- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Magisk
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Késik a következő S24 Ultra kamerafrissítés?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
Új hozzászólás Aktív témák
-
zharkanyi
tag
Nincs valahol egy számláló, amin lehet követni mennyi a hazai felhasználószám?
Most érdekes lenne nézni mennyi usert hoz a cikk.
-
zharkanyi
tag
Valahol már olvastam egy fórumozó kérdését és az arra adott választ, de nem találom.
Hogyan tudok egy helyet elmenteni a kedvencek közé? Mármint egy olyat, ahol épp ott vagyok. Beírni nem tudom a címet, mert házszám hiányában az utca másik végét ajánlja.
-
zharkanyi
tag
Mi a teendő, ha traffipaxot jelez a Waze?
Ha tényleg ott van a trafi, akkor nyomok egy like-ot. Ez logikusnak tűnik. De mi van, ha már nincs ott? Akkor mit kell tennem.Nekem ilyenkor mindig odaírja, hogy "Már nincs ott".
Pedig általában ott van az. Like-ot meg hiába nyomom, utána is azt írja, hogy nincs ott. -
-
zharkanyi
tag
Azt meg tudja valaki mondani, hogy autóba szerelhető 8 colos win 6 CE-s "multimédián" fut-e a waze?
Aki ilyen autóba épített megoldáson agyal, annak mi a legjobb megoldás?
Nyilván kell, hogy legyen rá Waze kliens és valahogy net kapcsolat. -
zharkanyi
tag
Harmadszor is belefutottam ugyanabba a furcsaságba.
Vidéki, garantáltan dugómentes környékén ugyanarról a helyről 2 egyenrangú (Waze-ben is ugyanolyan szintű) út vezet a célomhoz.
Paksi Atomerőmű > Paks belvárosa
A déli bejárón akar kivinni, pedig az északi bejáró rövidebb és gyorsabb. Waze szerint is.
Amint rákanyarodok az északira már írja is, hogy gyorsabb, rövidebb.A két út ugyanolyan szintű és a kanyarodás is mindenhol megfelelően van beállítva.
Miért?
-
zharkanyi
tag
Nem tudja véletlenül valaki, hogy Bluetooth-os kihangosítás mellett miért némul meg a Waze? Nincs erre valami megoldás?
Ha a telefonon kikapcsolom a Bluetooth-ot, akkor a telefon nyomja a rizsát. Ha épp telefonálok, akkor a beszélgetés mellett hallatszik a Waze utasítása is, kihangosítón keresztül. Amint megszakad a hívás, a Waze is elnémul.
Próbáltam a Beállítások / Hang / Hangok lejátszása a hangszórón pontot, de semmit nem ér.Engem az sem zavarna ha a telefonról hallanám az utasításokat, de persze az is jó lenne ha a kihangosítón keresztül. A lényeg, hogy szóljon és közben tudjak kihangosítóval telefonálni.
Amúgy Samsung Galaxy Ace 2-n fut, tehát Androidos kliens.
Ötlet?
-
-
zharkanyi
tag
Csütörtökön úgy délután 1 körül mi is az M3-on mentünk Miskolc felé.
Mi is láttuk a sok baleset, rendőr és dugó jelzést előttünk és le is mentünk Aszódnak. Waze nem vitt volna le.
Következő felhajtónál visszatértünk, így kb. plusz 7-8 perc volt a manőver.Ellenben több ismerős is ugyanakkor tartott Miskolc felé és sokan köztük fent maradtak a pályán. Állításuk szerint lehetett haladni. Az érintett szakaszról szerintük így utólag értelmetlen lett volna lemenni, mert a 130-as tempóhoz képest 5 percet sem veszítettek.
Nem tudom te mikor értél oda és akkor pontosan mi volt a helyzet, de olyan szinten tömve volt a pálya wazerrel, hogy 5 percenként updatelődhetett a helyzet. Valószínűleg fölöslegesen mentünk le mindketten.
(Megjegyzem volt már olyan, hogy hasonló helyzetben M5-ön a baleset bejelentése már megvolt, de a dugó még nem "alakult ki" teljesen és a Waze belevitt volna. Lementünk a Waze baleset jelentést látva és ezzel megspóroltunk 1 egy órás ácsorgást a lezárt pályán. Gondolom helyettünk a következő wazer szívott, mert ő ment bele a dugóba és csak az ő adatai alapján terelte le a többieket a waze.)
-
zharkanyi
tag
Most a hosszú hétvégén rengetegen mentek "vidékre", így az M3-on is nagy volt a wazer népsűrűség. Egy mezei leállósávon álló autót is 3-4 user köszönt meg és minden nagyon szépen jelentgetve volt. A torlódásos részen az 5km alatt lehetett vagy 40-50 jelzés vegyesen (dugó, baleset, rendőr...), bár ennek én is csak az elejét néztem meg jobban, mert mi is lementünk a Waze javaslata ellenére.
-
zharkanyi
tag
Azon már én is gondolkodtam, hogy a nem személygépkocsival közlekedők számára kellene egy beállítási lehetőség, ahol megadhatná, hogy busszal, kamionnal, motorral... közlekedik.
A waze által nyújtott előnyökkel nyilván ők is szeretnének élni és ha csak annyi történne, hogy az ő haladási sebességüket nem venné figyelembe a rendszer, akkor mindenki jól járna. -
zharkanyi
tag
-
zharkanyi
tag
Benzinkutak kapcsán egy lehetséges magyarázattal tudok szolgálni:
Ott, ahol én szoktam tankolni a benzinkútra bekanyarodáskor látható utoljára a nagy oszlop az árakkal. Értelem szerűen nem szoktam bememorizálni 3-4 árat, így mire megállok már nem látok árakat.
A kútoszlopon 1 ár látszik, az amit tankolok.Néha elgondolkodom azon, hogy míg folyik a nafta pont tudnám frissíteni az árakat, de általában nem teszem meg, mert csak 1 árat látok. Néha azért ránézek és befrissítem a dízelt, a többi árat meg meghagyom a korábbin.
No ilyenkor ha te beállsz utánam, akkor azt látod, hogy 1 órája frissített árak vannak és a 95-ös mégsem stimmel.Én általában inkább ezért nem is jelentem az árakat, de lehet más nem problémázik ezen.
Amúgy más ezt hogy csinálja? Bejelenti amit tud, vagy csak akkor jelent árakat, ha mindegyiket tudja aktualizálni?
-
zharkanyi
tag
válasz #79335424 #2966 üzenetére
Én minden nap pályán járok (ingázok).
Tapasztalatom szerint simán leterel az autópályáról, ha megéri lemenni. Egy-két havonta le is visz.
Én inkább azon csodálkozom, hogy még soha nem voltam első fecske, akinek a szívása megmenti a többieket.Olyan viszont már volt, hogy hiába értem oda időben. Várhattam a többiekre 2 órát, mert ők a bedugult pályán várakoztak, én meg nem kezdhettem el a dolgunkat nélkülük.
-
zharkanyi
tag
válasz Dexter68 #2982 üzenetére
Az azért vicces, hogy az iGo végtelen ciklusba kerülését gyorsan felülbírálta és a rakparti feljárót sem volt hajlandó az iGo utasításainak megfelelően benyelni.
Ettől függetlenül meglepő, hogy a Waze nem tudta ezekkel együtt is lenyomni. Valószínűleg van benne jókora szerencse is.
Azért az összkép alapján a Waze tűnik nyerőnek. -
zharkanyi
tag
Adatforgalom nekem havi 30-40 mega körül alakul, pedig 4000km fölötti hónapokat megyek. Waze természetesen mindig megy.
Ez valószínűleg azért van, mert 3-4 útvonalat használok általában, ahol mindig csak a forgalmi infókkal és térképfrissítésekkel kell számolni. Az egész térképet nem kell letöltenie.
Ebbe még 1-1 új útvonal is belefér, mert olyan mindig akad.Gondolom simán össze lehet hozni havi több száz megát is, ha az ember nekiindul felfedezni az országot (vagy Európát).
Jót röhögtem, mikor az egyik mobilos szolgáltató kijött egy havi 500 Ft-os csomaggal, ami nem számolja a Waze (és még 1-2 másik online navigáció) adatforgalmát. Mintha az a max. 100 mega olyan drága lenne, hogy ezzel a korlátos 500 Ft-os csomaggal bárki spórolni tudna...
-
zharkanyi
tag
válasz Taybore #2998 üzenetére
90%-ban vidéken járok, Budapest max 10%, szóval igazad lehet.
Egyébként kell a Waze mellé is az emberi gondolkodás. M6-os autópályán már 2x volt akkora vihar, hogy a jégesőben a legtöbb autó félreállt, vagy csak nagyon lassan ment. Waze meg vitt volna a kerülőútra.
Nyilván 2km-re a pályától is jég esett, én meg nem akartam lenne az a balek, aki a még utánam odaérő autósok kedvéért ezt az infót a Waze szervereibe is eljuttatja.
-
zharkanyi
tag
Én egyszer nézegettem a beállítási lehetőségeket és véletlenül a legrövidebben hagytam. Hát tényleg rövid volt, de főúton csak elvétve mentem Budapesten. Nem is értettem, hogy miért mentünk hétvégén ennyire kacifántosan, majd mikor nem vitt volna fel az autópályára leesett a dolog.
Az extrém kerülőbe rendszeresen belefutok. Szentendrei útról (Rómaifürdő) M7-re többször körbevitt volna az M0-n. Egyszer 3, másik alkalommal 1 perc miatt, a többinél nem néztem. Talán valami plusz 50-60km lett volna.
Nehéz erre jó beállítást kitalálni, mert az átlag user nem nézne utána, hogy mi a gazdaságos és a gyors között a különbség és simán lehet egy használat után félretenné a Waze-t.
Pl. 5% időnyereségért 30%-nál nagyobb kerülő elsőre durvának tűnik, pedig ha konkrét példákat gondolunk mögé, akkor Bp-en egy ilyennek még tapsikolunk is örömünkben. 40 perces útnál 2 perc nyereség, a 20km helyett 26km-vel.
Az én példám is 60 perc esetén 1, illetve 3 perc nyereség. (5% , vagy alatti időnyereség), míg a másik oldalon 30km, helyett 90km, tehát 300% hosszú útvonal
-
zharkanyi
tag
Én eléggé hasonló cipőben járok, mint te. Ingázok, ismerem az utat és ne pofázzon folyamatosan.
Ezért használom a "Csak figyelmeztetések" opciót, ami természetesen nem szól, ha másfelé gyorsabb lenne. Néha rápillantok és ez egy 80%-os megoldás nekem. Így is szeretem.Viszont ha l. menet közben módosul az útvonal, akkor valóban jó lenne ha hangosan szólna. Bármit, tehát felőlem azt is mondhatná, hogy "Újratervezés".
Persze ezzel még mindig nincs kivédve az, hogy ha indulás előtt van egy baleset és eleve másfelé tervez. Ha én ezek után megszokásból megyek, akkor simán belefutok a dugóba. Ezt tényleg csak a képernyőre pillantással lehet elkerülni. Ezt viszont elég lenne csak pl. az autópályára felhajtáskor.
Szóval van ráció, abban amit írsz, de gyanítom elég réteg igény a miénk.
-
zharkanyi
tag
válasz szata.68 #3232 üzenetére
Autópályán eddig nekem 90% fölötti arányban tudta a trafifikat, de ezen felül is általában pozitívan csalódom.
Közel sem ez az arány, de néha elgondolkozom, hogy az adott helyen ki a fene jelenthetett előttem, mikor autót is alig látni.
traffi hunternél sokszor több felhasználója van a Waze-nek és így a jelentések száma is több.
-
zharkanyi
tag
válasz Zolee_70 #3423 üzenetére
Ez egy állandó vitatéma, pedig elég könnyű lenne megérteni.
A legnépszerűbb 2 platformra fejlesztik a Waze-t, a 3.-ra és azt követőkre pedig nem.
Valahol mindig lesz egy határ, ami most itt van. Ha lenne WP-re folyamatosan frissített Waze, akkor a BlackBerry-s felhasználók lennének az "épp lemaradók". -
zharkanyi
tag
Amiket leírsz olyannal én nem találkozom. Ha levisz kis mellékutcákra, akkor megváltásként élem meg, mert épp kerüli a dugót.
Nem lehet, hogy be van állítva a legrövidebb útvonal a tervezéshez a telefonodon?
Én egyszer kísérleteztem és azon felejtettem. Akkor volt hasonló élményem, mint neked. -
zharkanyi
tag
Miért van az az érzésem, hogy kezd trollkodásba átmenni az amit csinálsz?
Ha nem tetszik ne használd!
Nekem tökéletesen működik a Waze. Akkor visz kerülő útra, amikor kell. Ha meg lehet haladni, akkor végigzavar a főútvonalon.
Amúgy szerintem még mindig nem érted a Waze működését csak nyomod a saját panaszod. Páran már írták, hogy a manőverekkel pluszban nem kell számolni, mert az adott szakasz átlagsebessége magába foglalja a manővert is.
Ha pl. balra nagyívben kell kikanyarodni valahol, ahol az sokáig tart, akkor a Waze a kanyar előtti egyenest, a kanyart magát és az azt követő egyenes részt egy egységnek tekinti és arra méri az időket.
Innentől viszont már csak ezekkel az egységekkel (szakaszokkal) kell számolni és teljesen mindegy közben hány manőver és fekvőrendőr van, mert mind bele van számítva a várható áthaladási időbe.Mind a két általad jelezett útvonalon most épp a szerintem legkézenfekvőbb útvonalat teszi első helyre a Waze. Most épp. Lehet 1 órája még máshogy volt, de annak valószínű oka volt.
Továbbá igen. Benne van a pakliban, hogy legalább egy ember így is megszívja, mert ha nem állna senki a dugóban, akkor a Waze sem tudná, hogy ott épp dugó van.
-
zharkanyi
tag
Szerintem a jelzések minősége is hígul.
Nem fogom megerősíteni, hogy köd van az M6-oson, ahol megyek rajta 65km-t és azalatt végig egységes ködben haladok. Ma volt vagy 10 veszély jelzés, ami mind köd volt. Hát elmennek a...
Gondolkodom rajta, hogy rányomjak a "Már nincs ott"-ra. Minek jelzi valaki 5km-enként, hogy ködben megy? Még ha valami hirtelen ködfal lenne, de nem. Folyamatosan egyformán van köd.
Aztán ha lesz egy úton álló autó jelzés, ami a ködben igencsak hasznos infó lenne, akkor már nem is törődök majd vele, mondván úgyis csak megint egy ködös útszakasz jelzés.
Ugyanígy a leállósávon álló autó is kicsit túlzás, de az még határeset. Én nem jelentem, nem is erősítem meg, de mondjuk azért erre már nem mondom egyértelműen, hogy nem is kellene jelenteni.
Minden mást viszont én pl. rendszeresen megköszönök, meghosszabbítva ezzel a jelzés élettartamát. Ez azonban csak olyan 30%, a többi meg a köd és a leállósávon álló autó.
-
zharkanyi
tag
Leállósávon álló autót kapcsán jutott eszembe, hogy nem lehetne a figyelmeztető üzeneteket (a bemondott szövegeset) elkülöníteni? Tehát, hogy ne csak azt mondja a Waze, hogy veszély, hanem a konkrét jelentést. (pl. álló autó az útpadkán, ködös időjárás...)
Tényleg az a baj, hogy pl. én az M6-on egész nyáron kaptam kb. 200 figyelmeztetést, amiből 190 a leállósávon álló autó miatt volt.
Persze. Nem rossz, hogy ez is jelentve van, de ennek hatására az ember sokszor nem lassít, legfeljebb leveszi a lábát a gázról. Ha megszokjuk, hogy a veszély csak ennyit jelent, akkor az nem jó.
Ugyanúgy csak a veszély figyelmeztetést fogjuk kapni, akkor is ha egy kétajtós szekrény pottyant az autópályára egy teherautóról.
Mindig a képernyőre pillantani pedig elég fura elvárás. Nekem mázlim volt, mikor egy éjszakai autópályás utam alatt a teherautógumit azért tudtam kikerülni, mert szólt a waze és leolvastam a képernyőről az "objektum az úton" figyelmeztetést. -
zharkanyi
tag
Ott van a szemem előtt és rá szoktam pillantani, de ez autópályán 130-nál egyrészt némi balesetveszélyt is rejt, másrészt az a pár másodperc amibe ez kerül azt jelenti, hogy jelentősen közelebb kerültél a veszélyforráshoz.
Autópályán amúgy is túl későn szól. Néha már előre böködöm a kijelzőt, mert a veszélyforrásra nyomva előjönnek a részletek.
-
zharkanyi
tag
Nagyon nem mindegy hol használod és az sem, hogy előre megtervezed-e az utat wifi mellett.
Nekem havi 4-5000km során sem eszik 50 mb-ot, de én ugyanott ingázom és csak 1-1 út visz másfelé. Nálam a térképet szinte nem is kell letöltenie, csak a változásokat és forgalmi infókat, jelentéseket.
-
zharkanyi
tag
válasz Taybore #4045 üzenetére
Sokszor a kezdők túlzott lelkesedése a gond. Mikor rábeszéltem ismerősömet a Waze használatára, akkor 1 nap múlva boldogan újságolta, hogy mennyire jó a Waze és mennyire ki tudta már most is venni a részét a közösségben azzal, hogy végigjelentette a ködöt az M3-ason Debrecenig. (vagy 2 hónapja volt)
Elég volt neki fél percben vázolni, hogy mit okoz az 5 percenkénti veszély figyelmeztetés, ha egyszer csak a ködben ott lesz egy keresztbefordult kamion. Egyből értette.
Azóta néha felteszi nekem az itt is felmerülő kérdéseket, pl. hogy jelentse-e a leállósávon álló autókat...
Szerintem aki közösségi navigációt használ az alapvetően azért jelent bármit is, mert jót akar a közösségnek. Kezdőknek el kell magyarázni pár dolgot, mert a Waze tipikusan túl lelkessé tudja tenni az embert.
-
zharkanyi
tag
válasz pixelmester. #4081 üzenetére
Nyugi. Ha zöldet akarsz, akkor küldesz egy ÉVI-t az info@ujpestfc.hu-ra és kizöldül majd a világ!
-
zharkanyi
tag
Katasztrófa volt ma a Waze a sok ködös időjárás jelentés miatt. Összesen 100km-t mentünk (M7 és M0), de komolyan mondom volt, vagy 50 ködös időjárás jelentés.
Kb. az 5.-nél kértem meg a páromat, hogy nyomjon mindegyikre rá, hogy már nincs ott.
Nem hiszem, hogy a pontok miatt csinálják. Egész egyszerűen sok az új wazer, aki még túl lelkes és azt hiszi jót csinál.
Lokálisan kellene kezelni a problémát. Valaki pár hete felvetette itt, hogy a ködös időjárást át kellene nevezni "Ködfal"-ra. Az elég egyértelműen a hirtelen belemész a semmibe eseteket jelenti és nem azt, hogy egy Sopron-Mátészalka rokonlátogatáson minden 2. kilométernél benyomom, hogy még mindig ködben autózom.
Amúgy felőlem az időjárás részt ki is lehetne venni. Elég extrém esetnek kell lennie, hogy tényleg haszna legyen. Egy jégesőt nem lehet kikerülni a mellékúton, a köd meg nem azért okoz balesetet, mert nem tudja valaki előre, hogy ott van.
-
zharkanyi
tag
válasz #79335424 #4390 üzenetére
Térképmániás vagyok, immár vagy 15-20 éve.
Még gyerekként is úgy utaztam belföldre-külföldre, hogy a kezemben végig ott volt az autósatlasz.
PNA-kra ugrottam az elejétől, szenzációs dolognak tartottam és kiálltam mellette, mikor az elavultság miatt átvitt volna 1-1 azóta megszűnt hídon, vagy mellékútra vitt volna a megnyitott autópálya helyett.
Ezek voltak a kezdeti gyerekbetegségei.
Mikor jött a Waze én kicsit le is maradtam róla, így már kb. készen kaptam.Azóta minden más ment a kukába. Illetve kesztyűtartóba, szekrénybe...
OK, hogy kamionnal nyomod és még sávasszisztens és társai is hiányoznak, de kb. olyan az érvelésed, mint ha a postai levél mellett érvelnél az e-mail helyett (Uber vs. taxi ügy kapcsán napirenden).
Persze van, hogy kell a hagyományos levél (e-mail helyett) vagy a hagyományos navi a Waze helyett, de az esetek 99%-ban előbbiek használhatatlan őskövületek. Csak akkor használjuk nagy duzzogva, ha valamiért mégis kell.Én is épp ma adtam fel levelet (hivatalnak), de e-mailt 1000x többet írok. Nemrég bekapcsoltam az autó méregdrága naviját, mert nem akartam elhinni egy házszámot a Waze-nek. Meg egyszer tudni akartam mennyivel lehet menni az adott útszakaszon, ezért is belőttem a hagyományos navit. (mondjuk épp nem votl rajta az M31-es, de ez az én hibám, mert Waze mellett lusta vagyok frissítgetni).
Szerintem ebben a topikban a többség ismeri és imádja a Waze-t. Mindamellett tudjuk, hogy nem tökéletes.
Teljesen feleslegesen kardoskodsz itt valami mellett, ami egy átlag autós számára kb. történelem. -
zharkanyi
tag
Nektek is feltűnt, hogy a rendőrök/sebességmérés jelzése az eddigi kb. 90% pontosságról 10% körülire esett?
Tehát korábban, ha a Waze rendőrt jelzett az 10 esetből 9-ben ott is volt. Most 10 esetből 1x van ott rendőr.Valami a rendőrségtől kapott adatok megjelenítésén csúszhatott félre, lásd pl. ez a kép:
4 helyen van megjelenítve 1 mérés. (sokszor egyáltalán nincsenek is ott, vagy csak rövidebb ideig...)
Biztos, hogy ez jó megoldás? OK, hogy nem tudjuk pontosan hol fognak mérni, de nem biztos, hogy ez a jó irány. Megkockáztatom ezekben az esetekben jobb lenne, ha központilag nem kerülne rögzítésre a sebességmérés és az első wazer vinné csak fel.
[ Szerkesztve ]
-
zharkanyi
tag
válasz Taybore #4431 üzenetére
Nagyon jól tudom, hogy hungary2 a rendőrségi adatokat viszi fel és azt is, hogy nem lehet tökéletes.
Ettől függetlenül nagyon durván rossz lett az általam használt útvonalakon a "találati arány".
Mindig nyomom is a "nincs ott"-ot, de ezzel kapcsolatban több okból sem vagyok nyugodt:
- Mi van ha a robot 16:00-kor kitette, én 16:05-kor jelzem, hogy nincs ott, 16:10-kor meg kiállnak mérni?
- A most készített screenshot-ot előbb készítettem, mint ahogy a mérés elvileg kezdődött és livemap-en látszik.
- Nem szoktam visszafordulni és még 1x végighajtani az útvonalon, de a "nincs ott" jelzésem után én azt látom, hogy eltűnik a rendőr jel az útról, majd rá kb. 10 másodpercre újra visszakerül. Nem vagyok biztos benne, de szerintem ez a wazerek által jelzettnél nincs így.Én lassan 3 éve használom a Waze-t, vagy 2 éve Waze King vagyok és szerintem vagy 2 tucat embert biztos "behülyítettem" már.
Ajánlott irodalmat olvastam korábban, nem sok kritikával éltem eddig, de ez a rengeteg fals rendőr tényleg zavaró. -
zharkanyi
tag
válasz Szili17 #4440 üzenetére
Én azt látom, hogy mikor a "nincs ott" gombot megnyomom, akkor kb. 10-20mp-re tűnik el és már jelenik is meg. Ezt vagy 20 esetben éltem át az elmúlt kb. 2 hétben.
Persze nem kanyarodok vissza megnézni, hogy újra az útra hajtva figyelmeztet-e. Lehet a szerveren (és így a többi wazernek) már valóban nincs ott. Ezt nem tudom, de nálam még azelőtt visszajön a kijelzőn, hogy a "látómezőmből" kikerülne.Én most a 44-es úton (egyetlen út oda-vissza kb 6-7 téves rendőr jelzés) és az M6-on (napi 3-4 rendőr, aki nincs kint) mellett a böngészőben a Livemap-en néztem egy útvonaltervezést Oroszlányba és tett ki 5 helyre rendőr jelzést.
Fórumot nem csípem. phpBB-t mindig is követhetetlennek tartottam, Vbulletin párti vagyok.
Nyugi. Ettől függetlenül nagyjából követem az engem érdeklő témákat, de az általad linkeltet csak most olvastam. Köszi. -
zharkanyi
tag
válasz marcedli #4445 üzenetére
Ok. Logikus, amit írtok és elfogadom.
M6-on napi szinten ingázok. Itt szoktak mérni és az utóbbi 2 hétben többek közt itt volt többször is rendőr a waze szerint: https://www.waze.com/hu/livemap?zoom=17&lat=46.92157&lon=18.89536Mostanában egyszer sem volt ott, pedig ha mérnek, akkor valóban ezen a helyen szoktak.
Menet közben nem szoktam megnézni hungary2, vagy más tette ki. Szorgalmasan köszönöm meg, vagy jelentem, hogy "nincs ott". Mostanában csak utóbbi.
Így azt sem tudom, hogy jellemzően hány órányi időtartamra adja meg a rendőrség a sebességmérést. Azt meg végképp nem, hogy ebből a gyakorlatban mennyit vannak ott.
Erről esetleg nincs valami infó/sejtés?Nekem gyanús, hogy a valóságban jóval kevesebbet lehetnek kint a rendőrök, mint amit a police.hu-n megadnak. Ha ez így van, akkor felmerül, hogy nem-e a Waze ért el akkora penetrációt, hogy a rendőrség már szándékosan játszik kicsit ezzel.
-
zharkanyi
tag
Még egy érv az inkább kevesebb rendőr jelzés, mint fals riasztások mellett:
A kezdő wazerek (vagy esetemben épp a mellettem ülő utasok, akik még nem ismerik) eddig le voltak nyűgözve, mikor mondtam, hogy "figyelj csak ott lesz a rendőr", hisz a Waze miatt tudtam előre.
Mostanában inkább meg se szólalok. Egy Békéscsaba oda-vissza úton vagy 6-8 alkalommal szólt a Waze, hogy rendőri ellenőrzés várható és mellettem/mögöttem ülő kollégáim azt tapasztalták, hogy ebből 0 alkalommal voltak tényleg ott.
Eddig kb. aki kiszállt mellőlem azt az út végére meggyőztem (na jó, inkább a Waze győzte meg), hogy neki is használnia kell. Jellemzően a riasztások miatt, amiből vidéken szerencsére rendőr miatt jelentősen több van, mint mondjuk balesetből. (Az út szélén álló autó, vagy ködös időjárás jelzés azért általában még nem győz meg senkit.)Mondanom sem kell, hogy a legutóbbi utasaim nem tették fel a Waze-t és egy lökött kockának tartanak, aki butaságokat magyaráz nekik.
-
zharkanyi
tag
válasz Blizzardking #4477 üzenetére
Én azért megkérdezem, hogy miért szeretnéd, hogy ne tervezzen arra?
Ha valami olyan ok, ami mindenkit egyformán érint, akkor lehet bele kell nyúlni a térképbe. Felénk volt olyan, ahol a földutak, rendes utak a szó szerinti értelmezésben jók voltak, de felhasználhatóság szempontjából nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Trollok komolyan
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Xbox Series X|S
- Politika
- Milyen egeret válasszak?
- További aktív témák...
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER
- -50% HP EliteBook 840 G8: i7 1165G7,32GB RAM,1TB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC