Kiadták vele azt a kínai "Win10 PC konzolnak álcázva" marhaságot, nem? Néhol még tesztek is voltak róla. A kérdés az másban miért nincs?
-
válasz
Petykemano #41011 üzenetére
Mert lehetséges, hogy áprilisra dőlt el, hogy akkor ez lesz a neve ,hogy AMD akar ezzel a névvel kezdeni valamit.Szerintem a zöldeknek biztosabb forrásuk van ezekre a dolgokra az Adored TV nél, hisz már tudják a navi teljesítményét is jó ideje és ehhez igazítva elkezdték a Turing refresht gyártani, tehát ehhez konkrét infók kellenek.
Ebből szinte biztosra vehető, hogy az RX 3080 minimum 2070 de inkább feletti teljesítményt tud, ugye ugyan az a szitu, mint a Vega 56 vs GTX 1070 esetében ahol kidobták az 1070 TI-t a zöldek.Szerintem anélkül is gáz ha így nevezi el, hogy ha nem kell később átneveznie. .Ugye VS ben már megemlítették, hogy ha a Ryzenhez akarná hozzáigazítani,, akkor lehetne éppen RX 3800 is stb.
Mindegy, nemsokára megtudjuk. -
Envo_
aktív tag
válasz
Petykemano #40954 üzenetére
szerintem nincs egyenes arányosság a Polaris és Vega között.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40953 üzenetére
csak hogy világos legyen, hogy jutottam erre a következtetésre:
Van itt egy rx 590 kb 1500MHz-en, hozzá képest 70%-kal több CU-val Vega 64 szintén kb 1500MHz-en.
Ehhez képest csak 40-45%-kal gyorsabb.tudjuk, mennyire limitált a Vega 64.
Van itt egy a gyakorlatban 80CU-sként viselkedő lapka elméletileg 4 helyett 8 geometria motorral. Tehát semmi nem akadályozhatja meg, hogy legalább úgy teljesítsen, ahogy egy polarishoz képest tökéletesen skálázódó Vega64 tenné. És ha az órajel is emelkedett, és a culling is javult, akkor pláne.Azt persze látni kell, hogy ezek a cuk inkább az alacsonyabb felbontásoknál fog többet hozni.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Petykemano #40931 üzenetére
-
Devid_81
félisten
válasz
Petykemano #40937 üzenetére
A 128 ROP volt igen, aztan persze nem annyi lett mert teves pletyka volt.
Emiatt is mondom erdemes megvarni mi lesz pontosan mielott nagyobbat gondolunk mint ami.
Aki tud valamit, az ugy sem beszelhet rola, nekunk meg max marad a varakozas -
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #40931 üzenetére
Ha ez a nagyobbik es felveszi a versenyt a 2070-nel kb azonos szamu ALU-val es a 8SE-nek koszonheti ezt, illetve a duplazott ROP-nak, jon majd a kerdes, hogy eddig mi a bubanatos lof@szt tokoltek 4SE-vel.
Mondjuk ez nem lenne akkora mutavany. 40cu Navi @ 7nm vs 36gpc 2070 @ 12nm. Ennel azert tobb kene...
Inkabb szorakoztak olyan ujitasokkal, amikobol aztan nem lett semmi. Most meg "rajottek", hogy a legegyszerubb megoldas - mondhatni "faek metodus" - a designban a bottleneck-ek feloldasa (mily meglepo).
Rajottek, hogy nem flancolni kell elsosorban, mert azt az ipar "egyesek" rahatasa miatt ugysem koveti le, akarmennyire eloremutato es jo megoldas. Inkabb a jol bevallt iparos nyers ero kell es majd csak utana kell finomhangolni okos megoldasokkal.
Ezenkivul egy szakerto nyilatkozhatna a 4x16simd vs 2x32simd kapcsan, hogy eddig miert nem parhuzamosan futottak? Illetve 64 wave vs 32 wave scheduler kapcsan, nem lesz ebbol pressure problema valahol?
Fogyasztas beli kerdes: ugye eddig aram alatt voltak a tranyok, hiaba nem csinaltak semmit. Ott szunnyadtak a TFLOPS-ok. A jobb kihasznaltsagbol fakadoan akkor drasztikusan esnie kell a fogyszatasnak is, nemde?
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40924 üzenetére
Szerencsé hogy nem tetted ki képként a screenshoot-ot, jött volna a diszkócsiga és levadász hekkelésért
Három kártya biztos nem lesz mint Televan mondja mert a mester és tanítványa mindig párban jár.
Szerintem felesleges találgatni még árakról ezekkel az adatokkal fel lesznek töltve a honlapokra aztán majd aznap frissítik. meg VSelni sem kell mert az hogy egyik kártya 2060 -2070 között van a másik meg 2070 fölött (és a VII alatt) elég tág fogalom, bár beleillik egy egy kártyával megúszós shader csökkentett eddigi történetmesélésbe. Amivel nem foglalkoztok itt az EZ a kártya , halvaszületett volna és egyből kapna ez EOL-t ? Ezt nehéz elképzelni Esetleg átviszik a gyártást 7nm EUV-ra?
csak nekem tűnik felemásnak a helyzet egy 7nmes euv Navi-val amit nagyon drágán adnak szerverekben és egy EUV nélküli nagyon drágán gyártott 7nm Vegába ami meg Gamerbe megy ??? Mintha ki lenne csavarodva a tér idő kontínium. És a 3400G-t sem értem 12nm ??? hova tűnt a 7nm-es 3600G ? -
Devid_81
félisten
válasz
Petykemano #40931 üzenetére
Mielott a Vega VII kijott, pontosan ez ment egy heten keresztul, mindenkitol es mindenhonnan jott a nagy talalgatas, hogy igy meg ugy javult a a regihez kepest.
Majd jovohet hetfon meglatjuk mi lesz ezekbol. -
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40930 üzenetére
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40914 üzenetére
8SE
Reddit
Tpu is lehozta
Az eredeti tweetet törölték.Persze ettől még nem biztos, h igaz. De hátha azért elég 40CU egy 2070 befogására.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #40926 üzenetére
GDDR6-tal HBMes kártyát verni, azonos csíkszélességen, olcsóbban?
Neeem. Ennyit nem jelent az új generáció.
-
sutyi^
senior tag
válasz
Petykemano #40926 üzenetére
Muszáj hogy olcsóbb legyen hiszen amúgy is kevesen valasztanak RTG kártyát, úgy még különösen nehéz eladni valamit hasonló árban, ha nincs idézőjeles feature paritás konkurenciával.
Az részleges RT / hibrid rendet lehetősége ott van, mert lassú ugyan de nem teljesen használhatatlan.
-
sutyi^
senior tag
válasz
Petykemano #40924 üzenetére
Hát hogy a transzkriptbe mit gépeltek bele az engem nagyon nem hat meg.
Ellenben ha tényleg USD, akkor ezeknek az áraknak kizárólag akkor van értelme, ha egy teljesítmény slottal feljebb vannak a kártyák, mint ahogy azt vártuk / várjuk, és RTX 2070-el és alulról 2080-al szkanderoznak a kártyák. Mert akkor lényegesen olcsóbb alternatívát jelentenek még így is, no persze az félig meddig indokolt is lenne a dedikált RT hiányában.
Szerk.: Én még mindig úgy hiszem hogy SGD-ben értendő, mert úgy több értelme nyer az alsó házra szánt papíron felvázolt termék vonal. De lehet bilibe lóg...
Szerk2.: Nem tudok írni már megint...
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40923 üzenetére
Áh, itt van egy screenshot és a 399 és 499 mellett létra és vonalas pí van
USD
SGD -
sutyi^
senior tag
válasz
Petykemano #40865 üzenetére
Ezt honnan szülték? Csak azért kérdezem, mert a kínai anyagban is csak annyi volt a kérdés hogy hova pozíciónálják ezeket a kártyákat, és csak annyi volt a válasz hogy RTX 2070 fölé.
Kettes dolog ami még nem tisztázott hogy az árak SGD-ben vagy USD-ben értendőek...
Csak mert SGD-ből átszámolva és levéve a 7%-os lokál ÁFA-t, úgy rögtön ~340USD és ~270USD árakat kapunk belőle.
Ami csodásan közel van az itt közutálatnak örvendő AdoredTV jóslatokhoz...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #40887 üzenetére
Mint írtam nem muszáj ezeket használni, de ezekkel a Microsoft lényegében azt kínálja fel, hogy Full HD-s igénybevételből tudjon számolni a motor 4K-s minőséget. Azért ez nem olyan rossz dolog, főleg úgy, hogy alig kell vele dolgozni a program szintjén. Ez lesz igazából az új Xbox killer fícsőre, de nyilván PC-n is elérhető, sőt, itt lesz kitesztelve, hogy mire jön az Xbox next, akkora már rengeteg motor támogassa, és szimplán ki lehet vele szolgálni a 8K-s tévéket is, anélkül, hogy a 8K-s felbontást ki kellene számolni, miközben a minőségkülönbség a natív és a trükkös opció között alig észrevehető.
Mindenki eldöntheti, hogy akarja-e vagy sem. Rengeteg metaparancs egyébként működik a régebbi hardvereken is, de az újak sokkal hatékonyabbak ebből a szempontból.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #40876 üzenetére
Maximum a Google, de csak tesztre, mert megfeleződik a kiszolgálható játékosok száma, vagyis ugyanazt a központot kevesebb játékos befizetéseiből kell fenntartani, ami nem éppen jó dolog. A legtöbb gépben tehát marad a dual Vega 10.
-
Z10N
veterán
válasz
Petykemano #40865 üzenetére
Valamit nagyon tudnia kell, mert nemhogy olcsobb, hanem meg dragabb is. Meg ha $299 lenne akkor se vennek annyira az "RT hianya" miatt. De $399-ert meg a fanatikusok se fogjak megvenni. Mellesleg nem ezt harangoztak be $249-ert meg anno? Ilyen arak mellett marad a konzol, bar azok is dragulni fognak. A hab a tortan az lesz, hogy 7nm-rel kapunk majd +200MHz-t, ha nem optimalizaltak erre, ami rohej. De ne igy legyen.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano #40865 üzenetére
De igen. Tobb ertelme lenne ha a $399 a 2070 a $499 pedig a 2080 szintjem van, de figyelembe veve hogy a RVII van a 2080 ar es teljesitmeny szintjen ez valoszinutlen.
-
válasz
Petykemano #40855 üzenetére
Ez igaz is lehet, mert elméletileg jön a 2070 TI (ugye Vega 56 VS 1070 és TI esete a forgatókönyv) de ez azt jelenti, hogy árban nem mennek Nvidia alá, sőt... valoszinuleg NV leviszi a 2070 árát és a TI verzió lesz 499$. A 2070 és a 2060 között kb 15 % van, de az 350 dollár. Első reális ar infó szerintem.
-
Jacek
veterán
válasz
Petykemano #40855 üzenetére
Az meg kb Radeon VII nem? mondjuk 499-ért jó is lenne/bili
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40843 üzenetére
és ebből melyikek sejthetően Naviban is meglévő képességek ?
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40841 üzenetére
Ha nem haragszol a húngaró-t választom.
Epyc-nél a magonként 4 szál az ami a GPUknál a parancsfeldolgozó.
parancssori processzor és 8 ACE ->virtualizációt támogató parancsprocesszor, 4 ACE ,2 HWS
lehetővé téve számunkra, hogy párhuzamosan futó több allistában virtualizáljuk a parancslistát."Ez ideális a virtuális valósághoz, ahol a GPU-t gyakorlatilag két azonos GPU-ként futtathatjuk, amelyek mindegyike a GPU grafikus erőforrásainak felét használja, és így lehetővé teszi, hogy minden parancslista kezelje egy másik képet az ügyben például a VR-t az osztott keret rendereléssel anélkül, hogy fizikailag létező másik GPU-ra lenne szükség, és a két GPU-k két különböző memória-kutakkal való összehangolásából eredő problémák nélkül."
Egyrészt nagyon jó másrészt pofon a chiplet elméleteinknek GPU fronton.A Core Fabric-ban egy 64KB RAM Scratchpad, a Global Data Share vagy a GDS. Ez az a rész, amely a mai napig az első GCN-től kezdve a legkevésbé fejlődött, és nagyon kétséges vagyok, hogy látni fogjuk annak fejlődését. Egyértelművé kell tenni, hogy ez nem egy gyorsítótár, hanem olyan memória, amelyben annak használatát kifejezetten a kódban kell bejelenteni, de nem érdemes rá koncentrálni.
" a részletesség szintjét automatikusan szabályozzák"
Ha a nyuszi messze van így néz ki bal ha meg közel akkor jobb és ez automatikus."Az a tény, hogy a primitív árnyékolókat teljesen Vega-ban dobták el, de egy levelezőlistában az AMD egyik mérnöke azt válaszolta, hogy ezt a GPU következő generációjában (GFX10 / Navi) támogatják, és ezért ez lesz az egyik a PS5 GPU-ban látható dolog."
A DSBR az Nvidia Tile Caching-nak felel meg, amely a Maxwell-ből származik, de az AMD-ben ez a Vega-ból származik, és mivel a BVH nem lehetséges anélkül, hogy a raszterizált egység DSBR lenne, ez magyarázza, hogy miért kell a Neon Noir Crytek demónak legalább Vega 56"
Milyen VS tartalmat hozott ide uram ?még a végén kiderül NVben már van primitive shaders
Klassz cucc lesz ez és van egy hatalmas előnye SOKKAL JOBBAN megszabhatja a saját maga útját míg a Navinak továbbra is csak ott van előnye amely modern motrokba már beépültek a képességei. -
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40796 üzenetére
Érdekes hogy a linkeden a Huawei Says US ban is ' in no one's interest' -en akadt meg a szemem.
Viszont az itt oFF lenne de mégiscsak megérne egy beszélgetést KÍNA.
Tehát akit Kína nem érdekel az lapozzon, picit összefoglalom.
Először is Trump megint bekeményített a héten 5-ről erősen akarja növelni a Kínai vámokat. Ez durván betehet AMD-nek NV-nek és sajna a komplex iparágnak erről sok elemző cikk született.
Az hogy egy termék elbukik e ma nem csak azon múlik hogy sikeres e.
Termékekbe kerülnek kiskapuk kormányok hivatalok kérésére, hatalmas konszernek és tőkések döntenek országokról részvények inogtatásáról. De nem is erről fog szólni a kommentem. Egyrészt betettétek hogy megint jön egy coinláz, nos eddig mindig jött egy láz amikor AMD fő termék megjelent és most ismét várunk egyet... Kínába ugye be fogják tiltani a bányászatot idővel, nem csoda hogy keresi a helyét az iparág főleg hogy meghatározó...De ez inkább Geopolitikai átcsoportosulás.
Sajnos a SUBOR Z is Rest In Peace-re futott ( Pinkyé az érdem) Mivel AMD egyik meghatározó Kínába szánt félkonzoláról van szó azt gondolom erről itt is beszélni kell. És akár még ABU segítségét is kérném ez ügyben.
Sokszor beszélünk itt arról hogy az AMD mint szerkezeti egysége és a megértése nélkül nem értelmezhetőek a történések. Hivatalosan rá lehetne erre kérdezni mi PR rigmus erről ?
Van egy termék Semi custom foglalkozik vele, és befuccsol, ilyenkor mi történik ? Hogyan működik a Semi Custom financiális alapja, ugye itt egy várt termék folyamatos csúszásáról volt szó.
az indokok között lehet sejteni hogy kifutottak az időből és hogy a játékok nagy részét ma már telefonra veszik az emberek és nem konzolra...vagy más.
"Now, the 800 million gamers in the Chinese market are overwhelmingly focused on PC and mobile games. According to the 2018 China Game Industry Report, console and console game sales accounted for only 0.5 per cent of industry revenue, compared to 62.5 per cent from mobile, 28.9 per cent from PC and 5.9 per cent from web games" -
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40776 üzenetére
Ha bemegy manó úr a Vega szobába és szemlélődve néz ott már 215-ért van Radeon VII
244 Euro meg egy 56 amihez jár a Tom Clancy The Division 2 Gold Edition és a World War Z Nem gondolom hogy ezek rossz ajánlatok.
Boncolhatjuk az energiafogyasztást, célzottan felteszek egy kérdést:
Mennyit várunk a 7nm Vega és 7nm EUV-s eljárással készült Navi közötti fogyasztáseltérést
ha azok feltételezve de nem megengedve azonos órajelet és 4096 magot tartalmaznának.
Itt ugye nincs csíkszélességváltás. max a mozaik raszterizáció működése lett javítva (hybrid render with deferred Primitive Batch Binning), vegyük ki a chiplet elméletet is nincs IO.
---
.Ishi. Úr : a három kívánságból kettő teljesülni fog, azért már az is valami
Így azért hogy kimondjuk az Instinct szót más bár ugye itt szerverekbe szánt Navikat már elfogadottnak vesszük nem bejelentett formában.
Amdnél azért nehéz kijelenteni dolgokat mert ugyanaz a hardver lát el más célterületeket és sokszor csak egy driver /OS az eltérés. Ha tudjuk hogy van Navi és szállítják akkor ugye... -
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40774 üzenetére
Egyébként az AMD webshopjából jelenleg nem lehet AMD Radeon VII-t kapni.
-
Jacek
veterán
válasz
Petykemano #40774 üzenetére
Ne akarjon már a VII fölé árazni amikor a mostani 2080 is olcsóbb és gyorsabb..
-
válasz
Petykemano #40755 üzenetére
Nem egészen értem a felvetesedet, hisz egy alapból 20-30 %kal gyorsabb kártya 10 %kal lassabb lett mint az 1650 UV hatasara, ráadásul AMD címekben
Valószínűleg válogatva sokkal többe kerülne a kártya, így még ki tudják szűrni/el tudják adni a nagyobb energiaszivargassal rendelkező GPU kat és jobb a kihozatal.
Szerintem jól csináltak az RX szeriaval a dolgokat,a bányászat meg más téma, de az is hozott nekik a konyhára. -
válasz
Petykemano #40745 üzenetére
köszi, ez jól esett most!
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #40745 üzenetére
hogy erre nemgondoltam.
teljes megvilagosodas. szoval Jim az AMD uj egyszemelyes marketingosztalya -
hokuszpk
nagyúr
válasz
Petykemano #40738 üzenetére
mostakkor a marketingosztaly megsem ment at ugy unblokk az Intelhez ?
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40738 üzenetére
Itt a primitive shaders-ed szabadalma.
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40737 üzenetére
Ez valószínűleg valami promo video, reklámanyag.
Az abban felcsillantott PCB-n ez olvasható:AMD
RadeonTaiwan
-
válasz
Petykemano #40726 üzenetére
Lol azért van ott más finomság is.2070TI +2080TI-R
-
imi123
őstag
válasz
Petykemano #40725 üzenetére
Nesze semmi?
Akkor egy klasszikust idézek "A semmi az nem nincs, hanem van" -
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40725 üzenetére
Gyöngyszem volt ez a 40-50 komment várjál még gyönyörködöm benne .
Na szóval azért nem egészen semmi az infó, nemrég még sárral dobáltak mert betettem egy 7nm es termék 2 GHz-es tesztjét teljesítményhozzámérési célzattal, 2 GHz ugyan... egy Navi nem mehet annyin... LOL
Pár leak makacsul tartja magát.
Szignifikáns azért egy külföldi fórum beszélgetés ott tényleg az megy oda akit érdekel. Szóval nincs Navi 12 csak 10 meg 14, (igaz ez már meg volt írva)
A 12 csak Almás driverben szerepel PC-n még nem lelték nyomát. -
Envo_
aktív tag
válasz
Petykemano #40725 üzenetére
"Nesze semmi fogd meg jól."
Ők is ugyanezt írták a tweet mellé amúgy
-
Petykemano
veterán
válasz
Petykemano #40725 üzenetére
Számoljunk csak
a TPU tesztje szerint a 2070 (@2560x1440)
- 570-hez képest 2.18x
- 580-hez képest 1.92x
- 590-hez képest 1.71x-os
- vega 56-hez képest: 1.3x
- vega 64-hez képest: 1.18x
- radeon VII-hez képest: 0.94x
teljesítménnyel rendelkezikEzek rendre:
- 1168/1244 Mhz és 32CU
- 1257/1340 Mhz és 36CU
- 1469/1545 Mhz és 36CU
- 1138/1474 Mhz és 56CU
- 1200/1536 Mhz és 64CU
- 1400/1750 MHz és 60CUA plutyka meg:
2Ghz és 40CUAkkor tehát a fentiekből rendre (turbóval számolva):
- 1.61*1.25 = 2.01
- 1.49*1.11 = 1.65
- 1.29*1.11 = 1.43
- 1.36*0.71 = 0,96
- 1.30*0.62 = 0.81
- 1.14*0,67 = 0,76
részt magyaráz a frekvencia és a CU számA frekvencia és a CU szám által magyarázott
- 570-hez képest 8%
- 580-hez képest 16%
- 590-hez képest 19%
- vega 56-hez képest: 35%
- vega 64-hez képest: 45%
- radeon VII-hez képest: 24%
többletet más architekturális fejlődés vagy balanszírozás magyaráz.Persze ha eléri a 2GHz-et és 40CU és 2070 teljestmény.
Raádásul 200W-ot szabadna fogyasztania. Najó, legyen 225W. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #40707 üzenetére
Ezért írtam azt, hogy nagyon régiek a leképezők, mert a mai játékok már nem a CPU-n csinálják a cullingot, hanem a GPU-n. Egyszerűen utóbbi sokkal hatékonyabb. Más előnye is van egyébként, mivel GPU-driven pipeline-nal jelentősen csökkenthető a rajzolási parancsok száma. Ez hasznos volt az évtized elején, amikor elkezdték bevezetni ezeket a megoldásokat, míg az újabb API-kban aszinkron compute-ot lehet alkalmazni. Ugye az explicit API-k mellett a rajzolási parancsok száma nem annyira kritikus, de mint írtam majd egy évtizedes megoldásokról van szó, amit régi problémák kezelésére találtak ki. Van amúgy ezeknél hatékonyabb megoldás is, de az a pipeline módosítását igényli, mert le kell cserélni bizonyos shader lépcsőket. Ezekkel a megoldásokkal el lehet engedni a gyeplőt, csak ma még nem hasznosak, mert nincs olyan API, ami támogatja a szükséges grafikus futószalagot. Nyilván később lesz, és hardver is van hozzá, hiszen a Vega és a Turing támogatja ezeket az új shader lépcsőket.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #40695 üzenetére
A compute culling már úgy 8 éve bőven velünk van. A háromszögek korábbinál hatékonyabb kivágása nem újdonság, nagyjából 10 éves projektek, amelyeket számos aktuális motor már évek óta támogat (szerintem a mi tesztcsomagunkban is alig van olyan játék, ami nem ilyen). Az más kérdés, hogy vannak akik még nem támogatják, mert nem tekintik kritikusnak azt a geometriai részletességet, amit ezzel el lehet érni.
(#40698) gbors: Mint írtam egyelőre csak a World War Z használ szabványos subgroup shadereket. De azt is leírtam, hogy a terminológia alapvető működése miatt egy játék nem elég a következtetésekhez, talán még húsz sem lesz az. Tényleg nagymértékben befolyásolja a teljesítményt a fordító, valamint az, hogy az adott GPU az adatmegosztásra milyen hardverállapotban kényszerül. A mai multiprocesszorokat arra tervezték, hogy a helyi munkacsoportok között a helyi adatmegosztással megosszák az adatokat a compute shader futtatásához beállított hardverállapottal. A subgroup azt követeli meg, hogy a helyi munkacsoportoknál kisebbeknél is legyen adatmegosztás, akármilyen hardverállapot mellett. A hardver nyilván képes rá, elvégre a compute shader támogatása ezt már lehetővé teszi, csak a hardverállapotok nagymértékben módosítják ám a multiprocesszor működését, amivel erősen javul vagy éppen csökken az adatmegosztás hatékonysága.
És akkor ott a szoftveres kérdés, mert a GPU-t azért lehet ám vezérelni driverből, tehát az se biztos, hogy ahogy ma működik egy GPU, az úgy marad a jövőben. Valszeg az AMD úgy marad, mert ők az AGS-en azt csinálják, hogy stateless lesz minden adatmegosztás, és gondolom ezt használják szabványosan is, de például az NV-nél már sok a kérdés, mert náluk nincs stateless mód. Emiatt még sokat kísérletezhetnek azon, hogy mi a legjobb. Valószínűleg nem az, ami most van, tehát az aktuális driverekkel a hardver még nincs a teljesítménye határán. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano #40675 üzenetére
Tehát megvizsgálták a hardvereket a régi programokon, miközben a legtöbb mai motor már GPU-driven pipeline. Ügyes.
-
válasz
Petykemano #40675 üzenetére
Jó cikk
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano #40675 üzenetére
Azért nem véletlen mentek rá a Vega-nál többek között az órajel növelésére, főleg a Radeon VII-nál, nincs is bekapcsolva az összes CU, de az órajel közelíti a 2ghz-et, ami azért így már masszív előrelépés a Polarisok többségéhez képest.
-
Devid_81
félisten
válasz
Petykemano #40662 üzenetére
Chiplet ize, azt akartam irni en is, de nem jott ossze
-
#82819712
törölt tag
válasz
Petykemano #40647 üzenetére
Eltőrlik a driver választást.
Radeon Pro WX and Vega FE owners can now choose either the Pro driver or the usual Adrenalin driver to install
Magyarán megszületett a második teljes értékű 16 GB-os játékkártya AMD oldalon.
Jöhet a Minecraft 8K.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- SSD kibeszélő
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Magisk
- Google Pixel topik
- Milyen széket vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- 3D nyomtatás
- ldave: New Game Blitz - 2025
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 7420 - i7-1185G7 I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" 4K I Cam I W11 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A20e/Samsung Galaxy A40/Samsung Galaxy A04s/Samsung Galaxy A03s
- Új Apple iPhone 16 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 3 Év Garanciával
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged