- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Realme GT 5G - versenyképes
Hirdetés
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz 7Heads Drago #41 üzenetére
Személy szerint leszarom, hogy mennyi idő alatt vagyok álló helyzetből 100-on, viszont ez az az érték jelen pillanatban (a fogyasztás mellett), amivel a legjobban meg tudod állapítani egy autó hajtáshatékonyságát. Ennek az id4-nek (meg úgy az összes jelenlegi elektromos autónak) a legnagyobb problémája jelen pillanatban nem is a leadott teljesítménye, hanem az önsúlya, meg hogy csak egy vastagtalpú bakancs formába képesek belegyömöszölni, ami aerodinamikailag sem hatékony.
Az már az én személyes tragédiám, hogy hányok a suvoktól, nem is annyira a külső megjelenés, mint inkább éppen az öncélú súly-légellenállás (emiatt fogyazstás) értékeik miatt. Persze még inkább ez, mint hogy htb anyuci a dízel kompakt szuvval hordja az oviba a trónörököst.
Autópályára meg lehetünk akármilyen zöldek, aki hetente 2x átszel egy országot (nem a kárpát-medence mélyén megbúvó, kisebb szövetségi állam méretű geopolitikai képződményre gondolok), ott marad a dízel a hatékonyság királya, nemigen van miről beszélni. Csak a városok ne ezekkel az autópályacirkálókkal legyenek tele, mert ott a hatékonysága is elveszik, a szennyezőanyag kibocsátása meg aránytalanul megnő.
És ha már itt tartunk: sajnos a népességnövekedéssel az autózás önmagában válik fenntarthatatlanná. Hosszú távon nem lesz járható út, hogy több millió munkavállaló egy 4x2 méteres dobozzal ingázzon napi szinten. Egyszerűen az életteret veszik el. Pont most olvastam, hogy különösebb népességnövekedés nélkül németeknél már 110 körül van a 100 háztartásra jutó gépjárművek száma. Tudom, nekünk is van kettő...
Szerk.: Nem tudom a megoldást a problémára, azt tudom, hogy mindegyikkel vannak gondok. Személy szerint nem akarom egyiket sem betiltani, csak muszáj lenne szabályozással, vagy tudatosságnöveléssel afelé terelni a népeket, hogy ne csak önös érdekből, pláne ne esztétikai szempontokból, vagy magamutogatásból válasszanak közlekedési eszközt.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
“Vezetés közben nekem a navigáció kell lehetőleg olyan ami forgalom infokkal kalkulál... Ez a gyári navikban nincs... Így számomra az Android autó fontos...”
Ezt mondjuk a bmw speciel tudja (természetesen belsőégésű modellekben is), van saját sim kártyája is az internethez. Mondjuk android auto, és apple car playt is tud. Azért ez sem egy nagy wasistdas manapság. Nem a bajorokat akarom amúgy kihozni világelsőnek, biztos más is tud ilyeneket, de róluk konkrétan tudom.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
“Egyébként pedig a koreai gyártók bőven lekörözték a nagy német gyártókat.”
Hagyjuk a nagy szavakat. Mondjuk, hogy bizonyos területeken beérték. Ez a “lekörözték” még a japánokra használva is kemény lenne, pedig ők azért nem keveset letettek már az asztalra.
Az egyik autóm német, a másik japán, vásárláskor nézegettem, próbálgattam én a koreaiakat is, de akármennyit fejlődtek az utóbbi időben, és akármilyen népszerűek is (joggal) azért objektíve a piacvezető nagyokkal nincsenek egy súlycsoportban.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz #16820480 #104 üzenetére
Németeknél azt látom, hogy annyira hittek a saját lobby-erejükben, hogy bealudtak, aztán az első pofon a dízel-botrány volt (nem is annyira pofon, mintegy ordas nagy (ön)tökönrúgás), aztán meg rá kellett döbbenniük, hogy a politikusoknak hiába jön jól az autóipari zsebpénz, ha a választók elfordulnak a technológiától, kénytelenek lesznek szigorítani.
Totál laikusként amúgy én nem hiszek az elektromos autózásban. Ha a német piac 110 millió személyautóját este egyszerre rádugják a töltőre, nincs az a villamos energia hálózat, ami ezt elbírja. Nem látom, hogy mi a megoldás, de az az érzésem, hogy az autógyárak, és a szabályozó szervek sem. Aztán simán lehet, hogy tévedek. Igazából ez lenne a legjobb.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz viharhozo #126 üzenetére
El kell keserítselek: az autómentes városok lesznek a jövő. Ahogy korábban is írtam: a személyenként egy 2x4 m-es fémdoboz onnét kezdve nem lesz fenntartható, hogy mindenkinek telik rá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Shadowbull #224 üzenetére
Hogyne lett volna. Az újakat sorolják már eggyel feljebb, talán az utóbbi 15 évben (amíg az 1er meg nem jelent), de amúgy gyakorlatilag már minden egykori kompakt kinövi lassan a kategóriát, a kisautók meg belenőttek. Egy Polo már nagyobb, mint egy E36 volt annak idején. Egy Golf, pláne meg egy Octavia meg nemigen kisebb egy 3-asnál.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Én az egyik autót lízingelem, a másikat hitelre vettem (ahogy eddig mindet). Nincs nagy különbség, a hitel is olyan, hogy maradványértékkel számol, amikor lejár, vagy (1) kötsz egy új hitelszerződést, és megy tovább, vagy (2) leteszed a maradványértéket és megtartod az autót, vagy (3) visszaveszik (garantált érték a maradványérték általában), és elhozol egy újat. Szóval kb mintha lízing lenne, csak te vagy a tulajdonos. Lízingdíjban egyébként az összes szóba jöhető szervizköltség benne szokott lenni, ez hiteles autó esetén nincs, az ennyivel olcsóbb, cserébe a szervizek zsebre mennek. Lízinghez járhat még ‘ajándék’ szezonális gumicsere, meg assistance is. Biztosítást, adót mindig magad fizeted, lízingnél is. Előbbi ugyanúgy függ az éves futástól, mint a lízingdíj.
Ja, szintén Németország.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Évi 75k km az alsó hangon is 200-300 km. Az időben is minimum 4-5 óra. Ennyit max egy taxis megy, vagy egy üzletkötő, de így kb naponta 2x tölthetik, ha elektromos (tudom, optimális esetben akár 400 km egy töltés, csak hideg ne legyen, meg meleg, hogy a klíma ne menjen maxon, meg ne autópályázz, vagy dugózz a városban). Amúgy meg ekkora futással úgyis új autót vesz, és max 3 évente cserél, és különben is céges autó lesz (adót leír, üzemanyagot költségnek elszámol a cég). Az éves 150k km-t már nem is említem, annyit kb az áruszállító furgonok mennek, meg a buszok, kamionok, akik a munkanap folyamán folyamatosan úton vannak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
A kereskedőm, aki épp az elektromos minit hajtotta nem volt ilyen optimista. Sem különösebben lelkes, hogy most azt használhatja. Pedig ő abban a szerencsés helyzetben volt, hogy munkaidő alatt a szalonban töltötte az autót (és amikor el kellett ugrania valahova, vihetett egy másikat, hogy ne kelljen levenni), de gyorstöltő híján a 8-10 óra alatt annyit tudott beletenni, hogy aznap hazament, másnap vissza, meg a napi ügyes-bajos dolgait elintézte. Jah, hivatalos hatótáv _akár_ 400 km. 250-nek már örült, ha összejött, de ha valamiért nem töltött, vagy kolléga lehúzta előbb, vagy korábban el kellett mennie, akkor már para volt, és a szuper eco mód lőtte le nemcsak a motorteljesítményt, meg a klímát, de még a sima szellőztetést is. Otthon meg nem tudta tölteni, mert utcán parkol (ahogy én is, meg errefelé igen sokan). Na, ő pl napi 2x80 km körüli távval ingázik, zömében autópályán. Alig várta, hogy kapjon végre egy benzines coopert, de a beütő chiphiány miatt ami kevés autót kapnak, azonnal megy vevőhöz. Mi is a kollégája szolgálati autóját hoztuk el, mert ha újat rendelünk, talán jövő év elején kaptuk volna meg.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
Az a baj, hogy ez még egy teljesen benzines (az 1-es bmw-vel közös) platform. A Countrymanből van egyedül hibrid. Itt jön be megint, hogy tényleg mekkora lemaradàsban vannak a német prémium gyártók elektromos, és hibrid hajtásláncokban. Mininél konkrétan semmi info nincs, hogy mi lesz a közeljövőben e téren, megint csak ráncfelvarrogatják a jelenlegi (7 éve futó) generációt.
A legnagyobb bajnak amúgy pont azt látom, hogy középkategóriában, talán lassan a kompaktoknál is jönnek az elektromos modellek, de közben a hibrid kezd zsákutca lenni (pedig laikusként nekem gyanús, hogy ez lenne a jobb út), a fő csapásirány meg a suv, azt tolják ész nélkül. Tudom, ebben fér el a legjobban az akkupakk, meg ezt veszik a népek, mert menőn néz ki. Közben meg pont a városi kisautókban lenne a full elektromos hajtásnak a legtöbb értelme, ilyen modell meg vagy nincs, vagy csak mutatóba, de ténylegesen nem lehet kapni (és itt vádlón nézek a vw-re).
Egyik szomszéd amúgy elektromos smarttal jár, de hogy hol tölti, azt nem tudom, mert az utcán parkol minden nap. Gondolom neki is a munkahelyénél van töltős parkoló. De neki is a másik autója egy tdi touran (az is új, úgyhogy akár valami elektromos alternatíva is lehetne), a két gyerekülés abban van, szóval az az oviba járós autó. Nem vagyok képben az életükkel, de biztos oka van, hogy így vették az autókat. Ezen kívül amúgy van az utcánkban feljebb egy Tesla, meg egy i3 is, nemrég vett egy szomszéd egy Cuprát (ez az új cupra suv most elektromos, vagy hibrid ) meg újabban pár Konát is gyakran látok, de azokat nem tudom, kié. Ja, meg Auris hibridből szaladgál sok a környéken, és egy utcával arrébb van egy 330e is, de az szerintem cégautó. Na, ez így kb az utcán parkoló autók 10%-a felénk… Van amúgy töltőoszlop is az utcában feljebb (2 töltőhelyes), a Tesla, meg az i3 szokott rajta osztozni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Igen, csak sima konnektoros töltő volt. Egymás mellett. an a BMW, meg a Mini szalon, előbbiben van a szervíz, meg a nagy raktár, az utóbbi meg csak egy kis bemutatóterem, és ott nincs gyorstöltő nekik.
opr: Engem ne kérdezz, nekem is sokkal szimpatikusabb rendszer, mégis minden gyártó a full elektromost tolja, meg az okos szabályozók is ezt erőltetnék.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Shadowbull #268 üzenetére
“Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.“
2030-tól még a wc-ülőke is elektromos lesz, mást se hallani. Modellből meg van nekik egy darab elektromos, meg egy hibrid, de mindkettő csak egy-egy verzióban létezik (benzin, vagy dízelből meg a teljes paletta). Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?Én pl hibridet szerettem volna most is, de Countrymant akar a rossebb. Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid. Toyotából szintén. Lassan franciákból, meg Fordból is, de ilyeneket meg megint nem akarok. BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos, meg most jönnek lassan a suvok. Na, ezek megint nem érdekelnek. Amúgy is pár év késésben vannak vele, és még mindig csak a benzines platformot farigcsálták, ez nem direkt villanyosra fejlesztés. Pedig ha tavaly jönnek ki vele, akkor is késésben lennének.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Shadowbull #275 üzenetére
Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. Ahogy te is írod, a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető. Most voltam autót venni júliusban, elektromost nem akartam, suv nekem kizárva, hibrid meg kb esélytelen, egyedül a 330e lett volna, de az meg egyrészt nagy (asszonynak városba), másrészt embertelen drága. Lett most 3 évre egy Clubman (kitalálta, hogy a hatchback kicsi neki ), aztán majd 3 év múlva meglátjuk, mit lehet kapni. Ez pont egy 1-es BMW minden méretében, meg technológiájában, csak Mini dizájnnal. Ja, néztük még a Mazda MX-30-at, poénnak jó, de autónak nem kéne. Pedig a 6-os Mazdámat imádom, nagy kár, hogy ebből sincs hibrid. Utódmodell állítólag az lesz, majd jövőre meglátjuk, mire ennek lejár a lízingje csak kijönnek ők is végre valamivel.
Koreaiakkal megint az a baj, hogy az összes elektromos modelljük gyakorlatilag suv (pfuj). Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. Ez meg a másik bajom amúgy, ha az ember minőségi autóbelsőt akar (mégiscsak abban ülsz, meg azt látod magad előtt, amikor autózol), akkor középkategória alatt gyakorlatilag csak a német prémium jön szóba. Kisautóban meg konkrétan csak az. Jó, ez azért ízlés dolga is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Shadowbull #300 üzenetére
Ha már ennyi pénzt kiadok, nem megszokni akarom a látványt, hanem minden pillanatot élvezni, amit benne töltök, vagy amikor meglátom a parkolóban. Persze, luxuscikk, ha össze kéne húzni a nadrágszíjat, nyilván az elsők között lenne, ahol hajlandó vagyok kompromisszumot kötni. Asszonnyal beszélgettünk erről, és teljesen egyetértettünk, hogy mi nem járunk (évente többször) egzotikus helyekre nyaralni, ahogy itt divat, az autóban viszont átlagosan napi fél-egy órát ülünk mind a ketten, úgyhogy vissza az első mondatra. Nem mondom, hogy így kell élni, egyszerűen mi ezt választottuk, és most jól érezzük magunkat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Milyen légkondit a lakásba?
- War Thunder - MMO Combat Game
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Anime filmek és sorozatok
- Ubuntu Linux
- Trollok komolyan
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari