- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Szakít a OnePlus és a Hasselblad?
- Samsung Galaxy Watch8 - Classic - Ultra 2025
- Leesett a kamionról több millió eurónyi Z Fold7
- iPhone topik
- Kifelé is csukható a Z Flip7?
- One mobilszolgáltatások
- Melyik napszakban merül majd le az iPhone 17 Air?
- Fotók, videók mobillal
- Magisk
Hirdetés
Köszönjük a sok biztatást, támogatást! Utolsó pillanat a féláras hirdetésfeladásra, előfizetésre!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Faby
senior tag
válasz
zharkanyi #14510 üzenetére
Hidd el, maradnék én, ha tehetném, de menni kell.
Pontosan tudom, mi a helyzet, ez csak egy felesleges plusz. Elsőre is megértettem. Ez csak egy X, de ott van a munkahely automatikus kiválasztása, majd annak az indítása, kb fél perc, mire egyáltalán elindul (vagy még több, ha kivárom és nem nyúlok hozzá), három érintő képernyő tapicskolás. Lehetne ez kevesebb is!(#14511) plömplöm
Hát annak sincs sok értelme. Mintahogy békeidőben az útinform honlapját kiírogatni oda, majd pont vezetés közben fogok a hírek között böngészgetni! -
simico
aktív tag
válasz
zharkanyi #12471 üzenetére
Ilyenkor már eleve a leggyorsabbat (esetemben végig be M3-Róbert Károly) jelöli ki, csak egy okét nyomok rá és már az az új terv. Ha nagy pitty-putty lesz menet közben, akkor elvileg ugyanúgy levinne róla szerintem... de ilyen nem nagyon volt eddig nálam.
Illetve ettől függetlenül én többször tapasztaltam, hogy a már ismert nagy galibába is simán beküld, tehát alapesetben (indulástól kezdve az általa kijelölt úton mész) sem feltétlenül tervez újra olyan piszlicsáré dolgok miatt, mint teljes útpályát lezáró baleset, több kilométeren beállt (1-4 km/h átlagsebesség) autópálya, stb
Meg amikor a Szentmihályi úti felüljárónál levő balesetet és a miatta levő dugót az M0-n kerülteti ki, persze arra felhajtva azonnal jön a 20 perc torlódás és baleset veszély, mert eszébe jut, hogy "jaaaa, arra még nagyobb baleset és dugó van... bocs, jól beszopattalak"
-
viktorhu
veterán
válasz
zharkanyi #12461 üzenetére
Ha ugyanarra mennél, amerre tervezett, és ugyanúgy újraterveztetnéd azon a ponton, ugyanúgy új érkezési időt kapnál. Itt nincs live update, mint a google térképen, csak időnként nézi meg, hogy változott-e valami útközben. Én a kérdéses kereszteződések előtt most már mindig újra terveztetek.
-
simico
aktív tag
válasz
zharkanyi #12465 üzenetére
Szerintem a teljes útvonal hosszától is függhet a dolog. Én az agglóból M3-on keresztül járok be, első célpont a Dagály környéke. A ház előtt minden nap az M3-M0-Váci út útvonalat adja leggyorsabbnak. Viszont én még a mogyoródi pihenő és az M0 között minden nap nyomok egy útvonalak gombot és hacsak nincs valami rendkívüli esemény az M3 bevezetőn, akkor onnantól már az M3 bevezető-Róbert Károly lesz a Waze szerint a leggyorsabb útvonal és arra tervez át. Ez minden egyes reggel így megy.
De más útvonalon is megfigyeltem, hogy ha útközben kérek új útvonalat, akkor az esetek kb kétharmadában nem az eredeti, még a startnál tervezett útvonalon vinne.Szili17
Ehhez jön még hozzá olyan, hogy adott úton mész, de ott több sáv van és az egyik jobban halad mint a másik. Akkor bár a Waze szerint azon mondjuk 5 perc végigmenni, de te megoldod 2-ből, mert el lehet osonni (akár szabályosan, akár kicsit kevésbé szabályosan). Elvileg ilyen hely pl a Dombóvári út.Ja, meg ilyen az Óceánárok az M0 felől. A Waze szerint ott hipertérugrással átugrom a 7-800 méteres sort és hipphopp bekanyarodok... mert a Váci felé halad a szélső sáv. Persze elég sok ott a kereszteződés után záróvónalon visszaforduló, meg akik az utolsó métereken próbálnak bevágni a balra kanyarodók közé - ahogy azt egy hátul 6 Waze matricával kitapétázott térképszerkesztő is csinálta.
-
leslieke
Jómunkásember
válasz
zharkanyi #12461 üzenetére
Én is Lurdy környékére jártam be közel 2 éven keresztül, csak épp a gyorsforgalmi felől. Mindig hamarabb érkeztem meg, mint, amit az elején kidobott. Szerintem az van, hogy ennyire pontosan egyszerűen nem lehet megbecsülni az érkezés idejét.
Most 2 hete az M0-M3 szakaszon járok be dolgozni és itt is minimum 5 perccel hamarabb érek be, mint amit az induláskori tervezéskor kiszámol. -
válasz
zharkanyi #12461 üzenetére
Lehet, hogy téves a waze ÉVI előrejelzése, lehet, hogy nem. Lehet, hogy ha az eredeti úton mennél, akkor is korábban érkeznél, mint amit az Egér út elágazása előtt jelez.
Az ÉVI megbízhatóságát csak úgy tudnád ellenőrizni, ha egyszerre jönnétek ketten két kocsival, az egyikőtök a Lágymányosi híd felé menne, a másik pedig a Petőfi híd felé, majd néznétek, hogy ki mikor ér a célponthoz.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
zharkanyi #12461 üzenetére
Volt egy időszak, amikor meg képes volt (szerinte) 1 perces nyereség miatt jobbkezes mellékutcákban vinni a főút helyett.
Az a baj ezzel, hogy nem tudhatod most is hamarabb érsz oda a megszokott úton vagy most tényleg Waze-nek volt igaza azzal, hogy el akart vinni Egérút felé... -
Ceree
senior tag
válasz
zharkanyi #12075 üzenetére
Nem tudom megmondani, en eddig a jol bevalt 3.9.9.0-t hasznaltam, mivel tavaly jol beszivtam az ujabbal, de ez egy masik story.
Viszont a kornyezetemben tul sok volt ahhoz a matrica nelkuli waze, hogy user errorra gondoljak.
Mindegy, terjesztem a megoldast, ahol csak lehet. -
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #12062 üzenetére
Az a baj ezzel, hogy ettől mondjuk engem még ugyanúgy zavar, hogy most nekem sem jön elő, csak amikor tényleg használom, de mondjuk hetente egyszer. Érzésem szerint ez olyan, amit az IT csuklóból dob vissza.
Nem tudod elmondani mitől van (nem azért mert buta a hibát észlelő, tényleg nem tudhatja), nem jön elő mindig, csak néha, neki is. Te is kipróbálod, nincs hiba, mit javítsak? De igen túlbeszéltük.
Nem megbántani akartalak, ne haragudj ha sértőnek vetted.H2 20 embert azért mondom, mert nagyságrendileg ennyi ember vette azt a fáradtságot, hogy hangot adjon nemtetszésének.
A mindenféle véleményekkel kapcsolatban arra kérlek, hogy nézd meg az új matricás FB post alatti kommenteket. A nagy része a "gratuálok, inkább azt kellett volna..." "ennek sok értelme volt, most még (negatív jelzők)" és van vagy 2 komment, aki szerint jó. Itt PH-n tök pozitív a fogadtatás, vagyis az ír csak, aki panaszkodni akar, aki örül ő többnyire csendben tudomásul veszi, hogy "de jó, most már ez is megvan".Vagyis hőbörögni szeretünk. Nem azt várom hogy mindenki hálálkodjon, csak ha megnézel 1-1 bejegyzést a nagy része elégedetlenkedés.
Szerintem ez a tegnapi megmozdulás nem hozható párhuzamba ezzel a kérdéssel. Vagy akkor menjünk tovább és az a kérdésem, hogy ha 80-90% egyetért a háborgókkal, akkor ki szavazott újra a jelenlegi kormányra? Ahogy mondtam, véleményem szerint ez rossz analógia.De akkor a jövőben hagyok mindenkit békében fórumozni.
Nem akadékoskodónak tekintettelek, hanem úgy éreztem sértve érzed magad, ezért mondtam el, hogy én hogy látom az ilyen routinggal kapcsolatos "miért arra tervezett, miért nem, én tudom hogy erre gyorsabb" és társai kérdéseket. Erre reagáltam, hogy őszintén az ilyennel nem lehet mit kezdeni, ha amúgy nincs eltolva semmi a térképen. Ha igen, azt meg mindig bevallottam eddig, miután korrigáltam.
-
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #12044 üzenetére
Nem látom, hogy a "régen velem is volt ilyen, de senki nem hitt nekem, mert nem csináltam képernyőképet", pontosan hogyan segít jelen helyzetben. Nekem ez eléggé sértettnek hangzik, hogy "nekem bezzeg nem hittetek, mert nem csináltam képet". Erre reagáltam, lényegében annyit, hogy azon kívül, hogy megnézzük és nincs baja a térképnek a "fú de rossz neked"-en kívül sokat nem lehet hozzátenni.
Azt sem látom, hogy 1-1 ember szembetalálkozik vele, hogy neked volt ilyen egy régebbi routinggal az most mennyiben segít? (Igen, azt is fejlesztik és nem nincs szoros kapcsolatban az alkalmazásverziókkal, tehát az hogy fél éve volt neked, az mostanra már kisebb súllyal hat, főleg ha nem folyamatosan produkálható valahol.)Emellett megemlítettem, hogy az elméleted, hogy hogyan tervez téves és ne hergeld magad ilyenekkel feleslegesen, vagy hergeld ha akarod.
Az, hogy őszintén megmondom, hogy ezzel ilyen szinten nem lehet mit kezdeni, de annyira nem, hogy konzisztens reprodukálhatóság hiányában még a routingot fejlesztők sem tudnak vele mit kezdeni. Ezt ilyen-olyan tapasztalatból mondom. Azt szeretnéd hogy inkább hazudjak? Mondjam ilyenkor hogy "megnéztük és nincs semmi gond, biztos a napszél volt, mert nálam jó"? Ez hülyeség... Van az, hogy nem szólok rá semmi, akkor meg háromszor megismétlitek a kérdést, hogy "erre meg nem válaszolt senki
" Komolyan mondom, nektek semmi sem jó, miért kell mindenben a rosszat keresni?
Anno a H2 vita is olyan volt, hogy 20 embert zavart, aki hangosan panaszkodott, a maradék 200 000 meg szerette/mindegy volt neki. Akkor kinek a kedvére kell tenni? Arra aki a leghangosabb? Ebbe is gondolj bele kérlek amikor megvádolsz valamivel.
És nem azért volt valaki leszólva, mert nem ért egyet velem, hanem mert nem lehet úgy vitát folytatni, hogy valaki (és nem rád célzok, fogalmam nincs ki mit írt pontosan; csak a témára általában) 4 egész mondattal operál mindvégig. -
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #12042 üzenetére
A kettő nem ugyanaz azt azért lássuk be.
A routing sem úgy működik ahogy te leírod. Lehet hogy te ezt hiszed, de nincs ilyen "félig újratervezés".Azért nem hisz neked senki, mert ha nem fordul elő mással, akkor az ember elhűlten és hitetlenkedve fogadja. A kép meg arra (is) kell, hogy esetleg látunk olyat egy képen amit te nem, illetve látjuk hogy a térképpel nincs gond, valami routing anomália és valaki felé tovább akarjuk tolni a dolgot mivel gazdálkodunk?
- "Valakinek rosszul tervezett, ilyen hurok, "mindig" tök értelmetlen szar az egész."
- "Köszönjük szépen, hol? Milyen útvonal, reprodukálható? Neked is?"
- "Nem tudom hol, nem tudom mikor, nem tudom merre és nem, nekem teljesen jó."
- "Köszönjük szépen, ticket closed."
Egy képpel meg azért nehéz vitatkozni hogy úgy volt-e vagy sem. Most ezt minden alkalommal írjam le, hogy oké én elhiszem hogy neked rossz volt, de nekem jó, neked se mindig rossz, nem tudod elmondani mitől, a térkép jó. Még azt tudom mondani hogy "nálunk minden jó".Illetve ahogy mondtad, velem is volt ilyen nemrég. Nyilván így könnyebb elhinni, hogy én is láttam, át is néztem, terveztem is utána arra, többet nem csinálta. WTF. Sőt, amikor velem megtörtént akkor az ismerősömnek jól tervezett. Valami pillanatnyi hülyeség volt, de csak nálam. Hogy találod ezt meg? Nagy valószínűséggel sehogy.
Ezeket mindig gondold hozzá, amikor a lelkedre veszed, hogy itt senki nem hisz nekem, azt mondják hallucinálok. Hogy én hiszek neked, de attól most mennyivel jobb, ha azt mondom hogy "hú de rossz, nem tudom, így marad, mert senki nem tudja megtalálni mi a baj"? -
Rick4
félisten
válasz
zharkanyi #8949 üzenetére
Amennyiben a konkrét hibaleírás szerinted nem javító szándékú, keresd magadban a hibát. Amiről te beszélsz, az az lett volna, ha beírom ide, hogy ez egy xar. Értelmezni kellene az olvasottakat, és annak megfelelően válaszolni, esetleg ilyen tartalmi hozzászólást a küldés gomb előtt gyorsan törölni.
-
válasz
zharkanyi #8931 üzenetére
GPS probléma nálam sosem volt, de a szerverrel gyakran megszakad a kapcsolat.
Az esetek többségében nincs gond, de ma pl. el is vesztette az útvonalat, ezért egy kicsit kavarogtam Budán, mire beértem a munkahelyre
Nekem egyébként az vált be, hogy amikor elveszti a kapcsolatot, kilépek az alkalmazásból, majd egyből visszalépek, és akkor folytatja/megtervezi az előző útvonalat. -
Nikaré
őstag
válasz
zharkanyi #8929 üzenetére
Sőt ezen felül az utóbbi időben nálam a GPS -t is eldobálja.
Ami meglepett ez elmúlt hetekben, hogy ismeretlen helyen kereszteződésnél, piros lámpánál álltam (és persze nem mindig figyelem a telefon kijelzőjét) közben azt csinálta, hogy betett a másik utcába például.
Elindulok és mondja forduljak balra, kezdek kisorolni nézem a kijelzőt gyorsan újratervez és vissza tesz az eredeti nyomvonalra, ahol vagyok. Jó keveredés ez is a forgalomban.
Különben milyen pontosságot feltételezhetek a programtól?
(Azért kérdezem, hogy a programtól mert ezek után párhuzamosan futtattam másik navit és miközben a waze
meg meg ismételte ezt a manővert a másik rendesen magyarázta a háttérből, hogy merre menjek. Feltételezem, hogy nem a telómmal annak GPS moduljával van gond) -
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #7955 üzenetére
Nagyon jó, csak azon szabad használni, a leggyorsabbon.
Azt mondtam hogy ez ami képeken látható ez logikus, hogy neked mit írt ki mikor és merre azt csak te láttad, nem is kérdőjelezem meg.
Az ugye tisztán routing, nem fogja tudni senki megmondani (aki még tudná nyilván nem adja ki a cége üzleti titkait) pontosan mi miért merre meddig, de ezt az imént megbeszéltük már. -
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #7953 üzenetére
Nekem ez így ránézésre ésszerűnek tűnik, legalábbis a képeken látszik hogy a rövidebb felé vinne, akkor is ugye ha el kell addig menni és visszafordulni.
Egyébként ha ilyet előre tudsz (mondjuk előző nap vagy pár órával előtte) dobd be ide és akkor lezárás is kerül fel. (Favágásra reflektálva.) -
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #7950 üzenetére
Nem is erre szerettem volna reagálni elsősorban. Olvastam az első leírásodat is, de
amiért újra leírtad.
A rövid válasz az hogy nem tudom, velem ilyen még nem volt, szóval nehéz róla nyilatkozni.
Illetve de, egyszer volt és utána itthon direkt számolgattam és akkor igaza volt hogy még vissza akart vinni. Még úgy is igaza volt hogy vissza akart vinni. Tehát az nem volt hibás, aztán átfordult egy ponton és arra vitt amerre mentünk (nem én vezettem természetesen.).
A te esetedben találgatni tudok. Ugye a fő "baj", hogy senki nem tud pontosan pl a routingról, több okból kifolyólag is. Egyrészt mert folyton fejlesztik és változtatják, másrészt meg érthető okokból ez üzleti titok is. Így csak az van amit tapasztalunk. Azt hallottam nemrég, hogy ha hosszabb útra mész, ill jelentős autópályás szakasz van, akkor annak a használatát preferálja. Tehát van 2 út, akkor előbb felvisz a pályára, mert az gyorsabb, magasabb prioritású út, akkor is ha amúgy hosszabb és lassabb is ETA időben.
Mi lehet ennek az oka/magyarázata? Hát ami biztos hogy nem csak a <km <ETA a lényeg, hanem hogy ez mennyire biztosan tartható, ezért van a magasabb rendű utaknak magasabb prioritása, hogy jó hogy azt mondom hogy 14:20-ra ott vagy, de akkor legyél is ott elég nagy valószínűséggel. Inkább mint hogy mondjak 14:15-öt és érj oda 28-ra.Ezért van az hogy "nem követtem amit mondott és 2 perccel rövidebb lett", meg jó nagy mázlid is volt hogy tényleg 2 perccel rövidebb lett a végén is. Csak ugye ezt el kell hinni, amit sokan nem akarnak.
Esetedben ez nem hiszem hogy segít/magyarázat. A honnan hova témát leírtad vagy nem osztanád meg velünk? (Csak kíváncsi vagyok hogy mennyire állja meg a helyét itt amit leírtam.)
-
válasz
zharkanyi #7933 üzenetére
Mert nem csak a leggyorsabb útnak van magas prioritása hanem a legmegjosolhatobbnak is. Ami azt jelenti hogy jobban preferálja azt az utat ahol az ETA nagyobb valószinűseggel tartható. Vagyis probál kalkulálni a várható eseményekkel. Valoszinű a +2 perc stabilabb volt mint a másik ut, mert gyakrabban lehet dugó, lámpa, akármi.
-
fant0mi
őstag
válasz
zharkanyi #7933 üzenetére
Igen, egy ideig szokott ragaszkodni az eredetileg tervezett utvonalhoz, gondolvan, hogy csak beneztel valami keresztezodest, s probal visszaterelni az altalad mar elfogadott uthoz (annak javareszehez). Ez a sajat tapasztalatom is, hogy valoszinu nem csinal ilyenkor teljes ujratervezest.
-
zharkanyi
tag
válasz
zharkanyi #7918 üzenetére
Ma megint azt csinálta a Waze, mint pár napja.
Egy elágazáson túlmentem (szándékosan) és persze így pittyent egyet és újratervezett. Igen ám, de az első megfordulásio lehetőség 5km múlva volt, így a menetidő 8 perccel megnőtt. Csakhogy én a fordulónál is mentem tovább egyenesen és ekkor már előre tervezte tovább az utat a waze. A menetidő ezúttal 6 perccel csökkent.
Miért nem rögtön az első elágazás után tervezett át az előre útra a Waze? Hisz abban az esetben már az volt a leggyaorsabb útvonal és nem az 5km előre, 5km hátra...
-
viktorhu
veterán
válasz
zharkanyi #6728 üzenetére
Mondjuk lehetne tiltani, ha van nyilvánvalóan visszatérően kamuzós felhasználó. Egy pár hibát mindenki elkövet, amíg megtanulja, de ha valakiről látható, hogy szándékosan rombol, az más kategória.
Szerk: mondjuk az vicces még, amikor a bedugult Nagykörúton egy piros szakaszon negyven dugójelentés van
Ha látom, hogy már piros a vonal, eszembe nem jutna dugót jelenteni, azzal is megerősítem a már ott lévő információt, ha én is ott araszolok.
-
bernel
tag
válasz
zharkanyi #6089 üzenetére
Igen, a figyelmeztetés hasznos, de soha nem tudom, hogy ha nem adok meg cél címet, tehát nincs útvonal tervezve, akkor is figyelmeztet-e. Vagyis mindig érdemes útvonalat terveztetni, mert csak akkor tud figyelmeztetni, ha tudja, hogy merre mész? Vagy ha útvonalterv nélkül megyek egy úton, és 2 km-re van valami, akkor is szól, hátha arra megyek?
-
fant0mi
őstag
-
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #5719 üzenetére
Ilyenkor mindig elgondolkodom azon, hogy van-e értelme annak hogy írok. Elolvassátok egyáltalán? Tudom, hogy hosszú...
"Már felvetődött, mert tényleg rossz ez, de én nem tudnék rá jó scenariot mondani"
Erre nem felvázolsz egyet (gondolom akkor te sem tudsz), hanem megpróbálsz meggyőzni róla, hogy nem jó így?
Igen, pont ez a jó benne (ez is), hogy ha értelmesen jelentünk és a helyén kezeljük a dolgokat akkor voltaképpen "előre látunk az úton", örülök neki hogy fent volt előtted a jelentés és nem történt baj!
Durva hogy ilyenek vannak az autópályán...Egy vidéki úton hirtelen felindulásból szerintem megálltam volna, hátha le tudom tolni az árokba (pokoli súlya van, tudom).
Akinek routing baja van miért várja hogy a régi klienssel más lesz? Az tiszta mindenki előtt, hogy a Waze szerverei tervezik az utat, ugye? Ezen a világon semmit nem változtat az, hogy a kompatibilis kliensek közül melyiket futtatja az ember.
-
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #5713 üzenetére
Ez a jelentéses dolog eddig is volt, egyszerre csak egy jelenik meg. Ez általában olyankor jött elő mikor mondjuk sokan jelentettek rendőrt/veszélyt/balesetet, ekkor mondjuk a 6-ból feldob egyet, arra lehet köszöngetni meg nincsottozni. Ez sok esetben nem baj, mert imádnak jelentgetni a wazerek, akkor is ha már ott a jelentés és nem azért mert a túl oldalon van vagy ilyesmi, csak mert ilyenek vagyunk.
Már felvetődött, mert tényleg rossz ez, de én nem tudnék rá jó scenariot mondani, hogy el tudja dönteni a Waze adott pillanatban előélet nélkül hogy most fel kell-e dobni a jelentést és ha igen melyiket, mikor. (Egy részére tudnék választ, de egy komplett megoldás nincs a fejemben
)
iOS "mindig kell a helymeghatározás". Nos nem tudom mikor került bele a naptáras figyelmeztetés az "ideje indulnod" funkcióval, de azt hiszem nem nehéz belátni, hogy ehhez szüksége van a tartózkodási helyedre.
Arról nem nyilatkoznék hogy pontosan hogy működik az iOS berkein belül, de tutit nem az van hogy másodpercenként 20× lekéri a helyadatokat... A másik oldalról se tudom, hogy az engedélyt megadod a Waze-nek hogy hozzáférjen mindig, de hogy effektíve használja-e ha nincs mondjuk aznapra eseményed, az megint másik kérdés. Ezekre én tuti nem fogok tudni válaszolni, mert nem tudom, viszont a tény az tény, ehhez a time to leave-hez kell a location adat. -
winotto
tag
válasz
zharkanyi #5684 üzenetére
Ma nekem sem ment el egy jelentésem sem a 12 ből,igaz a pontokat megadta,de nem látszódtak a kijelzőn.
Szokás szerint össze vissza tervezett,ha rá hallgattam volna ma kb egy órával többet ültem volna a volán mögött.Párszor meg is néztem a beállításokat hogy a gyorsabb vagy a rövidebb út van e bekapcsolva
Vácnál ismét levitt volna a 2/A ról a 2 es útra Budapest felé.20 percet vesztettem volna ha rá hallgatok
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
zharkanyi #5696 üzenetére
Végre más is látja / érti, amiről beszélek. Egyszerűen minden olyan otromba és elnagyolt a térképen. Ezen a színek variálása csak egészen minimálisan segít (ha segít). Ez itt pl. a "Vitamin C" a 3-asból a 4-esen. Talán picit jobb, de nem sokkal. Akinek van kedve ideje, az játszadozhat vele (Toggelis Waze Editor, Waze 4 schemes)
-
<Adamsky>
nagyúr
válasz
zharkanyi #5684 üzenetére
"Az új dizájn miatt nem lehet átlátni a bonyolultabb kereszteződéseket ... "
Itt most arról beszélsz, amire már én is utaltam korábban, vagy másról van szó? -
Blizzardking
őstag
válasz
zharkanyi #4482 üzenetére
zharkanyi, marcedli
Konkrétan Budán a Konkoly Thege útra akartam eljutni, és egy csodálatos "Magas út dűlő" nevű útvonalon vitt. Csak úgy tudtam felmenni tajta, hogy egyesben 2 percig kapart a kocsi, és tudtam, hogy ha meg kell állnom valamiért, májusig nem fogok elindulni felfelé. Különösen veszélyes, ha leesik valami ónos cucc, és azon hozna lefelé.
Ugyanakkor ott is élnek emberek, az összkerék hajtású Pajeróikkal, és grasszálnak fel-le mint londiner a Marriottban.
Ezért gondoltam, hogy az én életemből ki kéne irtani ezt a magas út dűlőt kb októbertől májusig. Simán megér 5 perc kerülőt, hogy ne 45 fokos emelkedőn kelljen menni.Amúgy köszi a választ mindkettőtöknek!
-
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #4443 üzenetére
Izgalmas lenne tudni hogy ugyan az került-e vissza vagy sem (megköszönések száma pl). Én nyomkodtam már úton álló autó meg köd, meg hasonló jelentésre nincs ottot, nekem is eltűnt, ugyan nem néztem meg hogy "mögöttem visszajött-e", de szerintem nem.
Olyan nincs, hogy te vetted le nincs ottal, a szerverről eltűnik, de neked megint megjelenik, ez tuti.
Megnézem majd a 44-est, autópályán jellemzően meg van adva a kilóméterkő (én nem láttam még olyat ahol nincs), ott olyan sűrű, amilyen sűrűre a rendőrök megadják és pont arra a pontra kerül, ahová mondják. Ha azt mondják hogy M6 jobb pálya 86+250 kmsz, akkor Dunaújváros mellé kerül ki a 68+250 kmsz-re a Szekszárd felé vezető szakaszra. Ha azt mondják hogy a 92+750-nél is mérnek akkor oda is kikerül, itt a rendőrök adták meg ilyen sűrűn, ennek a valóságtartalmát előre nem lehet megítélni.
Nem azért mondtam hogy ott kellene erről beszélni, csak egy példát akartam hozni, hogy miért kérdeztem a helyet. -
Szili17
tag
válasz
zharkanyi #4436 üzenetére
Nem téged akarlak követni, de ha konkrét példát hozol hogy melyik az az útvonal, akkor picivel többet segítesz. Meg tudom nézni hová kerülnek ki, mikor, mennyi időre (mondjuk januárban), ilyesmi. (Ha van egy szabad délutánod, akkor ettől a posttól kezdve olvass egy kicsit, én sokat írtam, de hasonló a téma.
)
Nincsottozás: Igen, amikor indul a hónap és időm engedi én ránézek azokra amikben benne van az én kezem, hogy kikerült-e, jó helyre, minden megvan-e adott nap (nyilván nem reprezentatív megnézni 1-én este hogy mi van kint, de picit megnyugtató, ha minden oké). Láttam olyat aminek kint kellett volna lennie és nem volt ott (fél órácsak telt el a kezdete óta), kerestem hogy mi van most 'öcsém ez szar wazze'?Aztán a következő kihelyezést megvártam és kikerült, jó helyre, minden király. Mi volt a gond? 30 perc alatt legyilkolták onnan a wazerek, ami nem baj, mert ha nincs ott vegyék le. De ott a probléma amit vázoltál:
Mi van ha csak később jönnek ki? Hát jelenleg visszakerülnek, de nem rögtön. Itt valami egészséges sűrűséget kell találni, mert ugye vannak 2-2.5 órás mérések, meg vannak bejelentette 12 órásak is. Előbbinél lehet hogy kint vannak végig, vagy 20 percet késnek mondjuk, aztán már nincs is ott a jelzés, utóbbinál meg én biztos vagyok benne hogy nincsenek ott egész nap, de hát mikor vannak akkor? Ki tudja ezt megjósolni? Ha visszateszed 5 percenként, én is kiakadnék. (Ezt szerintem pont itt írtam már korábban, de lehet hogy nem, nem lényeg.) Jelenleg óránként kerül vissza. Igen, ha 18:00-tól 22:00-ig mérnek és te 18:55-kor eltünteted, akkor 19:00-kor "visszajön". Egyelőre nem tűnik ez rossz kompromisszumnak, de ha van jobb ötlet akkor nyitottak vagyunk rá, főleg ha megvalósítható.
A sok kihelyezésre annyit mondanék még, hogy az M86-ot (amit a kolléga kifogásolt) meg is néztem és támadt is egy ötletem, ezt megvitatjuk, ha úgy döntünk kipróbáljuk és aztán hát nézzük az eredményét. Belátható hogy ez nem megy 2 nap alatt. -
fant0mi
őstag
válasz
zharkanyi #4429 üzenetére
Én személy szerint mondjuk szeretem, hogy bennevan a police.hu tervezet is. Nyílván egy két település között megadott mérésnél igen hosszú szakaszt is jelenthet, amire felkerül 3-4-5 hungary2 jelentés is. Engem nem zavar, ha nincs ott akkor nyomok rá egy Nincs már ottot. De meglepetésként még nem ért sebességmérés így, mert valahol ott voltak, ha nem is pontosan ott. Ez függ persze, hogy mennyire tartja be az adott kapitányság a tervet. És a pontos helyen meg biggyesztek egyet, vagy ha eltalálja a mérés pontos helyét hungary2, akkor belájkolom.
-
Taybore
aktív tag
válasz
zharkanyi #4430 üzenetére
Ha úgy adják meg a jardok a mérés tervezett helyét, hogy X és Y település között, akkor pl. 5 km-en belül bárhol előfordulhatnak. Ha van kellően sok múltbéli jelentés felhasználóktól, akkor jól meg lehet saccolni, hogy most is oda fognak állni, és akkor oda teszi a robotunk. Viszont ahol kevés volt a jelentés, ott néhány km-enként kiteszi a jelzést, mert nem tudhatjuk, hová szoktak állni. Szerintem inkább legyen kint 3-4szer (majd lenyomják a "nincs ott"-ot), mint egyszer se. Ez egy gépi jelentés, ami idővel (ha lesznek rá valós jelentések, vagy "köszik") javulni fog, hisz tanul a múlt adataiból, és pontosabb lesz az előjelzése. Ezek a hungary2 "felhasználó" jelentései.
Ajánlott irodalom, 1. pont
"Öcsém ez szar..." -
Ear001
addikt
válasz
zharkanyi #4206 üzenetére
Én egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ez a sok köd jelentés csak a pontgyűjtésről szól. Ha mondjuk valaki Budapestről lemegy a Balatonig az M7-esen, valóban így tűnhet, hogy valami marha ötpercenként ködöt nyomott, de az is lehet, hogy valaki Érdnél hajt fel, hirtelen meglepi a köd az autópályán, aztán megnyomja aköd gombot, aztán valaki Tárnoknál ugyan ezt teszi, majd Martonvásárnál egy harmadik, Baracskánál egy negyedik és így tovább. Ezt inkább a programnak kéne érzékelnie, és kitennie egy szakaszra, hogy ködveszélyes útszakasz, és nem hagyni az egyéni jelentéseket.
-
Taybore
aktív tag
válasz
zharkanyi #3779 üzenetére
Olvasgatni tényleg nem jó dolog autópályán, de sajnos nincsenek külön hangfájlok ezekhez a jelzésekhez. Ezt a fejlesztőknek kéne megoldani, nekünk meg beküldeni a megfelelő hangfájlt. Ennek egyelőre nincs sok jele. iOS 4.0-ban esetleg nem javultak az ikonok, hogy ránézésre (olvasgatás nélkül) lehessen azonosítani a forrás típusát?
-
fant0mi
őstag
válasz
zharkanyi #3758 üzenetére
M7 keso delelott ugyanez, kodos ido par km-enkent jelentve. Mikozben csak paras volt az ido, remek latasi viszonyokkal. Vannak ilyen pontvadaszok.
Kedvencem a szerkesztoben, egy csomo terkephiba jelentes egy kupacon.
- Hello, mi itt a problema? A terkephibaert nem jar am pont!
- Jaaaa, akkor semmi... -
merqree
őstag
válasz
zharkanyi #3758 üzenetére
Én szoktam nyomni a "Már nincs ott" gombot.
Ha tankolok, akkor szoktam frissíteni, illetve, ha látok félrehúzodott autót.Kátyút nem jelentek, mert tök felesleges, két óra múlva "már nincs ott", mert nem erősítenek rá.
Rendőrt szoktam jelenteni, de figyelni szoktam az oldalt is, hogy hova jelentem.
A Fix traffik jelentésére szoktam figyelni, illetve azokat a helyeket, amiket "látogatok", azokat megnézem a térképen, hogy fent van-e, és szerkesztem.
-
simico
aktív tag
válasz
zharkanyi #3521 üzenetére
Természetesen leggyorsabb módra van állítva a tervezés.
Egész egyszerűen a waze valójában nem tudja, hogy egy adott út(szakasz)on mennyi az engedélyezett sebesség, milyen korlátozások vannak, mennyire könnyen járhatóak a kereszteződések (elsőbbségi viszonyok, lámpa, stb). Csak arra alapoz, hogy X időnként valami lúzer végigszopja a korlátozott övezetet az összes jobbkezes kereszteződéssel és utána Y ideig ez alapján számolna adott szakaszra menetidőt, aztán amikor ez elévül akkor várja a következő lúzert. És Budapesten elég sok olyan rész van, ahol emiatt hülyeségeket tervez. -
#79335424
törölt tag
válasz
zharkanyi #3424 üzenetére
Sztem ezt Te is megteheted. Biztos van WP -n is "uninstall" gomb. Telepíted -> szar -> eltávolítod. Mit vesztesz ahhoz képest, ha egyáltalán nincs? Sztem semmit. A valamennyire működő pont egy "valamennyivel" több, mint a nem elérhető. Nem értem, hogy miért lenne jobb, ha egyáltalán nem lenne.
-
Taybore
aktív tag
válasz
zharkanyi #2997 üzenetére
Nekem 60-80 megát szokott számolni a teló a Waze-re, havonta, de ez gondolom BP-n használva a több jelentés letöltése miatt lehet. Vidéken használva kevesebb az út(hálózat) is, kevesebb a jelentés is, így simán elhiszem, hogy többezer km megvan pár 10 megából. Meg csak a frissített szakaszokat tölti le a bejárt területen, és BP-n gyorsabban változik a térkép, sűrűbben nyúlnak hozzá a szerkesztők.
-
#79335424
törölt tag
válasz
zharkanyi #2967 üzenetére
Akkor érted, hogy miért aggódtam be délelőtt. Jártam már úgy, hogy a stau -ban fogyott el a vezetőidőm és csak 12 órával a dugóba kerülés után tudtam tovább indulni. Most viszont az egyik színház hangtechnikája volt rajtam, ami nélkül nem lett volna próba. Azért meg feszült volna a főnök és ha ő nem mosolyog, akkor előbb-utóbb én sem fogok.
-
#79335424
törölt tag
válasz
zharkanyi #1963 üzenetére
Teherautóval a legritkább eset, hogy van bármilyen alternatíva a kikerülésre. Motoron meg fogalmam sincs, hogy magát az alkalmazást, a telót hogy lehet használni. Ránézni nincs idő, mert nagyon kiesik a normál látómezőből, hallani épphogy lehet valamit, a kesztyűben nyomkodást meg inkább hagyjuk.
-
Kbali
nagyúr
válasz
zharkanyi #1963 üzenetére
Csak pont pl. az aktív kamionos/teherautós userek miatt volt többször olyan téves riasztás az alacsonyabb forgalmú autópálya szakaszokon, amikor besárgította nekem, hogy 85 km/h az átlagsebesség.
A közlekedési eszköz kiválasztása ebből a szempontból jó opció lenne (persze WP-re egyáltalán nem várok már semmilyen javítást, újítást) -
#79335424
törölt tag
válasz
zharkanyi #1959 üzenetére
Teherautóval és motorral aktívan közlekedek. Én semmilyen előnyét nem látom a Waze -nek ezeknél a járműtípusoknál. Tök fölösleges lenne használnom. De kíváncsi lennék rá, hogy milyen előnyökre gondolsz. Sztem motoron a dugó fogalma teljesen más. Teherautóval meg tök mindegy, hogy mit javasol, mert biztos, hogy nem kockáztatnék egy szűk utcát, vagy egy magasságkorlátozást.
-
simico
aktív tag
válasz
zharkanyi #1706 üzenetére
Én még dél előtt, nem sokkal a baleset megtörténte után. Nekem érdemes volt lemenni, 3-asról rá lehetett látni a pályára és ott egyhelyben álltak az autók, visszatéréskor is szinte töküres pályára mentünk vissza.
Most hétvégén tényleg nagy volt a wazer forgalom az M3-on, de csak Budapesthez közel. Keleti részen az útépítés bejelentést senki sem erősítette meg és el is tűnt 20 perc után, míg a Pesthez közeli részen bejelentett lerobbant autót nyolcan is megköszönték mire hazaértem. -
Kbali
nagyúr
válasz
zharkanyi #1706 üzenetére
Autópályáról a legritkább esetben fog leterelni, annyira túlsúlyozott a számításban. Főleg olyan pályáról, mint az M3, ahol mondjuk Hatvan után elvétve fogsz jelentést látni, pláne, ha te jelented azt a kutya nem fogja updatelni, annyira kevés waze-er jár erre. Teljesen egyetértek az előtted szólóval is - annyira Budapest és vonzáskörzete központú a hazai waze használó állomány, hogy az csak na. Én napi ingázás mellett használom, de az otthoni indulásnál 0 wazer van a közelemben, ha meg délután BP-ről indulok haza, akkor van, hogy ezret is ír
-
Kbali
nagyúr
válasz
zharkanyi #471 üzenetére
Nem kedvenc útvonalat tárol, hanem kedvenc úticélt és oda mindig olyan útvonalat tervez, ami éppen az adott pillanatban megfelelő neki.
Néha érdekes, hogy mikor is ajánl fel jobb útvonalat, mert volt, hogy simán bevitt volna a dugóba, majd letértem és hirtelen talált 10-20 perccel rövidebb utat is, ill. nem is mindig tervez alternatívát, mégha lekéred is a variációkat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Motoros topic
- BestBuy ruhás topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Hobby rádiós topik
- Linux kezdőknek
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- További aktív témák...
- Asus F15 FX507 15.6" FHD IPS i7-12700H RTX 4070 32GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (RX 6600 8GB, Ryzen 5 3600,16GB RAM, SSD) Beszámítás! Posta ok (31)
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (RTX 3060Ti, I5-12400, 16GB RAM, SSD) Beszámítás! Posta ok! (30)
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (RTX 3070, Ryzen 9 3900X, 16GB RAM, SSD) Beszámítás! Posta ok (29)
- Garanciális Gamer Számítógép, PC (RTX 3060Ti, I5-11400, 16GB RAM, SDD) Beszámítás! Posta ok! (28)
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2896, 100% Akkumulátor
- Utolsó darab - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók
- REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
- RAKTÁRSÖPRÉS!!! - Videókártyák, Monitorok, Notebookok, Stb. - Szaküzletből! Számlával!
- Gombászkönyvek egyben
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest