- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Redmi új szériája
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #111 üzenetére
Bizonyara...
Kivancsisagbol: Szerinted melyik az az UJ auto, ami nem ipari hulladek?"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #118 üzenetére
A VW? Minosegben, hosszu tavu megbizhatosagban? A lista elejen?
Mi mas van azon a listan? Lada, Wartburg, Trabant, VW?"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
válasz Shadowbull #118 üzenetére
A nagy kerdes, hogy ezek szamitanak-e. Szerintem nem. Foleg, hogy a 'minoseget' - gondolom - az anyagokra, a megmunkalasra, etc. erted. A Tesla az elektronika es a szoftver szempontjabol (az en ismereteim) szerint joval a tobbiek elott jar. Biztos, hogy a BMW szebb alcantara tetokarpitot csinal, de szerintem ezek nem szamitanak igazabol.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz Shadowbull #141 üzenetére
> szoftverben es elektronikaban is.
Ezt mire alapozod egyebkent? Ott van pl. a Munro, aki ebben a mufajban elvileg komoly nev, o nem igy latja. Azt mondta konkretan, hogy a teljesitmenyelektronika 5 evvel van mindenki mas elott. A szoftver tekinteteben ... hat te, nekem VW termekem van (tavalyi, az elerheto legmagasabb felszereltseggel), haveromnak idei BMW, es a Teslahoz kepest mindketto siralmas UX szempontbol.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
Yeffy
veterán
válasz Shadowbull #111 üzenetére
nocsak, nocsak, ki koszont be hozzank...
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #148 üzenetére
Kivalo peldaja vagy a [Dunning–Kruger effektusnak].
Ennyi baromsagot, ilyen magabiztossaggal allitani, ugy, hogy gyakorlatilag mindennel szembemesz, aki a temaban elismert szakember, es/vagy akar csak konkretan ult mar ilyenben, az nem semmi.Igazabol mindegy, mert szamomra erdekes esettanulmany, ritka az, amikor ennyire kristalytiszta a dolog, szoval nyugodtan toljad csak fullba a kretent.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
válasz Shadowbull #152 üzenetére
> Autos szoftver =! UX/UI. Az autos szoftverek ettol sokkal oszetettebbek es bonyolultabbak, hajtaslanc, komfortelektronika, biztonsagi berendezesek, lehet sorolni, mi minden mukodik egy autoban
Ezt ertem, en specifikusan az user-facing dolgokra gondoltam.
> A Teslanak van osszesen 4! darab modellje szeriaban, amiben ugyanaz a szoftver fut, egy autogyarnak sokkal komolyabb feladatai vannak szoftverek teren, mint a Teslanak.
Ez egyebkent miert gondolod, hogy problema? Egy mas piacon (mobilok es laptopok) ugy tunik, hogy eleg jol lehet mukodni egy standardizaltabb, kevesbe valtozatos portfolioval. Persze van, aki var X honapot egy Individual felszereltsegu M5 CS-re, de ez a kisebbseg.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Shadowbull #155 üzenetére
Varjal, azert torzitasz itt nem veletlenul merunk decibelben. 2 dbB kulonbseg erzesre nem nagyon kulonbozik, hiszen a dB-t ugy lottek be, hogy 1 dB kulonbseg eppenhogy erzekelheto.
De ezt te is tudod, csak trollkodsz
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #153 üzenetére
Szegeny Herbert Diess (szeretett VW-d vezere) meg Frank Welsch most mennyire szomoru lehet, hogy szerinted Ok csak sugerek, akiknek fingja nincs az autoiparrol.
Ne aggodj, ha kisirtak magukat, majd biztos becsengetnek hozzad es negykezlab, homlokot szigoruan a foldon tartva fognak esedezni a tanacsaidert es a bolcsessegedert!Herbert Diess:
"Of course I also tested a Tesla Model Y – with my colleague Frank Welsch. This car is for us in many aspects (not in all!) a reference:
user experience, updatability, driving features, performance of the top of the range models, charging network, range. Big advantage: Model Y was/is thought through as an electric car - as is the ID.3. Many of our competitors still using their ICE platforms. The result: They aren’t getting the best EVs."
[link]"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #155 üzenetére
Adac, a partatlansag, megbizhatosag es tiszta adat merceje.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
válasz Shadowbull #160 üzenetére
Oke, ha mar szamolgatunk, akkor ugye eleve jegyezzuk meg, hogy a dB ertek a percepciorol nem mond el mindent, inkabb sone meg phone ertekekkel kellene szamolni, merthat nem tudjuk, hogy milyen tipusu zajrol van szo (lehet 68 dB nagyon zavaro meg joval kevesbe zavaro). De oke, tegyuk fel, hogy ezek 1 kHz-es szinuszhullamok , akkor a BMW 6.233 sone, a Tesla 7.413 sone, az 20%.
while (!sleep) sheep++;
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #139 üzenetére
szerintem te direkt trollkodsz , mert
- nem életképtelen az elektromos ... az emberek (akik átlag 40 km-t se mennek naponta) többségének megfelelő technológia (például az én rokonságomban és baráti társaságomban nincs senki aki átlag 40km-nél többet menne és nem hivatásos sofőr persze van aki havi 1x megy 1000 km-t és hasonlók... de azért a többség szinte sosem megy 200 kmnél többet autóval egy seggel) de ha az én ismerettségem nem is átlagos akkor is legyen az emberek 2/3-ának elég a villanyautó hatótávja (200km és akkor a mostani drága elektromosokat el is felejtjük a 400 km-es hatótávval és gyors töltéssel)- nem vagyok Tesla fan, de a Tesla jelenleg szoftverben és hajtás lánc hatékonyságban és elektronikában a legjobb... Elég megnézni pár hozzáértőt amikor bontják szét mondjuk az invertert... Azt elismerem, hogy a többi gyártó nincs annyival lemaradva amennyivel hasonló hatótávra képes modell olcsóbb vagy jobb anyaghasználattal rendelkezik. Én se Teslát választottam 8,5 millióért (mert nincs), de 15 (eNiro / Kona 64-es akkuval esetleg Ioniq5), 20 (BMW i4 alap vagy ) és 30 (eTron) 40 (eTron GT) millióért sem Teslat választanék...
- koszt bizonyítottan kevesebbet bocsát ki egy elektromos autó... Mert az üzemanyag égetésével járó szennyezés nincs helyben + van regeneratív fékezés tehát nem használja a fékbetétet sem (vagyis minimálisan de például a mi autónk 8 km alatt - kivéve satufék) ... A nagyobb súly miatti gumi kopás meg városban nem releváns mert ott az átlag sebesség 30 km / óra és nem nagyon van gumi koptató tényező normális vezetésnél.
- mindennek van előnye és hátránya... de ha van lehetősége a társadalomnak optimálisan javítani élet feltételeket miért ne tenné?
- abban azért opr-nek igaza van hogy nem egy fapad Golffal kell hasonlítani, hanem egy hasonlóan extrázott autóval ... Nálunk Peugeotnál a belső égésű hasonló autó 7 millió körül lett volna mi 11-ért vettük (tehát itt 4 millió a különbség - pályázat miatt csak 1,5 volt ... ebből 1 év alatt kb 500e-t már visszahozott)
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #152 üzenetére
pont ezért van szoftverben mindenki előtt a Tesla, mert nem 100 vezérlőegység dolgozik össze és ezeket kell összehangolni, hanem amit lehetett áthúztak egy központi egységbe így a frissítés is egyszerűbb... Míg egy Tesla frissítése egy menetben lefut... addig a PSA autóin legalább 3-4 féle rendszert lehet / kell frissíteni... Van amit én is meg tudok itthon csinálni (fejegység) van amit a szervíznek is 4 órájába telik
Ezért más kategória az ID sorozat és az Ioniq, mert ott a frissítés már távolról megoldható (persze gyanítom nem minden rendszeré még mindig)
Minél kevesebb komponens van annál egyszerűbb a VW és más gyártók is dönthetnek úgy, hogy egy rendszert raknak bele az összes autóba... De ők még minden kategóriába külön rendszereket pakolnak... Így sok a szopás szoftver fronton náluk mire ezeket összehangolják... -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #139 üzenetére
Tehát jól értem, hogy az nem természetes igény, amikor nem tudják kiszolgálni a keresletet és mondjuk Teslákra már hónapos várakozási idők vannak, miközben kb évente duplázzák a kapacitásuk és rekord eladásokat produkálnak.
Tehát az nem valós igény, hogy tisztább, halkabb és egyszerűbb hajtásláncú autót vegyen valaki, és esetleg még otthon is tudja tölteni.
Köszi, hogy elmagyaráztad, így minden világos már#142: Mondjuk egy lámpától kigyorsításnál nem fogja bőgetni a motort, lámpánál állva nem fogja túráztatni a motort, nem fognak rá kipufogó tunningot szerelni, és ilyen apróságok.
Rolly: Szerintem az nem prémium, ahol állatokról lehántott szervekkel burkolják a belteret, vagy csillogó krómozott fityfaszokkal van tele a belső Legyen matt, újrahasznosítható, fenntartható. De ezzel nem vitatkozni akarok, mert ez is többnyire ízlés kérdése, csak örülök, hogy van választék és létezik minimalista belső is, nem csak az a bunker jelleg, az indokolatlanul vaskos középkonzollal meg lakkozott-krómozott belső felületekkel.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #173 üzenetére
Értem. Tehát a többieknél van egy történelmi okokból terhelt, idétlen architektúra, a Teslánál meg egy ésszerű, de ettől még nincs előnyben.
DRM is theft
-
Schuler888
senior tag
válasz Shadowbull #178 üzenetére
eddig ez a kommented a legjobb, remelem trollkodsz, mert ha komolyan gondolod, akkor vannak bajok..
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #179 üzenetére
Hat, nem feltetlenul. Pl azoknal a HW-eknel, amiket pl a VW hasznal, altalaban a mosogepekben, hutokben, meg a balazokban is erosebb, modernebb, stabilabb cucc van.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #179 üzenetére
remélem nem szoftver fejlesztő vagy ...
Nem véletlen, hogy rendszereket van hogy refaktorálnak és van hogy teljesen nulláról újra írják őket a meglévő tapasztalat alapján...
Pont ezért mert a folyamatos fejlesztésnél általában az egyszerű, gyorsabb / profitabilisebb utat választák így többnyire nem a technikailag jó megoldást választják. Ráadásul a világ változik és a régóta fejlesztett rendszerek emiatt is egyre robosztusabbá válnak.
Mivel a hagyományos autógyártók ezen úton régóta járnak és igazából összeszerelő üzemek így 1-1 megvett komponens (ABS, motor, váltó stb.) integrálása volt a feladatuk eddig ezért írtak egy robosztus rendszert amihez mindent illesztettek ... sok-sok vezérlővel.A Tesla 0-ról épített egy rendszert az eddigi autógyári tapasztalatok alapján, ahol sok-sok komponenst ki tud váltani akár szoftveres megoldással (például ablaktőrlő sebesség / vezérlés) vagy ABS vezérlés...
Szerintem mindenkinek elhiheted, hogy ez utóbbi jelenleg jobb megoldás és mindenki erre megy... Vagy egy teljesen új rendszer fejlesztésével (ID, Ionig) vagy folyamatós módosításokkal és integrációkkal (PSA) ... -
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #179 üzenetére
néhány megoldásnál azért erősen meglepődnél, hogy egy végállás kapcsoló például hogy van megoldva ... lehet még ugyanaz az alkatrész van használva mint egy mosógép ajtó nyitás érzékelőjében
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #174 üzenetére
Aha, nyilván azért ötszörözték meg az eladásokat 4 év alatt, azért építenek 3 új gyárat, mert nincs rá kereslet.
Az állami támogatás meg hát nagyon vastag, az angoloknál 2500 font, ami 10% sincs az autók árából, de itthon sem sokkal több (főleg hogy itt kvóta van rá és elfogy pillanatok alatt). De ha vesszük az angol példát, akkor a szerinted 50-70%-kal drágább EV-k a 10% közeli állami támogatás miatt fogynak jól. Szóval az emberek szerint az tökre megéri, ha csak 40-60%-kal fizetnek többet durván számolva...? Minden világos
opr: Nem az a bajom a krómmal, hogy ujjlenyomatos lesz (az is, persze), hanem hogy csillog, és ha úgy süt rá a nap akkor elvakít. Márpedig egy autóban nem lenne szabad olyan beltérnek lennie, ami bizonyos körülmények között elvakítja a sofőrt. Mondjuk ez igaz a zongoralakkra is, és azt sem bírom
Rolly: Köszönöm a kérdésed, valóban igyekszem minél kevesebb húst fogyasztani, illetve folyamatosan csökkenteni a mennyiségét.
[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #191 üzenetére
Ismét csak a UK-ben Model 3-ból adtak el messze a legtöbbet, amire nem is vonatkozik a támogatás, mivel az csak 35 ezer font alatti autókra van. Nyilván bedőlne a támogatás nélkül az e-autózás Ja és top10 eladásokban ott a 330e, szintén nincs rá támogatás, az I-Pace, amire szintúgy nincs...
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #192 üzenetére
Szerintem jelenleg autók belterénél műbőr alatt kb. mindenki az alcantarára gondol, nem a Zsiguliban használt borzalomra.
DRM is theft
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #195 üzenetére
Ez teljesen mindegy ebből a szempontból, mivel a te állításod szerint ha nem lenne támogatás, akkor beleállna a földbe az EV eladás, ehhez képest pont abból veszik a legtöbbet, amire nincs támogatás. Láthatóan a támogatás nem feltétlen szempont a vásárlásnál.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #195 üzenetére
Juniusban a nem tamogatott Model 3-bol 5500-at helyeztek forgalomba, a 3-as BMW-bol meg 3000-et.
while (!sleep) sheep++;
-
dabadab
titán
-
válasz Shadowbull #224 üzenetére
Hogyne lett volna. Az újakat sorolják már eggyel feljebb, talán az utóbbi 15 évben (amíg az 1er meg nem jelent), de amúgy gyakorlatilag már minden egykori kompakt kinövi lassan a kategóriát, a kisautók meg belenőttek. Egy Polo már nagyobb, mint egy E36 volt annak idején. Egy Golf, pláne meg egy Octavia meg nemigen kisebb egy 3-asnál.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
wierra
senior tag
válasz Shadowbull #239 üzenetére
Én azt hittem, hogy Németországban jellemzően lízingelni szokták a gépkocsikat és ~5 év vagy ~100k km után kihozzák az új típust és folytatódik a rizlingelés. Így ugye nem túl releváns az értékvesztés, mint olyan.
A SUV-od fenntartási költsége (kötelező szervizekre gondolok) egyébként hogy alakul, ha lehetek inidiszkrét?"In fact, success represents 1 percent of your work which results only from the 99 percent that is called failure. Success can be achieved only through repeated failure and introspection.” – Soichiro Honda
-
Gery20
tag
válasz Shadowbull #243 üzenetére
Szerintem a szilárdtest-akkumulátor lesz a fordulópont. Onnantól már állami támogatás sem kell majd a váltáshoz.
''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD
-
Kinder
senior tag
válasz Shadowbull #239 üzenetére
Ne a te évi 15.000 km-ed vedd alapul.
Van, aki ennek az 5, vagy akár a 10-szeresét is megteszi. Az már 4-8.000 euró a te hibridedhez képest, de pl egy erősebb benzines a6-os audi nem 7,5-öt fogyaszt, az 12-14-et, azaz a dupláját a tiédnek, azaz akár 8-16.000 euró spórolás is lehet csak az üzemanyagon, és akkor még ott van a kötelező szervíz is.
Na az már pénz.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
válasz Shadowbull #221 üzenetére
Érdekes, hogy eddig sosem láttam a nickedet itt.
-
válasz Shadowbull #268 üzenetére
“Hja, mar bejelentettek hogy 2031-tol komplett elektromos lesz a Mini.“
2030-tól még a wc-ülőke is elektromos lesz, mást se hallani. Modellből meg van nekik egy darab elektromos, meg egy hibrid, de mindkettő csak egy-egy verzióban létezik (benzin, vagy dízelből meg a teljes paletta). Ja, és visszatérve a korábbi témára: ha most 2030-tól minden elektromos lesz, ebben akkor benne vannak a hibridek, vagy sem?Én pl hibridet szerettem volna most is, de Countrymant akar a rossebb. Ehhez képest koreaiaknál már a lábbal hajtós kisautókból is van hibrid. Toyotából szintén. Lassan franciákból, meg Fordból is, de ilyeneket meg megint nem akarok. BMW meg megint ott tart, hogy van egy 330e, ami hibrid, az i3, ami elektromos, meg most jönnek lassan a suvok. Na, ezek megint nem érdekelnek. Amúgy is pár év késésben vannak vele, és még mindig csak a benzines platformot farigcsálták, ez nem direkt villanyosra fejlesztés. Pedig ha tavaly jönnek ki vele, akkor is késésben lennének.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #273 üzenetére
Nem tudom láttad-e mennyit megy egy i3 egy töltéssel és mennyibe kerül mellette. Vagy hasonlóan az iX, volt róla teszt itt korábban, elég silány ár/értéket képvisel. De ja, vannak, ezt legalább el lehet mondani.
Az Audi legalább csinált egy e-Tront, ami bár drága, de legalább jó autó lett. -
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #275 üzenetére
Ja, ha ki akarsz csenget vagy +10 milliót "prémium érzésre", akkor jó autó az De hát igen, ennyit tud a BMW manapság, ez teljesen igaz.
-
#16820480
törölt tag
válasz Shadowbull #277 üzenetére
Ha eleget mondogatod, akkor biztos igaz lesz
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #277 üzenetére
vagy ott van a rendelhető i4 is ami 590 km-es hatótájával (autópályán is 400 km-rel) elég jó alternatíva ... ár érték arányban szerintem jobb mint a Telsa M3... ugye 19m-tól indul az i4 a nagyakkus M3-mal kb egy árban... Ha mindent belekér az ember akkor már drágább de 21 körül egész jó felszereltség elhozható belőle... Csak nekünk hosszú (480 cmrel nem fér be a garázsba
-
mjani1172
addikt
válasz Shadowbull #269 üzenetére
Na ennyire azért nem...
-
válasz Shadowbull #275 üzenetére
Az i3 azért van még gyártásban, mert nincs helyette más. Ahogy te is írod, a bmw-nél jelenleg minden csak rendelhető. Most voltam autót venni júliusban, elektromost nem akartam, suv nekem kizárva, hibrid meg kb esélytelen, egyedül a 330e lett volna, de az meg egyrészt nagy (asszonynak városba), másrészt embertelen drága. Lett most 3 évre egy Clubman (kitalálta, hogy a hatchback kicsi neki ), aztán majd 3 év múlva meglátjuk, mit lehet kapni. Ez pont egy 1-es BMW minden méretében, meg technológiájában, csak Mini dizájnnal. Ja, néztük még a Mazda MX-30-at, poénnak jó, de autónak nem kéne. Pedig a 6-os Mazdámat imádom, nagy kár, hogy ebből sincs hibrid. Utódmodell állítólag az lesz, majd jövőre meglátjuk, mire ennek lejár a lízingje csak kijönnek ők is végre valamivel.
Koreaiakkal megint az a baj, hogy az összes elektromos modelljük gyakorlatilag suv (pfuj). Kivéve az ioniq, de az meg akkora egy gagyi vacak belülről, hogy kösz nem. Ez meg a másik bajom amúgy, ha az ember minőségi autóbelsőt akar (mégiscsak abban ülsz, meg azt látod magad előtt, amikor autózol), akkor középkategória alatt gyakorlatilag csak a német prémium jön szóba. Kisautóban meg konkrétan csak az. Jó, ez azért ízlés dolga is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Shadowbull #300 üzenetére
Ha már ennyi pénzt kiadok, nem megszokni akarom a látványt, hanem minden pillanatot élvezni, amit benne töltök, vagy amikor meglátom a parkolóban. Persze, luxuscikk, ha össze kéne húzni a nadrágszíjat, nyilván az elsők között lenne, ahol hajlandó vagyok kompromisszumot kötni. Asszonnyal beszélgettünk erről, és teljesen egyetértettünk, hogy mi nem járunk (évente többször) egzotikus helyekre nyaralni, ahogy itt divat, az autóban viszont átlagosan napi fél-egy órát ülünk mind a ketten, úgyhogy vissza az első mondatra. Nem mondom, hogy így kell élni, egyszerűen mi ezt választottuk, és most jól érezzük magunkat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #318 üzenetére
Érdektelen? Állandóan a "mikor lesz 5 perc a töltés" kritika jön mindenhonnan.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #320 üzenetére
Egyre több lesz a 800 V - os töltő, és az Ioniq5/EV6 a legjobbak között van töltési sebességben. Az akku temperálást nyilván megoldják a gyártók, nem lesz több Leaf. Nem az átlagembereket állítja át elektromos autóra a 800 V, hanem akik főleg hosszabb távokat utaznak, autópályán. A többieknek már most is jó alternatíva lehet a többi elektromos.
[ Szerkesztve ]
-
Schuler888
senior tag
válasz Shadowbull #309 üzenetére
Koreai szar... te hol elsz szatyorban vagy a 80as evekben?
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #327 üzenetére
szerintem nincs igazad... tény hogy többet fogyaszt mint mondjuk egy sima Ioniq vagy Model3 de nem is akkora autó szélesebb és magasabb ami nem tesz jót az elektromos autók fogyasztásának ahogy a hatchback forma sem (PSA ugyanolyan hajtáslánca az eC4-ben kb 10%-kal fogyaszt kevesebbet 4,3 m-es autóban mint e208-ban ami csak 4 m súly magasság szélesség hasonló)
Tehát nem a Hyundai felejtett el hajtásláncot tervezni, hanem nem sikerült megerőszakolniuk a fizikát...
A kinézet meg szubjektív dolog kinek mi tetszik... nekem se jön be a belseje de a külseje bejön (főleg matt fényezéssel)
Az akkuban meg nem hiszem, hogy újra probléma lesz szerintem igen csak odafigyelnek az LG Chem visszahivások után -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #327 üzenetére
Valamilyen alternatív valóságban lehetsz: [link]
-
Rolly
veterán
válasz Shadowbull #335 üzenetére
a relatív nagy puffer nem csak erre kell... az azért kell mert így sosincs 100%ra töltve az akku...
Amit nem tudunk egyes autók BMS-éről, hogy ahogy romlik az akku csökkenti-e a puffer méretét,
- ha nem akkor a hasznos csökken erősen
ha igen akkor két lehetőség van
- %-osan hagyja tehát mindig 10% a puffer és így a puffer mérete is csökken
- %osan csökkenti folyamatosan a puffert így ahogy használódik az akku kevésbé csökken a hasznos kapacitás.Mint írtam PSA esetén alapból 95-96% körül tudnak az akkuk a mérésen...
Amúgy ami jó lenne ha új autónál is lenne mondjuk 10-100%-os töltés, hogy mennyi áram ment bele és használtnál is ... mert ott már látszódna, hogy belement X kWh áram új korában és Y ment bele használt korában...
de még ekkor is tudni kellene 100%-osan reprodukálni a hőmérsékleteket is...
mindegy igazából 300e km-nél kiderül az igazság ... nekünk most 95,6-os az akku 13000 km után (bár PSA esetén új korában is 96% körül mozog elvileg) de majd 1 év múlva megmondom mennyit csökken / 12000 km mert mostmár a kezdeti csökkenésen túl vagyunk innen már közel lineáris lesz -
beef
őstag
válasz Shadowbull #337 üzenetére
De ha 10 év után el szeretnéd adni, akkor nem mindegy, hogy 30%-on áll a kapacitás vagy 70.
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #332 üzenetére
Értem, szóval Te vagy a szakértő. Cáfolatot persze nem írsz, gondolom a videót sem nézed meg, mert minek, Te vagy a szakértő, mindent jobban tudsz mindenkinél. A saját logikád alapján miért hozzák ki jónak az Ioniq - ot? Tisztában vagy azzal, hogy azt nem a Tesla gyártja?
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #333 üzenetére
Neked, személy szerint lehet, hogy mindegy. Más embereknek elképzelhető számodra, hogy más felhasználási szokásai vannak? Vagy csak ugyanolyan emberek léteznek a Földön, mint Te?
"Az akkuk gyorstöltése viszont bizonyítottan gyorsabban fekteti ki az akksikat"
Milyen akkukat? Általánosítás.
"minél nagyobb teljesítményű töltést használsz és minél gyakrabban annál inkább."
El tudod képzelni, hogy ez nem ilyen fekete-fehér? Minek találták ki szerinted a 800V - ot, poénból? -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #341 üzenetére
"Villanyautós cikket meg elvből nem vagyok hajlandó figyelembe venni. Rosszindulatú, dilettáns barmok."
Szóval a saját buborékodban élsz. Oké, csak a hülyeségeidet nem tudom komolyan venni. -
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #343 üzenetére
"De, ez ilyen fekete-fehér, sajna bele kell törődnöd. És ezen nem segít a 800V."
Mert Te mondod. Komolytalan.
Új hozzászólás Aktív témák
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Facebook és Messenger
- EAFC 24
- Házimozi haladó szinten
- OLED TV topic
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5