- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Flip6 - színt lép
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Telekom mobilszolgáltatások
- iOS alkalmazások
- Tesztpadon a One UI 8.5
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
válasz
sakal83 #57199 üzenetére
Némileg 10% fölé tippeli egy viszonylag hiteles forrás.
Mondjuk ez a gyorsulás valószínűleg a magasabb felbontások esetén lesz tapasztalható, mert alacsonyabb felbontásokat még jó hatásfokkal ki tud szolgálni az Infinity Cache, így azoknál a felbontásoknál a gyorsabb GDDR6 nem is igazán tudja kifejteni a pozitív hatását. Amíg az Infinity Cache győzi kapacitással, addig főleg a GPU kicsit megemelt órajelén múlhat majd a sebesség.
Kérdés, hogy az AMD végre elengedi-e a fogyasztást az nvidiás szintekig. 450+ wattból a 3 GHz+ sebesség is meglehet a mostani 2,8 GHz-re korlátozás helyett, és akkor még a FullHD esetén is komoly gyorsulás érkezhet. -
sakal83
addikt
Sziasztok
Ez a 6x50 mennyivel lesz kb erosebb mint a 00as változat? Lehet esetleg latni belole valamit már?
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Talán. Akármikor hozható, mert ez fullon kész hardver. Ugyanígy az új GeForce is hozható akármikor. Az jött is volna már, ha a tesztelés nem tár fel problémát, így azt ki kell javítani kiadás előtt. Nyilván az egyetlen akadály a tesztelés, amit el kell végezni, de amúgy ezek könnyen piacra dobható hardverek.
Stratégiai jelentőségük egyébként lehet. Az új csúcs hozzászoktathatja a felhasználókat a nagyobb fogyasztási szintekhez. A mostani 300-350 wattról túl nagy ugrás lenne a 450-600 watt. Szóval jön egy köztes állapot, hogy végül a next-gen étvágyának extrémmé válása tűnjön. Ha így nézed, akkor van értelme a fingreszelésnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Radeon RX 6950 XT-nek nincs értelme, de mivel az egész hardver fejlesztési költsége kimerül egy új BIOS-ban, így nem kockáztatnak a kiadásával. Az AMD már régóta csak a legújabb steppingre épülő Navi 21-et gyártja mindenhova, és ma már erre épül az összes partnerük RX 6800-6900 dizájnja. Ebből egy 6950 XT-t rém egyszerű csinálni. Kicserélik a GDDR6 memóriát rajta, és a BIOS-t. Még a NYÁK-ot sem kell áttervezni. A befektetési költség nem több 3000 dollárnál, mivel az automatikus teszteket újra kell paraméterezni, de ennyi. Ilyen kis költséggel még akkor is megéri ezt kiadni, ha mellé jön egy next-gen, egyszerűen nincs mit veszteni rajta.
Ezek amúgy tényleg fingreszelésnek tűnnek, és tulajdonképpen azok is, de annyira kicsi a megvalósításhoz szükséges befektetés, hogy megéri belevágni. Ez igaz mindkét oldalra.
-
Komplikato
veterán
válasz
Petykemano #57188 üzenetére
Off: Mert amikor a maffia, drogkartelek és bárki más WOW aranyat használt pénzmosásra és fizetésre, akkor rengeteg bankban lehetett azt átváltani?
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #57190 üzenetére
Technikailag persze minden lehetséges. Papíron akár a drogokkal, vegyi-/biológiai-fegyverekkel, gyerekpornográfiával és hasonlókkal azonos büntetési tételt is meghatározhatnak a kriptokereskedelemben résztvevőkre, de attól még nem fog megszűnni.
-
Alogonomus
őstag
Anno a Navi 21 november közepén jött ki, a Navi 23 viszont csak 9 hónappal később, hiszen arra a szintre már ott volt az 5700 XT.
A 6950 XT állítólag már áprilisban kijön, a Navi 31 pedig valószínűleg november közepe felé érkezhet, viszont a Navi 33 várhatóan megint csak a generáció vége felé érkezhet, hiszen ott van még előtte a Navi 32 is, ami új teljesítményszintet hoz. Így a 6950 XT még egy bő évig lehet majd a legerősebb Navi 2x kártya, és lefedheti a Navi 33 teljesítményszintjét, csak még nagyobb fogyasztásból. Majd a Navi 31 és 32-es modellek piacra dobása és a haszon bezsebelése után elég lesz ráfordulniuk a Navi 21 csúcsmodelljének takarékosabbra váltására. -
Petykemano
veterán
válasz
Alogonomus #57189 üzenetére
De most arról beszélünk, hogy technikailag mennyire lenne kivitelezhető, vagy hogy meg van-e az ehhez szükséges politikai akarat?
-
Alogonomus
őstag
válasz
Petykemano #57188 üzenetére
Mert az anonim számlákat is olyan könnyű volt globálisan nagyjából felszámolni egy sima fenyegetéssel? Nagyjából egy évtizedig egyeztettek a megvalósításon, és csak utána hirdették ki a lehetséges büntető intézkedéseket a renitens bankokkal/országokkal szemben.
Az egy dolog, hogy mostanában népszerű téma például Oroszország esetleges kizárása a SWIFT rendszerből, de a SWIFT rendszer ereje pont abban rejlik, hogy a legtöbb ország bankjai használ(hat)ják. Már Oroszország kizárásának a felvetése is komoly hullámokat vetett a Nyugaton. Egy globális kizárási fenyegetéssel a SWIFT rendszert magát gyengítenék meg, sőt talán a Nyugat ellenfelei el is indítanák a hatására a saját elszámoló rendszerüket, amitől a SWIFT nagyjából el is veszítené az erejét, de még inkább a Nyugat mondhatna le a SWIFT felügyeletéből következő befolyásolási lehetőségeiről.
A kriptopénzek bedöntésével ráadásul rengeteg nyugati állampolgár vagyona is "elpárologna", amit a szavazóhelyiségekben biztosan "törlesztenének" is a kormányokon. -
Petykemano
veterán
válasz
Raggie #57187 üzenetére
"Csak hogy tudd, meddig tart betiltani a bitcoint: az amerikai kormány a pénzmosás, terrorizmus finanszírozás, drogkartellek és a zsarolóvírusok miatt kötelezi a nemzetközi utalásokat, a SWIFT hálózatot üzemeltető céget, hogy ne szolgáltasson olyan pénzintézetnek sehol a világon, amelyek banki szolgáltatást nyújtanak kriptotőzsdéknek és egyéb elfogadóhelyeknek.
Ekkor a bankok dönthetnek: megtarják ügyfélnek a kriptotőzsdéket és megszűnnek banknak lenni nemzetközi utalás hiányában vagy kidobják a kriptotőzsdéket és onnantól senki nem fogja tudni valódi pénzre váltani a coinjait egyetlen országban sem, majd csak cserélgetik egymás között az ilyen coint az olyan coinra. De ezt csak így zárójelben azoknak, akik azt gondolják, hogy a bitcoint nem lehet betiltani. Nem is kell, elég ha pénzre nem lehet váltani őket. S azt ilyen egyszerűen el lehet intézni. Csak akarat kérdése és onnantól egy nap az egész."
[link] -
Raggie
őstag
válasz
Petykemano #57186 üzenetére
"PoW alapú kriptovaluták betiltása"
Ezt kellene tenni egyébként. Vagy legalábbis limitálni valahogy a használhatóságukat, hogy a piac szépen elássa őket.
Mondom ezt úgy, hogy én is a te általad leírt kategóriába esek, aki vett egy GPU-t és kitermeltette vele az ártöbbletet a bányában. Szóval "profitáltam" én is a bányából annyit, hogy továbbra is emészthető pénzért vettem a kártyát csak nem azonnal hanem kb egy év alatt. De ettől függetelnül sokkal jobban örülnék egy a régihez hasinlító normálisabb piacnak, ahol a VGA-k újra nem pénznyomdák hanem "csak" gamer hardverek... -
Petykemano
veterán
Szerintem nem nőnek égig a fák.
Az elmúlt 1-1.5 évben ha valaki nem kifejezetten és csakis ipari célú bányászatra vett egy kártyát, hanem egy gamer, szerintem az is annak biztos és megnyugtató tudatában fizette ki a 2-3x felárat, hogy az a kártya majd napi $2-4 (havi $50-100, évi $500-1000) profitot fog termelni, vagyis egy év alatt elég biztosan ledolgozza a felárat, 2 év alatt ingyen volt.Ha a bányászatból való vastag profitabilitás megszűnik (kriptovaluta áresés, ETH2.0, PoW bányászat, ad absurdum PoW alapú kriptovaluták betiltása, stb) , szerintem jelentősen megcsappan majd azok száma, akik eddig hajlandóak voltak kifizetni az emelkedő árakat.
Ez persze nem azt jelenti, hogy ne lenne majd $2000-os kártya, mert mindig lesz pártízezer vásárló, akiknek a pénz nem számít, vagy másként termel a jó gpu.
És azt se, hogy minden visszaáll a "régibe" -
válasz
Petykemano #57184 üzenetére
Hát igen. Igazából egy gyári OC lesz ez semmi több. Gondolom kicsit magasabb fogyasztás ezzel járó kis gyorsulás, aztán kb ennyi.A 6950 gondolom kap egy komolyabb árcédulát, teszem azt $1500 ha a 3090Ti $2000 lesz MSRP ben.
Komolyan feldugnám oda ahova gondolom az Nvidiának is a 3090 Ti-t meg ezeket is az AMD nek. Hülyére vesznek minket.
Teljesen feleslegesek, így meg főleg 7 nm-n. Most a Reddevil kártyák out of the box hozzák ezt a szintet vagy többet. -
Hellwhatever
aktív tag
válasz
Alogonomus #57181 üzenetére
Vagy ezt a refresh szériát nem tartják majd relatíve sokáig piacon. Állítólag az N5 az RDNA 3 felsőház kiváltsága lesz, alatta az a szegmens ami válthatja a mostani refresh-t pedig N6 lesz.
-
válasz
Alogonomus #57181 üzenetére
értelmetlen mindkét oldalnak ez a fingreszelgetése. RTx 3090Ti -super refresh titanium meg RXR6950xtxtxt... elég lenne ha lehetne kapni őket erre vágyunk páran. Mintha egymás közt játszana két gyerek.
Nagyon ráférne mindegyik gyártóra az, hogy az Intel oda tudjon lépni a tyúkszemükre.Remélem így lesz. -
Alogonomus
őstag
válasz
Alogonomus #57126 üzenetére
Hát így már annyival nem lesznek gyorsabbak a refresh kártyák. Gondolom az N6 kell az új laptop termékvonalhoz.
-
Komplikato
veterán
válasz
Alogonomus #57175 üzenetére
Konkrétan egy rakás dolog jelenleg még nem is működik Nanite megoldásban. Kapásból a nem statikus objektumok, bármi ami animált vagy a szélben mozgó fák és növények. Bár erre van egy pletyka, hogy 1-2 év és megoldják. Aztán a jelenleg beépített tájgeneráló sem támogatja a nanite-ot, ez gondolom javítva lesz. Viszont bármit át lehet alakítani 1-2 klikkel nanite-ra, ami nem esik bele ezekbe.
-
T.Peter
őstag
válasz
Alogonomus #57164 üzenetére
1. A fortnite mar UE5-on megy egy ideje.
2. Attol, hogy tudjak stream-elni meg nem fog kevesebb helyet foglalni az ssd-n. A tarhelyre is gondolni kell. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Alogonomus #57175 üzenetére
Persze, nem kötelező azt használni. Az UE5 simán tud működni Nanite nélkül is, csak elveszted a Nanite előnyeit.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az UE5-ben nem kötelező használni a Nanite-ot. Ezt a fejlesztők tetszőlegesen kikapcsolhatják.
#57170 Gerr'y : Már ha lesz MSRP. De amúgy igen, a gyártás drágulni fog, mert több lesz a fogyasztás, az több komponenssel jár, továbbá drágább lesz a lapkadizájn is.
-
Alogonomus
őstag
válasz
#32839680 #57166 üzenetére
Talán Abu majd kijavít engem, de szerintem nagyon el vagy tévedve. A Nanite maga az UE5 új geometriai rendszere. Egy UE5 program Nanite rendszert használ, így van Nanite, hiszen abban van kódolva az UE5 alapú programok geometriája (világa).
Bár valóban nem olyan szép, mint a barlangos demó belső tere, de "némileg" nagyobb is a megjelenített tér.
Ez például 9:22-nél látható. -
-
Nem szeretnéd te azt, mert akkor nem DX lenne, hanem a domináns gyártó szabványa... volt már ilyen a 3dfx időkben, a glide... én nem kívánom azt vissza.
Legyen "közös szabványos" csak minden, az a jó a piacnak, és akkor minden gyártó majd leköveti.
Max lehetne opensource, és akkor minden gyártó beleszólhatna mi lesz végül. -
Alogonomus
őstag
válasz
#32839680 #57155 üzenetére
Ez a játék is átváltott UE5-re, és eléggé szépnek tűnik, pedig a tervek szerint 500 km² fölött lesz a bejárható területe.
Amennyiben a barlangos UE5 demó a motor miatt volt 100 GB, akkor ez a játék egyértelműen csak folyamatos adatstreameléssel tud majd működni.Elvileg a Fortnite lesz a legkorábban érkező UE5 játék. Valamikor idén nyáron vált az új motorra. Akkor meglátjuk, hogy mennyit foglal el egy tényleges UE5 játék.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már rég van optimalizálás rá. Akkor volt, amikor az Early Access megjelent. Az AMD és az NV figyelt erre, még drivert is adtak ki hozzá.
Ott a Gears 5, az eléggé az a szint, és az Unreal Engine 4, igaz a Microsoft eléggé átírta.
Az Unreal Engine 5-ben most is van teljes értékű DXR támogatás, csak a jelenleg módszer nem működik jól a Nanite-tal, így ez a két rendszer sok szempontból kizárja egymást. Ha tehát a Nanite működik, akkor a DXR nagyon korlátozottan használható csak.
#57153 gejala : Aki akar. Azért jönnek az új tápcsatik, hogy lehetőség legyen ezekre a 450-600 wattos VGA-kra.
-
Egyertelmu,hogy lesz majd Nvidia optimalizalas,nem azt mondom hogy nem lehet,de az nem egy ilyen techdemora tortenik hanem vegleges jatek es mukodo dx 12 RT alapjan.
Az unreal 4 demo szintjet sem igen lattam a mai napig jatekokban,szoval majd erre terjunk vissza kesobb milyen lesz a teljesitmeny teljes ertekű RT tamogatassal.
Ha jol tudom nvidia nagyon varha a direct storaget az ue5 höz.morgyi: valoszinuleg az RT a dx ben fejlodik mas folyamatosan.
-
gejala
őstag
És ki fog ilyen fogyasztású kártyákat venni?
Max vízzel lehet valahogy meghűteni, de még úgy is meg fogja főzni a mellette levő SSD-ket, amik alapból is 80-90 fokosak.
Nekem már a 250W-os 2080S is szétfűt mindent, pedig top hűtés van rajta egy tágas házban. Dupla ennyi fogyasztás már őrültség. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gejala #57151 üzenetére
Nagyon sokat fognak ugrani. Részben technológiából, részben pedig a fogyasztás növeléséből, mert az AMD a csúcskártyákat már nem 300 watt alá, hanem 450 watt környékére tervezi. Az NV is fog ugrani, mert ők a top GeForce-ot 600 wattra paraméterezik, ami még nagyobb előrelépést prognosztizál.
És a next kártyákból már a Navi 33 működik, ráadásul csapkodja a Navi 21 hátát, tehát elég erős hardvernek tűnik annak ellenére is, hogy 150 watton belül van a fogyasztása, és a memóriabusza is csak 128 bites. Továbbá a Navi 33 a legkisebb a készülő Radeonok közül, kb. Radeon RX 6600 XT-hez hasonló kiépítésű VGA-k hozhatók rá. Lesz még nála két gyorsabb dizájn.
Ezért se nagyon éri meg a mostani túlárazás mellett vásárolni erősebb hardvert, mert nagyon gyorsan kicsinálják az új VGA-k a jelenlegiket.
-
gejala
őstag
válasz
Alogonomus #57128 üzenetére
"A Navi 31 viszont várhatóan egy Navi 21 vagy GA102 teljesítményének bő dupláját nyújtja majd"
Kizártnak tartom, hogy ekkorát tudnának ugrani. Brutális backend kell ahhoz, hogy 4K-ban ráduplázz a 3090 sebességére. Max olyat tudok elképzelni, mint Ampere-nél, hogy papíron van dupla Tflops, de ez fpsben már közel sem jön ki.
A 4K annyira más megközelítést igényel, mint 1080p/1440p, hogy nem lehet könnyen gyorsulni. Hiába gyorsítják fel a frontendet, mint ahogy régebben szokás volt, a 4K a backenden múlik, ott meg nem tudsz könnyen duplázni/triplázni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az Epic Games alapvetően Threadrippert és Radeont tartalmazó PC-ken fejleszt. Ez azóta van így, amióta az AMD elkészítette az RGP-t, és súlyos, 10%-os általános lassulást okozó hibát tárt fel az UE4-ben, amit más profilozó korábban nem vett észre. Mivel ez jelentős probléma volt, így áttértek Intel+NV-ről full AMD-re, hogy ezeket a jövőben észrevegyék. És ezzel semmi gond nincs.
Viszont a fentiek nem jelentik azt, hogy az NV nem kap optimalizálást. A Radeon arra kell, hogy a hibákat felfedezzék, utána könnyen lehet optimalizálni a GeForce-okra, mert az Epicnek vannak ilyen gépei is, csak nem ezeken írják meg a motort, ugyanakkor utólag leoptimalizálják rá, és le is optimalizálták már az UE5 Early Access esetében is. Az NV is írt ugyanazon a napon egy blogot az UE5-ről: [link]
Amit teljesítményt most látunk a motorban, az lényegében az, amit látni fogunk általánosan, mert az NV és az AMD is hozzáfért a kódhoz, már hozzáfértek 2020-ban is, és specifikusan a hardvereikre tudták optimalizálni a javaslataikkal, amiket nyilván az Epic beépített, nincs okuk arra, hogy a gyorsabb kódot visszautasítsák.
Ha lenne ilyen, akkor minden játékhoz külön VGA-t kellene vásárolnod. Nem véletlenül vannak olyan API-k PC-n, amilyenek. Persze lassabban fejlődnek, mert sok hardvert fednek le, de akinek gyorsabb fejlődés kell, vehet egy konzolt.
#57146 morgyi : Akkor még lassabban fejlődne. A DirectX-et a Microsoft tartja olyan szinten, ahol van, és látható, hogy a Vulkan sokszor lemaradva hozza be az újításokat.
#57147 Alogonomus : Az UE5 használni tudja a dedikált RT célhardvereket a lapkákban, csak abban a formában nem jó neki, ahogy most elérhetők. De egy későbbi formában rendkívül hasznos lesz számára. Ehhez nem kell a hardverek jó részétől búcsút inteni, mert sok RT-vel kapcsolatos problémára hasznosabb a fixfunkciós egység, viszont a bejárás pont olyan lépcső, ahol a programozhatóság hiány inkább hátrány. Ez van. Nyilván nem véletlen, hogy a Microsoft már most a traversal shaderről ír a DXR specifikációs felületén. Ők is látják ezt a problémát.
#57148 b. : A Microsoft tudja mit akar, csak akarni valamit a legkönnyebb. Megvalósítani azt már nehéz. És nyilván a Microsoftnál az is ott van, hogy a következő DXR-t most már nem ártana olyanra tervezni, ami a különféle előnyök mellé nem ad egy rakás limitet, mint a DXR 1.0 és 1.1.
-
válasz
Alogonomus #57147 üzenetére
Dehogy szakitott.A konzolokban is dedikalt reszegysegek vannak RT re, amik befoghatoak Altalanos szamitasi feladatokra.
Nvidia RT magok kizarolagos celhardverek ennyi a kulonbseg,ezert adott feladatban gyorsabbak ha pedig nincs RT szamitas ,akkor nem csinalnak semmit,ergo feleslegesek.
Kinek melyik megkozelites tetszik.Mivel RT nelkul sem latom hogy ez a szilicium, amit erre pazarolnak lemaradast okoz,RT alatt pedig gyorsabbak ezert egyaltalan nincs problema egyelore ezzel.
Ami gond,hogy Microsoft sem tudja mit akar.
A jovő persze az lesz ,hogy ezek az celreszegysegek eltunjenek de ahhoz meg nagyon sokat kell altalanos szamitasi teljesitmenyben noni,mert a Raytracing amit most latsz a jatekokban igazaból szinte nulla.Olvastal ilyet tolem a DLSS rol hogy ugy nezem egy radeonhoz az eredmenyeket?
En a teszteknel minden felskalazos eredmenyt atugrok dlss,vagy FSR .Nem relevans szerintem.A kollaboracio a fenti jatekoknal egy mukodo jatekot takar, mukodo RT vel,mukodő dx 12 API ra forditva,nem egy techdemot driveres tamogatas nelkul felig sem mukodo RT vel es felskalazassal.
Termeszetesen pont azert irtam a Controlt hogy kb ennyire relevans ez a kis tesztecske. -
Alogonomus
őstag
Természetesen a felskálázás csak akkor nem csökkenti a végeredmény értékét, ha a DLSS volt az elkövető?
A Metro, Control, ilyesmik a közelmúltat jelöli, ahonnan indult az RT, és ami - hogy a szavaiddal élve válaszoljak - egy Nvidia kollaboráció eredménye és elsősorban az RTX GPU jához készült. Az UE5 a közeljövőt mutatja, amerre az RT valószínűleg folytatni fogja az útját. Biztosan sokat kell még rajta csiszolni, de egyértelműen szakított az Nvidia-féle dedikált RT core követelményekkel. -
[link]
Gondolom nem kell hozza zseninek lenni,hogy az ember rajojjon hogy a TSR optomalizalasa es fejlesztse nem egy RTX 3080 ra tortent az nvidia segitsegevel ha az AMD leirja hogy ok optimalizaltak a radeon GPU kra es igy konzolokra egyuttmukodve az Epic kell.Az egesz DX kukaba valo.nulla fejesztesek tortennek evek alatt csak foltozasok.
En nem bannam ha lenne minden VGA gyartonak sajat bootfelulete,mint egy konzol,aztan a Windows megkerulesevel lenne egy jatekmod,aka konzol.mar reg nem itt tartanank. -
Abu85
HÁZIGAZDA
A TSR nagyon sokban különbözik az FSR-től. Egyáltalán nem az AMD fejlesztése. Az Epic saját maga csinálta meg, lényegében egyedül.
A PC-s kód nem a konzolos kódot használja. Azért nem tudja azt használni, mert a konzolon nem a DirectX 12-n keresztül fut az UE5, hanem az Xboxnak a mono hozzáférésén, ugyanis a szabványos DirectX 12-n egy csomó dolog nem érhető el az Xbox Series S/X gépeken. Ugyanígy a PS5-nél is van egy saját API, saját kódokkal. A PS5-ön az UE5 azért megy jobban, mert ott egy kész API-ja van a Sony-nak a programozható bejárásra, erre az Xbox Series X még nem készült fel, de később majd ez is meg lesz oldva. Jelenleg a Microsoft egy kísérleti módot kínál programozható bejárásra az AMD-féle Radeon Rays 4.0-n keresztül, amivel tudnak a fejlesztők kísérletezni, de nem ez lesz a szabványos felület. Ez tényleg csak arra van, hogy próbálgassák a fejlesztők a lehetőségeket.
Ebből igazából talán idén lesz valami, de nem biztos. Annyit viszont most tudni, hogy az UE5-nek a jelenlegi DXR specifikációk nem jók, nem illenek a Nanite-hoz. Kell egy olyan, aminél programozható a bejárás, amin nyilván dolgozik a Microsoft, és valószínűleg az Xbox-ra idén azért kiadják, PC-re pedig ha szerencsénk van idén, ha nincs szerencsénk, akkor majd valamikor jövőre.
Maga a traversal shader, és ezzel együtt jó eséllyel a Microsoft sem követeli majd meg azt, hogy ne rakj a hardverbe dedikált egységet a bejárásra. Csupán annyi fog történni, hogy ezt a szilíciumterületet nem tudja majd használni, mert programozhatóvá válik a futószalaglépcső. Ettől még be lehet építve a hardverbe, de traversal shaderre írt kód mellett csak dísz lesz.
A másik tényező az, hogy az UE5-ben a Lument simán meg lehetne írni DXR-re. A gond az, hogy jelenleg DXR specifikációk esetében nem lenne gyorsabb annál a szoftveres, shadereken futó sugárkövetésnél, amire most meg van írva. És itt jön elő az, hogy a programozhatóság időnként sokkal többet ér, mint a nyers erő. Konkrétan teljesítményt nyersz vele, de ez csak abból ered, hogy az UE5 geometriai terhelése egészen extrém, amire a jelenlegi DXR specifikációk egyszerűen nincsenek rászabva.Megosztottam a Lazy Build of Acceleration Structures with Traversal Shaders előadást. [link] - Ez konkrétan erről a problémáról beszél, és fel is vázolja, hogy mi rá a megoldás: egy új, általánosabban tervezett futószalag, ami több programozhatóságot tesz lehetővé.
Valójában sokkal több változás kell majd a DXR-be, hogy működőképes legyen. A DXR 1.0 egy nulladik generációs kezdés volt, aminek megvoltak a maga súlyos problémái, így a Microsoft hozta a ray query-t a DXR 1.1-ben. Ez a DXR 1.0 problémáit megoldotta, de annak az árán, hogy új problémákat generált. Szóval annyi történt, hogy a jobb kezünk helyet most a balba harapunk nagyokat. Ezeket is megoldják majd, csak újabb specifikációra van szükség, nyilván ezen a Microsoft már dolgozik. Talán lemásolják a Sony koncepcióját, ami bitang jól működik. A hardverük az Xboxban megvan hozzá, és arra építve lehet készíteni egy PC-s DXR frissítést, amit majd a gyártók le tudnak követni a hardvereikkel. Sajnos a nulladik generációs lavírozások ilyenek. Nem biztos, hogy elsőre vagy másodjára bejön a specifikáció. Ezen lehetne szomorkodni, de ezek cégek. Probléma van, megoldást kínálnak rá, a user pedig majd veszi hozzá a kompatibilis hardvert.
-
válasz
Alogonomus #57141 üzenetére
Természetesen az értelmezés megint elmaradt . a cikk azt írja hogy a TSR -rel 1080P-ből felsálázva 4 K ra...amit alapból egy AMD kollaboráció eredménye és elsősorban a Konzolok GPU jához készült . 1080p Epic setting with
FSRTSR (Temporal Super Resolution) upscaling to 4KNem hinném hogy egy Béta Unreal 5 re és egy AMD skálázó eljárásra, megfelelő PC-s API nélkül fejlesztettek volna kifejezetten támogatást a teszt kedvéért a zöldek..
De ajánlom tesztnek azt a 4x RT játékot inkább neked összehasonlításra amikkel játszhatsz is tudod. Metro, Control ,ilyesmi....Amellett :
"With that said, the documentation does admit that software-based ray-tracing comes with its own set of drawbacks, the most notable being that it only works with static meshes such as walls, buildings, stationary vehicles, and other objects that don’t exhibit motion. It can’t be used with skinned meshes either, including NPCs, wildlife, and other creatures that have a skeletal or skinned mesh. Furthermore, transparent materials are ignored by Distance Fields and treat Masked materials as opaque. This can cause significant over-shadowing on foliage, which has large areas of leaves masked out."
Segítek :
egyelőre Statikus elemeken működik, mint falak, épületek, álló járművek, és olyan objektumokon amik nem mozognak.
nem használható skinned mesh felületeken, NPC-k, állatok, csontvázzal rendelkező egyéb élőlényeken. Az mellett nem kezeli az átlátszó felületeket a lombkoronák árnyékolását és egyes maszkolt felületeket.
Jó lesz ez neked. vegyél PS5 -öt azon majd menni fog. Vagy nem.majd akkor lehet az RT dedikált egységekről szilíciumot elhagyni ha képes lesz a BVH bejárást , a Traversalt, meg a kieső teljesítményt majd shader szinten pótolni a GPu vagy a CPU.és lesz hozzá megfelelő API .
Mire ezek eljönnek elárulom neked ,hogy már nem az Ampere és az RDNA 2 lesz a porondon. Mi teljesen jól elvagyunk pár éve a szar dedikált részegységeinkkel, még a Turingot sem dobtuk kukába a javaslatok ellenére sem, pedig aztán jött az új DX...
Van egy olyan érzésem hogy Nvidia nagyon jól látta 2018 ban hogy még 5-6 évig nem lesz szoftveres előrelépés Pc-n itt meg lehet csodát várni.Nézd meg 2020 ból miket olvashatsz az Nv találgatósba . De ismerős: [link]
"A DXR 1.0-nak azzal vége is, hogy a DXR 1.1-ben jön az inline raytracing, tehát a mostani dynamic shader raytracing gyakorlatilag halott, az erre tervezett hardvereknek pedig kampó. Kellenek az inline raytracingre tervezett új hardverek, tehát a terjedést a nulláról újra kell kezdeni. Semmit nem nyertünk végül ezzel az időszakkal, csak csináltunk egy zsákutcát, amire a Microsoft csinált is gyorsan egy sokkal jobban működő alternatívát."
Hát most a Dx 1.1 is zsákutca de majd jön a Dx 1.2...megint a csoda..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Busterftw #57140 üzenetére
A DXR 1.0 és az 1.1 nem különbözik a hardveres igények tekintetében. A traversal shader az, ami az RT magok esetében használhatatlanná teszi a traversal részegységet. Ettől a többi részegység még használható, csak maga a traversal lépcső programozható lesz. És emiatt a programozhatóság miatt a Nanite is működőképes lesz RT effektekkel.
Bővebben ír a traversal shaderről a Microsoft a DXR specifikációban, a future features résznél. [link]
[link] - korábban ezt mi is megírtuk, csak azóta a Microsoft is frissítette a DXR specifikációt.
#57141 Alogonomus : Semmit nem tudnak az aktuális motorban. Az UE5 nem véletlenül használ szoftveres sugárkövetést hardveres helyett. A jelenlegi API-kban elérhető hardveres módszer egyszerűen nem hatékony az UE5-ben alkalmazott újításokkal. Olyannyira nem az, hogy szoftveresen számolni a sugárkövetést sokkal gyorsabb. A mostani hardverek még mindig ilyen nulladik generációs megoldások, és a működőképes RT-hez új szoftveres alapok kellenek. Nagyjából olyanok, amiket a PlayStation 5-nél vetett be a Sony. Azt például használja az UE5, és nem véletlen, hogy ezzel demózza az Epic a motort, mert egyelőre a Sony konzolja van szoftveres szinten felkészítve az igényeikre.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #57132 üzenetére
Csak aztan nehogy gyorsabb legyen RT magokkal.
Mert ugye 1.1-nel itt mar dobattak ki a magokat, aztan oscar bacsi meg nem jott.
Varjuk meg mennyi az annyi. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az UE5-öt érdemes figyelmen kívül hagyni, mert azzal az a nagy gond, hogy a DXR 1.0 és 1.1 specifikációkkal nem kifejezetten baráti a Nanite. Emiatt nem alkalmaz az Epic gyárilag hardveresen gyorsított RT-t, hanem próbálják ezt extrém módon minimalizálni, hogy ne dögöljön bele a virtuális geometriára szabott rendszer. Ahhoz, hogy a Nanite mellett is működtetni lehessen a hardverese gyorsított sugárkövetést szükségük van a traversal shaderre, ami viszont még nincs bevezetve egyik DXR specifikációban sem.
Maga a traversal shader egyébként kompatibilis lesz a mai RT-s hardverekkel is, csak ezek a hardverek elvesztik a traversal unitot, ha van bennük, mert a traversal lépcső programozhatóvá válik, így visszakerül a shaderekre.
Bővebben ezt a videót érdemes megnézni, és akkor ez az általános probléma érthetőbbé válik. [link]
-
Komplikato
veterán
válasz
Alogonomus #57132 üzenetére
Hogy milyen lesz a "végleges" Unreal Engine 5.0-ban, nem tudni. De jelenleg pl. áttetsző anyagokkal NEM működik a Lumen, nem statikus mesh esetén, főleg mozgó fák, növények esetén meg eléggé bugos. A Matrix demoban pont ezért valami öszvér verzió volt, ami megfelelő helyeken HW raytracinget is használt.
-
Alogonomus
őstag
Amit esetleg az RT kapcsán a jövővel kapcsolatban érdemes figyelembe venni, az az új UE5 Lumen képessége, ami egy új korszakot hoz el a sugárkövetésben, mert szoftveres alapú, és mégis bőven hozza a célhardveres sugárkövetés minőségét. Nem igényli az RT magokat, amivel egyértelműen az RDNA 2 architektúra irányába mozdul el.
Persze ezt nagyon bizonytalanul érdemes még kezelni, de az UE5 eleve az RDNA 2 kialakításához igazodik jobban, így az RDNA 2 kártyák várhatóan előnyben lesznek. -
Jacek
veterán
válasz
Alogonomus #57128 üzenetére
Ezt a hatalmas teljesítmény ugrást khhm finoman kezelném mert tuti nem raszter lesz hanem RT-ben gondolom én, raszter meg marad a 30 max 40%-ék. 3000-ért
-
Petykemano
veterán
válasz
#32839680 #57127 üzenetére
Szerintem nem elkalulálták a kapacitást, hanem az egy tudatos taktika, hogy a magasabb árú termékek piacát szolgálják ki először. Amíg az elfogy a polcról, addig nem indítják az olcsóbb terméket. Ha megmarad a polcon, akkor indítják az eggyel olcsóbbat, stbstb
Ha kétszeramnyi kapacitás lenne, talán akkor is így csinálnák, csak mondjuk nem 4 havonta indítanák az egyes szinteket, hanem 2.
-
Alogonomus
őstag
válasz
#32839680 #57127 üzenetére
Azért most belezavart a várhatóan hatalmas teljesítményugrás is. TU102 és GA102 között is csak nagyjából 30% gyorsulás volt. A Navi 31 viszont várhatóan egy Navi 21 vagy GA102 teljesítményének bő dupláját nyújtja majd, de az 5 nm miatt várhatóan pokoli drágán.
Teljesen logikus, hogy a már kiismert és már relatíve olcsón elérhető N6 gyártósorral készüljenek az alacsonyabb szintű kártyák, amik a jelenlegi csúcskártyákhoz képest így is hozzák majd a TU102 és GA102 közötti - normális szintű - 30%-os teljesítményugrást, míg a maximalistáknak ott lesz mondjuk $5000-ért a Navi 31 kártya. Aztán ha 2024-re már az 5 nm is olcsóbban elérhetővé válik, akkor a mostani Navi 21 refresh és a Navi 31 közötti 70 %-ba majd kiadnak egy új kártyacsaládot RDNA3 refresh címen. -
Alogonomus
őstag
Ez a nyárra csúszó refresh egyre hihetőbbé teszi azt a pletykát, hogy az idei év végén érkező legalább duplázódó teljesítményű N5-ös Navi 3x chipekből talán jövőre sem készül kisebb teljesítményű verzió, hanem a már viszonylag olcsóbb N6 és a gyorsabb GDDR6 által megtámogatott Navi 21/22 chipekkel fedik majd le az RX 7700/7600 teljesítményszintet, ahogy azt sokáig tették CPU oldalon a G-s processzorok kapcsán.
Kevés értelme lenne idén nyáron kiadniuk egy új kártyasorozatot, ha az év vége felé érkező Navi 31 után valamikor 2023 első felében jönne a Navi 32 is az RX 7700/7600 sorozathoz. -
válasz
Alogonomus #57118 üzenetére
Legyen így,már ideje lenne az árak csökkenésének.
Nekem is most jart le a garim,ha elromlik gondban leszek. -
Alogonomus
őstag
A "sima" 6600 a 215k, a legolcsóbb 6600 XT itthon látszólag 245k, míg a legolcsóbb 3060 a nálad is szereplő 240k.
Newegg-en a legolcsóbb 6600 XT $620, a legolcsóbb 3060 pedig használtan is $760, újként pedig $830. Mindfactory-n a legolcsóbb 6600 XT €600, a legolcsóbb 3060 pedig €680. A nyugati piacok árai alapján a 3060 ára itthon a helyén van, a 6600 XT ára viszont még komolyat csökkenni fog, ha a kereskedők is úgy akarják. Mindeközben a 6600 XT még teljesítményben is a 3060 előtt van. -
-
190-200k most a HA-n a 3050, a 6600 is akörül van. Hiába erősebb a 6600, ha valakinek az RTX és a DLSS fontos, akkor az NV-t választja.
A 3060 vs 6600XT esetén az NV kártya jellemzően drágább itt a HA-n. Ott megint csak az RTX és a DLSS a döntő, hiába gyengébb raszterben a 3060.
-
válasz
Alogonomus #57114 üzenetére
Inkább a 3060 nal van egy árban a 6600XT a 3050 ára még inkább "?"..
-
pilu85
őstag
Hello. Azt szeretném kérdezni, hogy a freesync mennyire jó találmány? Igaz hogy pl. A 45 fps is 60 nak néz ki vele? Mi az igazság, mennyire jó ingyen fegyvere ez az amdnek?
Köszönöm -
Busterftw
nagyúr
válasz
GeryFlash #57105 üzenetére
En ezt ertem es persze szorszalhasogatas.
Csak amikor az AMD ajanlasban is ott van a High vagy epp "Any", akkor ne csodalkozzunk mar hogy valaki Ultrara rakja.
Akkor mondtak volna all low-medium az ajanlott aztan igy nem nezi oket senki hulyenek.Szerintem ez nem a tesztelo hibaja,
-
Alogonomus
őstag
válasz
Busterftw #57102 üzenetére
A kritika annak szólt, hogy a nyilvánvalóan belépő szintű kártyát a kirívóan alacsony számok érdekében középkategóriás kártyákhoz illeszkedő beállításokkal tesztelték. Az "Any" kapcsán valóban "bármilyen" beállítást érthetett az AMD, vagyis hogy szabadon próbálgassák a beállítások kártyára gyakorolt hatását. Az AMD is kíváncsi lehetett, hogy a végletekig lecsupaszított design melyik programban hol éri el a határait, ahonnan kezdve zuhanásba vált a teljesítménye. A Prohardver ezt meg is kereste, és meg is állapították, hogy míg magasabb beállítások esetén már elvérzik a kártya, határozottan alacsonyabbra vett beállítások esetén még vállalható teljesítményt nyújt(hat). Ez a második rész maradt ki (vagy szorították minimálisra) a legtöbb tesztelőnél.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz
Alogonomus #57100 üzenetére
Hát nem tudom, ez nem volt valami nagy odaszólás. Egyszerűen azt mondta, hogy nem érdemes 1080p ultra beállításokon tesztelni egy ilyen low-end kártyát. Ez nem rossz gondolat, de a probléma az, hogy 1080p medium beállításokon (pl. a Doom Eternalnál, ahol a játék nem is engedi, hogy átlépd a VRAM korlátot), PCIe 3.0-ával (ami a játékosok elég nagy százalékát érinti), nevetséges a kártya teljesítménye, pláne többéves, 4GB VRAMos kártyákhoz hasonlítva.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Alogonomus #57100 üzenetére
Ez erdekes, mert pl Linusek tesztjeben az AMD altal ajanlott jatekok tobbsege friss es frissebb.
Szoval nem ertem a kritikat, ezeket maga az AMD javasolta tesztelesre.
CB2077, FarCry 6, AOE 4 stb
Sok esetben javasolt beallitasoknal pedig ott van hogy "Any", szoval nem ertem a kritikat MLiD Tom-tol. -
válasz
Alogonomus #57100 üzenetére
Igen, ezt eszrevettem en is naluk,legtobb esetben hanyagolom is mar oket.Azert meg tudnak neha egyedi jo teszteket kesziteni,ami miatt kar erte.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Feltörték a regisztrációmat vagy elvesztettem a belépési emailcímet, 2FA-t
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Vége a gamer PC-knek? Cloud Gaming 2025-ben
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Tőzsde és gazdaság
- VGA kibeszélő offtopik
- iPhone topik
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H110M i5 6500 8GB DDR4 240GB SSD GTX 1050Ti 4GB AeroCool V3X Green nBase 600W
- LG 65B4 - 65" OLED - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - PS5 és Xbox Ready
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3388
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090 - 3 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest