- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X6 Pro - ötös alá
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- iOS alkalmazások
- Android szakmai topik
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
David75
őstag
#150:
A lelkiismeretén múlik hogy nincs 10+ milliója elektromos autóra vagy a pénztárcáján? De ha lenne is, én pl nem tudnám megindokolni, hogy mégis miért költenék ennyit akármilyen autóra.[ Szerkesztve ]
iPhone 14 pro | Cube Acid 2020
-
Somatom
veterán
Aki nem megy többet naponta, mint 30 és rendszeresen tudja otthon tölteni, az vagy villanyautót vesz, mert megteheti, vagy kis benzinest, mert nem jelentős a fenntartási költsége. De, pont az a probléma, hogy az általános igény nem ez. A dízel nem jó rövid, városi utakra, nagy benzinest meg drága fenntartani, tankolni és nem is ződ. A hazai városlakó (pláne, ha családos) ideális egyautós megoldása sztem egy Toyota rendszerű hibrid. Nézd meg pl. a milyen autót vegyek topikban, hogy vegyes célra milyen autókat keresnek és ajánlanak!
Szerk.:
Utánanéztem. Egy Toyota Prius 1,8 -as motorja 97Kg.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
De ott létezik a felsőközéposztály, nálunk meg nem.. .Vagy amit mi felsőközéposztálynak hívunk itthon, annak is kívül van a keretén itthon. Épp ez a probléma - és egy szóval se mondtam, hogy mondjuk alsó-középosztály vegyen EV-t bárhol, mert nonszensz nyilván (kivéve az ilyen citigo/iMiev/Dacia EV kategóriájú dolgok, azok jó irányok a megfizethetőség felé). Pusztán annyit mondok, hogy nyugaton van egy jóval vastagabb vásárlóréteg, ami meg tudja ezeket az EVket venni - itthon meg ez a réteg jóval keskenyebb.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Cefet
aktív tag
Igen, vannak kritérium halmazok, amiknek nem mindig a kis villanyautó a metszete. De kérlek ne mindig azt próbáld indokolni, hogy kinek miért nem lenne jó. Ha az e-Up kapható lenne, beszédesek lennének az eladási számok.
#arnyek Igen, igazad van lehet csinálni szintetikus benyát. Csak egyszerübb, és hatékonyabb a rendelkezésre álló energiát egyből az EV akkujába tölteni.
Legyen béke! Menjenek az amerikai katonák haza, azonnal!
-
Ezekiell
veterán
-
#26097408
törölt tag
Nem mert nincs annyi penzem.
A mostani autom annyiba kerult ujonnan mint egy uj eUP. Viszont a ketto kozt oriasi minsegbeli difi van. Egy muanyaghalomba meg nem ulok be. Ha ezen a szinten akarnek maradni akkor a legolcsobb a Corsa, Zoe es 208 johetne csak szoba azokra meg nem futja.
Amugy meg benzines-dizelessel is lehet ertelmesen vezetni. Tudok ugy is menni hogy havonta ketszer tankoljak es evente csereljek gumit meg fekbetetet. En nem igy vezetek. Meg ugye sajat igenyeimnek megfelelo meretu autot hasznalok. Nem vettem feleslegesen egy SUV-ot ha ugysem hasznalnam ki.Ezekiel: Felso-kozeposztaly kihalasban van sot a kozep is mindenhol. A gazdagok egyre gazdagok lesznek a kozep meg csuszik le mig a szegenyek egyre szegenyebbek lesznek. Eleg csak megnezni az ingatlan piacot. Gazdag negyed mellete nyomor. Valahol eleg csak par utcaval alrebb menni es elesen latszik a kulonbseg.
[ Szerkesztve ]
-
nevemfel
senior tag
Dízelautókat nem fogtok tesztelni?
Rally against apathy draws small crowd
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #157 üzenetére
A Toyota egy bolygóműves, fokozatmentes váltót használ, aminek kicsi a tömege. De, ezek még mindíg elhanyagolható súlyok a kiváltó akkupakkéhoz képest. A benzinmotornál egy 100Km -es hatótávnövelés plusz tömege nincs 10Kg. Ezért nem kell túlméretezni az elektromos hatótávot, ami sokkal nagyobb plusz súllyal járna. Sztem a városiak nagy része beérné 50Km -es elektromos hatótávval, ha utána nem lenne megállásra, töltőkeresésre és várakozásra ítélve.
Lássuk be, hogy ehhez egy integrált hibrid rendszer praktikusabb, mint egy benzines áramfejlesztő a csomiban.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Sennheiser87
csendes tag
Nem vezetek, nincs autóm, egy darabig nem is lesz még, az fix.
Minden felhasználás kérdése a villanyautóknál is ugyanúgy, mint a benzineseknél. A kisebb hatótávú, kisebb méretű benzines autóknak is meg van a célközönsége, de százalékosan elég kevesen veszik.
A probléma itt kezdődik, mert még a kis villanyok is drágák, de még olcsón se vennék sokan.
Az irány és az elképzelés jó, a kivitelezés még várat magára.Személy szerint a villany motorokra várok úgy, mint sokan az autókra, hogy legyenek fél áron és már veszem is Bár ott meg az akksi teljesítménye kevés, hiszen élménymotorozásnál 1 óra alatt igencsak megcsappan a kapacitás...
Szóval még mindig gyerekcipőben van a technológia, fokozatosan kapcsolódik be mindenki, amikor úgy érzi, hogy kiszolgálja őt és megéri neki.
-
FeRRaR1
őstag
Az elektromos autózás még nem áll készen, a három fő ok pedig az akksi technológia, a töltés és a téli használat. Volt 2 elektromos autóm, nagy hatótávos (400km NEDC), köszönöm többet nem. Egyenlőre. Most egy hibrid Lexusban ülök, minden szempontból ezerszer jobban működik mindene és olcsóbb volt...
-
Ezekiell
veterán
Leaírtam, hogy szerintem mikor jó a plugin hibrid Szerintem is van létjogosultséga annak is, nem kell meggyőzni. De ahogy a full EV se egy mindent legyőző csodafegyver, a plugin hibid se az. Mindig egyénileg kell mérlegelni. Nekem (a családnak) pl egy 350 kmes hatótávú EV már bőven jó lenne fő autónak (csak előbb épüjön fel a házunk, utána lehet EVt venni max )
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ck.
addikt
Én fordítva látom. Plugin-hybrid Meecedesben ülök és minden alkalommal megváltás, amikor lenyúlhatom aZasszony Leafjét.
Eredetileg mi is Lexust néztünk, de az IS 300h törpéknek lett sajnos tervezve, pedig nagyon tetszett. Az NX-RX és ES-széria árban túl nagy falat, a GS pedig már kifutott modell és ez érződik az UK main dealerek készletén is. Nektek melyik modell vált be? -
Ezekiell
veterán
Maximum :) És mivel fő autóról beszéltem, ezért a max igényeket néztem. De amúgy átlagban nyilván sokkal kevesebbet megyek egy nap.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Persze, tudom. Éppen ezért lenne a racionális egy kisebb EV, és egy második autó amit csak néha veszek elő ha tényleg kell a 300+ km. Ez is lesz vszeg. Ja és nem fővárosi vagyok, ez azért belejatszik.
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Somatom
veterán
válasz Ezekiell #170 üzenetére
A két autós opció már teljesen más tészta. Én végig egy autós felállásról beszéltem. Bár, nekem még kettővel sem adja ki a matek a villanyosra, mert ha két autója van az embernek, akkor abból az egyik olyan, amiben aludni is lehet, a másik meg csak egy targatetős, Corvette C3 lehet. Attól meg max a szomszéd lesz zöld.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
válasz #26097408 #171 üzenetére
Kivéve, ha két autó kell amúgy is Nem azért tart az ember (legalábbis a normális) két autót, mert az egyikkel városban jár, a másikkal közúton, az nyilván nettó f*szág Anyának kell 1 autó bölcsi/ovi/melóhely körre, apának is kell 1 melóhely/kocsma körre Ebből 1 simán lehet kicsi EV, citigo méretű - de ugye az nyilván mindenkinek megvan, hogy azzal 4en még a nagymamát se nagyon látogatjuk meg 100km-el arrébb...
#172Somatom
1 autónál vagy pluginhibrid, vagy a túlméretezett akkupakk a megoldás szvsz. Kinek melyik, egyéni preferenciától/körülményektől függően. De ha minden másnap letolja az ember a Budapest-Drezda távot, akkor vegyen inkább helikoptertAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
#26097408
törölt tag
válasz Ezekiell #173 üzenetére
Nalunk pl. nekem muszaj mert ahova en jarok dolgozni tomegkozlekedes abban az idoben nem megy, viszont parom siman tud menni busszal is. Persze ha neki is autoja lenne kenyelmesebb lenne de igy legalabb egyel kevesebb auto megy az utakon.
Ha meg nyaralni, hoszabb tavra megyunk egy autoban ulunk. Szoval szerintem az esetek tobbsegeben egy autoval meg lehetne oldani a dolgokat.
Szomszedom 500 meterre leve allomashoz autoval megy mert lusta odaig gyalog menni... -
HThomas
senior tag
Jó kis vitaindító cikk az biztos... mondjuk nem értem az alaphangot, ami azt sugallja, hogy "vegyél elektromos kiasutót mert az mindenre jó és kvázi hülye vagy ha dízellel mész hosszabb nyaralásra vagy utakra, vagy ha a kombiddal költözködsz, vagy ha benzinest használt városban mert nem tudsz/akarsz töltögetni és úgy általában a nagy hatótáv felesleges!". Miért kell provokálni az "ellentábort"?
Miért nem lehet csak simán véleményként megírni, hogy miért JÓ az elektromos kisautó városban és miért érdemes rá váltani, és milyen alternatívák vannak az olyan helyzetekre, amikor mégis kompromisszumos?
-
Somatom
veterán
válasz #26097408 #176 üzenetére
Tavaly karácsony előtt ütötték ki alólam az autót és egy hónapja vettem az Espace -t. A kettő közötti időben csak egyszer béreltem autót, különben elvoltam BKV -val, motorral, meg bringával (de, az utóbbi elektromos ). Ha nem lenne ez a német melóba járkálás, akkor lehet, hogy nem is vettem volna autót. Nyáron voltam a Balcsin úgy, hogy vonattal vittem a bringát. Sokkal jobban élveztem, mintha autóval mentem volna. Pesten meg egyértelműen gyorsabb vagyok villanybringával, mint autóval.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Ezekiell
veterán
válasz #26097408 #176 üzenetére
Ó, hát persze h meg lehetne oldani 1 autóval nagyon sokaknak 2 helyett, de a kényelemhez gyorsan hozzá lehet szokni.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
veterán
-
veterán
-
veterán
-
#16820480
törölt tag
Az elektromos autók elérhetővé tételéről itt egy érdekes beszélgetés, bár azt hiszem felénk ez annyira nem lenne működőképes, ahogy egyre kevésbé működőképesek a telefonos előfizetések hasonló modelljei.
De ami viszont simán működhetne, városokban főleg, az a megfelelő áron kínált ride sharing, mint ami már van BP-en évek óta, a belvárosi autók jó részét ki lehetne váltani azért, ha azok felfutnának. -
FeRRaR1
őstag
CT200h SEL-Premier van most, legmagasabb felszereltség + Mark Levinson. Ez a Lexus modell palettáján olcsó, kicsi autó annyira meggyőzött minket hogy RX lesz, lehet még idén, de jövőre biztos. Még azon filózok hogy az RX 450h vagy az L450h. A Merci plug in hibridje egy rossz vicc. No nem én mondom ezt ha nem 2 tulaj akikkel annak idején töltés közben találkoztam. Azt mondták valami 22 óra tele rakni ha jól emlékszem, nevetséges hatótáv, nagy súly, meg az egész rendszer nem működik olyan kiforrott szinten mint pár másik gyártó. Nekem is nagyon tetszett az IS, azt akartam de az asszony CT-t nekem itt a Volvo V8 úgy hogy CT lett, majd most RX. Illetve egy távlati terv hogy ha egyszer eladom / kínál valaki annyit a Volvóért hogy elengedjem akkor egy RC-F lesz helyette. Yamaha szívó V8 után még egy Yamaha szívó V8 No meg a Lexus megbízhatósága és Luxusa... Mondok egy jó példát egyik ismerősöm azért adta el a Tesla 100D-jét mert a téli hatótáv nagyon leesett. Nekem is ez volt az egyik fő ok mikor eladtam a Zoe-t. Neki volt Bentley-től kezdve minden. Most hozott ki egy új RX 450-et, és ilyen autók után azt mondja hogy szerinte ez a valaha volt legjobb autója.
-
Ck.
addikt
Ez egy C350e, végül ez lett a Lexus IS 300h és a BMW 330e helyett. A Lexusban nem értem el a kormány aljától a pedálokat. Maga az autó nagyon jó és bitang erős, az álló rajtja is bámulatos, 3 óra alatt fel lehet tölteni, autópályán ‘Charge’ módban pedig 20 perc alatt. A hybrid rendszer is észrevétlenül teszi a dolgát, egyedül azt nem szeretem, hogy a villanymotor is össze van kötve a váltóval és érződik hogy vált az első indulásnál, tisztán elektromos üzem ellenére. De igazából egyszerűen csak rájöttem, hogy sokkal jobb úgy vezetni, ha egyáltalán nem indul be semmilyen motor. 3 évesen korom óta troli-mániában élek.
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
Én hasonlóan vagyok. Leafem van, ha beülök asszony Golfjába (7, 1.4 tsi), akkor mintha a múltba csöppennék, ami eleve hideg, aztán lassan fűt, hangos, rezeg, nemmegy, stb.
Leafben van 44k km, 1.5 év alatt került bele, asszony is ezzel megy mindenhova ha épp szabad az autó (Golfban ~1500 km lett 1 év alatt , viszont vihetem megint olajcserére...).
Nekem innen már csak elektromos autó kell. (neki is)Vidékről Bpre 1-2 hetente megyünk, autópályán. Nem gond, erre terveztem, ennyit kibír, pont elég.
Árban közel ott tartok, mintha megtartom a használt füstöst, tankolom, fizetek rá mindent, parkolás, szervizelem és akkor még ott nem jött semmi gond tsi,dsg,stb téren.
Így meg van egy vadiúj, garis, 0km autóm.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. * phenomestraps.com *
-
sfefe
addikt
Villanyautó ma annak való akinek van pénze ma még drága....
Környezetvédelmet sem a villanyautó oldja meg , addig szart sem ér amíg az ipart, hajózást, repülést meg nem oldják... Ma ez még kezdetleges cipőben jár talán 10-20 év múlva...Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
FeRRaR1
őstag
Most hirtelen nem tudom hogy CVT-s e az IS de a CT-ben semmit nem érzek. Menet közben sokszor csak onnan tudom hogy leállt vagy elindult a benzin motor hogy lepillantok a műszerre. Az RX egy nagyon nagyon jó autó. AWD, legfejlettebb hibrid hajtás, mégis ott a 300 ló + villanyos AWD megindulás. A kényelem az a már már elektromos nyugalom és csend. Engem megvett kilóra. Formája is rám nőtt, a beltér minősége meg kifogástalan.
Számomra még korai a váltás. Elfogadom hogy sok embernek illeszkedik a mindennapjaihoz a villanyos, de nekem még nem. Próbáltam, akartam, szenvedés lett a vége. Valami könyebb jobb akksi kéne meg komolyabb cellánkénti gyors töltés. De az hogy télen a 400-nak mondott Zoe beesett 150 km-re. Mármint amit kiírt, ha fűtesz, világítasz, zenélsz az beleharap. Ne adj isten autó pálya? Hát akkor 1,5 x a szorzó fogyasztásban. Így télen nem mertem elindulni egy 100km-es útra a töltőről lehúzva. Nyáron a napok 95%-ban jó volt. Télen kb 60%. Jóindulattal sokat előre tervezve hogy mikor mit merre hogyan. De még úgy is túl sokszor volt zabszem a seggünkbe hogy biztos oda érünk e. Illetve párszor menet közben rá kellett tölteni az meg horror. Sokáig tart, nem működik, foglalt, nem Type 2 ha nem valami más... Rázárt a kábelemre és csak fél óra telefonálás után adta vissza az oszlop. Volt minden amit akarsz.
-
Ck.
addikt
Nekünk méretben az NX is bőven elég lenne, az RX mellette már indokolatlanul nagy számunkra. 2017 körüli premiert néztünk, de a közel £30 ezer árcédula egy kicsit meredek. Meglátjuk mi lesz. Igazából az év 350 napjában tökéletes volna a full elektromos, egyedül a maradék 2 hét az, ami az éves Anglia-Magyarország útnál gondolkodásra ad okot. Nem szeretnék emiatt autót bérelni, főleg nem belső égésűt. Ha már egyszer villanyautóm lenne, ki nem hagynám a lehetőséget, hogy keresztbe trolizzam fél Európát.
Igazából a legnagyobb probléma a töltőhálózatok nem egységes rendszere. A többség magánkézben, van 100 féle szolgáltató és a mai napig sűrűn előfordul, hogy nem lehet kártyával az oszlopon fizetni, csakis aktív előfizetéssel rendelkező, egyenleggel feltöltött RFID-vel. Ezt a stressz faktort nem szívesen vállalnám viszont be egy szokásos Anglia-Franciaország-Belgium-Hollandia-Németország- Ausztria-Magyarország útvonalon. Nem akarok/fogok/tudok 100 millió RFID kártyát igényelni és előfizetni, valamint annyira aprólékosan és akár hatalmas kitérőkkel megtervezni az utat, hogy 1-2 megbízható, bevált szolgáltató oszlopánál töltsek. Számomra ez a legnagyobb visszatartó erő. Ha mindenhol lehetne bankkártyával fizetni az oszlopon, akkor különösebben nem aggasztana a dolog. De így, hogy sokan az előfizetéssel akarnak magukhoz láncolni és bankkártyás használatot szándékosan nem támogatni, így egy kicsit necces és egyben dühítő is. Arról nem is beszélve, ha valami gixer van és nem ismerem az átkelő országok nyelveit, vagy épp nem üzemel a töltő, akkor végképp meg vagyok lőve, könnyen rémálommá tud válni egy ilyen út sajnos, ha a következő töltő túl messze van, vagy épp rázár a kábelre, mint nálad. Velem is volt ilyen, hogy nem tudtam tölteni, mert az előttem levő autó már 45 perce próbálta kihúzni a kábelt, sikertelenül. Pedig nagyon szeretném, ha megoldható lenne, Tesla nélkül. Legfőképp £20 ezer alatti használt piacon.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Nem nagy ügy. Londonból egy seggel átjössz a csatornán. Ha megfizeted, akkor Calais -ba kimegyek érted, felállsz a verdával a trélerre és hangtalanul suhanva hazajössz úgy, hogy egyszer sem kell útközben töltéssel vesződnöd. Ez ám csak a hatótáv! Az igazi álom-villanyautózás.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jerry311
nagyúr
Nincsenek nagy igényeim, legyen 1 tonna, mint egy MX5, hátul hajtson, legyen jó az egyensúlya, és menjen el 300 km-t. Hetente egynél többször nem akarok töltésre gondolni se, nemhogy minden nap tölteni, még télen sem, mert most sem teszem amikor benzin hajtja az MX5-t. Legyen gombokból fenntartható egyszerű gépezet, pont mint a 22 éves MX5, ami a seggem alatt van. És legyen egységes töltő hálózat, 1 fajta dugó mindegyikhez, ami ott lóg a töltőn, nem én viszem a kocsiban, és fizethetek kártyával.
Nem kell 1000 Nm, nem kell végtelen hatótáv, és nem kell 3 tonnás autó sem, de főleg nem kell csilliárdokba kerülő akkupakk, amit aztán 8-10 évente cserélni kell ha a sarki közértnél messzebb akarunk menni.
[ Szerkesztve ]
-
tha_answer
őstag
Ugy latom a fizikaval hadilabon allnak itt.
Kb 50xeres energiakulonbseg van a benzin es az akksi kozott. Mirol beszelunk?Craddle to craddle kell nezni a dolgokat, ja estechnologiasemlegesen.
Elindulni villannyal erdemes es fekezni is, palyazni belsoegesu. A fizikat nem lehet megbaszni, sotetzoldek. Villanymotor 0tol levo nyomatekat aki nem hasznalja az hulye. A benzin es diesel 50xeres energiasuruseget nem, az ishulye. Itt mnki hulye? :D
Clio e-tech. Varosba dacia spring. Varosba a 1.5 tonnanal nehezebb barmilyen technologiaju szemelyautot kulon adoztatni.
Autobahnra urdiesel.[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz tha_answer #193 üzenetére
Az a baj hogy semmit nem érsz el az energiasűrűséggel, a dízel ugyan úgy nagyobb környezeti terhelést okoz ma mint egy villanyautó. Akkor is ha kizárólag autópályán használod, pedig mint köztudott a villanyautó hatékonysága nagyobb sebességnél rohamosan csökken és visszatöltés sincs.
1,5 tonnánál nehezebb villanyautót meg majd adóztassák akkor, ha kitiltották az összes belsőégésűt, mindenhonnan. Majd után kell különbséget villany és villany között. Ezt is természetesen kizárólag környezetvédelmi szempontból nézve.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
"a dízel ugyan úgy nagyobb környezeti terhelést okoz ma mint egy villanyautó"
Ja. Az összes dízel és egy villanyautó. De, ha annyi villanyautó lenne, mint dízel, már más lenne a szitu. Honnan lesz hozzájuk áram ott, ahol tölteni kell? Minden város mellett lesz egy atomerőmű, használt fűtőelem tárolóval? Magasfeszültségű kábelek és transzformátorok? Hol fognak ezek futni? Németország leállítja az atomerőműveit. Honnan pótólja a kimaradó kapacitást? Hogyan lesz a közúti áruszállítás? És a tengeri? A hajókat is tisztán áram hajtja majd? Honnan lesz elegendő akkumulátor és azokhoz alapanyag? Stb., stb.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Cooper911
senior tag
640 kbyte RAM több mint elegedő.
[Ha ezt a kupont kivágod, tönkremegy a monitorod]
-
-
FeRRaR1
őstag
Igen ezt ki is felejtettem, hogy a telefonon volt vagy 6-7 féle töltő oszlop app. Mit ne mondjak nem mindegyik volt khm "kiforrott". Mellé 2 chip kártya és akkor ez még csak a London és vonzás körzete. Északon megint más, ha csak nem egy ugyan olyan benzinkúti hálózatot találsz. Egyszer annyira meg voltam lőve hogy konkrétan a parkolóra néző hotel szobából adtam ki a konnektoros töltőmet hogy este fel tudjam tölteni... Ahhoz hogy nekem megfeleljen valós 400km hatótávot kéne hogy tudjon télen. És ezt főleg a lassú ás körülményes töltés miatt. És persze ne legyen horror az ára, meg ne toi toi wc műanyag minőség legyen. Ilyen pedig nincs egyenlőre. Amég egy Clio 10k font egy hasonló zoe meg 30k az tripla ár, körülményesebb használat. Ezt soha nem fogja vissza hozni. Nem 20 évre veszel Clio-t, illetve ott már a másik oldalon is játszana az akksi csere stb... Illetve amit kihagytam hogy sok oszlop sokkal drágább ha nincs előfizetésed. Akár dupla vagy tripla ár...
Somatom
tha_answer
Ez a gyártók és államok hibája is hogy mindig valamit le akarnak tolni az emberek torkán, és baltával faragják a szabályokat. 10 / 15 éve? Dízelt mindenkinek, támogatjuk is. Ja hogy tüdőrákos lett mindenki? Akkor tiltsuk be, büntető adót rá. Amire nemrég beszéltük rá az embereket.
Egyszer sem láttam ilyen ajánlást hogy hosszú távokra ajánlott a dízel, városba annyira nem.
Elektromos autó városba ajánlott, oda a legjobb.
Benzines vegyesbe, élmény autókba.Nem minden ember szakértő- Annak ellenére hogy a legtöbben ezt hiszik
No meg a Lexus hibrid szívó benzin + villannyal meg van a fékezési energia visszanyerés, nincs horror nagy akksi pakk és nem kell tölteni, ott a benzin ha kell messzebbre menni. Jelenleg szerintem ez a legjobb.
Meg a V8[ Szerkesztve ]
-
#16820480
törölt tag
Ezt el lehetett mondani néhány évtizede a benzinről is. Honnan lesz benzinkút minden sarkon? Hogy jut el oda a benzin? Ki fizeti ki az infrastruktúrát? Aztán mégis valaki kifizette és kiépítette, mert most létezik. Ki gondolta volna 60-70-80 éve, hogy majd 5 kilométerenként lesz az út mellett benzinkút. Ugyanez lesz majd elektromossal is, ha jobban terjed. Hosszú távon történő szállításban egyelőre lehet, hogy hidrogén lesz a megoldás, rövidebb távon meg BEV.
Energiaellátásra meg valószínűleg nem 1-2 atomerőmű lesz az ország közepén, és onnan húzzák vezetéken mindenhova az áramot, hanem helyenként lesznek kisebb erőművek, akár megújulóra alapozva, és azt tárolják majd vagy akkumulátorokban, vagy például sűrített levegős tárolókban. Az egészben az a szép, hogy rengeteg megoldása van a problémának, és mindenhol úgy lehet alakítani, ahogy helyileg optimális. -
Somatom
veterán
válasz #16820480 #199 üzenetére
Csak nem olyan bíztatóak az előjelek. A benzinkorszak elején üzemanyag volt rogyásig. Most, az elektromos autózás elején máris drágulnak a töltőállomásokon töltés költségei. 2021 -től pedig több EU -s országban korlátozásokat vezetnek be az otthoni töltés áramfelvételére, mert nem bírja a hálózat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- BestBuy ruhás topik
- TCL LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Óra topik
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- 27GR95QE-B OLED Törött Monitor eladó Minden gyári tartozékával gyári dobozában
- OLED55A16LA Törött alkatrésznek eladó
- Filament tároló doboz páratartalom-mérővel
- IPhone SE 2022 256GB gyári független hibátlan 2026.01.23 gyártói jótállás
- Macbook Pro M1 2020 megkímélt magyar billentyűzet 12 hónap szavatosság számlával!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest