-
Mobilarena
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
envagyok #98405 üzenetére
Egyszerű, a Win9x könyvtárát sima copyval lemented valahova. Ha valami félremegy a keverés során, csak visszamásolod a legutóbbi mentést, nem kell görcsölni a hibafelderítéssel. Javítás is lehetséges természetesen, pld jV16PowerTools- al, de a visszamásolás sokkal gyorsabb +nem kell agyalgatni, hogy mit-hogyan kéne javítani.
-
arn
félisten
válasz
envagyok #98398 üzenetére
Visszakuldtem, mert retronak ok volt, de normal hasznalatra keves, 10+ eve is jobb lcdm volt. Ugy voltam vele, ha az ossc nem valik be, meg mindig vehetek egyet.
A kov lepes 4:3as eizo, vagy vmi regi wide gamut dell lett volna, de azt hiszem mindegyik messze van ettol a keptol, ugy hogy azok nem tudnak nativ 70hzet.
-
-
Czo
addikt
válasz
envagyok #98386 üzenetére
Hat ugye, van egy drivered. Amikor betallozod az infet es elkezdi masolni a fileokat, akkor ha van mar olyan, akkor megkerdezi, hogy mi legyen. Volt ilyen? Ha volt, ott mit nyomtal?
Ha megnezed a driveredet, akkor ott van egy inf, meg egy csomo mas file. No, ami itt a driverfile, azokat nezd meg, hogy benne van-e az ini-ben. Ha benne van, akkor a kornyezeten latod, hogy mit es hogyan kell eltavolitani. Ja, amikor majd bootolni fogsz, ne legyen benn olyan kartya, ami szerepel a driver infjeben. Tehat pl tegyel be valami mast, ami nem S3. Tehat pl Riva 128, vagy Tseng.
-
-
envagyok
veterán
válasz
envagyok #98371 üzenetére
Még egy vélemény onnan:
11kHz 8bit samples sounding horrible with 44kHz 16bit mixing simply because the filtering is at 22kHz (half of 44kHz) and there will be audible aliasing lesser sampling-rate samples.
It would be much better to set the mixer (game) sampling rate to 11kHz 16bit or native sampling rate of the samples, to have the benefit of proper filtering at native sampling rate and 16bit noise floor mixing.Warcraft 1 & 2 which uses proprietary Miles driver always mix in 8bit no matter what you choose in the setup.exe.
Descent 1 always mixes in 8bit. -
-
-
válasz
envagyok #98357 üzenetére
Letekered a hangerőt mixerben, nem olyan vészes az SB16 susi.
Nálam egy ideig a Live bemenetére volt kötve (hogy a Live Drive-ba fejhallgatót dugva tudjam hallgatni), tök oké volt szerintem. Mondjuk én nem a hibátlan steril hangot keresem, inkább amit akkor hallottam mikor először Duke Nukemeztem. -
-
Czo
addikt
válasz
envagyok #98346 üzenetére
Nekem ez, leginkabb arrol szol, hogy olyan legyen, mint regen. Itt nagyon sajnalom, hogy a GUS PnP-nek es a Classicnak csak a doboza es a cuccai vannak meg, de a Max megmaradt, igy ez a resze pipa. Volt mellette egy 1688-as ESS-em, ez nincs meg, de szereztem belole masikat. A regi Live! megvan, viszont mivel anno az AWE32-t nem tartottam meg, igy nem is hianyzik, hogy most legyen egy AWE32-m. Tudom, hogy ma mar sokkal tobbre jo egy AWE32, mint 93-94-ben, de mivel akkor nekem nem jott be, igy a jelenben sem erdekel.
-
-
-
arn
félisten
válasz
envagyok #98341 üzenetére
Ennyi penzt siman meger, de nem retro hw
Vki biztos megtalalja benne a szamitasat, de en igazabol ertelmetlennek latom a gep tobbi reszevel valo kinlodast, ha itt feladnam.
Igazabol a modern frontenddel sem foglalkoznek, ha nem kellene egy 2ms asztal, hogy raferjen a crt.
-
RollandCG
csendes tag
válasz
envagyok #98280 üzenetére
DOS/Win9x-nél az audió sáv nem probléma.
pl. Tomb Raider I 3dfx DOS-os verziót bemountolod Daemon Tools-ba.
Itt beállítod, hogy melyik hangkártyán szóljon a hangsáv.
Nálam SB16-on megy a játék és a hangsáv pedig a Live 24 Bit-en
De ezt már így csináltuk a kőkorszakban is :-)
Vagy ha valakinek van ettől jobb ötlete azt szívesen meghallgatom :-) -
Czo
addikt
válasz
envagyok #98282 üzenetére
Nem lehet, hogy koszos, vagy lett valami a lencsevel, vagy a lezerdioda kornyeken nem stimmel valami? Nekem ment ugy tonkre CD-ROM driveom, hogy kezdetben egyre nehezebben olvasta a CD-R lemezeket, majd egy ido utan, mar be sem olvasta oket, csak az eredeti lemezeket. A CD-R az direkt ugy lett megalkotva, hogy tervezetten mukodjon mindennel, ami mar a piacon volt. A CD-RW az, ahol nem csak, hogy gyengebb a fenyvisszavero kepesseg, de azt hiszem, hogy a modulacio is, tehat a hardvernek kimondottan tamogatnia kell.
-
válasz
envagyok #98280 üzenetére
Az írott lemezekkel szerintem csak nagyon régi és/vagy elfáradt meghajtók nem boldogulnak... ami gondot szokott jelenteni, az újraírható lemezek, szerintem.
Ha veszel valami csóri egyszer írhatót és megírod szépen alacsony, 1x, max 2x sebességgel pl egy 2000-es Plextor írón, szinte biztos hogy a legtöbb korai meghajtó is fogja tudni olvasni. -
Czo
addikt
válasz
envagyok #98208 üzenetére
A; ugyonaz a fizikai "vezetek" van a game porton es a waveblaster porton is. Tehat a kikuldott byte mind a ketto helyre kimegy.
B; ebben az esetben a szoftver programozza az EMU8k-t, igy azok a hangszerek es ugy szolnak, ahogy a fejleszto megalmodta. Ha ROM-ot almodott (szerintem 99.9% az), akkor az, ha sajat mintakat is feltoltoget, akkor az. Tehat, itt az van es ugy van, ahogy az adott szoftver fejlesztoje leprogramozta, nem jelentheted ki egyertelmuen, hogy 100%, hogy ROM.
C; nekem soha nem volt kulso MIDI-m, de ha tippelnem kene, akkor oda, mar nem jutnak ki. Azert ezt tippelem, mert ha "csak leprogramozod az emulaort", akkor oda nem jutnak ki a jelek, hiszen elkaptad, tehat, ha az emulator fejlesztoje azt akarja, hogy a jelek megjelenjenek a fizikai porton is, akkor az emulatoraba ezt is bele kell programoznia.Mivel a programozo lusta, ez meg ugyis egy emualtor, ami elteriti a port forgalmat, ezert 99.999999%, hogy ezt nem fejlesztettek bele. -
Czo
addikt
válasz
envagyok #98180 üzenetére
Az AWE-nak van egy programozhato EMU8000 chipje (amit akkor hasznalnak a jatekok, amikor AWE32-t allitassz be), es egy darab hardwares MIDI portja (itt meg ugye MPU401-et, General Midi-t, vagy MT32-t allitassz be a jatekban). Azaz, ugyonaz a MIDI port van kivezetve a Game portra hatulra, es a waveblaster headerre is.
Emellett, ott zavarod ossze magad, hogy van szoftveres MPU401 emulator, ami betolt hangszereket a kartyara rakott RAM-ba, igy az EMU8k lesz szintetizatornak hasznalva, majd elcsaklizza az adott MPU401 portra meno MIDI jeleket, amik igy nem mennek ki a kartya fizikai csatlakozojara, hanem a betoltott emulacionak megfeleloen szolalnak meg.
Ez utobbi mod, "fuggetlen" a kartyatol. Marmint, ez emulator, nem hardveres. Barmi mas kartyara is meg lehetne irni.
-
válasz
envagyok #98156 üzenetére
Régebben letöltöttem egy csomó cuccot a lapjáról, gépkönyvek meg talán pár driver. Valahol olvastam hogy visszavonult, mi van most az öreggel, feltűnt valahol azóta?
(#98161) jokeph : Van a 99- hez már vagy 4 féle patch, gép és oprendszer függő hogy mikor melyiket érdemes alkalmazni, hogy rendesen fusson. Az utolsó a modern gép, de 0FPS javítás, Mkarcher NOTSC-fix mod- ja.
-
jokeph
nagyúr
válasz
envagyok #98164 üzenetére
Hát, a lesarkazás az user error, karöltve a hűtő lefogatás megoldásával.
Hőfutás alatt mire gondolsz ?
Teljesítmény: alapvetően, ha nem kellett újabb uatsításkészlet és XP volt használatban, az s939/s754 nem játszott mint érdemi csere egy Bartonos rendszer ellenében.
Intel oldalon ugyanígy, egy bevált P35/45/X38/48-as lapot és ezek nForce alternatíváit 45nm-es jóféle Q9550/9650 procik és ezek Xeon variánsai combót sem érte meg lecserélni s1156-os first gen core i cuccra (a first gen HEDT X58 s1366 az más tészta).#98175Francia91: nekem sem, pedig a Barebone gépek finoman szólva sem szerelés barátok.
#98176gban: ha ez szempont volt, akkor persze jogos.
s478 P4-ben nekem X1950GT AGP volt, ezt cseréltem anno AM2-es rendszerre, Athlon 64 X2 5200+-ra, hát sokat hagyott a VGA-ban a P4. -
Czo
addikt
válasz
envagyok #98165 üzenetére
Ez megint hulye kerdes am. Gondold at mivel allsz szemben. Egy jatekban, vagy MPU 401 MIDI portot tudsz beallitani, vagy kimondottan, az AWE32-t. Ha a MIDI portot allitod es nem inditottal el MPU401 emulatort, akkor a fizikai portra fogja tolni a jatek a jeleket (gondolom, ezt erted tarskartya alatt?). Ha fut az emulator, akkor az, es ugy fog megszolalni, ahogy az emulatort felkonfigoltad. Ha pedig AWE32-t valasztottal, akkor 99.9%, hogy a ROM-ban levo hangokat fogja hasznalni a szoftver es nativan programozza az EMU chipet, hogy legyen MIDI.
Elsodleges particiorol tudsz indulni, tehat kell neked ketto elsodleges particio. Ilyet, alapbol, a DOS-os fdisk nem enged, szoval 3rd party megoldast kell keresned. Az XFDisk illetve a PQMagic is tud ilyet (tehat megcsinalod, az elsodleges particiokat, amelyikkel nem akarsz eppen foglalkozni, azt elrejted, a masikra igy tudsz telepiteni). A PQMagic-nak van PQBoot bootmanagere, de pl az XFDisk-nek is van XFBoot. Ez utobbihoz raadasul semmi particio nem kell, igen aprora irtak meg a sracok. Illetve, back in the day, en sokaig hasznaltam az OS/2 Warp Boot manageret is. Ezek a szoftverek ugy mukodnek, hogy "elhideoljak" a particiot (hozzaadnak a particio tipusjelzo bytehoz 0x0F-t)
Egyebkent, miert csinalsz kulon particios DOS+Win95 dualbootot?! A Windows 95 eleve tartalmaz DOS-t, sott, ha FAT16-ra telepited, akkor meg a Windows 98 is tartalmaz beepitett lehetoseget, hogy ugyonazon, az 1 darab FAT16 particion legyen valodi 6.22-es DOS es Windows 95/98 is.
-
Fücsök007
őstag
válasz
envagyok #98163 üzenetére
Árnyaltabb a dolog, mivel Apple a fejlődési S görbe tetejéhez közelít a mostani M3 max széria után, AMD-nél Zen5 majd Zen6 pedig sokkal jobb lesz mint a mostani laptopok. Egyébként ha Intel nem lazsálta volna el a fejlesztéseket 2014-2017 között, akkor egyik friss Apple chip sem lenne hatékonyabb, kb. paritásban lennének, helyettük AMD ad majd valós konkurenciát jövőre X86 oldalról, de jönnek az ARM alapú egyék procik is amikkel szemben nem lesz ennyire kiugró a hatékonysága az M3 max chipnek.
Ettől függetlenül a valós konkurenciának örülök, mert minden nagy cég visszaél a helyzetével amint lehetséges. -
jokeph
nagyúr
válasz
envagyok #98160 üzenetére
Igazából már az s462-es utolsó mohikánjai is ütősek voltak, kiemelten a Barton.
2600+ (1,9 GHZ) nem igazán van elmaradva a P4 1,8 NW -hez képest, de a P4 2,8 Prescott sem jobb annyival amennyivel többe került.#98162Fücsök007: megfigyelem. Egyelőre nem látom még...
Pedig kíváncsi lennék, hogyan fut egy combosabb AM5-ön a kedvenc oldschoool RTS-em multija.Az mitől lehet, hogy a 99MAX az FX1800 Quadro-val nem hajlandó 60 fps-.nél jobban menni ? A PCI-os GF6200-nak nem volt ezzel gondja előtte. Természeteen driverben a vsync OFF.
-
-
-
RollandCG
csendes tag
válasz
envagyok #98116 üzenetére
Nem "bird" hanem goldfinch. :-)
Eredetileg SB16 mellé tervezték, de nagyon szépen megy másik hangkártyával is.
Az Adlib klón nálam zajmentes.
Az opl3 minőségben pedig csúcs, amcsiból rendeltem Texelec-től.
Az után gyártottak a mai technológiával sokkal jobban szólnak azaz zajmentes.
Ez a szett mellett van még 5 kártya ami tudja a digit. :-) jelenleg 9 hangkártya van a gépbe.
Ja és nincs irq ütközés. :-)
Prehistorik2-vel mi a gond mi a jelenség?
-
Czo
addikt
válasz
envagyok #98106 üzenetére
Lovesem sincs, sose probaltam. Miert feltetelezed, hogy csak VIA-val megy? Abban az idoben, amikor az AWE32 es a DOS szamitott, nem nagyon volt elteres a chipek kozott. Kb. tok mind1 volt, hogy az Intel diszkret chipjei, vagy UMC vagy Chips vagy VIA osszefogo chipje volt kb az alaplapon. TX az vagy 4 evvel minimum ujabb, mint az AWE32.
-
arn
félisten
válasz
envagyok #98082 üzenetére
A targa egy nemet gyarto, tobb haza egyedi, hogy ez az e, passz. Monitor is volt ilyen nevvel - nyilvan nem sajat gyartasu termekek ezek, vmi oem gyarto gyarthatta nekik nemi brandinggel.
Pl a dtk enlight hazakat hasznalt, de az escom szvsz vegyesen volt neki full oem, meg brandesitett.
Csak ugy tudod ezt kitalalni, ha talalsz mas oemtol is ilyen hazat.
-
Czo
addikt
-
Czo
addikt
válasz
envagyok #98095 üzenetére
A kartya hasznalahtosaga szempontjabol, full ertelmetlen rajta a RAM slot (ha nem voltal MIDI zenesz, boven eleg volt az 512k). A ROM hangja borzalmas, a jatekok, ahol kivalaszthattad, hogy AWE32, azok a ROM-ban levo rossz hangu cuccokkal szoltak, az akkor letezo GM emulator nem ment, csak valos modu szoftverekkel, tehat egy Doom vagy Dark Forces hangjan nem tudott segiteni. GUS tulajkent, nem ertettem, hogy miert kellne ennek a kartyanak utnie. Plane, ha pl. volt Pro Patches Liteod. Szoval, ez egy bazidraga SB 16 volt, ami ugyan tudott wavetablet, de az nem szolt valami hude fenyesen.
Nyilvan, hogy azota megjelent a Windows 95, es a betoltott soundfont Windows 95 DOS ablakban is hasznalhato, ha a jatek mukodik ott rendesen, illetve lett "rendes" megoldas arra, hogy a GM emulator, es a betoltott soundfont szoljon vedett mod alatt is, az valamennyire javitja a megiteleset. De a Windows 95 elotti idokben, szerintem, ertelmetlen volt.
Szerk: A Windows 95, az majdnem masfel evvel, a kartya retail startja utan jelent meg, a valodi DOS alatt, vedett modu szoftverekkel hasznalhato GM emulatorhoz pedig tobb, mint 10-15 evet kellett varni.
-
Czo
addikt
válasz
envagyok #98092 üzenetére
GUS es az ESS688 game portjan kivul, anno, semmit nem hasznaltam. Az akkori Quickshot Super Warrior joyom megvan meg, azzal meg tudnam nezni, mos a 1688-as ESS Game portjat. De mivel, ott a GUS, nem latom ertelmet, hogy nezegessem mas kartya portjat. Az SB16/AWE portjait nem ismerem, es AWE32 kartyam csak par napig volt, szerintem, ez a legfoloslegesebb kartya a vilagon.
-
Czo
addikt
válasz
envagyok #98086 üzenetére
Gondolom, nem ismered a Game Port fizikai mukodeset
. A PC-s analog gameport ugy mukodik, hogy fejlesztokent irni kell a portra, ami a valosagban feltolt egy kondit a joyban. A PC-s joy analog, a kar X/Y/Z koordinataja 1-1 valtoztathato ellenalast jelent. Onnan tudod, hogy hol all a kar, hogy mennyi ido alatt valtozik meg a kiolvasott ertek az irast kovetoen (tehat, milyen hamar sul ki a kondi). Azaz, a szoftver, ami hasznalja a portot, folyamatosan irja es olvassa a portot. Ha a szoftver hibas (ez jellemzo jatekokra
), es nem a megfelelo sebessegu gepen futtatod, akkor vagy tul hamar, vagy tul gyorsan fog kisulni a kondi, igy viszont a jatek, nem fog tudni ertelmes adatot olvasni a portrol. Tehat, olyan portra van szukseged, aminel ez nem fog gondot okozni. En a Gravis portjat ismerem, az allithato sebessegu. Volt anno ESS688 kartyam, ott gondom volt pl az Another Worlddel es Gravis GamePaddal. Ha aktiv volt a turbo (tehat, gyors volt a gep), akkor nem ment a jobbra/balra a gamepadon, ha inaktiv volt a turbo, akkor lassu volt a jatek, de ment a jobbra-balra. Bekapcsolt turbo mellett, Gravisba dugva, a gravutilt hasznalva, minden a helyere kerult. Most nincs elottem mar, de mintha ez ugy mukodott volna, hogy elinditva a gravutilt, megker dolgokra, majd kikop egy vegeredmenyt, amivel beirva az autoexec batba, bootnal beallitja a joy port sebesseget megfelelore. Az SB16/AWE64 portjat nem iserem.
-
Czo
addikt
válasz
envagyok #98078 üzenetére
Talan, ha 20-25 DOS-os Glide jatek keszult, nem hiszem, hogy nehez lesz oket osszevadaszni. Anno nem is a jatek, vagy a patch okozott nehezseget, hanem a crack a patchez.
---
Nagyon leegyszerusitve, amikor a CPU irni vagy olvasni akarja az adott I/O vonalat, akkor a cimvezetekeire beallitja az adott I/O cimnek az erteket, majd iras eseten az adatvezetekekre kirakja az irando erteket, olvasas eseten pedig, az adatveztekekrol beolvassa az erteket. Ha irsz nem letezo cimre, nem tortenik semmi, ha olvasol nem letezo cimrol, akkor sem. Marmint, baj nincs, csak nem lesz ertelme az elvegzett funkcionak.
Az Adlib kompatibilis kartyak mindegyike reagal akkor, amikor a 0x388-as cimmel kell valamit csinalni. Tehat ha egy szoftver irja ezt a cimet, akkor erre mindegyik kartya, "Adlib resze" ugrik. Azaz, mindegyik kartya vegrehajtja a kert funkciokat. Ha olvasnal ezekrol a cimekrol, akkor viszont baj lenne, mert mindegyik kartya kitenne az adatait a buszra, igy bus conflict lenne es ertelmetlen adat jonne ki. Ha felcsapod az Adlib kartya dokumentaciojat, akkor ott kerek perec szerepel, hogy a regiszterek csak irhatoak. Tehat a szoftverek elvileg nem olvasnak :). Node, lehet, a Pre2 fejlesztoi olvasni probalnak, mert talaltak valami "trukkot" az Adlib detektalasara. Ha viszont neked sok Adlibod van es ugy probalsz olvasni, az ebben az esetben meglepheti a szoftvert (hiszen, mindegyik kartya piszkalja megpiszkalja az adatvonalakat). Szoval, ez a fajta allapot, biztos, hogy nem bolondbiztos. Elvileg nem kene gondot okozzon a sok Adlib (hiszen, nem kellene senkinek sem olvasnia:D), de a gyakorlatban barmi megtortenhet.
Mintha, csak a dual OPL2, illetve az OPL3-as eseteben lenne mod az SB I/O cime "mogott" (mert ugye az Adlib sem csak 0x388-on, es az SB sem csak 0x220-on van) elerni a kartyakat, mert ugy emlekszem, hogy az egyik OPL2-t ilyenkor az Adlib cimein, a masikat pedig az SB mogott kellett piszkalni es ez ment tovabb, az OPL3-as idore is.
Ha sok kartyad van, akkor sok gameportod is van? Vagy ezeket bekonfigoltad ugy, hogy csak 1 maradjon? A legtobb jatek, csak az elso gameportot, kezeli a 0x201-es cimen, igy ha neked tobb kartyad is 0x201-en tartja a gameportot, akkor nem tudsz erdemben gameportot hasznalni (mert ezt a portot irni is kell, illetve olvasni is). Tehat el kell erned, hogy ne "utkozzenek" a portjaid, ezt pedig ugy a legegyszerubb, hogy 1 kartya kivetelevel, mindenhol mashol letiltod a game portokat. Nem minden kartyan lehet allitani, hogy milyen cimen legyen ott a gameport.
-
-
-
Pikari
veterán
-
válasz
envagyok #97883 üzenetére
Ezt átnézem majd.
(#97884) arn : azok hamar kihalnak, VRM zabáló procik és tápgyilkos VGA- k(mai példa is van hogy nem szabad hajlítani az RTX tápkábelét, a brutál amperek miatt
)
(#97885) FoxiestFox : azért egy profi Giga dobozos+Athlon-II-X2 lehet hogy menne
(#97887) Pikari : no igen, a személyes átvétel nálam zárlatot okoz, ki a retek megy fél országot ?, meg a futáros is, én figyeljem hajnali 10 órakor hogy mikor érkezik. Csakis postán maradó, aztán amikor éppen ráérek, bemegyek érte.
(#97889) Pista0001 : Giga bevált, többféle rendszer alatt is kiválóak a lapjaik - pld P4, vagy ez csodaszép és nagyon jól működő AM2+.
(#97890) Pikari : nem tudom végülis, de az biztos hogy mindegyik príma.
(#97892) Pikari : Linuxal néha kísérleteztem, de feladtam. A megszokott programjaim kb 95%- a nem fut alatta, nemtom mire használni.
(#97913) arn : egyetértek, nehéz megjósolni a piac alakulását. A következő nemzedéket nem tudjuk mi fogja érdekelni. A 486 pedig elég univerzális retro, a DOS középidőszakra, de le lehet lassítani a koraira is.
(#97917) Fücsök007 : SS7 nagyon jó retro, abba tehető a legtöbb fajta proci, kicsit kényes, de a késői driverekkel no problem. BX mindíg megy, de ha jól van setupolva az SS7 is ok. Via Epoxal több mint elég.
(#97923) envagyok : épp fentebb írtam az előnyeit. Pld egy különleges procival, ritka képmentés, hol látsz még ilyet ? Ez csakis nálam futott a G2- ben. Valamint hozzá lehet tenni a sikertelen
K6 szériát - [link] - [link] - miért van ennyi ?, el volt árasztva a piac, P-III Copper pld nagyon jó proci, de a maga korában bitang drága volt.
(#97924) zotyesz66 : +1, ill sok...
(#97926) jokeph : mint említettem FreeDom XP, a többivel csak az alapxopások futnak
(#97927) arn : ma már nem érvényes, Win alatt egy Cyrix M-II/300 is odavág a P1MMX/233- nak, csak jó telepítés kell hozzá +G2 SS7 lap. Tehát a Cyrix mérnökei anno nagyot alkottak. Nem beszélve a Cx400- ról, ami meg már nagyon elhúz.
(#97928) RollandCG : erre is +sok, az MVP3G2- vel teszteltem végig, mai lehetőségekkel alaposan otthagyja a korabeli seteket. Valamint a leggyorsabb SS7 lap. Persze nem naptárazós, normális VGA is kell hogy kimutassa a különbségeket, szerencsére ebben a lapban szépen megy a R9800Pro.
-
arn
félisten
válasz
envagyok #97886 üzenetére
Egy kicsit szkeptikus vagyok, hogy minden korszaknak meglesz ez a rajongotabora. Nyilvan a kora miatt egy ido mulva minden tobbet er (szinte barmi, csak az ido a kerdese), de a 80as evek mikroszamitogep, vagy a 90es evek pc boomjat nem lehet ebben a formaban megismetelni - az ujabb generacioknak mast jelent a szamitogep.
Pl az is latszik, hogy a dos aranykorat jelento 486 nepszerubb retro, mint a regebbi 386, vagy az ujabb pentium, de a 3d hoskora megint nagyobb nyomott hagyott az emberekben.
-
Pikari
veterán
válasz
envagyok #97904 üzenetére
Én a voodoo1/2/3/5 kártyákat eladtam mind, amikor először kicsit feljebb ment az értékük, én kiretróztam magam már velük, gondoltam, sose fog kelleni.
Aztán hirtelen mégis kellett volna egy, egy teszthez, és bajban voltam. De szerencsére kaptam egyet ajándékba. Később meg találtam egyet pluszba (kidobta valaki, 5 perc alatt javítható hibája volt). Ezek viszont épp olyan modellek, amiket eléggé szeretek, tehát biztosan nem fogom őket eladni.
-
Fücsök007
őstag
válasz
envagyok #97904 üzenetére
Igazából olcsón 130/90nm-en minden régi GPU-ból lehetne újat gyártani, amennyiben lenne rá szándék és mérnök a nagyobb gyártók részéről. Az ő szemszögükből fél-1 milla dollár költség nem nagy valami, és lenne rajta haszon ha mondjuk eladnak 50-100K darabot.
7600GS 3dmark2003 alatt összerakva.
-
Pikari
veterán
válasz
envagyok #97882 üzenetére
A kapitalizmusban a kereslet és a kínálat határozza meg egy termék értékét, nem az, hogy esetleg van gyorsabb is annyi pénzért. Például egy voodoo1nél is van gyorsabb videókártya, mégis drágább a voodoo1 mint pl egy mx200. Az más kérdés, hogy most mekkora a kereslet az AM2 és Athlon64 kombókra. 1-2 éve egész jó volt, ilyesmi félgépből kb 7-8 darabot eladtam, főleg AM2, de jónéhány LGA 775-öst, és 939-es gépet is, mindegyik 10 körül ment el. Asszem a FoxiestFox által hirdetett alaplap is épp köztük volt, de volt ilyenből 2-3 küölnféle változatom. Igaz, én nem gyűjtői célból gyűjtöttem őket össze, hanem kizárólag irodai célból, olcsó netezős-officeozós-házifeladatos gépként, és ennek megfelelően is reklámoztam őket. Persze most nyilván a retró topikban vagyunk, így a retró komponense az érdekes ezeknek a hardvereknek, és a retróra valóban az az igaz, amit arm mond, hogy az adott generáció csúcsa a legérdekesebb.
-
-
válasz
envagyok #97842 üzenetére
Szép konfigok. A funkcionalitás mellett természetesen sokat hozzátesznek a megvilágítások is, anélkül olyan élettelen volt az egész. Meg a régi házak is, emlékszem amikor megláttam az első 286- ost, mindjárt azt kérdeztem - ez egy modern számítógép, akkor miért ilyen semmitmondó fehér dobozban van?(ami később tudjuk hogy szorgalmasan sárgul), a későbbiek sokkal szebbek lettek, főleg a mai fekete tónusúak. A régebbi gépeket is próbálom minél újabb házba pakolni, pld a jobb légáramlat miatt is.
-
-
válasz
envagyok #97818 üzenetére
Pedig Te programoztál is...
Egyszerű mint egy Pascal kód(nézegetem a régi forrásokat), pld saját detect ISA SB- re, furmányos, fapados módszer(részlet) :
var m,savem:byte;
BEGIN
Copyright;
base:=$220;
savem:=getmixer($30);
if savem=184 then setmastervolume(160,160);
repeat
setmastervolume(184,184);
m:=getmixer($30);
if m<>184 then if base=$280 then
begin
copyright;abort('SB16 not found!,Volume not installed!');
end;
if m<>184 then
case base of
$220:base:=$240;
$240:base:=$260;
$260:base:=$280;
$280:;
end;
until m=184;
setmastervolume(savem,savem);A hangerő változtatása a megfelelő bázis nélkül hatástalan, a ciklus+kiválasztással pedig megvan a kártya, a bázissal együtt, ha nincs, kilép. DMA nem játszik, mert ha nem SB- re fut, az is hatástalan, nem fagy, működik.
A rezidens billentyűnél azért már bonyolódik kicsit(részlet) :
{$F+}PROCEDURE VOLUME;INTERRUPT;{$F-}var Shift : Byte absolute 0:$0417;
x,kx,ky : byte;
const
valtn: boolean=false;
valts: boolean=false;BEGIN
if OK then
begin
(******************************************************)if (Shift and 32 <> 32) then valtn:=false else
{ if (Shift and 32 = 32) then }
if not valtn then
beginBase:=$240;
{ResetMixer;}
IRQselect(imIRQ10);
DMAselect(dcDMA7,dcDMA3);
OutputSelect(dmOutputAll);
InputSelect(dmLeftAll,dmRightAll);
InputGain(Gain_2x,Gain_2x);
OutputGain(Gain_4x,Gain_4x);
MicAGC(Off);kx:=wherex;ky:=wherey;
x:=getmixer($30);
if x<240 then inc(x,$08);
if x>255 then x:=255;
if x<1 then x:=1;
setmastervolume(x,x);
textcolor(15);textbackground(3);
gotoxy(55,2);write(' VOLUME B240 I10 L3 H7 ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ',x);
gotoxy(kx,ky);{normvideo;}
valtn:=true;
end;
if (Shift and 16 <> 16) then valts:=false else
{ if (Shift and 16 = 16) then}
if not valts then
beginBase:=$240;
{ResetMixer;}
IRQselect(imIRQ10);
DMAselect(dcDMA7,dcDMA3);
OutputSelect(dmOutputAll);
InputSelect(dmLeftAll,dmRightAll);
InputGain(Gain_2x,Gain_2x);
OutputGain(Gain_4x,Gain_4x);
MicAGC(Off);kx:=wherex;ky:=wherey;
x:=getmixer($30);
if x>10 then dec(x,$08);
if x>255 then x:=255;
if x<1 then x:=1;
setmastervolume(byte(x),byte(x));
textcolor(15);textbackground(3);
gotoxy(55,2);write(' VOLUME b240 i10 l3 h7 ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ',x);
gotoxy(kx,ky);{normvideo;}
valts:=true;
end;(******************************************************)
if (Shift and 4=4) then
if (Shift and 1=1) then
begin
Base:=$220;
{ResetMixer;}
IRQselect(imIRQ5);
DMAselect(dcDMA5,dcDMA1);
OutputSelect(dmOutputAll);
InputSelect(dmLeftAll,dmRightAll);
InputGain(Gain_2x,Gain_2x);
OutputGain(Gain_4x,Gain_4x);
MicAGC(Off);kx:=wherex;ky:=wherey;
x:=getmixer($30);
if x<240 then inc(x,$08);
if x>255 then x:=255;
if x<1 then x:=1;
setmastervolume(x,x);
textcolor(15);textbackground(3);
gotoxy(2,2);write(' VOLUME B220 I5 L1 H5 ');
gotoxy(2,3);write(' SB_16 * ');
gotoxy(2,3);write(' SB_16 * ',x);
gotoxy(kx,ky);{normvideo;}
valtn:=true;
end;
if (Shift and 4=4) then
if (Shift and 2=2) then
begin
Base:=$220;
{ResetMixer;}
IRQselect(imIRQ5);
DMAselect(dcDMA5,dcDMA1);
OutputSelect(dmOutputAll);
InputSelect(dmLeftAll,dmRightAll);
InputGain(Gain_2x,Gain_2x);
OutputGain(Gain_4x,Gain_4x);
MicAGC(Off);kx:=wherex;ky:=wherey;
x:=getmixer($30);
if x>10 then dec(x,$08);
if x>255 then x:=255;
if x<1 then x:=1;
setmastervolume(byte(x),byte(x));
textcolor(15);textbackground(3);
gotoxy(2,2);write(' VOLUME b220 i5 l1 h5 ');
gotoxy(2,3);write(' SB_16 * ');
gotoxy(2,3);write(' SB_16 * ',x);
gotoxy(kx,ky);{normvideo;}
valts:=true;
end;
if (Shift and 8=8) then
if (Shift and 1=1) then
beginBase:=$240;
{ResetMixer;}
IRQselect(imIRQ10);
DMAselect(dcDMA7,dcDMA3);
OutputSelect(dmOutputAll);
InputSelect(dmLeftAll,dmRightAll);
InputGain(Gain_2x,Gain_2x);
OutputGain(Gain_4x,Gain_4x);
MicAGC(Off);kx:=wherex;ky:=wherey;
x:=getmixer($30);
if x<240 then inc(x,$08);
if x>255 then x:=255;
if x<1 then x:=1;
setmastervolume(x,x);
textcolor(15);textbackground(3);
gotoxy(55,2);write(' VOLUME B240 I10 L3 H7 ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ',x);
gotoxy(kx,ky);{normvideo;}
valtn:=true;end;
if (Shift and 8=8) then
if (Shift and 2=2) then
beginBase:=$240;
{ResetMixer;}
IRQselect(imIRQ10);
DMAselect(dcDMA7,dcDMA3);
OutputSelect(dmOutputAll);
InputSelect(dmLeftAll,dmRightAll);
InputGain(Gain_2x,Gain_2x);
OutputGain(Gain_4x,Gain_4x);
MicAGC(Off);kx:=wherex;ky:=wherey;
x:=getmixer($30);
if x>10 then dec(x,$08);
if x>255 then x:=255;
if x<1 then x:=1;
setmastervolume(byte(x),byte(x));
textcolor(15);textbackground(3);
gotoxy(55,2);write(' VOLUME b240 i10 l3 h7 ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ');
gotoxy(55,3);write(' SB_AWE32_PNP * ',x);
gotoxy(kx,ky);{normvideo;}
valts:=true;end;
end;
OriginalHandler;
END; -
válasz
envagyok #97810 üzenetére
Hát ez nekem olyan 10perc, max 15 kb, sokmindent mondogattam, de hát...
Set Blaster, menüzés, kitüntetett állapotok. Duke esetén sokan belefutnak, ha jó a set akkor is. Nem a Duke- val kell indítani, hanem a game setuppal, magára lövi a DMA- kat is, és szól minden.
SB16/Awe/GUS összemadzagolva, dual aktív set megy DOS alatt, sokadszor : 220,5,1,5, 240,7,3,7(feljebb bizonytalan, mondjuk a Doom még a 10- es IRQ- n levő kártyát is látja, de a legtöbb DOS cím nem), ehhez külön kitüntetett állapotokat kell létrehozni más kártyákhoz, menüzés, config bemásolás, más set blaster, utóbbi csak közvetlen támogatáskor változhat, pld GUS...vagy egyéb.
Dual esetén az első leírt megy, +több kártya is, de ráhalmozva aktívra már nem, +kártya esetén azt külön kell aktivizálni. Amit nem használsz, de ütközne, viszont nem kap aktív lehívást, nem kavar be DOS alatt.Win9x alatt más a helyzet, az IRQ holder vagy meg tudja oldani vagy nem, de azért ott is lehet trükközni. Lásd B450 esetén az összes system drivert be tudtam illeszteni, ilyet még senkitől nem láttam(ok 98- hoz én értek csak, ill nagyképűsködök vele).
-
-
válasz
envagyok #97764 üzenetére
Hi-Octane (1996) Speed problems P100 : kis gépen próbáltam, lassú volt, akkor adjunk neki P1MMX@262- őt, ott meg olyan gyors lett hogy művészet kezelni. Fagyás nem volt.
Win95 : FAT16 gondolom, de nem is emlékszem hogy indul-e a második partícióról, 1024. pálya felett van, ha disk szerint veszi. Valamint 2.partícióra telepítve, belekever az 1.partíción levő DOSba.
3. kártya : Awe, de azt meg inkább 220,5,1,5 vagy 240,7,3,7- re kéne sztem. -
-
-
-
arn
félisten
válasz
envagyok #97620 üzenetére
Szimplan jobban csinaltak a marketing reszet, mint a tobbiek. Meg ok voltak az elsok, akiknek eszebe jutott, hogy piacot a korabbi nepszeru termekkel valo kompatibilitassal + uj sajat fircsorrel lehet meghoditani. Kesobb igy adogattak a mar sajat nepszeru termekekhez a plusz uj ficsoroket (sztereo, 16 bit, midi, awe32, etc).
Masnak nem volt ennyi sutnivaloja, foleg a gravisnak. Csinaltak egy semmivel sem kompatibilis kartyat - igy lehet akarmilyen jo, ha semmi sem szol rajta. Egyetlen nagy huzasuk volt, a demoscene kezdeti szponzoralasa, amugy ma azt sem tudnank, hogy leteztek.
Egyetlen hw sem er semmit support nelkul.
-
válasz
envagyok #97623 üzenetére
Játékokban marha jól szól az Awe, pld a Roland vagy GUS fonttal is. Demokban nemtom miért, de nagyon odavág a GUS, célirányos programozás, más system, hullámtábla, PCM, fene tudja, GUSt nem programoztam, de megvan a regiszterlista.
Visszatérve a játékokra, mindegyik nagyon jó sztem, de ahol nincs közvetlen GUS támogatás, ott jobb az Awe, meg hát amit már sokszor kiveséztünk a kompatibilitásban nincs verseny, nyer az SB/Pro/16/Awe, nála van a licensz, vagy ilyesmi...
Meg persze azt is kell nézni, mi van olyankor ha az Awera feltöltjük pld a 26MB- os Roland mintát -
válasz
envagyok #97620 üzenetére
Mint említettem a történetnek nem néztem utána, de ez ilyen a kapitalizmusban. Pld amit ajánlottál, a Tetris filmben is micsoda fondorlatos keverések voltak a jogokért. Ráadásul ott még szocialista állam is benne volt a buliban.
Ettől függetlenül a Creative kivitelezései jók sztem, tökmindegy hogy licenszelt vagy saját a vas vagy a szoftver.
Tegyél bele egy Awe32- őt, aztán minden menni fog. DOS alatt is lehet feltölteni GM, GS, MT-32 bankokat, tehát akármilyen hangzással játszhatók a gamek, még GUS készlet is van SBK- ba pakolva. Régebben szó volt a DOS feltöltésről hogy nem megvalósítható, nem is emlékeztem pontosan a mikéntre, de már megvan...tök egyszerű.
A GUS meg a demokban verhetetlen, és azt bankfeltöltéssel sem tudja utánozni az Awe, úgyhogy a régi recept a legjobb, Awe mellé GUS, aztán happy. -
Czo
addikt
válasz
envagyok #97620 üzenetére
A GUS-nak vagy 5 evvel kellett volna korabban jonnie. Az elso SB elott. Windwos alatt "konnyu", felrakod a drivert, aztan lett "sound eszkoz" amit a programok hasznalnak. DOS alatt, a fejleszotnek, kimondottan a te zsugadat kell programoznia. Nem veletlenul volt az EGA is CGA es MDA kompatibilis, vagy a VGA is kompatibilis az osszessel. Ha a VGA kartyanal is, nem 0xB800-nal kezdodott volna a karakteres kepernyo, akkor egyszeruen nem lett volna lehetosege a VGA-nak robbantani.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- Több Lenovo Thinkpad x1 carbon gen 4 / 5 / 6 / 7 X1 Yoga gen3 6-9. gen i7, i5 procik
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Újszerű Asus ExpertBook B1 B1500 - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - Garancia
- IKEA Format lámpák eladóak (Egyben kedvezménnyel vihető!)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest