- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Nyár végén jön az idei THQ Nordic Digital Showcase
gp Az új bejelentések mellett újabb részleteket kapunk a Gothic Remake-ről és a Titan Quest II-ről is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
Nyilván kényelmes az új matrica-figyelő rendszer, de a hardcore navisok anélkül is jól megvoltak. Nekem pl. az iGO Nextgenben mindig ki van téve a "Fizetős utak" engedélyező ikon a navi főképernyőjén, alapesetben engedélyezve van a fizetős utak használata. Van Pest megyei matricám, ha Pest környékén navigálok, akkor ez a jó beállítás. Ha viszont autópályán már elhagyom Pest megyét, akkor a megyehatárnál kinyomom a fizetős utak engedélyezését és a navi az első lehajtónál már visz is le a pályáról.
Mindent figyelembe véve a középhaladó navi használóknak jó az új rendszer (Kezdőknek nem jó, mert fogalmuk sincs róla, hogy van ilyen beállítási lehetőség, a profiknak meg felesleges, mert enélkül is kiválóan tudtak navigálni )
Azt amúgy el kell mondanom, hogy tényleg jól működik a waze rendszere, próbaképpen terveztem egy utat Zakopaneba, de nem pipáltam be a szlovák autópálya matrica meglétét, és a Zólyom - Besztercebánya közötti szakaszon kiválóan tervezett a nem fizetős úton az ott futó fizetős autópálya mellett
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Szili17 #12256 üzenetére
Nyilván a hardcore navisok a térképet is tudják olvasni. Ha nem tudják, akkor nem hardcore navisok
Ha HB megyei matricád van, akkor az M3-ról le kell jönnöd a megyehatár után az első lehajtónál (a 338-as útra), ahonnan eléggé kacskaringós eljutni a 4-es útra, tehát ez zsákutca.
Marad a Hajdúnánáson keresztül menő út.
Pesti vagyok, életemben sem jártam se Polgáron, se Újfehértón, de ezt problémát nem 10 perc, hanem 2 perc alatt sikerült átlátni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Szili17 #12259 üzenetére
De konkrét esetben tévedtél, az a leggyorsabb, ha fel sem mész a pályára.
Hol írtam én olyat, hogy fel kell menni bármilyen pályára?
Pontosan azt írtam, hogy a leggyorsabb a Hajdúnánáson keresztül menő út.
A dolog lényege mindenesetre az, hogy akinek semmilyen helyismerete és térképismerete sincs, azt is elviszi a navigáció. A te általad mutatott másik esetben pontosan 1 perc különbség van a különböző verziók között, tehát teljesen mindegy, hogy merre indul az illető, gyakorlatilag ugyanannyi idő alatt ér oda.
Viszont anélkül az ismeret nélkül nem lehet elindulni, hogy rendelkezel-e autópálya matricával. Ha ebben nem vagy biztos, akkor az a legjobb, ha egyszerűen kilövöd a fizetős utakra történő tervezést és nincs kockázat.
Kicsit túlértékelt manapság a navigáció szerepe, régen is eljutottak az emberek nyomtatott térképek segítségével a célállomásukra, nem görcsöltek azon, hogy úristen, 1 percet tudtam volna spórolni, ha másik úton megyek Polgárról Téglásra
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz viktorhu #12264 üzenetére
Budapest nagyon jó példa arra, hogy mennyire be tud szopatni a waze.
Időre ki kell érned a repülőtérre, waze megtervezi neked az utat a Gyorsforgalmi úton keresztül. Haladsz is szépen a Gyorsforgalmin, majd látod, hogy ÉVI a korábbi időpontról egy órával későbbi időpontra váltott. Baleset történt, lehajtási lehetőség viszont nincs, már buktad is a kiérkezési időpontodat
Ebből kifolyólag én nem a waze útmutatását követem, hanem gyakorlatilag mindig az M0-án és az M4-en megyek a repülőtérre, ez az esetek 65 %-ában 5 perccel lassabb, mint az Üllői - Gyorsforgalmi irány, az esetek 35 %-ában ugyanannyi időbe telik, viszont abban az évi 1-2 esetben, ha baleset van a Gyorsforgalmin, akkor életmentő az, hogy nem egy hermetikusan zárt csőben állva szidod az édesanyját mindenkinek a világon
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Winner_hun #12323 üzenetére
Hol lehet az ilyen titkos kódokat megtalálni?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Faterkam #12342 üzenetére
Dobj fel a telefonodra egy gps test appot, rögtön kiderül, hogy mi a gond. Pl. ajánlom a GooglePlayről a GPS Test appot.
Ha a helymeghatározás pontossága több mint 30-40 méter, vagy az érték ugrál le föl, vagy nem tartja stabilan a műholdakat, akkor a telefonod GPS vevője haldoklik.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz apaszka #12396 üzenetére
Magyrországon waze (különösen Röszke környékén!!!), Szerbiában, Macedóniában HERE (offline módban, az utazás előtt pár nappal otthon letöltött térképekkel, mert Szerbia és Macedónia nincs benne az EU roamingban), Görögországban pedig GoogleMaps online módban (arrafelé alig használják a wazet).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz apaszka #12441 üzenetére
A telefonod vigyáz rád, megóv a felesleges pénzköltéstől
Szerbiában és Macedóniában nincs ingyenes adatroaming, ott a waze internetforgalma anyagi romlásba döntené a nyaralni indulókat.
Ha viszont nincs waze, akkor nincs felesleges pénzköltés
(Nem viccelek, hacsak nincs valami korlátlan anyagi hátterű céges mobilinternet csomagod, Röszkéhez megérkezve kapcsold ki a telefon adatroaming engedélyét, mert csúnya összeget tartalmazó számlába lehet belefutni.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz apaszka #12443 üzenetére
Amúgy a szerb-macedon autópálya egy cső, Röszkénél belemégy és Theszalonikinél kijösz belőle. Eltévedni nemigen lehet, ha dugó van ,akkor meg ott állsz, mert (értelmes) kerülőút az nincs.
Beállítod a tempomatot 130-ra, leszeged a fejed és mégy. Autópályakapuknál, határokon meg állsz a dugóban a többiekkel együtt
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz viktorhu #12445 üzenetére
Belgrádnál nem lehet eltévedni, legfeljebb nem találsz rá a városon átvezető útra hanem az elkerülőre keveredsz rá, de ezzel legfeljebb negyed órát vesztesz, ami a 12-14 órás teljes úthoz képest nem nagy eltérés.
Egy röszkei hétórás sorbanállást semmilyen navi sem tud kivédeni, mert ha Röszkén nagy a sor, akkor többi autóst is küldik az online navik az alternatív átkelőhelyek (Tompa, Ásotthalom, Bácsszölős, Hercegszántó, stb) felé és akkor ezeken a helyeken is oltári nagy lesz a sor. 2018-ban Tompán is sokszor volt 3-4 óra várakozás, ami az oda vezető kerülőúttal együtt szintén 5-7 óra szívás
Ráadásul, ha a Röszkén nagyon nagy a forgalom, akkor végig az autópálya kapuknál és a többi határon is nagyon nagy dugók alakulnak ki, amit elkerülő út híján az online navik nem tudnak kezelni.
Ezt a problémát csakis a nyaralás ésszerű megtervezésével lehet megelőzni, júliusban hétvégén kifelé, augusztusban hétvégén visszafelé nem szabad a magyar/szerb határon autóval átkelni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz zharkanyi #12461 üzenetére
Lehet, hogy téves a waze ÉVI előrejelzése, lehet, hogy nem. Lehet, hogy ha az eredeti úton mennél, akkor is korábban érkeznél, mint amit az Egér út elágazása előtt jelez.
Az ÉVI megbízhatóságát csak úgy tudnád ellenőrizni, ha egyszerre jönnétek ketten két kocsival, az egyikőtök a Lágymányosi híd felé menne, a másik pedig a Petőfi híd felé, majd néznétek, hogy ki mikor ér a célponthoz.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz WhiteWalker #12484 üzenetére
Hát igen, pokémon vadászatnál nem gond, hogy a képernyőt nézed az utca helyett (bár ott is volt jócskán baleset emiatt), de vezetés közben ez állandó életveszély
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz Digger #12511 üzenetére
Igen, Szerbiában ugyanúgy lehet venni prepaid kártyát, amire ha feltöltesz pénzt, akkor az egyenlegből tudsz venni netet.
Tavaly a Telenornak volt jó ajánlata (10 giga net 545 dinárért amelyet 15 napon belül tudsz felhasználni.), de náluk is gyorsan változik a piac, szerintem a szezon előtt nézd meg a konkrét ajánlatokat.
Megvenni a benzinkutakon lehet, de csak Szerbia területén. A határ után van egy MOL kút, ott meg tudod venni, ott mindenki beszél magyarul, segítenek a dologban.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Valahol láttam olyan beállítási lehetőséget, hogy egy körforgalmat hányszor jelezzen előre, de most nem találom
Ki szeretném kapcsolni, mert olyan úton járok, ahol sok a körforgalom és most jelzi a körforgalmat 800 méternél, meg 400 méternél, meg behajtáskor is, ami kicsit idegesítő.
Hol lehet ezt állítani?
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz csababarca #12585 üzenetére
Szabad akaratomból tudom, hogy van Csanád megyei matricám, de azt sajnos nem tudom, hogy ha a Csanád megyei Kiskunrettenetesről megyek a szomszéd megyében lévő Rákosborzasztóra, akkor az autópályán érdemes menni, vagy a párhuzamos úton, mert a teljes úthálózat azért nincs meg az ember fejében
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz csababarca #12591 üzenetére
Ja, hogy országos matricád van régóta
Akkor neked tényleg nem sok előnye van az új matricás fejlesztésnek.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Kipróbáltam Dórát (vagyis a hangját ), de a körforgalmak előtt ő is 800 méterre, 400 méterre és belépéskor is elcsacsogja, hogy mit kell tenni a körforgalomban
Mégis valószínűleg megtartom ezt a hangot, mert nyugodtabb hangja van, mint Csillának (bár az iGO-s Borival még Dóra sem veheti fel a versenyt ).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
válasz junkpod #12937 üzenetére
Tegnap este szavazatszámlálás miatt lezárták a Tüzér utca egy szakaszát (kutyasétáltatás közben láttam, hogy a rendőrök kordonzzák el az utcát, megkérdeztem tőlük, hogy mi van).
Mire felértem a blökivel, a waze-ban már piros-fehér sávokkal ki volt jelölve a lezárás, oda volt írva, hogy ki jelentette és hogy hányan erősítették meg.
Ha a Ráday utca lezárását senki sem jelentette be, akkor a waze honnan tudná, hogy le van zárva
(Az már csak költői kérdés, hogy ugye te bejelentetted ezt a dolgot )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Ez érdekes, mert nekem pont az iGO jár 2-3 másodperccel a valóság mögött és a waze mutatja hajszálpontosan a pozíciómat
(Persze az iGO-nak is van előnye, az meg sokkal jobban mutatja a besorolásra vonatkozó előrejelzést, illetve az iGO pontosan olyan útjelző táblát mutat a képernyőn, mint amilyet a valóságban látsz az út mellé/fölé kifüggesztve.)
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz viktorhu #12999 üzenetére
A dugót ott kérdezi meg szerintem, ahol más wazer nem megy rajtad kívül, tehát csakis a te infóid alapján tudná beazonosítani a dugót.
Legalábbis tőlem eddig olyankor kérdezte meg ezt, amikor más nem ment waze-val arrafelé és jellegzetes elindulós-megállós szituáció volt a forgalomban (de legutóbb pl. nem dugó volt, hanem egy nem túl jól működő lámpa).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz MunezXBK #13027 üzenetére
WTF?
Jogdíjas volt a hang és lejárt a lincence, vagy mi
Amúgy már régóta Dórát hallgatom, nekem a férfi hangokkal az a bajom, hogy nem érdekel, hogy mit mondanak
(Amúgy szerintem a létező legjobb hang az iGO-s Bori, őt nagyon szívesen hallgatom bármikor )
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz dionaea #13217 üzenetére
Kátyúra való figyelmeztetés a jelenlegi formájában eléggé felesleges dolog a waze-ban. Megyek egy 5 sávos úton és befigyel a figyelmeztetés, de az persze nincs odaírva, hogy melyik sávban van az esetleges kátyú. Szóval az 5 sávból 4 sávban haladók feleslegesen lassítanak, mert nekik nincs kátyú. Utána pedig nyugodtan rányomnak, hogy nincs ott kátyú, mert az ő szempontjukból tényleg nem volt kátyú.
Szóval nyugodtan meg lehet szüntetni a "kátyú-jelentősdit", mert tök felesleges.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Szili17 #13225 üzenetére
hogy minden szar mindig hülye mindig nem arra visz nem azt mutatja nem jó(l ). De amikor jó, vagy ügyesebb vagy jobb, arról senki nem ír.
Csak Budapesten vagy 5 - 6 ezer autós közlekedik a waze-val nap-mint-nap.
Az teljesen természetes, hogy ebből a mennyiségből mindig van 2-3 savanyújóska, akik mindenre panaszkodnak.
Nem érdektelen a véleményük, de a helyén kell kezelni a dolgokat
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz MaCS_70 #15390 üzenetére
Csörögni tényleg nem csörög a bekevert bioetanol miatt, de sajnos a bioetanol energiasűrűsége csak kb. kétharmada a benzinnek, tehát a berakott kb. 9 térfogat%-nyi bioetanol kb. 3 %-al csökkenti a tankolt üzemanyag energiatartalmát.
Szóval a reklámnak hangzó állítás nem úgy igaz, hogy a bioetanol nélküli (prémium) üzemanyagokkal kevesebbet fogyaszt az autó, hanem úgy igaz, hogy az E10-es üzemanyaggal bizony többet fogyaszt, mint korábban.
Persze ezt sehol sem verik nagydobra
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz plömplöm #15402 üzenetére
Az, hogy januártól 3 %-al alacsonyabb energiatartalmú üzemanyagot tankolunk, az nem azt jelenti, hogy mindenki azonnal és egyértelműen érzi, hogy többet fogyaszt az autója.
Azt viszont jelenti, hogy ha mindenki tök ugyanannyi autóval, ugyanolyan messzire, ugyanúgy közlekedik, mint 1 évvel korábban, akkor országos szintes 3 %-al több üzemanyag fogy. Vagyis ez jó az üzemanyag forgalmazóknak, jó a bioetanaol gyártóknak, de nem jó az autósoknak (függetlenül attól, hogy nem tesz kárt a kocsijában az E10).
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz Márton #15496 üzenetére
Jó, hogy írtad a matrica állítást, mert nekem is kellett törölni pár matricát (mert nem találtam a 10 napos matrica beállításának a lehetőségét, ezért lejáratkor törölnöm kell az országos matricát, persze lehet, hogy csak én vagyok a béna).
Na, a lényeg az, hogy ment gond nélkül a matricák karbantartása.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
Nektek működik a waze?
Nekem elindítás után azt írja, hogy Ne network connection, aztán 10 másodperc múlva kilép.
Van net, más appok gond nélkül működnek a nettel
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
válasz veressjanos #15675 üzenetére
Nálam nem megy
De lehet, hogy GPS gondja van, de akkor miért nem azt írja? Meg akkor miért lép ki 10 másodperc múlva?
Még jó, hogy nem akarok menni sehová, a matricákat akartam csak frissíteni, de azt sem engedi
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
válasz fant0mi #15701 üzenetére
A matricák bejelöléséről jut eszembe, hogy nem lehetne a bejelölt matricák esetében a piros X helyett egy zöld pipát rakni oda, amely sor a bejelölt matricát jelzi?
A legtöbb applikáció esetében a piros X a nem kiválasztott opciót jelzi, bezzeg a waze így jelöli a kiválasztott matricákat
Magyarra fordítva, ehelyett:
sokkal jobb lenne ez:
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Szerintem nagyon nem logikus a piros X alkalmazása, mert itt is piros X van a kijelölt matrica esetén, pedig itt nincs semmi jelzése annak, hogy ki van választva. Itt nem is törölni tudom a matricát a listából, csak a kijelölését megszüntetni
Na mindegy, ha mindenkinek logikus így, akkor belátom, hogy bennem van a hiba
[ Szerkesztve ]
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
Engem tegnap este minden áron az Andrássy út szervizútjára akart rávinni
Andrássyn nem volt nagyobb forgalom az este szokásosnál, egy lámpaváltással elértem a Hősök teréről az Oktogonig. Nem is értettem, hogy miért a szervizúton akar vinni, ott minden második kereszteződésben elsőbbséget kell adni, ráadásul a Kodály Köröndnél kell egy flik-flakkot is dobni
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
veterán
Eléggé kizárt, hogy büntetést küldjenek. Rendszeresen járok arra, én már a feljáró közepén vagyok, amikor látom, hogy vagy 25 autóval mögöttem a 32-es busz besorol a középső sávba és szépen előremegy. Aztán fél perc múlva 25 autóval előttem szépen kisorol az M3-asra vezető sávba.
Ha a busznak szabad, akkor nem hiszem, hogy az autósokat megbüntetnék ugyanezért.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...