Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #108 üzenetére
"Németeknél azt látom, hogy annyira hittek a saját lobby-erejükben, hogy bealudtak, aztán az első pofon a dízel-botrány volt (nem is annyira pofon, mintegy ordas nagy (ön)tökönrúgás), aztán meg rá kellett döbbenniük, hogy a politikusoknak hiába jön jól az autóipari zsebpénz, ha a választók elfordulnak a technológiától, kénytelenek lesznek szigorítani."
Kar hogy ennek semmi koze a valosaghoz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #104 üzenetére
"Hasonló méretű és kategóriájú autóknál Model 3 vs BMW 318i esetén ~100kg különbség van"
Marhasag. A Tesla azert olyan konnyu mert toredeke merevites es hangszigeteles van a karosszeriaban, zajos is mint a fene. Tobb sza kiloval nehezebb az elektromos hajtaslanc.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #121 üzenetére
" úgy tűnik már akkora a váltási igény, hogy sem az olaj- sem az autólobbi nem tudja ellensúlyozni."
Aha, ezert van az hogy az elektromobilitas gyakorlatilag ÈLETKÈPTELEN vastag allami tamogatasok es a belsoegesuek buntetese/agyonadoztatasa nelkul...
Nincs semmilyen valtasi igeny, amit latsz az mind mestersegesen gerjesztett kereslet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A varosnak vannak elonyei es hatranyai. Ha nem tetszenek a hatranyai, akkor ne akard elvezni az elonyeit sem.
A zajt meg a koszt amugy az EVk sem fogjak megoldani, egy Tesla ha 50nel vagy gyorsabban megy, akkor semmivel sem halkabb mint egy hasonlo aru belsoegesu motoros auto.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Ezeket pedig nem a golffal kell hasonlitani, mert nagyon mas liga, hanem a hasonlo szintre extrazott BMW, Audi, Mercedes, Lexusokkal"
LOL. Ezek szerint meg csak nem is lattal ilyen autokat kozelrol. Egy szar Tesla kabe egy kozepes Dacia szintjen van muszakilag, nemhogy egy premiumauto szintjen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Egyszeruen rohejes milyen alomvilagban elnek itt paran, es mennyire nem tudnak semmit sem az autokrol, sem az autoiparrol. Kozhelyek puffogtasa, aztan ennyi,
A Tesla a kozeleben sincs a nemet premium autoknak. Sem minosegben, sem valasztekban, sem komfortban, sem muszaki szinvonalban.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ez is egy alapveto tevedes. Autos szoftver =! UX/UI. Az autos szoftverek ettol sokkal oszetettebbek es bonyolultabbak, hajtaslanc, komfortelektronika, biztonsagi berendezesek, lehet sorolni, mi minden mukodik egy autoban. Egy komolyabb premiumautoban tobb mint 100 vezerloegyseg dolgozik, ezeknek a szoftvere, integracioja, kommunikacioja, frissitese mind az autogyar kezeben van. Egy Teslaban az arahoz kepest nagyon keves extra van, nem veletlen volt a Dacia parhuzam.
A masik dolog meg a variansok szama, ami nagysagrenddel neheziti meg a szoftverfejlesztest/frissitest/logisztikat. A Teslanak van osszesen 4! darab modellje szeriaban, amiben ugyanaz a szoftver fut, egy autogyarnak sokkal komolyabb feladatai vannak szoftverek teren, mint a Teslanak.
Hogy a kepernyon hogyan jelenik meg egy ikon, az ebbol a szempontbol irrelevans.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Csak egy apro pelda.
Tesla Model 3 Long Range, belsoter zaj 130-nal: 68,9dB
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/tesla/tesla-model-3/Dacia Duster TCe 130: 68,9 dB
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/autokatalog/marken-modelle/dacia/dacia-duster/
BMW 320d: 66,4dB (ami 25%kal kisebb zajt jelent)
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT5855_BMW_320d_M_Sport_Steptronic/BMW_320d_M_Sport_Steptronic.pdf
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"en specifikusan az user-facing dolgokra gondoltam."
Hasonlo arkategoriaju nemet autok ebben sincsenek lemaradva, sot. Nem mindenki gerjed a baromi ronda tabletre, meg arra hogy mindent azon kell allitani.
"Ez egyebkent miert gondolod, hogy problema? "
Ez nem problema, ez egyenlore elony, de ahogy jonnek az ujabb modellek, ugy fog nagyon gyorsan eltunni. Mar most is komoly gondok vannak az elso Model S-ekkel, az uj szoftverekkel tok lassu a fedelzeti rendszer. Nem veletlenul: sajna a beepitett hardvert nem lehet OTA cserelni...
A variacok szamat azert hoztam fel, hogy megmutassam: valojaban az autogyarak sokkal komolyabb szoftverfejlesztest visznek mint a Tesla, egesz egyszeruen azert mert sokkal tobb autojuk van eladva az ugyfeleknel.
(es minden tevhit ellenere: az autopk szoftverfrssiteset nem a Tesla talalta ki, a gyarak evtizedek ota frissitik a modelljeik szoftvereit utolag, rendszeresen)Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Hat en konkretan tudom hogy a decibel skala az konkretan logaritmikus, ugyhogy a 66,4 es a 68,9 kozott valojaban hangeroben 25% kulonbseg van.
Amugy minden tesztelo elmondja, aki mar ult rendes premiumautoban, hogy a Teslak baromi hangosak, hosszu tavon farasztoan azok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"pont ezért van szoftverben mindenki előtt a Tesla, mert nem 100 vezérlőegység dolgozik össze és ezeket kell összehangolni, hanem amit lehetett áthúztak egy központi egységbe így a frissítés is egyszerűbb.."
Emiatt nincs senki elott, emiatt csak sokkal egyszerubb dolga van. A tobbiek sem azert csinaljak ugy ahogy csinaljak mert hulyek, hanem azert mert az evtizedes szerves fejlodes ide vezetett. A Tesla ugyanugy gorgeti maga elott a multjat, csak meg nem lett akkora hegy, mint a tobbieknel.
Mellesleg a jelenlegi infrastruktura nem akadalya az OTA-nak, a BMW peldaul 2018 ota full OTA kepes autokat gyart, es frissiti is oket rendszeresen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #169 üzenetére
"nem tudják kiszolgálni a keresletet és mondjuk Teslákra már hónapos várakozási idők vannak"
Speciel az nem igaz hogy a Tesla nem tudja kiszolgalni a keresletet.
Ha kivenned a vastag allami tamogatasokat az egyenletbol, akkor az EVk iranti kereslet egyszeruen osszeomlana.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
-
Shadowbull
addikt
"többnyire nem a technikailag jó megoldást választják"
Nincs olyan hogy "technikailag jo" megoldas. Megoldasok vannak, amik kismillio szempont szerint ertekelhetoek, es ezen szempontok nagy resze raadasul egymasnak ellent is mondanak (tervezesi celkonfliktus, ugye). Hogy melyik megoldast valasztjak adott esetben, az a kismillio szempont szituaciofuggo sulyozasabol kovetkezik.
" és igazából összeszerelő üzemek"
Tipikus laikus tevhit, amit szinten tol a sok sügér, cikkekben is.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #186 üzenetére
Hmm, egy bit?
Hol irtam olyat hogy nincs kereslet?
Az allami tamogatasok nelkul az EV eladasok beleallnanak a foldbe. Lattunk ra egy-ket peldat. Nemetorszagban mar ott tartanak hogy megveszik allami tamogatassal a Teslakat, fel ev mulva eladjak oket Daniaba, es veszik a kovetkezot, kozben nekik egy fillerbe sem kerul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #218 üzenetére
A 3as sose volt kompakt. Az az 1es.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #225 üzenetére
"hozza a Tesla hatékonyságát, hatótávját, töltési teljesítményét, szoftveres megoldásait"
Nincs ilyen elvaras. Az elvaras az hogy a megcelzott vasarloi csoport preferenciait hozza. A teslabuzik ugyis Teslat vesznek, azokkal nem kell foglalkozni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #233 üzenetére
A 3as mindig kozepkatgoria volt, az mar mas kerdes hogy az autok valoban nottek, de ez mindegyikre igaz, a mostani G30 5os nagyobb mint egy E38 7es.
Mellesleg a hatarok a kulonfele kategoriak kozott nem elesek, a kompaktot neha hivjak also kozepkategorianak is, de a mindenkori 3as mindig egy kategoriaval feljebb volt mint a vele egykoru Golf.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Teslanak elvileg nincs kotelezo szervize, de ha veletlenul oda kell menned valami garancialis dolog miatt (eleg gyakori) akkor igyekeznek lehuzni, ez tobb forrasbol is hallottam mar.
Az uzemanyagkoltseg itt Nemetorszagban ugy nez ki, hogy itthon tolthetem 27-28 cent korul, SuCon meg 40 centert. 20 KWhas fogyasztassal szamolva (ami eleg kedvezo) es 35 centes atlagarral evi 15e kilometer amennyit en megyek kabe 1000 euroba kerulne.
Az 1,7 tonnas hibrid SUVom 7,5 litert eszik, 1,6 euros literenkenti arral szamolva ez 1.800 euro.... Nem ez az evi par szaz euro valtja meg a vilagot, plane hogy az elektromos joval dragabb igy az ertekvesztese is nagyobb osszeg.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem jellemzo az ismerosi koromben a lizingeles, de ott is megfizeted az ertekvesztest.
Evi 5-600 euro a kotelezo szerviz. Toyota RAV4. En 33e euroert vettem, de akkor kifuto modell volt es eleg nagy kedvezmenyek voltak ra. Kabe 40e euro korul ma is megkapod szerintem az aktualist. Minden ehhez merheto EV joval dragabb, meg allami tamogatassal is, es persze a hasznalhatosaga a kozeleben sincs.
Nyilvan elobb-utobb gyoznek az EVk, de ahhoz nagyon komoly allami hatszel kell majd.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Aki evi 75e kilometert vagy tobbet megy, az mar hivatasszeru hasznalat, ott az auto munkaeszkoz. Egyreszt akkor nem er ra EVvel tokolni, masreszt az auto kitermeli azt amibe kerul.
Mellesleg az eves atlagos futasteljesitmeny meg Nemetorszagban is 15e kilometer korul van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #259 üzenetére
" tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban."
Ez konkretan egy ordas nagy hulyeseg. Aki ezt igy leirja az tok hulye az egesz temahoz.
"Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren,"
Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.
"Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme"
Mert ez az a kategoria, aminek az ara egyszeruen nem birja el az elektromos hajtaslanc gyartasi koltsegeit.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #270 üzenetére
Azert jarok RAV4gyel, mert nekem nem kell PHEV, es nem akarok ettol tobb penzt autora kolteni, mar ez is joval folotte volt a fajdalomkuszobomnek, de nagyon jo ajanlat volt, nem akartam kihagyni. Es mellesleg az en igenyeimnek nagyon jol megfelel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #272 üzenetére
"Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?"
Nincsenek. Akkortol a Mini full elektromos lesz. De ez nyilvan nem azt jelenti hogy addig nem lesznek elektomos Minik, hanem azt hogy akkortol csak az lesz.
" Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid."
Tenyleg? Muti.
"Toyotából szintén. "
Aygobol nincs, Yaris a legkisebb hibrid, de az sem PHEV.
" BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos,"
LOL. A BMWnek jelenleg 10 PHEV modellje van a kinalatban, elektromosbol pedig az i3 es az iX3, az i4 meg az iX rendelheto, hamarosan kezdik szallitani, tovabbi EVk pedig elokeszuletben (i5, i7, iX1 ami eddig nyilvanos). A CLAR plattformra mindent lehet epiteni, ICE-t, PHEV-et es EV-t is.
De azert orulok hogy kepben vagy.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #274 üzenetére
Az i3 konkretan egy 8 eves modell, csak azert van meg gyartasban mert veszik igy is, es most mar csak a penzt termeli.
Az iX-rol itt garantaltan nem volt teszt, maximum az iX3-rol, az pedig egy nagyon jo auto, es nagyon jo ar/ertek aranyt kepvisel. Hja, draga, nade ez egy premiumauto, nem annak valo aki valami koreaira sporol eveket.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz #16820480 #276 üzenetére
A BMW premiumgyarto, nem pedig kommersz, nem kivanja kielegiteni azok igenyeit, akik 10 eves hitelre veszik a Dacia Dustert.
Az iX3 semmiben sem marad el a konkurenciatol, sot a hajtaslanc hatekonysaga egeszen kimagaslo lett, szolgaltatasokban, valasztekban, kenyelemben, meg boven a mezony tetejen van. Igen, ennyit tud, es ezt nem sokan tudjak rajta kivul.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #284 üzenetére
"Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. "
8 ev utan kifejezetten problema egy modellt gyartasban tartani, ha nem lenne ra nagy kereslet akkor mar regen kifutott volna.
"a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető."
Ami rendelheto az belathato idon belul meg is kaphato.
"Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. "
Valahol vissza kell hozni az elektromos hajtaslanc brutal felarat...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz parandroid #301 üzenetére
Persze, ezt mindenkinek maganak kell eldonteni. Nekem az elvezet nem volt szempont, mert arra ott a ceges parkolo, ha annyira vagynek a loerokre (bar ahogy oregszem, ugy egyre kevesbe hoz lazba) kenyelmes legyen, jo nagy, csendes, alkalmas hosszu tavra, es ne keruljon sokba, mert nem akarok sokat autora kolteni. Aztan ennyi.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Kia EV6 meg nem kaphato, azt mondjak 45e euro lesz itt az alapara. Az Ioniq 5 42e eurorol indul.
Az ID4 meg 37e euro, es persze van ket oriasi elonye: Sokkal szebben nez ki mint a fenti ket auto (az Ioniq 5 szerintem ritka ocsmany egy valami kivul-belul) es nem koreai szar.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.