- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- VoLTE/VoWiFi
- Megindult az Ulefone éjjellátó szörnyetegének értékesítése
- One mobilszolgáltatások
- iPhone topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz
#16820480 #199 üzenetére
Csak nem olyan bíztatóak az előjelek. A benzinkorszak elején üzemanyag volt rogyásig. Most, az elektromos autózás elején máris drágulnak a töltőállomásokon töltés költségei. 2021 -től pedig több EU -s országban korlátozásokat vezetnek be az otthoni töltés áramfelvételére, mert nem bírja a hálózat.
-
#16820480
törölt tag
Ezt el lehetett mondani néhány évtizede a benzinről is. Honnan lesz benzinkút minden sarkon? Hogy jut el oda a benzin? Ki fizeti ki az infrastruktúrát? Aztán mégis valaki kifizette és kiépítette, mert most létezik. Ki gondolta volna 60-70-80 éve, hogy majd 5 kilométerenként lesz az út mellett benzinkút. Ugyanez lesz majd elektromossal is, ha jobban terjed. Hosszú távon történő szállításban egyelőre lehet, hogy hidrogén lesz a megoldás, rövidebb távon meg BEV.
Energiaellátásra meg valószínűleg nem 1-2 atomerőmű lesz az ország közepén, és onnan húzzák vezetéken mindenhova az áramot, hanem helyenként lesznek kisebb erőművek, akár megújulóra alapozva, és azt tárolják majd vagy akkumulátorokban, vagy például sűrített levegős tárolókban. Az egészben az a szép, hogy rengeteg megoldása van a problémának, és mindenhol úgy lehet alakítani, ahogy helyileg optimális. -
FeRRaR1
őstag
Igen ezt ki is felejtettem, hogy a telefonon volt vagy 6-7 féle töltő oszlop app. Mit ne mondjak nem mindegyik volt khm "kiforrott". Mellé 2 chip kártya és akkor ez még csak a London és vonzás körzete. Északon megint más, ha csak nem egy ugyan olyan benzinkúti hálózatot találsz. Egyszer annyira meg voltam lőve hogy konkrétan a parkolóra néző hotel szobából adtam ki a konnektoros töltőmet hogy este fel tudjam tölteni... Ahhoz hogy nekem megfeleljen valós 400km hatótávot kéne hogy tudjon télen. És ezt főleg a lassú ás körülményes töltés miatt. És persze ne legyen horror az ára, meg ne toi toi wc műanyag minőség legyen. Ilyen pedig nincs egyenlőre. Amég egy Clio 10k font egy hasonló zoe meg 30k az tripla ár, körülményesebb használat. Ezt soha nem fogja vissza hozni. Nem 20 évre veszel Clio-t, illetve ott már a másik oldalon is játszana az akksi csere stb... Illetve amit kihagytam hogy sok oszlop sokkal drágább ha nincs előfizetésed. Akár dupla vagy tripla ár...
Somatom
tha_answer
Ez a gyártók és államok hibája is hogy mindig valamit le akarnak tolni az emberek torkán, és baltával faragják a szabályokat. 10 / 15 éve? Dízelt mindenkinek, támogatjuk is. Ja hogy tüdőrákos lett mindenki? Akkor tiltsuk be, büntető adót rá. Amire nemrég beszéltük rá az embereket.
Egyszer sem láttam ilyen ajánlást hogy hosszú távokra ajánlott a dízel, városba annyira nem.
Elektromos autó városba ajánlott, oda a legjobb.
Benzines vegyesbe, élmény autókba.Nem minden ember szakértő- Annak ellenére hogy a legtöbben ezt hiszik
No meg a Lexus hibrid szívó benzin + villannyal meg van a fékezési energia visszanyerés, nincs horror nagy akksi pakk és nem kell tölteni, ott a benzin ha kell messzebbre menni. Jelenleg szerintem ez a legjobb.
Meg a V8 -
Cooper911
senior tag
640 kbyte RAM több mint elegedő.
-
Somatom
veterán
"a dízel ugyan úgy nagyobb környezeti terhelést okoz ma mint egy villanyautó"
Ja. Az összes dízel és egy villanyautó. De, ha annyi villanyautó lenne, mint dízel, már más lenne a szitu. Honnan lesz hozzájuk áram ott, ahol tölteni kell? Minden város mellett lesz egy atomerőmű, használt fűtőelem tárolóval? Magasfeszültségű kábelek és transzformátorok? Hol fognak ezek futni? Németország leállítja az atomerőműveit. Honnan pótólja a kimaradó kapacitást? Hogyan lesz a közúti áruszállítás? És a tengeri? A hajókat is tisztán áram hajtja majd? Honnan lesz elegendő akkumulátor és azokhoz alapanyag? Stb., stb. -
Noukoum
veterán
válasz
tha_answer #193 üzenetére
Az a baj hogy semmit nem érsz el az energiasűrűséggel, a dízel ugyan úgy nagyobb környezeti terhelést okoz ma mint egy villanyautó. Akkor is ha kizárólag autópályán használod, pedig mint köztudott a villanyautó hatékonysága nagyobb sebességnél rohamosan csökken és visszatöltés sincs.
1,5 tonnánál nehezebb villanyautót meg majd adóztassák akkor, ha kitiltották az összes belsőégésűt, mindenhonnan. Majd után kell különbséget villany és villany között. Ezt is természetesen kizárólag környezetvédelmi szempontból nézve. -
tha_answer
őstag
Ugy latom a fizikaval hadilabon allnak itt.
Kb 50xeres energiakulonbseg van a benzin es az akksi kozott. Mirol beszelunk?Craddle to craddle kell nezni a dolgokat, ja estechnologiasemlegesen.
Elindulni villannyal erdemes es fekezni is, palyazni belsoegesu. A fizikat nem lehet megbaszni, sotetzoldek. Villanymotor 0tol levo nyomatekat aki nem hasznalja az hulye. A benzin es diesel 50xeres energiasuruseget nem, az ishulye. Itt mnki hulye? :D
Clio e-tech. Varosba dacia spring. Varosba a 1.5 tonnanal nehezebb barmilyen technologiaju szemelyautot kulon adoztatni.
Autobahnra urdiesel. -
jerry311
nagyúr
Nincsenek nagy igényeim, legyen 1 tonna, mint egy MX5, hátul hajtson, legyen jó az egyensúlya, és menjen el 300 km-t. Hetente egynél többször nem akarok töltésre gondolni se, nemhogy minden nap tölteni, még télen sem, mert most sem teszem amikor benzin hajtja az MX5-t. Legyen gombokból fenntartható egyszerű gépezet, pont mint a 22 éves MX5, ami a seggem alatt van. És legyen egységes töltő hálózat, 1 fajta dugó mindegyikhez, ami ott lóg a töltőn, nem én viszem a kocsiban, és fizethetek kártyával.
Nem kell 1000 Nm, nem kell végtelen hatótáv, és nem kell 3 tonnás autó sem, de főleg nem kell csilliárdokba kerülő akkupakk, amit aztán 8-10 évente cserélni kell ha a sarki közértnél messzebb akarunk menni.
-
Somatom
veterán
Nem nagy ügy. Londonból egy seggel átjössz a csatornán. Ha megfizeted, akkor Calais -ba kimegyek érted, felállsz a verdával a trélerre és hangtalanul suhanva hazajössz úgy, hogy egyszer sem kell útközben töltéssel vesződnöd. Ez ám csak a hatótáv! Az igazi álom-villanyautózás.
-
Ck.
addikt
Nekünk méretben az NX is bőven elég lenne, az RX mellette már indokolatlanul nagy számunkra. 2017 körüli premiert néztünk, de a közel £30 ezer árcédula egy kicsit meredek. Meglátjuk mi lesz. Igazából az év 350 napjában tökéletes volna a full elektromos, egyedül a maradék 2 hét az, ami az éves Anglia-Magyarország útnál gondolkodásra ad okot. Nem szeretnék emiatt autót bérelni, főleg nem belső égésűt. Ha már egyszer villanyautóm lenne, ki nem hagynám a lehetőséget, hogy keresztbe trolizzam fél Európát.
Igazából a legnagyobb probléma a töltőhálózatok nem egységes rendszere. A többség magánkézben, van 100 féle szolgáltató és a mai napig sűrűn előfordul, hogy nem lehet kártyával az oszlopon fizetni, csakis aktív előfizetéssel rendelkező, egyenleggel feltöltött RFID-vel. Ezt a stressz faktort nem szívesen vállalnám viszont be egy szokásos Anglia-Franciaország-Belgium-Hollandia-Németország- Ausztria-Magyarország útvonalon. Nem akarok/fogok/tudok 100 millió RFID kártyát igényelni és előfizetni, valamint annyira aprólékosan és akár hatalmas kitérőkkel megtervezni az utat, hogy 1-2 megbízható, bevált szolgáltató oszlopánál töltsek. Számomra ez a legnagyobb visszatartó erő. Ha mindenhol lehetne bankkártyával fizetni az oszlopon, akkor különösebben nem aggasztana a dolog. De így, hogy sokan az előfizetéssel akarnak magukhoz láncolni és bankkártyás használatot szándékosan nem támogatni, így egy kicsit necces és egyben dühítő is. Arról nem is beszélve, ha valami gixer van és nem ismerem az átkelő országok nyelveit, vagy épp nem üzemel a töltő, akkor végképp meg vagyok lőve, könnyen rémálommá tud válni egy ilyen út sajnos, ha a következő töltő túl messze van, vagy épp rázár a kábelre, mint nálad. Velem is volt ilyen, hogy nem tudtam tölteni, mert az előttem levő autó már 45 perce próbálta kihúzni a kábelt, sikertelenül. Pedig nagyon szeretném, ha megoldható lenne, Tesla nélkül. Legfőképp £20 ezer alatti használt piacon. -
FeRRaR1
őstag
Most hirtelen nem tudom hogy CVT-s e az IS de a CT-ben semmit nem érzek. Menet közben sokszor csak onnan tudom hogy leállt vagy elindult a benzin motor hogy lepillantok a műszerre. Az RX egy nagyon nagyon jó autó. AWD, legfejlettebb hibrid hajtás, mégis ott a 300 ló + villanyos AWD megindulás. A kényelem az a már már elektromos nyugalom és csend. Engem megvett kilóra. Formája is rám nőtt, a beltér minősége meg kifogástalan.
Számomra még korai a váltás. Elfogadom hogy sok embernek illeszkedik a mindennapjaihoz a villanyos, de nekem még nem. Próbáltam, akartam, szenvedés lett a vége. Valami könyebb jobb akksi kéne meg komolyabb cellánkénti gyors töltés. De az hogy télen a 400-nak mondott Zoe beesett 150 km-re. Mármint amit kiírt, ha fűtesz, világítasz, zenélsz az beleharap. Ne adj isten autó pálya? Hát akkor 1,5 x a szorzó fogyasztásban. Így télen nem mertem elindulni egy 100km-es útra a töltőről lehúzva. Nyáron a napok 95%-ban jó volt. Télen kb 60%. Jóindulattal sokat előre tervezve hogy mikor mit merre hogyan. De még úgy is túl sokszor volt zabszem a seggünkbe hogy biztos oda érünk e. Illetve párszor menet közben rá kellett tölteni az meg horror. Sokáig tart, nem működik, foglalt, nem Type 2 ha nem valami más... Rázárt a kábelemre és csak fél óra telefonálás után adta vissza az oszlop. Volt minden amit akarsz.
-
sfefe
addikt
Villanyautó ma annak való akinek van pénze ma még drága....
Környezetvédelmet sem a villanyautó oldja meg , addig szart sem ér amíg az ipart, hajózást, repülést meg nem oldják... Ma ez még kezdetleges cipőben jár talán 10-20 év múlva... -
WiZARD
addikt
Én hasonlóan vagyok. Leafem van, ha beülök asszony Golfjába (7, 1.4 tsi), akkor mintha a múltba csöppennék, ami eleve hideg, aztán lassan fűt, hangos, rezeg, nemmegy, stb.
Leafben van 44k km, 1.5 év alatt került bele, asszony is ezzel megy mindenhova ha épp szabad az autó (Golfban ~1500 km lett 1 év alatt
, viszont vihetem megint olajcserére...).
Nekem innen már csak elektromos autó kell. (neki is)Vidékről Bpre 1-2 hetente megyünk, autópályán. Nem gond, erre terveztem, ennyit kibír, pont elég.
Árban közel ott tartok, mintha megtartom a használt füstöst, tankolom, fizetek rá mindent, parkolás, szervizelem és akkor még ott nem jött semmi gond tsi,dsg,stb téren.
Így meg van egy vadiúj, garis, 0km autóm. -
Ck.
addikt
Ez egy C350e, végül ez lett a Lexus IS 300h és a BMW 330e helyett. A Lexusban nem értem el a kormány aljától a pedálokat. Maga az autó nagyon jó és bitang erős, az álló rajtja is bámulatos, 3 óra alatt fel lehet tölteni, autópályán ‘Charge’ módban pedig 20 perc alatt. A hybrid rendszer is észrevétlenül teszi a dolgát, egyedül azt nem szeretem, hogy a villanymotor is össze van kötve a váltóval és érződik hogy vált az első indulásnál, tisztán elektromos üzem ellenére. De igazából egyszerűen csak rájöttem, hogy sokkal jobb úgy vezetni, ha egyáltalán nem indul be semmilyen motor. 3 évesen korom óta troli-mániában élek.
-
FeRRaR1
őstag
CT200h SEL-Premier van most, legmagasabb felszereltség + Mark Levinson. Ez a Lexus modell palettáján olcsó, kicsi autó annyira meggyőzött minket hogy RX lesz, lehet még idén, de jövőre biztos. Még azon filózok hogy az RX 450h vagy az L450h. A Merci plug in hibridje egy rossz vicc. No nem én mondom ezt ha nem 2 tulaj akikkel annak idején töltés közben találkoztam. Azt mondták valami 22 óra tele rakni ha jól emlékszem, nevetséges hatótáv, nagy súly, meg az egész rendszer nem működik olyan kiforrott szinten mint pár másik gyártó. Nekem is nagyon tetszett az IS, azt akartam de az asszony CT-t nekem itt a Volvo V8 úgy hogy CT lett, majd most RX. Illetve egy távlati terv hogy ha egyszer eladom / kínál valaki annyit a Volvóért hogy elengedjem akkor egy RC-F lesz helyette. Yamaha szívó V8 után még egy Yamaha szívó V8
No meg a Lexus megbízhatósága és Luxusa... Mondok egy jó példát egyik ismerősöm azért adta el a Tesla 100D-jét mert a téli hatótáv nagyon leesett. Nekem is ez volt az egyik fő ok mikor eladtam a Zoe-t. Neki volt Bentley-től kezdve minden. Most hozott ki egy új RX 450-et, és ilyen autók után azt mondja hogy szerinte ez a valaha volt legjobb autója.
-
#16820480
törölt tag
Az elektromos autók elérhetővé tételéről itt egy érdekes beszélgetés, bár azt hiszem felénk ez annyira nem lenne működőképes, ahogy egyre kevésbé működőképesek a telefonos előfizetések hasonló modelljei.
De ami viszont simán működhetne, városokban főleg, az a megfelelő áron kínált ride sharing, mint ami már van BP-en évek óta, a belvárosi autók jó részét ki lehetne váltani azért, ha azok felfutnának. -
-
-
-
Somatom
veterán
válasz
#26097408 #176 üzenetére
Tavaly karácsony előtt ütötték ki alólam az autót és egy hónapja vettem az Espace -t. A kettő közötti időben csak egyszer béreltem autót, különben elvoltam BKV -val, motorral, meg bringával (de, az utóbbi elektromos
). Ha nem lenne ez a német melóba járkálás, akkor lehet, hogy nem is vettem volna autót. Nyáron voltam a Balcsin úgy, hogy vonattal vittem a bringát. Sokkal jobban élveztem, mintha autóval mentem volna. Pesten meg egyértelműen gyorsabb vagyok villanybringával, mint autóval.
-
Jó kis vitaindító cikk az biztos... mondjuk nem értem az alaphangot, ami azt sugallja, hogy "vegyél elektromos kiasutót mert az mindenre jó és kvázi hülye vagy ha dízellel mész hosszabb nyaralásra vagy utakra, vagy ha a kombiddal költözködsz, vagy ha benzinest használt városban mert nem tudsz/akarsz töltögetni és úgy általában a nagy hatótáv felesleges!". Miért kell provokálni az "ellentábort"?
Miért nem lehet csak simán véleményként megírni, hogy miért JÓ az elektromos kisautó városban és miért érdemes rá váltani, és milyen alternatívák vannak az olyan helyzetekre, amikor mégis kompromisszumos?
-
#26097408
törölt tag
válasz
Ezekiell #173 üzenetére
Nalunk pl. nekem muszaj mert ahova en jarok dolgozni tomegkozlekedes abban az idoben nem megy, viszont parom siman tud menni busszal is. Persze ha neki is autoja lenne kenyelmesebb lenne de igy legalabb egyel kevesebb auto megy az utakon.
Ha meg nyaralni, hoszabb tavra megyunk egy autoban ulunk. Szoval szerintem az esetek tobbsegeben egy autoval meg lehetne oldani a dolgokat.
Szomszedom 500 meterre leve allomashoz autoval megy mert lusta odaig gyalog menni... -
Ezekiell
veterán
válasz
#26097408 #171 üzenetére
Kivéve, ha két autó kell amúgy is
Nem azért tart az ember (legalábbis a normális) két autót, mert az egyikkel városban jár, a másikkal közúton, az nyilván nettó f*szág
Anyának kell 1 autó bölcsi/ovi/melóhely körre, apának is kell 1 melóhely/kocsma körre
Ebből 1 simán lehet kicsi EV, citigo méretű - de ugye az nyilván mindenkinek megvan, hogy azzal 4en még a nagymamát se nagyon látogatjuk meg 100km-el arrébb...
#172Somatom
1 autónál vagy pluginhibrid, vagy a túlméretezett akkupakk a megoldás szvsz. Kinek melyik, egyéni preferenciától/körülményektől függően. De ha minden másnap letolja az ember a Budapest-Drezda távot, akkor vegyen inkább helikoptert -
Somatom
veterán
válasz
Ezekiell #170 üzenetére
A két autós opció már teljesen más tészta. Én végig egy autós felállásról beszéltem. Bár, nekem még kettővel sem adja ki a matek a villanyosra, mert ha két autója van az embernek, akkor abból az egyik olyan, amiben aludni is lehet, a másik meg csak egy targatetős, Corvette C3 lehet. Attól meg max a szomszéd lesz zöld.
-
Ck.
addikt
Én fordítva látom. Plugin-hybrid Meecedesben ülök és minden alkalommal megváltás, amikor lenyúlhatom aZasszony Leafjét.
Eredetileg mi is Lexust néztünk, de az IS 300h törpéknek lett sajnos tervezve, pedig nagyon tetszett. Az NX-RX és ES-széria árban túl nagy falat, a GS pedig már kifutott modell és ez érződik az UK main dealerek készletén is. Nektek melyik modell vált be? -
Ezekiell
veterán
Leaírtam, hogy szerintem mikor jó a plugin hibrid
Szerintem is van létjogosultséga annak is, nem kell meggyőzni. De ahogy a full EV se egy mindent legyőző csodafegyver, a plugin hibid se az. Mindig egyénileg kell mérlegelni. Nekem (a családnak) pl egy 350 kmes hatótávú EV már bőven jó lenne fő autónak (csak előbb épüjön fel a házunk, utána lehet EVt venni max
)
-
FeRRaR1
őstag
Az elektromos autózás még nem áll készen, a három fő ok pedig az akksi technológia, a töltés és a téli használat. Volt 2 elektromos autóm, nagy hatótávos (400km NEDC), köszönöm többet nem. Egyenlőre. Most egy hibrid Lexusban ülök, minden szempontból ezerszer jobban működik mindene és olcsóbb volt...
-
Sennheiser87
csendes tag
Nem vezetek, nincs autóm, egy darabig nem is lesz még, az fix.
Minden felhasználás kérdése a villanyautóknál is ugyanúgy, mint a benzineseknél. A kisebb hatótávú, kisebb méretű benzines autóknak is meg van a célközönsége, de százalékosan elég kevesen veszik.
A probléma itt kezdődik, mert még a kis villanyok is drágák, de még olcsón se vennék sokan.
Az irány és az elképzelés jó, a kivitelezés még várat magára.Személy szerint a villany motorokra várok úgy, mint sokan az autókra, hogy legyenek fél áron és már veszem is
Bár ott meg az akksi teljesítménye kevés, hiszen élménymotorozásnál 1 óra alatt igencsak megcsappan a kapacitás...
Szóval még mindig gyerekcipőben van a technológia, fokozatosan kapcsolódik be mindenki, amikor úgy érzi, hogy kiszolgálja őt és megéri neki.
-
Somatom
veterán
válasz
Ezekiell #157 üzenetére
A Toyota egy bolygóműves, fokozatmentes váltót használ, aminek kicsi a tömege. De, ezek még mindíg elhanyagolható súlyok a kiváltó akkupakkéhoz képest. A benzinmotornál egy 100Km -es hatótávnövelés plusz tömege nincs 10Kg. Ezért nem kell túlméretezni az elektromos hatótávot, ami sokkal nagyobb plusz súllyal járna. Sztem a városiak nagy része beérné 50Km -es elektromos hatótávval, ha utána nem lenne megállásra, töltőkeresésre és várakozásra ítélve.
Lássuk be, hogy ehhez egy integrált hibrid rendszer praktikusabb, mint egy benzines áramfejlesztő a csomiban. -
nevemfel
senior tag
Dízelautókat nem fogtok tesztelni?
-
#26097408
törölt tag
Nem mert nincs annyi penzem.
A mostani autom annyiba kerult ujonnan mint egy uj eUP. Viszont a ketto kozt oriasi minsegbeli difi van. Egy muanyaghalomba meg nem ulok be. Ha ezen a szinten akarnek maradni akkor a legolcsobb a Corsa, Zoe es 208 johetne csak szoba azokra meg nem futja.
Amugy meg benzines-dizelessel is lehet ertelmesen vezetni. Tudok ugy is menni hogy havonta ketszer tankoljak es evente csereljek gumit meg fekbetetet. En nem igy vezetek. Meg ugye sajat igenyeimnek megfelelo meretu autot hasznalok. Nem vettem feleslegesen egy SUV-ot ha ugysem hasznalnam ki.Ezekiel: Felso-kozeposztaly kihalasban van sot a kozep is mindenhol. A gazdagok egyre gazdagok lesznek a kozep meg csuszik le mig a szegenyek egyre szegenyebbek lesznek. Eleg csak megnezni az ingatlan piacot. Gazdag negyed mellete nyomor. Valahol eleg csak par utcaval alrebb menni es elesen latszik a kulonbseg.
-
Cefet
aktív tag
Igen, vannak kritérium halmazok, amiknek nem mindig a kis villanyautó a metszete. De kérlek ne mindig azt próbáld indokolni, hogy kinek miért nem lenne jó. Ha az e-Up kapható lenne, beszédesek lennének az eladási számok.
#arnyek Igen, igazad van lehet csinálni szintetikus benyát. Csak egyszerübb, és hatékonyabb a rendelkezésre álló energiát egyből az EV akkujába tölteni.
-
Ezekiell
veterán
De ott létezik a felsőközéposztály, nálunk meg nem.. .Vagy amit mi felsőközéposztálynak hívunk itthon, annak is kívül van a keretén itthon. Épp ez a probléma - és egy szóval se mondtam, hogy mondjuk alsó-középosztály vegyen EV-t bárhol, mert nonszensz nyilván (kivéve az ilyen citigo/iMiev/Dacia EV kategóriájú dolgok, azok jó irányok a megfizethetőség felé). Pusztán annyit mondok, hogy nyugaton van egy jóval vastagabb vásárlóréteg, ami meg tudja ezeket az EVket venni - itthon meg ez a réteg jóval keskenyebb.
-
Somatom
veterán
Aki nem megy többet naponta, mint 30 és rendszeresen tudja otthon tölteni, az vagy villanyautót vesz, mert megteheti, vagy kis benzinest, mert nem jelentős a fenntartási költsége. De, pont az a probléma, hogy az általános igény nem ez. A dízel nem jó rövid, városi utakra, nagy benzinest meg drága fenntartani, tankolni és nem is ződ. A hazai városlakó (pláne, ha családos) ideális egyautós megoldása sztem egy Toyota rendszerű hibrid. Nézd meg pl. a milyen autót vegyek topikban, hogy vegyes célra milyen autókat keresnek és ajánlanak!
Szerk.:
Utánanéztem. Egy Toyota Prius 1,8 -as motorja 97Kg. -
David75
őstag
#150:
A lelkiismeretén múlik hogy nincs 10+ milliója elektromos autóra vagy a pénztárcáján? De ha lenne is, én pl nem tudnám megindokolni, hogy mégis miért költenék ennyit akármilyen autóra. -
Elf
aktív tag
válasz
#26097408 #123 üzenetére
A hozzászólásod alapján te vagy az aki vehetne villanyautót de nem teszi mert a matek...
Csak annyit kérnék hogy számold bele a megmérgezett levegőnket is.
Vagy enyémet meg e többiekét ne is, elég csak a sajátodat.
Persze tudom a szénerőmű, a tankerhajó kínából, meg a többiek is belepisilnek a medencébe, de azért mégis. Valamicskét számítson az is hogy amikor te haladsz akkor mögötted a levegő nem lesz mérgezett.
Köszönöm! -
Cefet
aktív tag
Egy motorkerékpárnál minden a súlycsökkentésre van kihegyezve, míg egy autónál ez nem így van. Egy hibrid kisautó motorja jóval nehezebb, mint egy motorkerékpáré, de még egy kisebb EV akku is több mint száz kiló, ez nem vitás. Ez a többletsúly azonban a villamos hajtás kiváló hatásfoka, és a regeneratív fékezés miatt nem jelent hátrányt városi körülmények között.
Ami viszont jelentős hátrány az általad leírt hibrid 30 km-es elektromos hatótávolságában, az az élettartam, és a macera! Ha nem mész többet naponta, akkor csak otthon kell bedugni, de a napi 0-100% közötti használat nem tesz jót az akkunak. Ha többet mész, vagy kímélni akarod, akkor meg minden megálláskor be kell dugni tölteni. Sajnos a tapasztalat azt mutatja hogy a PHEV tulajok kis százaléka ennyire környezettudatos. -
crawshayi
csendes tag
Ha már rendesen elterjedt volna a villanyautózás akkor a töltőkúton egész akkut instant cserélni jobban megérné és gyanítom gyorsabb lenne még a csorgatásnál is. Csak a kasztnit a villanymotorral megvennéd olcsón és bérelnél bele egy akkut aszerint, hogy hol használod városban vagy hosszabb útra. És a drága hálózatot és még drágább gyorstöltőket is csak a töltőállomásokhoz kellene kiépíteni.
A villanyautók felárát, mint ahogy fentebb már írták nem indokolja az akkupakk, egyszerűen nem kerül annyival többe, főleg úgy hogy az autó többi része még olcsóbban is kijön. Szerintem a gond az, hogy egyszerűen nincs kapacitás több akksit gyártani, mert drága és gyorsan fogy az alapanyag és az újrahasznosítás sem tart ott ahol kellene a most használt technológiával. Ha lenne elég akksi akkor tényleg semmi indok nem lenne arra, hogy drágább legyen, mint bármelyik mai kisautó.
Én örülnék, ha elterjedne a villanyautó, főleg városokban, de jelenleg tényleg nem éri meg és olyan 22-es csapdája érzésem van. -
arnyekxxx
veterán
megújuló energiából villanyáramot lehet csinálni, kőolajat meg nem
Kőolajat nem is akarnak csinálni, üzemanyagot viszont de
https://boschblog.hu/szintetikus-a-jovo-uzemanyaga/
a megújuló szintetikus tüzelőanyagok kizárólag megújuló forrásokból, például a napból, folyók energiájából, vagy a szélből nyert villamossággal készülnek. Ideális esetben a gyártók azt a szén-dioxidot, amely az üzemanyag előállításához szükséges, kiszűrik a levegőből, és az üvegházhatást okozó gázt energiaforrássá alakítják. Ez egy zárt ciklust hoz létre, ahol a megújuló szintetikus tüzelőanyagok égetésekor kibocsátott szén-dioxidot újrahasznosítják új üzemanyagok előállításához. -
Somatom
veterán
Tengernyi ilyen példát tudnék mondani. Pl. egyik exem egy áruházlánc beszerzési részlegén dolgozott. Mesélte, hogy Skandináviából szállították nekik a Jászberényben gyártott hűtőket.
Sztem egyetlen ilyen logisztikai anomália kiküszöbölésével többet lehetne tenni a környezetért, mint az összes hazai villanyautó akkujának optimalizálásával. -
Ck.
addikt
válasz
#26097408 #136 üzenetére
2030-tól már nem lesznek újonnan forgalomba kerülő belső égésű motorral szerelt autók UK-ban, sima hybridek sem. 2035-től pluginek sem. Valószínű ezt egyre több ország fogja követni. Nyilván addig még van pár év, de gondolj bele mekkora elértéktelenedése lesz a hagyományos autóknak. Lehet húzni a dolgot, de előbb-utóbb be fogtok ti is állni a sorba. Számomra ez sosem tisztán csak a megtérülésről szólt. Egyéb élvezeti cikkekre is sokan költenek, amiknek végképp nincs semmi megtérülésük.
-
cinemazealot
addikt
szentkuti11, Bog
Szívemből szóltatok és a cikk olvasása közben végig széles vigyor volt a képemen, hogy "na végre, csak ki lett mondva és mégsem én vagyok a helikopter!".Most pedig belevetem magam a hsz-ekbe, mert ahogy nézem, a téma eléggé találó volt és itt-ott kiverte a biztosítékot.
-
Cefet
aktív tag
-
Somatom
veterán
válasz
Ezekiell #121 üzenetére
A benzinmotor súlya elenyésző a kiváltó akkupakk súlyához képest. Egy mai túramotorkerékpár motorja bőven 100LE fölött teljesít és cirka 100Kg. Kétlem, hogy egy hibrid kisautó benzinmotorja nehezebb lenne. Városi 30 Km -re nem lehet elektromos autót tervezni. Minimum 100 -ra kell méretezni az akkupakkot, aminek a többletsúlya több, mint 100Kg. Egy hibrid elektromos rendszerét viszont lehet 30 -ra tervezni, hiszen nem gond, ha túllépi a user. Viszont, ha 30 -at tesz meg vele, akkor ugyanúgy elektromosan használja.
-
Elf
aktív tag
Teljesen igazad van, de a kettő között nincs közvetlen összefüggés.
Csökkenthetjük az akkuméretet ÉS csökkenthetjük szállításra használt kilométereket.
A kettő két külön dolog, két külön megoldás amit különböző szervek érhetnek el.Amúgy én agybajt kaptam amikor megtudtam hogy pl. az Olasz tészta Magyar tojásból és Lengyel lisztből készül amit Spanyol csomagolásba raknak és árulnak végül mondjuk Svédországba. Hát gratula.
-
batai15
félisten
Nem nem elég, maximum az esetek nagyobb részében ,de pont a kisebbik miatt nem mindennek jöhet szóba .
Vegyünk például egy tök hétköznapi Budapest látogatást az ország egyik feléből, úgy hogy lehet nincs kinél tölteni
Rögtön nyűg az elektromosság , főleg ha az ember nem lehúzott ablakkal 110el akar vánszorogni.
Jelen pillanatban a hibrid a legjobb alternatíva a dízelek és benzinesek leváltására .
Én ezt is tervezem majd a jövőben , már csak az ecvt miatt is.
Sima elektromos az gazdag réteg terméke lesz jó darabig , városba tökéletes ,de ahhoz túl drága hogy egy átlag család meg engedje , főleg második autónak.
Ennek ellenére is hány okos volt aki behitelezte magának, mondván lakó telepen lakom ,ingyen parkolás , töltés .
Utána meg megy a rinya hogy nem tudja tölteni ,mert valaki oda mereszelt állni.
Ha tele lennék nem kérdés napi rutinra vennék elektromost amit othol tudok tölteni , meg hosszúra valami élményt adó nagyvérűt. -
doooo
veterán
válasz
#00254208 #37 üzenetére
Jobb helyeken azt is használják. Csak megfelelő törvények és megfelelő infrastruktúra kell hozzá. Egyébként mindenkinek fontos kell, hogy legyen a környezetvédelem, mivel szó szerint az életünk, és a jövőnk függ tőle. Ez pedig tagadhatatlan tény, bármennyire is nehéz elfogadni.
-
PDA_FAN
tag
"En kimatekoztam anno..." - Az értékcsökkenést is kimatekoztad? A jelenlegi használtautó piaci tendencia alapján látható, hogy a használt villanyautóknál nincs az első 2-3 évben az az akár 50% feletti bukó, ami a hagyományos autóknál megvan.
Még egy szempont: nagyon sokan nem csak gazdasági szempontokat vesznek figyelembe, amikor autót vesznek. A legtöbb villanyautó ma már ad olyan kényelmi szolgáltatásokat, amelyeket a hagyományos autók 90%-ában még felárért sem találsz. Például, hogy leparkolsz, és távolról a mobilodon beállíthatod, hogy mikorra fűtse fel vagy hűtse le az utasteret, hogy mire odaérsz, ne jéghideg vagy szauna fogadjon. Van akinek a hangtalan, vibráció mentes üzemmód, a szagtalanság is számít.Vagy a jóval kisebb karbantartás igény: nem kell olajcserékre járni, és szennyezni a környezetet a fáradtolajjal.
Sőt, van, akinek a környezetvédelem is szempont. Mielőtt a troll sereg megrohanna, hadd szögezzem le: megújuló energiából villanyáramot lehet csinálni, kőolajat meg nem.
-
Somatom
veterán
Bizony. Ráadásul a Ford a Toyota hajtásmegoldását licenszeli, ami sztem a legjobb ma a piacon. Ezt kellene fejlesztgetni úgy, hogy több legyen az elektromos üzem. Sztem azt olyan is szívesebben venné, akinek nincs módja otthon tölteni. A benzinmotor terhelés alatt nem indítható és változó a nyomatéka. Ezt tudja kompenzálni a villanymotor. Viszont, statikus üzemben (pl. akkutöltés, országúti tempó) hatékony.
-
PPatrik
aktív tag
Mondjuk a pappas-nál minden drága, máshova kell vinni ennyi idősen
Abból amit írtál a váltócsapágy ami fájó, bár 500k-ból már ha ügyes vagy komplett motor váltót cserélsz
Ahhoz képest hogy más autóknál fele ennyi idősen elreped a motorblokk, 80 ezer km után cserés a lánc, gyárilag szar a feszítő és bármikor átugorhat a vezérlés, stb, azért valljuk be ezek nem nagy hibák.
Csak hogy legyen kontextus, a családban oktató autóként üzemel egy 12 éve, most 660 ezer km fölött jár. Ajtózárból már csak egy működik és a korrózió is megvan.
Nálunk a csomagtartón lévő díszcsíkba menő vezetékkel volt gond először (szétesett az ablakmosó mert befagyott, aztán a tanulók véletlen nyomták hiába lett megmondva hogy ne, és ez rohasztotta az ajtót és a vezetékeket is), utána a többszöri szerelés után ebből a csíkból a rögzítő lyukak vége törtött ki, de ezt barkács megoldással orvosoltuk. Utána jött a nyitó mikrokapcsoló és a zár, de ezek már annyi km és nyitogatás után, hogy nem tudtunk haragudni rá. Röviden ennyi, nem akarok többet offolni. -
Bog
HÁZIGAZDA
És én ezzel újabban elkezdtem egyetérteni, miután keletkezett a családban egy plugin hibrid. Igazából a benzinmotor alig-alig jár napi használatban, csak akkor kezd mormogni, amikor elhagyjuk Tatát (Pestről indulva). A köztes időszakban nincs jobb opció, ha csak egyetlen autóról esik szó és nincs lehetőség második kocsira.
-
Ezekiell
veterán
válasz
#26097408 #111 üzenetére
Itt két dolog van (a 15 évre reflektálva):
- a 15 év elég extrém érték... vagy a te használati szokásaid furák, vagy valami kimaradt a kalkulációból.
- az early adoptereknek ez általában nem fő szempont. most még azért az early adopter fázisban vagyunk az elektromos autókkal (bár a vége felé szvsz). -
Bog
HÁZIGAZDA
Itt meg van ellenpélda, az említett Dacia Spring. Oké, hogy nem egy dögös és bármit szétalázó gépkocsi, de ahova szánják, oda eléggé megfelel. És én ezt tartanám jó iránynak, ha tényleg tisztítani akarjuk a levegőt (legalább lokálisan), plusz nem akarunk a karbantartással sem szarakodni, meg hát lássuk be, hogy azért a többségnek az autó egy használati tárgy, nem pedig egy szerelem.
-
arnyekxxx
veterán
Azt az állítást óhajtottam megcáfolni, mely szerint a probléma az anyaggal az, hogy túl fővárosi-központú.
Amit irtál az mivel cáfolta?amit vagy nem olvastál végig, vagy vidáman ignoráltad
arra reagáltam amire akartam, nem tudtam, hogy kötelelező minden bekezdéshez irni valamit ha az elsőre reagáltunk. -
#26097408
törölt tag
válasz
Ezekiell #107 üzenetére
Mindenhol draga egy normal also-kozep osztalyu csaladnak. En kimatekoztam anno es nalam egy elektromos auto (Zoe, 208, Corsa, szoval az olcsobbak) kb. 15 ev alatt hozna vissza az arat. Azert ez nem kicsit nevetseges. Kb. olyan mint az A+++os ego. Az evek soran amig visszahozza addig veszek olcsobban tobbet es meg mindig beljebb vagyok anyagilag.
-
Somatom
veterán
válasz
Ezekiell #105 üzenetére
Pedig de. A villanyautózásban nem hiszek, de a hibridben igen. Remekül kiegészíti egymást a két hajtásmód, jól kompenzálják egymás gyengéit. Ha tehettem volna, akkor a hét éves dízel Espace helyett, egy hét éves hibrid Galaxy -t vettem volna. De, nem tehettem, mert a gyártóknál lassan esett le a tantusz és a Ford csak jövőre kezdi forgalmazni.
-
Bog
HÁZIGAZDA
Mindenkit, aki retteg attól, hogy őneki le fog merülni az autója, pedig egyébként lenne rá kerete és lehetősége, hogy vegyen egy (most random mondok valamit) új Juke-ot (alapáron 6,3 m), miközben nem sokkal többért (vagy talán kevesebbért is, ha a támogatás úgy jön ki) kap Smart ForFourt, e-Up!-ot, Dacia Springet, de az MX-30 is támogatottan 8,5-ről indul úgy, hogy abban van minden földi jó.
A másik cél, hogy az e-autókat nem csak az alapján mérjük, hogy mennyit mennek el. Annyi egyéb tényező van...
És hát azért van egy olyan hátsó szándékunk is (nekem legalábbis volt), hogy az e-autók ellen fujjolók fejében hátha létrejön egy olyan áramkör, ami annyi megvilágosítást azért ad, hogy ha neki nem is, de másnak tényleg pont kiváló egy kis elektromos autó.
(Láttam a logout-on a BMW i3-ra váltó júzer cikkét, az is mit kapott azért, mert ő úgy döntött, hogy neki ez jó, mások pedig meg akarták neki mondani, hogy szar...) -
PDA_FAN
tag
Azt hiszem, a fékpedál kontra generátor üzemmódot kiválóan leírja Karotta a Porsche Taycan tesztjében (mellesleg a hibrid Prius is a fékre lépve először generátor üzemmódba kapcsol, pedig az nem is tisztán villanyautó):
"Muszáj átlépni a fékpedálra, ami persze ilyenkor még nem a hagyományos féket aktiválja; a Taycan 270 kW-tal tud lassítani és visszatölteni a villanymotorjaival. Ezzel most nehéz mit kezdeni, de illusztrálom. A jelenlegi 911-es Porsche 3,4 literes boxermotorjának csúcsteljesítménye 261 kW. Az kb. 350 lóerő. Vagyis a Taycan úgy tud a fékeinek a használata nélkül, elektromosan lassulni, mintha egy padlógázon nyelezett 911-es húzna minket visszafelé. Ezt képzeld magad elé, ha mered! Állítólag az esetek bő 90%-ában nem is csinálnak a 10 dugattyús fékszörnyek semmit, a közlekedésben egyszerűen nincs dolga a mechanikus féknek."
Itt a link: totalcar.hu/tesztek/2019/10/14/porsche_taycan_turbo_s_teszt/
-
Bog
HÁZIGAZDA
Most csak a Mercire reagálok, mert a többi kapcsán úgy érzem, hogy nem nem értesz egyet, hanem inkább csak kiegészítesz. De röviden, két év alatt az alábbi dolgok szaródtak el:
- mind a négy rugó, ült az autó a földön
- anyósoldali zár (csak cserélni lehet rohadtdrágán)
- csomagtartózár (lásd fentebb)
- valami kis elosztó a motortérben, amit 40-ért cserélt a pappas
- benzinpumpa
- váltócsapágy. de az olyan, hogy bontottan 150k, a cseréje meg 250k, mert hát remekül szerelhető autó ez
- az összes ajtó alja korrodált, mert a formatervnél nem vették figyelembe, hogy a víz lefelé folyik. nincs felül eresz, alul viszont van küszöb, oszt rohad mindenTényleg többször akartam már felgyújtani.
-
Ezekiell
veterán
De ha neked kell a 700km mindig, folyamatosan mint range, és rendszeresen ki is használod ezt, akkor az elektromos autók nem neked vannak, nem is kell venned, nem is opciók neked, problem solved
Eleve nem arra a problémára adnak megoldást (így vagy úgy, jól vagy rosszul), ami neked van.
-
dabadab
titán
Egyébként az a helyzet, hogy az, amit a cikk feszeget, hogy miért drága és nagy hatótávolságú villanyautók vannak kicsi és olcsó darabok helyett, arra úgy tűnik, hogy az az egyszerű válasz, hogy mert ez az, ami kijön a matekból.
A villanyautó drága. Megy szépen lefele a felára, de jelenleg drága. Abban a szegmensben, ahol a két másodperc alatti 0-100-zal lehet villogni, ott nem feltűnő a felára, de a városi kisautóknal brutális. Ezért volt jó ötlet Muskéktól az, hogy olyan szegmenst céloztak meg, ahonnan nem árazták ki magukat rögtön és ahogy olcsósodott a technika, úgy mennek egyre lejjebb. Igen, a Tesla 3 a maga 18 milliós kezdőárával még mindig nem az a kimondott népautó, de a tendencia látszik. Kis városi rohangálóba meg majd akkor lesz értelmes elektromos, ha meg tudják csinálni, hogy ne kerüljön az háromszor annyiba, mint a benzines társa - de ez egyelőre nem megy, ha meg már sokkal drágább, akkor nincs értelme azon fogni arányaiban elég kevés pénzt, hogy kispórolják belőle az akkut meg az extrákat. -
Somatom
veterán
De, akkor a cikk tulképp kiket, hány embert szólít meg? Az elenyésző számú villanyautós pár százalékát? Na, ettől nem fog fellélegezni a Föld. Úgy is fogalmazhatnék, hogy környezeti szempontból tök mindegy. Ha pedig olyan számban lesznek villanyautók, amennyinél számítana, akkor a legkisebb probléma lenne az, hogy hatékony-e az akkukapacitásuk.
-
PPatrik
aktív tag
Jaj nekem, egy picit többet is tájékozódhattatok volna, vagy átnézethettétek volna a cikket, hogy sületlenség ne legyen benne. Ordít, hogy ez elég idegen téma... amúgy a vélemény nagy részével egyet értek.
Számomra ami szemet szúrt:
"a 2010 utáni évekből gyakorlatilag nem is tudunk találni olyan hitvány villanyautót, ami legalább két napot ne bírna ki töltés nélkül a reális, mindennapi használatban, de ha egy kicsit bővebb lehetőségekkel valós 300-350 kilométeres hatótávú autót választunk, akkor már az egész munkahét kijöhet úgy, hogy egy percig sem kellett tölteni."
Nem merítjük és töltjük az akkukat 0-100% között minden egyes alkalommal, mert nagyban csökkenti az élettartamát. Hétköznapi használatra nyugodtan legyen akkora az akku, hogy két töltés között 50%-ot merüljön max és 30-80% között tudjuk használni. Ergó a két nap és egy munkahét nagyon nem jön ki."valami ilyesmivel magyarázható az is, hogy miért kellett az utóbbi 10 év autóiba mobilipari szinten kvázi lepattanó processzorokat és kijelzőket tenni. Értelme sem volt versengeni."
Nem. Egy autó fejlesztésének, vagy akár az egész palettát érintő informatikai rendszer fejlesztése nem megy egyik napról a másikra. Ugye a biztonságra és megbízhatóságra egy picit nagyobb figyelmet kell fordítaniuk. Meg ugye a beszállítóláncok is bonyolítják. Egy szóval az nem meglepő hogy a mobiliparhoz képest 2-3, ha nem több éves lemaradásban vannak. (Amúgy mi nincs?) Mindemellett az biztos, hogy gondolkodásmódbeli lemaradásban voltak és vannak az autógyártók ha modern informatikai rendszerekről van szó."megoldható egy kölcsönkért céges kocsival, vagy egy jóbaráttal pár napra elcserélt dízel kombival is"
Nőt és autót nem adunk kölcsön. Volt már autója annak aki ezt írta?
Ellenben, szerintem reális arra a pár napra bérelni, vagy elmenni vonattal/repülővel, majd a helyszínen bérelni."Az, hogy én önáltatónak és álszentnek érzem azokat a vásárlókat, akik a zöld jövőt nagy mellénnyel hangoztatva pörgetik mutatóujjukon a Mercedes EQC vagy az Audi e-Tron slusszkulcsát, az jó eséllyel a személyes problémám marad"
A Mercedes és Audi rossz példa, drága prémium autókat gyártanak, az lenne a meglepő ha nem állítanának a Tesla-nak ellenfelet. És ilyen téren a vásárlóknak sem arról fog szólni hogy mennyire zöld, hanem arról hogy ők alapból is egy nagy és drága autót vettek volna. Így legalább elektromos. Aki ilyet vesz, nem fog beleülni a Citigo-ba vagy e-up-ba. Ők a GL vagy Qvalahány SUV-ok helyett fogják ezt venni, amivel igenis zöldebbek.
Továbbá az akkumlátor és a fejlesztés extra költségét sokkal könnyebb lenyomni az emberek torkán ha a drága autók lesznek mégdrágábbak, mintha az olcsók lennének drágák. Így ugyan ezek tényleg nem zöldek (bár a plugin hibrid suv-ok a zöldsége nagyobb átverés), de segítenek kifejleszteni a technológiát, elterjeszteni a töltőket, stb és már most is látszik hogy jönnek lefele árban a pár évvel ezelőtti szinthez képest."Persze, remekül fog hangzani, hogy az 500 km-es hatótávunkat fél óra alatt újrageneráljuk, és már mehetünk is tovább az autópálya-pihenőtől, de azt senki nem fogja odaírni még apró betűvel sem a szerződésbe, hogy még mindig tolómérővel verünk szöget a falba, és nincsenek hosszútávú tesztjeink még arról, hogy mit művel egy sima akksival, ha ilyen brutális töltési teljesítményeknek tesszük ki: még akkor sem, ha ezt a legjobb hűtés mellett tesszük."
A töltők száma véges, rövidebb töltési idő több elérhető töltőt jelent. Nem akarom azt kritizálni, hogy a cikk mennyire Budapest fókuszó, de azt megemlíteném, hogy pont ott a legkevésbé megoldott az otthon töltés. Azt amúgy nem értem, hogy itt mintha a cikkíró eldöntötte volna, hogy villanyautóval hosszó távra menni nem lehet. Pedig ha van 500km hatótáv és az ember 250km-enként tényleg megáll pihenni, akkor azt az 50% merülést tényleg gyorsan bele lehet tölteni és az akkut is kíméljük, hogy nem merítjük és töltjük a végletekig.
A töltési wattok emlegetésénél azért az akku méretének és a töltés sebességének az arányát megemlíthettétek volna. Nem mindegy hogy egy 30kwh akkut töltesz 300kw-al vagy egy 100kwh-sat."második generációs A-Merci pedig a saját tapasztalatom alapján egy igazi ipari hulladék, ami egy autón el tud romlani, az el is romlott. "
Ezt kifejthetnéd, én azt hittem hogy az automata váltókat leszámítva megbízható jószágok. -
Bog
HÁZIGAZDA
Ilyen nálunk is van egy utcával arrébb (Budapesten), a fickó a kertbe nem tud beállni a terepviszonyok miatt, de az Ampera ott áll a járda mellett és a kerítésre van szerelve egy wallbox.
De a cikk harmadik oldalán levő MX-30 kép is közterületi töltés, mert lusta voltam kinyitni a kertkaput.
Új hozzászólás Aktív témák
ma Amíg nincs alapvető technológiai ugrás az energiatárolásban, addig egyszerűen fölösleges, hogy a napi ingázáshoz is állandóan cipeljük magunkkal a felesleges tonnákat, miközben a fenekünk alatt lévő, zömmel kihasználatlan telepből négy másik városi autót zöldebbé tehetnénk.
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Gumi és felni topik
- DOOM - The Dark Ages
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
- A hónap végén jön a S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy Enhanced Edition
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- Eladó Lenovo ThinkCentre M70q Gen3 számítógép + Lenovo ThinkVision E24-28 monitor
- ASUS X301 (RX170HD)
- Lenovo Thinkpad T495s Ryzen 5 PRO 3500U/16GB RAM/256 SSD/14" FHD touch Magyar bill. laptop eladó
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga 4th i5-8265U/8GB/256GB NVME SSD/FHD Touch UltraBook garanciás
- Superconsole X2PRO retro játékkonzol 70000 játékkal + android box egyben
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest