Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz
parandroid #298 üzenetére
Amikor családi autót vettünk (2012 táján), felmerült az Avensis is, de olyan elkeserítően nézett ki kívül-belül, hogy lehúztuk a listáról.
-
válasz
mjani1172 #287 üzenetére
évi 20.000 kmt megyek...
20-as átlaggal számolok elektromosnál 5,7-et fogyasztott az előző autó... Az előző autóba mindig prémium üzemanyagot tankoltam (mert a mai sziperszuper dieseleknél az az ajánlott a korábbi 2017es autóhoz)
Így jött ki az alábbi:
Diesel: 20.000 km: 5,7l / 100 km -> 1140 l (prémium 485 Ft / l ) -> 552.900 Ft
Elektromos: 20.000 km: 20 kWh / 100km -> 4000 kWh (38 Ft / kWh) -> 152.000 Ft
Diesel első szervize 60-70e között volt (15.000 km-nél pontosan már nem emlékszem)
Elektromos első szervize 25e Ft volt 12.500 km-nél -
opr
nagyúr
válasz
mjani1172 #294 üzenetére
Ki a f@szom beszelt itt ceges vasarlasokrol? Vagy ha ceg veszi, akkor hirtelen nem szamit se az ar, se a kategoria, se a meret, se a maradvanyertek, se a varhato cost of ownership, se semmi, csak az, hogy nemet legyen?
Folyamatosan nyomod itt a baromsagokat mindenfele logika meg erv nelkul, aztan meg meg neked all feljebb, lol. -
opr
nagyúr
válasz
#16820480 #293 üzenetére
Teljesen egyetertek. Abban is, ahogy oregedik, nagyon tartos autok. De kinek mi. Ha valaki lizingeli 4-5 evig, aztan megy be ~azonos havi koltseggel az ujert, annak abszolut nem fog szamitani a hosszutavu megbizhatosag.
De ez is abszolut szemelyfuggo, nekem semmi bajom az idosebb autokkal, ha jo allapotban vannak. Mostani is ~16 eves. Ezerszer feljott mar a tema, hogy uljunk at ujba/ujabba, de valahogy mindig az jott ki a vegen, hogy egyszeruen nem kapok annyival tobbet, mint amennyibe kerulne, sokszor meg meg konkretabban kevesebbet is kapok joval tobbert, ugyhogy maradt ez. Aztan ezt ~evente eljatsszuk. Aztan bevisszuk a szervizbe minden evben egy teljes atnezesre, minden evben az a verdikt, hogy ha nem tudnak, mennyi idos, nem hinnek el, olyan szinten minden rendben van, aztan ugy vagyunk vele, hogy megint nem fogunk kiadni £40k-t (kb 16-17MHUF) autora.
Az is igaz, hogy -plane most a covid alatt- nem is mentunk vele szinte semmit, szoval nagyon nem erte volna meg pattogni. De elobb-utobb eljon az ideje ennek is. Most meg mar kb ugy vagyok vele, hogy mar kivancsi vagyok, meddig huzza. -
mjani1172
addikt
Az írásaid alapján nem gondolom, hogy oktathatnál bármilyen témában aminek köze van az autóhoz. A céges vásárlásokhoz meg f.ngod sincs.
Arra, hogy kijelentesz nagyívű baromságokat, amiknek köze nincs a valósághoz utána meg elkezdesz nagyképűen észt osztani nem vagyok kíváncsi. Először próbáld ki az említett autókat,ne csak a monitoron nézegesd utána jelentkezz.Kicsit le lehet pattanni a magas lóról.
Részemről be is fejeztem itt. -
opr
nagyúr
válasz
#16820480 #290 üzenetére
Gondolom izles. Ha valakinek nem tetszik kivul/belul, akkor ugyse azt fogja venni, es ez igy van jol. Szamomra ezerszer szebb az uj corolla, mint az uj golf es mindkettonel annyival szebbek az uj mazdak, hogy az mar kulon kategoria, de kinek mi.
Ha meg premium hibrid nem suv-ot akar, akkor nem igazan van mas valasztasa, mint a harom nagy nemet, mert a hulye Lexus kivezette az is-t meg a gs-t. -
opr
nagyúr
válasz
mjani1172 #286 üzenetére
Vannak auto kategoriak, amiket nem En talaltam ki. Nezz utana.
Aki golfot akar venni, az nem venne bmw/mercedes/audi/lexus/tesla-t sem, tehat eleve baromsag, amit irsz, mert nem egy kategoria se arban, se minosegben, se presztizsben, se semmiben. A golf versenytarsai a corolla, mazda3, focus, 308, stb.Azon meg lehet fanyalogni, hogy most a tesla van-e olyan szint, mint a nemetek/japanok/koreaiak, de a teny az, hogy azokkal versenyez, azokkal van egy kategoriaban es arban, azok helyett veszik akik veszik. En nem vennem, mert engem zavar sok hulyesege, En ha most kene venni, Lexus hybridet vennek.
-
#16820480
törölt tag
válasz
parandroid #284 üzenetére
Ha hibridet akarsz, akkor miért nem nézed a hibrid-király Toyotát inkább?
mjani1172: Ha gazdaságilag nézed csak, akkor tényleg a kategóriánként legolcsóbb autó éri meg csak. Mert az, hogy kényelmesebb vagy neked jobban tetszik, az nem gazdaságilag értelmezhető dolog.
-
#48584626
törölt tag
válasz
parandroid #284 üzenetére
"Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. "
8 ev utan kifejezetten problema egy modellt gyartasban tartani, ha nem lenne ra nagy kereslet akkor mar regen kifutott volna.
"a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető."
Ami rendelheto az belathato idon belul meg is kaphato.
"Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. "
Valahol vissza kell hozni az elektromos hajtaslanc brutal felarat...
-
mjani1172
addikt
Mit nevezel kategóriának? Méret? Hatótáv?
Pl. Veszel egy dízel (jaj) Golf 8 kombit, vagy Kia Ceed kombit, és mikor lejár a lízing (3-4 év) akkor normálisan el lehet adni.
Ha nem az a cél hogy 3 sec alatt gyorsulj, akkor ezekkel nem jársz rosszabbul, mint egy Modell 3-al.Nem kényelmetlenebbek, nem kisebbek, nem zörögnek, stb...., -
válasz
mjani1172 #282 üzenetére
nekem gazdasági alapon így jött ki:
- évi megtakarítás 400e körül az üzemanyagon (igazából 500e a napelem miatt)
- éves szervíz kb 40-50e-rel olcsóbb
- éves cégautó adó 132000 Ft
évi "megtakarítás" ~ 580e Ft maximum (futástól függ)Autó felára hasonlóan felszerelt újhoz képest 4,8 M forint volt ebből támogatásként 2,5 millió lejött így a felár 2,3 millió
Ezt az autó a 4 éves nyílt végű leasing alatt visszahozza és a maradványértéke a benzinesnél több lesz (4 éves benzines / diesel autó kb 3-4 millió között van) elektromos meg 5-6 között lesz várhatóan...
Ha nem lett volna támogatás akkor is elektromost vettünk volna 7-8 m között csak akkor i3 lett volna szemben egy új hasonlóan felszerelt autóval ami manapság már 6m+ körül van... szóval a gazdasági oldal kijött volna használt esetén is bár tény, hogy akkor használtat újhoz hasonlítunk ami nem szép dolog ...
-
parandroid
félisten
válasz
#48584626 #275 üzenetére
Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. Ahogy te is írod, a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető. Most voltam autót venni júliusban, elektromost nem akartam, suv nekem kizárva, hibrid meg kb esélytelen, egyedül a 330e lett volna, de az meg egyrészt nagy (asszonynak városba), másrészt embertelen drága. Lett most 3 évre egy Clubman (kitalálta, hogy a hatchback kicsi neki
), aztán majd 3 év múlva meglátjuk, mit lehet kapni. Ez pont egy 1-es BMW minden méretében, meg technológiájában, csak Mini dizájnnal. Ja, néztük még a Mazda MX-30-at, poénnak jó, de autónak nem kéne. Pedig a 6-os Mazdámat imádom, nagy kár, hogy ebből sincs hibrid. Utódmodell állítólag az lesz, majd jövőre meglátjuk, mire ennek lejár a lízingje csak kijönnek ők is végre valamivel.
Koreaiakkal megint az a baj, hogy az összes elektromos modelljük gyakorlatilag suv (pfuj). Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. Ez meg a másik bajom amúgy, ha az ember minőségi autóbelsőt akar (mégiscsak abban ülsz, meg azt látod magad előtt, amikor autózol), akkor középkategória alatt gyakorlatilag csak a német prémium jön szóba. Kisautóban meg konkrétan csak az. Jó, ez azért ízlés dolga is.
p
-
opr
nagyúr
válasz
mjani1172 #282 üzenetére
Gazdasági alapon kizárólag a használt autó éri meg, vagy ha csak új jöhet szóba, a dacia duster.
Épp ezért amikor olyanról beszélünk, hogy gazdasági alapon melyik autó éri meg, mindig kategórián belül értelmezzük, különben nincs értelme egyáltalán beszélni róla. Kategórián belül, körülményektől függően simán megérheti az elektromos autó ma már.
Ha ennyire triggereli a népet a model3, akkor tőlem aztán nézhetjük az i4-et is, amit fentebb említett a kollega. -
válasz
#48584626 #277 üzenetére
vagy ott van a rendelhető i4 is ami 590 km-es hatótájával (autópályán is 400 km-rel) elég jó alternatíva ... ár érték arányban szerintem jobb mint a Telsa M3... ugye 19m-tól indul az i4 a nagyakkus M3-mal kb egy árban... Ha mindent belekér az ember akkor már drágább de 21 körül egész jó felszereltség elhozható belőle...
Csak nekünk hosszú (480 cmrel nem fér be a garázsba
-
#48584626
törölt tag
válasz
#16820480 #276 üzenetére
A BMW premiumgyarto, nem pedig kommersz, nem kivanja kielegiteni azok igenyeit, akik 10 eves hitelre veszik a Dacia Dustert.
Az iX3 semmiben sem marad el a konkurenciatol, sot a hajtaslanc hatekonysaga egeszen kimagaslo lett, szolgaltatasokban, valasztekban, kenyelemben, meg boven a mezony tetejen van. Igen, ennyit tud, es ezt nem sokan tudjak rajta kivul.
-
#48584626
törölt tag
válasz
#16820480 #274 üzenetére
Az i3 konkretan egy 8 eves modell, csak azert van meg gyartasban mert veszik igy is, es most mar csak a penzt termeli.
Az iX-rol itt garantaltan nem volt teszt, maximum az iX3-rol, az pedig egy nagyon jo auto, es nagyon jo ar/ertek aranyt kepvisel. Hja, draga, nade ez egy premiumauto, nem annak valo aki valami koreaira sporol eveket.
-
#16820480
törölt tag
válasz
#48584626 #273 üzenetére
Nem tudom láttad-e mennyit megy egy i3 egy töltéssel és mennyibe kerül mellette. Vagy hasonlóan az iX, volt róla teszt itt korábban, elég silány ár/értéket képvisel. De ja, vannak, ezt legalább el lehet mondani.
Az Audi legalább csinált egy e-Tront, ami bár drága, de legalább jó autó lett. -
#48584626
törölt tag
válasz
parandroid #272 üzenetére
"Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?"
Nincsenek. Akkortol a Mini full elektromos lesz. De ez nyilvan nem azt jelenti hogy addig nem lesznek elektomos Minik, hanem azt hogy akkortol csak az lesz.
" Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid."
Tenyleg? Muti.
"Toyotából szintén. "
Aygobol nincs, Yaris a legkisebb hibrid, de az sem PHEV.
" BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos,"
LOL. A BMWnek jelenleg 10 PHEV modellje van a kinalatban, elektromosbol pedig az i3 es az iX3, az i4 meg az iX rendelheto, hamarosan kezdik szallitani, tovabbi EVk pedig elokeszuletben (i5, i7, iX1 ami eddig nyilvanos). A CLAR plattformra mindent lehet epiteni, ICE-t, PHEV-et es EV-t is.
De azert orulok hogy kepben vagy.
-
parandroid
félisten
válasz
#48584626 #268 üzenetére
“Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.“
2030-tól még a wc-ülőke is elektromos lesz, mást se hallani. Modellből meg van nekik egy darab elektromos, meg egy hibrid, de mindkettő csak egy-egy verzióban létezik (benzin, vagy dízelből meg a teljes paletta). Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?Én pl hibridet szerettem volna most is, de Countrymant akar a rossebb. Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid. Toyotából szintén. Lassan franciákból, meg Fordból is, de ilyeneket meg megint nem akarok. BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos, meg most jönnek lassan a suvok. Na, ezek megint nem érdekelnek. Amúgy is pár év késésben vannak vele, és még mindig csak a benzines platformot farigcsálták, ez nem direkt villanyosra fejlesztés. Pedig ha tavaly jönnek ki vele, akkor is késésben lennének.
p
-
#48584626
törölt tag
-
#16820480
törölt tag
válasz
mjani1172 #267 üzenetére
Igazából tök mindegy, hogy megéri-e gazdaságilag (vagyis nem, mert kellemesebb, ha megoldják azt, hogy megérje), mert ökológiailag kényszerülünk a váltásra. Rohamtempóban. Ha valaki új autóban gondolkodik manapság, akkor nem igazán lenne szabad már belsőégésűt vennie, 10 év múlva meg pláne nem.
Persze lehet, csak aztán meg kell majd barátkozni a prognózissal, hogy pár évtizeden belül esetleg egy sivatag szélén fogunk lakni, egy rakás meleg-égövi menekülttel, nem lesz elég étel és ivóvíz. Jelenleg kb ez az előrevetített jövő, ha mindent úgy szeretnénk folytatni, ahogy az elmúlt évtizedekben megszoktuk.Shadowbull: Ja, ezért hajtasz te is egy RAV4-et, mert a hírös német minőség ugyanazt hozza minőségben, hatékonyságban és megbízhatóságban
-
#48584626
törölt tag
válasz
parandroid #259 üzenetére
" tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban."
Ez konkretan egy ordas nagy hulyeseg. Aki ezt igy leirja az tok hulye az egesz temahoz.
"Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren,"
Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.
"Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme"
Mert ez az a kategoria, aminek az ara egyszeruen nem birja el az elektromos hajtaslanc gyartasi koltsegeit.
-
mjani1172
addikt
Igazabol ma mar siman lehet gazdasagi alapon is (mindenfele eztra tamogatas nelkul szamolva) elektromos auto mellett donteni.
Egyreszt ma mar a hoszabb utak se lehetetlenek, meg egy ~15 millas elektromos autoval sem...
....Ezeket pedig nem a golffal kell hasonlitani, mert nagyon mas liga, hanem a
Ez borzasztó nagy tévedés. Nem hiszem hogy láttad volna ezeket valójában, mint ahogy azt sem hogy gazdaságilag bármi is indokolná az elektromos autózást. -
opr
nagyúr
válasz
parandroid #263 üzenetére
Nem tolják a gyártók, inkább maximum kínálatot bővítenek. A szabályozók se tolják, csak a cikkek vannak hülyén megfogalmazva. Hybrid, plug-in hybrid, EV mehetnek 2030 után is még a legszigorúbb szabályozások szerint is (amik amúgy csak tervek, úgyis meg fogják hosszabbítani szvsz), úgy szoktak fogalmazni, hogy a kizárólag belső égésű motorral hajtott járművek nem ok. De ez nem jelenti azt, hogy a belső égésű motorral IS hajtottat is el kell engedni.
-
Noukoum
veterán
válasz
parandroid #263 üzenetére
Nem tolja mindegy gyártó az elektromost, a szabályozók sem erőltetik.
-
parandroid
félisten
Igen, csak sima konnektoros töltő volt. Egymás mellett. an a BMW, meg a Mini szalon, előbbiben van a szervíz, meg a nagy raktár, az utóbbi meg csak egy kis bemutatóterem, és ott nincs gyorstöltő nekik.
opr: Engem ne kérdezz, nekem is sokkal szimpatikusabb rendszer, mégis minden gyártó a full elektromost tolja, meg az okos szabályozók is ezt erőltetnék.
p
-
gyuszos
tag
-
opr
nagyúr
válasz
parandroid #259 üzenetére
Hogy ertve zsakutva a hibrid? Magasan a legjobb ar-ertek aranyu, ileltve azt kiveve is a legjobb kompromisszum fenntartasi koltsegben, hatotavban, fogyasztasban, megbizhatosagban, mindenben. Plane a Toyota hybrid. Haver 200 lovas IS300h-ja 4,5 liter korul eszik, palyan is, benzinbol, halk, kenyelmes, olcso, brutalisan megbizhato.
-
válasz
parandroid #257 üzenetére
A mini sose tudott és szerintem valami félre ment... Mert 30 körüli akku van benne ami 200-300 között van maximum... Sebességtől függően... Az e208as 45os akkuval se tud 400at... :)
Ha már a cégtől kapott akkor egy három fázisú töltő nem ártott volna hozzá azzal 3 óra alatt tele a 30as akku... Amúgy ha munkahelyén 8 órát töltött azzal 16-20 kWh áram ment az akkuba...
-
parandroid
félisten
Az a baj, hogy ez még egy teljesen benzines (az 1-es bmw-vel közös) platform. A Countrymanből van egyedül hibrid. Itt jön be megint, hogy tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban. Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren, megint csak ráncfelvarrogatják a jelenlegi (7 éve futó) generációt.
A legnagyobb bajnak amúgy pont azt látom, hogy középkategóriában, talán lassan a kompaktoknál is jönnek az elektromos modellek, de közben a hibrid kezd zsákutca lenni (pedig laikusként nekem gyanús, hogy ez lenne a jobb út), a fő csapásirány meg a suv, azt tolják ész nélkül. Tudom, ebben fér el a legjobban az akkupakk, meg ezt veszik a népek, mert menőn néz ki. Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme, ilyen modell meg vagy nincs, vagy csak mutatóba, de ténylegesen nem lehet kapni (és itt vádlón nézek a vw-re).
Egyik szomszéd amúgy elektromos smarttal jár, de hogy hol tölti, azt nem tudom, mert az utcán parkol minden nap. Gondolom neki is a munkahelyénél van töltős parkoló. De neki is a másik autója egy tdi touran (az is új, úgyhogy akár valami elektromos alternatíva is lehetne), a két gyerekülés abban van, szóval az az oviba járós autó. Nem vagyok képben az életükkel, de biztos oka van, hogy így vették az autókat. Ezen kívül amúgy van az utcánkban feljebb egy Tesla, meg egy i3 is, nemrég vett egy szomszéd egy Cuprát (ez az új cupra suv most elektromos, vagy hibrid
) meg újabban pár Konát is gyakran látok, de azokat nem tudom, kié. Ja, meg Auris hibridből szaladgál sok a környéken, és egy utcával arrébb van egy 330e is, de az szerintem cégautó. Na, ez így kb az utcán parkoló autók 10%-a felénk… Van amúgy töltőoszlop is az utcában feljebb (2 töltőhelyes), a Tesla, meg az i3 szokott rajta osztozni.
p
-
wierra
senior tag
válasz
parandroid #257 üzenetére
Pedig a BMW-nek van hibrid hajtáslánca...lehet, hogy nem tudták (vagy akarták) besuszterolni a Minibe.
-
wierra
senior tag
válasz
parandroid #255 üzenetére
A Mini Cooper SE kombinált hatótávja max 234 km. Városban max 313 km.
Már ha ugyanarról a modellről beszélünk... -
parandroid
félisten
A kereskedőm, aki épp az elektromos minit hajtotta nem volt ilyen optimista. Sem különösebben lelkes, hogy most azt használhatja. Pedig ő abban a szerencsés helyzetben volt, hogy munkaidő alatt a szalonban töltötte az autót (és amikor el kellett ugrania valahova, vihetett egy másikat, hogy ne kelljen levenni), de gyorstöltő híján a 8-10 óra alatt annyit tudott beletenni, hogy aznap hazament, másnap vissza, meg a napi ügyes-bajos dolgait elintézte. Jah, hivatalos hatótáv _akár_ 400 km. 250-nek már örült, ha összejött, de ha valamiért nem töltött, vagy kolléga lehúzta előbb, vagy korábban el kellett mennie, akkor már para volt, és a szuper eco mód lőtte le nemcsak a motorteljesítményt, meg a klímát, de még a sima szellőztetést is.
Otthon meg nem tudta tölteni, mert utcán parkol (ahogy én is, meg errefelé igen sokan). Na, ő pl napi 2x80 km körüli távval ingázik, zömében autópályán. Alig várta, hogy kapjon végre egy benzines coopert, de a beütő chiphiány miatt ami kevés autót kapnak, azonnal megy vevőhöz. Mi is a kollégája szolgálati autóját hoztuk el, mert ha újat rendelünk, talán jövő év elején kaptuk volna meg.
p
-
Kinder
senior tag
válasz
parandroid #250 üzenetére
És ismét a sztereotípiák.
Napi 250-300 km-t ma már bármelyik e-autó hoz töltés nélkül. Igen, télen is, légkondival is.
Hogy mikor vedlitek már le ezeket az régmúltból ittmaradt, ma már nem valós hisztiket.... -
Kinder
senior tag
#249-250
Tévedésben vagytok, rengetegen nyomják ennyit, és messze nem csak cégessel.
-
válasz
parandroid #250 üzenetére
Egy mai modern elektromos simán 1 töltéssel megy 200-300kmt (kona 64, eniro 64, nagyakkus ioniq 5)
-
parandroid
félisten
Évi 75k km az alsó hangon is 200-300 km. Az időben is minimum 4-5 óra. Ennyit max egy taxis megy, vagy egy üzletkötő, de így kb naponta 2x tölthetik, ha elektromos (tudom, optimális esetben akár 400 km egy töltés, csak hideg ne legyen, meg meleg, hogy a klíma ne menjen maxon, meg ne autópályázz, vagy dugózz a városban). Amúgy meg ekkora futással úgyis új autót vesz, és max 3 évente cserél, és különben is céges autó lesz (adót leír, üzemanyagot költségnek elszámol a cég). Az éves 150k km-t már nem is említem, annyit kb az áruszállító furgonok mennek, meg a buszok, kamionok, akik a munkanap folyamán folyamatosan úton vannak.
p
-
#48584626
törölt tag
-
Kinder
senior tag
válasz
#48584626 #239 üzenetére
Ne a te évi 15.000 km-ed vedd alapul.
Van, aki ennek az 5, vagy akár a 10-szeresét is megteszi. Az már 4-8.000 euró a te hibridedhez képest, de pl egy erősebb benzines a6-os audi nem 7,5-öt fogyaszt, az 12-14-et, azaz a dupláját a tiédnek, azaz akár 8-16.000 euró spórolás is lehet csak az üzemanyagon, és akkor még ott van a kötelező szervíz is.
Na az már pénz. -
parandroid
félisten
Én az egyik autót lízingelem, a másikat hitelre vettem (ahogy eddig mindet). Nincs nagy különbség, a hitel is olyan, hogy maradványértékkel számol, amikor lejár, vagy (1) kötsz egy új hitelszerződést, és megy tovább, vagy (2) leteszed a maradványértéket és megtartod az autót, vagy (3) visszaveszik (garantált érték a maradványérték általában), és elhozol egy újat. Szóval kb mintha lízing lenne, csak te vagy a tulajdonos. Lízingdíjban egyébként az összes szóba jöhető szervizköltség benne szokott lenni, ez hiteles autó esetén nincs, az ennyivel olcsóbb, cserébe a szervizek zsebre mennek. Lízinghez járhat még ‘ajándék’ szezonális gumicsere, meg assistance is. Biztosítást, adót mindig magad fizeted, lízingnél is. Előbbi ugyanúgy függ az éves futástól, mint a lízingdíj.
Ja, szintén Németország.
p
-
#48584626
törölt tag
Nem jellemzo az ismerosi koromben a lizingeles, de ott is megfizeted az ertekvesztest.
Evi 5-600 euro a kotelezo szerviz. Toyota RAV4. En 33e euroert vettem, de akkor kifuto modell volt es eleg nagy kedvezmenyek voltak ra. Kabe 40e euro korul ma is megkapod szerintem az aktualist. Minden ehhez merheto EV joval dragabb, meg allami tamogatassal is, es persze a hasznalhatosaga a kozeleben sincs.
Nyilvan elobb-utobb gyoznek az EVk, de ahhoz nagyon komoly allami hatszel kell majd.
-
wierra
senior tag
válasz
#48584626 #239 üzenetére
Én azt hittem, hogy Németországban jellemzően lízingelni szokták a gépkocsikat és ~5 év vagy ~100k km után kihozzák az új típust és folytatódik a rizlingelés. Így ugye nem túl releváns az értékvesztés, mint olyan.
A SUV-od fenntartási költsége (kötelező szervizekre gondolok) egyébként hogy alakul, ha lehetek inidiszkrét? -
Gery20
tag
Ezért írtam, hogy jelenlegi állapot és akár fél éven belül változhat. A lízingcégek mindig is úgy áraznak, hogy bármi is történjen ők jöjjenek ki belőle jól. Ha belegondolsz egy 4 éves lízing esetén 2025 év végén kerül hozzájuk vissza az autó és az akkori értéket kell előre minél pontosabban meghatározni. Ezt most nagyon nehezen tudják megtenni, mert 4 év alatt jelentősen változhat a világ és lehet a mostani EV-k 4 év múlva az új árukhoz képest keveset fognak érni, de az is lehet, hogy nem nagyon változik majd a világ és jól tartják majd az árukat, de ezt senki nem tudja megjósolni.
A szervízköltség és üzemanyag költség egyértelműen előny, de egyelőre a kínálat is nagyon kicsi és a lízing lehetőségek is korlátozottak.
-
#48584626
törölt tag
Teslanak elvileg nincs kotelezo szervize, de ha veletlenul oda kell menned valami garancialis dolog miatt (eleg gyakori) akkor igyekeznek lehuzni, ez tobb forrasbol is hallottam mar.
Az uzemanyagkoltseg itt Nemetorszagban ugy nez ki, hogy itthon tolthetem 27-28 cent korul, SuCon meg 40 centert. 20 KWhas fogyasztassal szamolva (ami eleg kedvezo) es 35 centes atlagarral evi 15e kilometer amennyit en megyek kabe 1000 euroba kerulne.
Az 1,7 tonnas hibrid SUVom 7,5 litert eszik, 1,6 euros literenkenti arral szamolva ez 1.800 euro.... Nem ez az evi par szaz euro valtja meg a vilagot, plane hogy az elektromos joval dragabb igy az ertekvesztese is nagyobb osszeg.
-
wierra
senior tag
Tudomásom szerint hamarosan nyílik a honi Tesla-szerviz.
Bár lényegi információm nincs se az Octavia, se a Tesla (vagy más EV) kötelező szervizének költségeiről, mindazonáltal nem hinném, hogy az EV-k kötelező szervize ugyanazon nagyságrend lenne, mint akár a VW konszern termékeinek vagy más flottaautóknak a szervizköltsége. Az "üzemanyagköltségekről" nem beszélve.... -
dabadab
titán
-
Gery20
tag
Ez mind igaz, ha kp-ra veszed az autót. Nagyon kevés ember vásárol kp-ra autót és nem csak nálunk, de nyugatabbra is. Amennyiben lízingelsz egy cégre már nagyon nagy különbség lesz és az EV-k jönnek ki szarul belőle. Ez persze a mostani állapot és bármi történhet akár a következő fél évben is, de jelenleg így néz ki a helyzet:
Skoda Octavia RS full felszereltség listaára: 17,5 millió -> akciósan 13 millió
Tesla Model 3 SR+ listára 15 millió -> akciósan is 15 millió (állami támogatással ne számoljunk, mert az nem mindig elérhető, mint ahogy most sem)És ami a lényeg, a havi lízing díj:
Octavia RS: nettó 180.000Ft/hó
Model 3 SR+: nettó 300.000Ft/hóA Tesla ilyen szempontból egyébként pont rossz példa, mert drága rá a biztosítás+casco és mivel még mindig nincs itthon szervíz, ezért annak a költsége is magasabb mint egy benzines autóé...
-
#48584626
törölt tag
válasz
parandroid #233 üzenetére
A 3as mindig kozepkatgoria volt, az mar mas kerdes hogy az autok valoban nottek, de ez mindegyikre igaz, a mostani G30 5os nagyobb mint egy E38 7es.
Mellesleg a hatarok a kulonfele kategoriak kozott nem elesek, a kompaktot neha hivjak also kozepkategorianak is, de a mindenkori 3as mindig egy kategoriaval feljebb volt mint a vele egykoru Golf.
-
parandroid
félisten
válasz
#48584626 #224 üzenetére
Hogyne lett volna. Az újakat sorolják már eggyel feljebb, talán az utóbbi 15 évben (amíg az 1er meg nem jelent), de amúgy gyakorlatilag már minden egykori kompakt kinövi lassan a kategóriát, a kisautók meg belenőttek. Egy Polo már nagyobb, mint egy E36 volt annak idején. Egy Golf, pláne meg egy Octavia meg nemigen kisebb egy 3-asnál.
p
-
válasz
Postas99 #227 üzenetére
Mit vezessek le?
Van egy 17 milliós autó. Ezt senki nem veszi 17-ért a VW-től. Legyen 15. 4 év után eladja a tulaj mondjuk 8-ért, de szerintem többet fog ennél érni, de legyünk pesszimisták. Tehát az autóra az üzemeltetés egyébként valószínűleg elhanyagolható költségein kívül költött 7 milliót. Az évi 1.75 millió, azaz havi 145 ezer forint. Ha egy családnak van havi nettó 1.3-1.5 millió bevétele, akkor ez simán beleférhet, ha nekik ez fontos. Ehhez gyerekes családként kell bruttó kb. 2 millió jövedelem a két emberre, ilyenből van jópár itthon is.
Nem az átlag, persze, de az átlag egyébként sem vesz új autót.
-
-
#16820480
törölt tag
válasz
Postas99 #227 üzenetére
Egyébként vicces ez alapján a grafikon alapján, hogy a szénerőmű itthon 11%-ot termel a mixbe. A sok ICE rajongó hogy fel van háborodva, hogy a személyautózást minek elektromosítani, hiszen csak 10%-át adják a globális kibocsájtásnak, de bezzeg a szénerőművek, és milyen mocskosak az EV-k, amíg a jelenlegi mixet használjuk.
-
#16820480
törölt tag
Jönni is fog pár éven belül az iD Life és a Renault 5 olyan 20 ezer € alatti áron. Ha valamivel, akkor ezzel tudnának versenyezni a régi gyártók, mert egyelőre a Model 2 ha jön is, de inkább 25 lesz, mint 20 alatt. Ha viszont Tesla árban adnának dolgokat, akkor jogos lenne az elvárás, hogy hozza a Tesla hatékonyságát, hatótávját, töltési teljesítményét, szoftveres megoldásait.
A R5 amúgy kimondottan nagyon jól nézett ki a koncepció alapján, amit a most futó autóshown mutattak meg, remélem tényleg ilyesmi lesz. Vagy esetleg jön egy Honda E mk2, amiben jobb akku van és esetleg lejjebb viszik az árát.
gyuszos: Menetteljesítményben az ICE nem lesz olyan jó, fityfasz extrákban meg a Tesla. Csak az egyik technikai korlát, a másik meg egy döntés kérdése.
-
#48584626
törölt tag
válasz
parandroid #218 üzenetére
A 3as sose volt kompakt. Az az 1es.
-
gyuszos
tag
"Az a baj ezzel az érveléssel, hogy ma már egyszerűen nem igaz."
Sajnos a tiéd sem.....
"Mire tesla szintre hozod felszereltségben...." - - - írod a bmw, merci, audi összehasonlításhoz.
Ugyanis az általad említett sr+ összeszerelési minőségben, anyaghasználatban annyira messze van a három említett márkához, hogy vagy felesleges az összehasonlításuk (almát - körtével), vagy bizonyos pontokon soha nem lesz korrekt. -
Tigerclaw
nagyúr
Attol hogy en most sem adnek tobbet 80k-nal egy telefonert sajnos meg latom, hogy az Apple az X majd Pro szerianak nevezett modellekkel uj premium kategoriat inditott par eve 1000-1100 dollaros induloarral, amit sok konkurense is kovetett. Viszon meg az USA piaca sem dijazta ezt, es lassan lentebb szorult az elso helyert vivott harcban, igy ma mar parhuzamosan talan 5-6 telefont kinal parhuzamosan, a viszonteladokon keresztul meg meg tobbet. Nekem egy iPhone 11 is premium az ara alapjan. Azota meg a hajtogatos modellek araival mar tenyleg nem lehet megmondani, hogy hol is huzodik a premium vagy a felsokategoria.
A Tesla hasonloan jarhat, csak ot az is szoritja, hogy egyre tobb sajat Gigafactoryt epit es par ev mulva lecsokken azok szama, meg tudja fizetni legalabb a Model 3-at. Lehet hogy nem ket ev mulva, de par ev mulva ki kell jonnie a Model 2-vel, hacsak nem azt akarja, hogy o csak akkukat gyartson a gyaraiban mas autogyartok szamara.
-
dabadab
titán
válasz
Tigerclaw #212 üzenetére
es ma mar a telefonos eladasai nagyobb reszet nem premium telefonokbol realizalja.
Ezen a ponton rá kellett néznem az apple.hu-ra, hogy tényleg ennyire lemaradtam-e valamiről.
A legeslegolcsóbb telefonjuk 175k HUF.
Ha ez már a "nem prémium", akkor nagyon rossz műsort nézek -
dabadab
titán
Az, hogy az 5 milla alatti új autó kategória veszélyeztetve legyen villanyautó által...
Azt a kategóriát momentán a belsőégésűek veszélyezetetik azzal, hogy kidrágulnak belőle.
Persze, a Duster abszolút fapadban pont 4 millió, de ha már klímát is akarsz bele, akkor már az is öt. -
opr
nagyúr
válasz
Tigerclaw #213 üzenetére
Ha betolják 8-9 misi környékére, lesz neki minimum 200-250km autópályás valós hatótávja, és tudni fogja a gyorstöltést, akkor letarolják a piacot.
Pláne ha megtartják a mostani, alapból full extra értékesítési modelljüket.
Egyszerűen nem lesz értelme racionális szempontok alapján mást venni, pláne ha tudja az ember otthon vagy melóhelyen tölteni.Még egy swift glx is 6 milla, azt a két milliót meg pikkpakk behozza a fenntartási költségeken egy elektromos.
-
Tigerclaw
nagyúr
Szerintem 8-9 kornyekere kellene befernie alapverzioban, hogy kulon kategoriat alkosson a Model 3-tol. Az meg mar fajhatna a konkurencianak, akik kepesek indulo 8 -ert miniautokat adni nagyon kicsi hatotav es teljesitmeny mellett, vagy 6-ert olyan autot amit mar alig lehet annak nevezni, nem beszelve a quadricycle modellekrol.
Nem is csodalom, hogy a VW is 3-4 evre datalja az ID3 alatti joval megfizethetobb modeljenek indulasat.
Ahogy nezem a napelemes csatornakat, ma mar olyan olcson lehet kapni nullkilometeres vagy alig hasznalt LiFePo4 akkukat, hogy a bontott e-autos akksiknak lassan megszunik ez a masodpiaca. Foleg ha meg nem is LiFePo4, hanem a sokkal veszelyesebb "elodje", ami a legtobb autoban van. Itt jon az ki, hogy az akkuk ara tenyleg sokat zuhant es folyamatosan zuhan, de ha autoba kerul, ott rogton dupla ara lesz. Gyakorlatilag van hogy olcsobb a LiFePo4 akku, mint a savas olomakkumulator.
-
Tigerclaw
nagyúr
Arra gondoltam, hogy az Apple-nek is fel kellett adnia az 1 ev 1 telefon elvet, illetve azt hogy csak a premium szegmensben gondolkozik, es ma mar a telefonos eladasai nagyobb reszet nem premium telefonokbol realizalja. A Tesla jo iranyba ment a Model 3-al, de par ev mulva valoszinuleg szuksege lesz a Model 2-re is, amit vegul is mar beharangozott.
-
opr
nagyúr
válasz
Tigerclaw #208 üzenetére
Nyilván az még sok idő. Szerintem a model2 se lesz olyan olcsó, mint sokan várják. Engem nagyon meglepne, ha 10 milla alá beférne. Ha le tudják vinni 8 millára, és ezért cserébe nem ölik le teljesen a hatótávot meg a töltési teljesítményt, akkor hatalmasat tarolhat.
Az, hogy az 5 milla alatti új autó kategória veszélyeztetve legyen villanyautó által... Hát, meglepne, ha ez kevesebb, mint 10 éven belül megtörténne.
Az meg, hogy a használtpiacon mi lesz, majd kiderül. Simán lehet, hogy 5-10 év múlva a világ legjobb biznisze lesz egy 15 éves, nem lelakott elektromos autó használtan fillérekért + egy új, nagyobb kapacitású akku bele. Az eredetileg benne lévő meg mehet puffernek napelem alá vagy valami, bőven lesz azokra vevő még 50% körüli kapacitásnál is. Ezzel az elgondolással perpill az a baj, hogy rohadtul tartják az árukat a mocskok, még a hirhedten olcsó használtautók hazájában, Angliában is. -
opr
nagyúr
Oh, abba már bele se megyek.
Amúgy jah, igaza van a népnek, ha kizárólag alsó, illetve alsó-középkategóriás autókat nézünk. A dustert meg a swiftet jelenleg tényleg nem tudod villannyal kiváltani, feljebb viszont már nagyon nem ugyanez az egyenlet.
Igazából az érdekes az lenne, hogy mondjuk két racionális választás (corolla hybrid vs... Nem tudom, zoe, leaf, id30? Mi megy ezek ellen?) közül melyik jönne ki nyertesen mondjuk 100.000, illetve 200.000km-re levetítve, illetve mik a kompromisszumok. -
Tigerclaw
nagyúr
Igen, a Tesla komoly versenyre kenyszeriti az gyartokat, ha azok belepnek az o arsavjaba, hiszen o kvazi elektromos sportautot ad. Viszont europa ketharmadaban meg az 5 millios also-kozep ujauto se fer bele a tobbseg koltsegvetesebe, ezert veszik a hasznaltakat. A 10+ millios tartomany nagyon tavol all toluk. Egy Model 2 komoly fejvakarast okozna sok Europai autogyartonak es valoszinuleg par even belul piacra kell dobnia a Teslanak, mert az o penzes vevokore is evrol evre fogy. Oket is utoleri az Apple sorsa, ha felzarkozik a konkurencia vagyis nohetnek tovabb csak a felso/premium kategoriara tamaszkodva. Ha beindulnak az uj gyarai es ledolgozzak a gyartasbeli lemaradasukat, ott lesz a nyakukon jopar Gigafactory es nem lesz eleg rendelesuk. Raadasul a Cybertruck nem epp Europaba valo... talan forgalomba se kerulhet, igy lehet hogy csak EU-n kivuli piacra gyartjak majd.
-
opr
nagyúr
válasz
Tigerclaw #204 üzenetére
Az a baj ezzel az érveléssel, hogy ma már egyszerűen nem igaz.
Model3 sr+ 15 milla, gyakorlatilag fullextrásan. Long range 20 milla, de annak már olyan menetteljesítménye van, hogy csak a legdurvább M/RS/AMG modellek tudnak vele versenyezni, úgy meg pláne nincs értelme az összehasonlításnak, úgyhogy maradjunk a "sima", de nagy motoros verzióknál, mert a 318-al meg testvéreivel semmi értelme összehasonlítani.Szóval, lássuk a medvét:
Bmw 330i 14,5 milla, "fapadosan". Mire tesla szintre hozod felszereltségben, 18-20 milla.
Mercedes c osztály, legolcsóbb 220d fapad 17,5 milla. Mire tesla szintre hozod, 20-22.
Audi a4 45 tfsi 15 milla, tesla szintre hozva közel 20.
Az abszolút vadbarom lexus Európában már nem forgalmazza az IS-t, de ahol igen, ott ugyan valamivel olcsóbb, de az is300h teljesítmény tekintetében annyival a többiek alatt van hogy kb nincs is értelme beszélni róla. Plusz mire tesla szinten van, még így is lenne vagy 13 milla. A gs450h pedig már teljesen más liga méretben is, kényelemben is, meg árban is. És azt is kivezették az állatok.
Jaguar XE (legkisebb szedán jag, fingom nincs ez mennyivel kisebb vagy nagyobb, mint az itt felsorolt többi autó) 15 millától indul.
Alfa Romeo Giulia 13,5 millánál indul.Szóval ez pár éve még igaz volt, amit írsz. Ma már nagyon nem.
A tesla meg ugye alapáron fullextrás, kivéve ha a belső teret fehérnek akarod (akarnám), a külső színt valami nem fehérnek (akarnám), meg ha teljesen hülye vagy, fizethetsz az évek óta a semmire beígért fsd-re, amit minden épeszű ember lát, hogy nettó pénzkidobás, pláne itt Európában. -
Sza_Sa
senior tag
válasz
Tigerclaw #204 üzenetére
Az autóárakról ne is beszéljünk, nagyon megszaladt az utóbbi egy-két évben.
Nem hiszem el, hogy ezt a kereslet hosszútávon benyeli, kizárt, nagyon le fog csökkeni az újautó vevő.Most még pörög, az utolsó csöves is kocsiba akarja mereszteni a seggét, mivel a tömegközlekedés veszélyes, ugye a covid ott terjed.
-
Tigerclaw
nagyúr
Raadasul ennyi penzert is csak egy sok tekintetben kozepkategorias autot kap. Ez a fo problemaja az elektromos autoknak. Ugyanazert a penzert gyakran ket kategoriaval kisebb autoba lehet csak ulni, vagy dupla penzert ugyanolyanba es ezen az se segit hogy mestersegesen felnyomjak a benzines/dizeles modellek arat, hogy jobb vetelnek tunjon az egesz.
Szerintem par ev mulva kenytelenek lesznek az autogyartok atgondolni az arazasukat, es az EU is a rozsaszin szemuvegen at megalmodott jovot, mert ha nem teszik kemeny lecket kapnak a piactol. A nemet gyartok plane, ahol az abnormalisan tamogatott belpiac es tartosberlet konstrukciok fals visszejelzest adnak szamukra. Ami a gazdagabb orszagokban mukodo utnak tunik, az az EU 2/3-ban nem. Par ev alatt elfogynak a penzes early adopterek, es valoszinuleg egyre tobb kormanynak is egyre jobban nehezere fog esni, hogy a gazdagok autovasarlasat tamogassa, aztan a valosag falanak szaladnak a terveikkel.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
Postas99 #201 üzenetére
Nem akarok senki zsebében turkálni de 17 Milla? Valaki magyarázzal el nekem, hogy mekkora NETTO BÉR kell ahhoz hogy valaki belevágjon egy ilyen autó megvásárlásába...
Nem csak pénz kérdése, inkább prioritás. Van elég ismerősöm, akik 8-14M kocsikkal járnak, onnan már csak egy kis ugrás egy jobb ev. Egyébként meg az utcán áll az autó, nekem meg a fűtött garázsban...Én meg lehet, hogy építenék egy faxa családi házat, mert a kettő együtt már sajna nem megy, mivel ezzel a baromi jó állami támogatással 80-100M egy nekem tetsző kégli, 3 gyereket meg nem akarok. De ez már nagyon off.
-
válasz
Postas99 #201 üzenetére
Szelenergia van telen is.
> Nem akarok senki zsebében turkálni de 17 Milla? Valaki magyarázzal el nekem, hogy mekkora NETTO BÉR kell ahhoz hogy valaki belevágjon egy ilyen autó megvásárlásába...
Ha alkalmazottkent dolgozol, es magadnak veszed, akkor szerintem egesz csaladot nezve 1.5 millio korul mar sokan meglephetik ezt, mert mondjuk kapnak ra 2M kedvezmenyt, 4 ev alatt leamortizalodik mondjuk 8 milliora, es akkor havi 150e forint korul megvan az auto.
-
Postas99
senior tag
Az áramszolgáltató nem fog energiát tárolni az felelsleges beruházás amit folyamatosan karban kell tartani..
Rádolgozhatsz az elektromos hálózatra amennyiben átveszik tőled viszont akkor kevesebbet termelnek..
A téli időszakban nincs igazán visszatermelés a hálózatra.. éjszaka meg egyáltalán nem..
Az elektromos autózás legnagyobb rákfenéje pont ez amiről senki beszél, hogy lehet nyáron csúcsidőben viszonylag "zölden tankolsz" minden egyéb esetben már nem.. és ameddig a Mátrai szénerőmű működik és egyéb fosszilis energiahordozók elégetésével állítják elő az elektromos áramot addig az elektromos autózás bullshit..
Lehet, hogy a városban fogod érezni, hogy kevesebb a szmog.. de ennyi erővel odaköltözhetsz az erőmű mellé is, ott nem ez lesz a vélemányed...Az hogy keresztül kasul államilag dotált dologról beszélünk.. vicckategóriába illeszti az egészet... ne mááá hogy bárki aki elektromos autóval közlekedik nagyobb előjogokat élvez a többi emberrel szemben... ingyenes parkolás, ingyenes tankolás... egyéb kedvezmények.. mindezt egy olyan autóra aminek az előállításához szintén környezetszennyezés történik..
Az árakról már nem beszélve...
Nem akarok senki zsebében turkálni de 17 Milla? Valaki magyarázzal el nekem, hogy mekkora NETTO BÉR kell ahhoz hogy valaki belevágjon egy ilyen autó megvásárlásába...
és kérem kezdje a 0-ról a számolást 2 gyerek, lakás hitel ezt is vegye bele...
Új hozzászólás Aktív témák
ma Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.
- Xiaomi 14T Pro 16/512 1év garanciával, Független!
- Új Dell 16 Inspiron 5630 FHD+ IPS i5-1340P 4.6Ghz 12mag 16GB 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
- AMD Ryzen 5 5600X Dobozában
- MacBook Air M1 (13", 8/256 GB) Szép állapotban, dobozával, töltőjével!
- Lenovo legion 5 gamer RTX3060 tgp130w 32gb ddr4 , 1.5 terra m2 ssd
- LG 27GN800P - 27" IPS - 2560x1440 - 144 hz 1ms - NVIDIA G-Sync - AMD FreeSync - HDR 10
- Samsung Galaxy A55 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- DDR5 16GB 8GB 32GB 4800MHz 5600MHz RAM Több db
- Új! HP 230 Vezetéknélküli USB-s Billentyűzet
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép PC Játékra! R7 5800X3D / RX 7900 XTX 24GB / 64GB DDR4 / 1TB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest