- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Megjelent a Nubia Z70S Ultra Európában
- Motorola Edge 50 Ultra - szépen kifaragták
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Mobil flották
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
válasz
Squirrel #236 üzenetére
Rosszabb városban a gyorsítás-lassítás miatt, nyilván, de nem mindegy, hogy milyen hatékonyságról indulunk és milyenek az egyéb módosító tényezők. Gondolok itt a visszatöltésre és az alapjárati fogyasztásra. Legjobb egyébként nem a 100-110, hanem az egyenletes, minél kisebb tempó, olyan +20 fok körül, száraz időben, minél jobb aszfalton. Pl. itt [link] van három elektromos autó fogyasztása 80-140 között tízesével, nyilván 80 - nál a legkevesebb, de ha lenne 70-60-stb., akkor egyre kisebb lenne a fogyasztás, a légellenállás miatt.
-
#16820480
törölt tag
válasz
Squirrel #367 üzenetére
Egyébként az ingázásról azért érdemes tudni, hogy a nagy része nem a több száz km-es távra esik, hanem jóval kevesebb, ilyen napi 50km körül van [link] Illetve az EU-s átlag az 31km/nap [link]
Egy videóban láttam, csak arra nem találok hirtelen forrást, hogy az amerikai statisztika alapján az ott élő emberek valami 90-95%-a nem megy naponta 50 mérföldnél többet, pedig ott aztán tényleg mindenhez autó kell, annyira nincs alternatíva.
Nyilván ha mondjuk csak 5% megy nagy távokat, az még mindig több millió ember lehet, de az arányokat érdemes nézni, hogy mennyi embernek meg teljesen jó lenne, nem technikai akadálya van (hanem mondjuk pénzügyi, vagy hogy nem tudnak egyelőre eleget gyártani). -
Yeffy
veterán
válasz
Squirrel #333 üzenetére
pontosan ezert sem megyek en sem haza autoval, miota kint elek (szinten UK, de nem London, még nyugatabbra), hiaba most már vettem kenyelmesebb autot.
egyreszt hibrid, nem dizel, annak meg a palyazas azert nem a legoptimalisabb, masreszt meg ugyan szeretek vezetni, de a f@szom se fog 17-20 (sokszor tobb is) orakat szopni az uton/dugokban/lezarasokban/vamon/akarmi. nem beszelve az oldalcsererol. -
#48584626
törölt tag
válasz
Squirrel #331 üzenetére
Én Jánossomorja-Andau átkelőn szoktam átmenni, ha Hegyeshalomnál több mint fél óra késést mutat a gugli. Ott nem találkoztam még forgalommal.
Nekem egyszer volt egy 4:45 Győr-München, megállás nélkül. A legnagyobb szívások meg húsvét előtt voltak, nagypéntek előtti csütörtökön. Délután tragédia az egész, az összes kelet-európai lemming egyszerre indul el munka után, 5 órától minden járhatatlan....
Évek óta inkább szabit veszünk ki, aztán elindulunk délelőtt, a hullám előtt.Amúgy a Szajberizének sose lesz 800km-es hatotavja, hacsak bele nem pakolnak vagy 200KWh akkut... Autópályán fogyaszt majd vagy 40KWht, ha óvatosan közlekedsz...
-
opr
nagyúr
válasz
Squirrel #323 üzenetére
"Volt már, hogy teljesen kiesett, hogy tettem meg Budapesttől az m5-ösön a végét. Aki egy seggel lenyom ennyit, szerintem érti."
Nekem akkor volt ilyen, amikor nyaron leugrottunk tengerpartra. ~3,5 ora oda, kora reggeli indulassal, hogy 10-11 kozott erkezzunk, mert akkor meg van parkolo. Aztan egesz nap strandolas, pancsolas, rohangalas. Este 8-kor indultunk haza. Ugy leszivott a tenger meg minden, hogy nem volt oszinte a mosolyom, feltavon meg kellett allni inni egy energiaitalt meg enni valamit, mert kulonben megolok mindenkit. Meg igy is necces volt, mert kozben haver az utolso 45 percet vegigszundikalta hatul, es az a szuszogo, neha picit horkolo hang nem segitett az ebersegben. Mondtam is asszonynak, hogy leszarom mirol, de beszelgetunk vegig, mert muszajkell. Otthon ugyanaz a parkolas, ami az esetek 90%-ban kb 15 mp sikerult vagy harmadjara, az mar nem volt jo. Csere utana valahogy nem volt problema elaludni.
Amugy hosszutavu vezetessel nincs bajom, viszont 3-4 orankent biztos megallok 10p erejeig nyujtozni, levegozni, jarkalni kicsit, ilyesmi. Nyaron kocsival fogunk hazamenni Londobol, egy Nemet egy estes ottalvos megalloval, az mar erdekesebb lesz, ket nap egymas utan bo 14 orat levezetni, de nem hiszem, hogy baj lesz. Aztan majd meglatjuk, ha mas nem, intravenas kavezas lesz a dologbol.
-
Uzi74
senior tag
válasz
Squirrel #322 üzenetére
Ha ugyanolyan volt az SOC, akkor az akksinak kellett más hőmérsékletűnek lennie... (kicsi az esélye, hogy a töltővel volt valami) Célpont volt a navigációban az SC, ha igen, volt elég ideje előmelegíteni az akkut? (És nem álltál senki mellé az SC-n ugye? Az X.A ás X.B oszlopok osztják a 150KW-ot)
A hideg akkut max 40-50KW-al elgedi tölteni valószínűleg
(Az EV6 szoftvere éppen várja a javítást, mert nem fűti fel előre az akkut és télen nem 18 perc a töltés) -
Uzi74
senior tag
válasz
Squirrel #318 üzenetére
A töltési görbe attól függ hogy áll a SOC és hogy mit tud a töltő (ha nem hideg az akku). Az SC V2 150kw-ot tud, ha melletted is állnak akkor felezitek. Láthatóan alacsony SOC-nél korlátoz a V2 jelentősen.
[link]Ionity az 350kw-ot tud, mindegy mennyien állnak még ott (de mivel sokszor csak 4 oszlop van, nagyobb eséllyel van tele és hibás oszlopba is könnyebb belefutni. 1-2 hónapja kapott a model 3 update-et, azóta be lehet tervezni más töltőket is, nem csak az SC-ket:
M3P-re tervezve -
Uzi74
senior tag
válasz
Squirrel #316 üzenetére
Elég rosszul jönnek ki az SC-k St. Valentin után meg Ausztriában sok a V2-es, ha az ionity-t is engedélyeznéd a tervezésben szerintem gyorsabbat tervezne az autó is . (az 50 perces töltési idők hosszúnak tűnnek, vagy lassan tölt vagy 80% fölé akar)
(Zürich-Szeged 11:28 körül lenne becsülve)
-
Uzi74
senior tag
válasz
Squirrel #297 üzenetére
Ha interkotinentális távokat mész egy nap, az EV kétségkívül még macerásabb. Egy Hamburg-Budapestre az ABRP a topicbeli EV6-al 12:16 időt tervez 150 kmh-s utazóval (6db, 2 órányi össztöltéssel) Ha dugó van, kevesebbet kell tölteni
Model 3 82kwh-s LR-re 11:14-et tervez mondjuk, SR+-al írt neked 15 órát? -
#48584626
törölt tag
-
Somatom
veterán
válasz
Squirrel #291 üzenetére
Mások a szabályok. Ha jól tudom, akkor Németországban a plató/utastér arányát nézik a tgk/szgk besorolásnál. Nálunk meg úgy van, hogy ha a csomagtér nem egy légtérben van az utastérrel, akkor tgk. Mivel a Cybertruck önsúlya 3 tonna, ezért az össztömeget nem fogják tudni 3,5t alatt tartani. Innentől kezdve minden 3,5t -s és teherautós korlátozás vonatkozik rá. Hidak, felüljárók, belvárosok, sebességkorlátozások, stb.
-
opr
nagyúr
válasz
Squirrel #288 üzenetére
Franc tudja, én a cybertruckot se erőltetném, vagy igazából bármilyen "első generációs" tesla-t biztos nem vennék, olyan hülye hibáik szoktak lenni, hogy az valami hihetetlen. Pl model y zörgő hátsó fejtámla... Ok, kiveszed oszt kész, de ilyen hiba számomra lada szint felett nem megengedhető.
Pár évet várni kell, aztán ki szokták javítani. Japán, német, koreai minőség akkor se lesz, megmarad az amcsi igénytelensége (amcsi autó az amcsi autó), de ott már simán szoktak hozni egy "megfelelő" szintet. -
opr
nagyúr
válasz
Squirrel #279 üzenetére
Szintén.
De végre van egy autó, ami mellé be lehet állni akár egy multipla-val is úgy, hogy mosolyogva tudsz visszanézni az autóra, hogy ezek mellett milyen gyönyörű.Ui.: Amúgy amíg nem láttam élőben, úgy voltam vele, hogy biztos nem ennyire mocsok ocsmány, csak képeken nem adja ki, bőven van példa erre is. Meg arra is, hogy képen egyenesen ronda, de élőben tök jól néz ki (pl lexus ux fehérben ilyen). Na, az iX nem ilyen. Nagyon nem. Konkrétan sokkolt, hogy élőben még annál is mennyivel borzalmasabb, mint a képek alapján hittem.
Ui2: i4 viszont olyan, képeken ocsmány, élőben, valami sötét színben (hogy ne legyen olyan feltűnő a disznóorr dizájn) nagyon szép. Kivéve teljesen szemből, úgy ronda, borzalmas ez az új
vesedisznóorr dizájn, de már picit is oldalról nézve eltereli róla a figyelmet, hogy amúgy az autó maradéka mennyire szép, elegáns és sportos. Csak ne tolatva parkolj és jó lesz, ennyi. -
#48584626
törölt tag
válasz
Squirrel #273 üzenetére
Senkit nem érdekel a "többség", akiknek soha a büdös életben nem lesz pénzük ilyen autót venni, ráadásul élőben sem láttak olyat soha.
A célközönség véleménye az érdekes, akiknek van pénze, és szándéka is ilyet venni. Nekik pedig nagyon is bejön az iX, annyira hogy a BMW nem tud belőle eleget gyártani, több mint egy évre előre el van adva az összes.Az IDk messze jobbak mint bármilyen kínai. Hogy a koreainál jobbak e az kérdés, az utóbbi évtizedekben a koreaiak sokat fejlődtek.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Kifejezetten izgalmas formatervű, korszerű elektromos autót hozott a Kia, amit már a Hyundai-jal közösen fejlesztett padlólemezre építettek.
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- GTA VI
- Videós, mozgóképes topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude 5420 - i5-1145G7 I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- AKCIÓ! GIGABYTE Z370P i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest